http://www.dailymail.co.u(...)Scotland-Turkey.htmlquote:De neolithische Europeanen creëerden een gigantisch netwerk van ondergrondse tunnels die kriskras door Europa lopen, van Schotland tot Turkije. Dit blijkt uit een nieuw boek over deze oude supersnelwegen.
De Duitse archeolog Dr. Heinrich Kusch zei dat bewijs voor de tunnels is gevonden onder honderden neolithische nederzettingen verspreid over het hele continent.
In zijn boek 'Geheimen Van De Ondergrondse Deur Naar Een Oude Wereld' beweert hij dat het oorspronkelijke tunnelnetwerk enorm moet zijn geweest omdat zoveel tunnels na 12.000 jaar nog intact zijn.
“In de Duitse deelstaat Beieren hebben we alleen al 700 meter aan ondergrondse tunnelnetwerken gevonden. In de Oostenrijkse deelstaat vonden we 350 meter,” zo zei Kusch. “De meeste zijn niet breder dan 70 centimeter, precies breed genoeg voor een persoon.”
“Op sommige plaatsen zijn hoekjes gemaakt of opslagruimten,” vervolgde hij. “Ze zijn niet allemaal aan elkaar verbonden maar alles bij elkaar gaat het om een enorm ondergronds netwerk.”
Sommige experts geloven dat het netwerk werd gebruikt ter bescherming tegen roofdieren terwijl anderen van mening zijn dat de tunnels werden gebruikt zoals wij vandaag de dag snelwegen gebruiken. Zo konden mensen veilig reizen; ongeacht oorlogen, geweld of extreem weer aan het oppervlak.
Het boek merkt voorts op dat vaak kapellen werden gebouwd bij de ingangen, mogelijk omdat de kerk bang was voor de in haar ogen heidense tunnels en zo de invloed van het netwerk wilde ontkennen.
In sommige gevallen zijn geschriften ontdekt waarin de tunnels worden omschreven als een poort naar de onderwereld.
Is dit alles niet aan bod gekomen tijden acient aliens?quote:Op maandag 9 december 2013 15:33 schreef valek het volgende:
Jammer dat dit topic is gestopt. Nog iemand wat info hierover?
Een paar keer gekeken maar niets over die grotten gezien.quote:Op maandag 9 december 2013 17:07 schreef theguyver het volgende:
[..]
Is dit alles niet aan bod gekomen tijden acient aliens?
deze toevallig?quote:Op maandag 9 december 2013 21:16 schreef valek het volgende:
[..]
Een paar keer gekeken maar niets over die grotten gezien.
Volgens mij wel. Maar ik vraag me af of er meer info over is. Vind het superinteressant. Of het nu wel of niet waar is.quote:
Is maar de helft van de aflevering, als je zoekt op de cave van tayos vind je meer, of dit het zelfde is weet ik niet.quote:Op dinsdag 10 december 2013 18:58 schreef valek het volgende:
[..]
Volgens mij wel. Maar ik vraag me af of er meer info over is. Vind het superinteressant. Of het nu wel of niet waar is.
De meeste spullen van hem zijn na het overlijden van father crespi verdwenen.quote:Op dinsdag 10 december 2013 20:57 schreef Montagui het volgende:
Father Crespi.....zijn verhaal en met veel foto's van zijn artifacten:
http://chapmanresearch.or(...)nca%20%20Ecuador.pdf
En zelf geeft hij zelfs toe dat hij gelogen heeft over bepaalde zaken;quote:That writing as careless as von Däniken's, whose principal thesis is that our ancestors were dummies, should be so popular is a sober commentary on the credulousness and despair of our times.[15] I also hope for the continuing popularity of books like Chariots of the Gods? in high school and college logic courses, as object lessons in sloppy thinking. I know of no recent books so riddled with logical and factual errors as the works of von Däniken.[15]
—Carl Sagan, Foreword to The Space Gods Revealed
quote:In The Gold of the Gods von Däniken wrote of being guided through artificial tunnels in a cave under Ecuador, Cueva de los Tayos, containing gold, strange statues and a library with metal tablets, which he considered to be evidence of ancient space visitors. The man who he said showed him these tunnels, Juan Moricz, told Der Spiegel that von Däniken's descriptions came from a long conversation and that the photos in the book had been "fiddled".[19] Von Däniken told Playboy that although he had seen the library and other places he had described, he had fabricated some of the events to add interest to his book.[4][20][21] Later in 1978 he said that he had never been in the cave pictured in his book but in a "side entrance", and that he had fabricated the whole descent into the cave.[21] A geologist examined the area and found no cave systems
Dat is inderdaad bekend, of zou bekend moeten zijn. Komt gewoon omdat die man niet in kon zien dat de Ouden vroeger ook slim en intelligent waren en geen halve apen (al is de mens dat natuurlijk wel) qua intelligentie. Daarom moest alles wat knap en ingewikkeld in elkaar zit door buitenaardsen gedaan zijn, zij moeten op zijn minst erbij betrokken zijn. Foutje bedankt...quote:Op zaterdag 24 mei 2014 14:13 schreef nikao het volgende:
De verbazing hier over de 'verkettering' van von daniken verbaasd mij juist weer... het is toch redelijk algemeen bekend dat hij op z'n zachts gezegd 'vooringenomen' is in zijn denkbeelden en daarmee beoordelen van van alles en erg 'onvolledig' en onnauwkeurig in z'n waarnemingen en redenatie.....
Gelovigen quoten Jezus, ongelovigen quoten hun helden, en wijze mensen quoten enkel zichzelf (heel sporadisch).quote:Om Sagan maar eens te quoten:
Mijn youtube is ruk in Turkije maar zoek 'Ancient Aliens debunked' maar eens op, daarin worden een heleboel statements onderzocht. Ben benieuwd of je nog aan z'n zijde staat. Hij blaast dingen die 'hij' zogenaamd niet kan verklaren ontzettend op en verkoopt boeken omdat mysterie scoort. Z'n wellicht gespeelde enthousiasme en act steunen de overtuigingskracht waarmee hij nog meer boeken hoopt te verkopen. Ik weet niet of hij er ook zelf in gelooft. Het zijn marketing trucjes, het is geen wetenschap.quote:Op vrijdag 23 november 2007 11:22 schreef teamlead het volgende:
Mooi topicIk heb de verkettering van von Daniken nooit echt begrepen. De man stelt hele goede vragen waar de antwoorden van de "erkende" wetenschappers simpelweg niet toereikend zijn. Of zijn antwoorden de juiste zijn weet ik niet. Hij zal er vast in een aantal gevallen gruwelijk naast zitten... maar dat neemt niet weg dat zijn vragen nog steeds onbeantwoordt blijven
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |