De film laat natuurlijk ook wel zien dat die droom (die vele idd ook stiekem zullen hebben) een mooi en idealistisch lijkt in de fantasie. Maar het in de werkelijkheid toch wel een stuk harder en gemener is om die droom na te leven. En het dus eigenlijk altijd een ongrijpbare onrealitische droom blijft.quote:Op dinsdag 6 mei 2008 15:56 schreef OldJeller het volgende:
[..]
Exact. Veel mensen houden zich niet voor mogelijk dat dit zou kunnen, zo'n volledig andere weg in slaan dan het gebruikelijke, school -> studie -> werk -> huisje, boompje, beestje -> pensioen.
Geloof ook wel dat dit voor velen een (ongrijpbare) droom is, diep in het hart...
Uiteraard, het is zeker niet iets wat je zomaar onderneemt en het is op z'n minst makkelijk.quote:Op dinsdag 6 mei 2008 17:19 schreef Lonewolf2003 het volgende:
[..]
De film laat natuurlijk ook wel zien dat die droom (die vele idd ook stiekem zullen hebben) een mooi en idealistisch lijkt in de fantasie. Maar het in de werkelijkheid toch wel een stuk harder en gemener is om die droom na te leven. En het dus eigenlijk altijd een ongrijpbare onrealitische droom blijft.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Al met al is het heel mooi en verleidelijk als je het zo romantiseert, maar je moet inderdaad wel realistisch blijven.
Het hoeft ook niet zo geheel drastisch als McCandless deed, maar toch... die vrijheid...![]()
nee, lol, ik bedoel: ik moet die droom naleven, al is het hier en nu nog zo succesvol. alles wordt gedaan om het straks self-suppliing te kunnen rooien. al het eten en leven wil ik van af dan letterlijk ín en met de natuur doen.quote:Op dinsdag 6 mei 2008 16:53 schreef OldJeller het volgende:
[..]
ivm gezin/familie? Kan niet een andere reden bedenken.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
quote:Op dinsdag 6 mei 2008 17:33 schreef OldJeller het volgende:
[..]
Uiteraard, het is zeker niet iets wat je zomaar onderneemt en het is op z'n minst makkelijk.
Spoiler ivm mensen die de film nog willen zien.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Al met al is het heel mooi en verleidelijk als je het zo romantiseert, maar je moet inderdaad wel realistisch blijven.
Het hoeft ook niet zo geheel drastisch als McCandless deed, maar toch... die vrijheid...
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wanneer bedoel je, als je met pensioen gaan of als je gewoon een bepaald bedrag bij elkaar gewerkt hebt en dan emigreren naar een bosrijk gebied (althans, ik kan een aantal plekken in NL bedenken, maar dan nóg is het veel te druk met recreanten) of boerderij?quote:Op dinsdag 6 mei 2008 17:35 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
nee, lol, ik bedoel: ik moet die droom naleven, al is het hier en nu nog zo succesvol. alles wordt gedaan om het straks self-suppliing te kunnen rooien. al het eten en leven wil ik van af dan letterlijk ín en met de natuur doen.
tip: ga survivallen. dan leer je nog eens wat. eerst een weekend, later een week met een mes en touw en verder niks.
quote:Op dinsdag 6 mei 2008 17:36 schreef SaintOfKillers het volgende:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.quote:Op dinsdag 6 mei 2008 17:43 schreef Lonewolf2003 het volgende:
[..]SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Ook vanwege die 'vrijheids droom' vind ik de film geweldig.quote:Op dinsdag 6 mei 2008 17:19 schreef Lonewolf2003 het volgende:
[..]
De film laat natuurlijk ook wel zien dat die droom (die vele idd ook stiekem zullen hebben) een mooi en idealistisch lijkt in de fantasie. Maar het in de werkelijkheid toch wel een stuk harder en gemener is om die droom na te leven. En het dus eigenlijk altijd een ongrijpbare onrealitische droom blijft.
Maar ik denk dat er een verschil is tussen je zoiets, oftewel echt 'Into the wild' gaan, of je vrij voelen.
Vrij voelen in de zin van schijt hebben aan de mening van anderen.
Vrij voelen in de zin van openstaan voor anderen mensen, andere culturen.
Vrij voelen in de zin van niet bang zijn om contact te maken met mensen.
Vrij voelen in de zin van niet bang zijn je eigen pad te kiezen.
Vrij voelen in de zin van je nek uit durven steken.
Ik zou willen dat ik het meer had.... weet ook niet wat me tegen zou houden, misschien is het gewoon de maatschappij, het keurslijf waar je in gedrukt wordt?
Des te meer ik naar de geweldige soundtrack van Eddie Vedder luister, des te melancholischer ik er van wordt.![]()
Echt een hele mooie film, echt heel mooi! Een van de beste films ooit gemaakt.Op vrijdag 11 september 2009 18:32 schreef jogy het volgende:
Ik ben zo trots op je dat ik je in brons wil gieten, in de achtertuin wil zetten met een tuinslang door je mond als appelsjapfontein.![]()
Het het boek gelezen en vorige week ook de film gezien. Film is goed, maar vond het boek een stuk beter. Ging minder om de (magic)bus, maar meer om de weg ernaar toe, de maanden ervoor.![]()
Kijk, jij snapt het! Als ik ooit de kans krijg zal ik liever op zo'n manier in het harnas sterven dan dat ik mijzelf als slaaf van het systeem laat leiden. Ik snap trouwens niet waarom het zo erg is om 'links' te zijn. Als 'links' niet bestond zou 'rechts' niet bestaan of zo'n hegemonie voeren dat zelfs iemand die rechts is links wordt.quote:Op dinsdag 6 mei 2008 15:56 schreef OldJeller het volgende:
[..]
Exact. Veel mensen houden zich niet voor mogelijk dat dit zou kunnen, zo'n volledig andere weg in slaan dan het gebruikelijke, school -> studie -> werk -> huisje, boompje, beestje -> pensioen.
Geloof ook wel dat dit voor velen een (ongrijpbare) droom is, diep in het hart...
Wat is er erger? 70 jaar worden door mee te gaan in de mainstream, of in 4 jaar tijd zonder grenzen leven en je droom waarmaken? Doe mij maar het laatste.
Mooiste film die ik tot nu toe gezien heb. De lat ligt nu erg hoog wil een film mijn emoties nu nog overstijgen.![]()
Gisteren gezien en toch wel onder de indruk uit de bioscoop weggegaan. Prachtige film![]()
Het viel me trouwens erg mee dat Penn nog een redelijk genuanceerd beeld bracht van de hoofdpersoon. Juist het feit dat het soms een irritante betweterige eikel was (met z'n constante gequote uit Tolstoj) die zichzelf veel te zielig vond, maakte dat ik sympathie voor hem voelde.![]()
Whehe, dit soort opmerkingen lijkt me een mooie weergave van wat ik hierboven probeerde neer te zetten.quote:Op vrijdag 6 juni 2008 13:16 schreef w8jij17 het volgende:
[..]
Kijk, jij snapt het! Als ik ooit de kans krijg zal ik liever op zo'n manier in het harnas sterven dan dat ik mijzelf als slaaf van het systeem laat leiden. Ik snap trouwens niet waarom het zo erg is om 'links' te zijn. Als 'links' niet bestond zou 'rechts' niet bestaan of zo'n hegemonie voeren dat zelfs iemand die rechts is links wordt.
Wat is er erger? 70 jaar worden door mee te gaan in de mainstream, of in 4 jaar tijd zonder grenzen leven en je droom waarmaken? Doe mij maar het laatste.
Lekker verheven boven het materialistische gepeupel dat zich laat leiden door commercie en de buren. Je hoeft alleen nog maar constant buitenlandse romanschrijvers te quoten om de ergernis compleet te maken![]()
![]()
quote:Op dinsdag 11 maart 2008 17:01 schreef Lonewolf2003 het volgende:
[..]
Daar gaat de film juist over. Over een jongen die met een uiterst idealistisch en romantisch idee van huis weg loopt. Maar in de wildernis achter de harde waarheid en werkelijkheid komt.
Of ben jij zo iemand, die een film slecht vindt als die zich niet meteen kan vinden in de keuzes en ideologie van de hoofdrolspeler.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Geweldige film.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 100% gewijzigd door Xith op 23-06-2008 16:37:03 ]![]()
Geweldige film.
Opvallend dat de zaal vanavond (bijna drie maanden na de premiere) gewoon vol zat.I intend to live forever, or die trying.![]()
Ik heb de film nog niet gezien maar vlieg zondag naar Alaska om daar 3 weken rond te trekken en na het horen van alle goede verhalen en dat deel van de film in Alaska is opgenomen ga ik deze zeker snel kijken zodra ik terug ben.![]()
Dat komt omdat de buz eromheen een beetje laat op gang kwam.quote:Op zaterdag 19 juli 2008 00:32 schreef dwerg het volgende:
Geweldige film.
Opvallend dat de zaal vanavond (bijna drie maanden na de premiere) gewoon vol zat.
Dat zie je vaker bij filmhuishits. Die moeten het namelijk hebben van mond tot mond reclame. En minder van heel veel reclames, zodat mensen massaal het openingsweekend gaan.
![]()
quote:Op maandag 23 juni 2008 16:30 schreef Xith het volgende:
[..]SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Geweldige film.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.is dat een originele fotoSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
![]()
Hij is net afgelopen.
Waarom voel ik me zo kut nu![]()
Waarom moest tie nou dood
No happy end![]()
Maar die christopher bestond toch echt? dit is toch een verfilming van zijn leven, maar klopt echt alles wat je ook in die film ziet, heeft hij dat ook allemaal echt meegemaakt?
Wel een leuk meisje btw, jammer dat hij daar niet gelukkig mee is geworden.I pwn nVidia.
HD4850 pwndz 9800GTX/8800GTX/8800GTS/8800GT.
HD4870 pwndz GTX260.![]()
Wtf, is net 5 minuten geleden bijmij op mijn eigen gedownloade zooi afgelopen
Toeval, maar een briljante film.
Zat bijna zo
Film krijgt een 9!![]()
Klopt niet allemaalquote:Op maandag 8 september 2008 01:51 schreef ATi. het volgende:
Hij is net afgelopen.
Waarom voel ik me zo kut nu![]()
Waarom moest tie nou dood
No happy end![]()
Maar die christopher bestond toch echt? dit is toch een verfilming van zijn leven, maar klopt echt alles wat je ook in die film ziet, heeft hij dat ook allemaal echt meegemaakt?
Wel een leuk meisje btw, jammer dat hij daar niet gelukkig mee is geworden.
http://www.tifilms.com/wild/call_intro.htm![]()
Er is ook een Nederlandse versie:
(crosspost..)Op maandag 29 september 2008 11:45 schreef HostiMeister het volgende:
Dat is zeg maar de Nederlandse taal op een vuige keukentafel voorover buigen en hem dan zonder glijmiddel anaal verkrachten. :'(![]()
Moet je weer helemaal die DVD bestellenquote:Op maandag 8 september 2008 01:54 schreef Niek. het volgende:
[..]
Klopt niet allemaal
http://www.tifilms.com/wild/call_intro.htm
I pwn nVidia.
HD4870 pwndz GTX260.![]()
Is er ook een nederlandse vertaling van het boek into the wild?I pwn nVidia.
HD4870 pwndz GTX260.
Forum Opties Forumhop: Hop naar: