abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_55807316
quote:
Op zaterdag 5 januari 2008 21:26 schreef SeLang het volgende:
Dow Jones en AEX is appels met peren vergelijken omdat de samenstelling totaal anders is.
De AEX bestaat voor 30-40% uit financiele instellingen, daarom zijn dalingen op de AEX meestal procentueel groter dan op de Dow Jones of de S&P500.
Bestond inderdaad, door het wegvallen van ABN Amro en de scherpe daling van de financials denk ik dat de 25% niet meer wordt gehaald nu voor de AEX. In de S&P500 zitten ook behoorlijk veel financials, maar een exact percentage weet ik niet...
  zaterdag 5 januari 2008 @ 21:58:17 #174
78918 SeLang
Black swans matter
pi_55808097
quote:
Op zaterdag 5 januari 2008 21:39 schreef ItaloDancer het volgende:
In de S&P500 zitten ook behoorlijk veel financials, maar een exact percentage weet ik niet...
In de zomer was nog zo'n 20% voor de S&P500. Zal nu wat minder zijn omdat de financials tot de grootste dalers behoren.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_55837435
Ik ben de laatste tijd in de fijne situatie gekomen dat ik wat geld verdien dat ik niet nodig heb in het dagelijks leven. Ik ben student en kan min of meer leven van het geld van de IBG + wat mijn ouders mij erbij geven. Ik heb op het moment de beschikking over ongeveer 4000 euro dat ik graag wil investeren. Hier zal waarschijnlijk elke maand ongeveer tussen de 1000 en 2000 euro waarmee ik mijn "portfolio" kan verrijken.
Ik heb een beetje om me heen gekeken, hier en daar op het internet rondgeneust om te kijken wat nou een goede manier is om dit geld te investeren. Ik vind de beurs, beleggen etcetc heel interessant, maar ik weet niet of het met mijn budget nou wel verstandig is om actief te gaan beleggen (denk het niet).
Ik geloof dat ik ergens gelezen heb dat het misschien winstgevend en makkelijk is om te investeren in een indexfonds. Is het waar dat ik met mijn budget waarschijnlijk het beste in zoiets kan investeren, omdat actief beleggen alleen maar mijn geld zal opvreten vanwege relatief hoge transactiekosten?
Wat hebben de Fok!kers hier over te zeggen?
Mijn dank is groot!
pi_55840224
@ X-UK: Kijk eens naar beleggingsfondsen voor de LT, hoef je niet elke dag bovenop te zitten en er zijn er genoeg. Bij fundix kan je gratis aan en verkopen dus voor kleine bedragen of een maandelijkse storting perfect!

Kijk voordat je bij fundix inlogt of je uit jezelf een markt, sector of land weet waar je in zou willen beleggen.
Een discussie win je nooit.
Er ging vannacht om 9 uur nog een auto voorbij.
pi_55841159
quote:
Op zaterdag 5 januari 2008 20:39 schreef ItaloDancer het volgende:

[..]

Ik geloof niet dat de AEX veel lager gaat openen hoogstens 1 of 2 punten. We hoeven niet te wachten op Wall Street, we hebben de futures. En die staan maandagmorgen in de plus.
En ik denk eerlijk gezegd dat we heel dik groen gaan.
[..]
Nee, niet. Wel even groen en kans gezien mijn call optie te dumpen.
Maar nu weer rood en ik doe niet mee. Maar ja. Even afwachten maar.
De futures staan nog wel groen...
pi_55842736
Hmm, de AEX fondsen zakken vandaag wel flink zeg.
  maandag 7 januari 2008 @ 12:25:24 #179
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_55844433
quote:
Op maandag 7 januari 2008 00:17 schreef x-uk het volgende:
Ik wil ook geld
Ik zou een paar weken maanden wachten en je intussen instrueren over hoe de vork in de steel zit en dan als de daling voorbij is een willekeurig bluechip kopen zoals philips, ing of unilver.
Please Move The Deer Crossing Sign
pi_55847866
Redelijk positieve macro-economische cijfers over de eurozone, TomTom -7% (geen idee wie daar iets over zei)
  maandag 7 januari 2008 @ 15:35:14 #181
106856 MociN
Live your own legend
pi_55849405
Binnenkort maar weer eens wat Pharming proberen, die zakken ook weer lekker af.
  maandag 7 januari 2008 @ 16:10:19 #182
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_55850349
@MociN Daar zou ik me persoonlijk niet aan willen branden.

Mag ik een uber de noob vraag stellen over opties?
-Zijn NL opties amerikaanse of europese opties? In de zin dat je ze alleen op de expiratiedatum kunt gebruiken of tot de experiatiedatum?
pi_55850425
Niet 100% zeker maar bij mijn weten kan je ze gewoon verhandelen als aandelen, en alleen uitvoeren op de expiratiedatum.
  maandag 7 januari 2008 @ 16:17:48 #184
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_55850569
quote:
en alleen uitvoeren op de expiratiedatum.
Dan zijn het europese opties.
  maandag 7 januari 2008 @ 19:37:34 #185
78918 SeLang
Black swans matter
pi_55855541
quote:
Op maandag 7 januari 2008 16:10 schreef JimmyJames het volgende:
@MociN Daar zou ik me persoonlijk niet aan willen branden.

Mag ik een uber de noob vraag stellen over opties?
-Zijn NL opties amerikaanse of europese opties? In de zin dat je ze alleen op de expiratiedatum kunt gebruiken of tot de experiatiedatum?
Nederlandse aandelenopties zijn Amerikaanse stijl en kunnen dus tussentijds worden uitgeoefend.
AEX-index opties zijn Europese stijl en worden pas aan het einde van de looptijd verrekend middels een cash settlement.
Mijn reisverslagen
pi_55858467
quote:
Op maandag 7 januari 2008 14:38 schreef tony_clifton- het volgende:
Redelijk positieve macro-economische cijfers over de eurozone, TomTom -7% (geen idee wie daar iets over zei)
Ik doe regelmatig wat met TomTom dus ik kan het best geweest zijn
Met call opties ingestapt toen Tom2 -9% stond... en ik heb ze nog... maar Wall Street mag nog wel even wat gaan plussen tot 22 uur want anders wordt dat niet veel denk ik
pi_55859538
Haha, droom ze (toch succes ermee natuurlijk )

Vandaag sta ik ook dik in't rood; Alcoa met slechte cijfers (licht verlies nu in totaal), Apple van 200 op 2 dagen tijd ofzo naar 175.

Had ik nu gewoon die stoporders maar geplaatst... .
Meestal zie ik het goedkomen, alleen het vertrouwen in de Amerikaanse economie is weg... keer op keer slecht.
pi_55859996
Droom ze? ik sta al in de plus met die opties uiteraard, want Tom2 is "maar" 7% lager gesloten...
En nu is Wall Street toch nog groen geėindigd. Niks aan de hand dus. Morgen wat herstel op de beurzen. Maar dat lijkt me alleen maar een mooi moment om in de puts te stappen, het vertrouwen is inderdaad weg (en terecht).
pi_55860380
Gaat dat goed eigenlijk, opties? Lijkt mij gevaarlijk...
Edit; en ik snap de tabel niet

Effe inlezen...

[ Bericht 29% gewijzigd door tony_clifton- op 07-01-2008 22:38:34 ]
pi_55860853
Tja ik ben maar een arme student.
Als je 1000 euro inlegt in aandelen, en na een jaar heb je 200 winst (20%) minus transactiekosten, dan is dat een uitstekend jaar geweest. Oftewel: dat schiet niet op
Opties schiet wel op (of je bent je geld zo kwijt), maar het zorgt in ieder geval voor een beetje spanning
En dat is het voor mij dan ook vooral, amusement
pi_55861066
Hehe dito... ook student hier
'T is trouwens onder invloed van mijn ouders dat ik hiermee bezig ben, anders zou ik maar nauwelijks weten wat een aandeel was. Heb nooit iets van economie gedaan ofzo. Oké, jawel, één jaar tussen dropout van Latijn en vaste stek in menswetenschappen .
Nuja, ik heb geweten hoe een boekhoudtabel in de meest primitieve vorm eruitziet .

Ga ook maar eens knoeien met virtuele opties...

[ Bericht 24% gewijzigd door tony_clifton- op 07-01-2008 22:55:31 ]
pi_55861254
quote:
Op maandag 7 januari 2008 22:40 schreef ItaloDancer het volgende:
Als je 1000 euro inlegt in aandelen, en na een jaar heb je 200 winst (20%) minus transactiekosten, dan is dat een uitstekend jaar geweest. Oftewel: dat schiet niet op
Opties schiet wel op (of je bent je geld zo kwijt), maar het zorgt in ieder geval voor een beetje spanning
Ken je dat sprookje van de koning, het schaakbord en de rijstkorrels ?
pi_55861287
Niet dat 't aan mij gericht is maar is't ongeveer 'tzelfde als dat bijbelverhaal met de talenten?
pi_55861573
quote:
Op maandag 7 januari 2008 22:55 schreef mikezwet het volgende:

[..]

Ken je dat sprookje van de koning, het schaakbord en de rijstkorrels ?
Nee, na meneer Google om hulp gevraagd te hebben wel.
Maar wat wil je er mee zeggen?
pi_55866892
AEX nauwelijks in de plus, i.t.t. andere Europese indices... hmmm... lastig...
Ik wil poetjes op de CAC maar ja dat gaat niet met Binck
pi_55869974
quote:
Op dinsdag 8 januari 2008 09:59 schreef ItaloDancer het volgende:
AEX nauwelijks in de plus, i.t.t. andere Europese indices... hmmm... lastig...
Ik wil poetjes op de CAC maar ja dat gaat niet met Binck
zag je dat gister op de DJ, laatste half uur? Pure manipulatie echt niet normaal! (zat flat)
pi_55870346
quote:
Op maandag 7 januari 2008 23:06 schreef ItaloDancer het volgende:

[..]

Nee, na meneer Google om hulp gevraagd te hebben wel.
Maar wat wil je er mee zeggen?
Als je 1000 op het eerste vakje zet en daarna je 1200 op het tweede enz enz.
Tja het zal niet binnen een jaar lukken maar op LT met de goede keuzes (hot items) moet je toch wel een eind komen?
pi_55870548
quote:
Op dinsdag 8 januari 2008 12:32 schreef mikezwet het volgende:

[..]

Als je 1000 op het eerste vakje zet en daarna je 1200 op het tweede enz enz.
Tja het zal niet binnen een jaar lukken maar op LT met de goede keuzes (hot items) moet je toch wel een eind komen?
Ja maar dan heb je 2000 euro wanneer je al lang en breed afgestudeerd bent... dan hoop ik niet meer om die 1000 euro verlegen te zitten ik heb liever nu wat plezier
quote:
Op dinsdag 8 januari 2008 12:18 schreef NickeN. het volgende:

[..]

zag je dat gister op de DJ, laatste half uur? Pure manipulatie echt niet normaal! (zat flat)
Tja is zo vaak... manipulatie ja, nee... ligt eraan hoe je manipulatie definieert... ik weet het niet. Amerikanen zijn er ook als de kippen bij als er een kansje ligt en lopen dan achter elkaar aan... Maar vaak gaat een stijging sneller dan een daling inderdaad de laatste tijd, zo hebben we het niet geleerd Erger me er regelmatig aan, gisteravond was het voor een keertje welkom
  dinsdag 8 januari 2008 @ 12:41:21 #199
22416 elcastel
Maggot Brain
pi_55870579
Gisteren nog mensen naar tegenlicht gekeken ? Jim Rogers was er weer, . Volgende week de geupdate versie van De dag dat de dollar valt.
The Hick from French Lick
The camera always points both ways. In expressing the subject, you also express yourself.
  dinsdag 8 januari 2008 @ 14:28:07 #200
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_55873193
quote:
wow

Helemaal the same here
Voor 30% op 1000 of 2000e kom ik mn bed niet uit.

Trouwens vraagje over opties:
Ik zie dat je bij financials calls tot en met 2011 of 2012 kan kopen terwijl andere fondsen vaak niet verder gaan dan 2008. Wat is hiervoor de reden?
pi_55873767
quote:
Op dinsdag 8 januari 2008 12:40 schreef ItaloDancer het volgende:

[..]

Ja maar dan heb je 2000 euro wanneer je al lang en breed afgestudeerd bent... dan hoop ik niet meer om die 1000 euro verlegen te zitten ik heb liever nu wat plezier
[..]
Dat dacht de koning ook he!! Bij het 64e vakje ben je superrijk

Je geld snel verdubbelen is er nou eenmaal niet bij, tenzij je in fondsen stapt die kunnen exploderen zoals junior mijnbouw bedrijven. Maar die kunnen ook naar beneden exploderen en dat risico wil jij nu juist niet hebben. Stop die 1k nou gewoon voor de helft in bijv Merrill Lynch mining en die andere in India Infrastructure of de Intereffect India warrant. Kost je niks aan koop kosten. Ik denk voor 85% kans op winst.
pi_55873818
Ja maar met dat schaakspelletje kan ik over drie jaar ofzo ook wel beginnen
  dinsdag 8 januari 2008 @ 15:06:18 #203
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_55874203
quote:
Op dinsdag 8 januari 2008 14:49 schreef mikezwet het volgende:

de Intereffect India warrant. Kost je niks aan koop kosten. Ik denk voor 85% kans op winst.
Zijn er geen transactiekosten bij de intereffekts?
pi_55877105
quote:
Hoe haal je in godsnaam je transactiekosten eruit als je met zo weinig geld actief handelt?
pi_55877326
quote:
Op dinsdag 8 januari 2008 15:06 schreef JimmyJames het volgende:

[..]

Zijn er geen transactiekosten bij de intereffekts?
Via fundix niet. Maar je koopt dan voor de koers van de volgende dag om 10:00
Via andere brokers heb je wel kosten maar kan je real time kopen/verkopen.

Als je echt voor LT wilt kopen en er is slecht vooruitzicht, geef je je order door en scheeld het wat kosten.
pi_55877753
Op IEX is een aardig draadje waarin wat kansen besproken worden: http://www.iex.nl/forum/topic.asp?forum=209&topic=1148999&Page=1
  dinsdag 8 januari 2008 @ 18:47:56 #207
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_55879632
quote:
Op dinsdag 8 januari 2008 17:29 schreef mikezwet het volgende:
Op IEX is een aardig draadje waarin wat kansen besproken worden: http://www.iex.nl/forum/topic.asp?forum=209&topic=1148999&Page=1
Al gezien. Zijn er behalve de intereffekt ook andere hefboomfondsen op bijv. minning of grondstoffen?
Ik zat een paar dagen geleden eens naar grondstoffencertificaten te kijken op abnmarket en wat blijkt sommige zijn nauwelijks gestegen. Het is dus niet automatisch kassa met grondstoffen.
pi_55879687
quote:
Op dinsdag 8 januari 2008 18:47 schreef JimmyJames het volgende:

[..]

Het is dus niet automatisch kassa met grondstoffen.
Vertel mij wat, met AA 1,5$ onder de BEP gedropt en still going down .

Vanaf heden staat den deze op recessiestrategie .
pi_55879967
quote:
Op dinsdag 8 januari 2008 18:47 schreef JimmyJames het volgende:

[..]

Al gezien. Zijn er behalve de intereffekt ook andere hefboomfondsen op bijv. minning of grondstoffen?
Ik zat een paar dagen geleden eens naar grondstoffencertificaten te kijken op abnmarket en wat blijkt sommige zijn nauwelijks gestegen. Het is dus niet automatisch kassa met grondstoffen.
AAB Certificaten vind ik zoiezo niet aantrekken, te lage omzet. Soms wel 10% schommeling op 1 dag door verkoop 200 stukken.
pi_55881507
quote:
Op dinsdag 8 januari 2008 17:00 schreef thabit het volgende:

[..]

Hoe haal je in godsnaam je transactiekosten eruit als je met zo weinig geld actief handelt?
Zorgen dat je meer goede dingen dan slechte dingen pakt?
Tuurlijk zou het veel beter gaan met 10.000 euro maar daarom is het ook vooral spielerei
pi_55883893
Heerlijke sessie weer op Wall Street.

Alleen nou nog even afstorten richting het slot om het af te maken.
pi_55884436
Nou ik was gisteren jarig maar alsnog bedankt voor dit cadeautje
  dinsdag 8 januari 2008 @ 22:52:58 #213
78918 SeLang
Black swans matter
pi_55886172
Erg mooi inderdaad.

De S&P500 is gesloten onder het dieptepunt slot (maar nog niet intra day) van de Creditcrunch-dip in augustus.
Dat is erg goed nieuws. Op slotkoers basis hebben we nu officieel een lagere top/ lagere bodem op de lange termijn chart van de meest verhandelde aandelen index ter wereld. Dit kan TA georienteerde mensen aanzetten om hun jarenlang naar boven gerichte blik eindelijk naar beneden te richten. Voor beleggers is dat een goed vooruitzicht.
Mijn reisverslagen
pi_55887378
quote:
Op dinsdag 8 januari 2008 21:58 schreef ItaloDancer het volgende:
Nou ik was gisteren jarig maar alsnog bedankt voor dit cadeautje
Gefeliciteerd, hoeveel kaarsjes mocht je uitblazen ?
pi_55887429
Dank je, tweeėntwintig.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')