Das geen ochtend hequote:
Nog nooit van gehoord. De black cabs zijn wel duurder dan mini cabs, maar die moet je eerst bellen. Ik reken meestal op zo'n £1 per minuut in een black cab.quote:Op donderdag 24 januari 2008 22:24 schreef Bayswater het volgende:
En geen zwarte taxi nemen, die naaien toeristen.
quote:Op donderdag 24 januari 2008 22:24 schreef Bayswater het volgende:
quote:Op vrijdag 25 januari 2008 18:30 schreef Bayswater het volgende:
Zolang je de goede maar van de slechte kan onderscheiden als je dadelijk de pub uitrolt![]()
(of was de taxikleur zwart). Zwarte taxi bedoel ik dus snorder mee.
Niet nerveus zijn, London is geweldig! Succes..quote:Op donderdag 24 januari 2008 17:27 schreef Niek. het volgende:
Morgen ochtend met het vliegtuig naar Londen om er dan 3,5 maand te blijven voor een stage. Word nu toch wel beetje nerveus...
Maar ze zijn wel enig om te zienquote:Op donderdag 24 januari 2008 22:24 schreef Bayswater het volgende:
Met zwarte taxi wordt hier illegale taxi bedoeld, denk ik. Dat noemen we hier eenquote:Op maandag 28 januari 2008 13:00 schreef Seventees het volgende:
[..]
Maar ze zijn wel enig om te zien
Ik vond het wel meevallen tov van NL taxiprijzen eigenlijk, maarja dat is alweer 2jaar geleden.quote:Op maandag 28 januari 2008 14:35 schreef MonopolyMan het volgende:
[..]
Een echte, officiële black cab
[ afbeelding ]
werkt gewoon met een meter. Deze zijn trouwens wel erg duur, en ik raad je aan ze niet al te veel te nemen. Maar af en toe jezelf de luxe gunnen is ook wel leuk.
De Hems is best een goede pub als het niet te druk is. De laatste keer ben ik er met 2 andere Nederlanders geweest voor Hans Teeuwen om een frikandelletje te eten, maar ik heb er nog nooit een 'vreemde' Nederlander ontmoet. De barjongen was deze keer wel NL.quote:Op maandag 28 januari 2008 18:34 schreef bloempjuh het volgende:
Ik vond The Hems trouwens helemaal geen verkeerde pub. Lekkere Leffe gedronken daar.
Beter!quote:Op dinsdag 29 januari 2008 11:13 schreef Individual het volgende:
[..]
De hele pub had trouwens geen Grolsch meer...
Groepen dronken Engelsen doen volgens mij niet onder voor hun Nederlandse equivalenten.quote:Op dinsdag 29 januari 2008 17:09 schreef MonopolyMan het volgende:
De Hems herinnert me er iedere keer weer aan waarom ik uit Nederland weg ben gegaan.
Overdag is er niets mis mee, maar ik heb geen zin in het tegenkomen van een goed dronken Nederlanders 's avonds.
+10 scherpquote:Op woensdag 30 januari 2008 17:10 schreef Detroit het volgende:
[..]
Groepen dronken Engelsen doen volgens mij niet onder voor hun Nederlandse equivalenten..
Die je wil dan gaan bezoeken?quote:Op vrijdag 1 februari 2008 17:59 schreef Detroit het volgende:
Zijn er in London nou eigenlijk ook bepaalde wijken waar het onveilig is ofzo? Een beetje zoals je dat in Amerika hebt in grote steden dat je vanaf street of avenue nummertje zoveel niet meer veilig bent als argeloze toerist?
Peckham, Dalston, Harlesden, Hackney Central, (south) Tottenham, Camberwell, Brixton... er zijn heel wat gebieden die niet al te veilig zijn, maar ik zou ze niet zo nodig vermijden. Vooral Brixton is ook een erg leuke plaats om naar toe te gaan.quote:Op vrijdag 1 februari 2008 17:59 schreef Detroit het volgende:
Zijn er in London nou eigenlijk ook bepaalde wijken waar het onveilig is ofzo? Een beetje zoals je dat in Amerika hebt in grote steden dat je vanaf street of avenue nummertje zoveel niet meer veilig bent als argeloze toerist?
Dat druk je mooi uit.quote:Op vrijdag 1 februari 2008 18:58 schreef Dos37 het volgende:
Ben ik eigenlijk ook wel benieuwd naar. Volgens mij is die wijk waar Tottenham Hotspur inligt niet de meest florisante
Het probleem daarmee is dat het om Boroughs gaat, en er binnen 1 Borough zowel goede en slechte plaatsen zijn. Camden bijvoorbeeld heeft enkele van de duurste en mooiste gebieden in Londen, zoals St. John's Wood en Primrose Hill, maar ook veel minder goede wijken.quote:Op vrijdag 1 februari 2008 19:13 schreef MCH het volgende:
Misschien valt hier iets uit af te leiden.
[ afbeelding ]
source: http://news.bbc.co.uk/2/hi/uk_news/england/london/6383933.stm
Ben daar eerlijk gezegd wel benieuwd naar, hoe de minder fijne buurten in een grote stad als London er nou uitzien. Misschien dat ik de film Boys in the Hood teveel geromantiseerd heb en daardoor denk aan drive-by shootings, bendes en semi-automatische geweren.quote:
Industrie doet het op zich altijd wel goed als locatie, om de een of andere reden denk ik dan aan de Docklands area / Canary Wharf. Geen idee of dit juist is, ik ben in dat gedeelte van Londen nog nooit geweest. Het wordt alleen een beetje een duur geintje om eerst een tripje locaties scouten te gaan doen om er vervolgens later weer naar toe te gaan voor de daadwerkelijke shoot. Zal ook eens kijken wat de eigenaar voor pics wil. Thanks anyway.quote:Op vrijdag 1 februari 2008 14:52 schreef Individual het volgende:
Ja hoor die zijn er genoeg volgens mij. Ik kom niet zo vaak in industrial estates, maar je kan ze wel zien vanuit de DLR en trein. Wil je Canary Wharf op de achtergrond ofzo? Je kan ook bij de Dome (nu de O2) kijken, want daar heb je het beste uitzicht op de skyline. In Charlton kan je ook naar de Thames Barrier gaan waar je Canary Wharf door de barrier kan zien, maar ik weet niet of je daar met een Ferrari kan komen.
Denk aan: Isle of Dogs, North Woolwich, Charlton, Greenwich, Deptford, Tower Hamlets.
Canary Wharf is volgens mij juist het zakengedeelte, hoge torenflats, zulk soort dingen, niet echt industrieel.quote:Op donderdag 7 februari 2008 23:22 schreef Jaguarized het volgende:
[..]
Industrie doet het op zich altijd wel goed als locatie, om de een of andere reden denk ik dan aan de Docklands area / Canary Wharf. Geen idee of dit juist is, ik ben in dat gedeelte van Londen nog nooit geweest. Het wordt alleen een beetje een duur geintje om eerst een tripje locaties scouten te gaan doen om er vervolgens later weer naar toe te gaan voor de daadwerkelijke shoot. Zal ook eens kijken wat de eigenaar voor pics wil. Thanks anyway.
Nu wel, maar niet al te lang geleden was het nog zoiets:quote:Op vrijdag 8 februari 2008 20:53 schreef Niek. het volgende:
[..]
Canary Wharf is volgens mij juist het zakengedeelte, hoge torenflats, zulk soort dingen, niet echt industrieel.
Ikquote:Op zondag 10 februari 2008 14:28 schreef Thurloe het volgende:
Ik woon al een aantal jaren in Londen maar kom hier nauwelijks Nederlands tegen. Best bijzonder aangezien er vele duizenden hier zouden moeten wonen
Overigens kwam ik van de week een Londen Forum tegen. Zag er best goed uit. Misschien een manier om Nederlanders in Londen te vinden? Wie wonen er hier eigenlijk allemaal in Londen?
Ik, sinds 2 weken en blijf er nog minstens 3 maanden(N16, Stoke Newington). Zelfs De Hems zit vol met engelsen...quote:Op zondag 10 februari 2008 14:28 schreef Thurloe het volgende:
Ik woon al een aantal jaren in Londen maar kom hier nauwelijks Nederlands tegen. Best bijzonder aangezien er vele duizenden hier zouden moeten wonen
Overigens kwam ik van de week een Londen Forum tegen. Zag er best goed uit. Misschien een manier om Nederlanders in Londen te vinden? Wie wonen er hier eigenlijk allemaal in Londen?
Ja klote man, was wel een van mijn favo plekken om op een warme dag een biertje te drinken... Wat is er eigenlijk weg? Zijn dat die nieuwe stalletjes die achter 'The Lock' zitten bij die spoorbrug?quote:
Wat kan jij aanraden dan?quote:Op vrijdag 8 februari 2008 20:53 schreef Niek. het volgende:
[..]
Canary Wharf is volgens mij juist het zakengedeelte, hoge torenflats, zulk soort dingen, niet echt industrieel.
