Botox in de oksel of ergens anders tegen eht zweten, hoeft niet via doktersrecept, je kunt het ook gewoon kosmetisch laten doen. WANT als je het op dokters recept wil laten doen (en vergoed wil laten krijgen), moet je 9 van de 10 keer langs de verzekerings arts die beslist of jij het wel of niet vergoed krijgtquote:Op woensdag 3 mei 2006 16:42 schreef Scruples het volgende:
Je zou de deodorant uit de body series van AMWAY kunnen gebruiken. Dat is een anti-transpiratie deodorant, waardoor je in ieder geval minder gaat transpireren. Je kunt de deodorant kopen bij de zogenaamde AMWAY-distributeurs.
Mocht je echt vresleijk last hebben van overmatig transpireren (all over the place, zeg maar) dan kun je aan je dokter vragen of hij je BOTOX-injecties wil voorschrijven.
Botox is in 1e instantie bedoeld om mensen met een tic in het gezicht te helpen. Botox legt de spieren die dit veroorzaken lam, MAAR ... helpt ook tegen overmatig transpireren, want het kan ook de zweetklieren lam leggen.
Volgens de dermatoloog moet ik eerst een transpiratie test doen, is die positief dan krijg je het vergoed. Anders niet. Ik kan overigens meteen ná die test de botox krijgen. Niks verzekeringsarts.quote:Op donderdag 8 juni 2006 20:21 schreef optifree het volgende:
[..]
Botox in de oksel of ergens anders tegen eht zweten, hoeft niet via doktersrecept, je kunt het ook gewoon kosmetisch laten doen. WANT als je het op dokters recept wil laten doen (en vergoed wil laten krijgen), moet je 9 van de 10 keer langs de verzekerings arts die beslist of jij het wel of niet vergoed krijgt
Een botox beurtje in je oksels kost je elke 6 maanden tussen de 1500 en 2000 euro![]()
Netjes dat hij Botox op vooraad heeft, want het is zeer slecht houdbaarquote:Op donderdag 8 juni 2006 22:39 schreef Roeji het volgende:
[..]
Volgens de dermatoloog moet ik eerst een transpiratie test doen, is die positief dan krijg je het vergoed. Anders niet. Ik kan overigens meteen ná die test de botox krijgen. Niks verzekeringsarts.
Als ik het niet vergoed krijg ga ik naar België. daar kost het (bij een arts die ik goed ken en nee geen huis-tuin-en-keuken-klusser) ¤500 per keer dacht ik. Als ik dan van die ellende af ben dan is het me dat wel waard. Want om nu met bussen deo en tassen met kleren te blijven slepen elke dag, nee dankjeSowieso de schaamte als je eens een keer iets anders dan zwart of wit wilt aandoen.
En aangezien ik voor mn werk veel klantencontacten heb, kan ik het ook niet maken om met een vatsige zweetlucht rond te lopen.
![]()
Wie heeft het over op voorraad hebben?quote:Op donderdag 8 juni 2006 22:42 schreef optifree het volgende:
[..]
Netjes dat hij Botox op vooraad heeft, want het is zeer slecht houdbaar.
Over je verzekerings arts, ik denk dat jou dermatoloog een speciaal contract heeft gesloten met jou verzekeraar, waardoor hij de indicatie mag geven om het vergoed te laten worden.
Ohh en 500 euro is best goedkoop, zeker gezien de prijs van botox in Nederland![]()
Dat snap ikquote:Op donderdag 8 juni 2006 22:53 schreef Roeji het volgende:
[..]
Wie heeft het over op voorraad hebben?![]()
Ooit al eens van speciale spreekuren gehoord daarvoor? Ik heb nl de brief voor afspraak al ruim een maand geleden gekregen (de datum was door de dermatoloog vastgelegd) en kan pas over 2 weken erheen. Ze verzamelen nl hier in het ziekenhuis een groep patienten voor het botox gebeuren en de arts heeft een dagje lopende band werk,zeg maar.
En die belgische arts doet hetzelfde, maakt een dag speciaal daarvoor. En besteld dan de hele handel voor een aantal mensen tegelijk. Je hebt ook van die botox-parties, maar dat is meer om je kop strak te laten trekken. En in de omgeving van een stel giebelende miepen van 40/50 plus die een glad koppie willen, ga ik me geen botox laten zetten tegen mn transpiratie probleem. Dus ofwel in het ziekenhuis ofwel bij een arts die weet wat ik wil en daar ook rekening mee houdt (hij heeft overigens in datzelfde ziekenhuis jarenlang gewerkt alvorens hij voor zichzelf is begonnen).
En de prijzen liggen in belgie sowieso een stuk lager wat plastische chirurgie betreft. Hier betaal je voor een behandeling al snel het dubbele van de prijzen in belgie.
Ik gok eerder het personeelquote:Op donderdag 8 juni 2006 23:02 schreef Roeji het volgende:
nee tuurlijk niet, daarom worden de afspraken gemaakt. Dan kunnen ze inschatten wat ze meoten hebben. En ach, als er een potje/flesje overblijft, er zal altijd wel een truusje tegen half geld dr kop willen laten strak trekken![]()
Ja het duurde bij mij tot 2 dagen voordat het werkte. En het gaat ook steeds beter werken.quote:Op dinsdag 20 juni 2006 17:28 schreef Roeji het volgende:
Nou vanmiddag de zweettest gehad bij de dermatoloog. Zoals ik al verwachtte, praktisch geen druppel gelaten. Dus maar aan een kant met moeite positief en kon ik dus botox krijgen op drie plekjes. Zodra de spuit de kamer in gebracht werd, werd het ineens dweilen met de kraan open. En vooral ná het eerste prikje. Uiteindelijk aan de ene kant een prik of 6 gehad en aan de andere een prik of 4. Gok ik. Ik weet t niet precies.
De prikken deden overigens amper pijn. Heb nu wel nog een raar gevoel in mn rechteroksel.
Overigens was ik toen ik het ziekenhuis uitkwam (met inmiddels een schoon tshirt aan) binnen 5 minuten alweer compleet doorweekt. Dus of die botox nu nog een inwerktijd heeft of dat het simpelweg niet werkt? Ik weet het niet. Ik moest het even een tijdje bekijken en dan evt bellen als het weer nodig was.
Ik ben dus benieuwd of het gaat helpen. Morgen perfecte testdag op mn werk.
Vanmorgen zo goed als droog (klinkt raar) op mn werk aangekomen. In de auto wel een beetje gezweet, maar lang niet zo erg als normaal. Nu zit ik al sinds aankomst op mn werk met zo goed als droge okseltjesquote:Op woensdag 21 juni 2006 12:02 schreef dewd het volgende:
[..]
Ja het duurde bij mij tot 2 dagen voordat het werkte. En het gaat ook steeds beter werken.
Ik draag zelden wit, maar alle witte shirtje díe ik heb, daarbij heb ik er ook last van...quote:Op woensdag 21 juni 2006 13:16 schreef dagizmo het volgende:
*knip*witte shirtjes gele oksels verhaal
Ik had dat ook op sommige shirts. Misschien eens andere deo gebruiken, dat het daar aan ligt. Of deo beter laten drogen voordat je het opspuit(en niet onder je shirt opspuiten).quote:Op woensdag 21 juni 2006 13:34 schreef aidyl het volgende:
[..]
Ik draag zelden wit, maar alle witte shirtje díe ik heb, daarbij heb ik er ook last van...
Dan was ik ze 2 keer achter elkaar, maar dan is het er nog niet uitEn het is geen synthetische stof of zo, maar gewoon bij katoen. Het is zonde van mn mooie bloesjes en shirts
Iemand een idee hoe je dit op kunt lossen of (beter nog) voorkomen?
Gefeliciteerdquote:Op woensdag 21 juni 2006 13:24 schreef Roeji het volgende:
[..]
Vanmorgen zo goed als droog (klinkt raar) op mn werk aangekomen. In de auto wel een beetje gezweet, maar lang niet zo erg als normaal. Nu zit ik al sinds aankomst op mn werk met zo goed als droge okseltjes![]()
Ik weet niet wat aan me is. Ik voel me heerlijk, zit notabene de helft van de tijd in mezelf te zingen van blijdschap. Al jaren sleep ik met een halve kleerkast aan t-shirtjes en bussen deo, het ziet er naar uit dat dit (bijna) niet meer hoeft. Wauw, ik kan ergens heen zonder me druk te maken of je iets ziet, ik kan weer leuke kleurtjes aan. En kan mn dure shirtjes/blouses en de rest eindelijk met een gerust hart gaan dragen.![]()
Damn, dit is werkelijk een totale verandering op/aan mn leven. Als het zo goed werkt en blijft werken.![]()
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |