Heb jij mijn post wel gelezen?quote:Op woensdag 21 november 2007 20:25 schreef Khadgar het volgende:
Tja als je niks fout hebt gedaan heb je niks te vrezen toch? En als je afgewezen wordt, nou ja, jammer dan toch?
Bold gemarkeerde punten zijn de items waar je zeker vragen over krijgt...quote:Op woensdag 21 november 2007 20:08 schreef Floripas het volgende:
Ik vraag me al oprecht af of ik daar doorheen kom, hoor, met mijn verleden: wat (geweldloos) activisme en reizen naar dictaturen en enkele malen vrijspraak en de contacten die ik nu beroepswege heb met jongeren die in de radicaliseringsgevarenzone schijnen te zitten, het maakt allemaal een heerlijke soep tot afwijzing. Tel daarbij op: een ex die is geradicaliseerd, subversieve ouders en een Marokkaanse minnaar: de kans is klein dat ik er doorheen kom.
Iets waar de koningin nogal eens komt, verder niks politieks.quote:Op woensdag 21 november 2007 20:43 schreef Khadgar het volgende:
Wat voor functie gaat het om,
Niks, behalve een hele hoop gezeik wegens niks en een nogal heftige screening.quote:en wat voor gevolgen krijg je als je het onderzoek over je zelf laat gaan, en je komt er niet door?
Thanks!quote:Op woensdag 21 november 2007 20:42 schreef dscx het volgende:
[..]
Bold gemarkeerde punten zijn de items waar je zeker vragen over krijgt...
Ja, dat zal best. Maar daar is toch een grens aan?quote:- Activisme (al dan niet geweldloos) roept vragen op;
Ja, ik heb zelfs in voorarrest gezeten. Overigens ook voor activisme, hoor, geen idee of dat uitmaakt. Lijkt me toch wat anders dan, zeg, voorarrest voor poging tot regicide.quote:- Vrijspraak = veelal eerdere verdenking van feiten;
Het was voor goede doelen, voor onderzoek, of om het plaatselijke democratische verzet te steunen. Wellicht is dat juist een pre?quote:- reizen naar dictaturen krijg je zeker diepgaande vragen over;
Dat moet makkelijk te bewijzen zijn. Het was inderdaad al lang en breed uit toen hij radicaliseerde.quote:- Een geradicaliseerde ex komt zeker bovendrijven (pardon the pun), 't is overigens een pré dat het een ex is, er vanuit gaande dat de ex in kwestie op het moment van de relatie nog niet radicaal was... tja, leg dat maar eens uit;
Mijn ouders hebben ongeveer een eendere geschiedenis.quote:- Ouders worden wel eens benaderd, zo ongeveer je hele familie situatie gaat tegen het licht;
Nee, gewoon, in termen van relatie.quote:- Minaar in termen van: relatie + iemand extra? doet 't vaak niet goed bij screenings..
Nou, 'k ben wel arm. Vinden ze dat erg? De functie betaalt voldoende.quote:Uiteindelijk draait een screening niet om de functie en hoezeer jij in de functie zelf past, wel om jouw betrouwbaarheid in de functie waarop je solliciteert. Ga er van uit dat je hele leven in de schijnwerpers komt te staan.. Inclusief alle sneue details. Bij dergelijke screenings willen ze over het algemeen redelijk zeker weten dat de aangetrokken persoon:
a) geen informatie doorspeelt aan derden;
b) niet omkoopbaar is of vatbaar voor omkoping (bijvoorbeeld door financiele problemen);
Heb jij het ook meegemaakt? Was het zwaar?quote:c) een stabiele achtergrond heeft;
d) en nog veel meer..![]()
Bij vraaggesprekken / invulformulieren, een kleine tip: wees concreet, helder en vooral eerlijk.
Als je geen zin hebt dat iemand je volledige leven natrekt (iets met privacy enzo): niet doen...
Sluit ik me helemaal bij aan. Mijn vader heeft die sollicitatie gehad. Ze trekken ook ouders en partners na. Je internetgedrag en een sollicitatiegesprek van 8 uur lang. Hij werkt er nu een aantal jaar maar hij noemt het zelf een gouden kooi waar hij in zit....quote:Op woensdag 21 november 2007 20:42 schreef dscx het volgende:
[..]
Bold gemarkeerde punten zijn de items waar je zeker vragen over krijgt...
- Activisme (al dan niet geweldloos) roept vragen op;
- Vrijspraak = veelal eerdere verdenking van feiten;
- reizen naar dictaturen krijg je zeker diepgaande vragen over;
- Een geradicaliseerde ex komt zeker bovendrijven (pardon the pun), 't is overigens een pré dat het een ex is, er vanuit gaande dat de ex in kwestie op het moment van de relatie nog niet radicaal was... tja, leg dat maar eens uit;
- Ouders worden wel eens benaderd, zo ongeveer je hele familie situatie gaat tegen het licht;
- Minaar in termen van: relatie + iemand extra? doet 't vaak niet goed bij screenings..
Uiteindelijk draait een screening niet om de functie en hoezeer jij in de functie zelf past, wel om jouw betrouwbaarheid in de functie waarop je solliciteert. Ga er van uit dat je hele leven in de schijnwerpers komt te staan.. Inclusief alle sneue details. Bij dergelijke screenings willen ze over het algemeen redelijk zeker weten dat de aangetrokken persoon:
a) geen informatie doorspeelt aan derden;
b) niet omkoopbaar is of vatbaar voor omkoping (bijvoorbeeld door financiele problemen);
c) een stabiele achtergrond heeft;
d) en nog veel meer..![]()
Bij vraaggesprekken / invulformulieren, een kleine tip: wees concreet, helder en vooral eerlijk.
Als je geen zin hebt dat iemand je volledige leven natrekt (iets met privacy enzo): niet doen...
Nou, ach, ik ben ook al wel ouder dan de gemiddelde FOKker. En ik heb geen tv, dan heb je veel speeltijd overquote:
Je steekt er wel wat bovenuit ja, in positieve zin. Ben je al boven de 40?quote:Op woensdag 21 november 2007 20:51 schreef Floripas het volgende:
[..]
Nou, ach, ik ben ook al wel ouder dan de gemiddelde FOKker. En ik heb geen tv, dan heb je veel speeltijd over
Hoezo?quote:Op woensdag 21 november 2007 21:00 schreef Skinkie het volgende:
Als die minnaar echt Marokkaans is en niet minimaal 5 jaar in Nederland woont...
quote:Op woensdag 21 november 2007 21:07 schreef ozzyat105 het volgende:
[..]
Je steekt er wel wat bovenuit ja, in positieve zin. Ben je al boven de 40?
Ik heb niet meer of minder om me voor te schamen uit mijn verleden dan een gemiddelde andere Nederlander, denk ik. Ik heb nooit gestolen, gevochten, of afgeperst, maar ik heb wel eens *kuch* een rekening niet op tijd betaald, verliefd geweest op een fout iemand, dat werk. Vrij standaard dingen om je een beetje voor te generen.quote:Op woensdag 21 november 2007 20:56 schreef rutger05 het volgende:
Gewoon proberen als de functie je leuk lijkt. Heb je dat ook een keer meegemaakt. Het is niet zo dat ze je standrechtelijk executeren , tenminste ik neem aan van niet, als je die screening niet kan doorstaan. Ik kan mij wel voorstellen dat je het niet prettig vindt dat zij in jouw verleden gaan zitten spitten en (oude) kennissen, vrienden en familie gaan benaderen om navraag naar jou te doen. Zolang jij echter van mening bent dat je je niet voor je verleden hoeft te schamen, zou ik mij ook niet al te veel zorgen maken over zo'n onderzoek. Het zullen echt niet allemaal rechtse ijzervreters zijn bij de AIVD.![]()
Och nee, als ze maar niet ontdekken dat je menselijk bent.quote:Op woensdag 21 november 2007 21:10 schreef Floripas het volgende:
[..]
Ik heb niet meer of minder om me voor te schamen uit mijn verleden dan een gemiddelde andere Nederlander, denk ik. Ik heb nooit gestolen, gevochten, of afgeperst, maar ik heb wel eens *kuch* een rekening niet op tijd betaald, verliefd geweest op een fout iemand, dat werk. Vrij standaard dingen om je een beetje voor te generen.
Die andere dingen zijn niet genant, hooguit obstructief.
Lees de procedure maarquote:
Nja.. je zou zeggen van wel.. Maar goed, waar ligt de grens.. die vraag kan denk ik niemand beantwoorden.. is wel iets om in je achterhoofde rekening mee te houden...quote:Op woensdag 21 november 2007 20:50 schreef Floripas het volgende:
[quote]
Ja, dat zal best. Maar daar is toch een grens aan?
Bij vrijspraak is er juridisch gezien geen reden voor verdere verdenking van het feit in kwestie... Screenings zijn (naar mijn idee) niet echt exacte wetenschap.. je krijgt er niet per sé problemen mee, 't is (zoals alles) iets om rekening mee te houden.. is zo lullig als 't ineens uit het plafond komt vallen...quote:Ja, ik heb zelfs in voorarrest gezeten. Overigens ook voor activisme, hoor, geen idee of dat uitmaakt. Lijkt me toch wat anders dan, zeg, voorarrest voor poging tot regicide.
Da's op zich best goed uit te leggen. Over het algemeen worden dingen als buitenlandreizen aangehaald en, uiteraard, met name de contacten die je had -of nog steeds hebt- met personen in de landen waar je bent geweest...quote:Het was voor goede doelen, voor onderzoek, of om het plaatselijke democratische verzet te steunen. Wellicht is dat juist een pre?
Scheelt een hoop ellende (en vragen)quote:Dat moet makkelijk te bewijzen zijn. Het was inderdaad al lang en breed uit toen hij radicaliseerde.
Ah.. even van tevoren opvoeden voor er een interviewer langs komt...quote:Mijn ouders hebben ongeveer een eendere geschiedenis.
Op zich geen probleem dus.. er is een wereld van verschil tussen (al dan niet af en toe) vrijgezel zijn en een derde persoon in de relatie hebben...quote:Nee, gewoon, in termen van relatie.
Arm zijn is niet per definitie een probleem, schulden hebben die je niet (of nauwelijks) kunt afbetalen maakt zaken lastiger. Wanneer iemand schulden heeft is de drempel om geld aan te nemen in ruil voor informatie over het algemeen wat lager...quote:Nou, 'k ben wel arm. Vinden ze dat erg? De functie betaalt voldoende.
Heb ook ooit een screening ondergaan. Zwaar is het woord niet echt.. zij doen al 't werkquote:Heb jij het ook meegemaakt? Was het zwaar?
Any timequote:Dank je wel voor al die info
Daar zullen ze al wel achterkomen, denk ik. Ik heb net voor de grap mijn eigen googlegeschiedenis eens bekeken, vooral om dingen op te zoeken voor Fok. "Salafisme", "Mohammed B.", "Polderjihad", "Pedofilie en onderzoek", "De protocollen van de wijzen van Zion" staan al in de top-25quote:Op woensdag 21 november 2007 23:40 schreef Argento het volgende:
Ach, al die 'bezwaren' die je opnoemt zullen ze toch niet zo boeiend vinden. Wacht maar tot ze ontdekken dat je actief bent op Fok en dan hier nog advies vraagt over het ondergaan van een AIVD-A onderzoek...
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |