abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_55028905
Ik80 mijn post van gisteravond ging volledig de mist in maar hier nog een keertje beknopt.

Kaith heeft ook twee weken gehad dat ze op de lucht leefde na een verkoudheidje en nu eet ze weer als een dijkwerker. Dus het is wellicht een fase en zo min mogelijk aandacht aangeven en gewoon aan tafel laten zitten als jullie zelf zitten te eten. Wij eten trouwens ook altijd rond kwart voor zeven. Als ik ga eten koken dan krijgt Kaith een stukje komkommer of een paar rozijntjes en een flesje thee/sap/water en dan houdt ze het goed vol tot kwart voor zeven of zeven uur. Als ze echt heel erg honger heeft dan geef ik haar alvast een prak en dan eet ze met ons haar yoghurt mee.
Iedere dag is het begin van een nieuwe morgen...
  dinsdag 4 december 2007 @ 10:40:29 #127
141023 ik80
leer het mij zelf te doen
pi_55028967
Dan gaat Kaith ook meteen na het eten naar bed?
Lotte gaat nu rond half acht slapen.
Maar het geeft goede hoop dat ze gewoon met ons mee kan gaan eten.

Alles goed met Kaithlynn?
pi_55029174
Tussen half acht en acht uur gaat Kaith KO. Na het eten sprint (laatste engergie) ze op haar knietjes of lopend langs alles heen tussen de keuken/kamer of tafel/bank en dan is ze zo moe dat ze rond half acht meteen in haar pyama gaat en dan nog even gek doen met papa en lekker knuffelen en dan tandjes poetsen en naar bed.

Alles gaat heel goed met Kaith. Ze heeft iets nieuws. Ze draait rondjes als ze kruipt en dan gaat ze zitten en dan weer rond de andere kant op dus daar wordt ze dronken van en dat is heel erg leuk.

Gisteren stond mevrouw binenn notime ineens in de kinderstoel. Ik ging de afwas naar de keuken brengen en mijn lief die stond op en Kaith ook en hij kijkt echt zo van wat doe jij nou en zij stond heel erg hard te lachen. Nu toch maar het riempje gaan gebruiken. Ze is echt heel erg ondernemend. Als ze haar jas aan krijgt dan gaat ze bij de voordeur met de sleutels staan, met een telefoon moet je bellen (en hard papa roepen), met een kam moet je in je haren frutten en onder de douche moet je zwitsal over je beentjes smeren (alsof het bodylotion is) en ze heeft een tassen/schoenentik. Iedere tas die binnenkomt wordt aan inspectie onderworpen samen met de schoenen. Praten is alleen nog papa en dan (dank). Ze is wel de hele dag nu al een paar dagen aan het brabbelen en steeds meer letters komen voorbij dus ze is op haar manier aan het oefenen.

Wij zijn voor een knuffeldouble naar België geweest en we hadden de laatste gelukkig. Ze is vastgeplakt aan haar Teigetje knuffel. Ze heeft er meerdere maar die kleine is haar liefste al vanaf dat ze in de wieg lag en die is zo vaak gewassen dat hij vaal is en hij eigenlijk niet meer in de was en droger mag van haar dus als de een in de was zit heeft ze de andere en als de oude het echt gaat begeven hebben we de nieuwe in reserve.

Hoe gaat het verder met Lotte?
  dinsdag 4 december 2007 @ 11:22:42 #129
141023 ik80
pi_55029856
Afgezien van het warme eten gaat het onwijs goed met Lotte.
Ze praat ook nog niet zoveel, aap, soms papa en mama. Brabbelen doet ze nu ook iets meer.
Verder loopt ze de hele kamer door, ze valt steeds minder (als ze moe is valt ze wel wat vaker...)
Nu moet ze nog leren om zonder steun op te gaan staan, daar is ze nog een beetje makkelijk in.

Een vaste knuffel heeft ze nog niet, wel heeft ze echt haar speen nodig om in slaap te vallen. Zonder speen lukt niet (wordt een groot drama)

Oh ze is al aardig lang, ze heeft nu maat 86 aan, waar zelfs ddarvan vallen sommige broeken al kiele kiele. Kijken hoelang we dat nog kunnen rekken.
Truitjes ed in deze maat vallen wel heel goed.

Het is niet echt een knuffelaartje, wel is nu merkbaar dat ze mij echt gaat missen als ik even weg ben of als oma even oplet en ik in de keuken aan het koken ben (komt ze de hele tijd even langs, even neusje vrijwen tegen mijn benen, en dan weer aan de wandel)
Het is een vrolijk ding echt waar, maar ze laat ook al goed merken of ze iets wel of niet wil...
pi_55030055
Kaith is ook alleen knuffelig ´s avonds als ze ingestort is en dan alleen bij papa. Hier ook 86-92 inmiddels aan kleding. Bovenkleding is nog 86 en soms een grote 80 maar ze heeft zulke lange benen dat 86 voor hoog water in de polder zorgt en 92 nu goed is.

Hier nooit een speentje gehad dus lijkt erop dat Teigetje een vervangend speentje is. Hier hebben we wel even een periode gehad waar ik niet eens naar de toilet kon zonder schreeuwpartij aan de andere kant van de deur maar gelukkig is dat nu weer over en hoe doe jij het met eten koken en grijpgrage vingertjes? De oplossing die af en toe werkt is haar in de kinderstoel erbij zetten maar als dat 1 keer in de week werkt is het veel. Verder kook ik op de achterste twee pitten soms maar dat zijn kleintjes dus dat schiet ook niet op. Met een open keuken kan je niet echt het fornuis barricaderen. Iemand nog handige tips? Leer het haar wel aan dat het niet mag maar het proberen blijft wel.
  dinsdag 4 december 2007 @ 11:57:48 #131
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_55030600
Lastig is dat, Mibos. Ik heb nu ook een open keuken en vind vooral het gehang aan mijn benen wat frustrerend.

Het gaat sinds 3 nachten beter met slapen! Nu is het weer steeds rond 6 uur, dat is fijn! Duimen jullie dat het zo blijft?
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
pi_55030680
Go Storm Go Storm Go Storm Go Storm Go Storm

Ja en aan de pitten zitten en met een koekenpan proberen het handvat te pakken. Soms kook ik niet of op het laatste moment als ik weet dat lief bijna thuis is. Maar echt handig
  dinsdag 4 december 2007 @ 12:02:46 #133
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_55030741
TVP voor de menselijke ball&chain-tips *ook open keuken heeft*.
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
  dinsdag 4 december 2007 @ 12:29:22 #134
141023 ik80
pi_55031321
Hmmm daar heb ik een tips voor, wij wonen bij oma en opa in momenteel (tijdelijk) dus als ik kook letten zij even op Lotte. Als dat niet kan plant ik haar even in de box, vind ze niet altijd even leuk maar soms moet het gewoon.
pi_55031376
Ja dat is wel even fijn ja. Hier is er nog wel een box maar dat zijn echt hele drama´s (met haar hoofd op de rand slaan enz.) sinds ze loopt-kruipt. Dus die gaat binnenkort uit elkaar en naar zolder.
  dinsdag 4 december 2007 @ 12:31:59 #136
24188 Belana
kloon van belana
pi_55031379
quote:
Op maandag 3 december 2007 21:39 schreef snoopy het volgende:
Ik zet hem ook nog maar een keertje hier: Lisje stapt!
woeiiii

Ezra ook!
stormy waters...
sailin'
  dinsdag 4 december 2007 @ 12:46:03 #137
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_55031702
Jeeeej, Ezra loopt!

En Lis ook!

Hier gaat het prima, eten is erg wisselend, zeker ook afhankelijk van wat de pot schaft. Maar hij is lief en leuk en grappig
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
  dinsdag 4 december 2007 @ 12:54:35 #138
24188 Belana
kloon van belana
pi_55031881
ja, wat worden ze toch alweer groot he allemaal
ik heb even zo'n momentje hoor, zo'n mooshy moment
stormy waters...
sailin'
  dinsdag 4 december 2007 @ 13:06:11 #139
108648 cattie
lieve moeder
pi_55032211
Geweldig, een lopende Ezra! Ga maar lekker mooshy zijn Belana!

Ik duim voor Storm, 6 uur is al weer een stuk beter.

Tijdens het koken stuur ik Ive naar de kamer (we hebben ook een half open koken), maar daar houdt hij zich niet altijd aan..
  dinsdag 4 december 2007 @ 13:22:33 #140
24188 Belana
kloon van belana
pi_55032720
sugar, doen jullie iets anders nu? of is het spontaan? ik duim

Ik zet Ezra gewoon in de box tijdens het koken
stormy waters...
sailin'
pi_55032878
Sugar, ik duim voor je

Belana, wat goed ook! Dat is echt stappen zeg
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
pi_55033179
Vergeet ik helemaal te vertellen dat ik met Lis naar het CB ben geweest
Ze is nu 14 maanden, 11,125 kilo en 79,5 cm. Heel netjes allemaal.
En ze hebben 2 prikken in haar kleine spekarmpjes gejast
Gelukkig was ze er snel weer overheen en zat ze niet veel later innig tevreden met een krentenbol in haar wagen. En nu is ze in dromenland

[ Bericht 7% gewijzigd door snoopy op 04-12-2007 14:10:17 ]
  dinsdag 4 december 2007 @ 14:09:59 #143
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_55034044
Oohh, Lis op dat filmpje, en ook dat bekkie als jij zegt "Mag jij dat?"

Wat een schatje Snoop!
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
pi_55034458
quote:
Op dinsdag 4 december 2007 14:09 schreef Vivi het volgende:
Oohh, Lis op dat filmpje, en ook dat bekkie als jij zegt "Mag jij dat?"

Wat een schatje Snoop!
Ik ben het helemaal met je eens Viev
  dinsdag 4 december 2007 @ 14:49:08 #145
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_55035054
Ezra loopt! Wat knap!!!!
En een box, geniale uitvinding, maar al maanden niet meer hier in huis. Net zo min als traphekjes.

Nee, we hebben niks veranderd aan het slapen, belana. Gek, maar waar. Hopelijk blijft het zo.
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
  dinsdag 4 december 2007 @ 14:53:09 #146
103793 kozakken
Living the life
pi_55035169
Die Michael
En Ezra die loopt *o*

Enne... Romme loopt ook nog niet hoor. Hij is wel van het optrekken, langslopen, vasthouden en meebewegen, maar alleen lopen. Neehh. Maar hij heeft per ongeluk al wel een paar keer een of twee pasjes alleen gezet. Dus wie weet... Loopt hij toch nog ergens in 2007
Verder praat hij ook nog niet zo veel. Mama, mmmma (oma), papapapapapapapapapa, bal en wak voor kwaakkwaak.
't is gewoon zo'n heerlijk mannetje. En ik geniet ook eindelijk er zelf ook van. Ik bedoel.. dat ik ook echt bewust kan genieten van dat kleine opgewonden bloemen-en-zand-opvretend-te-te-te-driftig-jongetje
(Romme gooit zich achterover als hij driftig is. Echt... dat gaan nog hersenschuddingen opleveren als we niet uitkijken )
  dinsdag 4 december 2007 @ 15:02:07 #147
11682 Moonah
Jolie femme
pi_55035430
Och die Ezra....

Snoop, hier viel het gelukkig ook mee, de prikken. Alles was verder goed. 11kg en 81cm.
De arts ging er trouwens vanuit dat Thies potjes eet. Dat vond ik echt heel raar!

En Koz, ik snap niet wat je nou bedoelt met 'eindelijk genieten'? Dat je nu ook zijn driftbuien kunt relativeren ofzo? Voorheen genoot je toch ook?
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  dinsdag 4 december 2007 @ 15:02:54 #148
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_55035458
Lis, wat een spekkie is ze, Snoop! Storm woog laatst 9600 gram.
Oh, Thies ook al 11 kilo. Waaaah!
  dinsdag 4 december 2007 @ 15:04:23 #149
11682 Moonah
Jolie femme
pi_55035498
Oh en Suug, heerlijk dat je nu wat kunt uitslapen!
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  dinsdag 4 december 2007 @ 15:05:50 #150
103793 kozakken
Living the life
pi_55035546
Moonah.. nou ehm... tja... ik geloof dat ik bijna een jaar hormonaal ingewikkeld ben geweest.
Ik durf het eigenlijk nog steeds niet zo goed te zeggen.
Het was ook niet zo erg hoor. Maar het voelde eerder veel meer als toneelspelen dan nu. Alsof het eerst in mijn hoofd zat en pas de laatste maanden echt naar mijn hart getrokken is.

Maar goed.. Het was er altijd wel. Maar nu meer dan ooit.
Mijn lieve, lieve tijgertjes (of nee... kleine olifantjes, moet ik zeggen)

Raad eens wat de Sint in tweevoud bij onze deur heeft afgeleverd?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')