Ghehehe, dat klinkt érg foutquote:Op dinsdag 20 november 2007 21:11 schreef Bluezz het volgende:
Ik heb me net heel erg vergrepen aan een zak Emping![]()
[ afbeelding ]
Zo'n lekkere oer-Hollandse maaltijd is inderdaad altijd lekkerquote:Op dinsdag 20 november 2007 23:46 schreef PizzaSalami het volgende:
Vanavond boerenkool met worst gemaakt, lekkere jus met spekjes, uitje en mosterd.
Zo is van hollands wintereten nog wel iets lekkers te maken.
Een echte aanrader!quote:Op woensdag 21 november 2007 11:58 schreef ColdFeet het volgende:
Voor vanavond dacht ik aan iets met rijst, maar ik weet nog niet wat.
quote:Pulao met kip
- 2 mokken rijst
- 1 grote kip in stukken, of 1 ½ kg drumsticks
- 3 mokken kippenbouillon (evt. van een blokje)
- 50 gram rozijnen
- 50 gram amandelen
- 4 uien in ringen
- 150 gram aardappel in kleine blokjes
- 100 gram gekookte erwten
- 1 theel. garam massala
Meng 1 theel. chilipoeder, ½ theel. kaneel, 1 theel. zwarte peper, ½ theel. komijnzaad en ½ theel. kruidnagelpoeder en ½ theel. in citroensap geweekte saffraan en wat zout met 2 dl volle yoghurt. Bedek de kipstukken met de kruidige yoghurt en laat dit een uurtje in de koelkast staan. Laat de rijst een uur weken in ruim water en laat die dan goed uitlekken.
Bak de kip wat olie aan en laat ze half gaar worden. Bak in een andere pan de rozijnen met amandelen en houd dit apart. Bak de uien en de blokjes aardappel gaar en houd ook dit apart.
Haal de kip uit de pan en bak de uitgelekte rijst in dezelfde olie even aan, voeg de kippenbouillon toe en laat aan de kook komen; doe dan de kip erbij, deksel op de pan en een kwartier laten sudderen. Wanneer de rijst bijna gaar is kunnen de uien, aardappel, rozijnen, amandelen en erwten erbij. Is het gerecht helemaal klaar, sprenkel dan de garam massala over de rijst.
Eventueel garneren met wat schijfjes citroen en fijngesneden korianderblad of peterselie.
het was een saucijzenbroodjequote:Op woensdag 21 november 2007 10:36 schreef motorbloempje het volgende:
vanavond lasagnettegeloof ik, of lasagna, alweer
![]()
had het verkeerde pak gehaald
mannen
en straks 'iets warms' volgens het mailtje van een collegahoop dat het snel 11.10 is, want heb hongerrrrrr
Ik lust eigenlijk alleen stampot boerenkoolquote:Op woensdag 21 november 2007 12:04 schreef PyTh het volgende:
[..]
Zo'n lekkere oer-Hollandse maaltijd is inderdaad altijd lekker
Persoonlijk vind ik Stampot rauwe andijvie met spekjes erdoor en een lekker balletje gehakt het lekkerst.![]()
Ik ben gelukkig bijna klaar met werkenquote:Op woensdag 21 november 2007 15:49 schreef PizzaSalami het volgende:
Zo werken, zie wel wat ik daar voor mezelf maak.
Ik kan iedere dag uitslapenquote:Op woensdag 21 november 2007 16:16 schreef PyTh het volgende:
[..]
Ik ben gelukkig bijna klaar met werken
Vrijdagavond lekker Tepanyaki bij de Japannert in het vooruitzicht![]()
Pyth, wat een tof recept. Ik hou m erin, het lijkt me t proberen waard.quote:
Staat er ergens een receppie?quote:Op donderdag 22 november 2007 07:44 schreef SeaOfLove het volgende:
koffie![]()
gisteraaf voor het eerst brocolli-soep gemaakt, erg lekker en voor herhaling vatbaar![]()
Zal 'm zo in het soeptopic posten.quote:Op donderdag 22 november 2007 09:34 schreef Bluezz het volgende:
[..]
Staat er ergens een receppie?
Vanavond pasta, veldsla en een kippie
Nu koffie en water.
ah! da's een goeiequote:Op donderdag 22 november 2007 14:21 schreef Weird- het volgende:
Als de visboer straks een beetje mooie vis heeft staat er vanavond zelfgemaakte sushi op het menu. Word m'n allereerste keer, dus ff kijken hoe of wat.
Heeft de visboer niks, dan moet ik nog wat verzinnen.
Mag vanavond zelf koken, dus er staat weer vis op het menu
Oh daar zou ik echt veel zin in hebbenquote:Op donderdag 22 november 2007 17:30 schreef coltje87 het volgende:
Patat! Met een grote bak sla, een kaassoufflé en een Carrero![]()
Vijgen! (maar die kun je nu vast niet krijgen, tenzij je een turk in de buurt hebt misschien).quote:Op donderdag 22 november 2007 18:19 schreef Stereotomy het volgende:
Heb een bol mozarella in de koelkast. Zo maar ff bij de AH kijken wat erbij past.
portobello's?quote:Op donderdag 22 november 2007 18:22 schreef Tezz het volgende:
[..]
Vijgen! (maar die kun je nu vast niet krijgen, tenzij je een turk in de buurt hebt misschien).
Of lekkere pomadori's met basilicum, doet het altijd goed.
Of natuurlijk van die grote paddestoelen (shit hoe heten ze nu ook al weer).
En ik ga koffie zetten...
Het is geworden: tonijnsalade, stokbrood met kruidenboter, kipsaté, gehaktballetjes en stukjes rundvlees in een zoetige saus. Echt van dat lopend buffet-spul, maar dat is soms ook best lekker. Ik had onwijs honger, dus 't ging er wel in.quote:Op donderdag 22 november 2007 15:19 schreef Isegrim het volgende:
Ik heb straks een afscheidsreceptie van een collega, dus dat worden hapjes denk ik. Waarschijnlijk hoef ik daarna geen avondeten meer.
De visboer besloot vanaf vandaag te gaan verbouwen, en was dus dichtquote:Op donderdag 22 november 2007 14:21 schreef Weird- het volgende:
Als de visboer straks een beetje mooie vis heeft staat er vanavond zelfgemaakte sushi op het menu. Word m'n allereerste keer, dus ff kijken hoe of wat.
Heeft de visboer niks, dan moet ik nog wat verzinnen.
Mag vanavond zelf koken, dus er staat weer vis op het menu
Klopt je blijft altijd met een onbevredigt gevoel zitten als je mij vraagt. Gek is dat.quote:Op donderdag 22 november 2007 20:13 schreef Tezz het volgende:
Ja portobello's !!. Stom zeg, dat je zo'n naam dan in een keer vergeet.......Ik heb ooit een gegrilde portobello op met mozzerella en bruine suiker. Dat was echt een supercombi!!
Ik ga nu op zoek in de snackkast, heb echt weer zin in iets lekkers. Heb ik altijd als ik patat gegeten heb, op een of andere manier vult dat toch niet echt...
Komt waarschijnlijk omdat er niet genoeg voedingsstoffen in zitten. Je lichaam gaat dan uiteindelijk toch nog roepen om voedsel.......(maar ja dan moet je natuurlijk wel iets gezonds nemen en niet zoals ik een schaaltje bolognese chipsquote:Op donderdag 22 november 2007 21:23 schreef Moragh_DaughterofSune het volgende:
[..]
Klopt je blijft altijd met een onbevredigt gevoel zitten als je mij vraagt. Gek is dat.
Ontopic: Kopje thee voor t slapen gaan
Ik had ook geen inspiratie, maar heb zojuist bedacht dat ik een lekkere maaltijdsalade ga maken. Met ijsbergsla, gebakken champ's/spekjes/uien, een beetje boursin erdoor en wat cherry tomaatjes. En dan vanmiddag nog een lekker vers boerenbruin bakken voor erbij.quote:Op vrijdag 23 november 2007 07:31 schreef DarkElf het volgende:
voor vanavond moet ik nog iets bedenken maar ik ben inspiratieloos
Ik ook niet. Maar hij ziet er zo eng uit dat ik er geloof ik ook niet zo snel een hapje van zou willen proeven...(maar ik ben dan ook geen visliefhebber).quote:
Is het wat, die Cruesli Winterrijk? Heb het zien staan, maar wist nou niet zeker of cruesli met speculaas wel zo'n fijne combinatie is....quote:Op vrijdag 23 november 2007 09:23 schreef Tezz het volgende:
[..]
Ik heb net gezwommen dus moet even wat nieuwe energie opdoen: Cruesli winterrijk met melk
Meltquote:Op vrijdag 23 november 2007 12:24 schreef uniekhoorn het volgende:
Wij gaan zo winkelen, en daarbij pakken we een Subway
Het is verbazingwekkend lekker! Alleen die gedroogde cranberry's zijn echt gewoon jakkiequote:Op vrijdag 23 november 2007 11:40 schreef Miss_MacPhisto het volgende:
[..]
Is het wat, die Cruesli Winterrijk?
Echt onwijs lekkerquote:Op vrijdag 23 november 2007 11:40 schreef Miss_MacPhisto het volgende:
[..]
Is het wat, die Cruesli Winterrijk?
hij's ook niet lekker, volgende keer maar weer gewoon dr. oetker, zoals ik altijd koop.quote:Op vrijdag 23 november 2007 16:01 schreef MissyMirjaM het volgende:
nu een pizza, waarvan de verpakking me vééél meer beloofde dan dat ik er uiteindelijk uithaalde
Maar het gebakken spek/champ/ui mengsel gaat er warm over......quote:Op vrijdag 23 november 2007 16:38 schreef motorbloempje het volgende:
maaltijdsalades kunnen mij nooit zo bekoren.. Vind ze wel lekker hoor, daar niet vanmaar vind 's avonds altijd wel een warme maaltijd heel fijn.. als ik dan zo'n salade eet blijft altijd de trek naar iets warms over.. gewoon een stukje vlees/vis schep pasta ofzo
![]()
neen.. niet echt heul erg mijn ding
Gadver! Ik ben al geen visliefhebber, maar zalm uit blik daar ga ik gewoon bijna van kokhalzen. Dat ruikt naar kattevoer..........bah. Neeeeeeeeeeeej je moet echt even iemand anders vragen!quote:Op vrijdag 23 november 2007 16:54 schreef motorbloempje het volgende:
wie weet, wie weet
weet jij trouwens hoe zalm uit blik smaakt? Wil even iets simpels koken, maar heb geen zin in vlees, maar vis
GMTAquote:Op vrijdag 23 november 2007 22:35 schreef DarkElf het volgende:
ik wilde een cosmo maar heb geen cranberrysap..
dan maar een wijntje en een spa rood.
Een cosmopolitan. Wodka, triple sec (of cointreau), cranberrysap en een beetje limoensap. Erg lekker.quote:Op vrijdag 23 november 2007 22:53 schreef motorbloempje het volgende:
kill me, maar wat is een cosmo?
ik zit te twijfelen of ik nog een toastje met zalm wiler is nog zalm over van de pasta namelijk
even cranberrysap op mijn lijstje zettenquote:Op vrijdag 23 november 2007 23:20 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Een cosmopolitan. Wodka, triple sec (of cointreau), cranberrysap en een beetje limoensap. Erg lekker.
Wat mij betreft: eens maar nooit meer.quote:
Het was supermarktvlees wat ook nog eens uit de diepvries kwam, dus daar zal het wel aan gelegen hebben!quote:
Heb je toevallig uienzaad/kalonji? Is ook lekker in plaats van donker mosterdzaad. En anders doe je gewoon stiekem geel mosterdzaad.quote:Op zondag 25 november 2007 13:16 schreef ColdFeet het volgende:
Isegrim, ik moet alleen nog even kijken of ik ergens zwart mosterdzaad heb... Volgens mij heb k alleen de gele in de kast staan.
Misschien nog wat bhaji's erbij bakken, lekker.
Mie toequote:Op zondag 25 november 2007 14:01 schreef MissyMirjaM het volgende:
cola light
Wie eet er nou mie als dessert?quote:
Ik zag de foto op je weblog van 't bakje kibbeling, kreeg er meteen zin in.quote:En erbij een paar stukjes kibbeling als voorafje
OMGquote:Op zondag 25 november 2007 17:07 schreef DarkElf het volgende:
Vanavond eendenborst filetjes in siasappelmarinade met geroerbakte verse spinazie en pijnboompitjes met erbij aardappelkroketjes.
Chutney's, meervoud? Wat voor heb je gemaakt?quote:Op zondag 25 november 2007 18:44 schreef ColdFeet het volgende:
Zo, de chutneys staan te pruttelen... Ik vond toch nog zwart mosterdzaad in m'n specerijenkastje, dus heb een variant gemaakt met mosterdzaad, en eentje met uienzaad.
Cool, ga ik ook eens proberen.quote:Verder had ik nog een leuk experimentje op de planning staan: zelf appelstroop maken. Niet helemaal gelukt, althans, het is geen smeerbare stroop geworden, eerder een dik-vloeibare. Maar wel van ruim 2 liter ves appel/peersap, met niets erbij. En het smaakt meer dan geweldig, dus!Lekker voor over het ijs, denk ik.
quote:Op zondag 25 november 2007 18:55 schreef ColdFeet het volgende:
Bij het afkoelen wordt het toch nog wel jamdikte, die appelstroop.
En ik heb twee tomatenchutneys op het vuur staan, met verschillende specerijenmengsels
Tof zeg.quote:Op zondag 25 november 2007 18:55 schreef ColdFeet het volgende:
Bij het afkoelen wordt het toch nog wel jamdikte, die appelstroop.
Ben benieuwd wat je van de samosa's vindt.quote:En ik heb twee tomatenchutneys op het vuur staan, met verschillende specerijenmengsels
djeezquote:Op zondag 25 november 2007 19:09 schreef Isegrim het volgende:
Voorgerecht wordt dadels met spek uit de oven. Zo simpel, maar zó goddelijk lekker.
Touch van Tezz: vul ze eerst nog met een beetje roomkaas. En dan ontbijtspek eromheen en onder de grill voor een paar minuutjes.quote:Op zondag 25 november 2007 19:22 schreef -Mellow- het volgende:
[..]
djeezdat wil ik ook wel eens proberen.
doe je dan gewoon ontbijtspek om een dadel heen ofzo? en hoe lang in de oven?
ja met kaas heb ik ze wel eens gehad, mon chou was t geloof ik. was ook echt superlekker.quote:Op zondag 25 november 2007 19:24 schreef Tezz het volgende:
[..]
Touch van Tezz: vul ze eerst nog met een beetje roomkaas. En dan ontbijtspek eromheen en onder de grill voor een paar minuutjes.
Sorry voor het bemoeien
Minuut of tien, misschien een kwartiertje. Tot het spek lekker knapperig is, dat bijna alle vet gesmolten is.quote:Op zondag 25 november 2007 19:22 schreef -Mellow- het volgende:
[..]
djeezdat wil ik ook wel eens proberen.
doe je dan gewoon ontbijtspek om een dadel heen ofzo? en hoe lang in de oven?
quote:Op zondag 25 november 2007 19:10 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Tof zeg.Maak er eens een foto van?
Dat ziet er uitermate smakelijk uit.quote:Op zondag 25 november 2007 19:41 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
karige flitsfoto... Nou ja.
quote:Op zondag 25 november 2007 19:53 schreef computergirl het volgende:
spruitjes
Ze waren heerlijk!quote:Op zondag 25 november 2007 22:26 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Dat ziet er uitermate smakelijk uit.
Hoe waren de samosa's?
Gebeurt bij mij ook altijd.quote:Op zondag 25 november 2007 23:59 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Ze waren heerlijk!
De laatste batch werd een beetje bubbelig,
Ze zien er heerlijk uit, krijg er honger van.quote:Met twee soorten chutney. De uienzaad-variant was wat pittiger doordat er wat meer chillies doorzaten.
Moet trouwens zeggen dat de asafoetida na verhitting best lekker ruikt! Het was m'n eerste keer met dat spul, had het al een tijdje staan, maar ik vond het zo stinken.
Ik had ook nog bhaji's gemaakt, lekker simpel, kikkererwtenmeel, peper, kurkuma en ui, maar dat smaakt toch ook wel lekker, zo als late-night snack. Alleen jammer dat je de hele frituur ervoor moet opwarmen....
Ohhh lekker. die haalde ik bij M&S altijd toen ze nog in de Kalverstraat zatenquote:Op zondag 25 november 2007 23:59 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Ik had ook nog bhaji's gemaakt, lekker simpel, kikkererwtenmeel, peper, kurkuma en ui, maar dat smaakt toch ook wel lekker, zo als late-night snack. Alleen jammer dat je de hele frituur ervoor moet opwarmen....
Gewoon eens zelf proberen, het is echt ontzettend simpel!quote:Op maandag 26 november 2007 10:39 schreef computergirl het volgende:
[..]
Ohhh lekker. die haalde ik bij M&S altijd toen ze nog in de Kalverstraat zaten
Oh klinkt zo vies dat het wel lekker moet zijn, ik hou van kaas op brood, ik hou van banaan op brood, dus die combi moet te doen zijn! Eat ga ik deze week eens proberen!!quote:Op maandag 26 november 2007 15:22 schreef motorbloempje het volgende:
net een tosti banaan-kaas op
dat was lekker![]()
die hadden wij van de week ook, met van die bami achtige sliertjes toch?quote:Op maandag 26 november 2007 19:10 schreef Bluezz het volgende:
Rundvleesreepjes... golfer heeft zich er dapper doorheen geslagen
Maar ik kon het niet wegkrijgen en het rook ook al zo vies
Ik kreeg visioenen van ouwe postduiven met 1000 vlieguren
Hmm...quote:Op maandag 26 november 2007 19:10 schreef Bluezz het volgende:
Rundvleesreepjes... golfer heeft zich er dapper doorheen geslagen
Maar ik kon het niet wegkrijgen en het rook ook al zo vies
Ik kreeg visioenen van ouwe postduiven met 1000 vlieguren
het is zooooo lekkerquote:Op maandag 26 november 2007 16:34 schreef uniekhoorn het volgende:
[..]
Oh klinkt zo vies dat het wel lekker moet zijn, ik hou van kaas op brood, ik hou van banaan op brood, dus die combi moet te doen zijn! Eat ga ik deze week eens proberen!!
Vandaag de nasi van gisteren, toen zijn we er niet aan toe gekomen.
Vanavond vrienden te gast en ik had dit intussen al een jaar als textbestandje op m'n desktop staan, tijd om het weer eens te maken en om te toveren tot een recept.quote:half doosje champs fijn gesneden
aanbakken met 2 eetlepels olijfolie
blikje tomatenprut + 1/3e kopje water
theelepel prikapoeder pikant
0,150 liter rode wijn
10 hele peperkorrels
snufje cayennepeper
zout
halve theelepel uienpoeder
500gr gehakt half/half
1 ui gesnipperd
theelepel knoflookpoeder
ruim peper
flink zout
gegrilde ham 6 plakken
Oh, daar heb ik nu ook zin in!quote:Op maandag 26 november 2007 20:35 schreef Xennia het volgende:
Groene asperges, ham, eitje, aardappelpuree
Beetje honing erbij?quote:Op dinsdag 27 november 2007 13:31 schreef DarkElf het volgende:
Vanavond salade maken: rucola, tomaat, parika, pijnboompitjes, uitgebakken spekjes en geitenkaas met een mosterd/balsamico/olijfolie dressing.
Honing geitenkaas is het geworden en waarschijnlijk gaat er nog wel wat overheen ook.quote:
Klinkt goed Tezzquote:Op dinsdag 27 november 2007 16:28 schreef Tezz het volgende:
Panne(n)koeken!!!!!!
Met mijn legendarische (nou ja, in familiekringen dan) prutje om er een lekkere hartige panne(n)koek van te maken: uitgebakken ontbijtspek/uien/gele paprika/een paar sappige tomaten/paprikapoeder/peper/tomatenpurre/curry/ketjap.
En daar dus de panne(n)koek mee vullen en er dan een berg kaas overheen strooien.![]()
lekker hoor, oudhollandsche pot..quote:Op dinsdag 27 november 2007 19:26 schreef KiwiTjuHh het volgende:
Hutspot gehad! Met een speklapje en een slavink
Ziet er cute uit, vind je niet?quote:
oh god, stamppot andijvie jaquote:Op dinsdag 27 november 2007 22:27 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Ziet er cute uit, vind je niet?
Hier stond andijviestamppot op het menu. Ik ben dol op koken, op het verbeteren van mijn technieken en recepten, maar voor zoiets simpels als andijvie kun je me midden in de nacht wekken
als ze vers van de boerderij zijn vrij lang, zeker een paar wekenquote:Op woensdag 28 november 2007 10:54 schreef Zij-en-Hij het volgende:
Weet iemand trouwens hoe lang je eieren kunt bewaren (in de koelkast) ?![]()
Ze zijn nog goed onder water, maar toch vertrouw ik het niet helemaal..
Als je de andijvie de volgende dag voor heel wat anders maakt niet toch?quote:Op woensdag 28 november 2007 10:54 schreef -Mellow- het volgende:
oh god, stamppot andijvie ja
is helaas iets wat je alleen in grote getale maakt en niet goed kunt bewaren, lastig voor een allenig iemand als ik
Dan nog wordt de stamppot lekkerder als je een grote pan kunt maken.quote:Op woensdag 28 november 2007 13:43 schreef Bluezz het volgende:
[..]
Als je de andijvie de volgende dag voor heel wat anders maakt niet toch?
Nu broodjes bramenjam, kaneelkoffie verkeerd, een appel en een sapje
oehquote:
Ik eet weer meequote:Op woensdag 28 november 2007 15:58 schreef golfer het volgende:
Vanavond worden het zeeduivelfilets met Leffe blondsaus, aardappeltjes en preiringetjes.
Dat mag.quote:
Zo lang als de datum die erop vermeld staat. Volgens mij kun je eieren trouwens beter bewaren in een donkere kast dan in een koelkast.quote:Op woensdag 28 november 2007 10:54 schreef Zij-en-Hij het volgende:
Weet iemand trouwens hoe lang je eieren kunt bewaren (in de koelkast) ?![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |