quote:Op vrijdag 23 november 2007 13:16 schreef nietzman het volgende:
Nou nog de internetlijn doorknippen en een mobieltjesjammer neerplempen en Nederland is weer een stukje mooier.
Ja, en daar betalen ze voor. Nouja, ouders. Nouja, de staat. Nouja, maar toch. En ze willen natuurlijk wel waar voor hun geld en niet ergens gedropt worden in een hokje onder het motto van 'onderwijs jezelf maar'.quote:Op vrijdag 23 november 2007 14:37 schreef Gia het volgende:
Tjonge, ze moeten wel 1040 uur per jaar naar school!
Misschien moet je even in het andere topic lezen waar het werkelijk over gaat. Leerlingen die min of meer opgesloten worden in lokalen zonder enige vorm van begeleiding zodat de school maar aan die norm van 1040 uur voldoet, terwijl er leraren noch lesmateriaal beschikbaar is.quote:Op vrijdag 23 november 2007 14:37 schreef Gia het volgende:
Iedereen die staakt gewoon aanpakken als spijbelaar. Schorsing en gemiste uren inhalen. Dat zal ze leren.
Tjonge, ze moeten wel 1040 uur per jaar naar school!
Als je een gemiddelde neemt van 6 uur per dag, dan kom je op 173 dagen : 5 is dus 34 weken.
En volgens mij hebben ze meer dan 34 weken school, dus ligt het gemiddelde aantal uur per dag zelfs nog lager.
Waar klagen ze over!!
Waarom dan niet gewoon eisen dat er meer leraren komen of dat anders een deel van het schoolgeld terug moet worden betaald? Het aantal uren verminderen is typisch weer zo'n politieke oplossing.quote:Op vrijdag 23 november 2007 14:44 schreef nietzman het volgende:
Ja, en daar betalen ze voor. Nouja, ouders. Nouja, de staat. Nouja, maar toch. En ze willen natuurlijk wel waar voor hun geld en niet ergens gedropt worden in een hokje onder het motto van 'onderwijs jezelf maar'.
Niets doen op kosten van de baas is natuurlijk hartstikke leuk, maar betalen om uit je neus te kunnen vreten....
Dat is helemaal waar. Maar het aantal uren krampachtig afdwingen terwijl er geen capaciteit is om die uren in te vullen is een bureaucratische oplossing en zal averechts werken op de kwaliteit van het onderwijs.quote:Op vrijdag 23 november 2007 14:47 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Waarom dan niet gewoon eisen dat er meer leraren komen of dat anders een deel van het schoolgeld terug moet worden betaald? Het aantal uren verminderen is typisch weer zo'n politieke oplossing.
Opsluiten zal wel meevallen, denk ik. Dat leerlingen in een lokaal gezet worden om daar alvast aan hun huiswerk te beginnen, vind ik niks mis mee. Als die kids 13 jaar en ouder zijn, mag je verwachten dat ze zich zonder continu toezicht kunnen gedragen. Eventueel kan de leerkracht van een naastgelegen lokaal af en toe zijn neus om de hoek steken?quote:Op vrijdag 23 november 2007 14:46 schreef Jalu het volgende:
[..]
Misschien moet je even in het andere topic lezen waar het werkelijk over gaat. Leerlingen die min of meer opgesloten worden in lokalen zonder enige vorm van begeleiding zodat de school maar aan die norm van 1040 uur voldoet, terwijl er leraren noch lesmateriaal beschikbaar is.
Ik weet nog wel toen ik op de middelbare school zat dat ik zoveel uur verplicht in een lokaal zat zonder leraar dat ik geen huiswerk meer had en me dus maar moest vervelen..quote:Op vrijdag 23 november 2007 14:50 schreef Gia het volgende:
[..]
Opsluiten zal wel meevallen, denk ik. Dat leerlingen in een lokaal gezet worden om daar alvast aan hun huiswerk te beginnen, vind ik niks mis mee. Als die kids 13 jaar en ouder zijn, mag je verwachten dat ze zich zonder continu toezicht kunnen gedragen. Eventueel kan de leerkracht van een naastgelegen lokaal af en toe zijn neus om de hoek steken?
BB of KB zeker?quote:Op vrijdag 23 november 2007 14:54 schreef Sanderrrr het volgende:
[..]
Ik weet nog wel toen ik op de middelbare school zat dat ik zoveel uur verplicht in een lokaal zat zonder leraar dat ik geen huiswerk meer had en me dus maar moest vervelen..Maar dat was dan ook VMBO.
Daar is ook niets mis mee. Maar naar het schijnt is het zelfstandig werken tegenwoordig de norm in het voortgezet onderwijs en is de begeleiding van leerkrachten sowieso al minimaal. Dan mag je als leerling in mijn ogen verwachten dat als je geacht wordt in een lokaal te zitten tijdens uren die tellen voor die 1040 uren norm dat je dan dus ook onderwijs krijgt. Dat is niet meer het geval heden ten dage, er wordt een concierge bijgezet enkel om enigzins de orde te bewaren: er is klaarblijkelijk zelfs geen ruimte voor hulp bij het maken van het huiswerk.quote:Op vrijdag 23 november 2007 14:50 schreef Gia het volgende:
[..]
Opsluiten zal wel meevallen, denk ik. Dat leerlingen in een lokaal gezet worden om daar alvast aan hun huiswerk te beginnen, vind ik niks mis mee. Als die kids 13 jaar en ouder zijn, mag je verwachten dat ze zich zonder continu toezicht kunnen gedragen. Eventueel kan de leerkracht van een naastgelegen lokaal af en toe zijn neus om de hoek steken?
Welke meerwaarde biedt het dan nog aan wie om de leerlingen dan nog in een klaslokaal te zetten?quote:Op vrijdag 23 november 2007 14:57 schreef Gia het volgende:
[..]
BB of KB zeker?
Tja, dan heb je geen huiswerk.
Zit je GT of T, dan kun altijd wel wat leren. Woordjes bijvoorbeeld. Kun je daar voor de verandering eens een 10 voor halen. Of je maakt een uitreksel van een hoofdstuk biologie. Scheelt weer een hoop leerwerk voor een toetsweek.
Niemand hoeft zich te vervelen!
Oh, boe, we hebben niks opgekregen!!! Nou en, zoek zelf maar iets om alvast te leren, het moet toch.
ik zat op het vwo en had ook 2 van die uren zonder leraar en 1 met leraar en ik heb me wat af verveeldquote:Op vrijdag 23 november 2007 14:57 schreef Gia het volgende:
[..]
BB of KB zeker?
Tja, dan heb je geen huiswerk.
Zit je GT of T, dan kun altijd wel wat leren. Woordjes bijvoorbeeld. Kun je daar voor de verandering eens een 10 voor halen. Of je maakt een uitreksel van een hoofdstuk biologie. Scheelt weer een hoop leerwerk voor een toetsweek.
Niemand hoeft zich te vervelen!
Oh, boe, we hebben niks opgekregen!!! Nou en, zoek zelf maar iets om alvast te leren, het moet toch.
Leraren die er niet zijn aangezien niemand leraar wilt worden, omdat je als vuilnisman nog meer betaald krijgt en omdat de scholen die extra leraren niet kunnen betalen ( moet je nagaan..). En nu worden de scholen ook nog eens gekort op hun subsidie omdat ze dan die 1040 norm niet halen, een norm die gewoonweg onmogelijk is.quote:Op vrijdag 23 november 2007 14:47 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Waarom dan niet gewoon eisen dat er meer leraren komen of dat anders een deel van het schoolgeld terug moet worden betaald? Het aantal uren verminderen is typisch weer zo'n politieke oplossing.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |