abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_55055782
En hij heeft gewoon gelijk. Als de situatie blijft zoals hij is blijven die clubs bestaan, als de geldkraan wordt dichtgedraaid zullen er een aantal club fuseren of verdwijnen
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
  woensdag 5 december 2007 @ 13:10:16 #127
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_55055907
quote:
Op woensdag 5 december 2007 13:04 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
En hij heeft gewoon gelijk. Als de situatie blijft zoals hij is blijven die clubs bestaan, als de geldkraan wordt dichtgedraaid zullen er een aantal club fuseren of verdwijnen
Of terug naar de amateurs.
Giallo e nero č il tuo colore,
giallo e nero Roda nel cuore.
pi_55058189
quote:
Op woensdag 5 december 2007 00:51 schreef DRD het volgende:

[..]

Precies weet ik het niet. Ik weet wel wat ik er leuk aan vind.

De Eerste Divisie is vermakelijk. Vaak twee ploegen die willen voetballen. Veel inzet, veel strijd. Veel opmerkelijke uitslagen. Moeilijk te voorspellen. "Iedereen kan van iedereen winnen". En ook weer niet. Opkomende Talenten. Afbouwende routiniers. Nederlandse en vaak zelfs lokale spelers. Spanning. Periodetitels. Veel vrij vervoer. Vaak gewoon een kaartje aan de kassa kopen. Geen clubcard gezeik. De commercie overheerst niet. Voetbal beleving zoals het 15 jaar geleden ook in de Eredivisie was.

Wat is er precies leuk aan de Eredivisie? Met je elftal vol buitenlanders zonder clubgevoel en binding, je moderne stadions waarin een nieuw soort publiek zich nestelt, wedstrijden die om 12.30 beginnen, gigantische niveauverschillen, voorspelbare uitslagen en ranglijst, belachelijk play-off systeem, digitale reclameborden, nutteloze statestieken. Heb je dat nou echt allemaal nodig?
hier spreekt een liefhebber

de eerste divisie aan de onderkant open maken met degradatie zal het allemaal zeker nog interessanter maken. Moeten de amateurs wel welwillend daartegenover staan, met aanpassen accomodatie, contracten spelers etc. Straks gaan ze in de hoofdklasse express verliezen omdat ze niet willen promoveren naar de eerste divisie Ook wel grappig idee dat een hoofdklasser theoretisch eredivisie kan gaan spelen op den duur
pi_55058247
Is al eerder gebeurt hoor.

Kan zelfs in een paar jaar, vraag maar in Waalwijk
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_55059558
quote:
Op woensdag 5 december 2007 13:02 schreef Plato1980 het volgende:

[..]

Nee, hij zei niet dat die clubs moeten verdwijnen, maar hij stelde dat hij hun bestaan niet meer wilde subsidiėren. Dat is iets anders.
Hij heeft toch echt gezegd, "22 clubs in een competitie is niet mogelijk, dus moeten er een paar verdwijnen". Daarna kwam het afvloeien naar de amateurs ter sprake, maar ook ik mag selectief quoten. Zoals ik al vaker heb laten zien, heeft Michael van Praag in die bewuste uitzending van Studio Voetbal wel vaker verkeerde of domme uitspraken gedaan, maar goed.

Subsidiėren doet een overheid. Stel dat de ECV inderdaad niets geeft, dan gaan alle clubs bij hun gemeente bedelen. Netzoals driekwart van de Eredivisie jarenlang heeft gedaan. Dan heeft Ajax een paar ton meer te besteden, die ze aan een mislukte Spanjaard geven. Tegelijkertijd komen er minder jongens uit de Eerste Divisie door, omdat vanwege de lagere salarissen het nog interessanter wordt "de maatschappelijke carriere" voorrang te geven. Minder spelers stromen door naar de Eredivisie, die meer duurdere buitenlanders moeten gaan halen. Netto resultaat = 0,0.

Nogmaals, van mij mag de hele situatie ook anders. Maar doe het dan echt eerlijk. Alle vormen van subsidie, overheidssteun en collectieve gedachten eruit. Iedereen moet z'n eigen broek ophouden. En dan blijkt opeens de traditionele Top-3 van Nederland ook goed in de problemen te komen. En zijn het juist de Eerste Divisie clubs die al jaren structureel verantwoord financieel beleid voeren.

13 december wordt een interessante dag, waarop zal blijken in hoeverre de ECV de harde taal gaat waarmaken. Persoonlijk hoop ik op 2 competities van 18 clubs, zonder Play-off gezeik, en daaronder één Topklasse / Tweede Divisie, ook van 18 clubs, met 2 Eerste Divisie clubs en 16 amateurs, zaterdag + zondag hoofdklassers. Maar dat zal het nooit worden.
pi_55059765
Als er 16 ploegen in de eerste divisie gaat het niveau omhoog, niet omlaag
pi_55060712
Als je per club een half miljoen euro per seizoen wegtrekt, gaat het niveau omlaag, niet omhoog.
pi_55060800
Welke half miljoen?
pi_55060986
Niks mis met deze opzet. 16 Clubs in de eredivisie en, misschien nog wel belangrijker een extra topklasse onder de eerstedivisie. Het is van den zotte dat je niet kan degraderen uit de eerstedivisie.
pi_55068945
quote:
Op woensdag 5 december 2007 16:55 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Welke half miljoen?
Afdracht van de televisiegelden van Eredivisie naar Eerste Divisie is jaarlijks 10 miljoen. Delen door 20 clubs komt dit grofweg op een half miljoen per club per jaar uit, al wordt het naar plaats op de ranglijst gedifferentieerd.

De situatie bij FC Dordrecht ken ik vrij goed. Het budget voor spelers is dit seizoen 600.000 euro. Stel dat die 5 ton wegvallen, dan zou je, als alle andere variabelen gelijk blijven, 100.000 euro overhouden voor spelers. Het niveau gaat dan omlaag bij deze club. Dan kan je zeggen dat FC Dordrecht niet in het betaald voetbal thuishoort. Prima. Dat is dan jouw mening.
pi_55070747
Ik had het niet over de TV gelden maar over het kleiner maken van de eerste divisie naar 16 clubs.

En als Dordt terug zou gaan naar de amateurs zouden de beste 2 spelers opgepikt worden door een eredivisieclub, een stuk of 4 door een goede eerste divisie club en nog een stuk of 4 door een mindere eerste divisie.

De rest mag lekker op het niveau gaan voetballen waar ze thuishoren
pi_55070767
quote:
Op donderdag 6 december 2007 01:17 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Ik had het niet over de TV gelden maar over het kleiner maken van de eerste divisie naar 16 clubs.
En dat dat soort dingen allemaal met elkaar samenhangen ontgaat je?

Echt geen discussie met je te voeren.........maar daar sta je hier bekend om.
pi_55070782
Van mijn part mag die 10 miljoen beste naar de eerste divisie, zolang de kutclubjes maar oprotten.

Dat levert voor de clubs die blijven nog eens meer geld op.

Maar vertel eens waarom wordt het niveau lager als er 4 clubs minder mee doen?
pi_55209261
quote:
De nieuwe plannen voor de eredivisie worden binnenkort toegelicht, maar VI.nl komt alvast met belangrijke informatie:

De livewedstrijd op vrijdag gaat weg en er komen op zaterdag livewedstrijden om 19:00 en 20:45. Zondag wordt er gespeeld om 14:00, 16:00 en 18:00.

De samenvattingen worden op zondag uitgezonden om 20:30.
pi_55209332
Ah, de 12:30 wedstrijd gaat weg Jammer dat er 1 om 1800 voor terug komt.
  woensdag 12 december 2007 @ 08:52:30 #141
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_55209453
IK heb de VI van deze week nog niet, maar uit de inhoudsopgave op internet lees ik al weer iets over verdwijnen van zes profclubs. Benieuwd naar het hele artikel.
  woensdag 12 december 2007 @ 09:50:02 #142
135789 Damzkieee
Ontzettende natnek
pi_55210394
3 verschillende tijden op zondag vind ik wel mooi. 18.00 vind ik ook een mooie tijd. Liefst nog zou ik alle wedstrijden 's avonds of laat in de middag zien op zondag. Geeft toch meer sfeer op de een of andere manier.
The Killers Heracles Almelo Real Madrid
29.10 Novastar HMH
pi_55210794
Nu gaan ze gelijk voor de overkill. Twee wedstrijden op zaterdag en nog eens 3 wedstrijden op zondag.

Ik denk dat er geen enkel weekend is waar 5 wedstrijden van zo'n hoog niveau zijn dat ze allemaal interessant genoeg zijn om compleet te kijken.
pi_55210941
quote:
Op woensdag 12 december 2007 10:09 schreef BliksemSchigt het volgende:
Nu gaan ze gelijk voor de overkill. Twee wedstrijden op zaterdag en nog eens 3 wedstrijden op zondag.

Ik denk dat er geen enkel weekend is waar 5 wedstrijden van zo'n hoog niveau zijn dat ze allemaal interessant genoeg zijn om compleet te kijken.
Het lijkt me logisch dat deze wedstrijden gewoon achter de decoder komen.
  woensdag 12 december 2007 @ 10:21:45 #145
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_55211090
quote:
Op woensdag 12 december 2007 10:15 schreef MaxPower het volgende:

[..]

Dat lijkt me inderdaad vanzelfsprekend. Dan is er dus geen sprake van overkill.

En sowieso is het flauwekul om wedstrijden als niet geschikt voor een live-uitzending te bestempelen. in het buitenland worden immers vaak alle wedstrijden live uitgezonden en ook daar zitten er heel wat draken van wedstrijden tussen.
Giallo e nero č il tuo colore,
giallo e nero Roda nel cuore.
  woensdag 12 december 2007 @ 10:36:57 #146
135789 Damzkieee
Ontzettende natnek
pi_55211417
Op zondag vind ik het helemaal niet zo erg om soms 2 of 3 wedstrijden achter elkaar te kijken
29.10 Novastar HMH
  woensdag 12 december 2007 @ 10:42:41 #147
46672 DarkShine
Mijnstreek Oost
pi_55211541
quote:
Op woensdag 12 december 2007 10:15 schreef MaxPower het volgende:

[..]

Livestreams op internet bedoel je?
Vreuger, wie de beerkratte nog va hoots woare en se moėts blieve durchdrinke um d\'r kachel a te hotte
Planning:
-
  woensdag 12 december 2007 @ 10:44:46 #148
135789 Damzkieee
Ontzettende natnek
pi_55211579
Alle wedstrijden gaan los verkocht worden, voor tussen de 5 en 10 Euro per wedstrijd heb ik ergens gelezen.
29.10 Novastar HMH
  woensdag 12 december 2007 @ 10:48:14 #149
46672 DarkShine
Mijnstreek Oost
pi_55211654
quote:
Op woensdag 12 december 2007 08:39 schreef MaxPower het volgende:
Ah, de 12:30 wedstrijd gaat weg Jammer dat er 1 om 1800 voor terug komt.
Roda was met 17:00 begonnen, was de ideale tijd!

12:30
Vreuger, wie de beerkratte nog va hoots woare en se moėts blieve durchdrinke um d\'r kachel a te hotte
Planning:
-
  woensdag 12 december 2007 @ 10:50:44 #150
46672 DarkShine
Mijnstreek Oost
pi_55211717
quote:
Op woensdag 12 december 2007 10:44 schreef Damzkieee het volgende:
Alle wedstrijden gaan los verkocht worden, voor tussen de 5 en 10 Euro per wedstrijd heb ik ergens gelezen.
Ik doel meer op Sopcast enz.
Planning:
-
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')