Ik, NW2quote:Op zondag 10 februari 2008 14:28 schreef Thurloe het volgende:
Canary Wharf is het nieuwe financiele centrum, maar het is nog niet helemaal volgebouwd. Ze zijn er trouwens wel hard mee bezig om het wel helemaal vol te bouwen. Toen ik hier naartoe verhuiste in 2000 stonden er nog maar 3 torens.quote:Op vrijdag 8 februari 2008 20:53 schreef Niek. het volgende:
[..]
Hé, Stoke Newington.quote:Op zondag 10 februari 2008 20:28 schreef Niek. het volgende:
[..]
Ik, sinds 2 weken en blijf er nog minstens 3 maanden(N16, Stoke Newington). Zelfs De Hems zit vol met engelsen...
Hé, ik werkte in Wandsworth en heb even op Buckhold Rd gewoond. Ga je wel eens naar de King's arms? Echt een hele fijne pub met een grote beergarden en superlekker eten. (tegenover SouthSide zeg maar)quote:Op dinsdag 19 februari 2008 22:24 schreef MonopolyMan het volgende:
[..]
Hé, Stoke Newington.
Ik woon dus in Finsbury Park nu, en werk ik in Wandsworth Town.
Je hebt dan een Solo card nodig, volgens mij accepteren ze geen Maestro...quote:Op vrijdag 22 februari 2008 11:23 schreef thaWarhead het volgende:
Vraagje, hoe zit het nou met pinnen in winkels in Londen? Ik hoor verhalen van wel en niet, maar hoe zit het echt?
King's Arms is heel erg dichtbij, daar ga ik na het werk wel eens naartoe.quote:Op dinsdag 19 februari 2008 23:04 schreef Public_NME het volgende:
[..]
Hé, ik werkte in Wandsworth en heb even op Buckhold Rd gewoond. Ga je wel eens naar de King's arms? Echt een hele fijne pub met een grote beergarden en superlekker eten. (tegenover SouthSide zeg maar)
Bij Diana's fishbar hebben ze ook heerlijke chicken kebab's voor Fat Friday's!
Welk hostel/hotel?quote:Op maandag 25 februari 2008 22:10 schreef Jaguarized het volgende:
Bayswater.Twee keer geslapen en dat is gooooeed bevallen.
Visa etc. accepteren ze vaak wel, maar met je Rabobankpas hoef je waarschijnlijk niet aan te komen.quote:Op vrijdag 22 februari 2008 11:23 schreef thaWarhead het volgende:
Vraagje, hoe zit het nou met pinnen in winkels in Londen? Ik hoor verhalen van wel en niet, maar hoe zit het echt?
Easyjet, goedkoop en goeie vliegtijden.quote:Op woensdag 27 februari 2008 16:20 schreef Seventees het volgende:
[..]
Visa etc. accepteren ze vaak wel, maar met je Rabobankpas hoef je waarschijnlijk niet aan te komen.
Wij hebben in Londen zelf een groot bedrag gepinned en daar alles mee betaald. Net zo makkelijk. Het geld komt toch wel op daar
P.S. Wij zaten ook in Bayswater (Best Western Phoenix Hotel)
Met welke vliegtuigmaatschappij vloog iedereen hier eigenlijk?
De afgelopen 6 jaar vlieg ik VLM, daarvoor met alle verschillende maatschappijen. Vorige keer Lufthansa gevlogen, maar was er niet tevreden over dus ga weer terug naar VLM.quote:Op woensdag 27 februari 2008 16:20 schreef Seventees het volgende:
Mee eens!quote:Op woensdag 27 februari 2008 19:59 schreef Niek. het volgende:
[..]
Easyjet, goedkoop en goeie vliegtijden.
Easyjet en KLM waarvan KLM de voorkeur heeft doordat ze op Heathrow vliegen. De vorige keer is het gelukt om in 9 minuten van het vliegtuig bij de tube te komen.quote:Op woensdag 27 februari 2008 16:20 schreef Seventees het volgende:
Jawel, kijk op http://www.tfl.gov.uk/tic(...)daytickets/2911.aspxquote:Op dinsdag 4 maart 2008 03:34 schreef Imperatore het volgende:
Ik ga woensdag naar London (Stansted), weet iemand of je die Easybus kaarten moet reserveren of ook gewoon aan het loket kunt kopen? En hoe zit het met een 3-daagse metrokaart. Een London Pass is me denk ik te duur. Is er niet gewoon een 3 dagen-kaart?
[anal mode] de big ben staat niet die hangt [/anal mode]quote:Op donderdag 6 maart 2008 21:11 schreef Jaguarized het volgende:
Binnenkort even kijken of de Big Ben er nog staat.
Wat een ongelooflijke baggerprestatie van Charlton vond je niet? Ik heb ze nog nooit zo slecht zien spelen; wat een gebrek aan motivatie! Ik was echt teleurgesteld! Echt heel erg lelijk voetbal... Pardew: LEAVE!!!quote:Op maandag 10 maart 2008 18:52 schreef Professional het volgende:
Charlton - Preston North End
Achja. Volgend jaar mag ik de FFC ook gaan volgen in jullie league vrees ik...quote:Op dinsdag 11 maart 2008 08:43 schreef Individual het volgende:
[..]
Wat een ongelooflijke baggerprestatie van Charlton vond je niet? Ik heb ze nog nooit zo slecht zien spelen; wat een gebrek aan motivatie! Ik was echt teleurgesteld! Echt heel erg lelijk voetbal... Pardew: LEAVE!!!
Ik vond hetzelf ook een ongelovelijke saaie wedstrijd, en Preston was gewoon vele malen beter.quote:Op dinsdag 11 maart 2008 08:43 schreef Individual het volgende:
[..]
Wat een ongelooflijke baggerprestatie van Charlton vond je niet? Ik heb ze nog nooit zo slecht zien spelen; wat een gebrek aan motivatie! Ik was echt teleurgesteld! Echt heel erg lelijk voetbal... Pardew: LEAVE!!!
Dus wat je wilt zeggen is dat het per district ook veel verschilt en dat je in elke wijk dure en wat beter betaalbare pubs hebt? Maar zijn ze echt nog steeds maar tot 23.00 uur open? Of is dat allemaal al weer achterhaald? Of scheelt dat ook per wijk?quote:Op woensdag 12 maart 2008 13:14 schreef thaWarhead het volgende:
Ik vond drinken in het centrum nogal prijzig, ik betaalde op een klein, achteraf, terasje 3 pond 75 voor een biertje, kreeg ik een blik Stella en een glas... Later door locals meegenomen naar een pub die een paar straten van Carnaby Street af lag, 2 pond voor een pint. 's Avonds ook vrij prijzig gedronken, maar het geld moest toch op.
www.gumtree.com is erg handig.quote:Op zondag 16 maart 2008 20:34 schreef jna het volgende:
Een vriend van me moet vanaf september 5 maanden stage gaan lopen bij browns hotel in londen (tussen green park en piccadilly circus). Weet iemand hier toevallig een site of iets waar je appartementen/kamers ofzo kan zoeken. Of heeft iemand hier nog een 2de huisje in londen wat te huur staat?
gumtree.com is inderdaad goed, maar kan hij geen kamer in het hotel krijgen? Of heeft het hotel niet al eerder stagiars gehad, dat zij misschien iets voor hem weten?quote:Op zondag 16 maart 2008 20:34 schreef jna het volgende:
Een vriend van me moet vanaf september 5 maanden stage gaan lopen bij browns hotel in londen (tussen green park en piccadilly circus). Weet iemand hier toevallig een site of iets waar je appartementen/kamers ofzo kan zoeken. Of heeft iemand hier nog een 2de huisje in londen wat te huur staat?
Dat hotel zelf regelt geen verblijf voor de stagiaires, maar hij weet pas sinds vrijdag dat het dat hotel wordt dus hij zal nog wel contact zoeken met iemand die daar nu stage loopt of heeft gelopen.quote:Op zondag 16 maart 2008 21:50 schreef Niek. het volgende:
[..]
gumtree.com is inderdaad goed, maar kan hij geen kamer in het hotel krijgen? Of heeft het hotel niet al eerder stagiars gehad, dat zij misschien iets voor hem weten?
Donderdag avond zit ik bij de Sugababes in de Royal Albert Hall, Zaterdag zit ik er weer, dan voor Symphonic Rock, als je toevallig naar een van beiden gaat kunnen we er een mini fok meet van makenquote:Op maandag 17 maart 2008 21:03 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
hoi ik ben deze week in londen, nog een fok meet ergens? verder nog ideeen voor de avonden? Overdags ben ik hier voor mijn werk, dus kan ik niks.
Geen idee, het blijft Londen en het is de Royal Albert Hall, wat in elk geval wat meer status heeft dan bijv. de o2 (millenium dome), ik zit zelf in de Grand Tier, dus mochten er rijke lui zijn dan zullen ze in de buurt zittenquote:Op dinsdag 18 maart 2008 21:48 schreef Jaguarized het volgende:
Worden er nog celebs / rijk spul verwacht bij de Sugababes? Vast niet toch?
Waar precies als ik vragen mag?quote:Op dinsdag 18 maart 2008 13:47 schreef Cone het volgende:
Was vorige week een weekje bij Familie in South Hackney ..
Goh , wat is London toch mooi (L)
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |