1040 uur is waarschijnlijk een goed te onderbouwen norm, echter deze moet dan wel gevuld worden met les en niet met allerlei randverschijnselen.quote:Op maandag 26 november 2007 15:29 schreef ErikT het volgende:
Ik vind het overigens volledig terecht dat er vraagtekens worden gezet bij de 1040 norm. Eisen dat een school van alles moet maar er geen middelen (leraren, geld) voor beschikbaar stellen is simpelweg niet te verantwoorden. Bovendien is dit een schijnoplossing voor het echte probleem.
O tempora, o mores!quote:Op maandag 26 november 2007 15:11 schreef Gia het volgende:
[..]
Ja, klopt, als je een 8 wil halen wel, maar de meesten zijn al blij met een 5,5 want die wordt toch naar boven afgerond. En voor een 5,5 hoef je echt niet te blokken, hoor.
Overigens heb ik iets meer dan Mavo, toch wel.
En je hebt gelijk dat kinderen thuis beter kunnen werken, maar ja, dat doen ze niet. Ze gaan zitten computeren, chatten, spelletjes enz.... Er is toch niemand thuis die ook maar iets controleert.
Ik ken gezinnen waar elk kind zijn/haar eigen computer, met internet op de kamer heeft (plus een tv met dvd-speler en playstation) en de ouders de kinderen alleen maar tijdens het eten zien. Als ze dan vragen wat ze boven gedaan hebben, is het antwoord: Huiswerk. Komt dan die rapport met zo'n 13 getelde onvoldoendes in 8 vakken, dan weet je dat ze zich niet zoveel met 'huiswerk' bezig houden.
Ja we zijn het dus eens.quote:Op maandag 26 november 2007 15:35 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
1040 uur is waarschijnlijk een goed te onderbouwen norm, echter deze moet dan wel gevuld worden met les en niet met allerlei randverschijnselen.
Het zijn de scholen die nu fout bezig zijn, zij vullen de uren op met andere dingen dan les omdat zij niet aan die eis van 1040 uur kunnen voldoen, ze hopen hiermee de boetes te omzeilen die aan het niet halen van die 1040 uren norm verbonden zijn. Het ministerie op zijn beurt verzuimt voldoende middelen aan de scholen ter beschikking te stellen, middelen die zij nodig hebben om aan die 1040 te komen. En dat is dus ook waar de schoen wringt.
Tja, en daar staan van die figuren voor de klas die geen kaas hebben gegeten van pedagogiek en daardoor de aandacht van de leerling niet vast kunnen houden.quote:Op maandag 26 november 2007 15:27 schreef Bolkesteijn het volgende:
Ik denk dat je nu iets te cynisch bent. Als je niks leer haalt je echt geen voldoende. Wat wel zo is dat is dat een actieve houding in de lessen kan zorgen dat een stuk minder hoeft te leren.
Ik vind niet dat er iets mis is met huiswerkbegeleiding. Zeker niet als je nagaat dat er thuis niemand zit om je ergens bij te helpen.quote:Waarom zou niet niets mogen doen? Het opleidingssysteem voorziet er in dat leerlingen kunnen blijven zitten als zij onvoldoende inzet getoond hebben en daardoor onvoldoendes gehaald hebben. Het gaat mij echt te ver dat de overheid nu denkt de leerlingen bij het opbouwen van voldoende kennis voor de toetsen ook gaat zitten dwingen om huiswerk te maken. Dat is een vrije keus van de leerling. De school moet les aanbieden, en zich niet met allerlei randzaken bezig gaan houden.
Ben dus een ouder van twee puberzonen. En ik begeleid mijn kinderen waar nodig en soms intensief. Maar als ik de hele dag zou werken, zou ik toch wel blij zijn als deze begeleiding op school zou kunnen gebeuren. In hun uppie doen ze niks of onvoldoende, het hoognodige.quote:Waarom vind je dat zo vervelend? Ze hebben vooral zichzelf er mee, ik zou me er niet zo druk om maken als buitenstaander. Als ouder wel natuurlijk.
Ik ben nog uit de tijd dat er geen huiswerkbegeleiding was. Ik kan ook niet zeggen dat dat nodig was...quote:Op maandag 26 november 2007 15:42 schreef Gia het volgende:
[..]
Tja, en daar staan van die figuren voor de klas die geen kaas hebben gegeten van pedagogiek en daardoor de aandacht van de leerling niet vast kunnen houden.
[..]
Ik vind niet dat er iets mis is met huiswerkbegeleiding. Zeker niet als je nagaat dat er thuis niemand zit om je ergens bij te helpen.
[..]
Ben dus een ouder van twee puberzonen. En ik begeleid mijn kinderen waar nodig en soms intensief. Maar als ik de hele dag zou werken, zou ik toch wel blij zijn als deze begeleiding op school zou kunnen gebeuren. In hun uppie doen ze niks of onvoldoende, het hoognodige.
Ben het persoonlijk wel eens met een betere invulling van de schooluren en betere leerkrachten dan de uitgerangeerde, wegbezuinigde bedrijfsklantjes. Maar goed, dat is vooralsnog niet waar deze tieners voor aan 't staken zijn. Zij hebben hier namelijk over het algemeen geen flauw benul van.
Ze willen liever zo min mogelijk school
Ach, weet je wat? Aangezien ze toch, bijna allemaal, een pc met internet op hun kamer hebben, kan het hele schoolgebeuren wel voortaan digitaal uitgevoerd worden. Geef je ze gewoon helemaal de vrije hand of ze wel of niet iets willen uitvoeren. Eigen verantwoordelijkheid, toch?
Wat ben jij kansloos, om te huilen. Het is een voorrecht om onderwijs te hebben, is het een oplossing dat jullie weer naar fabrieken worden gestuurd? Vet 1900, maarja je kan snel geld voor je scootah bij elkaar sparen.quote:Op maandag 26 november 2007 17:01 schreef Devrim_ het volgende:
Vandaag waren er weer protesten![]()
CSW kwam naar het gebouw van Nehalennia aan de breeweg maar de deuren waren op slot gedaan en niemand mocht het gebouw verlaten tussen 9 en 12 uur
Dus daarom bleven we binnen en gingen we daar staken
Na een half uur hebben we compromis gesloten met de rector dat we vrijdag mogen gaan staken![]()
Vrijdag staken in de stad dus met CSW, Nehalennia en waarschijnlijk ook ROC ()
Relluh
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |