Of terug naar de amateurs.quote:Op woensdag 5 december 2007 13:04 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
En hij heeft gewoon gelijk. Als de situatie blijft zoals hij is blijven die clubs bestaan, als de geldkraan wordt dichtgedraaid zullen er een aantal club fuseren of verdwijnen
hier spreekt een liefhebberquote:Op woensdag 5 december 2007 00:51 schreef DRD het volgende:
[..]
Precies weet ik het niet. Ik weet wel wat ik er leuk aan vind.
De Eerste Divisie is vermakelijk. Vaak twee ploegen die willen voetballen. Veel inzet, veel strijd. Veel opmerkelijke uitslagen. Moeilijk te voorspellen. "Iedereen kan van iedereen winnen". En ook weer niet. Opkomende Talenten. Afbouwende routiniers. Nederlandse en vaak zelfs lokale spelers. Spanning. Periodetitels. Veel vrij vervoer. Vaak gewoon een kaartje aan de kassa kopen. Geen clubcard gezeik. De commercie overheerst niet. Voetbal beleving zoals het 15 jaar geleden ook in de Eredivisie was.
Wat is er precies leuk aan de Eredivisie? Met je elftal vol buitenlanders zonder clubgevoel en binding, je moderne stadions waarin een nieuw soort publiek zich nestelt, wedstrijden die om 12.30 beginnen, gigantische niveauverschillen, voorspelbare uitslagen en ranglijst, belachelijk play-off systeem, digitale reclameborden, nutteloze statestieken. Heb je dat nou echt allemaal nodig?
Hij heeft toch echt gezegd, "22 clubs in een competitie is niet mogelijk, dus moeten er een paar verdwijnen". Daarna kwam het afvloeien naar de amateurs ter sprake, maar ook ik mag selectief quoten. Zoals ik al vaker heb laten zien, heeft Michael van Praag in die bewuste uitzending van Studio Voetbal wel vaker verkeerde of domme uitspraken gedaan, maar goed.quote:Op woensdag 5 december 2007 13:02 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Nee, hij zei niet dat die clubs moeten verdwijnen, maar hij stelde dat hij hun bestaan niet meer wilde subsidiėren. Dat is iets anders.
Afdracht van de televisiegelden van Eredivisie naar Eerste Divisie is jaarlijks 10 miljoen. Delen door 20 clubs komt dit grofweg op een half miljoen per club per jaar uit, al wordt het naar plaats op de ranglijst gedifferentieerd.quote:Op woensdag 5 december 2007 16:55 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Welke half miljoen?
En dat dat soort dingen allemaal met elkaar samenhangen ontgaat je?quote:Op donderdag 6 december 2007 01:17 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Ik had het niet over de TV gelden maar over het kleiner maken van de eerste divisie naar 16 clubs.
quote:De nieuwe plannen voor de eredivisie worden binnenkort toegelicht, maar VI.nl komt alvast met belangrijke informatie:
De livewedstrijd op vrijdag gaat weg en er komen op zaterdag livewedstrijden om 19:00 en 20:45. Zondag wordt er gespeeld om 14:00, 16:00 en 18:00.
De samenvattingen worden op zondag uitgezonden om 20:30.
Het lijkt me logisch dat deze wedstrijden gewoon achter de decoder komen.quote:Op woensdag 12 december 2007 10:09 schreef BliksemSchigt het volgende:
Nu gaan ze gelijk voor de overkill. Twee wedstrijden op zaterdag en nog eens 3 wedstrijden op zondag.
Ik denk dat er geen enkel weekend is waar 5 wedstrijden van zo'n hoog niveau zijn dat ze allemaal interessant genoeg zijn om compleet te kijken.
Dat lijkt me inderdaad vanzelfsprekend. Dan is er dus geen sprake van overkill.quote:Op woensdag 12 december 2007 10:15 schreef MaxPower het volgende:
[..]
Het lijkt me logisch dat deze wedstrijden gewoon achter de decoder komen.
Livestreams op internet bedoel je?quote:Op woensdag 12 december 2007 10:15 schreef MaxPower het volgende:
[..]
Het lijkt me logisch dat deze wedstrijden gewoon achter de decoder komen.
Roda was met 17:00 begonnen, was de ideale tijd!quote:Op woensdag 12 december 2007 08:39 schreef MaxPower het volgende:
Ah, de 12:30 wedstrijd gaat wegJammer dat er 1 om 1800 voor terug komt.
Ik doel meer op Sopcast enz.quote:Op woensdag 12 december 2007 10:44 schreef Damzkieee het volgende:
Alle wedstrijden gaan los verkocht worden, voor tussen de 5 en 10 Euro per wedstrijd heb ik ergens gelezen.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |