Alle zaken over nieuwe ontwikkelingen, incidenten, schietpartijen, aanslagen enzovoort in die regio kan je vanaf nu kwijt in dit topic.
Losse incidenten topics gaan vanaf nu gesloten worden.
quote:Exact, doe maar weer op slot, totdat er wat anders gebeurt daar
Op vrijdag 22 februari 2002 14:12 schreef Strolie75 het volgende:
Palestijnen plegen aanslag, Israel neemt wraak, Palestijnen plegen als reactie daarop weer aanslag, Israel vergeld deze weer, etc etc etc
quote:
Op vrijdag 22 februari 2002 14:13 schreef hicham het volgende:
Eigenlijk is het toch geen "nieuws" ?
quote:Is het niet handiger een soort sub-forum te maken? ..hm... of niet.. nou ja
Op vrijdag 22 februari 2002 14:09 schreef golfer het volgende:
Om te voorkomen dat voor elk incident in dit broeinest een nieuw topic geopend wordt en dat daardoor een wildgroei aan topics over dit onderwerp ontstaat, waarin steeds door dezelfde posters dezelfde zaken herhaalt worden, probeer ik middels dit ene centrale topic de discussies maar wat centraal te houden.Alle zaken over nieuwe ontwikkelingen, incidenten, schietpartijen, aanslagen enzovoort in die regio kan je vanaf nu kwijt in dit topic.
Losse incidenten topics gaan vanaf nu gesloten worden.
quote:Zou kunnen, maar op CNN teletekst stond dat de man werd doodgeschoten toen hij een bom wilde laten ontploffen en ergens anders las ik dat de man doodgeschoten werd nadat hij een bom liet ontploffen waarmee hij 1 vrouw verwonde.
Op vrijdag 22 februari 2002 14:14 schreef I.R.Baboon het volgende:
Ik denk trouwens dat die zelfmoordterrorist die zich in die supermarkt wilde opblazen niet met z'n eigen pistool is doodgeschoten. Meeste security guards in israël hebben wel een pistool, en dus hoefde niemand het wapen van die terrorist af te pakken.
ontopic, het blijft voorlopig nog wel een vicieuze cirkel vrees ik, dus een centraal topic tegen wildgroei is idd geen slecht idee
quote:Ja, maar het idee van een speciaal subforum lijkt me beter.
Op vrijdag 22 februari 2002 17:55 schreef calvobbes het volgende:
[ flauwe modus ]
Wie mag dit machteld proberen duidelijk te maken
[/ flauwe modus ]ontopic, het blijft voorlopig nog wel een vicieuze cirkel vrees ik, dus een centraal topic tegen wildgroei is idd geen slecht idee
quote:het bouwen van sub-fora binnen AN&M kan nou eenmaal niet, vandaar deze oplossing maar even proberen.
Op vrijdag 22 februari 2002 20:03 schreef logisnack het volgende:Ja, maar het idee van een speciaal subforum lijkt me beter.
Of nog beter, we bouwen gewoon zelf een Israel-Palestine-conflict-forum.
quote:Het lijkt me niet dat het werkt.
Op vrijdag 22 februari 2002 20:05 schreef golfer het volgende:[..]
het bouwen van sub-fora binnen AN&M kan nou eenmaal niet, vandaar deze oplossing maar even proberen.
quote:Dus het werkt
Op zaterdag 23 februari 2002 00:47 schreef logisnack het volgende:Nog nooit zo weinig over Israel op 1 dag gepost
quote:Tja, zo kun je het ook zien
Op zaterdag 23 februari 2002 00:48 schreef calvobbes het volgende:[..]
Dus het werkt
Dan post ik maar wat discussie stuff.
Zag gister avond nog net effe op BBC dat Israel van plan was een week geen millitaire acties uit gaat voeren om te proberen op die manier de rust terug te krijgen.
Als er dan toch weer een aanslag komt moet iedereen het met me eens zijn dat het dan aan de Pallesteinen ligt.
quote:Daarbij komt nog dat er ook gesprekken zijn geweest.
JERUSALEM (CNN) -- Relative quiet returned Saturday to the Middle East, and Israeli government sources said the possibility of dropping travel restrictions on Palestinian leader Yasser Arafat will be on the Israeli Cabinet's agenda Sunday.Arafat has been confined to the West Bank city of Ramallah since December -- when the Israeli military imposed a security cordon around his residence. Israeli airstrikes also destroyed two helicopters used by Arafat for travel around the region.
The strikes followed a spate of suicide bombings carried out by Palestinians in which more than 20 Israelis died and after the Israeli Cabinet described the Palestinian Authority as a "terrorist-supporting entity."
Israeli Prime Minister Ariel Sharon has set two conditions before considering lifting the travel restrictions on Arafat.
Sharon demanded the arrest and trial of the killers of Israeli Tourism Minister Rechavam Ze'evi -- and that those responsible for smuggling arms aboard a ship the Israelis captured in January in the Red Sea be identified and punished.
Palestinian security officials said Thursday that three militants suspected in the assassination of Ze'evi had been arrested, and Arafat has said that one of those involved in the arms smuggling has been arrested and others are being sought.
quote:
Security talks held
The incidents followed talks between top Israeli and Palestinian officials that Israeli sources said were aimed at reducing the level of violence and achieving calm.At the overnight meeting, Avi Dichter, head of Shin Bet, the Israeli internal security service, and Maj.-Gen. Giora Eiland, chief of Israeli military operations, discussed security matters with Jibril al-Rajoub, Palestinian preventative security chief for the West Bank, and Mohammed Dahlan, who holds a similar post in Gaza.
U.S. Secretary of State Colin Powell spoke by phone Saturday with Arafat, Sharon, and German Foreign Minister Joschka Fischer, a state department official said
[Dit bericht is gewijzigd door logisnack op 24-02-2002 02:01]
quote:Oke, de mogelijke daders zijn nog niet berrecht. Maar dit is al een aardig grote stap van Arafat. Jammer dat Sharon daar geen gebruik van maakt om door het opheffen van het reisverbod aan te geven dat Sharon vrede wilt daar
JERUZALEM Het veiligheidskabinet van Israel heeft besloten de Palestijnse leider Arafat toe te staan zich vrij te bewegen in Ramallah. Arafat zit sinds 3 december vast in zijn hoofdkwartier in de stad op de Westelijke Jordaanoever.Om het hoofdkwartier van Arafat staan Israelische tanks. Die zouden volgens de staatsradio nu dus moeten wijken. Van de 14 ministers in het veiligheidskabinet stemden 12 voor deze oplossing. Arafat mag dus nog niet vrij reizen.
Israel stelt aan Arafats 'vrijlating' de voorwaarde dat de moordenaars van minister Ze'evi worden berecht. Tot nu toe zijn drie verdachten gearresteerd.
Goed nieuws is dat ze aan beide kanten besloten hebben elkaar met rust te laten gedurende de komende joodse / islamitische feestdagen.
De soldaten zagen hoe de Nederlander hen met een verrekijker observeerde en riepen hem toe daarmee op te houden. De man, die geen Hebreeuws en Arabisch verstaat, ging niet op het verzoek in. Hij werd vervolgens getroffen door een waarschuwingsschot dat afketste op een rots.
Op de Westbank hebben Israelische militairen een hoogzwangere Palestijnse in de rug geschoten. Ze zat in een auto die haar naar het ziekenhuis bracht en zonder te stoppen een controlepost passeerde.
quote:
Op zondag 24 februari 2002 13:37 schreef R@b: het volgendeWel dom om door te rijden. Had hij gestopt was er niks aan de hand geweest, nu denken ze natuurlijk gelijk aan een zelfmoordenaar. Hoe zou dat toch komen ?
quote:Hoezo? Zij kunnen toch ook niet ruiken dat er een hoogzwangere vrouw inzit? Ik kan me voorstellen dat na alle aanslagen die militairen geen enkel risico nemen.
Op zondag 24 februari 2002 13:57 schreef KomMaar het volgende:
Die taxichauffeur had beter moeten weten.
quote:Ik heb het weggelaten omdat dit niks te maken had met de topictitel.
Vind het wel triest van je Strolie om deze stuk van het tekst achterwege te laten telt de Palesteinse vrouw niet mee als mens?
quote:Ze probeerden niet Israel in te komen, maar probeerden door de Gazastrook zelf te reizen naar een geboortekliniek) is een feit. Er zijn dit jaar alleen al twee kinderen dood geboren bij een checkpoint, en 1 vrouw is tijdens een bevalling in de auto naast een checkpoint doodgebloed.
Op zondag 24 februari 2002 14:30 schreef Strolie75 het volgende:[..]
Hoezo? Zij kunnen toch ook niet ruiken dat er een hoogzwangere vrouw inzit? Ik kan me voorstellen dat na alle aanslagen die militairen geen enkel risico nemen.
quote:Boeiende reportage, zeker als je die van vorige week (over de Israeli's) ernaast legt. Er werd duidelijk gezegd dat de huidige strijd de zoveelste fase is in de 53 jaar durende oorlog. Nergens aan beide kanten was er iemand die een oplossing kon verzinnen, behalve de totale nederlaag van de andere partij.
Op zondag 24 februari 2002 20:51 schreef Chadi het volgende:
Ach ja Israel denkt dat het het leven van anderen kan dicteren zonder gevolgen. Go ahead. Wie heeft er net op BBC die uitzending gezien over Palestijnse Martelaars?
Aan de behandeling van die Israelische tank kon je ook goed zien waarom die tank daar was. Alles dat minder zwaar is zou aan pulp zijn geschoten.
quote:Natuurlijk, als een Palestijnse zwangere vrouw wordt doodgeschoten, dan is het altijd een "geisoleerd incident" waarbij die soldaten zogenaamd geen blaam treft omdat ze ook niet koknden weten... blablablabla... Is die Palestijnen hun eigen schuld dat dat gebeurde blablablabla.
Op zondag 24 februari 2002 14:30 schreef Strolie75 het volgende:[..]
Hoezo? Zij kunnen toch ook niet ruiken dat er een hoogzwangere vrouw inzit? Ik kan me voorstellen dat na alle aanslagen die militairen geen enkel risico nemen.
Wordt een echter een Israelische zwangere vrouw doodgeschoten... Oh, man... Moord en brand...
Vandaag ook al in het nieuws: NOS journaal maakte helemaal geen melding van die zwangere vrouw, het RTL4 nieuws liet enerzijds een begravenis van een Israelische soldaat zien met allemaal huilende mensen, en vervolgens even (een seconde of 2) beelden van die zwangere vrouw op een strecher in een ziekenhuis... Volgende onderwerp: Leefbaar Nederland.
I'll have you know: enige tijd geleden was het zelfs zo dat in een dag tijd zelfs twee zwangere Palestijnse vrouwen door Israelische soldaten waren doodgeschoten en dat kwam die dag dus helemaal niet in het Nederlandse nieuws.
quote:So what? Wat moet die tank daar in de eerste plaats? Waarom stuur je in hemelsnaam tanks een woonwijk in?
Op zondag 24 februari 2002 21:18 schreef CeeJee het volgende:[..]
Aan de behandeling van die Israelische tank kon je ook goed zien waarom die tank daar was. Alles dat minder zwaar is zou aan pulp zijn geschoten.
Ik ben daar niet helemaal blij mee.
Nu krijg je namelijk een subcultuurtje in dit topic, waarbij alleen bepaalde vaste gasten fanatiek over en weer zitten te posten, terwijl van andere Fokkers die deze actualiteiten niet of minder volgen zo minder makkelijk de aandacht wordt getrokken. Ik bedoel: als er daar iets opvallends gebeurt, dan zou het hen wellicht meer opvallen met een aparte topic die in de tracker opdook. Het aantal pagina's alleen al zal veel mensen afschrikken om mee te discusseren.
Dat vind ik eerlijk gezegd een beetje jammer.
Maar goed, dat is mijn mening.
[Dit bericht is gewijzigd door motown op 25-02-2002 00:08]
Ik kijk het even aan of dit werkt en denk na over mogelijke andere oplossing.
Als je meer of betere ideeën hebt kan je mij natuurlijk altijd mailen via golfer@fokzine.net
quote:Ik ben het ook met hem eens check je mail zo.
Op maandag 25 februari 2002 00:11 schreef golfer het volgende:
Toch maar even proberen, beste motown, het liep echt de spuigaten uit met de losse incidenten-topics, waarin steeds ook dezelfde posters steeds dezelfde standpunten herhaalden.Ik kijk het even aan of dit werkt en denk na over mogelijke andere oplossing.
Als je meer of betere ideeën hebt kan je mij natuurlijk altijd mailen via golfer@fokzine.net
JERUSALEM (February 25) - Prime Minister Ariel Sharon has asked authorities in the United States to help arrange a meeting - public or secret - with Saudi officials to discuss Saudi Crown Prince Abdullah bin Abdul Aziz al-Saud's peace plan, government officials said yesterday.
The plan calls for Israel to withdraw to pre-1967 lines in return for full diplomatic relations, normalized trade, and security guarantees from Arab countries.
Sharon alluded to it for the first time at yesterday's security cabinet meeting. Responding to a suggestion from Justice Minister Meir Sheetrit that Sharon meet the crown prince, the prime minister said he had he had already taken some steps regarding the Saudi initiative, but did not elaborate. Channel 2 reported last night that Sharon told the Americans that if the Saudis are serious, he is willing to allow Saudi officials to present the plan to him.
Sharon spokesman Ra'anan Gissin said it is too early to comment on what steps Sharon might have taken, but said they are intended to ascertain the Saudis' intentions. He welcomed the Saudi initiative, because they have not been helpful in easing relations with the Palestinians in the past.
"If we are dealing with a new process that can change the makeup of the Middle East, we cannot say no," Defense Minister Binyamin Ben-Eliezer said after meeting with visiting US Senator Hillary Clinton. "We must first say yes and agree to listen."
Palestinian officials said any hope for the Saudi initiative may have been lost due to yesterday's security cabinet decision to continue to bar Palestinian Authority Chairman Yasser Arafat from leaving Ramallah.
"If Sharon is serious that he is ready to discuss the Saudi peace proposal, we believe this can start a reasonable political process," Arafat adviser Bassam Abu Sharif said. "But the Palestinians no longer trust Sharon after he broke his promise to lift the travel restrictions imposed on Arafat."
Abu Sharif said the security cabinet decision has reduced Sharon's credibility in Palestinian eyes to zero. But he said the PA hopes Sharon is seriously ready to discuss the Saudi proposal, because it could be a way out of the impasse and an opportunity for Israel to make peace with all its neighbors, while granting the Palestinians their state.
Henry Siegman, a senior fellow and director of the US/Middle East Project at the Council on Foreign Relations, met yesterday with Peres, Sharon adviser Dore Gold, and European Union Middle East envoy Miguel Moratinos to advance the plan. Siegman is scheduled to meet with Arafat today and he hopes to meet the crown prince next week.
Siegman told The Jerusalem Post that the cabinet decision has dealt what could be a fatal blow to the chances of not only the Saudi plan, but the Peres-Qurei plan as well.
"The United States has been urging the Saudis to bring the plan to the Arab League summit [on March 27]," Siegman said.
"The Saudis are unlikely to do that in light of the decision made by the cabinet, with the support of the participants from Labor, which humiliates the Palestinians and Arafat personally."
Siegman said he does not believe the Saudis think the Israeli government could adopt the plan, but they hope they can make the Israeli public regain hope for the diplomatic track with the Palestinians.
"The Saudis understand that there is a spirit of hopelessness on both sides, and they are addressing that," Siegman said.
[b]Siegman slammed Sharon for asking the Americans to set up a meeting with the Saudis, accusing the prime minister of making the offer because he knows the Saudis cannot accept it.
"If Sharon was serious about the peace track, he should have immediately initiated an effort to ascertain how serious the plan is," Siegman said. "He's saying he would meet with them, which would mean for the Saudis normalizing relations now. Obviously the Saudis will never do that."
Siegman said the Saudi plan must be treated seriously, because the Saudis are going farther than what the Palestinians have been willing to accept. He first reported in an op-ed piece in The New York Times last week that the Saudis would agree to give Israel sovereignty over the Western Wall and the Jewish Quarter of Jerusalem's Old City, as well as territorial exchanges between Israel and the Palestinians.
He said the Palestinians have never conceded sovereignty over east Jerusalem, but he will tell Arafat to bring his demands in line with those of the Saudis.
The plan first emerged when the crown prince told New York Times columnist Tom Friedman that he intends to deliver the initiative in a speech at the Arab summit.
An adviser to the crown prince said yesterday the plan still stands and that most Arabs agree with its premise. Both Peres and American officials have worked to advance the plan.
US Secretary of State Colin Powell said the plan could provide an opening to halt the region's rising violence. US officials called the proposal significant, because it came from a ruler viewed as a strong Palestinian supporter and was immediately praised by moderate Arab nations, including Egypt.
It is expected to be a key topic when US President George W. Bush and Egyptian President Hosni Mubarak meet next week.
Assistant Secretary of State William Burns met Friday with the crown prince's Washington representative, Adel al-Jubeir, to explore the idea.
http://www.jpost.com/Editions/2002/02/25/News/News.44033.html
ik denk dat als Saoudi Arabie het voortouw neemt en Israel echt vrede wil die in grote lijnen aanvaardbaar is voor beide partijen dat hier een gigantische mogelijkheid ligt voor duurzame vrede. Omdat vooral het land Van Mekka met het voorstel komt is het bij het bereiken van een vredes accoord met Saoudi Arabie voor splinter groeperingen heel moeilijk om aan steun te komen en zo het vredes process vanuit palestijnse hoek te sabboteren.
quote:Even de zaak op een rijtje:
Op maandag 25 februari 2002 00:01 schreef motown het volgende:[..]
So what? Wat moet die tank daar in de eerste plaats? Waarom stuur je in hemelsnaam tanks een woonwijk in?
-Palestijnen plannen aanslagen tegen Israelische burgers.
Die organisaties hebben geen net legerkamp ergens maar zitten graag tussen zoveel mogelijk burgers.
-Palestijnse authoriteiten willen of kunnen daar niet tegen doen.
-De Israeli's moeten dus zelf optreden om de aanslag te voorkomen. Als die zelfmoordenaar bij een grensovergang aankomt is z'n missie al geslaagd.
-Alles dat de bezette gebieden ingaat wordt door de PA en de andere milities met alle mogelijke middelen bestookt.
-Een tank sturen zal de aanslag hopelijk afschrikken en is redelijk bestend tegen de wapens van de Palestijnen (maar ook niet altijd).
RAMALLAH (ANP) - De Palestijnse Autoriteit heeft alle politieke en veiligheidscontacten met Israël bevroren. Dat heeft een adviseur van de Palestijnse leider Arafat bekendgemaakt in Ramallah.
De maatregel volgt op een besluit van de Israëlische regering zondag dat Arafat nog altijd niet de stad Ramallah op de Westelijke Jordaanoever mag verlaten. De Israëlische strijdkrachten hebben in de nacht van zondag op maandag de tanks teruggetrokken die stonden opgesteld rond het hoofdkwartier van de Palestijnse leider Arafat in Ramallah. Arafat stond sinds december onder huisarrest.
Hij mocht van premier Sharon het pand pas uit als hij de daders zou arresteren van de moord op de Israëlische minister van Toerisme in oktober vorig jaar. De Palestijnse Autoriteit verrichtte intussen drie arrestaties in deze zaak. De Israëlische regering zag evenwel geen reden Arafat weer volledig vrij te laten reizen. Hij mag nu alleen na toestemming van Sharon Ramallah verlaten.
Dode
Israëlische militairen hebben maandagochtend nabij Nablus op de Westelijke Jordaanoever een 22-jarige Palestijn doodgeschoten. Zijn vader en echtgenote raakten gewond, aldus Palestijns veiligheidsbronnen.
Het schietincident had plaats toen de drie poogden naar een ziekenhuis in Nablus te gaan waar de vrouw zou moetem bevallen. Ze werden tegengehouden bij een wegblokkade, waarop een ruzie ontstond. Elders op de Westoever, in de buurt van de stad Tulkarem, werd een Palestijnse vrouw gedood.
quote:Een zelfmoordterrorist begint niet zoveel tegen een tank.
Op maandag 25 februari 2002 09:23 schreef Retrog het volgende:
Een tank een woonwijk insturen is misschien wel een afschrikmiddel voor de rechtgeaarde Palestijen maar voor de kwaadwillende werkt het als een rode lap op een stier binden. Zo'n zelfmoordterrorist die laat zich echt niet afschrikken door zo'n tank. Het is dan ook onzin om te denken dat dat wat uithaalt.
quote:Hangt ervan af hoeveel en hoe zware explosieven hij heeft.
Op maandag 25 februari 2002 09:26 schreef X-Ray het volgende:[..]
Een zelfmoordterrorist begint niet zoveel tegen een tank.
Ik vind het vreselijk van die zwangere pallesteinse vrouw.
Het is wel een incident waar de schutters niet veel aan konden doen.
Ze moeten een afspraak maken ofzo dat zwangere vrouwen een speciale pas krijgen die ze alleen effe heel snel hoeven te laten zien zodat ze snel verder kunnen zonder dat ze lang hoeven te wachten.
Deze vrouw stond zo erg op het punt van bevallen dat de chaufeur geen tijd meer had om te stoppen.
De millitairen schoten daarop en dan krijg je dat.
Niemand zijn schuld vind ik.
Gewoon een nare samenloop van omstandigheden.
Verder vind ik het belachelijk dat de Pallesteinen alle contacten met Israel hebben bevroren.
De afgelopen dagen hebben de Israelies duidelijke stappen naar vrede gedaan.
# Tanks terug getrokken uit bezette gebieden.
# Arrafat meer vrijheid gegeven terweil hij niet alle vereisten had uitgevoerd.
# Saoudie aangesproken voor vredesplan.
Het rare is dat de pallesteinen niet tevreden zijn met de vrijheid die arrafat gekregen heeft.
Hij mag dan zonder toestemming nog niet weg, maar hij heeft ook nog niet al zijn opdrachten gedaan die hij moest doen.
Dus eigenlijk is Israel mild tegen hem want hij mag al een stuk meer als eerst.
Maar de PA reageert erop door contacten te verbreken.
Voor mij is het wel duidelijk wie er geen vrede willen.
Gek dat en nog zoveel mensen dat niet eens... of ze willen het gewoon niet zien
quote:Daar gaan we weer...
BREAKING NEWS Rescue officials say several people shot at Israeli neighborhood in East Jerusalem. Details to come.Bron: www.cnn.com
quote:Het is weer zover ....
Op maandag 25 februari 2002 18:06 schreef Strolie75 het volgende:[..]
Daar gaan we weer...
quote:Zoals ik al meerdere malen heb gezegd,
Op maandag 25 februari 2002 18:10 schreef machteld het volgende:[..]
Het is weer zover ....
Lees vooral het onderste stukje.
De Pallestinesmakkers vinden het blijkbaar niet erg om Isreal op een ongeluk net zo hard terug te pakken
Die Pallesteinse vrouw was vreselijk, maar om hetzelfde terug te doen is minstens net zo erg.
Wat schiet je ermee op?
1 Baby dood.
En 1 bijna.
Net of kinderen nog niet genoeg het slachtoffer zijn van oorlog
[Edit]
Gelukkig is dat kind wel gewoon geboren
[/edit]
quote:Helemaal mee eens!!
Op maandag 25 februari 2002 00:11 schreef golfer het volgende:
Toch maar even proberen, beste motown, het liep echt de spuigaten uit met de losse incidenten-topics, waarin steeds ook dezelfde posters steeds dezelfde standpunten herhaalden.
Ben toch wel benieuwd naar de preciese toedracht.
Ook die soldaten hebben hebben nu misschien 'levenslang'.
Was er nu echt geen andere uitweg? (thuisbevalling? of wat rustiger aan doen/rijden?)
quote:1 week bij Arrafat over de vloer?
Op maandag 25 februari 2002 20:33 schreef machteld het volgende:
Een week bij Arafat over de vloer.Nu/zo meteen op Ned 1
Ik heb het gemist, kun je een samenvatting geven?
Als het een beetje interesant klink kijk ik vanavond de herhaling.
quote:Net gezien, alles werd strak in de gaten gehouden door de PR man van Arafat. Totdat deze even weg was en Arafat een toespraak hield voor zijn gasten.
Op maandag 25 februari 2002 20:33 schreef machteld het volgende:
Een week bij Arafat over de vloer.Nu/zo meteen op Ned 1
Dat was niet fris, en hij liet toch mooi even zijn ware aard zien! "Jihad, Jihad, Jihad" was nog het minst ernstigste dat hij riep.
Toen de PR-man terug was deze opeens niet meer zo blij met de pers.
quote:Ach nee, het is de moeite niet.
Op maandag 25 februari 2002 21:16 schreef logisnack het volgende:[..]
1 week bij Arrafat over de vloer?
Overleeft een mens datIk heb het gemist, kun je een samenvatting geven?
Als het een beetje interesant klink kijk ik vanavond de herhaling.
Een Arafat die veelvuldig met bibberende onderlip Jihad roept?
We weten het nu wel.
Maar helaas, de meeste mensen geloven het niet.
quote:Wat zijden de mensen van netwerk?
Op maandag 25 februari 2002 21:25 schreef machteld het volgende:[..]
Ach nee, het is de moeite niet.
Een Arafat die veelvuldig met bibberende onderlip Jihad roept?
We weten het nu wel.
Maar helaas, de meeste mensen geloven het niet.
quote:doe niet zo idioot, dit slaat echt nergens op. Er bestaan inmiddels waslijsten van beide partijen die vreselijk onmenswaardige acties hebben ondernomen. Wel bij de les blijven.
Op maandag 25 februari 2002 19:16 schreef logisnack het volgende:
Hier een volledige berichtgeving:
[afbeelding]
Lees vooral het onderste stukje.
De Pallestinesmakkers vinden het blijkbaar niet erg om Isreal op een ongeluk net zo hard terug te pakken
Die Pallesteinse vrouw was vreselijk, maar om hetzelfde terug te doen is minstens net zo erg.
Wat schiet je ermee op?
1 Baby dood.
En 1 bijna.
Net of kinderen nog niet genoeg het slachtoffer zijn van oorlog[Edit]
Gelukkig is dat kind wel gewoon geboren
[/edit]
Zowel palestijnen als Israelische mensen hebben schoon genoeg van deze oorlog, en je hebt niet te maken met 2 partijen maar met een reeks van splintergroepering. Gosh wat weten mensen soms toch weinig af van de werkelijkheid
Waar het nu om draait is de spiraal van geweld om te doen keren en dat kan niet eens zonder bloedvergieten omdat je altijd te maken zult hebben met die splintergroeperingen die formeel nooit op tv komen maar wel voor grootste gedeelte die spiraal bepalen. En die groeperingen bestaan aan beide kanten.
Enige oplossing in dit conflict is allang duidelijk, sterker nog meeste mensen zowel aan palestijnse kant als aan israelische kant zijn het daarmee eens.
1- palestijnse staat met voor de eerste 4 jaar vergaande autonoom zelfbestuur
2- officiele erkenning van deze staat (door nederland al erkend nog niet door Israel zelf)
3- belofte aan beide kanten extremistische splintergroeperingen aan te pakken.
4- economisch steun vanuit vs (zeer goed om onpartijdigheid aan te tonen) en EU voor Palestijnen
en bovenal punt 5 - het tijd geven, a lot!
De haat zit zo diep geworteld dat het decenia zal duren voordat men elkaar zouden kunnen vertrouwen.
Maar met Sharon aan het hoofd is dit onmogelijk. Ik vertelde al eerder dat Sharon vroeger als Generaal oorlog voerde letterlijk tegen Arafat. Het is zijn gezworen vijand. Arafat heeft ook niet echt de touwtjes in handen maar er is nu op dit moment geen andere gesprekspartner en hij staat symbool voor de Palestijnen.
Dit conflict zal nog wel tijden duren.
GLG
quote:Als je de pallestijnen geld geeft kopen ze er toch alleen maar wapens voor
Op dinsdag 26 februari 2002 00:15 schreef Good_Looking_Gobling het volgende:[..]
1- palestijnse staat met voor de eerste 4 jaar vergaande autonoom zelfbestuur
2- officiele erkenning van deze staat (door nederland al erkend nog niet door Israel zelf)
3- belofte aan beide kanten extremistische splintergroeperingen aan te pakken.
4- economisch steun vanuit vs (zeer goed om onpartijdigheid aan te tonen) en EU voor Palestijnen
Een beetje op de Westerse TV half staan te janken dat hij vrede zou willen en ondertussen "Jihad, Jihad" roepen voor zijn Ararbische holmaatjes
Hopelijk straft Israel hem nu eindelijk eens met een goed gemikte raket en maakt Sharon de fout van het niet liquideren van deze terrorist van 20 jaar geleden goed
quote:Arrafat heeft zeker vanavond ook netwerk zitten kijken en nu wil hij weer gauw vriendjes worden met Israel.
Op dinsdag 26 februari 2002 01:13 schreef BAZZA het volgende:
Net ook die documantaire gezien met Arafat en wat een enorme rat is het ook
Een beetje op de Westerse TV half staan te janken dat hij vrede zou willen en ondertussen "Jihad, Jihad" roepen voor zijn Ararbische holmaatjes
Hopelijk straft Israel hem nu eindelijk eens met een goed gemikte raket en maakt Sharon de fout van het niet liquideren van deze terrorist van 20 jaar geleden goed
BRON: "VERS VAN DE PERS " Nos Teletekst
quote:Onzin, vliegveld is onder toezicht van Nederlandse functionarisen aangelegd. Niet beschuldigen als je geen bewijslast hebt, behalve veronderstellingen.
Op dinsdag 26 februari 2002 00:25 schreef logisnack het volgende:[..]
Als je de pallestijnen geld geeft kopen ze er toch alleen maar wapens voor
GLG
quote:Je weet niet eens wat "Jihad" inhoudt.
Op dinsdag 26 februari 2002 01:13 schreef BAZZA het volgende:
Net ook die documantaire gezien met Arafat en wat een enorme rat is het ook
quote:Tja, ze moeten toch op de een of andere manier al die wapens het land in krijgen.
Op dinsdag 26 februari 2002 02:21 schreef Good_Looking_Gobling het volgende:
Onzin, vliegveld is onder toezicht van Nederlandse functionarisen aangelegd. Niet beschuldigen als je geen bewijslast hebt, behalve veronderstellingen.
quote:Heilige oorlog
Op dinsdag 26 februari 2002 03:02 schreef Chadi het volgende:[..]
Je weet niet eens wat "Jihad" inhoudt.
quote:Vreemd genoed is de Israelische zwarte markt ook een belangrijke bron van wapens voor de Palestijnen. De Israelische militairen verkopen hun M-16 aan criminelen, en die verkopen ze weer door aan de Palestijnse milities.
Op dinsdag 26 februari 2002 10:06 schreef Strolie75 het volgende:[..]
Tja, ze moeten toch op de een of andere manier al die wapens het land in krijgen.
quote:http://www.themodernreligion.com/jihad/jihad-explained.html
Op dinsdag 26 februari 2002 03:02 schreef Chadi het volgende:
Je weet niet eens wat "Jihad" inhoudt.
quote:Israel en de VS hebben M-16's gelevert als basis wapen voor de Palestijnse authoriteiten
Op dinsdag 26 februari 2002 11:49 schreef CeeJee het volgende:Vreemd genoed is de Israelische zwarte markt ook een belangrijke bron van wapens voor de Palestijnen. De Israelische militairen verkopen hun M-16 aan criminelen, en die verkopen ze weer door aan de Palestijnse milities.
En kijk eens met welk wapen de laatste tijd Palestijnen mensen die rustig op de bus staan te wachten of op een feestje zijn afslachten, die M-16's van de PA
quote:En na zulke dingen+Jihad uitroep hebben mensen nog niet door dat arrafat+PA en de Hamas onder 1 hoedje spelen.
Op dinsdag 26 februari 2002 12:40 schreef BAZZA het volgende:[..]
Israel en de VS hebben M-16's gelevert als basis wapen voor de Palestijnse authoriteiten
En kijk eens met welk wapen de laatste tijd Palestijnen mensen die rustig op de bus staan te wachten of op een feestje zijn afslachten, die M-16's van de PA
quote:Lijkt me onzin, ik denk dat die militairen strenge straffen te wachten staat als ze hun M16 "kwijt" zouden raken.
Op dinsdag 26 februari 2002 11:49 schreef CeeJee het volgende:
De Israelische militairen verkopen hun M-16 aan criminelen, en die verkopen ze weer door aan de Palestijnse milities.
Vind je het gek dat op er deze manier meer Pallestijnse dan Israelische doden zijn.
3 pallestijnen blazen zichzelf op en er vallen 0 Israelische doden.
quote:
Op dinsdag 26 februari 2002 14:59 schreef Strolie75 het volgende:[..]
Lijkt me onzin, ik denk dat die militairen strenge straffen te wachten staat als ze hun M16 "kwijt" zouden raken.
quote:http://www.washingtonpost.com/wp-dyn/articles/A40606-2002Jan13.html
Palestinians say -- and Israeli security officials concede -- that many of the weapons reaching Palestinian territory come through Israeli underworld arms dealers and black market profiteers.
Misschien zijn de wapenss niet afkomstig van de militairen in actieve dienst, maar de vele reservisten en burgers die wapens hebben. Het zou ook niet zo moeilijk moeten zijn om iets van de export van Israelische wapens kwijt te maken om door te verkopen.
Dit is zo'n beetje wat ik onthouden heb van het nieuws, maar ik heb geen zin om een screenshot te gaan maken van teleteks, dan moet je zelf maar effe kijken
waarom niet is wat (meer)aandacht voor de problemen in Afrika welke veel en veel groter zijn en waar mensen dagelijks sterven van de honger.
beide partijen willen niet dus laat ze het maar eens uitvechten dan is het 'probleem' in 1 week opgelost.
quote:Israel gaat er natuurlijk niet mee accoord. Dat was te verwachten. Maar het zou een moedig besluit zijn en dan ligt de bal echt in het palestijns vak. Maar ja Ik denk niet dat als Israel het zou willen dat dat 1..2 ..3 gaat omdat je aan beide kanten extremisten hebt die elkaar het licht niet in de ogen gunnen.. dus de gewone zieltjes zullen weer op de pijnbank komen. Extremist als lachende derde.
Op donderdag 28 februari 2002 19:20 schreef schatje het volgende:
De Saudi-Arabie heeft een nieuw vredesplan voorgesteld.Namelijk dat Israel de gebieden ontruimt die in 1967 zijn veroverd.
Laat het Saudisch plan ook andere Arabische landen overtuigen.Irak zal het natuurlijk never nooit doen.
Ik ben benieuwd wat Israel zal doen als het erop aan komt.Ik ben bang dat ze niet een Palestijnse Staat toestaan.Ze raken de controle dan kwijt.Ondertussen gaan ze door met onderdrukken en letterlijk treiteren van het Palestijnse volk.En maar vernielen wat met ontwikkelingsgeld is gebouwd.
quote:Het is inderdaad zeer onwaarschijnlijk (en dan breng ik het nog optimistisch) dat Israel daarmee akkoord zal gaan. Maar voor de Arabische wereld zou het sowieso een win-win situation zijn als ze serieus met dat voorstel kwamen (een geisoleerde uitzondering zoals Irak daargelaten). Ik bedoel: het aanbod is objectief gezien zeer redelijk. Dus Israel heeft de keuze: of ze gaan ervoor (dat zou natuurlijk fantastisch zijn), of (helaas waarschijnlijker) ze weigeren. In dat laatste geval maakt Israel zichzelf belachelijk, want dan komen zij eenzijdig over als de onredelijke partij. Zo zullen ze veel verontwaardiging te weeg brengen in de rest van de wereld en veel van (wat er inmiddels over is van) hun geloofwaardigheid verliezen. En eerlijk gezegd zal dat bij het vergooien van zo'n prachtige kans voor een permanente rechtvaardige oplossing ook terecht wezen.
Op donderdag 28 februari 2002 19:20 schreef schatje het volgende:
De Saudi-Arabie heeft een nieuw vredesplan voorgesteld.Namelijk dat Israel de gebieden ontruimt die in 1967 zijn veroverd.
Laat het Saudisch plan ook andere Arabische landen overtuigen.Irak zal het natuurlijk never nooit doen.
Ik ben benieuwd wat Israel zal doen als het erop aan komt.Ik ben bang dat ze niet een Palestijnse Staat toestaan.Ze raken de controle dan kwijt.Ondertussen gaan ze door met onderdrukken en letterlijk treiteren van het Palestijnse volk.En maar vernielen wat met ontwikkelingsgeld is gebouwd.
Dus eitherway een meesterlijke zet.
What's it gonna be, Israel? Peace and Justice? Or worldwide outrage and disapproval?
Vertel dat verhaaltje eens over hoe de Joden verdreven werden en later weer terug kwamen.Daar ben ik toch zo benieuwd naar!!
quote:Inderdaad
Op donderdag 28 februari 2002 23:52 schreef speknek het volgende:
Ja inderdaad, mensen die verdreven zijn horen niet terug te komen.
Dat "voorstel" van die rat uit S.A. is natuurlijk onacceptabel, Israel krijgt er niks voor terug behalve de "erkenning" van een paar achterlijke staten die toch al geen wezenlijke bedreiging vormen.
quote:Zo grappig dat die plaat voor je kop steeds dikker begint te worden.. maar je hebt gelijk... nuken die hap, geen conversaties, geen pogingen de impasse te doorbreken, je zou eens geen reden meer hebben je wapentuig te mogen gebruiken
Op vrijdag 01 maart 2002 00:13 schreef BAZZA het volgende:[..]
Inderdaad
Dat "voorstel" van die rat uit S.A. is natuurlijk onacceptabel, Israel krijgt er niks voor terug behalve de "erkenning" van een paar achterlijke staten die toch al geen wezenlijke bedreiging vormen.
quote:Met zulke uitspraken bewijs je wel wie er nou werkelijk een plaat voor zijn kop heeft.
Op vrijdag 01 maart 2002 00:18 schreef Re het volgende:[..]
Zo grappig dat die plaat voor je kop steeds dikker begint te worden.. maar je hebt gelijk... nuken die hap, geen conversaties, geen pogingen de impasse te doorbreken, je zou eens geen reden meer hebben je wapentuig te mogen gebruiken
quote:sterker.. als de VS de 5000 militairen daar terugtrekt breekt de pleuris uit en worden de leden van de koninklijke familie direkt ritueel geslacht.
Inderdaad
quote:ONZIN!
Op vrijdag 01 maart 2002 01:38 schreef Koos Voos het volgende:[..]
sterker.. als de VS de 5000 militairen daar terugtrekt breekt de pleuris uit en worden de leden van de koninklijke familie direkt ritueel geslacht.
quote:Oei, meneer is bang dat er een moslimsland in verkeerd daglicht word geplaatst.
Op vrijdag 01 maart 2002 02:02 schreef Chadi het volgende:[..]
ONZIN!
quote:Onzin
Op vrijdag 01 maart 2002 02:02 schreef Chadi het volgende:[..]
ONZIN!
quote:Om die landen nou achterlijk te noemen gaat mij wat ver.Maar bedreiging zijn ze nauwelijks.Israel heeft zich al bewezen wat dat betreft, met steun van de VS natuurlijk.
Inderdaad
Maar dat voorstel is wel een mooie zet om te kijken of Israel daadwerkelijk vrede wil.Daarom moet de Arabische wereld dit plan sterk maken en Israel te kijk zetten.
quote:Woorden repetent.
Op vrijdag 01 maart 2002 18:40 schreef schatje het volgende:[..]
Om die landen nou achterlijk te noemen gaat mij wat ver.Maar bedreiging zijn ze nauwelijks.Israel heeft zich al bewezen wat dat betreft, met steun van de VS natuurlijk.
Maar dat voorstel is wel een mooie zet om te kijken of Israel daadwerkelijk vrede wil.Daarom moet de Arabische wereld dit plan sterk maken en Israel te kijk zetten.
Laat DE Arabische wereld zich nu eindelijk eens materieel om de Palestijnen bekommeren. Dat zou pas een mooi begin zijn.
Moet de hulp voor de Palestijnen dan enkel uit het westen komen?
[Dit bericht is gewijzigd door machteld op 02-03-2002 01:17]
Maar de Arabische landen doen inderdaad ook niet veel.Dat komt omdat zij vinden dat Europa verantwoordelijk is voor de situatie daar.Zij willen niet voor die tragische grote fout opdraaien.
quote:De Arabische landen geven net zo min om de Pallestijnen.
Op vrijdag 01 maart 2002 19:03 schreef schatje het volgende:
De VS geeft geen moer om de Palestijnen.Ze willen alleen geld pompen in Israel.Maar de Arabische landen doen inderdaad ook niet veel.Dat komt omdat zij vinden dat Europa verantwoordelijk is voor de situatie daar.Zij willen niet voor die tragische grote fout opdraaien.
Jij vroeg nog of ik dat verhaaltje eens wilde posten van hoe het ging met Israel toen ze verdreven werden en later weer terug kwamen?
Ik ga nu film kijken en daarna zal ik beginnen met een stukje te typen die ik morgen middag speciaal voor jou post.
met 100% Historische feiten.
quote:'net zo min' Dat is NIET correct.
Op zaterdag 02 maart 2002 00:25 schreef logisnack het volgende:
De Arabische landen geven net zo min om de Pallestijnen.
Zij misbruiken hen alleen om vanuit Pallestina een toekomstige inval op Israel te plegen.
DE VS en de EU en Israel zelf steunen de Palestijnen meer dan enig ander Arabisch land .
Wie kan dit met cijfers weerspreken?
quote:Ik niet, en ik denk niemand niet.....maar ga je gang als je cijfers hebt over de steun aan Palestina.
Op zaterdag 02 maart 2002 01:27 schreef machteld het volgende:[..]
'net zo min' Dat is NIET correct.
DE VS en de EU en Israel zelf steunen de Palestijnen meer dan enig ander Arabisch land .
quote:sorry, you are right about that
quote:Precies.
Op zaterdag 02 maart 2002 03:20 schreef logisnack het volgende:[..]
sorry, you are right about that
Misschien had ik moeten zeggen minstens net zo min..
Of was het nou maximaal net zo min
Well, whateffer.
Waar het om gaat is dat de Arabische landen geen FOK om de Pallestijnen geven, maar alleen uitzijn op de vernieteging van Israel en de Joden.
Ookal moet dat ten koste gaan van alle onschuldige pallestijnse burgers.
quote:Ik ben benieuwd.
Op zaterdag 02 maart 2002 00:25 schreef logisnack het volgende:[..]
De Arabische landen geven net zo min om de Pallestijnen.
Zij misbruiken hen alleen om vanuit Pallestina een toekomstige inval op Israel te plegen.Jij vroeg nog of ik dat verhaaltje eens wilde posten van hoe het ging met Israel toen ze verdreven werden en later weer terug kwamen?
Ik ga nu film kijken en daarna zal ik beginnen met een stukje te typen die ik morgen middag speciaal voor jou post.
met 100% Historische feiten.
quote:Het valt me een beetje tegen hoe groot daat stuk wel niet is.
Op zaterdag 02 maart 2002 11:07 schreef schatje het volgende:[..]
Ik ben benieuwd.
quote:Je begrijpt er geen flikker van zoals de meeste van je vriendjes. Die 5000 man van de VS die zagen alleen aan de positie van de Koning daaro en die is hij liever kwijt dan rijk om zijn positie te behouden. Denk daar maar over na voordat je je smoel open trekt.
Op vrijdag 01 maart 2002 16:23 schreef logisnack het volgende:[..]
Oei, meneer is bang dat er een moslimsland in verkeerd daglicht word geplaatst.
Het is helemaal geen onzin, maar pure waarheid.
quote:Ja je hebt gelijk. Gaat namelijk zo die steun. De EU geeft Arafat steun bij het bouwen van een vliegveld dan zegt de VS van hee wij gaan ze helpen graven die geven Israel van die mooie bommen en Israel helpt mee graven op het vliegveld. Voortreffelijke samenwerking.
quote:'No one in the Islamic world ever forgets that the hated Saudi conquerors sit atop 260 billion barrels of oil and they got there with the help of one of Islam's oldest enemies, Britain. Worse, the Saudis are trying to stay there with the help of Britain's ally, the US. This is a time bomb that will go off. Count on it. The only question is when. '....
Op zaterdag 02 maart 2002 13:16 schreef Chadi het volgende:[..]
Je begrijpt er geen flikker van zoals de meeste van je vriendjes. Die 5000 man van de VS die zagen alleen aan de positie van de Koning daaro en die is hij liever kwijt dan rijk om zijn positie te behouden. Denk daar maar over na voordat je je smoel open trekt.
quote:Ja heel goed en de militaire aanwezigheid van de VS is dus geen steun voor ze .. maakt ze nog minder populair laat ik het zo zeggen.
Op zaterdag 02 maart 2002 13:54 schreef Koos Voos het volgende:[..]
'No one in the Islamic world ever forgets that the hated Saudi conquerors sit atop 260 billion barrels of oil and they got there with the help of one of Islam's oldest enemies, Britain. Worse, the Saudis are trying to stay there with the help of Britain's ally, the US. This is a time bomb that will go off. Count on it. The only question is when. '....
Eens kijken wat die slijmbal nou weer wil.
Ik durf te wedden dat hij weer gaat roepen om geld voor medische zorg enzo, maar van dat geld koopt hij rustig wapens.
Het lijkt mij beter dat de VN gewoon een vliegtuig met medische goederen stuurd.
Dan heeft hij waar hij om vroeg en kan hij er geen wapens mee krijgen.
Denk alleen dat hij het dan niet wil hebben.
quote:Dan verkoopt hij gewoon meteen die medische goederen om wapens te kopen voor zijn geliefde Jihad
Op zaterdag 02 maart 2002 14:51 schreef logisnack het volgende:
Vanavond om half 8 op RTL4 nieuws.
Exclusief intervieuw met Yasser Arrafat.Eens kijken wat die slijmbal nou weer wil.
Ik durf te wedden dat hij weer gaat roepen om geld voor medische zorg enzo, maar van dat geld koopt hij rustig wapens.
Het lijkt mij beter dat de VN gewoon een vliegtuig met medische goederen stuurd.
quote:Jammergenoeg wel ja.
Op zaterdag 02 maart 2002 15:28 schreef BAZZA het volgende:[..]
Dan verkoopt hij gewoon meteen die medische goederen om wapens te kopen voor zijn geliefde Jihad
quote:Op NOS teletekst staat dat er doden, veel gewonden en heel veel schade is.
-- A car bomb exploded in central Jerusalem on Saturday evening, according to Israeli police.
Watch CNN or log on to http://CNN.com /AOL Keyword: CNN for the latest news
quote:De Palestijnen krijgen van Europa bij verre niet zoveel geld als Israel.Ik begrijp dus niet zo dat het de hele regio ten goede zal komen.Want dat is het smoesje dat Europa gebruikt.Israel heeft vrijwel geen geld nodig.Ze kunnen prima zelfstandig bestaan.De Palestijnen kunnen het beter gebruiken.Natuurlijk moet daar beter toezicht op komen.
Exclusief intervieuw met Yasser Arrafat.Eens kijken wat die slijmbal nou weer wil.
quote:Ben jij helderziend ?
dat was dus exact wat die rat Arafat net zei
waar zijn toch al die Islamitische vrienden vraag je je dan af..
Okee, die Arafat is misschien een boefje, maar de Palestijnen doen niks anders dan proberen hun land terug te veroveren. 'Hun land'? Het is maar hoe je het bekijkt. In de bijbel staat hoe het Joodse volk onder leiding van Mozes naar het beloofde land Kanaan werden geleid. Ze liepen 7 rondjes om de stad Jericho (tegenwoordig Jerusalem), waarop de muren omvielen en de stad van hun was. Nergens wordt gerept over de mensen die er daarvoor woonden, die moesten kennelijk wieberen.
Doet me denken aan de Indianen in Amerika en de Aboriginals in Australie. Alleen de Palestijnen vechten terug. Wat is daar mis mee? Misschien dat ze 't op een lullige manier doen met terroristische aanslagen, waardoor er veel burgerslachtoffers vallen, maar ja, ze hebben nu eenmaal niet de middelen om een goed georganiseerd leger op te zetten.
Als iemand mij van mijn stukje grond verdrijft, dan zou ik toch ook proberen om 't terug te veroveren?
quote:En Palestijnen gaan in Nabloes weer juichend de straat op, net als nav 11/9
Op zaterdag 02 maart 2002 19:21 schreef logisnack het volgende:[..]
Op NOS teletekst staat dat er doden, veel gewonden en heel veel schade is.
quote:Om heeeeel eerlijk te zijn...
Op zaterdag 02 maart 2002 19:43 schreef BAZZA het volgende:[..]
Ben jij helderziend ?
dat was dus exact wat die rat Arafat net zei
(let niet op hoe vaag ik lul, maar ik ben zwaar bezopen )
I have a bad feeling about tomorrow.
Ik hoop dat morgen niet te veel levens gaat eisen, maar Israel zou wel eens hard kunnen terug slaan.
En dat is hun goed recht, alleen dan pakken de pallestijnen Israel weer terug.
Hé wat een zinloos gedoe toch allemaal.
Laat die 2 landen nou gewoon eens vrede sluiten, ik ben het helemaal zat.
quote:Precies!
Op zondag 03 maart 2002 00:14 schreef logisnack het volgende:Hé wat een zinloos gedoe toch allemaal.
Al dat gezever over rechten over een bepaald stuk grond
Al dat gezever over wij waren hier eerst, yeah right, hoeveel jaar geleden wil je terug gaan om uit te vissen wie er het eerst was? 100? 1000? 10000?... adam en eva?
Face it, je leeft nu... als ik kijk naar al die haat waarmee ze zijn opgevoed, en ik verdenk hiervan de Palestijnen meer dan de Israeliers, lijkt het net alsof ik naar een Klu klux klan aflevering van Jerry Springer zit te kijken! Wat een kortzichtigheid!
Maar afijn, hopelijk zien ze daar ooit nog eens in, dat je ook gewoon samen kunt leven... tenslotte is elke palestijn en elke israelier naakt geboren...
quote:Zitten er vrienden van je tussen?
Op zaterdag 02 maart 2002 20:31 schreef machteld het volgende:
9 (doden alweer)(minimaal)
quote:Ben ik het met je eens, het is overduidelijk dat deze ex generaal Arafat nog steeds ziet als zijn vijand. Het is daarom geen geschikte onderhandelaar.
Op donderdag 28 februari 2002 23:49 schreef schatje het volgende:Sharon is een dikke vette zeekoe!!
Vertel dat verhaaltje eens over hoe de Joden verdreven werden en later weer terug kwamen.Daar ben ik toch zo benieuwd naar!!
Daarbij als we het toch over 'geloof' hebben en, zoals dat zich nu afspeelt in vele topics, vele fokkers prediken de juiste en enige normen te kennen, Israel is het land waar de Bijbelverhalen gruwelijk worden misvormt om het als excuus te laten gelden voor de bezetting.
Het is heel eenvoudig, Palestijnen moeten een eigen staat krijgen met verregaande autonome erkenning wat uiteindelijk moet resulteren in een volledig erkende eigen staat.
Dit zal overgens zeker gebeuren de vraag is alleen 'wanneer'. In ieder geval niet zolang Sharon regeert.
GLG
quote:Wat ik kortzichtig vind is dat je de Palestijnen vergelijkt met de Klu Klux Klan, en hun 'haat' voortkomt uit de opvoeding. Hoe kortzichtig noem ik dat. Die mensen worden decenia lang gediscrimineert en dat heb ik letterlijk met eigen ogen kunnen aanschouwen. Geen wonder dat er 'haat' ontstaat f*ck een end op met je 'opvoedings' retoriek.
Op zondag 03 maart 2002 01:12 schreef Montagui het volgende:
Face it, je leeft nu... als ik kijk naar al die haat waarmee ze zijn opgevoed, en ik verdenk hiervan de Palestijnen meer dan de Israeliers, lijkt het net alsof ik naar een Klu klux klan aflevering van Jerry Springer zit te kijken! Wat een kortzichtigheid!
En vergelijk voortaan niet een onderdrukte bevolking zo eenvoudig met de KKK
quote:En wel zolang Arafat regeert zeker ?
Op zondag 03 maart 2002 05:02 schreef Good_Looking_Gobling het volgende:Dit zal overgens zeker gebeuren de vraag is alleen 'wanneer'. In ieder geval niet zolang Sharon regeert.
GLG
quote:Verdiep je er eens in, voordat je het aanduidt als gezever.
Op zondag 03 maart 2002 01:12 schreef Montagui het volgende:[..]
Al dat gezever over rechten over een bepaald stuk grond.
quote:Walgelijke opmerking en vooral kortzichtig, inderdaad om van
De Joden roepen altijd dat ze als tweederangs burgers zijn behandeld.Nu doen ze hetzelfde met Arabieren in eigen land.Die kunnen het laatste beetje water krijgen.Ze worden achtergesteld in ieder vorm.Dat is kortzichtigheid en vooral hypocriet.
quote:Die nederzettingen zijn zinloos.
Op zondag 03 maart 2002 00:14 schreef logisnack het volgende:
Hé wat een zinloos gedoe toch allemaal.
quote:Een Palestijnse Staat dus ook volgens jou?
quote:Luisteren is ook een vak hé?
Op zondag 03 maart 2002 12:21 schreef schatje het volgende:[..]
Die nederzettingen zijn zinloos.
[..]Een Palestijnse Staat dus ook volgens jou?
quote:Dit soort onzin laat je voortaan maar achterwege.
Op zondag 03 maart 2002 13:22 schreef logisnack het volgende:[..]
Luisteren is ook een vak hé?
Of is jou alleen les gegeven in voor je uit schreeuwen hoe jij ergens over denkt en nooit naar anderen te luisteren
quote:Dat is het inderdaad.Hoe verkom je zoiets vreselijks?
Ik zeg dat het hele gedoe zinloos in en dan bedoel ik de aanslagen en het schieten over en weer.
Dat is gewoon zinloos bloedvergieten.
quote:Nee.
Die Pallestijnen kunnen daar toch prima leven in die Gaza strook.
quote:Waarom moet Israel meer grond, het bouwen van nederzettingen gaat gewoon door.Waarom Israel wel en de Palestijnen niet?
Ik snap the point niet waarom ze nou persee meer grond moeten hebben.
quote:En daarom hebben zij daar ook rechten.
Het gaat ze uiteindelijk toch om Jerusalem omdat het voor de Moslims ook een heilige stad is.
quote:De VS en Europa misbruiken Israel vanwege strategische belangen.Daarom veel geld pompen in Israel en niet veel voor de Palestijnen.
Alle Arabische landen misbruiken de Pallestijnen met de smoes dat ze een eigen staat willen enzo, maar het gaat ze er uiteindelijk allemaal om dat alle Joden het lieft zo pijnlijk mogelijk sterven en daarna pakken ze Jerusalem.
quote:Van dit soort beschuldigingen ben ik absoluut niet gediend.Ik haat immers niemand.Kritiek op Israel wordt gelijk afgedaan als haat of anti-semitisme.
De haat is daar zo diep gewortelt en daar kan ik jou als voorbeeld mee stellen.
quote:Ik vind dat ik normaal reageer hoor.De waarheid is misschien wat hard.
Je kunt nieteens normaal op een normale post reageren.
quote:Een discussie houdt ook in dat je ook op posts reageer die niet bij jou in het straatje passen.
Laat eerst die haat er eens uit, schop tegen een kast aan ofzo en kom daarna maar weer verder discuseren.
quote:Omdat de Palestijnen/Arabieren meerdere oorlogen zijn begonnen en die allemaal verloren hebben, en dat gebeurt er nou eenmaal met verliezers.
Op zondag 03 maart 2002 13:58 schreef schatje het volgende:
Waarom moet Israel meer grond, het bouwen van nederzettingen gaat gewoon door.Waarom Israel wel en de Palestijnen niet?
Eigenlijk zou Israel al die illegalen het land uit moeten schoppen, ze wonen op Israelisch grondgebied zonder een Israelisch staatsburger te zijn of een verblijfsvergunning te hebben, gewoon uitzetten dus.
quote:Je weet drommels goed dat het aantal Israelische burgerslachtoffers niet in verhouding staat met de Palestijnse burgerslachtoffers (die laatste zijn er zo'n factor 6 meer).
Op zondag 03 maart 2002 12:02 schreef Ryan3 het volgende:
Weer aanslag van Palestijn. Slachtoffers: 7 Israëlische militairen, 2 burgers.
En daarmee praat ik de aanslagen niet goed.
quote:Ach, hou je bek toch met je verhouding.
Op zondag 03 maart 2002 15:28 schreef motown het volgende:[..]
Je weet drommels goed dat het aantal Israelische burgerslachtoffers niet in verhouding staat met de Palestijnse burgerslachtoffers (die laatste zijn er zo'n factor 6 meer).
quote:Duidelijke afspraken zijn er gemaakt over het lot van de Palestijnen na die oorlogen.Dat vergeet je kennelijk.Als het erop aan komt heb je gelijk.Israel heeft die gebieden veroverd.
Op zondag 03 maart 2002 15:18 schreef BAZZA het volgende:[..]
Omdat de Palestijnen/Arabieren meerdere oorlogen zijn begonnen en die allemaal verloren hebben, en dat gebeurt er nou eenmaal met verliezers.
Eigenlijk zou Israel al die illegalen het land uit moeten schoppen, ze wonen op Israelisch grondgebied zonder een Israelisch staatsburger te zijn of een verblijfsvergunning te hebben, gewoon uitzetten dus.
quote:Wie zegt dat het dodental klopt?
Op zondag 03 maart 2002 15:28 schreef motown het volgende:[..]
Je weet drommels goed dat het aantal Israelische burgerslachtoffers niet in verhouding staat met de Palestijnse burgerslachtoffers (die laatste zijn er zo'n factor 6 meer).
quote:Het moment dat die figuren jou de oorlog verklaren ben je niet meer verplicht ze op te nemen, dat is nu dus het geval.
Op zondag 03 maart 2002 16:00 schreef schatje het volgende:Duidelijke afspraken zijn er gemaakt over het lot van de Palestijnen na die oorlogen.Dat vergeet je kennelijk.
quote:What's the matter, Berserker? Uitgeluld?
Op zondag 03 maart 2002 15:31 schreef Berserker het volgende:[..]
Ach, hou je bek toch met je verhouding.
quote:Je bedoelt dus de aanslagen?
Op zondag 03 maart 2002 16:05 schreef BAZZA het volgende:[..]
Het moment dat die figuren jou de oorlog verklaren ben je niet meer verplicht ze op te nemen, dat is nu dus het geval.
quote:Arafat is de Palestijnse leider en als die dus aanslagen laat plegen door zijn partij dan mag je daar de meerderheid van de Palestijnen op aanspreken, zo gaat dat nou eenmaal.
Op zondag 03 maart 2002 16:17 schreef schatje het volgende:
Je bedoelt dus de aanslagen?
Er is ook nog een andere groep Palestijnen.
Als Israel zich aan de afspraken had gehouden was het nooit zover gekomen.
al had Isael zich aan alle afspraken gehouden en aan iedere Palestijn een villa met bijbehorende mercedes geschonken dan nog hadden de aanslagen niet gestopt, de Joden moeten immers de zee in volgens de Arabieren in die regio.
quote:Aha! Dus als je consequent bent met je standpunten, dan ben je het er dus ook mee eens dat dat we de meerderheid van de Israeli's mogen aanspreken op de daden van Sharon, aangezien hij ook met de meerderheid van de stemmen gekozen is!
Op zondag 03 maart 2002 16:29 schreef BAZZA het volgende:[..]
Arafat is de Palestijnse leider en als die dus aanslagen laat plegen door zijn partij dan mag je daar de meerderheid van de Palestijnen op aanspreken, zo gaat dat nou eenmaal.
quote:Met zo'n uitspraak geef je toe dat je de Palestijnen (en Arabieren over het algemeen) gewoon niet als normale mensen beschouwt. Je scheert ze allemaal over een kam vanwege de daden van een minderheid (die daartoe bovendien zijn gedreven door wanhoop en onderdrukking door Israel). Waarom geloof je niet dat de overgrote meerderheid van de Palestijnse bevolking gewoon vrijheid en veiligheid wil voor haar kinderen? Dat er dan nog enkelingen zijn die zo fanatiek en onredelijk zijn om echt "de Joden de zee in te willen drijven", nou dan pakt men die minderheid dan maar apart aan. Wat de meerderheid van de Palestijnen wil, is precies wat de meeste doorsnee Israeli's willen en dat zijn vrijheid, vrede en veiligheid!
al had Isael zich aan alle afspraken gehouden en aan iedere Palestijn een villa met bijbehorende mercedes geschonken dan nog hadden de aanslagen niet gestopt, de Joden moeten immers de zee in volgens de Arabieren in die regio.
quote:Yep, regelmatig verhalen gehoord over Palestijnse mensenrechtenactivisten die ook kritiek durfden te hebben op de fundamentalistische groeperingen en zelfs op het Palestijnse gezag en op, dat laatste vaak met intimidaties en zelfs martelingen en gevangenisstraffen tot gevolg. Maar ze zijn er dus wel degelijk en zijn vaak nog de meest prominente critici van Israel. Dus een beetje respect voor die mensen die ondanks alle bedreigingen de moed hebben om hun bek open te trekken.
Op zondag 03 maart 2002 16:50 schreef Koos Voos het volgende:
er IS geen vrijheid van meningsuiting onder de Palestijnen..
ooit wel eens een Palestijn gehoord die zich verzet tegen de terreurorganisaties die zich in zijn land bevinden?
quote:Niet logisch he!
Op zondag 03 maart 2002 16:37 schreef motown het volgende:[..]
Aha! Dus als je consequent bent met je standpunten, dan ben je het er dus ook mee eens dat dat we de meerderheid van de Israeli's mogen aanspreken op de daden van Sharon, aangezien hij ook met de meerderheid van de stemmen gekozen is!
quote:Een paar cijfers van de PSR, Palestine center for Policy and Survey Research over de meningen van Palestijnen en Israelis' http://www.pcpsr.org/./index.html
Op zondag 03 maart 2002 16:37 schreef motown het volgende:[..]
Dat er dan nog enkelingen zijn die zo fanatiek en onredelijk zijn om echt "de Joden de zee in te willen drijven", nou dan pakt men die minderheid dan maar apart aan. Wat de meerderheid van de Palestijnen wil, is precies wat de meeste doorsnee Israeli's willen en dat zijn vrijheid, vrede en veiligheid!
quote:
An overwhelming majority, ranging between 81%-87%, does NOT view the following Palestinian violent acts as acts of terrorism: the assassination of the Israeli Minister Ze'evi by armed PFLP men, the shooting at Gilo in Jerusalem by armed Palestinians, the killing of 21 Israeli youths at the Dolphinarium club in Tel Aviv by a Palestinian suicide bomber, and the killing of 3 Israelis in Nahari in Israel at the hands of an Israeli Arab suicide bomber.
quote:Uit een poll onder Israeliers op dezelfde site komt dat 28 procent van hen een verzoening uitsluit, en 53 procent denkt dat de Palestijnen er ook zo over denken. De beide zijden zitten qua beeld van de ander bijna op dezelfde lijn, maar de Palestijnen bevestigen dat beeld meer.
In the context of an agreement leading to a two-state solution, a majority of 73% would support or strongly support the process of reconciliation, just as it was last July. But only 46% believe that reconciliation is possible, and 41% believe that it "is not possible ever." When asked to speculate about the views of the majority of Israelis regarding the prospects for reconciliation, 54% expressed the belief that they think that reconciliation "is not possible ever."
quote:WTF???
Op zondag 03 maart 2002 17:05 schreef machteld het volgende:[..]
Niet logisch he!
Mag ik je hartelijk bedanken, Machteld?
Ik bedoel, met die totaal onzinnige opmerkingen die als een tang op een varken slaan heb je - ondanks het trieste onderwerp in deze topic - toch weer een lach op mijn gezicht getoverd.
Dat vind ik echt lief van je. Maar we moeten nu echt serieus on-topic verder, want anders verliest golfer zijn geduld.
quote:Ze durfden wel, maar zijn er dus niet meer.
Op zondag 03 maart 2002 17:00 schreef motown het volgende:[..]
Yep, regelmatig verhalen gehoord over Palestijnse mensenrechtenactivisten die ook kritiek durfden te hebben op de fundamentalistische groeperingen en zelfs op het Palestijnse gezag en op, dat laatste vaak met intimidaties en zelfs martelingen en gevangenisstraffen tot gevolg. Maar ze zijn er dus wel degelijk en zijn vaak nog de meest prominente critici van Israel. Dus een beetje respect voor die mensen die ondanks alle bedreigingen de moed hebben om hun bek open te trekken.
quote:Nee, ff serieus nou, Machteld. Rakkertje dat je bent. Toch weer lol gaan trappen.
Op zondag 03 maart 2002 17:09 schreef machteld het volgende:[..]
Ze durfden wel, maar zijn er dus niet meer.
Maar nu echt weer on-topic. Kom op, meid: je kunt het!
quote:Radicale groeperingen zijn er aan beide kanten.
Op zondag 03 maart 2002 16:29 schreef BAZZA het volgende:[..]
quote:Gewoon negeren dat kloontje!!
Op zondag 03 maart 2002 17:08 schreef motown het volgende:[..]
WTF???
![]()
![]()
Mag ik je hartelijk bedanken, Machteld?
Ik bedoel, met die totaal onzinnige opmerkingen die als een tang op een varken slaan heb je - ondanks het trieste onderwerp in deze topic - toch weer een lach op mijn gezicht getoverd.
Dat vind ik echt lief van je. Maar we moeten nu echt serieus on-topic verder, want anders verliest golfer zijn geduld.
quote:Agreed, die Kahane (waar je tegenwoordig niemand meer over hoort) was inderdaad een ongelooflijk fout, gevaarlijk en gewetenloos mannetje.
Op zondag 03 maart 2002 17:17 schreef schatje het volgende:[..]
Radicale groeperingen zijn er aan beide kanten.
De radicale rabbijn Kahane heeft weer opgeroepen tot een nieuwe heilige oorlog waarbij schermutselingen tussen Israelische en Palestijnse veiligsheidgroepen verbleken.Die rabbijn en zijn Kach partij menen dat de joden als het uitverkoren volk in hun eentje behoren te beleven in Israel.De Palestijnen dienen gedeporteerd te worden.Ze zijn voor een een ethenische zuivering.Een opgedragen oorlog in opdracht van God, uit de torah.
Even wat anders, schatje:
Ik meende hier ergens eerder een post van je te hebben gelezen waarin je vertelde zelf noch Arabisch noch Israelisch te zijn. En toch gaat de situatie je daar aan het hart. Ik ben eigenlijk wel nieuwsgierig waardoor dat komt. Familie? Vrienden? Algemene politieke interesse?
Zoals bekend bij een aantal van ons hier, ben ik zelf overigens half Palestijns.
quote:Was die rabijn niet vermoord enige tijd geleden ?
Op zondag 03 maart 2002 17:17 schreef schatje het volgende:
Radicale groeperingen zijn er aan beide kanten.
De radicale rabbijn Kahane heeft weer opgeroepen tot een nieuwe heilige oorlog waarbij schermutselingen tussen Israelische en Palestijnse veiligsheidgroepen verbleken.Die rabbijn en zijn Kach partij menen dat de joden als het uitverkoren volk in hun eentje behoren te beleven in Israel.De Palestijnen dienen gedeporteerd te worden.Ze zijn voor een een ethenische zuivering.Een opgedragen oorlog in opdracht van God, uit de torah.
toch is die partij zijn invloed niet bijster groot, de eerste broer van een meisje wat is omgekomen bij 1 van de vele Palestijnse aanslagen die zich in een Palestijnse bus opblaast moet er nog komen...
Edit: die Rabijn is dus al enige tijd dood, dan mag jij toch eens uit gaan leggen hoe een dode nog oproepen kan plegen, of ben je gewoon vrolijk propaganda aan het voeren ?
die Ararbische kranten staan ook zo vol met leugens
quote:Mijn bron is De Groene van 22-12-2001.
Op zondag 03 maart 2002 17:27 schreef BAZZA het volgende:[..]
Edit: die Rabijn is dus al enige tijd dood, dan mag jij toch eens uit gaan leggen hoe een dode nog oproepen kan plegen, of ben je gewoon vrolijk propaganda aan het voeren ?![]()
quote:Dood sinds 1990 dus.
Rabbi Kahane was elected to Knesset in 1984. He headed the quickest growing party in Israel's history. Polls predicted him receiving as many as 12 seats in the 1988 elections. If he would not have been banned from participating in the elections he would have turned in to the third largest party in Israel, on the way to becoming its next Prime Minister. Likud and Labor joined together and banned Kahane from the 1988 elections.Two years later, he was killed. Never in Israel's history was there a bigger funeral. Never before did so many different types of Jews stand side by side together. All of the enemies of Israel celebrated his death. Many of the leftists in Israel happily predicted the death of Rabbi Kahane's yeshiva and programs in editorials published in the Israeli press, shortly after his death. Much to their amazement and disappointment, Rabbi Kahane's yeshiva and programs lived on. Some have even grown and expanded despite the governments continued harassment and the outlawing of the Kahanist movements.
quote:Benjamin, Meir of bedoel je een andere Kahane?
Op zondag 03 maart 2002 17:45 schreef schatje het volgende:[..]
Mijn bron is De Groene van 22-12-2001.
En ja, ik ben propaganda aan het voeren.
quote:Ik maak me gewoon zorgen om de situatie daar.Daar hoef je toch niet Arabisch of Israelisch voor te zijn.Ik ben vast de enige niet.
Op zondag 03 maart 2002 17:23 schreef motown het volgende:[..]
Ik meende hier ergens eerder een post van je te hebben gelezen waarin je vertelde zelf noch Arabisch noch Israelisch te zijn. En toch gaat de situatie je daar aan het hart. Ik ben eigenlijk wel nieuwsgierig waardoor dat komt. Familie? Vrienden? Algemene politieke interesse?
quote:De middelste.
Op zondag 03 maart 2002 17:52 schreef machteld het volgende:[..]
Benjamin, Meir of bedoel je een andere Kahane?
quote:Ik zal hem niet missen
Op zondag 03 maart 2002 17:27 schreef BAZZA het volgende:Was die rabijn niet vermoord enige tijd geleden ?
quote:Daar heeft Israel haar leger en de Mossad voor. Die doen dat voor ze!
toch is die partij zijn invloed niet bijster groot, de eerste broer van een meisje wat is omgekomen bij 1 van de vele Palestijnse aanslagen die zich in een Palestijnse bus opblaast moet er nog komen...
quote:En CNN vertelt altijd de waarheid?
die Ararbische kranten staan ook zo vol met leugens
quote:Nou, zeg. Je hoeft niet zo defensief te zijn. Ik vroeg het puur uit interesse hoor.
Op zondag 03 maart 2002 17:53 schreef schatje het volgende:[..]
Ik maak me gewoon zorgen om de situatie daar.Daar hoef je toch niet Arabisch of Israelisch voor te zijn.Ik ben vast de enige niet.
Mijn ervaring is namelijk dat mensen die niet zozeer bij die kwestie betrokken zijn meestal ofwel neutraal zijn ("ze zullen allebij wel even slecht zijn", terwijl ze dus niet eens weten dat de ene partij de andere partij bezet en onderdrukt) of juist weer naar de Israelische kant neigen, waarschijnlijk omdat die in hun ogen het meest westers overkomen, als gevolg van de niet al te objectieve/accurate/consequente media.
Hoewel ik gelukkig ook steeds meer mensen tegenkom die niet direct betrokken zijn en toch meer sympathie voor de Palestijnen hebben.
Maar nogmaals: echt niet aanvallend bedoeld. Gewoon nieuwsgierig. Je bent namelijk opvallend veel op de hoogte van zowel de huidige situatie als van veel historische feiten.
[Dit bericht is gewijzigd door motown op 03-03-2002 18:00]
quote:Grappig!
Op zondag 03 maart 2002 17:57 schreef schatje het volgende:[..]
De middelste.
quote:Reageer eens inhoudelijk meiske! Ik moet eerder om jou lachen. Alles wat jij post is humoristisch
Op zondag 03 maart 2002 17:59 schreef machteld het volgende:[..]
Grappig!
quote:Dolle pret hier altijd met machteld.
Op zondag 03 maart 2002 18:03 schreef onschuldig het volgende:[..]
Reageer eens inhoudelijk meiske! Ik moet eerder om jou lachen. Alles wat jij post is humoristisch
Het is een illegale, radicale partij die bijna geen aanhang heeft en die door de authoriteiten goed in de gaten wordt gehouden.
quote:Waarom wordt de Mossad dan niet verboden of opgeheven?
Op zondag 03 maart 2002 18:05 schreef SilkTie het volgende:
Leuk al die propaganda, en vooral het aanhalen van Kahane. Maar als je nou het hele verhaal zou vertellen, zou je hier ook neergezet hebben dat Israel de partij van Kahane als illegaal en ongewenst heeft bestempeld.Het is een illegale, radicale partij die bijna geen aanhang heeft en die door de authoriteiten goed in de gaten wordt gehouden.
quote:Wat grappig dat jij dan toch weer meer "kots smileys" als mij moet plaatsen, jij hebt zeker ook een erg grote auto he om je kleine ... te compenseren ?
Op zondag 03 maart 2002 17:59 schreef onschuldig het volgende:
En CNN vertelt altijd de waarheid?![]()
![]()
![]()
op jouw hypocretie!
quote:Ik rijd in een Alfha 156 uit 2002. Vergeleken bij mijn vorige wagen een Laguna II vind ik het een kleine bak
Op zondag 03 maart 2002 18:07 schreef BAZZA het volgende:[..]
Wat grappig dat jij dan toch weer meer "kots smileys" als mij moet plaatsen, jij hebt zeker ook een erg grote auto he om je kleine ... te compenseren ?
quote:Ik helemaal niet defensief!!
Op zondag 03 maart 2002 17:59 schreef motown het volgende:[..]
Nou, zeg. Je hoeft niet zo defensief te zijn. Ik vroeg het puur uit interesse hoor.
quote:Ok!!
Maar nogmaals: echt niet aanvallend bedoeld. Gewoon nieuwsgierig.
quote:Wat hadden we hou afgesproken over op persoon gerichte opmerkingen? Zwak, hoor. Duidelijk het teken dat je geen zinnige argumenten hebt.
Op zondag 03 maart 2002 18:07 schreef BAZZA het volgende:[..]
Wat grappig dat jij dan toch weer meer "kots smileys" als mij moet plaatsen, jij hebt zeker ook een erg grote auto he om je kleine ... te compenseren ?
quote:Symathie voor terroristen zul je zoiezo weinig vinden in het Westen. Maar symathie voor een volk dat onderdrukt wordt is er gelukkig nog wel
Op zondag 03 maart 2002 18:14 schreef Koos Voos het volgende:
sympathie voor terroristen zal je na 11-9 weinig tegenkomen in het westen...
quote:
Op zondag 03 maart 2002 18:13 schreef schatje het volgende:[..]
Ik helemaal niet defensief!!
[..]
quote:Wat blijf je toch kortaf en afstandelijk? Ik probeer je een beetje uit je schelpje te lokken, maar dat lukt helaas niet echt.
Ok!!
( * motown vindt schatje eerlijk gezegd namelijk wel een beetje lief )
quote:Hahaha
Op zondag 03 maart 2002 18:17 schreef motown het volgende:[..]
[..]Wat blijf je toch kortaf en afstandelijk? Ik probeer je een beetje uit je schelpje te lokken, maar dat lukt helaas niet echt.
[Dit bericht is gewijzigd door onschuldig op 03-03-2002 18:20]
quote:Het enige punt dat ik wilde maken dat er niet alleen aan de Palestijnse zijde radicalen zijn.Sharon staat ook onder veel druk.
Op zondag 03 maart 2002 18:05 schreef SilkTie het volgende:
Leuk al die propaganda, en vooral het aanhalen van Kahane. Maar als je nou het hele verhaal zou vertellen, zou je hier ook neergezet hebben dat Israel de partij van Kahane als illegaal en ongewenst heeft bestempeld.Het is een illegale, radicale partij die bijna geen aanhang heeft en die door de authoriteiten goed in de gaten wordt gehouden.
quote:Denkfout!!
Op zondag 03 maart 2002 18:17 schreef motown het volgende:
[..]
Wat blijf je toch kortaf en afstandelijk?
quote:Gelukkig niet!!
Ik probeer je een beetje uit je schelpje te lokken, maar dat lukt helaas niet echt.
quote:Je bent de enige niet
quote:Grom... Mopper...
Op zondag 03 maart 2002 18:30 schreef schatje het volgende:[..]
Denkfout!!
[..]Gelukkig niet!!
[..]Je bent de enige niet
Gaan we nou weer on-topic of hoe zit dat?
quote:Ok, klets maar wat, dan reageer ik misschien wel.
Op zondag 03 maart 2002 18:58 schreef motown het volgende:[..]
Grom... Mopper...
Zullen we het hebben over de opvoeding in haat van Palestijnse kinderen, en waar deze haat vandaan komt!
En waarom Joden hier in A'dam-West met van alles bekogeld worden door 'onschuldige' Marokkaanse jongeren.
Waar zit hem dat nu in?
quote:Hallo, jij begon met vragen.
Op zondag 03 maart 2002 18:58 schreef motown het volgende:[..]
Grom... Mopper...
quote:Zullen we het hebben over de opvoeding in haat van Joodse kinderen, en waar deze haat vandaan komt!
Op zondag 03 maart 2002 19:18 schreef machteld het volgende:
Zullen we het hebben over de opvoeding in haat van Palestijnse kinderen, en waar deze haat vandaan komt!
quote:Overdrijf je niet een beetje meiske?
En waarom Joden hier in A'dam-West met van alles bekogeld worden door 'onschuldige' Marokkaanse jongeren.
Waar zit hem dat nu in?
quote:De bal is altijd terug te kaatsen.Joodse kinderen worden immers ook opgevoed met het idee dat de Palestijnen minder zijn.De Joden claimen uniek te zijn.
Op zondag 03 maart 2002 19:26 schreef onschuldig het volgende:[..]
Zullen we het hebben over de opvoeding in haat van Joodse kinderen, en waar deze haat vandaan komt!
quote:Datgene wat de Joden claimen vind ik behoorlijk racistisch! Uitverkoren volk? Laat me niet lachen. Waar was Jahwe dan in WOII?
Op zondag 03 maart 2002 19:31 schreef schatje het volgende:[..]
De bal is altijd terug te kaatsen.Joodse kinderen worden immers ook opgevoed met het idee dat de Palestijnen minder zijn.De Joden claimen uniek te zijn.
quote:Het verschil is dat de Palestijnen niet worden opgevoed met het idee dat Joden minder zijn! Wel met het idee dat ze de agressor en bezetter zijn!
De bal is altijd terug te kaatsen.Joodse kinderen worden immers ook opgevoed met het idee dat de Palestijnen minder zijn.De Joden claimen uniek te zijn.
quote:Bronnen svp
Je bent (naar ik mag hopen zonder het te weten, en dat bewust te willen) racistisch bezig.
Sorrie, maar ik kan het niet meer opbrengen iemand dit uit te leggen.
En misschien heb je je per ongeluk wat ongelukkig uitgedrukt? Ik hoop het.
quote:
Op zondag 03 maart 2002 19:18 schreef machteld het volgende:[..]
Ok, klets maar wat, dan reageer ik misschien wel.
Waar zit hem dat nu in?
quote:
quote:Waar zijn jou bronnen dan? Jij doet hetzelfde als Schatje. Dus waarom vermelt jij geen bronnen en eis je wel van Schatje een bron?
Op zondag 03 maart 2002 19:41 schreef machteld het volgende:[..]
Bronnen svp
quote:Nee, dat gebeurt dus echt.
Op zondag 03 maart 2002 19:26 schreef onschuldig het volgende:Overdrijf je niet een beetje meiske?
Juist jammer dat er dan niet eens een volwassen Marrokaan langskomt om die ventjes een oorvijg te geven, ik zou hetzelfde doen als ik Joodse ventjes een (moslim) vrouw lastig zou zien vallen..
quote:Die stond achter de gealieerde troepen
Op zondag 03 maart 2002 19:34 schreef onschuldig het volgende:
Datgene wat de Joden claimen vind ik behoorlijk racistisch! Uitverkoren volk? Laat me niet lachen. Waar was Jahwe dan in WOII?
je kunt ook zeggen dat "god" of hoe je hem ook wil noemen zich niet altijd manifisteert of dat soms op verschillende manieren doet
quote:Ga dan naar Israel! Daar gebeurt het aan de lopende band.
Op zondag 03 maart 2002 19:48 schreef BAZZA het volgende:[..]
Nee, dat gebeurt dus echt.
ik zou hetzelfde doen als ik Joodse ventjes een (moslim) vrouw lastig zou zien vallen..
quote:Maar wat vind jij van dat "uitverkoren volk" gedoe?
Op zondag 03 maart 2002 19:51 schreef BAZZA het volgende:[..]
Die stond achter de gealieerde troepen
je kunt ook zeggen dat "god" of hoe je hem ook wil noemen zich niet altijd manifisteert of dat soms op verschillende manieren doet
quote:Gebeurt wat?
Op zondag 03 maart 2002 19:54 schreef onschuldig het volgende:[..]
Ga dan naar Israel! Daar gebeurt het aan de lopende band.
quote:Wat bedoel je precies?
Op zondag 03 maart 2002 19:55 schreef onschuldig het volgende:[..]
Maar wat vind jij van dat "uitverkoren volk" gedoe?
quote:Van beide kanten ja, hier gebeurt het van 1 kant en ik woon hier dus probeer mij hier intezeten voor een betere samenleving.
Op zondag 03 maart 2002 19:54 schreef onschuldig het volgende:Ga dan naar Israel! Daar gebeurt het aan de lopende band.
quote:Tja "uitverkoren" is misschien wel wat overdreven, feit is wel dat het Joodse "volk" een belangrijke plaats inneemt bij de vorming van religies als het Christendom en Moslim geloof, juist daarom zou er geen conflict moeten zijn
Op zondag 03 maart 2002 19:55 schreef onschuldig het volgende:
Maar wat vind jij van dat "uitverkoren volk" gedoe?
quote:Grotendeels mee eens
Op zondag 03 maart 2002 20:10 schreef BAZZA het volgende:
Tja "uitverkoren" is misschien wel wat overdreven, feit is wel dat het Joodse "volk" een belangrijke plaats inneemt bij de vorming van religies als het Christendom en Moslim geloof, juist daarom zou er geen conflict moeten zijn
quote:Wat is er dan racistisch?
Op zondag 03 maart 2002 19:41 schreef machteld het volgende:[..]
Bronnen svp
Je bent (naar ik mag hopen zonder het te weten, en dat bewust te willen) racistisch bezig.
Sorrie, maar ik kan het niet meer opbrengen iemand dit uit te leggen.
En misschien heb je je per ongeluk wat ongelukkig uitgedrukt? Ik hoop het.
En wat vervelend dat jij het niet meer kan opbrengem om iemand dat uit te leggen.
quote:Was niet al te serieus bedoeld, laat nou maar zitten.
Op zondag 03 maart 2002 19:24 schreef schatje het volgende:[..]
Hallo, jij begon met vragen.
Brutaliteit om dan nu tegen mij te zeggen on topic te gaan.
* motown hates loping blauwtje
quote:Achtergesteld omdat ze geen dienstplicht kennen ?
Op zondag 03 maart 2002 20:18 schreef schatje het volgende:
Wat is er dan racistisch?
De Joden claimen inderdaad een 'uniek' status.Arabieren in Israel worden als tweederangsburgers behandeld.Dat vind ik een zeer kwalijke zaak.Ze worden gewoon achtergesteld.
voor zover ik weet zijn Arabieren met een Israelisch staatsburgerschap gewoon burgers met alle rechten maar met minder plichten als hun Joodse landgenoten...
quote:Jij weet echt wel beter. Ik heb het idee (aan de toon van die tekst te zien) dat je eigenlijk meer je eigen geweten probeert te sussen met dat soort uitspraken. Het is een welbekend feit dat Arabische Israeliers en niet-west-europese immigranten ongelooflijk worden achtergesteld en gediscrimineerd. Dat zijn werkelijk de tweederangsburgers in de zo "vrije westerse democratische" Isrealische samenleving.
Op zondag 03 maart 2002 20:23 schreef BAZZA het volgende:[..]
Achtergesteld omdat ze geen dienstplicht kennen ?
voor zover ik weet zijn Arabieren met een Israelisch staatsburgerschap gewoon burgers met alle rechten maar met minder plichten als hun Joodse landgenoten...
Over dienstplicht gesproken: het zijn wrang genoeg juist die kolonisten en fundamentalisch orthodoxen die enerzijds het fanatiekst zijn anderszijds niet in dienst hoeven en het vuile werk aan anderen overlaten.
quote:Je had ook een normaal antwoord kunnen geven
Op zondag 03 maart 2002 20:30 schreef motown het volgende:
Jij weet echt wel beter. Ik heb het idee (aan de toon van die tekst te zien) dat je eigenlijk meer je eigen geweten probeert te sussen met dat soort uitspraken. Het is een welbekend feit dat Arabische Israeliers en niet-west-europese immigranten ongelooflijk worden achtergesteld en gediscrimineerd. Dat zijn werkelijk de tweederangsburgers in de zo "vrije westerse democratische" Isrealische samenleving.
quote:Jij zou echt wel beter kunnen weten. Doe er dan wat moeite voor. Ik ben op de hoogte wat betreft 'de' Palestijnen. En mijn oordeel is eerlijk, duidelijk en genuanceerd. Probeer jij dat nu ook eens wat betreft je 'tegenstanders?' !
Op zondag 03 maart 2002 20:30 schreef motown het volgende:[..]
Jij weet echt wel beter. Ik heb het idee (aan de toon van die tekst te zien) dat je eigenlijk meer je eigen geweten probeert te sussen met dat soort uitspraken. Het is een welbekend feit dat Arabische Israeliers en niet-west-europese immigranten ongelooflijk worden achtergesteld en gediscrimineerd. Dat zijn werkelijk de tweederangsburgers in de zo "vrije westerse democratische" Isrealische samenleving.
Over dienstplicht gesproken: het zijn wrang genoeg juist die kolonisten en fundamentalisch orthodoxen die enerzijds het fanatiekst zijn anderszijds niet in dienst hoeven en het vuile werk aan anderen overlaten.
quote:Dus het was wel serieus bedoeld?
Op zondag 03 maart 2002 20:22 schreef motown het volgende:[..]
* motown hates loping blauwtje
quote:Heb gelezen dat je goed kan masseren
Op zondag 03 maart 2002 20:51 schreef schatje het volgende:[..]
Dus het was wel serieus bedoeld?
![]()
Maar ik hou er over op.
quote:Inderdaad!!
Op zondag 03 maart 2002 20:52 schreef Chadi het volgende:[..]
Heb gelezen dat je goed kan masseren
Wat is jouw mening wat betreft houding van Israel tegenover Israelische Arabieren en andere minderheden?
quote:Jij beklaagt je erover, dus noem maar iets.
Op zondag 03 maart 2002 21:15 schreef logisnack het volgende:
Hmm, ik begin alle Israel-Pallestina topics op deze manier een beetje eentonig worden.
Wie komt er eens met nieuwe discussie stof?
quote:Wat te doen aan de opvoeding tot HAAT bij PALESTIJNSE KINDEREN?
Op zondag 03 maart 2002 21:22 schreef schatje het volgende:[..]
Jij beklaagt je erover, dus noem maar iets.
quote:Wat te doen aan de bezetting en terrorisme van Israelische kant?
Op zondag 03 maart 2002 21:25 schreef machteld het volgende:[..]
Wat te doen aan de opvoeding tot HAAT bij PALESTIJNSE KINDEREN?
quote:Ja en op die manier blijven we eeuwig bij de zelfde standpunten staan.
Op zondag 03 maart 2002 21:36 schreef Chadi het volgende:[..]
Wat te doen aan de bezetting en terrorisme van Israelische kant?
Ik heb destijd een poging gewaagd met dit topic:
Israël/Palestina, dialoog deel 2. Oplossingen?
Intussen is de situatie in het gebied steeds meer aan het escaleren en blijft het bij elkaar steeds maar de schuld geven, i.p.v. constructief na te denken over echte oplossingen, waarbij beide partijen bereid moeten blijken compromissen te sluiten.
Onveranderd hard blijven vasthouden aan de vaste standpunten zal nooit leiden tot oplossingen of nieuwe discussie vanuit een ander perspectief.
quote:Precies.
Op zondag 03 maart 2002 21:48 schreef golfer het volgende:
Zolang jullie in 2 kampen verdeeld zijn en over en weer steeds maar dezelfde zetten blijven herhalen, zullen er ook geen nieuwe discussiepunten naar voren komen.Ik heb destijd een poging gewaagd met dit topic:
Israël/Palestina, dialoog deel 2. Oplossingen?
Intussen is de situatie in het gebied steeds meer aan het escaleren en blijft het bij elkaar steeds maar de schuld geven, i.p.v. constructief na te denken over echte oplossingen, waarbij beide partijen bereid moeten blijken compromissen te sluiten.
Onveranderd hard blijven vasthouden aan de vaste standpunten zal nooit leiden tot oplossingen of nieuwe discussie vanuit een ander perspectief.
Joining the Palestinian Authority's security services and other armed forces operating in PA areas will constitute a criminal offense, with a seven-year maximum jail sentence, according to a law the government decided to rush through the Knesset today.
Recruiting others to the forces would be pubishable with up to a five-year sentence. Similar offenses already exist regarding enrolling - and being enrolled - in the armed forces of a foreign state, but do not apply to the PA.
This decision is part of the government's effort to further Israeli control in Jerusalem and halt all PA activities in the city, including those of the various PA security forces.
Is dit opbouwend genoeg? Geeft dit geen nieuwe inzichten of bevestigt het oude vermoedens?
quote:(pakt glazen bol)
Op zondag 03 maart 2002 21:15 schreef logisnack het volgende:
Hmm, ik begin alle Israel-Pallestina topics op deze manier een beetje eentonig worden.
Wie komt er eens met nieuwe discussie stof?
Een mogelijke ontwikkeling zou kunnen zijn dat Israel de Palestijnse Authoriteit zoveel mogelijk ontmantelt en de Westelijke Jordaanoever overdraagt aan Jordanie. De Jordaniers kunnen dan de extremistische groepen aanpakken, iets waar ze veel meer de vrije hand in zullen krijgen van de wereld dan de Israeli's. Als er een soort van garantie kan komen tegen nieuwe aanslagen en anvallen is een Palestijnse staat veel meer een aanvaarbare buur voor Israel.
De groeiende macht van de Palestijnse extremisten in de bezette gebieden is niet alleen een bedreiging voor Israel, ook voor de Jordaanse koning Abdullah, wiens vader een aantal keren een Palestijnse greep naar de macht heeft overleefd, nadat zijn grootvader door een Palestijn was vermoord in 1951.
(glazen bol nog verder)
En als dit een oplossing zou zijn voor het Palestijns extremisme, waarom niet ook het Saoedische ? Ooit waren de heilige plaatsen Mekka en Medina van de Hashemieten totdat de Saoedi's ze verdreven. Nu de Saoedi's steeds meer worden gezien als de financiers van radicale Islamitische bwegingen zouden er weinigen om rouwen als hun macht zou verminderen.
(glazen bol uit)
Of ze gaan gewoon nog 10 jaar door zoals nu, met vergelding op vergelding op vergelding. Beide zijden proberen het leven voor de andere kant zo ellendig te maken dat ze er wel mee op zullen houden, maar zover komt het nooit.
Op dit moment wacht ik op het moment dat meer (voor 'de' Palestijnen) representatieve krachten/vertegenwoordigers zich laten kennen.
Dat kan meer gematigd zijn, of radicaler. Dat maakt mij niet uit. Zolang maar zsm een partner in peace of war komt boven drijven.
Duidelijkheid is denk ik beter dan Arafat.
quote:dat zelfde denkt de andere partij over de Joodse vertegenwoordiging.
Op zondag 03 maart 2002 22:05 schreef machteld het volgende:
Ik heb slechts een (tijdelijk vast) standpunt, en dat is dat Arafat beter vele jaren terug het veld had moeten ruimen.Op dit moment wacht ik op het moment dat meer (voor 'de' Palestijnen) representatieve krachten/vertegenwoordigers zich laten kennen.
Dat kan meer gematigd zijn, of radicaler. Dat maakt mij niet uit. Zolang maar zsm een partner in peace of war komt boven drijven.Duidelijkheid is denk ik beter dan Arafat.
quote:Heel opbouwend. We zijn het er gelukkig helemaal over eens dat terroristen moeten worden aangepakt.
Op zondag 03 maart 2002 21:53 schreef Chadi het volgende:
Citizens to be prosecuted for helping PA
By Gil Hoffman
Joining the Palestinian Authority's security services and other armed forces operating in PA areas will constitute a criminal offense, with a seven-year maximum jail sentence, according to a law the government decided to rush through the Knesset today.Recruiting others to the forces would be pubishable with up to a five-year sentence. Similar offenses already exist regarding enrolling - and being enrolled - in the armed forces of a foreign state, but do not apply to the PA.
This decision is part of the government's effort to further Israeli control in Jerusalem and halt all PA activities in the city, including those of the various PA security forces.
Is dit opbouwend genoeg? Geeft dit geen nieuwe inzichten of bevestigt het oude vermoedens?
quote:helemaal met je eens laten we beginnen met de terroristen groep genaamd IDF.
Op zondag 03 maart 2002 22:14 schreef machteld het volgende:[..]
Heel opbouwend. We zijn het er gelukkig helemaal over eens dat terroristen moeten worden aangepakt.
Stel eens dat ze ook nog eens A'dam-West zouden nuken. Hoeveel 'onschuldige' 'Marokkaanse' slachtoffers zouden er dan wel niet vallen?
quote:Zonder de IDF worden alle Joden afgeslacht door de palestijnen danwel de buurlanden, dat is met de HAMAS etc niet zo, de IDF heeft dus zeker een bestaansrecht.
Op zondag 03 maart 2002 22:17 schreef Chadi het volgende:helemaal met je eens laten we beginnen met de terroristen groep genaamd IDF.
Zonder de constante aanslagen en aanvallen van de palestijnen hadden de palestijnen veel sterkere kaarten gehad aan de onderhandelingstafel en hadden ze Israel makkelijk tot consessies kunnen dwingen via de VN/Europa/VS...
quote:Je bedoelt met de VS de billenmaat die blind de Israeliers steunt en met de VN bedoel je de resoluties die Israel nooit na komt????? En Europa die de laatste jaren wakker wordt en ziet wat er echt aan de hand is en hoe goed de IDF de bevoling onder de duim probeert te houden met terreur?????
Op zondag 03 maart 2002 22:23 schreef BAZZA het volgende:[..]
Zonder de IDF worden alle Joden afgeslacht door de palestijnen danwel de buurlanden, dat is met de HAMAS etc niet zo, de IDF heeft dus zeker een bestaansrecht.
Zonder de constante aanslagen en aanvallen van de palestijnen hadden de palestijnen veel sterkere kaarten gehad aan de onderhandelingstafel en hadden ze Israel makkelijk tot consessies kunnen dwingen via de VN/Europa/VS...
quote:Kap ff met die flauwe kul.
Op zondag 03 maart 2002 22:17 schreef Chadi het volgende:[..]
helemaal met je eens laten we beginnen met de terroristen groep genaamd IDF.
quote:Kijk Machteld hier hebben we wat aan.
Op zondag 03 maart 2002 22:56 schreef schatje het volgende:
1-Er moet een einde worden gemaakt aan het Israelisch apartheidsregime en bezetting van de Palestijnse gebieden.Volledig terug trekken uit alle in 1967 bezette Palestijnse gebieden.
2-Recht van terugkeer van Palestijnse vluchtelingen.
3-Ieder vorm van discriminatie tegen de Palestijnen in Israel te stoppen en hen te behandelen als volwaardige Israelische burgers
4-Palestijnse Staat erkennen met Oost-Jeuzalem als hoofdstad.
5-Terreur-organisaties aan Palestijnse zijde moeten onder toezien van de VN ontmanteld worden.
6-Arafat moet opstappen.
7-Clinton als bemiddelaar tussen beide partijen.
quote:Dan moet je A'dam West ook maar niet aanhalen.Heeft niks met dit onderwerp te maken.Iemand die zo oplettend is als jij moet dat toch weten.
Op zondag 03 maart 2002 22:45 schreef machteld het volgende:[..]
Kap ff met die flauwe kul.
Denk je dat de IDF aanvallen zou willen uitvoeren op Amsterdam. Waarom reageer ik eigenlijk?
quote:nogal eenzijdige consessies in mijn ogen.
1-Er moet een einde worden gemaakt aan het Israelisch apartheidsregime en bezetting van de Palestijnse gebieden.Volledig terug trekken uit alle in 1967 bezette Palestijnse gebieden.
3-Ieder vorm van discriminatie tegen de Palestijnen in Israel te stoppen en hen te behandelen als volwaardige Israelische burgers
5-Terreur-organisaties aan Palestijnse zijde moeten onder toezien van de VN ontmanteld worden.
6-Arafat moet opstappen.
Overigens is er in 1967 geen Palestijns gebied bezet, want de Palestijnen hadden toen ook al geen enkel eigen gebied, maar waren toen ook al verspreid over allerlei gebieden, met name Jordanië.
quote:Nou ja zeg!!
Op zondag 03 maart 2002 23:02 schreef golfer het volgende:[..]
nogal eenzijdige consessies in mijn ogen.
Alleen punt 5 en 6 als consessie van de Palestijnen?
Denk dat er wel wat meer tegenover moet staan.
quote:Punt 1 t/m 7 onzin m.i.
6-Arafat moet opstappen.
quote:Balletje aan jouw kant legt: wat zijn volgens jou dan realistische of politiek haalbare oplossingen?
Op zondag 03 maart 2002 23:10 schreef machteld het volgende:Punt 1 t/m 7 onzin m.i.
Ik kan zelfs niet een punt ontdekken waar we het over eens zijn.
(punt 6 zelfs niet)
quote:Je bedoelt dat het onder Jordaanse heerschappij was, de Westelijke Jordaan oever dus.
Op zondag 03 maart 2002 23:02 schreef golfer het volgende:[..]
Overigens is er in 1967 geen Palestijns gebied bezet, want de Palestijnen hadden toen ook al geen enkel eigen gebied, maar waren toen ook al verspreid over allerlei gebieden, met name Jordanië.
quote:Geen.
Op zondag 03 maart 2002 23:13 schreef golfer het volgende:[..]
Balletje aan jouw kant legt: wat zijn volgens jou dan realistische of politiek haalbare oplossingen?
.........afwachten ......
2 Sharon van het toneel
Etc
Wie heeft Sharon aan de 'macht' gebracht? Arafat!!
Ik weet het, ik ben maar een simpele ziel, die het ook nog maar in slechts enkele woorden wil samenvatten.
3 En dan zien we wel verder .....
quote:Klopt.
Op zondag 03 maart 2002 23:31 schreef schatje het volgende:[..]
Je bedoelt dat het onder Jordaanse heerschappij was, de Westelijke Jordaan oever dus.
Israel had na de zesdaagse oorlog een groot deel van Egypte ingenomen, de Sinai woestijn, de Westelijke Jordaan oever en die vlakte bij Syrie.Na afspraken trok Israel zich terug.
quote:Kun je misschien toelichten waarom 1 t/m 7 onzin is?
Op zondag 03 maart 2002 23:10 schreef machteld het volgende:[..]
Punt 1 t/m 7 onzin m.i.
Ik kan zelfs niet een punt ontdekken waar we het over eens zijn.
(punt 6 zelfs niet)
quote:Jij denkt dat het hele conflict kan worden opgelost door het laten verdwijnen van de huidige 2 hoofdrolspelers?
Op zondag 03 maart 2002 23:31 schreef machteld het volgende:Geen.
Waar ik op hoop is
1 Arafat van het toneel.........afwachten ......
2 Sharon van het toneel
Etc
Ik weet het, ik ben maar een simpele ziel, die het ook nog maar in slechts enkele woorden wil samenvatten.
Dat is inderdaad wat simpel gedacht, je kunt volgens mij wel beter en creatiever denken.
Probeer eens met concrete voorstellen te komen, qua land/gebieds/water-verdeling?
quote:Voor wat hoort wat niet?
Op zondag 03 maart 2002 23:07 schreef schatje het volgende:[..]
Nou ja zeg!!
quote:Is dit alles?
Op zondag 03 maart 2002 23:31 schreef machteld het volgende:[..]
Geen.
Waar ik op hoop is
1 Arafat van het toneel.........afwachten ......
2 Sharon van het toneel
Etc
Heb je eigenlijk wel plezier in het posten?
Dramathiek erbij zeg met 'ben maar een simpele ziel'
Maar goed, iedereen is verschillend natuurlijk.
quote:Nee dat kan ik niet, omdat ik daarvoor teveel moet typen.
Op zondag 03 maart 2002 23:35 schreef schatje het volgende:[..]
Kun je misschien toelichten waarom 1 t/m 7 onzin is?
quote:Echt wel hoor!!
Op zondag 03 maart 2002 23:34 schreef golfer het volgende:[..]
Klopt.
Palestijnen hadden nooit eigen gebied, maar vielen onder voornamelijk Jordaanse heerschappij.
Die vluchtingen in omringende landen zitten start klaar met hun Palestijnse paspoort om terug te keren.Die zijn ervan overtuigd dat men kan terug keren naar hun land.Zeer triest dat een volk zo tussen wal en schip is geraakt.De Arabische landen zijn ze liever kwijt dan rijk.Arafat heeft ze ook min of meer ook opgegeven en Israel is Israel.
quote:Neen
Op zondag 03 maart 2002 23:40 schreef golfer het volgende:[..]
Jij denkt dat het hele conflict kan worden opgelost door het laten verdwijnen van de huidige 2 hoofdrolspelers?
quote:1: Afhankelijk van 5.
6-Arafat moet opstappen.
quote:Neen
Op zondag 03 maart 2002 23:40 schreef golfer het volgende:
Dat is inderdaad wat simpel gedacht, je kunt volgens mij wel beter en creatiever denken.Probeer eens met concrete voorstellen te komen, qua land/gebieds/water-verdeling?
Neen
Ik weet dat je mij uitermate arrogant vind, maar tot meer laat ik mij niet op dit moment niet verleiden.
[Dit bericht is gewijzigd door BAZZA op 04-03-2002 00:29]
quote:ik vind je niet arrogant, maar over het algemeen erg weinig inhoudelijk reageren, hetgeen je nu opnieuw bewijst, terwijl ik je verzoek wat dieper op de materie in te gaan.
Op maandag 04 maart 2002 00:04 schreef machteld het volgende:Neen
Neen
Ik weet dat je mij uitermate arrogant vind, maar tot meer laat ik mij niet op dit moment niet verleiden.
quote:Zal nooit lukken.
Op zondag 03 maart 2002 22:56 schreef schatje het volgende:4-Palestijnse Staat erkennen met Oost-Jeruzalem als hoofdstad.
J.
quote:Zullen we deze lijst aan Israel en de Pallestijnen presenteren?
1-Er moet een einde worden gemaakt aan het Israelisch apartheidsregime en bezetting van de Palestijnse gebieden.Volledig terug trekken uit alle VEEL VAN DE in 1967 bezette Palestijnse gebieden.
3-Ieder vorm van discriminatie tegen de Palestijnen in Israel te stoppen en hen te behandelen als volwaardige Israelische burgers dat moet van 2 kanten komen
4-Palestijnse Staat erkennen met Oost-Jeuzalem Gaza stad als hoofdstad.
Jerusalem is het enigste wat Israel echt niet wil en kan opgeven. Dat is nou eenmaal hun hoofdstad. De Pallestijnen mogen al lang blij zijn als ze een staat mogen hebben
6-Arafat moet opstappen. Sharon mag ook wel opzouten
7-Clinton als bemiddelaar tussen beide partijen. Samen met koffie annan
quote:Palestijnse paspoort?
Op zondag 03 maart 2002 23:55 schreef schatje het volgende:
Die vluchtingen in omringende landen zitten start klaar met hun Palestijnse paspoort
Welke staat geeft die uit dan?
quote:In nederland kon je tijdens WOII toch ook aan persoons bewijzen komen als je Engelse soldaat was
Op maandag 04 maart 2002 01:39 schreef X-Ray het volgende:[..]
Palestijnse paspoort?
Welke staat geeft die uit dan?
quote:zoals gewoonlijk ben je weer erg summier met je commentaar en je constructieve gedachtes, maar misschien kun je me vertellen wat Arafat in godsnaam moet verfen???
Op maandag 04 maart 2002 00:04 schreef machteld het volgende:[..]
Neen
Neen
Ten eerste dient de PA zo snel mogelijk alle terroristische organisaties te ontmantelen. Dit biedt een dubbele oplossing: 1. geeft geloofwaardigheid aan de vredeswil van de PA; 2. neemt het gevoel van onmiddelijke bedreiging van de Israeli's weg, hetgeen resulteert in een betere behandeling van de Palestijnen. De reden namelijk dat men nu op (ook in mijn ogen) onwenselijke manier omgaat met de Palestijnen bij de wegversperringen, is omdat de meeste soldaten reservisten zijn die thuis een familie hebben, die blootstaat aan een eventuele terroristische aanslag. De eerste gedachten bij deze soldaten is niet het vernederen van Palestijnen of het zich beter voelen of andere onzin die ik hierboven gezien heb (over het 'uitverkoren' zijn kom ik later terug), maar omdat ze hun ouders, broertjes en zusjes, partners en kinderen willen beschermen. Zouden op dit moment geen wegblokkades zijn, zou het hier wemelen van de terroristen. Is de dreiging van een aanslag weg, kan men zich beter gedragen en neemt de behoefte aan wegblokkades gestaag af tot het moment dat het niet meer nodig is.
Ten tweede moet Israel stoppen met vergeldingsacties. Dit geeft de PA de kans de eigen infrastructuur weer op te bouwen om dit keer wel te proberen de politiemacht als zodanig te gebruiken. Ook geeft dit de Palestijnen meer veiligheid en de wil om vrede te bewerkstelligen. Zo zou de spiraal van geweld doorbroken kunnen worden.
Ten derde vertrekken zowel Arafat als Sharon van het toneel. Beide figuren zijn momenteel alleen maar bezig elkaar te irriteren en een oude rekening te vereffenen, ten koste van vele mensenlevens.
Ten vierde stoppen beide partijen met bouwen. Zowel aan Israelische als aan Palestijnse zijde wordt flink gebouwd, hetgeen een doorn in wederzijdse ogen is. In dit stadium nog niets ontmantelen of buldozeren, alleen maar bevriezing van de status quo.
Wanneer dit allemaal gebeurd is, is het tijd dat beide partijen om tafel gaan zitten en opnieuw proberen tot een oplossing te komen. Een van de zaken is dat beide partijen elkaars bestaansrecht opnieuw erkennen en dat er een Palestijnse staat komt. Tijdens de onderhandelingen zal bekeken moeten worden hoe en waar. Duidelijk is dat beide partijen water bij de wijn moeten doen, en in dit stadium kan ook over ontmanteling gesproken worden.
In het verleden heeft Israel bewezen bereid te zijn tot het principe land voor vrede, hetgeen geresulteerd heeft in vrede met Egypte. Ook heeft Israel bewezen niet coute-que-coute vast te willen houden aan een veiligheidszone, zie de terugtrekking uit Libanon. Wanneer Israel ziet dat het echt wat kan opleveren in termen van rust en vrede, kan er een hoop gebeuren. Aan de PA om haar wil te tonen.
[edit] Ik was nog het 'uitverkoren zijn' vergeten.
Dat de Joden het uitverkoren volk vormen, betekent niet dat ze beter of wat dan ook zijn. Het enige waarin ze zijn uitverkoren, is dat ze aan nog meer regels gebonden zijn dan de rest van de wereld. Volgens een van de profeten (Jesaja als ik me niet vergis, maar zeker weten doe ik het niet) betekent die uitverkorenheid dat ze zo moeten leven dat uiteindelijk de hele wereld God's Heerschappij over het universum zal erkennen. Als de Joden hadden gedacht dat het Jodendom de enige en beste weg naar de hemel zou zijn, zouden ze heel graag de hele wereld tot het Jodendom hebben willen bekeren. De praktijk wijst het tegendeel uit, men is niet zo gebrand op het bekeren. Niet-Joden zijn ook mensen, gelijk aan Joden, niet beter en niet slechter.
[/edit]
[Dit bericht is gewijzigd door SilkTie op 04-03-2002 12:25]
quote:Nederland is een bestaand land, overal geaccapeteerd.
Op maandag 04 maart 2002 01:46 schreef logisnack het volgende:[..]
In nederland kon je tijdens WOII toch ook aan persoons bewijzen komen als je Engelse soldaat was
Is allemaal prima na te maken hoor.
Palestina niet.
Na-maken is dus geen echt paspoort. Vandaar de vraag welk land Palestijnse paspoorten uitgeeft.
quote:De Palestijnen mogen al lang blij zijn als ze een staat mogen hebben
Op maandag 04 maart 2002 01:26 schreef logisnack het volgende:[..]
Zullen we deze lijst aan Israel en de Pallestijnen presenteren?
Arrogant zeg om zoiets te zeggen!!
quote:Veel vluchtelingen kregen een Jordanees paspoort of hadden al een Palestijns paspoort.
Op maandag 04 maart 2002 11:07 schreef X-Ray het volgende:[..]
Nederland is een bestaand land, overal geaccapeteerd.
Palestina niet.
Na-maken is dus geen echt paspoort. Vandaar de vraag welk land Palestijnse paspoorten uitgeeft.
quote:Ik krijg meer het idee dat je het gewoon niet weet en dat je wat loopt te bluffen door te zeggen 'vergt enkele uren werk.'
Op zondag 03 maart 2002 23:49 schreef machteld het volgende:[..]
Nee dat kan ik niet, omdat ik daarvoor teveel moet typen.
Wanneer je je beperkt tot een enkel punt, dan misschien wel.
Maar 1 t/m 7 vergt enige uren werk om dat precies te (proberen dat) weerleggen.
Vele anderen kunnen dat in luttele minuten, ik niet.
quote:Palestijs paspoort?
Op maandag 04 maart 2002 11:11 schreef schatje het volgende:[..]
Veel vluchtelingen kregen een Jordanees paspoort of hadden al een Palestijns paspoort.
quote:Nu niet meer!!
Op maandag 04 maart 2002 11:16 schreef X-Ray het volgende:[..]
Palestijs paspoort?
Welk land of authoriteit geeft die dingen uit dan? Geen enkele toch?
quote:Ooit wel dan?
Op maandag 04 maart 2002 11:24 schreef schatje het volgende:[..]
Nu niet meer!!
quote:ja!!
Op maandag 04 maart 2002 11:35 schreef X-Ray het volgende:[..]
Ooit wel dan?
[Dit bericht is gewijzigd door schatje op 04-03-2002 11:59]
Om vrede te sluiten zal toch een compromis moeten worden gesloten. Mensen die verwant zijn aan extremistische partijen zullen niet gauw een compromis willen sluiten.
Het is ook duidelijk dat de Palestijnen de underdog vormen tegenover Israel. Dus Israel zal zich van zijn goede kant moeten laten zien en verregaande compromissen moeten stellen die de Palestijnen in hun waarde laat.
quote:Israel wil geen enkele morele noch wettelijke verantwoordelijkheid erkennen voor de verdrijving van honderduizenden Palestijnen in 1948.Dat is zeer kwalijk.En typisch Israel die de Palestijnen als minder beschouwt.
Op maandag 04 maart 2002 11:53 schreef breaky het volgende:
Naar mijn inzien zal dit conflict nooit opgelost worden als van beide kanten de extremistische factoren niet buitenspel gezet worden.Om vrede te sluiten zal toch een compromis moeten worden gesloten. Mensen die verwant zijn aan extremistische partijen zullen niet gauw een compromis willen sluiten.
Het is ook duidelijk dat de Palestijnen de underdog vormen tegenover Israel. Dus Israel zal zich van zijn goede kant moeten laten zien en verregaande compromissen moeten stellen die de Palestijnen in hun waarde laat.
quote:Wie dan!?
Op maandag 04 maart 2002 11:37 schreef schatje het volgende:[..]
ja!!
quote:Wie dan? Daar ben ik toch langzamerhand wel benieuwd naar. volgens mij bedoel jij door de Britten uitgegeven identiteitspapieren voor alle inwoners van het toenmalige Mandaatgebied Palestina (het huidige Israel en Jordanie). Maar dat zijn geen paspoorten, en zeker niet van een ofhankelijke staat Palestina. Die heeft namelijk nooit bestaan.
Op maandag 04 maart 2002 11:37 schreef schatje het volgende:[..]
ja!!
quote:De Palestijnen beschouwen de Israelisch als nog lager hoor.
Op maandag 04 maart 2002 12:05 schreef schatje het volgende:[..]
.En typisch Israel die de Palestijnen als minder beschouwt.
quote:De Palestijnen verdienen beter. En iedereen en ook Israel weet, dat de Palestijnen pas ophouden met terreur aanslagen als hun een waardige oplossing is aangeboden.
Israel wil geen enkele morele noch wettelijke verantwoordelijkheid erkennen voor de verdrijving van honderduizenden Palestijnen in 1948.Dat is zeer kwalijk.En typisch Israel die de Palestijnen als minder beschouwt.
Het is de taak van de Israelische regering om in te zien dat hun land nou eenmaal gedeeld moet worden met de Palestijnen.
quote:Wat ben jij toch grappig
Israel wil geen enkele morele noch wettelijke verantwoordelijkheid erkennen voor de verdrijving van honderduizenden Palestijnen in 1948.Dat is zeer kwalijk.En typisch Israel die de Palestijnen als minder beschouwt.
Israel sprak op 14 mei 1948 de onafhankelijkheid uit over het gebied dat ze op 29 november 1947 hebben toegewezen gekregen door de VN. Meteen daarna hebben de Arabische buren de oorlog verklaard aan de jonge staat en hebben de niet-Joodse inwoners aangeraden even plaats te maken zodat ze de Joden de zee in konden drijven. Op een enkele plaats zoals Deir Yassin na, heeft het Israelische leger niemand verdreven: de meeste plaatsen zoals Lifta en Lubya zijn op Arabisch initiatief verlaten om even later weer te kunnen terugkeren. De geschiedenis heeft geleerd dat dat terugkeren niet gelukt is.
Het overgrote deel van de vluchtelingen is door de Arabische wereld gecreëerd, en die hebben nog nooit enige verantwoordelijkheid genomen. Jordanie heeft de bewoners van de Westbank nooit de Jordaanse nationaliteit gegeven, ze heeft de vluchtelingen in tentenkampen laten rotten zonder stromend water of electriciteit. Toen Israel in 1967 deze gebieden ver-/heroverd heeft (ja, ook heroverd, sommige gebieden waren namelijk door de VN aan Israel toegekend), hebben ze in de jaren daarna de kampen voorzien van normale appartementencomplexen, voorzien van stromend water en electriciteit.
Hetzelfde met Egypte en de Gazastrook. Eind jaren zestig heeft Sharon (the same indeed) o.a. de ergste sloppenwijken van Gaza-stad tegen de vlakte gegooid en hiervoor betere complexen laten neerzetten.
[Dit bericht is gewijzigd door SilkTie op 04-03-2002 14:53]
quote:Jij des te meer na het lezen van je post!!
Op maandag 04 maart 2002 12:17 schreef SilkTie het volgende:[..]
Wat ben jij toch grappig
quote:Moet je toch een kaart erbij pakken.Zie je dat die verdeling van het voormalige historische Palestina niet overeen komt met het uitroepen van de Staat Israel.
Israel sprak op 14 mei 1948 de onafhankelijkheid uit over het gebied dat ze op 29 november 1947 hebben toegewezen gekregen door de VN.
quote:Wetten en andere praktijken in Israel zijn racistisch van aard dat terugkeer niet mogelijk is.Israel geeft geen moer om die vluchtelingen.
De geschiedenis heeft geleerd dat dat terugkeren niet gelukt is.
quote:VN resolutie 194!!
Het overgrote deel van de vluchtelingen is door de Arabische wereld gecreëerd, en die hebben nog nooit enige verantwoordelijkheid genomen.
quote:Heb je kaart van verdeling er inmiddels erbij?Annexatiepolitiek is in strijd met tal van VN verdragen en internationale verdragen.Het is bezetting!!
Toen Israel in 1967 deze gebieden ver-/heroverd heeft (ja, ook heroverd, sommige gebieden waren namelijk door de VN aan Israel toegekend),
[Dit bericht is gewijzigd door schatje op 04-03-2002 19:18]
quote:Ik denk dat het toch andersom is.
Op maandag 04 maart 2002 12:08 schreef X-Ray het volgende:[..]
De Palestijnen beschouwen de Israelisch als nog lager hoor.
quote:Dat blaat je nou aldoor wel, maar kom eens met bewijzen dan
Op maandag 04 maart 2002 19:16 schreef schatje het volgende:Ik denk dat het toch andersom is.
Een Israelische Arabier wordt als tweederangs burger behandeld.Israel is discriminerend tegenover minderheden in eigen land.
in Nederland worden buitenalnders ook (enigzins) gediscrimineerd en dat is toch ook geen slecht land ?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |