Bestond inderdaad, door het wegvallen van ABN Amro en de scherpe daling van de financials denk ik dat de 25% niet meer wordt gehaald nu voor de AEX. In de S&P500 zitten ook behoorlijk veel financials, maar een exact percentage weet ik niet...quote:Op zaterdag 5 januari 2008 21:26 schreef SeLang het volgende:
Dow Jones en AEX is appels met peren vergelijken omdat de samenstelling totaal anders is.
De AEX bestaat voor 30-40% uit financiele instellingen, daarom zijn dalingen op de AEX meestal procentueel groter dan op de Dow Jones of de S&P500.
In de zomer was nog zo'n 20% voor de S&P500. Zal nu wat minder zijn omdat de financials tot de grootste dalers behoren.quote:Op zaterdag 5 januari 2008 21:39 schreef ItaloDancer het volgende:
In de S&P500 zitten ook behoorlijk veel financials, maar een exact percentage weet ik niet...
Nee, niet. Wel even groen en kans gezien mijn call optie te dumpen.quote:Op zaterdag 5 januari 2008 20:39 schreef ItaloDancer het volgende:
[..]
Ik geloof niet dat de AEX veel lager gaat openenhoogstens 1 of 2 punten. We hoeven niet te wachten op Wall Street, we hebben de futures. En die staan maandagmorgen in de plus.
En ik denk eerlijk gezegd dat we heel dik groen gaan.
[..]
Ik wil ook geldquote:Op maandag 7 januari 2008 00:17 schreef x-uk het volgende:
Dan zijn het europese opties.quote:en alleen uitvoeren op de expiratiedatum.
Nederlandse aandelenopties zijn Amerikaanse stijl en kunnen dus tussentijds worden uitgeoefend.quote:Op maandag 7 januari 2008 16:10 schreef JimmyJames het volgende:
@MociN Daar zou ik me persoonlijk niet aan willen branden.
Mag ik een uber de noob vraag stellen over opties?
-Zijn NL opties amerikaanse of europese opties? In de zin dat je ze alleen op de expiratiedatum kunt gebruiken of tot de experiatiedatum?
Ik doe regelmatig wat met TomTom dus ik kan het best geweest zijnquote:Op maandag 7 januari 2008 14:38 schreef tony_clifton- het volgende:
Redelijk positieve macro-economische cijfers over de eurozone, TomTom -7% (geen idee wie daar iets over zei)
Ken je dat sprookje van de koning, het schaakbord en de rijstkorrels ?quote:Op maandag 7 januari 2008 22:40 schreef ItaloDancer het volgende:
Tja ik ben maar een arme student.
Als je 1000 euro inlegt in aandelen, en na een jaar heb je 200 winst (20%) minus transactiekosten, dan is dat een uitstekend jaar geweest. Oftewel: dat schiet niet op![]()
Opties schiet wel op (of je bent je geld zo kwijt), maar het zorgt in ieder geval voor een beetje spanning![]()
En dat is het voor mij dan ook vooral, amusement
Nee, na meneer Google om hulp gevraagd te hebben wel.quote:Op maandag 7 januari 2008 22:55 schreef mikezwet het volgende:
[..]
Ken je dat sprookje van de koning, het schaakbord en de rijstkorrels ?
zag je dat gister op de DJ, laatste half uur? Pure manipulatie echt niet normaal! (zat flat)quote:Op dinsdag 8 januari 2008 09:59 schreef ItaloDancer het volgende:
AEX nauwelijks in de plus, i.t.t. andere Europese indices... hmmm... lastig...
Ik wil poetjes op de CAC maar ja dat gaat niet met Binck
Als je 1000 op het eerste vakje zet en daarna je 1200 op het tweede enz enz.quote:Op maandag 7 januari 2008 23:06 schreef ItaloDancer het volgende:
[..]
Nee, na meneer Google om hulp gevraagd te hebben wel.
Maar wat wil je er mee zeggen?
Ja maar dan heb je 2000 euro wanneer je al lang en breed afgestudeerd bent... dan hoop ik niet meer om die 1000 euro verlegen te zittenquote:Op dinsdag 8 januari 2008 12:32 schreef mikezwet het volgende:
[..]
Als je 1000 op het eerste vakje zet en daarna je 1200 op het tweede enz enz.
Tja het zal niet binnen een jaar lukken maar op LT met de goede keuzes (hot items) moet je toch wel een eind komen?
Tja is zo vaak... manipulatie ja, nee... ligt eraan hoe je manipulatie definieert... ik weet het niet. Amerikanen zijn er ook als de kippen bij als er een kansje ligt en lopen dan achter elkaar aan... Maar vaak gaat een stijging sneller dan een daling inderdaad de laatste tijd, zo hebben we het niet geleerdquote:Op dinsdag 8 januari 2008 12:18 schreef NickeN. het volgende:
[..]
zag je dat gister op de DJ, laatste half uur? Pure manipulatie echt niet normaal! (zat flat)
wowquote:Op maandag 7 januari 2008 22:40 schreef ItaloDancer het volgende:
Als je 1000 euro inlegt in aandelen, en na een jaar heb je 200 winst (20%) minus transactiekosten, dan is dat een uitstekend jaar geweest. Oftewel: dat schiet niet op![]()
Opties schiet wel op (of je bent je geld zo kwijt), maar het zorgt in ieder geval voor een beetje spanning![]()
Dat dacht de koning ook he!! Bij het 64e vakje ben je superrijkquote:Op dinsdag 8 januari 2008 12:40 schreef ItaloDancer het volgende:
[..]
Ja maar dan heb je 2000 euro wanneer je al lang en breed afgestudeerd bent... dan hoop ik niet meer om die 1000 euro verlegen te zittenik heb liever nu wat plezier
![]()
[..]
Zijn er geen transactiekosten bij de intereffekts?quote:Op dinsdag 8 januari 2008 14:49 schreef mikezwet het volgende:
de Intereffect India warrant. Kost je niks aan koop kosten. Ik denk voor 85% kans op winst.
Hoe haal je in godsnaam je transactiekosten eruit als je met zo weinig geld actief handelt?quote:Op maandag 7 januari 2008 22:40 schreef ItaloDancer het volgende:
Via fundix niet. Maar je koopt dan voor de koers van de volgende dag om 10:00quote:Op dinsdag 8 januari 2008 15:06 schreef JimmyJames het volgende:
[..]
Zijn er geen transactiekosten bij de intereffekts?
Al gezien. Zijn er behalve de intereffekt ook andere hefboomfondsen op bijv. minning of grondstoffen?quote:Op dinsdag 8 januari 2008 17:29 schreef mikezwet het volgende:
Op IEX is een aardig draadje waarin wat kansen besproken worden: http://www.iex.nl/forum/topic.asp?forum=209&topic=1148999&Page=1
Vertel mij wat, met AA 1,5$ onder de BEP gedropt en still going downquote:Op dinsdag 8 januari 2008 18:47 schreef JimmyJames het volgende:
[..]
Het is dus niet automatisch kassa met grondstoffen.
AAB Certificaten vind ik zoiezo niet aantrekken, te lage omzet. Soms wel 10% schommeling op 1 dag door verkoop 200 stukken.quote:Op dinsdag 8 januari 2008 18:47 schreef JimmyJames het volgende:
[..]
Al gezien. Zijn er behalve de intereffekt ook andere hefboomfondsen op bijv. minning of grondstoffen?
Ik zat een paar dagen geleden eens naar grondstoffencertificaten te kijken op abnmarket en wat blijkt sommige zijn nauwelijks gestegen. Het is dus niet automatisch kassa met grondstoffen.
Zorgen dat je meer goede dingen dan slechte dingen pakt?quote:Op dinsdag 8 januari 2008 17:00 schreef thabit het volgende:
[..]
Hoe haal je in godsnaam je transactiekosten eruit als je met zo weinig geld actief handelt?
Gefeliciteerd, hoeveel kaarsjes mocht je uitblazen ?quote:Op dinsdag 8 januari 2008 21:58 schreef ItaloDancer het volgende:
Nou ik was gisteren jarig maar alsnog bedankt voor dit cadeautje
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |