In dat geval wordt aangeraden om maar 20.000e op de rekening te zetten. Is er misschien niets anders waar ik wel mijn volledige kapitaal kan inleggen en zonder risico toch een leuke rente kan krijgen ?quote:Op zondag 23 december 2007 20:19 schreef Arcee het volgende:
Als ze onder de bankgarantie vallen wel, ja. Toch?
Dat is 2xquote:Op maandag 24 december 2007 07:19 schreef RemcoDelft het volgende:
Sowieso heeft een bedrijf niet begrepen waar een website voor is als ze informatie in PDF-formaat zetten i.p.v. HTML...
Maar goed, Rabo heb ik eerder dit jaar al verlaten vanwege hun privacyschending.
De garantie van DNB is bij alle financiele instelling hetzelfde. Je kunt natuurlijk wel kiezen voor banken waarvan het zeer onwaarschijnlijk is dat ze in financiele problemen komen.quote:In dat geval wordt aangeraden om maar 20.000e op de rekening te zetten. Is er misschien niets anders waar ik wel mijn volledige kapitaal kan inleggen en zonder risico toch een leuke rente kan krijgen ?
De looptijd is wel een nadeel vind ik. Aandelen hebben wel een groter risico, maar je hebt wel te maken met een kortere/variabele termijn. Daarnaast vind ik het vrij vaag, "faillisement"? Van wie? De Nederlandse Staat? (heb geen zin om alle brochures te gaan doorspitten)quote:Op woensdag 26 december 2007 20:10 schreef adijke11 het volgende:
Wat vinden jullie hiervan?
http://www.dsbbank.nl/sparen/achtergesteld-deposito/
Het gaat wel om een achtergestelde obligatie. Je geld is niet gegarandeerd op basis van de Nederlandse Garantieregeling en bij een faillisement sta je achteraan de rij met schuldeisers.
Maar in mijn ogen is de vergoeding die je voor dit kleine risico ontvangt toch zeer behoorlijk!!
5 jaar vast: 7,0%
10 jaar vast: 7,5%
Aandelen brengen gemiddeld (op lange termijn) 8% per jaar op tegen een veel groter risico. Hier kun je 7,5% per jaar vangen, tegen een veel beperkter risico toch?
Dit lijkt me een duidelijke NO-GO! Aandelen leveren minder risico op, met een achtergesteld deposito mag je zelfs achter de aandeelhouders aansluiten. Oftewel bij problemen bij je alles kwijt.quote:Op woensdag 26 december 2007 20:10 schreef adijke11 het volgende:
Wat vinden jullie hiervan?
http://www.dsbbank.nl/sparen/achtergesteld-deposito/
Het gaat wel om een achtergestelde obligatie. Je geld is niet gegarandeerd op basis van de Nederlandse Garantieregeling en bij een faillisement sta je achteraan de rij met schuldeisers.
[...]
Aandelen brengen gemiddeld (op lange termijn) 8% per jaar op tegen een veel groter risico. Hier kun je 7,5% per jaar vangen, tegen een veel beperkter risico toch?
Ben zelf ATB gebruiker..quote:Op woensdag 26 december 2007 22:18 schreef krimpenrik het volgende:
ikmaar atb stort je alles op 1 rekening met codes toch? hoe snel word het geld terug geboekt naar je normale rekening bij beide banken???
Begrijp ik dit goed? je heb bij ATB geen eigen bankrekeningnummer volgens het gangbare format, waarvan de eerste vier cijfers naar de bankinstelling verwijzenquote:Op donderdag 27 december 2007 07:15 schreef tinny het volgende:
[..]
Ben zelf ATB gebruiker..
je stort je geld op 1 gezamenlijke rekening onder vermelding van jou unieke eigen omschrijving. Zo wordt het toch netjes onder jou naam geregisteerd.
Yup dat begrijp je goed...quote:Op donderdag 27 december 2007 12:38 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Begrijp ik dit goed? je heb bij ATB geen eigen bankrekeningnummer volgens het gangbare format, waarvan de eerste vier cijfers naar de bankinstelling verwijzen
Hmmmm....dat schrikt mij een beetje af.....quote:
quote:je hebt wel een on-line overzicht van je tegoed, echter niet een keihard bankrekening nummer (elf-proef etc.)
Ach ja, maar bij alle grote banken krijg je bij de internetspaarrekeningen ook geen bankafschriften meer. Dus wat dat betreft maakt het niet veel uit. En wat heb je er aan om van meer dan een jaar terug je saldo te checken? Ik kijk liever naar het heden en de toekomst.quote:Op donderdag 27 december 2007 17:53 schreef Tim2005 het volgende:
Credit Europe biedt bankafschriften, in tegenstelling tot AT, waar je slechts tot een jaar terug je saldo kan checken!
Dan wordt het tijd, join the club! ( ook postbank, inmiddels alles naar ATB.)quote:Op vrijdag 28 december 2007 12:08 schreef RobertoCarlos het volgende:
tuvupu (zit ook bij de Postbank maar de rente is veel te weinig...)
Toch nog maar even wachten met het openen van een nieuwe spaarrekening danquote:Op zaterdag 29 december 2007 08:06 schreef Eslin het volgende:
Per 1-1-2008 staan er weer twee renteverhogingen op stapel, namelijk: AK Bank internetsparen 4,55% en de AK Bank spaarrekening komt op 4,5%.![]()
![]()
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |