abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 23 november 2007 @ 13:47:34 #26
69415 Buschetta
Jouw IP toevallig ?
pi_54800908
goede link

Heb even je linkje gefixed ticker
  vrijdag 23 november 2007 @ 20:26:15 #27
100648 kevin33
Trotse vader!
pi_54808798
Ga ik me ook maar in verdiepen
Ik sta op de grens. Van vroeger en later.
Voor mij een ruimte. Die ik nog niet ken.
Achter mij alles. Wat ik achter moet laten
Ik sta hier met niets meer. Dan alleen wie ik ben
pi_54817003
Hier kan je nog wat downloaden van von daniken:
http://www.isohunt.com/torrents/?ihq=von+D%C3%A4niken
  zondag 25 november 2007 @ 13:21:39 #29
132152 Ticker
En de Watskeburt?!
pi_54822879
Wat me opvalt op die objecten is dat overal een slang een rol speelt.

Als we kijken wat de bijbel ziet als het 'kwaad' gaat dit ook over een slang.
De mexicaanse god Quetzecoatl was een 'geverderde slang'.
De japanners vereren de draak (slang)..

Dit is geen toeval toch!
- Maybe O.D.B My Long Distance Family -
"Computer says: no.."
"Laat hen gaan, blinden zijn zij, die blinden leiden. Indien een blinde een blinde leidt, zullen zij beiden in een put vallen". (Matteüs 15:14)
pi_54826573
Ik vind het een mooi verhaal.
TVP
  maandag 26 november 2007 @ 21:06:38 #31
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_54855028
Dit is misschien bagage van een reiziger uit Afrika die in de oudheid leefde.

olifanten en giraffen komen voor zover ik weet niet voor in Z-Amerika, behalve in dierentuinen (4e en 5e plaatje)
pi_54856255
quote:
Op maandag 26 november 2007 21:06 schreef Manke het volgende:
Dit is misschien bagage van een reiziger uit Afrika die in de oudheid leefde.

olifanten en giraffen komen voor zover ik weet niet voor in Z-Amerika, behalve in dierentuinen (4e en 5e plaatje)
Ooit dus wel waarschijnlijk (dat er olifanten en/of giraffen voorkwamen in z-amerika).
http://answers.yahoo.com/question/index?qid=20060906222524AAW7YuV

Deze ook
http://www.wadsworth.com/(...)/earthwatch/owe.html
  maandag 26 november 2007 @ 22:11:29 #33
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_54856852
Ja ooit, in de prehistorie, toen de Aarde uit 1 continent bestond.
pi_54857127
Die van dat plaatje was juist zo geworden door isolering (is de theorie althans). Dat de aarde ooit 1 continent was blijft ook een theorie btw (waarin ik niet echt in geloof), althans niet in 1 groot stuk land ergens drijvend (totaal niet in balans met de aardbol) met daaromheen alleen maar water.
pi_54857788
quote:
Op maandag 26 november 2007 22:11 schreef Manke het volgende:
Ja ooit, in de prehistorie, toen de Aarde uit 1 continent bestond.
Dit gaat over de megaherbivoren (zoals van de afbeelding hierboven) tot in het late Pleistoceen - heb er ooit iets voor moeten uitzoeken ivm een scriptie. Alleen in Afrika en Azië komen ze nu ook nog voor, maar Pangea is toch echt een tijd terug..
Ware Wijsheid Liefdevolle Vrede
Peaceful Warrior "What are you?" "This Moment"
  maandag 26 november 2007 @ 23:47:04 #36
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_54860072
tvp
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
  dinsdag 27 november 2007 @ 00:41:55 #37
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_54861485
Bizar beest eigenlijk. Hoe vond isolatie van de gelijke voorouder dan plaats als er niet 1 continent was en kenmerken toch op meerdere continenten voorkomen?

Het heeft wel wat weg van de olifant, eigenlijk alleen de slurf, net zoals een tapir.

Misschien is het verhaal van Stan Hall wel een goed opgezette hoax om meer boeken te verkopen (vast niet..) Vind die foto's van Crespi en artefacten wel van erg hoge kwaliteit voor zulke oude foto's.
pi_54862671
tvp ooit voor school een werkstuk gemaakt over Von Daniken(waar ik een 9 voor kreeg met 1 punt aftrek door missen van deadline ) erg interessant en heb het altijd raar gevonden waarom mensen Von Daniken's theorieen sowieso voor lariekoek aannamen, zonde want het is zeer interessant en diept de vragen uit die door hedendaagse wetenschap niet kunnen worden beantwoord.
zal het zeker blijven lezen.
you might aswell do the white line
pi_54864705
quote:
Op dinsdag 27 november 2007 02:40 schreef kweek89 het volgende:
tvp ooit voor school een werkstuk gemaakt over Von Daniken(waar ik een 9 voor kreeg met 1 punt aftrek door missen van deadline ) erg interessant en heb het altijd raar gevonden waarom mensen Von Daniken's theorieen sowieso voor lariekoek aannamen, zonde want het is zeer interessant en diept de vragen uit die door hedendaagse wetenschap niet kunnen worden beantwoord.
zal het zeker blijven lezen.
Een theorie welke interessant is en vragen oproept staat niet gelijk aan een juiste theorie. De grootste kritieken op zijn theorieën zijn de manier waarop hij zijn theorie probeert te bewijzen.
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
  woensdag 28 november 2007 @ 10:15:01 #40
20553 Elegy
Les armes du temps
pi_54886269
Terug Vind sPeleologie

Altijd leuk om iets te lezen over dit soort onderwerpen. En Von Daniken, wel, hij schrijft wel leuk
"L'homme naît sans dents, sans cheveux et sans illusions, et il meurt le même, sans cheveux, sans dents et sans illusions" - Alexandre Dumas
pi_54886514
quote:
Op dinsdag 27 november 2007 09:47 schreef The_stranger het volgende:

[..]

Een theorie welke interessant is en vragen oproept staat niet gelijk aan een juiste theorie. De grootste kritieken op zijn theorieën zijn de manier waarop hij zijn theorie probeert te bewijzen.
zeg ik ergens dat het de juiste is?
you might aswell do the white line
pi_54891008
Interessant materiaal
pi_54892686
quote:
Op woensdag 28 november 2007 10:26 schreef kweek89 het volgende:

[..]

zeg ik ergens dat het de juiste is?
Nee, maar kan wel verklaren waarom er zo weinig mensen zijn die v.D niet serieus (meer) nemen..
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
  woensdag 28 november 2007 @ 14:36:27 #44
132152 Ticker
En de Watskeburt?!
pi_54893064
We zien hier natuurlijk maar een fractie van wat von Däniken in het echt heeft mogen aan schouwen.
Ik denk dat je na zulke vondsten wel het een en ander naar buiten wil brengen zonder goede argumentatie, alleen maar omdat je zelf het gevoel hebt dat je de waarheid over de oude volkeren hebt mogen aanschouwen.

Helaas is dit een van de verhalen die dus weer achter gesloten deuren is getreden. Kan ik dit zien als een disclosure van de waarheid? Ik geloof namelijk er niet in dat von Däniken de enige is geweest die achter deze informatie is gekomen.
Iemand doet moeite om zulke vondsten voor zichzelf of een selectief groepje te behouden.
- Maybe O.D.B My Long Distance Family -
"Computer says: no.."
"Laat hen gaan, blinden zijn zij, die blinden leiden. Indien een blinde een blinde leidt, zullen zij beiden in een put vallen". (Matteüs 15:14)
pi_54920373
Wowww, weer een boeiend topic.

Ga vooral zo door Ticker.
Ik had nog nooit gehoord van Erich von Däniken.
Zal eens eens wat van zijn boeken gaan lezen om een beter beeld te krijgen van zijn persoon, zijn denkwijzen en bevindingen.
"Grote mannen danken voor een kwart hun roem aan hun dapperheid, voor de helft aan geluk, en voor het overige kwart aan misdaad.\"
pi_54920518
quote:
Op woensdag 28 november 2007 14:36 schreef Ticker het volgende:
We zien hier natuurlijk maar een fractie van wat von Däniken in het echt heeft mogen aan schouwen.
Ik denk dat je na zulke vondsten wel het een en ander naar buiten wil brengen zonder goede argumentatie, alleen maar omdat je zelf het gevoel hebt dat je de waarheid over de oude volkeren hebt mogen aanschouwen.

Helaas is dit een van de verhalen die dus weer achter gesloten deuren is getreden. Kan ik dit zien als een disclosure van de waarheid? Ik geloof namelijk er niet in dat von Däniken de enige is geweest die achter deze informatie is gekomen.
Iemand doet moeite om zulke vondsten voor zichzelf of een selectief groepje te behouden.
Waarom is van daniken er niet meer mee bezig? Als het zo'n grote ontdekking was, zou ik er alles aan doen om het bekend te maken. En als er foto's zijn moeten er meer mensen bij betrokken zijn, dus stilhouden wordt dan praktisch onmogelijk...
C. Sagan
pi_54920910
Hmm
quote:
77º 47' 34" west and 1º 56' 00" south
Kom ik uit in de stad Ronda in zuid-spanje. De preciese locatie van een auto-tuning-zaak.
Toch iets minder interessant dan de foto laat weten.

Kennelijk een bugje in Google Earth, want als ik het omreken kom ik wel op de plek van de foto uit.
Niet dat daar iets beters te zien valt dan groene bomen vanaf een kilometer hoogte.
Betere coordinaten: S1.93333 W77.7925
Je komt dan uit in de buurt van Charupe, Ecuador.

Dus mocht iemand z'n malariaprikken al gehad hebben, en niet weten waar ze heen willen....
Ik ben niet verwaand, ik ben gewoon goed.....
pi_54921539
quote:
Op woensdag 28 november 2007 14:36 schreef Ticker het volgende:
Dat is nog maar de vraag, ik reageer hieronder op een ander antwoord. Maar wellicht interessant voor je om te onderzoeken
quote:
Op donderdag 29 november 2007 15:09 schreef The_stranger het volgende:
Waarom is van daniken er niet meer mee bezig? Als het zo'n grote ontdekking was, zou ik er alles aan doen om het bekend te maken. En als er foto's zijn moeten er meer mensen bij betrokken zijn, dus stilhouden wordt dan praktisch onmogelijk...
Ik lees net op de site van ene Stan Grist een stukje text van Zoltan Czellar (een hongaar). Onderstaande text komt uit:
a fax from Zoltan to George Stuart of the National Geographic Society describing his work with Juan Moricz, the Tayos Cave and the discovery of the "giants".
quote:
Among the many books in which Dr. Moricz is mentioned we find "The Gold of the Gods", by Erich von Danicken. Please be advised that Dr. Moricz never authorized von Danicken's version of the facts, as they do not relate to the entire truth. In fact, von Danicken never entered LAS CUEVAS DE LOS TAYOS. Neither Dr. Moricz, nor I were willing to give von Danicken detailed information for fear of how he might twist the facts for commercial gain and notoriety. Both Dr. Moricz and I have explored the caves on seperate occassions, and have discovered irrefutable truths which couldbe linked to the "Origin of Man". The evidence I know to exist would astound the Scientific World.
bron

Als dat waar is, dan ga ik het boek van Von Danicken wat ik hier heb liggen eens goed onder de loep nemen
Ware Wijsheid Liefdevolle Vrede
Peaceful Warrior "What are you?" "This Moment"
pi_54922884
quote:
Op donderdag 29 november 2007 15:56 schreef Boswachtertje het volgende:

Ik lees net op de site van ene Stan Grist een stukje text van Zoltan Czellar (een hongaar). Onderstaande text komt uit:
a fax from Zoltan to George Stuart of the National Geographic Society describing his work with Juan Moricz, the Tayos Cave and the discovery of the "giants".
[..]

bron

Als dat waar is, dan ga ik het boek van Von Danicken wat ik hier heb liggen eens goed onder de loep nemen
Dus als ik het goed heb, lult von Daniken maar wat uit zijn nek, hij is er immers nooit geweest, maar zijn er wel twee (mogelijk nog maar 1, was die ander niet dood?) die schokkend nieuws heeft? Ik houdt nature en scientific america ff in de gaten de komende tijd
C. Sagan
pi_54982857
quote:
Op donderdag 29 november 2007 15:27 schreef dmace het volgende:
Hmm
[..]

Kom ik uit in de stad Ronda in zuid-spanje. De preciese locatie van een auto-tuning-zaak.
Toch iets minder interessant dan de foto laat weten.
Ronda is op zich best een interessant plaatsje.....zoiets als Thorn in Limburg
“To destroy a people you must first sever their roots.”
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')