Het grappige is dat jullie beiden gelijk hebben, enerzijds dat jij je kind correct hebt aangepakt, anderzijds had opa geen zin in toestanden in inderdaad zijn huis en vond hij "sukkel" naar alle waarschijnlijkheid niet echt erg (misschien wilde hij wel lachen maar door je reactie deed hij dat maar niet?). Het is wel zijn huis en hij had geen zin in toestanden, ik lees nergens dat hij jouw manier van opvoeden bekritiseerde alhoewel jij zijn "het hoeft niet" wel zo opvat (toch?).quote:Op zondag 25 november 2007 12:01 schreef Noli. het volgende:
KNIP
Maar Noli en husb hebben al met opa gepraat dat ze niet willen dat hij 'sukkel' zegt. En dat het hun kinderen zijn, en dus hun opvoeding! Als Opa dan blijft ondermijnen, zou bij mij ook opgegeven moment de koek op zijn en zou ik er dus net als Noli een issue van gemaakt hebben. Ja, het was beter geweest als de kids er niet bij zouden zijn geweest, maar aan de andere kant, Opa heeft nu wel gezien hoe vervelend het voor de kids is, en zal nu misschien wel luisteren naar de wens van Noli en husb om zich niet met de opvoeding te bemoeien.quote:Op zondag 25 november 2007 21:26 schreef melonovy het volgende:
Ik vind dat het een heel issue is geworden om bepaalde term. Iedereen verhit en geiriteerd, Hanne is zich waarschijnlijk niet eens bewust van de inhoud van de term en jij eist dat ze sorry zegt en straft haar, opa voelt zich opgelaten, etc. etc. MIsschien kun je het de volgende keer iets luchtiger aanpakken door te zeggen tegen Hanne dat "sukkel" zeggen iet zo aardig is "dat zeggen we niet meer hoor!" weet opa ook meteen dat je dat woord niet zo leuk vindt om te gebruiken. Hanne weet waar ze aan toe is, opa voelt zich verder niet opgelaten over de straf en eis aan zijn kleindochter en jullie kunnen gewoon gezellig verder eten.
Dat ben ik niet met je eens. Opa en oma mogen best andere regels hebben wanneer de kleinkinderen op visite zijn (zonder ouders dus) , daar logeren of er bij hun in huis wordt opgepast. Wanneer de grootouders bij de ouders thuis zijn en daar op passen of de ouders zijn met de kleinkinderen op bezoek bij opa en oma dan vindt ik dat de regels van de ouders gelden. Maar je kan niet verwachten dat zodra jij als ouder je hielen licht en je kinderen bij opa en oma achterlaat dat zij jouw regels handhaven.quote:Op zondag 25 november 2007 22:05 schreef _Ingrid_ het volgende:
Noli, ik ben het met je eens. Ik vind dat opa en oma 's dezelfde regels moeten hebben. Lijkt me anders erg verwarrend.
Precies, maar op het moment dat jij iets van je kinderen vraagt gewoon ronduit zeggen dat hij dat niet nodig vind in zijn huis zou op mij ook werken als een rode lapquote:Op zondag 25 november 2007 22:22 schreef Faja-Lobi het volgende:
[..]
Dat ben ik niet met je eens. Opa en oma mogen best andere regels hebben wanneer de kleinkinderen op visite zijn (zonder ouders dus) , daar logeren of er bij hun in huis wordt opgepast. Wanneer de grootouders bij de ouders thuis zijn en daar op passen of de ouders zijn met de kleinkinderen op bezoek bij opa en oma dan vindt ik dat de regels van de ouders gelden. Maar je kan niet verwachten dat zodra jij als ouder je hielen licht en je kinderen bij opa en oma achterlaat dat zij jouw regels handhaven.
Ja ok. Maar ik vind wel in grote lijn. Bijvoorbeeld Kim mag niet op de tafel klimmen bij ons. En dan mag ze dat bij mijn ouders ook niet.quote:Op zondag 25 november 2007 22:22 schreef Faja-Lobi het volgende:
[..]
Dat ben ik niet met je eens. Opa en oma mogen best andere regels hebben wanneer de kleinkinderen op visite zijn (zonder ouders dus) , daar logeren of er bij hun in huis wordt opgepast. Wanneer de grootouders bij de ouders thuis zijn en daar op passen of de ouders zijn met de kleinkinderen op bezoek bij opa en oma dan vindt ik dat de regels van de ouders gelden. Maar je kan niet verwachten dat zodra jij als ouder je hielen licht en je kinderen bij opa en oma achterlaat dat zij jouw regels handhaven.
Precies.quote:Op maandag 26 november 2007 11:03 schreef Jelief het volgende:
Ik denk dat ik zo ongeveer hetzelfde had gedaan. Jammer dat het uit de hand gelopen is.
Overigens snapt Emma van 2 jaar en een maand heel goed dat na ongewenst gedrag sorry volgt. En dat we het daarna goed maken met een kus en knuffel
Klopt, Bij opa en oma mag altijd meer. En dat hoort ook zo. Maar het moet wel een beetje normaal blijven...quote:Op dinsdag 27 november 2007 13:08 schreef Faja-Lobi het volgende:
Ticootje, Morgaine slaapt ook wel eens een keertje bij mijn ouders en zij weten wat bij ons de tijd is dat ze naar bed gaat. Daar houden zij zich ook aan, okay misschien loopt het een kwartiertje uit gebeurd hier ook wel eens maar daar zitten wij wel over op 1 lijn. Schoenen aan op de bank mag niet, springen op de bank en bed mogen ook niet. Mocht ik niet van mijn ouders en mag zij ook niet van ons. Qua opvoeding zit ik niet zo ver van mijn ouders en schoonouders af. Maar bij opa's en oma's mag over het algemeen wel meer dan bij de ouders thuis. Tenslotte is het een soort van verwennerij als je daar mag logeren of er een middagje heen gaat.
Noli, fijn dat het probleem met je schoonouders is opgelost.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |