Eenscher dan eens!quote:Op vrijdag 23 november 2007 18:49 schreef Devolution het volgende:
Dat heb ik nou juist weer bij de sociale partijen. Waarom zouden wij moeten boeten voor een hoop werklozen die een uitkering hebben omdat ze geen zin hebben om te werken (behalve de plantjes verzorgen als extra inkomsten)?
Ik vraag me af waarom je constant mensen Nederland in wil laten komen, terwijl de rijkere Nederlanders al genoeg geld uitgeven aan mensen die geen zin hebben of niet kunnen werken (lang niet alle immigranten gaan aan het werk hier)/ Ik vraag me af waarom ik meer belasting moet betalen als ik meer verdien dan mijn buurman, alleen maar ómdat ik meer verdien. Veel mensen die veel geld verdienen hebben veel risico moeten nemen (eigen bedrijf starten, aandelen kopen etc.) en/of hebben er hard voor gewerkt. Daar worden ze nu dus voor gestraft.
En dat je als een van de redenen dat je een hekel aan de VVD hebt om hoe de leider daarvan eruit ziet, is al helemaal achterlijk.
Ik herken het 100%. Een asociale partij zonder inlevingsvermogen/empathie voor de zwakkeren in de samenleving.quote:Op vrijdag 23 november 2007 18:38 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik denk eerlijk gezegd dat iedereen wel zo'n partij heeft, waarbij je nekharen direct overeind gaan staan. Ik heb dat zo met de VVD...
Ik vind de partij geestelijk armlastig en erg egoïstisch. Armlastig omdat ze zo ongeveer puur op het materialisme gericht zijn. Egoïstisch, omdat ze stelselmatig partij kiezen voor de sterken in onze samenleving dat vaak ten koste van mensen aan de onderkant van de samenleving. Solidariteit is bij de VVD een vies woord; de partij is de grootste voorstander van een sociaal ministelsel.Hoe fout kan je eigenlijk denken vraag ik mij steeds af?
Ik vraag me soms werkelijk af wat er in iemands leven misgaat als je adept wordt van een dergelijk gedachtegoed....Hebben dergelijke mensen lacunes als het gaat om het functioneren van het superego? Zijn het zwaar verwende lui? Hebben ze gebrek aan inlevingsvermogen door te denken dat "succes per definitie een keuze is" ? Waar gaat het mis?
En dan nog die partijleider die Mark Rutte heeft. Zien en horen is voor mij al genoeg om door te zappen.
Herkennen jullie dit ook?
Waarom zouden die rijke mensen nóg meer moeten verdienen dan? Ze zijn immers al rijk. Mijn vader zit aan het maximum belastingsheffing op z'n loon, en ik kan nou niet zeggen dat we iets te klagen hebben qua materie. Ik zie liever dat 5000 mensen een TV hebben (uitgaand van 'n goedkope prijs van 200 euro) dan dat 1 rijke lul z'n 3e vakantiehuisje koopt voor datzelfde geld.quote:Op vrijdag 23 november 2007 18:49 schreef Devolution het volgende:
Dat heb ik nou juist weer bij de sociale partijen. Waarom zouden wij moeten boeten voor een hoop werklozen die een uitkering hebben omdat ze geen zin hebben om te werken (behalve de plantjes verzorgen als extra inkomsten)?
Ik vraag me af waarom je constant mensen Nederland in wil laten komen, terwijl de rijkere Nederlanders al genoeg geld uitgeven aan mensen die geen zin hebben of niet kunnen werken (lang niet alle immigranten gaan aan het werk hier)/ Ik vraag me af waarom ik meer belasting moet betalen als ik meer verdien dan mijn buurman, alleen maar ómdat ik meer verdien. Veel mensen die veel geld verdienen hebben veel risico moeten nemen (eigen bedrijf starten, aandelen kopen etc.) en/of hebben er hard voor gewerkt. Daar worden ze nu dus voor gestraft.
En dat je als een van de redenen dat je een hekel aan de VVD hebt om hoe de leider daarvan eruit ziet, is al helemaal achterlijk.
De zwakkeren van de samenleving hebben het te goed naar mijn idee, ik vind dat de hardwerkenden juist beloond moeten worden, en niet de zwakkeren.quote:Op vrijdag 23 november 2007 18:57 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Ik herken het 100%. Een asociale partij zonder inlevingsvermogen/empathie voor de zwakkeren in de samenleving.
Arbeiders zeggenquote:Op vrijdag 23 november 2007 19:05 schreef Rutgerr het volgende:
Arbeiders, dierenneukers, boomknuffelaars, verenigt U alhier!
Nee. Ambitie is goed, zolang het niet wordt overdreven. Kijk naar Japan, waar mensen na hun studie maanden op hun kamer blijven door de stress, omdat ze hun reet eraf hebben gewerkt. Vergelijk dat met Italië, waarin de mensen met goede banen meer pauzes houden dan werken.quote:Op vrijdag 23 november 2007 19:08 schreef Rutgerr het volgende:
Rijkdom en ambitie is juist hetgeen waar het om draait man. Wie niet ambitieus is, bereikt niets in het leven. Dan eindig je net als die pauper in dit topic hier op een heftruck, check z'n fobo maar.
Ja, maar zonder 'paupers' die in een magazijn werken, krijg jij je vijfde plasmatv nooit in je huis. Altijd dom gezeik van de rijken van "Iedereen krijgt de kans om wat te bereiken" Maarja, als iedereen een hoge opleiding doet, is er niemand meer die kan schilderen, kan timmeren of je auto kan repareren. En dan zeuren ze weer dat we zoveel Polen hebben. Denk es reëel man, we hebben een chronisch tekort aan bouwvakkers en ander technisch personeel, terwijl Nederland een overschot heeft aan HEAO'ers.quote:Op vrijdag 23 november 2007 19:08 schreef Rutgerr het volgende:
Rijkdom en ambitie is juist hetgeen waar het om draait man. Wie niet ambitieus is, bereikt niets in het leven. Dan eindig je net als die pauper in dit topic hier op een heftruck, check z'n fobo maar.
Ik niet, heb ook helemaal niet zo'n hekel aan de VVD. Alleen aan SGP, PVDD en PVV heb ik haatgevoelens. VVD is gewoon niet mijn partij.quote:Op vrijdag 23 november 2007 19:18 schreef Rutgerr het volgende:
Ik ging in op de reactie van Djeez, waar hij een dergelijk taaltje ook bezigt. Vind dat jullie wel erg ingaan op het stereotype beeld van de VVD. In werkelijkheid is het allemaal een stuk genuanceerder en blijkt dat iedereen baat heeft bij de enige 'gezonde' rechts volkspartij die ons land rijk is.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |