De opnames zouden nu bezig moeten zijn, inschrijving was begin Oktober gesloten. Er is nog geen idee, tenminste zover ik kan vinden op internet, door welke landen het dit keer gaat.quote:Peking Express in 2008 terug op NET 5
Het realityprogramma Peking Express met presentator Art Rooijakkers keert in het voorjaar van 2008 terug op NET 5. Dat meldt de televisiezender vandaag. In de vierde editie van Peking Express dit jaar ging de race voor het eerst door een ander continent: Zuid-Amerika. Ook nieuw dit jaar was dat er meteen in de eerste aflevering één deelnemerskoppel afvalt. Of de vijfde serie veranderingen kent, is onbekend. “Over de invulling van 2008 kunnen we nog niet al te veel verklappen“, aldus NET 5.
Peking Express wordt gepresenteerd door Art Rooijakkers en Roos van Acker. Gemiddeld trekt Peking Express wekelijks ruim 447.000 kijkers (13+). Ook het vijfde seizoen van Peking Express zal op zondagavonden worden uitgezonden door NET 5. De nieuwe serie van twaalf afleveringen gaat eind februari van start.
quote:Op vrijdag 23 november 2007 15:56 schreef WooZ het volgende:
Ze starten in Brazilië en eindigen in Peru iig
Weet iemand of je ouder afleveringen nog ergens terug kan kijken, heb al eens gezocht naar de Vietnam editie maar nergens kunnen vinden
Dat was 2007. Ik neem aan dat ze niet exact dezelfde route en landen doen.quote:Op vrijdag 23 november 2007 15:57 schreef WooZ het volgende:
o en ze komen ook nog door bolivia
Tof!!!quote:Het lustrumseizoen Peking Express: De Revolutie Route is vanaf maart wekelijks om half negen op woensdagavond te zien. Acht koppels uit Nederland en België binden de strijd met elkaar aan tijdens een helse tocht door Mexico, Nicaragua en Venezuela. Nieuw dit jaar is dat de kandidaten de eerste etappes in teams worden verdeeld. Peking Express wordt gepresenteerd door Art Rooijakkers en Roos van Acker.
Hebben ze mee geleerd door Het Blok denk ikquote:Op zondag 27 januari 2008 12:48 schreef ItaloDancer het volgende:
Ook wel aardig om het op woensdag te doen aangezien de zondag meestal wel de drukstbezette avond van de week is.
quote:Op vrijdag 23 november 2007 17:19 schreef alwaysthebest het volgende:
Blijft toch mooi om alle landen te zien. Hopelijk is Roos er weer bij.
Atb, lees de OP dan aandachtigquote:Peking Express wordt gepresenteerd door Art Rooijakkers en Roos van Acker.
Nou zeg dat wel zegquote:Op zondag 10 februari 2008 18:42 schreef alwaysthebest het volgende:
Die Raymond (Liesbeth & Raymond) ziet ook ook best eng uit.
Die winnen toch nietquote:
Dat dus!quote:Op donderdag 21 februari 2008 08:27 schreef Piles het volgende:
Toch jammer dat het eerste en tweede seizoen nooit gezien heb
Ja de eerste was zeker de mooiste.quote:Op woensdag 20 februari 2008 23:58 schreef Adelante het volgende:
[ afbeelding ]
ik moet zeggen dat ik de eerste nog steeds de beste vond, ook door de afgelegde route en deelnemende kandidaten
idem dito!quote:Op woensdag 20 februari 2008 23:58 schreef Adelante het volgende:
[ afbeelding ]
ik moet zeggen dat ik de eerste nog steeds de beste vond, ook door de afgelegde route en deelnemende kandidaten
Ik moet toch zeggen dat ik Egbert en Jozefien ook wel erg vermakelijk vond en die schelle "EEEEEEEEEEEGBEEEEEEEEEEEEERT!" door Jozefien piept nog na in mijn orenquote:Op donderdag 21 februari 2008 00:34 schreef alwaysthebest het volgende:
Ik vond de eerste ook het leukst. Wat een koppels toen.Al vind ik het tweede seizoen qua leukheidsfactor heel dicht bij het eerste seizoen zitten. Karla & Sophie 'alles moet proper zijn'.
De andere twee seizoenen vond ik allebei toch iets minder. Ik krijg nog
neigingen van Inge en Lien.
Wat waren die irritant.
Die kwam ik pas nog als mp3 tegen op m'n pcquote:Op maandag 25 februari 2008 15:43 schreef Tha_Erik het volgende:
[..]
Ik moet toch zeggen dat ik Egbert en Jozefien ook wel erg vermakelijk vond en die schelle "EEEEEEEEEEEGBEEEEEEEEEEEEERT!" door Jozefien piept nog na in mijn oren.
Ze zitten wel al 16 jaar bij de padvindersquote:
Het eerste is ooit op DVD uitgekomen(volgensmi zelfs onder druk van FOK!quote:Op donderdag 21 februari 2008 08:27 schreef Piles het volgende:
Toch jammer dat het eerste en tweede seizoen nooit gezien heb
quote:Peking Express: ‘Lustrumseizoen revolutionair anders’
Het lustrumseizoen van Peking Express, dat op woensdag 5 maart van start gaat, is volgens NET 5 ‘revolutionair anders’. Nieuw dit jaar is dat de deelnemers de eerste etappes in twee teams van vier koppels worden onderverdeeld. “Ze zijn voor het eerst in de historie van Peking Express helemaal van elkaar afhanke- lijk“, aldus een zegsvrouw. Presentator Art Rooijakkers heeft genoten van de opnamen: “Peking Express voor mij is anderhalve maand avontuur en reizen door prachtige landen.”
In het lustrumseizoen van Peking Express dat de De Revolutie Route heet, racen acht koppels uit Nederland en België tegen elkaar tijdens een tocht door Mexico, Nicaragua en Venezuela. “Bij de start staan acht duo’s geblinddoekt op het hoogste gebouw van Latijns-Amerika, de Torre Major in Mexico-stad, te wachten op hun lot. Ze weten nog niet dat ze in twee teams van vier koppels worden verdeeld. Voor het eerst in de geschiedenis van Peking Express zijn de deelnemers als team afhankelijk van elkaar. En dat terwijl er nogal wat verschillen zijn tussen de deelnemers.”
De koppels bestaan onder meer uit een fanatieke tweeling, twee hockeymoeders, een Islamitisch stel en de combinatie zwager/schoonzus. Twee maanden lang moeten de deelnemers zelf vervoer en slaapplaatsen regelen en strijden ze tegen elkaar in uiteenlopende proeven. Ze krijgen een budget van één euro per dag per persoon. Alleen de sterkste deelnemers maken kans om Caracas als winnaars te bereiken.
De landen waar de koppels doorheen reizen hebben een sterk revolutionair verleden of heden. “Ze beginnen in Mexico, ooit de woonplaats van indiaanse beschavingen als de Maya en de Azteken die in opstand kwamen tegen Spaanse bezetters. Daarna racen ze door Nicaragua, het enige land op het Amerikaanse continent waar een guerrillabeweging aan de macht kwam. Het laatste land van Peking Express: De Revolutie Route is Venezuela, waar de zelfverklaarde Che Guevara van deze tijd, president Hugo Chávez het land op geheel eigen wijze regeert.”
Presentator Art Rooijakkers: “Peking Express voor mij is anderhalve maand avontuur, reizen door prachtige landen, werken in een reizend circus. Maar ook: niet weten waar je slaapt, wat en of je eet of waar je terecht gaat komen.”
“En dan heb ik het als presentator nog relatief makkelijk. Moet je je voorstellen hoe het is om als deelnemer duizenden kilometers af te leggen, zonder een cent op zak, zonder eigen vervoer en onder voortdurende racestress. En dat in landen waar bijna niemand Engels en helemaal niemand Nederlands verstaat. Georganiseerd gekkenwerk. Maar wel het leukste gekkenwerk dat er bestaat.”
Peking Express: De Revolutie Route wordt gepresenteerd door Art Rooijakkers en Roos van Acker en begint op woensdag 5 maart om 20.30 uur op NET 5.
Wel jammer dat ze niet door Colombia gaan dat had het wat spannender gemaakt. De finale-proef: Zoek en vind Tanja Nijmeijerquote:
Het komt voortaan op woensdagquote:Op zondag 2 maart 2008 00:51 schreef PirE het volgende:
[..]
Wel jammer dat ze niet door Colombia gaan dat had het wat spannender gemaakt. De finale-proef: Zoek en vind Tanja Nijmeijer![]()
on-topic: Morgen lekker kijken, bij de vorige editie wist ik al wie er zou winnen en dat kijkt toch anders, nu weet ik niks
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |