abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 23 december 2007 @ 20:19:36 #151
862 Arcee
Look closer
pi_55498732
Als ze onder de bankgarantie vallen wel, ja. Toch?
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_55499019
quote:
Op zondag 23 december 2007 20:19 schreef Arcee het volgende:
Als ze onder de bankgarantie vallen wel, ja. Toch?
In dat geval wordt aangeraden om maar 20.000e op de rekening te zetten. Is er misschien niets anders waar ik wel mijn volledige kapitaal kan inleggen en zonder risico toch een leuke rente kan krijgen ?
<b><a href="http://www.123caravanhuren.nl" rel="nofollow" target="_blank">123caravanhuren.nl</a></b>
pi_55504729
tvp'tje
  maandag 24 december 2007 @ 07:19:28 #154
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_55507631
Sowieso heeft een bedrijf niet begrepen waar een website voor is als ze informatie in PDF-formaat zetten i.p.v. HTML...
Maar goed, Rabo heb ik eerder dit jaar al verlaten vanwege hun privacyschending.
censuur :O
pi_55508141
quote:
Op maandag 24 december 2007 07:19 schreef RemcoDelft het volgende:
Sowieso heeft een bedrijf niet begrepen waar een website voor is als ze informatie in PDF-formaat zetten i.p.v. HTML...
Maar goed, Rabo heb ik eerder dit jaar al verlaten vanwege hun privacyschending.
Dat is 2x
pi_55540056
quote:
In dat geval wordt aangeraden om maar 20.000e op de rekening te zetten. Is er misschien niets anders waar ik wel mijn volledige kapitaal kan inleggen en zonder risico toch een leuke rente kan krijgen ?
De garantie van DNB is bij alle financiele instelling hetzelfde. Je kunt natuurlijk wel kiezen voor banken waarvan het zeer onwaarschijnlijk is dat ze in financiele problemen komen.
Actueel rentestanden overzicht voor sparen en lenen http://www.e-rente.nl/
pi_55558344
Wat vinden jullie hiervan?

http://www.dsbbank.nl/sparen/achtergesteld-deposito/

Het gaat wel om een achtergestelde obligatie. Je geld is niet gegarandeerd op basis van de Nederlandse Garantieregeling en bij een faillisement sta je achteraan de rij met schuldeisers.

Maar in mijn ogen is de vergoeding die je voor dit kleine risico ontvangt toch zeer behoorlijk!!

5 jaar vast: 7,0%
10 jaar vast: 7,5%

Aandelen brengen gemiddeld (op lange termijn) 8% per jaar op tegen een veel groter risico. Hier kun je 7,5% per jaar vangen, tegen een veel beperkter risico toch?
  woensdag 26 december 2007 @ 20:42:49 #158
8076 JeOma
voor al uw recepten
pi_55558956
quote:
Op woensdag 26 december 2007 20:10 schreef adijke11 het volgende:

Het gaat wel om een achtergestelde obligatie. Je geld is niet gegarandeerd op basis van de Nederlandse Garantieregeling en bij een faillisement sta je achteraan de rij met schuldeisers.

Maar in mijn ogen is de vergoeding die je voor dit kleine risico ontvangt toch zeer behoorlijk!!

5 jaar vast: 7,0%
10 jaar vast: 7,5%

Aandelen brengen gemiddeld (op lange termijn) 8% per jaar op tegen een veel groter risico. Hier kun je 7,5% per jaar vangen, tegen een veel beperkter risico toch?
De looptijd is wel een nadeel vind ik. Aandelen hebben wel een groter risico, maar je hebt wel te maken met een kortere/variabele termijn. Daarnaast vind ik het vrij vaag, "faillisement"? Van wie? De Nederlandse Staat? (heb geen zin om alle brochures te gaan doorspitten)
Zo'n 100 miljoen jaar geleden leefde in het drassig park dat wij thans als Holland kennen een groep dinosaurussen die echt wreed uit hun dak gingen! DE GABBERSAURUS!!
pi_55560581
ik zit nog steeds te twijfelen tussen credit europe en atb, wat zijn nu de voor en nadelen? ik lees dat het aanmelden bij crediteurope soms nogal lang duurt.. maar atb stort je alles op 1 rekening met codes toch? hoe snel word het geld terug geboekt naar je normale rekening bij beide banken???

alvast bedankt.
pi_55561580
Verschil tussen Credit Europe en ATBank.

Mijn voorkeur ligt duidelijk bij Credit Europe. De aanmeldprocedure is korter bij CE. Bij ATB moet je de eerste storting laten lopen via een tussenrekening. Oke het kost je maar twee dagen extra bij de eerste storting maar toch. Het grootste voordeel van CE vind ik dat zij ook rekeningafschriften sturen. Op deze manier krijg ik alles ook nog op papier.
  woensdag 26 december 2007 @ 23:29:37 #161
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_55561967
quote:
Op woensdag 26 december 2007 20:10 schreef adijke11 het volgende:

[...]
Dit lijkt me een duidelijke NO-GO! Aandelen leveren minder risico op, met een achtergesteld deposito mag je zelfs achter de aandeelhouders aansluiten. Oftewel bij problemen bij je alles kwijt.
censuur :O
pi_55561997
Alleen bij faillisement van de DSB Bank zou je je geld kwijt kunnen zijn. In alle andere gevallen krijg je gewoon netjes 7 of 7,5% per jaar!
pi_55566388
quote:
Op woensdag 26 december 2007 22:18 schreef krimpenrik het volgende:
ikmaar atb stort je alles op 1 rekening met codes toch? hoe snel word het geld terug geboekt naar je normale rekening bij beide banken???
Ben zelf ATB gebruiker..
je stort je geld op 1 gezamenlijke rekening onder vermelding van jou unieke eigen omschrijving. Zo wordt het toch netjes onder jou naam geregisteerd.
Bijschrijven en afscrhijven gaat m.i hetzelfde als naar andere banken. Soms dezelfde dag nog anders zeker de (werk)dag erna... nog nooit langer moeten wachten....
pi_55569844
quote:
Op donderdag 27 december 2007 07:15 schreef tinny het volgende:

[..]

Ben zelf ATB gebruiker..
je stort je geld op 1 gezamenlijke rekening onder vermelding van jou unieke eigen omschrijving. Zo wordt het toch netjes onder jou naam geregisteerd.
Begrijp ik dit goed? je heb bij ATB geen eigen bankrekeningnummer volgens het gangbare format, waarvan de eerste vier cijfers naar de bankinstelling verwijzen
pi_55570288
quote:
Op donderdag 27 december 2007 12:38 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Begrijp ik dit goed? je heb bij ATB geen eigen bankrekeningnummer volgens het gangbare format, waarvan de eerste vier cijfers naar de bankinstelling verwijzen
Yup dat begrijp je goed...
je hebt wel een on-line overzicht van je tegoed, echter niet een keihard bankrekening nummer (elf-proef etc.)
pi_55570407
quote:
Op donderdag 27 december 2007 13:01 schreef tinny het volgende:

[..]

Yup dat begrijp je goed...
Hmmmm....dat schrikt mij een beetje af..... Is het juridisch dan wel OK? Is er werkelijk (juridisch gezien) sprake van een bankspaar overeenkomst? Hoe kijkt de AFM hier tegen aan? Waarom doen ze dat zo?
quote:
je hebt wel een on-line overzicht van je tegoed, echter niet een keihard bankrekening nummer (elf-proef etc.)
Nooit van gehoord
pi_55571485
Als het maar werkt toch? Wat mij betreft is ATB een prima bank.
pi_55572083
ze zijn aangesloten bij de DNB dus dan heb je bepaalde garanties (zie ook vorige posts in dit topic) dus op basis daarvan vertrouw ik het wel.. en wat RJD zegt... het werkt ! (althans dat zullen we 1 januari zien als de rente wordt bijgeboekt...)
pi_55577339
Credit Europe biedt bankafschriften, in tegenstelling tot AT, waar je slechts tot een jaar terug je saldo kan checken!
pi_55577608
quote:
Op donderdag 27 december 2007 17:53 schreef Tim2005 het volgende:
Credit Europe biedt bankafschriften, in tegenstelling tot AT, waar je slechts tot een jaar terug je saldo kan checken!
Ach ja, maar bij alle grote banken krijg je bij de internetspaarrekeningen ook geen bankafschriften meer. Dus wat dat betreft maakt het niet veel uit. En wat heb je er aan om van meer dan een jaar terug je saldo te checken? Ik kijk liever naar het heden en de toekomst.
pi_55578091
credit europe word het dan maar, bedankt jongens!
  vrijdag 28 december 2007 @ 12:08:26 #172
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_55597641
tuvupu (zit ook bij de Postbank maar de rente is veel te weinig...)
Lo que no se ve es lo que cuenta.
pi_55601611
quote:
Op vrijdag 28 december 2007 12:08 schreef RobertoCarlos het volgende:
tuvupu (zit ook bij de Postbank maar de rente is veel te weinig...)
Dan wordt het tijd, join the club! ( ook postbank, inmiddels alles naar ATB.)
pi_55618610
Per 1-1-2008 staan er weer twee renteverhogingen op stapel, namelijk: AK Bank internetsparen 4,55% en de AK Bank spaarrekening komt op 4,5%.
pi_55619977
quote:
Op zaterdag 29 december 2007 08:06 schreef Eslin het volgende:
Per 1-1-2008 staan er weer twee renteverhogingen op stapel, namelijk: AK Bank internetsparen 4,55% en de AK Bank spaarrekening komt op 4,5%.
Toch nog maar even wachten met het openen van een nieuwe spaarrekening dan Misschien dat de Credit Europe Bank zijn rente ook nog gaat verhogen.
<b><a href="http://www.123caravanhuren.nl" rel="nofollow" target="_blank">123caravanhuren.nl</a></b>
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')