NEEquote:Op woensdag 12 december 2007 12:35 schreef SterkStaaltje het volgende:
Nu China z'n opmars in de wereld aan het maken is betekent dat dan dat de Chinese markt automatisch een goede belegging is,
Richie heeft al uitgelegd wat er mee bedoeld wordt.quote:Op woensdag 12 december 2007 14:48 schreef JimmyJames het volgende:
Wat is precies het verschil tussen een groeiaandeel en een waardeaandeel? En waarin kun je het beste zitten als er een recessie komt (anders gezegd met welke ben je het meest geld kwijt als er een recessie komt?)?
Ben ook wel benieuwd wat er volgens jou zo goedkoop is op de NASDAQ. Momenteel staan koersen in de USA zo'n 20-30% boven het historische gemiddelde. Voordat ik iets goedkoop ga noemen zou ik koersen zo'n 30% onder het historische gemiddelde willen zien.quote:Er staan nam. heel wat goedkope aandelen op de nasdaq nu, maar de kans op een recessie in de VS lijkt me ook niet te verwarlozen.
Je ziet ook dingen die je in de USA eind jaren '20 zag vlak voor de 1929 crash. Eén daarvan is dat bedrijven een groot deel van hun winst niet halen uit hun eigen kernactiviteit maar puur uit koersstijging van de aandelen van bedrijven waarin ze een belang hebben. Als iedereen belangen heeft in elkaar creeert dit een bubble die zichzelf opblaast terwijl er helemaal geen echte waarde wordt gecreeerd.quote:Op woensdag 12 december 2007 20:37 schreef Lente_ninja het volgende:
De China hype doet me een beetje denken aan de dot-com bubble. Alles wat ook maar enigzinds met China te maken heeft word gekocht in de hoop om idiote winsten binnen te slepen, net zoals vroeger ieder willekeurig webwinkeltje automatisch goud waard was. Tot bleek dat deze bedrijfjes geen winst maakten en dat ook in de toekomst het er niet inzat...
Vergeet bij financials ook niet het verkleinen van de alombekende stroppenpot. Naar mijn mening niet slim, maar wel conform de sentimenten (lage rente). Ook dit verhoogt de winst totdat het fout gaat (zoals we in de VS gezien hebben met dat sub-prime gezeik)quote:Op woensdag 12 december 2007 20:42 schreef SeLang het volgende:
[..]
Je ziet ook dingen die je in de USA eind jaren '20 zag vlak voor de 1929 crash. Eén daarvan is dat bedrijven een groot deel van hun winst niet halen uit hun eigen kernactiviteit maar puur uit koersstijging van de aandelen van bedrijven waarin ze een belang hebben. Als iedereen belangen heeft in elkaar creeert dit een bubble die zichzelf opblaast terwijl er helemaal geen echte waarde wordt gecreeerd.
Inderdaad, een groot deel van de winst van de afgelopen jaren was simpelweg minder geld opzij zetten voor stroppen. De komende paar jaar zullen ze dat potje wel weer moeten vergroten.quote:Op woensdag 12 december 2007 22:13 schreef Richie_Rich het volgende:
[..]
Vergeet bij financials ook niet het verkleinen van de alombekende stroppenpot. Naar mijn mening niet slim, maar wel conform de sentimenten (lage rente). Ook dit verhoogt de winst totdat het fout gaat (zoals we in de VS gezien hebben met dat sub-prime gezeik)
Ik zie behoorlijk veel om me heen wat niet in de haak is en heb er geen goed gevoel over...quote:Op woensdag 12 december 2007 22:58 schreef Maidenfan het volgende:
Hoe zie jij de toekomst mbt een recessie SeLang?
Onlangs zijn de uitzendbedrijven tamelijk hard afgestraft... Dat zou ook een voorbode kunnen zijn: recessies gaan gepaard met herstructureringen en dus zeker geen ruimte voor interim-personeel...
Nuja, hersenspinsel ofzo...
Weet je het zeker? Juist grondstoffen zijn erg hoog gewaardeerdquote:Op donderdag 13 december 2007 13:46 schreef Maidenfan het volgende:
Mja... inderdaad, ik vertrouw 't ook allemaal niet goed meer...
Sommige bedrijven die ik volg zijn op een jaar tijd verdubbeld of hoger... Beetje louche, als er dan eenmaal mindere cijfers verschijnen dan de markt verwacht (en die verwachtingen liggen hoog) ben je de lul.
Ben hierom geld uit technologie aan't halen en in grondstoffen aan't stoppen (van apple naar poging om in alcoa te graken fwiw), voor alles structureel naar beneden gaat.
Mja, daarom dat ik toch nog op een terugval van 10% wacht...quote:Op donderdag 13 december 2007 14:33 schreef Richie_Rich het volgende:
[..]
Weet je het zeker? Juist grondstoffen zijn erg hoog gewaardeerd
Alcoa is natuurlijk wel een cyclisch fonds. De vraag naar metalen daalt bij een economische neergang.quote:Op donderdag 13 december 2007 13:46 schreef Maidenfan het volgende:
Ben hierom geld uit technologie aan't halen en in grondstoffen aan't stoppen (van apple naar poging om in alcoa te graken fwiw), voor alles structureel naar beneden gaat.
P/E rondom 10 + goeie vooruitzichten.quote:Op woensdag 12 december 2007 15:00 schreef Richie_Rich het volgende:
Wat is je definitie van goedkoop @ Nasdaq?
Geen ervaring hier, maar je moet inderdaad intekenen bij een bank die de IPO ondersteunt. Ik ga ervan uit dat de meeste mensen aandelen verhandelen via een internet-broker zoals Alex of Binck (denk ik, ben zelf Belg en die zijn hier onbekend/niet actief ofzo). Zelf gebruik ik Keytrade. Geen idee dat deze meedoen met IPO's.quote:Op vrijdag 14 december 2007 16:04 schreef JimmyJames het volgende:
Heeft iemand ervaring met IPO's?
Hoe gaat dat precies moet je je ergens inschrijven? Of gewoon op de traditionele manier het aandeel kopen?
McDonald'squote:Op donderdag 13 december 2007 20:30 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Is er in de geschiedenis ooit een fonds geweest dat explosief gestegen is en nooit meer omlaag gegaan is
Ik dus niet...quote:Op vrijdag 14 december 2007 19:14 schreef Lente_ninja het volgende:
OMG Pharming vandaag! Koers is ruim gehalveerd! Blij dat ik die aandelen al een tijdje geleden gedumpt heb
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |