Elke reden is goed om het Belgisch koningshuis eruit te trappen.quote:Op maandag 26 november 2007 20:19 schreef Heero87 het volgende:
Als Albert ongrondwettelijk op zijn troon zat, dan zou ook gewoon zijn eerste opvolger overgenomen hebben hoor..
Trouwens grondwettelijk toezicht was er in die tijd ook niet. Het Arbitragehof en de Raad van State zijn er pas na de tweede wereldoorlog gekomen.
Maar het Nederlanse koningshuis neem je er met plezier bij.quote:Op maandag 26 november 2007 20:45 schreef zuiderbuur het volgende:
[..]
Elke reden is goed om het Belgisch koningshuis eruit te trappen.![]()
Komaan jongens, we hebben nog maar 3/308!
[ afbeelding ]
Aangezien het koningshuis bij jullie zo impopulair is lijkt het me inderdaad gewenst om eens dat ter discussie te stellen. Of natuurlijk op een vriendelijke manier aan de Koning vragen of hij ook fatsoenlijk Nederland wil lerenquote:Op maandag 26 november 2007 20:45 schreef zuiderbuur het volgende:
[..]
Elke reden is goed om het Belgisch koningshuis eruit te trappen.![]()
Komaan jongens, we hebben nog maar 3/308!
[ afbeelding ]
Een Dietse Democratische Republiek is natuurlijk uiteindelijk het summum, maar niemand heeft ooit gezegd dat het gemakkelijk ging gaan. Of dacht jij van wel?quote:Op maandag 26 november 2007 20:49 schreef Heero87 het volgende:
[..]
Maar het Nederlanse koningshuis neem je er met plezier bij..
Hier heeft het koningshuis een approval-rate van 85%. Helaas...quote:Op maandag 26 november 2007 20:49 schreef Heero87 het volgende:
[..]
Maar het Nederlanse koningshuis neem je er met plezier bij..
Ik denk ben ervan overtuigd dat het helemaal niet zal gaan zelfs.quote:Op maandag 26 november 2007 20:51 schreef zuiderbuur het volgende:![]()
[..]
Een Dietse Democratische Republiek is natuurlijk uiteindelijk het summum, maar niemand heeft ooit gezegd dat het gemakkelijk ging gaan. Of dacht jij van wel?
Voor zover ik de wet begrijp, is het enkel de Vlaamse regering die dit toelaat aan de gemeenteraad, bij mijn weten is het in Wallonië gewoon opgelegd.quote:Op maandag 26 november 2007 20:50 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Aangezien het koningshuis bij jullie zo impopulair is lijkt het me inderdaad gewenst om eens dat ter discussie te stellen. Of natuurlijk op een vriendelijke manier aan de Koning vragen of hij ook fatsoenlijk Nederland wil leren
quote:Le conseiller communal francophone PF, Jean
Cornand, constata que, dans la nouvelle salle, les portraits des souverains ne figuraient plus, alors qu’ils étaient précédemment. Il déposa un point à l’ordre du jour demandant que les portraits soient remis en place.
Résultat du vote: CD&V et Vlaams Belang contre… la main dans la main, SP et GROEN, pour, VLD (1 pour,
1 contre, une abstention). Les 7 élus francophones votèrent pour bien entendu. Et voilà comment Albert et Paola ont été chassés de Leeuw- St-Pierre. Une bassesse au relent flamingant.
Hier zal dat -in Vlaanderen dan- toch ook tussen de 60 à 70% liggen. Veel mensen vinden het Koningshuis wel charmant, al was het maar omdat je er eens goed mee kan lachen.quote:Op maandag 26 november 2007 20:51 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Hier heeft het koningshuis een approval-rate van 85%. Helaas...
60% is nog best veel zonder Koninginenacht en -dag.quote:Op maandag 26 november 2007 21:01 schreef Heero87 het volgende:
[..]
Hier zal dat -in Vlaanderen dan- toch ook tussen de 60 à 70% liggen. Veel mensen vinden het Koningshuis wel charmant, al was het maar omdat je er eens goed mee kan lachen.
Het grote discussiepunt is -terecht vind ik- de dotatie en de ceremoniële rol van de Koning. En die rol zal -met het oog op Filip- wel afgeknot worden als Albert de pijp aan Maarten geeft...
Ben je dan echt selectief blind ofzo?quote:Op maandag 26 november 2007 21:19 schreef zuiderbuur het volgende:
Gemakkelijk om iets charmant te vinden als je er anders toch niets aan te zeggen hebt.
Graag zou ik aan elke belastingbetalende Vlaming de volgende vraag willen stellen :
- dit kost u zoveel; houdt u het liever voor uzelf of geeft u het dit jaar toch af?
Of wat vind je hiervan :
- Waar wilt u dit jaar uw geld aan geven?
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
of
[ afbeelding ]
Ik zou zeer benieuwd zijn naar de inkomsten.
Niet alles wat ik schrijf is bedoeld als repliek aan jou.quote:Op maandag 26 november 2007 21:24 schreef Heero87 het volgende:
[..]
Ben je dan echt selectief blind ofzo?
Ik herhaal wat ik gezegd heb:
Het grote discussiepunt is -terecht vind ik- de dotatie en de ceremoniële rol van de Koning. En die rol zal -met het oog op Filip- wel afgeknot worden als Albert de pijp aan Maarten geeft...
quote:Maandagavond geen formatiegesprekken meer
ma 26/11/07 - Formateur Yves Leterme (CD&V) zal vanavond niet meer landen. Dat staat vast, nu hij beslist heeft om vanavond niet meer samen te zitten met de oranje-blauwe onderhandelaars.
Leterme wil naar eigen zeggen eerst de reacties verwerken op zijn nota over de staatshervorming, het zogenoemde "menu" met naar verluidt 35 thema's en ook een timing.
De meeste partijen lieten vandaag weten dat ze die krijtlijnen fundamenteel in orde vinden. Alleen de N-VA vindt de tekst onvoldoende, al moet de partij nog naar buiten komen met een officiële mededeling.
Verwacht wordt dat de N-VA straks de bal gewoon weer naar Leterme zal doorspelen door hem enkele opmerkingen over te maken en dat er morgen dan verder wordt onderhandeld.
Bron: www.vrtnieuws.net.
Albert heeft een accent maar spreekt toch vlot Nederlands hoor. De rest van de familie daarentegen ...quote:Op maandag 26 november 2007 20:50 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Aangezien het koningshuis bij jullie zo impopulair is lijkt het me inderdaad gewenst om eens dat ter discussie te stellen. Of natuurlijk op een vriendelijke manier aan de Koning vragen of hij ook fatsoenlijk Nederland wil leren
Jij zegt dat. Ik geloof dat niet. Met Filip op de troon zijn de Walen quasi zeker dat ze altijd de koning aan hun kant zullen hebben. Waarom zouden ze dan een inperking van zijn macht steunen ?quote:Op maandag 26 november 2007 21:24 schreef Heero87 het volgende:
[..]
Ben je dan echt selectief blind ofzo?
Ik herhaal wat ik gezegd heb:
En Happard werd voor z'n militante racistische anti-vlaamse rol in Voeren door de PS bedankt met het postje van voorzitter van het Waals Parlement. (wat hij nog altijd is)quote:Op maandag 26 november 2007 22:54 schreef Perico het volgende:
Op het 8 uur Journaal van de NOS een aardig filmpje uit Voeren, dat in de jaren 80 zo in de vuurlinie lag.
Jose Happart, de burgemeester die weigerde Nederlands te leren werd afgezet, en kreeg als vertrekpremie een sportzaal die nog steeds zijn naam draagt.
Daar sprak hij nu wat belgicistische teksten. Maar de rust is allang teruggekeerd, wat blijk? De Nederlandse Limburgers die net over de grens zijn gaan wonen, hebben de Vlamingen in de gemeente de nagestreefde meerderheid gegeven en de burgemeester is een Vlaming die in de tijd van Happart op de barricade stond.
De MR krijg je daar wel in mee. En zelfs de PS was bij één van de laatste blunders van Filip woedend en dacht toen al openlijk aan een ceremoniële functie (wat was dat ook weer, Filip had toen één of andere lijst ondertekend tegen een regeringsbeslissing ofzoiets?).quote:Op maandag 26 november 2007 22:55 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Jij zegt dat. Ik geloof dat niet. Met Filip op de troon zijn de Walen quasi zeker dat ze altijd de koning aan hun kant zullen hebben. Waarom zouden ze dan een inperking van zijn macht steunen ?
Ik denk dat ondertussen aan beide kanten velen wel beseffen dat er fouten gemaakt zijn in Voeren. Soms werden het echt ware veldslagen (waarbij de Vlaamse manifestanten vaak via het aangrenzende Limburg de gemeenten binnengingen)quote:Op maandag 26 november 2007 22:54 schreef Perico het volgende:
Op het 8 uur Journaal van de NOS een aardig filmpje uit Voeren, dat in de jaren 80 zo in de vuurlinie lag.
Jose Happart, de burgemeester die weigerde Nederlands te leren, werd afgezet en hij kreeg als vertrekpremie een sportzaal die nog steeds zijn naam draagt.
Daar sprak hij nu wat belgicistische teksten, met grijze haren.
Maar de rust is allang teruggekeerd, wat blijkt? De Nederlandse Limburgers die net over de grens zijn gaan wonen, hebben de Vlamingen in de gemeente de nagestreefde meerderheid gegeven en de burgemeester is een Vlaming die in de tijd van Happart op de barricade stond.
Hebben de scholieren in Nederland al door dat ze in Vlaanderen zelfs allemaal 36h/week effectief les krijgen ? en dan klagen ze bij jullie over "werkdruk op school" ...quote:Op maandag 26 november 2007 23:56 schreef Klopkoek het volgende:
Ik schaamde me wel trouwens heel even toen ik zag dat die scholierenrellen ook op de VRT werden vertoond![]()
De volgende keer zouden de scholieren iig op de mooiere plekjes van Amsterdam moeten gaan demonstreren/rellen, dan maken ze tenminste nog een beetje internationale reclame voor Amsterdam![]()
32 toch? Maar iig een stuk meer dan Nederland volgens mij.quote:Op dinsdag 27 november 2007 00:02 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Hebben de scholieren in Nederland al door dat ze in Vlaanderen zelfs allemaal 36h/week effectief les krijgen ? en dan klagen ze bij jullie over "werkdruk op school" ...
32 is het minimum. Maar op het niveau van de betogers (bij ons BSO zeg maar) krijgen ze normaal 36h les. (die 4 vrij in te vullen uren die men in het ASO en TSO meestal als "vrije studie uren" geeft heb je daar normaal niet , soms zelfs in het TSO niet, soms zelfs in het ASO niet eens, hangt van de school af).quote:Op dinsdag 27 november 2007 00:15 schreef Heero87 het volgende:
[..]
32 toch? Maar iig een stuk meer dan Nederland volgens mij..
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |