abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_54806459
Ik denk eerlijk gezegd dat iedereen wel zo'n partij heeft, waarbij je nekharen direct overeind gaan staan. Ik heb dat zo met de VVD...

Ik vind de partij geestelijk armlastig en erg egoïstisch. Armlastig omdat ze zo ongeveer puur op het materialisme gericht zijn. Egoïstisch, omdat ze stelselmatig partij kiezen voor de sterken in onze samenleving dat vaak ten koste van mensen aan de onderkant van de samenleving. Solidariteit is bij de VVD een vies woord; de partij is de grootste voorstander van een sociaal ministelsel. Hoe fout kan je eigenlijk denken vraag ik mij steeds af?

Ik vraag me soms werkelijk af wat er in iemands leven misgaat als je adept wordt van een dergelijk gedachtegoed....Hebben dergelijke mensen lacunes als het gaat om het functioneren van het superego? Zijn het zwaar verwende lui? Hebben ze gebrek aan inlevingsvermogen door te denken dat "succes per definitie een keuze is" ? Waar gaat het mis?

En dan nog die partijleider die Mark Rutte heeft. Zien en horen is voor mij al genoeg om door te zappen.

Herkennen jullie dit ook?
  vrijdag 23 november 2007 @ 18:42:40 #2
153070 Rock_de_Braziliaan
Stranger than fiction
pi_54806530
POL => klaagbaak.
"I think I'm in a tragedy"
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=FZFG5PKw504[/youtube]
"In America today profit is privatized but risk is increasingly socialized"
pi_54806624
Ts heeft natuurlijk een kutloon of een uitkering?
Op dinsdag 6 april 2010 11:28 schreef HeatWave het volgende:
ik heb tig jaar forum-ervaring achter me
  vrijdag 23 november 2007 @ 18:49:09 #4
125913 Devolution
Beep beep Richie
pi_54806660
Dat heb ik nou juist weer bij de sociale partijen. Waarom zouden wij moeten boeten voor een hoop werklozen die een uitkering hebben omdat ze geen zin hebben om te werken (behalve de plantjes verzorgen als extra inkomsten)?

Ik vraag me af waarom je constant mensen Nederland in wil laten komen, terwijl de rijkere Nederlanders al genoeg geld uitgeven aan mensen die geen zin hebben of niet kunnen werken (lang niet alle immigranten gaan aan het werk hier)/ Ik vraag me af waarom ik meer belasting moet betalen als ik meer verdien dan mijn buurman, alleen maar ómdat ik meer verdien. Veel mensen die veel geld verdienen hebben veel risico moeten nemen (eigen bedrijf starten, aandelen kopen etc.) en/of hebben er hard voor gewerkt. Daar worden ze nu dus voor gestraft.

En dat je als een van de redenen dat je een hekel aan de VVD hebt om hoe de leider daarvan eruit ziet, is al helemaal achterlijk.
"You know what Hell really is? It's not lakes of burning oil or chains of ice. It's being removed from God's sight."
  vrijdag 23 november 2007 @ 18:49:46 #5
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_54806671
Ik herken het wel, maar ik heb dat meer met: PVDA, CDA en CU en SP en PVDD
pi_54806702
quote:
Op vrijdag 23 november 2007 18:49 schreef Devolution het volgende:
Dat heb ik nou juist weer bij de sociale partijen. Waarom zouden wij moeten boeten voor een hoop werklozen die een uitkering hebben omdat ze geen zin hebben om te werken (behalve de plantjes verzorgen als extra inkomsten)?

Ik vraag me af waarom je constant mensen Nederland in wil laten komen, terwijl de rijkere Nederlanders al genoeg geld uitgeven aan mensen die geen zin hebben of niet kunnen werken (lang niet alle immigranten gaan aan het werk hier)/ Ik vraag me af waarom ik meer belasting moet betalen als ik meer verdien dan mijn buurman, alleen maar ómdat ik meer verdien. Veel mensen die veel geld verdienen hebben veel risico moeten nemen (eigen bedrijf starten, aandelen kopen etc.) en/of hebben er hard voor gewerkt. Daar worden ze nu dus voor gestraft.

En dat je als een van de redenen dat je een hekel aan de VVD hebt om hoe de leider daarvan eruit ziet, is al helemaal achterlijk.
Eenscher dan eens!
pi_54806722
VVD en D66.
"A little philosophy inclineth man's mind to atheism, but depth in philosophy bringeth man's minds about to religion." - Sir Francis Bacon
"Heb je vijanden lief, wees goed voor wie jullie haten." - Jezus
pi_54806779
Je luistert Dancehall
Kinderbijslag op door de coffeeshop nigga.
pi_54806787
Ik heb een gruwelijke stronthekel aan het CDA en de Gristenunie.
  Redactie Frontpage vrijdag 23 november 2007 @ 18:55:15 #10
3926 crew  Djeez
Orde van de Paarsgepunte Lans
pi_54806801
Ts is een man van mijn hart. Ook ik heb een ongelooflijke hekel aan deze extreem materialistische en egoïstische diknekken. Het liefst willen ze dat een handjevol managers alle touwtjes in handen heeft, en de gewone man tachtig uur in de week moet ploeteren voor hen voor een hongerloontje. Deze gasten zouden het liefst de tijd van de industriële revolutie weer terugzien. De tijd van de onderdrukking van de arbeider. Kutdiknekken.
Op woensdag 10 juli 2013 01:46 schreef Littlerabbit het volgende:
Djeez is een literaire grootheid. Hij weet op een poëtische wijze zelfs de schoonheid in een kinderverkrachting bloot te leggen. Tuinbeeld kopen?
pi_54806822
Ik heb dat bij het cda.
pi_54806823
Overigens pik je die VVD'ers er wel altijd uit. Ze hebben een dikke kop en zitten alleen maar te dikkedakken.
  vrijdag 23 november 2007 @ 18:57:14 #13
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_54806848
quote:
Op vrijdag 23 november 2007 18:38 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik denk eerlijk gezegd dat iedereen wel zo'n partij heeft, waarbij je nekharen direct overeind gaan staan. Ik heb dat zo met de VVD...

Ik vind de partij geestelijk armlastig en erg egoïstisch. Armlastig omdat ze zo ongeveer puur op het materialisme gericht zijn. Egoïstisch, omdat ze stelselmatig partij kiezen voor de sterken in onze samenleving dat vaak ten koste van mensen aan de onderkant van de samenleving. Solidariteit is bij de VVD een vies woord; de partij is de grootste voorstander van een sociaal ministelsel. Hoe fout kan je eigenlijk denken vraag ik mij steeds af?

Ik vraag me soms werkelijk af wat er in iemands leven misgaat als je adept wordt van een dergelijk gedachtegoed....Hebben dergelijke mensen lacunes als het gaat om het functioneren van het superego? Zijn het zwaar verwende lui? Hebben ze gebrek aan inlevingsvermogen door te denken dat "succes per definitie een keuze is" ? Waar gaat het mis?

En dan nog die partijleider die Mark Rutte heeft. Zien en horen is voor mij al genoeg om door te zappen.

Herkennen jullie dit ook?
Ik herken het 100%. Een asociale partij zonder inlevingsvermogen/empathie voor de zwakkeren in de samenleving.
pi_54807014
Arbeiders, dierenneukers, boomknuffelaars, verenigt U alhier! Ik kan me inderdaad niet empathisch opstellen tegenover de zwakkeren in de samenleving, omdat zij hier zelf om gevraagd hebben. Tegenwoordig kan iedereen met meer dan twee hersencellen en paupers als ouders hier studeren, omdat ze geen belastingen hoeven te betalen en bakken vol met geld in hun schoot geworpen krijgen, dus we doen al veel te veel voor de zwakkeren in de samenleving.
pi_54807042
quote:
Op vrijdag 23 november 2007 18:49 schreef Devolution het volgende:

Waarom zouden die rijke mensen nóg meer moeten verdienen dan? Ze zijn immers al rijk. Mijn vader zit aan het maximum belastingsheffing op z'n loon, en ik kan nou niet zeggen dat we iets te klagen hebben qua materie. Ik zie liever dat 5000 mensen een TV hebben (uitgaand van 'n goedkope prijs van 200 euro) dan dat 1 rijke lul z'n 3e vakantiehuisje koopt voor datzelfde geld.

En ja, ik vind wel dat iedereen die kán werken moet werken, en snel ook. Er wordt te weinig aan de mensen die bewust niet naar 'n baan zoeken gedaan. Maar voor de rest vind ik de VVD een walgelijke partij, en inderdaad veel te veel gericht op rijkdom en ambitie. Daar wordt je uiteindelijk niet gelukkig van.
"Een acteur is iemand die glazig voor zich uit kijkt wanneer het gesprek niet meer over hem gaat."
pi_54807065
TS, dat heet politiek recht
Verdonk en WIlders zijn precies hetzelfde
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
pi_54807075
De VVD'ers die met hun grote mond zitten te zeiken dat ze 52% belasting betalen moeten een nekschot krijgen. Tenzij ze echt 52% belasting betalen.
  vrijdag 23 november 2007 @ 19:08:06 #18
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_54807087
quote:
Op vrijdag 23 november 2007 18:57 schreef Yi-Long het volgende:

[..]

Ik herken het 100%. Een asociale partij zonder inlevingsvermogen/empathie voor de zwakkeren in de samenleving.
De zwakkeren van de samenleving hebben het te goed naar mijn idee, ik vind dat de hardwerkenden juist beloond moeten worden, en niet de zwakkeren.
pi_54807092
Rijkdom en ambitie is juist hetgeen waar het om draait man. Wie niet ambitieus is, bereikt niets in het leven. Dan eindig je net als die pauper in dit topic hier op een heftruck, check z'n fobo maar.
pi_54807261
quote:
Op vrijdag 23 november 2007 19:05 schreef Rutgerr het volgende:
Arbeiders, dierenneukers, boomknuffelaars, verenigt U alhier!
Arbeiders zeggen Corpslul dat je bent. Dat er mensen zijn die over minder intellectuele capiciteiten beschikken dan jij of ik maakt ze niet minderwaardig. IQ is aangeboren, of gestimuleerd door een goede opvoeding. Arbeiders zijn uiteindelijk de mensen die de kutklusjes moeten doen, en daar veel minder voor betaald krijgen.

Dierenneukers: Ik ben links, maar heb een grafhekel aan alle bullshit over dierenrechten, vegetariërs, walvisjachtverbod en enige vorm van dierenhulp. Mensen eerst, dan de dieren. Waarom doneren aan shit voor een paar stinkende grote walvissen als het ook kan naar mensen die door een paar euro te weinig in Afrika sterven?

Boomknuffelaars: Milieu Als ik ergens een hekel aan heb is het al dat groene gezeik van de afgelopen tijd (sinds Al Gore met z'n stervende hoeren kankerfilm kwam). Alsof de mensen er ook maar iets aan gaan doen om de aarde te redden Iedereen zegt het wel heel nobel, maar puntje bij paaltje rijdt toch iedereen liever in z'n auto. Nee, ik hecht nul komma nul waarde aan de natuur.

Daar heb je het, een serie complete tegenstellingen door een links rijkeluiskindje.
"Een acteur is iemand die glazig voor zich uit kijkt wanneer het gesprek niet meer over hem gaat."
pi_54807314
Ik ging in op de reactie van Djeez, waar hij een dergelijk taaltje ook bezigt. Vind dat jullie wel erg ingaan op het stereotype beeld van de VVD. In werkelijkheid is het allemaal een stuk genuanceerder en blijkt dat iedereen baat heeft bij de enige 'gezonde' rechts volkspartij die ons land rijk is.
pi_54807343
quote:
Op vrijdag 23 november 2007 19:08 schreef Rutgerr het volgende:
Rijkdom en ambitie is juist hetgeen waar het om draait man. Wie niet ambitieus is, bereikt niets in het leven. Dan eindig je net als die pauper in dit topic hier op een heftruck, check z'n fobo maar.
Nee. Ambitie is goed, zolang het niet wordt overdreven. Kijk naar Japan, waar mensen na hun studie maanden op hun kamer blijven door de stress, omdat ze hun reet eraf hebben gewerkt. Vergelijk dat met Italië, waarin de mensen met goede banen meer pauzes houden dan werken.

En of rijkdom gelukkig maakt? Ik denk het wel, voel me zelf ook beter in een setje merkkleding dan H&M. Ben ook altijd blij dat ik me vaak geen zorgen hoef te maken over hoeveel ik uit mag geven als ik ga stappen (werk wel zelf voor m'n geld, overigens). Maar ik denk dat er dingen zijn die gelukkiger maken (humor, liefde) en in dit land steeds minder belangrijk lijken.
  Redactie Frontpage vrijdag 23 november 2007 @ 19:19:46 #23
3926 crew  Djeez
Orde van de Paarsgepunte Lans
pi_54807345
quote:
Op vrijdag 23 november 2007 19:08 schreef Rutgerr het volgende:
Ja, maar zonder 'paupers' die in een magazijn werken, krijg jij je vijfde plasmatv nooit in je huis. Altijd dom gezeik van de rijken van "Iedereen krijgt de kans om wat te bereiken" Maarja, als iedereen een hoge opleiding doet, is er niemand meer die kan schilderen, kan timmeren of je auto kan repareren. En dan zeuren ze weer dat we zoveel Polen hebben. Denk es reëel man, we hebben een chronisch tekort aan bouwvakkers en ander technisch personeel, terwijl Nederland een overschot heeft aan HEAO'ers.
Rijke stinkerds hebben vaak ook geluk. Zijn je ouders rijk, dan hebben ze geld jou naar een dure opleiding te sturen. Ik ben arm, want nu nog magazijnmedewerker, maar met mijn ambititie en ook een beetje geluk word ik binnenkort marketingmedewerker bij mijn baas.
Op woensdag 10 juli 2013 01:46 schreef Littlerabbit het volgende:
Djeez is een literaire grootheid. Hij weet op een poëtische wijze zelfs de schoonheid in een kinderverkrachting bloot te leggen. Tuinbeeld kopen?
pi_54807390
quote:
Op vrijdag 23 november 2007 19:18 schreef Rutgerr het volgende:
Ik ging in op de reactie van Djeez, waar hij een dergelijk taaltje ook bezigt. Vind dat jullie wel erg ingaan op het stereotype beeld van de VVD. In werkelijkheid is het allemaal een stuk genuanceerder en blijkt dat iedereen baat heeft bij de enige 'gezonde' rechts volkspartij die ons land rijk is.
Ik niet, heb ook helemaal niet zo'n hekel aan de VVD. Alleen aan SGP, PVDD en PVV heb ik haatgevoelens. VVD is gewoon niet mijn partij.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')