Wat ik vervelender vind aan de RTL is dat protocol van de commentators. Bij werkelijk élke wedstrijd beginnen ze met het opdreunen van een feitje over een willekeurige speler, een ook nog eens áltijd gebruik makende van eenzelfde soort zinsopbouw.quote:Op maandag 26 november 2007 12:44 schreef Snok het volgende:
Ik erger me er altijd aan, nu het voetbal bij RTL zit.. zit je lekker een wedstrijd te kijken, staat er onderaan: 'Pietje scoorde op 5 januari 1982 voor het laatst tegen een club met rood-witte sokken'
Duss ik heb er even een paar voorbeelden bij uitgekozenquote:Op maandag 26 november 2007 15:06 schreef JanVanHalst het volgende:
[..]
Wat ik vervelender vind aan de RTL is dat protocol van JAN VAN HALST
VI heeft hier patent op, overbodige informatie als de beste aanvalstrio's.quote:Op maandag 26 november 2007 12:34 schreef twi het volgende:
Het lijkt een trend bij veel voetbalwebsites en -bladen te zijn: mijlpalen voor de meest infantiele feitjes op te zoeken.
Welke 3 spelers van Europese clubs scoren samen het meeste?
Welke club presteert van periode x tot periode y het beste?
Welke club scoort het meeste in blessuretijd?
Zo hebben topscorers tegenwoordig in vrijwel elke wedstrijd wel een nieuwe mijlpaal te bereiken. Scoorde Makaay afgelopen weekend zijn 300e goal in zijn carriere, volgende week kan hij zijn 50e eredivisiegoal maken. Ik ben benieuwd wanneer zijn 250e algemene competitiegoal volgt, of zijn 25e bekergoal. Met dank aan zijn club hoeven we dit seizoen alleen nog niet van zijn 50e goal in Europees verband te spreken.
Elke wedstrijd op Tele2 heeft wel dergelijke feitjes. Vroeger was het speciaal om te horen dat Litmanen zijn 100e goal in dienst van Ajax maakte. Tegenwoordig wordt ook nog eens bijgehouden hoeveel scheten de spelers laten, en hoeveel grassprietjes een speler knakt tijdens het aantal meters wat hij loopt gedurende een wedstrijd.
Post hier alle infantiele mijlpalen en statistieken die (voornamelijk door Voetbal International) worden verzameld en gepubliceerd, omdat men denkt dat het interessant is.
Kijk ook even op http://www.vandale.nl/opzoeken/woordenboek/?zoekwoord=pseudoniem .quote:Op maandag 26 november 2007 15:14 schreef BigKahuna het volgende:
[..]
Duss ik heb er even een paar voorbeelden bij uitgekozen![]()
Herkenbaar jaquote:Op maandag 26 november 2007 15:06 schreef JanVanHalst het volgende:
[..]
Wat ik vervelender vind aan de RTL is dat protocol van de commentators. Bij werkelijk élke wedstrijd beginnen ze met het opdreunen van een feitje over een willekeurige speler, een ook nog eens áltijd gebruik makende van eenzelfde soort zinsopbouw.
Voorbeeld:"twee seizoenen geleden stond hij nog onder contract bij de tegenstander van vandaag, maar vandaag speelt hij alweer zijn 50e wedstrijd voor Feyenoord. Ik heb het natuurlijk over Danny Buijs".
En dat dan dus ik élke wedstrijd met élke keer deze zinsopbouw. Hoogst irritant.
Volgens mij krijgen ze het echt opgedragen, want ze doen het allemaal. Alleen Leo Driessen hoor ik wel eens iets afwijkends zeggen. Als je er op let is het echt storend.quote:Op maandag 26 november 2007 15:28 schreef Urquhart het volgende:
[..]
Herkenbaar jaVooral die Koert Westerman (heet hij zo?) heeft er zo'n handje van.
quote:Meeste doelpunten te zien op Woudestein
26/11/2007 13:14
Stadion Woudestein staat dit Eredivisie-seizoen garant voor de meeste doelpunten. De zeven duels op het terrein van Excelsior waren tot dusverre goed voor 29 treffers: elf van de thuisploeg en achttien van de bezoekers.
Behalve duels op Woudenstein blijken ook wedstrijden in het Abe Lenstra Stadion van SC Heerenveen (28) en in De Koel van VVV-Venlo (25) goed voor veel goals.
Wedstrijden in de stadions van FC Groningen en Vitesse leveren daarentegen het minste spektakel op met respectievelijk elf en zeven doelpunten.
Verdeling goals Eredivisie naar stadion
Stadion Club Duels Goals
Woudestein Excelsior 7 29
Abe Lenstra Stadion SC Heerenveen 6 28
Amsterdam Arena Ajax 6 27
Seacon Stadion - De Koel VVV-Venlo 6 25
DSB Stadion AZ 7 23
Parkstad Limburg Stadion Roda JC 6 22
De Vijverberg De Graafschap 5 20
Het Kasteel Sparta Rotterdam 6 20
Galgenwaard FC Utrecht 6 20
Philips Stadion PSV 6 19
Willem II Stadion Willem II 6 17
Rat Verlegh Stadion NAC Breda 6 16
De Kuip Feyenoord 6 16
McDos Goffertstadion NEC 5 13
Polman Stadion Heracles Almelo 6 13
Arke Stadion FC Twente 6 12
Euroborg FC Groningen 6 11
Gelredome Vitesse 6 7
Is ook vaste prik en opgedragen./quote:Op maandag 26 november 2007 15:32 schreef JanVanHalst het volgende:
[..]
Volgens mij krijgen ze het echt opgedragen, want ze doen het allemaal. Alleen Leo Driessen hoor ik wel eens iets afwijkends zeggen. Als je er op let is het echt storend.
Ik had het uiteraard niet over u.quote:Op maandag 26 november 2007 15:18 schreef JanVanHalst het volgende:
[..]
Kijk ook even op http://www.vandale.nl/opzoeken/woordenboek/?zoekwoord=pseudoniem .
On topic: de verslaggever van FC Groningen - Feyenoord sloeg trouwens helemaal door. Hij bleef stug zijn feitje opdreunen terwijl FC Groningen ondertussen al een dot van een kans kreeg. Walgelijk.
best een vermeldingswaardige prestatie als je het mij vraagt, een jaar lang niet verliezen. (En als je dan toch bezig bent, kan je net zo goed een klassementje erbij zetten...)quote:Op maandag 26 november 2007 16:27 schreef RayMania het volgende:
En weer eentje.
Benfica al jaar zonder verlies, Ajax in topvijf
Stekelenburg tegen Willem II uit pas hoor, hij staat nu op 100 competitiewedstrijden en 148 officiële wedstrijden voor Ajax.quote:Op maandag 26 november 2007 18:03 schreef Ofyles2 het volgende:
Leuk is ook welke spelers een mijlpaal bereikt hebben. Maarten Stekelenburg en Ken Leemans hebben dit weekeinde hun 150 vol.
Thuisongeslagenreeks wil ik weleens zienquote:Op maandag 26 november 2007 16:27 schreef RayMania het volgende:
En weer eentje.
quote:24/11/2007 - PSV scoorde sinds 2004 elk duel in Philips Stadion
(Gepost door RvN)
In eigen huis komt het sporadisch voor dat PSV niet weet te scoren in competitieduels. Het laatste competitieduel dat PSV in het Philips Stadion droog bleef staan was op 18 december 2004, toen Roda JC met 0-2 te sterk was. In totaal staat de teller nu op 49 duels achtereen met minimaal een PSV treffer van PSV-zijde. Het Spaanse El Mundo Deportivo kwam daarover vandaag met een artikel over Barcelona dat net als PSV op 49 duels staat waarin het thuis wist te scoren achtereen. Onderzoekje van de krant wees uit dat alleen in de kleine Europese competities enkele clubs zijn die een langer record hebben. APOEL Nicosia op Cyprus en Levadia Tallinn uit Estland vonden respectievelijk nu al 68 en 51 duels achtereen thuis het net.
Niet van PSV hoop ikquote:Op maandag 26 november 2007 18:23 schreef mcyodogg het volgende:
[..]
Thuisongeslagenreeks wil ik weleens zien![]()
En gisteren is het record gestopt. Porto won van Benfica door een goal van Quaresma.quote:Op maandag 26 november 2007 16:27 schreef RayMania het volgende:
En weer eentje.
quote:Op zondag 2 december 2007 11:53 schreef RayMania het volgende:
AZ verbrak het record van het aantal Europese wedstrijden zonder nederlaag, vanaf de eerste Europese wedstrijd van AZ. Ajax en Manchester United hebben een veel langere reeks staan dan AZ, maar niet vanaf de allereerste wedstrijd die zij ooit Europees speelden.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |