abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_54738343
het vervolg op China

China
China is een van de grootste landen ter wereld, met een zeer lange geschiedenis, ook kent China veel betekenissen. Zo is China ook een gemeente in de Japanse prefectuur Kagoshima, zie hiervoor China (gemeente) en is China in het Engels een term die voor porselein wordt gebruikt.

Men bedoelt met China het huidige of het oude China ten westen van Japan, ten zuiden van Rusland en ten noorden van India. Sinds de Chinese Burgeroorlog bestaat het huidige China uit twee verschillende republieken. De Republiek China is de voortzetting van de republiek die voor de Chinese Burgeroorlog een groot deel van het Chinese vasteland besloeg, maar nu nog slechts bestaat uit het eiland Taiwan en enkele kleinere eilanden. De Volksrepubliek China omvat het vasteland van China. In 1950 werd Tibet geannexeerd en in 1997 en 1999 werden respectievelijk de voormalige Britse kolonie Hongkong en de voormalige Portugese kolonie Macao als speciale bestuurlijke regio bij de Volksrepubliek China gevoegd.

Stel hier je vragen of deel je ervaringen!!
  Moderator dinsdag 20 november 2007 @ 14:27:46 #2
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_54738453
Even in het juiste subforum geplaatst.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_54742622

(tvp)
pi_54795094
Mijn vraag is: is Hong Kong de moeite waard voor een paar dagen als je net in Singapore en Bangkok bent geweest

china is 1 van de meest interessante landen waar wij geweest zijn in ieder geval
pi_54796803
Ik vond Hong Kong verschrikkelijk, maar als je van steden houdt, kun je er vast wel iets vinden wat je aan staat. Er is iig genoeg te doen kwa shoppen, uitgaan, eten etc...
Make something foolproof and someone will invent a bigger fool
  zondag 30 december 2007 @ 22:37:04 #6
127809 SuperrrTuxxx
Zwerver met een wekker
pi_55665698
Wij zijn vorige week zaterdag teruggekomen van een week Beijing en het was echt heel leuk! Het was eigenlijk te kort om alles te zien, maar verlenging was niet mogelijk. (Voor 'n prikkie groepsreis enz). We hebben +/- 1600!!! foto's gemaakt en ruim 2 uur gefilmd, maar dat moet ik allemaal nog ff bekijken en uitzoeken.

Zeker voor herhaling vatbaar.

Ik kan me uit het vorige topic nog iets herinneren over het internet. Ik kon mijn server thuis (ff mail checken) alleen bereiken via mijn ip-adres en niet via mijn dyndns-hostnaam. Dat vond ik wel vaag, maarja dat kan je verwachten.
Heddegijdagezeedgehadjamindedawerkelukwoarhoedoedegijdahoedoedegijdahoeheddegijdagedoan.
Don't you ever get stuck in the sky when you're high?
pi_55674601
Ik ben van plan om mischien vanaf Dusseldorf naar Shanghai te gaan, dan met de boot naar Osaka (Japan), daar even rondtoeren en via Hakata met de boot naar Pusan (Korea) dan door naar Seoul en van daar naar Beijing (Olympic Games 2008 wahoeee!) en dan terug naar Shanghai.

Iemand ervaring met vervoer van Shanghai naar Osaka ? met de boot, vliegtuig richting japan kost denk ik nog wel wat?

en iemand ervering met vervoer van Seoul naar Beijing?

[ Bericht 0% gewijzigd door Karimo op 31-12-2007 12:28:36 ]
pi_55675359
quote:
Op vrijdag 23 november 2007 08:17 schreef Travelmonkey het volgende:
Mijn vraag is: is Hong Kong de moeite waard voor een paar dagen als je net in Singapore en Bangkok bent geweest

china is 1 van de meest interessante landen waar wij geweest zijn in ieder geval
Ik vind Hong Kong geweldig en niet te vergelijken met Bangkok (Singapore ben ik niet geweest). Maar je moet wel echt van steden houden, Kowloon en Hong Kong Island zijn heel vol, druk en levendig. Er zijn ook eilanden/gebieden waar het veel rustiger is en je nog mooie natuur en tempels enzo hebt. Ook leuk om te doen: een dagje Makau...
Ben 2 keer in Hong Kong geweest, beide keren maar 2 dagen. Heb zelf nog geen tijd gehad om meer te bekijken dan alleen HK Island en Kowloon, dus ik wil zeker nog een keer terug! Ik vind het echt een leuke stad, maar smaken verschillen.
Dit is mijn uitspraak en daar zult u het mee moeten doen.
***Levi was here***
pi_55677151
quote:
Op maandag 31 december 2007 10:20 schreef Karimo het volgende:
Ik ben van plan om mischien vanaf Dusseldorf naar Shanghai te gaan, dan met de boot naar Osaka (Japan), daar even rontoeren en via Hakata met de boot naar Pusan (Korea) dan door naar Seoul en van daar naar Beijing (Olympic Games 2008 wahoeee!) en dan terug naar Shanghai.

Iemand ervaring met vervoer van Shanghai naar Osaka ? met de boot, vliegtuig richting japan kost denk ik nog wel wat?

Geen ervaring mee, maar dat klinkt als een geweldige reis
pi_55678395
quote:
Op maandag 31 december 2007 11:54 schreef Evil_Jur het volgende:

[..]

Geen ervaring mee, maar dat klinkt als een geweldige reis
I hope so, was afgelopen zomer ook al 3 weken in Japan geweest, maar dit keer gaat mn freundin ook mee, dus vandaar dat het leuk zal zijn om China en Korea er aan vast te plakken.
Ticket naar Shanghai via LTU is trouwens 620 euro, ook niet echt duur eigelijk.
Geniale site dit!:
http://seat61.com/China.htm
pi_55703138
quote:
Op zondag 30 december 2007 22:37 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
Wij zijn vorige week zaterdag teruggekomen van een week Beijing en het was echt heel leuk! Het was eigenlijk te kort om alles te zien, maar verlenging was niet mogelijk. (Voor 'n prikkie groepsreis enz). We hebben +/- 1600!!! foto's gemaakt en ruim 2 uur gefilmd, maar dat moet ik allemaal nog ff bekijken en uitzoeken..
1600 foto's van 1 week Beijing Heb je ook nog wat anders gezien dan de lens van je camera?
  dinsdag 1 januari 2008 @ 17:31:29 #12
127809 SuperrrTuxxx
Zwerver met een wekker
pi_55704876
quote:
Op dinsdag 1 januari 2008 15:56 schreef MissX het volgende:

[..]

1600 foto's van 1 week Beijing Heb je ook nog wat anders gezien dan de lens van je camera?
Ja hoor. Maar er zit ook zo'n functie op dat ie met 1 druk op de knop meerdere achter elkaar maakt, zodat er altijd wel een goeie tussenzit. Ik weet dat die gebruikt is, alleen niet of die altijd gebruikt is, want ik maakte de foto's niet, ik heb gefilmd. Tja goeie rollenverdeling he.

[ Bericht 6% gewijzigd door SuperrrTuxxx op 01-01-2008 17:45:38 ]
Heddegijdagezeedgehadjamindedawerkelukwoarhoedoedegijdahoedoedegijdahoeheddegijdagedoan.
pi_55723464
Ik ben 2 weken in Chongqing geweest.
Bagger stad.
Only when the last tree has died and the last river has been poisoned and the last fish has been caught will we realize we cannot eat money.
pi_55723945
quote:
Op woensdag 2 januari 2008 14:54 schreef dekilo het volgende:
Ik ben 2 weken in Chongqing geweest.
Bagger stad.
Wat deed je daar?
Ik vind trouwens de meeste Chineze steden niet echt om over naar huis te schrijven... puinhoop, druk, vies, deprimerend. Vond de kleinere plaatsjes leuker (oa Dali, Lijiang en Yangshuo).
***Levi was here***
  woensdag 2 januari 2008 @ 16:01:59 #15
128232 socks
Da's Kip Tandoori
pi_55725072
quote:
Op maandag 31 december 2007 10:20 schreef Karimo het volgende:
Ik ben van plan om mischien vanaf Dusseldorf naar Shanghai te gaan, dan met de boot naar Osaka (Japan), daar even rondtoeren en via Hakata met de boot naar Pusan (Korea) dan door naar Seoul en van daar naar Beijing (Olympic Games 2008 wahoeee!) en dan terug naar Shanghai.

woensdag 2 januari 2008 @ 16:16:43 #16
128232 socks
Da's Kip Tandoori
pi_55725365
sorry, bij dit bericht hierboven ging iets fout.

Ik ben net terug van 9 maanden studie en stage in China en ben tijdens de vakanties ook naar Z-Korea en Japan gegaan. Eerst naar Korea, gevlogen vanuit Shanghai naar Seoul en terug van Seoul naar Beijing. Dit kostte ongeveer 300 euro incl. tax. Best prijzig dus. Busan is wel een leuke stad, maar wat ik eigenlijk adviseer is om Z-Korea helemaal over te slaan en een ander land te kiezen of om wat langer in Japan te blijven. Korea is vergelijkbaar met Japan, alleen dan iets minder op alle fronten: minder cultuur, minder freaky mensen, minder mooie natuur, etc. Dat is mijn ervaring in ieder geval. Ipv Korea zou ik naar Hong-Kong gaan of zoals ik al zei langer in Japan blijven of nog wat plaatsen in China meepakken (vliegen binnen China is spotgoedkoop).

Japan is echt geweldig. Ik ben vanuit Beijing naar Osaka gevlogen en terug voor 180 euro incl. tax. Vanuit Osaka kun je heel makkelijk naar Kyoto, de cultuur hotspot van Japan, en ook naar Tokyo met de Shinkansen (kogeltrein). Ieder willekeurig hostel kan je die informatie wel geven.

Om tickets te boeken gebruikte ik altijd deze site www.elong.net. Hier kun je tickets boeken voor binnenlandse vluchten in China en voor vluchten naar ander landen. Volgens mij zitten ze alleen in Beijing en ze komen de tickets een dag na online boeking afleveren, ook bij je hotel (maar wel alleen in Beijng dus). Hoop dat je er wat aan hebt
pi_55739233
quote:
Op woensdag 2 januari 2008 15:15 schreef Levitation het volgende:

[..]

Wat deed je daar?
Ik vind trouwens de meeste Chineze steden niet echt om over naar huis te schrijven... puinhoop, druk, vies, deprimerend. Vond de kleinere plaatsjes leuker (oa Dali, Lijiang en Yangshuo).
Ik werk bij Volvo en Chongqing is eigenlijk het Detroit van China.
Wij hebben daar een fabriek opgezet en ik moest daar werken.
Ze zeggen dat het de grootste stad ter wereld is maar ik vond het maar een deprimerende grauwe stad met veel armoede.
Mensen waren niet vriendelijk.
Geen hond sprak Engels.
Veel verontreiniging in de lucht.
Heel veel industrie.
Weinig touristische trekpleisters ( op een tocht naar de 3 kloven dam na)
Het eten daarentegen was wel heerlijk.
Er was wel een leuke oude binnenstad bewaard gebleven.
Voor de rest zou ik niet langer als 1 a 2 dagen in Chongqing verblijven maar de stad als een springplank gebruiken om de rest van die regio te verkennen.
Stad is in de 2e wereldoorlog hoofstad van China geweest en Amerikanen hebben schijnbaar de Chinezen daar geholpen dus er waren wel enkele musea met dat thema.
Toen ik in het Marriot logeerde was er een of andere herdenkings plechtigheid van de 2e wereldoorlog en er waren ook een paar Amerikaanse veteranen, die gasten werden echt als helden binnengehaald!! was wel maf om te zien!
Only when the last tree has died and the last river has been poisoned and the last fish has been caught will we realize we cannot eat money.
pi_55740121
quote:
Op woensdag 2 januari 2008 16:16 schreef socks het volgende:
sorry, bij dit bericht hierboven ging iets fout.

Ik ben net terug van 9 maanden studie en stage in China en ben tijdens de vakanties ook naar Z-Korea en Japan gegaan. Eerst naar Korea, gevlogen vanuit Shanghai naar Seoul en terug van Seoul naar Beijing. Dit kostte ongeveer 300 euro incl. tax. Best prijzig dus. Busan is wel een leuke stad, maar wat ik eigenlijk adviseer is om Z-Korea helemaal over te slaan en een ander land te kiezen of om wat langer in Japan te blijven. Korea is vergelijkbaar met Japan, alleen dan iets minder op alle fronten: minder cultuur, minder freaky mensen, minder mooie natuur, etc. Dat is mijn ervaring in ieder geval. Ipv Korea zou ik naar Hong-Kong gaan of zoals ik al zei langer in Japan blijven of nog wat plaatsen in China meepakken (vliegen binnen China is spotgoedkoop).

Japan is echt geweldig. Ik ben vanuit Beijing naar Osaka gevlogen en terug voor 180 euro incl. tax. Vanuit Osaka kun je heel makkelijk naar Kyoto, de cultuur hotspot van Japan, en ook naar Tokyo met de Shinkansen (kogeltrein). Ieder willekeurig hostel kan je die informatie wel geven.

Om tickets te boeken gebruikte ik altijd deze site www.elong.net. Hier kun je tickets boeken voor binnenlandse vluchten in China en voor vluchten naar ander landen. Volgens mij zitten ze alleen in Beijing en ze komen de tickets een dag na online boeking afleveren, ook bij je hotel (maar wel alleen in Beijng dus). Hoop dat je er wat aan hebt
Bedankt voor de info! hier heb ik zeker wat aan!. Op fotos zag Seoul er eigelijk net zo uit als Tokyo.Mischien is dat wel een beter idee ja, korea overslaan en langer in China + Japan blijven. Ik ben vorige zomer ook naar Japan geweest dus ik ken perfect de weg daar.
Ik wilde als eerst naar Shanghai vliegen (omdat dat het cheapst is, via LTU) daarna dan richting HK, Xian, Beijing, Shanghai. Uiteraard nog plaatjes ertussen bezoeken. Vanaf Shanghai wil ik een retour naar Japan, zodat ik weer mooi vanaf Shanghai kan terugvliegen.
Die e-long site is perfect trouwens.
pi_55744824
LTU vliegt ook op Peking.
pi_55750687
quote:
Op donderdag 3 januari 2008 13:55 schreef dekilo het volgende:
LTU vliegt ook op Peking.
Weet ik, is alleen 150 euro duurder
pi_55848569
Kent iemand nog meer sites zoals www.elong.net ? Ik zoek namelijk een retour Shanghai - Fukuoka. Alleen op elong krijg ik telkens de melding dat die niet beschikbaar is.

Ik ben bezig met een ongeveer 20-daagse route in China uit te stippelen. Wie kan mij helpen, tactische tips en routes, dus welke plaatsen moet ik zeker zien.
Shanghai
Beijing
Xian
HongKong

staan op mn lijstje, maar zijn er nog andere interessante dingen? let me know
www.geledraak.nl , zeer goede site!

[ Bericht 27% gewijzigd door Karimo op 07-01-2008 16:14:31 ]
pi_55992339
Zit iedereen soms al in China?
Hopelijk kan ik deze week gaan boeken, moet nog steeds een ticket tussen Shanghai - Fukuoka (japan) vinden.

Dit is het plan zo ongeveer:

Asia 2008 (10 July - 22 August) - 42 days

China
Dag 1 Dusseldorf
Dag 2-6 Shanghai
Dag 7-11 Beijing
Dag 12-14 Xian
Dag 15-18 Hong Kong
Dag 19-20 Shanghai

Japan
Dag 20 Fukuoka
Dag 20- 23 Sendai
Dag 23 -25 Nagano
Dag 25 -30 Tokyo
Dag 30 -32 Kyoto
Dag 32 - 34 Osaka
Dag 34 - 36 Hiroshima
Dag 36 - 40 Fukuoka
Dag 40 - 42 Shanghai
Dag 42 Dusseldorf

In China moet ik nog even uitvinden welke kleine plaatjes ik tussende steden in eventueel zou willen bezoeken (tips?), verder is het nog maar een eerste "schets".
pi_56254105
Nou ticket naar Shanghai is geboekt, de rest moet nog gepland worden. Heb er in totaal 1 dagje aan bij geplakt, 43 dus . Topic mag wel weer wat actiever worden!.

Vette video
http://www.youtube.com/watch?v=rzRKJNwNy9Y&eurl
  donderdag 24 januari 2008 @ 11:06:21 #24
44629 Skeffie
@ Suzhou, China
pi_56270778
Die trip ziet er leuk uit!! Het mag wel wat kosten zo te zien

Zo te zien zit je behoorlijk lang in Shanghai. Shanghai zelf heb je in een paar dagen wel gezien hoor, maar er zijn wel leuke plekken te bezoeken rondom de stad, zoals Hangzhou, Suzhou en zelfs ook Nanjing. Alle 3 de steden zijn binnen 2 uur te bereiken met de trein.

Ga je ook nog naar Macau? Dit zou je ook in nog in 3 kwart dag mee kunnen pakken.

Neem verder maar geen dikke kleren mee, je gaat in de periode dat het (zeker in China) HEEL erg warm gaat worden (boven 35 graden, erg vochtig).

Ziet er verder super uit, veel plezier gewenst alvast!!
Some call Flair, "The Dirtiest Player in the Game." Others refer to him as simply "The Nature Boy."
To be the man........ You've got to beat the man, WHOOOOOOOO
  donderdag 24 januari 2008 @ 11:10:00 #25
44629 Skeffie
@ Suzhou, China
pi_56270865
Oh ja, kijk naast Elong.net ook eens op ctrip.com. Het is soms moeilijk om via die websites internationaal te boeken, je zou ze kunnen bellen bijvoorbeeld (deed ik altijd, werkt goed). Je zou eventueel ook kunnen boeken als je daar ter plekke bent. Het stikt overal van de travelagents en zijn vaak goedkoper geprijst dan al die grote internationale travel websites.
Some call Flair, "The Dirtiest Player in the Game." Others refer to him as simply "The Nature Boy."
To be the man........ You've got to beat the man, WHOOOOOOOO
pi_56271764
Thanks, dat is de informatie waar ik nog eens wat aan heb! hehe . Ik ga het zeker even uitvinden.
Ja mn planning is nog maar een schets, wil ook zeker omliggende steden rondom Shanghai (en ook andere steden) zien.
Macau lijkt me ook wel wat, hoe ver zit dat van HK ?

Nee dikke kleren zowieso niet, vorig jaar was ik in de zomer in Japan, dus ik weet wel hoe het deze zomer gaat worden haha. Maarja na tig keer in Egypte te zijn geweest in de zomer (45 graden), ben je wel wat gewend

Dit weekend probeer ik meer dingen vast te stellen, ook even opzoek naar een hotel/hostel in Shanghai (tips?)
pi_56564542
quote:
In China moet ik nog even uitvinden welke kleine plaatjes ik tussende steden in eventueel zou willen bezoeken (tips?), verder is het nog maar een eerste "schets".
Tussen Beijing en Xi'an ligt het stadje Pingyao. Erg mooi stadje om een nachtje te blijven. Heb zelf hier geslapen. Erg leuk guesthouse.
pi_56596001
Ik teeveepee even mee.
Ik wil nog wel een keer naar China.
 FR
pi_56664870
Ik heb het plan om China binnen te gaan via de grensovergang bij Boten in Laos. Daarna wil ik verder reizen tot in Tibet. Iemand tips wat ik in dat deel van China niet mag missen? Ik ben eerder in China geweest (2007) maar toen heb ik dat deel overgeslagen (toen ben ik via Mongolië, Beijing, Pingyao, Xi'an, Chengdu, Nanning naar Vietnam gegaan).
pi_56665138
quote:
Op maandag 11 februari 2008 14:10 schreef WRDA6 het volgende:
Ik heb het plan om China binnen te gaan via de grensovergang bij Boten in Laos. Daarna wil ik verder reizen tot in Tibet. Iemand tips wat ik in dat deel van China niet mag missen? Ik ben eerder in China geweest (2007) maar toen heb ik dat deel overgeslagen (toen ben ik via Mongolië, Beijing, Pingyao, Xi'an, Chengdu, Nanning naar Vietnam gegaan).
Als je vanuit Laos richting Tibet gaat dan kan je Kunming haast niet missen, met het welbekende Stone Forrest.
pi_56665183
Dat lijkt me inderdaad heel erg mooi. Kunming ga ik waarschijnlijk ook bezoeken. De vorige keer heb ik dat overgeslagen. Ik heb in de trein tussen Nanning en de Vietnamees/Chinese grens (als ik me niet vergis) ook landschappen gezien die prachtig waren.

Bedankt voor je tip!
pi_56665256
quote:
Op maandag 11 februari 2008 14:26 schreef Karimo het volgende:

[..]

Als je vanuit Laos richting Tibet gaat dan kan je Kunming haast niet missen, met het welbekende Stone Forrest.
[ afbeelding ]
Dat is inderdaad wel mooi. Alleen nogal toeristisch... chineze toeristen, niet veel westerlingen.

Vriend en ik zijn daar verdwaald Bleek dat onze westerse logica (bovenkant van kaartje = noorden) niet overeen kwam met de chineze logica. Het kaartje was een kwartslag gedraaid, waardoor we constant de verkeerde kant opliepen. Pas toen we hopeloos de weg kwijt waren en 't kaartje uit de Lonely Planet raadpleegden, ontdekten we dat het kaartje dus gekanteld moest worden.
***Levi was here***
pi_56666160
Vervelend op zo'n moment. Naderhand vaak wel om te lachen denk ik

Maar het is wel de moeite dus? Het heeft wel een beetje weg van het gebied bij Adrspach in Tsjechië.
pi_56666352
quote:
Op maandag 11 februari 2008 15:25 schreef WRDA6 het volgende:
Vervelend op zo'n moment. Naderhand vaak wel om te lachen denk ik

Maar het is wel de moeite dus? Het heeft wel een beetje weg van het gebied bij Adrspach in Tsjechië.
Lastig was het inderdaad... maar we hebben toen ook al wel gelachen. We dachten dat we niet helemaal spoorden, want hoe we ook liepen, we kwamen nooit uit waar we verwachtten uit te komen.

We hebben nogal wat pech gehad in China en dit was er gewoon leuk bij. Pech als in: gestolen paspoort en erg zieke vriend. Zaken die je overal kunnen overkomen, maar je toch eigenlijk liever niet in China hebt.

Ik vond het stenen woud wel de moeite waard, 't is erg mooi. Maar bedenk wel dat het er gewoon heel druk is, veel toeristen!

***Levi was here***
pi_56666836
Vervelende dingen inderdaad maar het kan inderdaad gebeuren. Al blijft het klote.

Veel toeristen kan soms vervelend zijn inderdaad. Is het niet heel groot dan (al weet ik dat er ook heel veel Chinezen zijn )?
pi_56667283
quote:
Op maandag 11 februari 2008 16:06 schreef WRDA6 het volgende:

Veel toeristen kan soms vervelend zijn inderdaad. Is het niet heel groot dan (al weet ik dat er ook heel veel Chinezen zijn )?
Het is best groot, ik verdwaal normaal gesproken niet snel. Maar er bestaan gewoon zo ontzettend veel chinezen, het is vrijwel overal druk.
***Levi was here***
pi_56729513
Ik zit er ook sterk aan te denken om tussen Tibet en Kunming maar gewoon op een paar plaatsen te stoppen en maar te kijken of er wat te doen is. Dan kun je soms blij verrast worden (of niet).

Het is allemaal zo groot dat er natuurlijk overal wel mooie dingen te vinden zijn.
pi_56729675
quote:
Op donderdag 14 februari 2008 16:13 schreef WRDA6 het volgende:
Ik zit er ook sterk aan te denken om tussen Tibet en Kunming maar gewoon op een paar plaatsen te stoppen en maar te kijken of er wat te doen is. Dan kun je soms blij verrast worden (of niet).

Het is allemaal zo groot dat er natuurlijk overal wel mooie dingen te vinden zijn.
Dali en Lijiang liggen daar ergens... zoek er maar eens op. Wel toeristisch (veel chineze toeristen) maar wel leuke "dorpen". Lijiang staat op de werelderfgoed lijst.
***Levi was here***
pi_56893594
Lijiang is zeker leuk (even tussen alle chinese toeristen doorkijken is goed te doen) en met een gids (wordt vanzelf aangeboden als je dagje door dorp gaat lopen) de omgeving verkennen is ook een aanrader!

Het is helemaal super om nog noordelijker te gaan naar Shangri-la..dat is een tibetaans dorp (nog niet in Tibet) met een prachtige omgeving. Mocht je daar eenmaal zijn dan is nog iets noordelijker gaan ook nog leuk haha, naar Deqin en daar de prachtige bergen (begin himalaya) bekijken en er hiken etc...een goed beeld staat wel in ons verslag
pi_56918688
quote:
Op donderdag 3 januari 2008 08:29 schreef dekilo het volgende:

Geen hond sprak Engels.
waarom gaat er toch iedereen klakkeloos vanuit dat mensen Engels praten. Met een glimlach en twee handen kom je een heel eind Overigens vinden Chinezen het net zo vreemd dat wij geen Mandarijns spreken En misschien hebben zij wel gelijk

Ik zou naar Yulin gaan. Waarom? Een suf vriendelijk stadje wat op niemands route ligt. Waar je zelfs je twee handen niet nodig hebt, maar alleen aan je glimlach genoeg hebt. Waar mensen met hun duim omhoog voorbij gereden komen, omdat ze het oprecht leuk vinden dat je langs komt, al begrijpen ze er niks van. En dat geeft helemaal niks.

Zo zijn er duizenden stadjes in China. Eigenlijk maakt het niet echt uit waar je blijft plakken. Als je het meer dan een paar dagen de kans geeft, zie je de ziel. De oudjes die op het bankje zitten, de groepjes die zittten te majongen, de theehuizen waar iedereen komt hangen.
pi_56974662
Inderdaad. Dat is in mijn ogen mooi om te zien. Natuurlijk zie ik graag mooie dingen maar die mooie dingen zijn ook te vinden in dorpjes of stadjes waar niet veel 'mooie' gebouwen staan.

Zoals het er nu uitziet kom ik vanuit Tibet en ga ik richting Sichuan en Yunnan. Vanuit de provincie Yunnan ga ik Laos in.

Is de volgorde Tibet --> rest van China geen probleem? Het lijkt me geweldig om per trein te reizen vanuit Tibet naar Yunnan of Sichuan.

Tips en advies altijd welkom!
  maandag 25 februari 2008 @ 22:35:46 #42
61885 jojomen4
hungersite.com
pi_56974830
Omdat ik 5 maanden in Wuxi, Jiangsu province heb gezet vind ik het wel leuk om het topic te volgen. Waar ik kan zal ik natuurlijk tips geven.
"En esta fabrica, en este Estadio, hicimos realidad todos nuestros sueños" Alfredo Di Stefano
  dinsdag 26 februari 2008 @ 13:03:09 #43
81028 ScudRaket
Fanatiek nachtbaggeraar
pi_56984612
TerugVindPeking
If it has a grass wicket, play cricket! (Nee, dit slaat niet op het spelletje!)
Lullo scrotum ejaculatio est.
Hattrick: Ladderzatsquad (208243)
pi_57015612
ik ga volgende week voor 4 dagen naar beijing, ik heb me er nog helemaal niet in verdiept, dus als jullie nog aan- en afraders hebben hoor ik het graag!
pi_57017054
quote:
Op woensdag 27 februari 2008 18:16 schreef invasionofheads het volgende:
ik ga volgende week voor 4 dagen naar beijing, ik heb me er nog helemaal niet in verdiept, dus als jullie nog aan- en afraders hebben hoor ik het graag!
Aanraders zijn er een hoop. Plein vd Hemelsevrede, Verboden Stad, Temple of Heaven, Zomerpaleis... de hutongs (of wat er nog van over is), gewoon zwerven door de immense stad.

Afrader is ingaan op een uitnodiging om "wat te gaan drinken" . Wij waren heerlijk naief meegegaan met een groepje studentes en waren na afloop E150,- lichter aan een thee ceremonie. Ja, dom, dom, dom, I know!
***Levi was here***
pi_57114474
Om een klein beetje een beeld te geven van Beijing zal ik wat foto's proberen te posten die ik gemaakt heb op het eind van 2006 toen ik daar was.

Zomerpaleis

Hutong
pi_57114606

Plein van de Hemelse Vrede

Mausoleum van Mao op het Plein van de Hemelse Vrede

Ingang van de Verboden Stad
pi_57114666

Overzichtje van de daken in de Verboden Stad

Pagode op het Plein van de Hemelse Vrede
  zondag 2 maart 2008 @ 22:16:17 #49
81028 ScudRaket
Fanatiek nachtbaggeraar
pi_57114672
kikkers.
pi_57114718
Overal? Shit, hier is alles gewoon te zien.
pi_57114740

Stuk van de 'Grote Muur'
pi_57114824

[ Bericht 100% gewijzigd door WRDA6 op 02-03-2008 22:25:02 ]
pi_57115776
Kennelijk zijn de foto's dus niet te zien? Heel vreemd wat op een ander forum wel en ik zie ze zelf ook. Wie kan me er mee helpen?
  zondag 2 maart 2008 @ 23:13:17 #54
61885 jojomen4
hungersite.com
pi_57116096
quote:
Op woensdag 27 februari 2008 19:16 schreef Levitation het volgende:

[..]

Aanraders zijn er een hoop. Plein vd Hemelsevrede, Verboden Stad, Temple of Heaven, Zomerpaleis... de hutongs (of wat er nog van over is), gewoon zwerven door de immense stad.

Afrader is ingaan op een uitnodiging om "wat te gaan drinken" . Wij waren heerlijk naief meegegaan met een groepje studentes en waren na afloop E150,- lichter aan een thee ceremonie. Ja, dom, dom, dom, I know!
Wooooowwww, zoiets heb ik volgens mij ook mee gemaakt. Hieronder mijn verhaal.

Ik ben in Shanghai, en ik neem net afscheid van 2 Nederlandse collega's die naar een autobeurs gaan. Ik zet nog geen 10 stappen of een lief Chineesje komt naar me toe (meisje) en die vraagt in het Engels: "Hi, my name is huppelkut (o.i.d.) and I want to practice my English, do you wanna be friends and talk?".

Dus, ik aardig als ik ben en heb toch niks te doen zeg ok. Lopen 5 minuten, zegt ze "You want to drink Chinese tea with me in this tea-house". Ik: "ok".

Nou, ik een thee besteld, zij een tea besteld. Kwam der vriendin ook nog ff langs waar ze al over verteld had. Daarna kwamen er opeens 3 wiskey's op tafel. Wie ze besteld had mag joost weten maargoed. Ik hou niet zo van dat type sterke dranken, dus laat de mijne gewoon staan en drink er niks uit. Die 2 meiden die van zichzelf opgedronken waarbij ze nog zegt: "It's so cold outside, wiskey makes warm". Terwijl ik, idealistisch als ik ben, probeer uit te leggen dat alcohol de juist zorgt dat iemand het eerder koud krijgt.

Anyway, na zo'n 20 min zouden we afrekenen en weg gaan. Komt zo'n kerel met een rekening van 85 euro. 20 euro voor de wiskey per stuk. Voordat ik de bon zag dacht ik, ik betaal alles wel want die sloebers hebben toch niks, en wat kan mij die 5 euro rotten (kregen toch bijna alle bonnen betaald door het bedrijf ). Maargoed, 85 euro vind ik wat veel, plus dat ik me niet graag laat naaien.

Dus ik zeg, ok, ik betaal mijn thee, en de rest betalen jullie maar want ik heb verder niks besteld of niks aangeraakt (gelukkig maar dat ik die ranzige wiskey liet staan ). Begint die slet te schreeuwn met der vriendin dat ik de rijke westerling ben en dat ik het moet betalen omdat ze geen geld hebben.

Ik moest gewoon keihard lachen en voelde me de hele tijd op m'n gemak. Dit was voor mij het moment dat ik er achter kwam dat ik was gegroeid als persoon door het reizen (omdat ik vroeger misschien nog zenuwachtig had geworden in zo'n situatie). Magoed, omdat ik dus gewoon keihard moest lachen en ik lekker de discussie aanging zag de eigenaar van die tent ook wel in dat het bij deze klant niet ging lukken. Dus die haalde de bon op en accepteerde het bedrag dat ik betaalde voor de thee.

Achteraf jammer, want die mensen maken misbruik van de lieve Chineesjes die wel gewoon doen en vriendjes willen worden en Engels willen leren. Maar voor mij een prima ervaring.

"En esta fabrica, en este Estadio, hicimos realidad todos nuestros sueños" Alfredo Di Stefano
  zondag 2 maart 2008 @ 23:15:45 #55
127809 SuperrrTuxxx
Zwerver met een wekker
pi_57116157
Ieeeuuuwww ammel kikkers.
quote:
Op zondag 2 maart 2008 22:59 schreef WRDA6 het volgende:
Kennelijk zijn de foto's dus niet te zien? Heel vreemd wat op een ander forum wel en ik zie ze zelf ook. Wie kan me er mee helpen?
Dat komt omdat ze al in de cache van jouw browser staan. ImageShack houdt niet zo van FOK! en dat andere forum accepteren ze (ImageShack) waarschijnlijk wel, dus upload ze naar iets anders bijv http://xs.to

[ Bericht 39% gewijzigd door SuperrrTuxxx op 02-03-2008 23:22:43 ]
pi_57117130
Bedankt voor de tip. Ik ga ze daar van de week dan ook allemaal uploaden. Als het dan gelukg is post ik de foto's. Het zijn best leuke foto's dus wel de moeite. Kikkers is minder mooi :-)

Misschien dat de moderator ze even kan verwijderen?
  maandag 3 maart 2008 @ 10:32:26 #57
147659 thedunno
www.de-wall.nl
pi_57121799
Wat plaatjes van Chinese minderheden in de Guangxi provincie:

[ Bericht 3% gewijzigd door thedunno op 03-03-2008 10:38:26 ]
pi_57137407
Hele mooi foto's thedunno!
pi_57932676
kick.

Is Guangzhou de moeite van het bezoeken waard, of zijn er mooiere plekken in de buurt van Hong Kong te vinden om een paar dagen te verblijven?
While we're living, the dreams we have as children fade away
AFC Ajax | Borussia Mönchengladbach] | Kansas City Chiefs | Alabama Crimson Tide
pi_57940884
Guangzhou is een vieze stad, waar je van alles kan vinden. Ik heb er dikke padden gezien voor in de soep, tijgerpoten zonder tijger en veel dirt..
Het enige dat ik leuk vond was het eilandje waarop de koloniale bezetters hun gebouwen hebben neergezet.

Al in Macau geweest? Vast wel.

De eilandjes van Zhuhai zijn mooi!
pi_57940965
Gaat over vakantie komende zomer, dus moeten nog vertrekken.

Maar de keus is op Californie gevallen, dus Hong Kong/China/Macau komt een andere keer aan de beurt.
While we're living, the dreams we have as children fade away
AFC Ajax | Borussia Mönchengladbach] | Kansas City Chiefs | Alabama Crimson Tide
  zondag 13 april 2008 @ 01:48:48 #62
111228 Hopey
Di Jillae?!
pi_58014998
tvp, mijn bro gaat naar hangzhou om daar te studeren. Planning voor mij is dan om in september zo'n 3 weken rond te banjeren. Liefst Japan er ook nog bij.
Steden die voor mij op de wenslijst staan zijn: Shanghai, Beijing, Hongkong, Tokyo en alle must-see's zoals de muur, 3 kloven, terracotta leger (xian) en alles wat ik vergeten ben.

[ Bericht 37% gewijzigd door Hopey op 13-04-2008 01:54:07 ]
Seen it all done it all, can't remember most of it
  zondag 13 april 2008 @ 09:41:43 #63
61885 jojomen4
hungersite.com
pi_58016702
Haha, jij krijgt het druk die 3 weken. Staat veel op je lijst.
pi_58017298
Let wel op, China heeft de visum regels flink aangescherpt, dus zorg dat je niet in de problemen komt.
pi_58032688
quote:
Op zondag 13 april 2008 01:48 schreef Hopey het volgende:
tvp, mijn bro gaat naar hangzhou om daar te studeren. Planning voor mij is dan om in september zo'n 3 weken rond te banjeren. Liefst Japan er ook nog bij.
Steden die voor mij op de wenslijst staan zijn: Shanghai, Beijing, Hongkong, Tokyo en alle must-see's zoals de muur, 3 kloven, terracotta leger (xian) en alles wat ik vergeten ben.
Besef wel dat de must-see's die je nu opnoemt, toch vrij ver uit elkaar liggen. Je zou het allemaal wel kunnen redden, mits je een aantal binnenlandse vluchten pakt. Het lijkt me overigens wel overkill om Japan er ook nog bij te doen. Blijf gewoon de 3 weken in China zelf, er is daar genoeg te zien, en dan kan je ook alles wat relaxeder aandoen en meer genieten van de plekken daar!
"If i think, it all seems absurd to me; if i feel, it all seems strange; if i desire, he who desires is something inside of me." Fernando Pessoa - The Book of Disquiet
Wandelen in Noorwegen
pi_58039904
quote:
Op zondag 13 april 2008 23:14 schreef Pietjuh het volgende:

[..]

Besef wel dat de must-see's die je nu opnoemt, toch vrij ver uit elkaar liggen. Je zou het allemaal wel kunnen redden, mits je een aantal binnenlandse vluchten pakt. Het lijkt me overigens wel overkill om Japan er ook nog bij te doen. Blijf gewoon de 3 weken in China zelf, er is daar genoeg te zien, en dan kan je ook alles wat relaxeder aandoen en meer genieten van de plekken daar!
Of reizen met de nachttrein, da's én een beleving en behoorlijk efficiënt, omdat je 's nachts reist.
Tip: neem wel oordopjes mee, dan houdt dat geroggel van je medereizigers je niet zo wakker.
quote:
Op zondag 13 april 2008 10:45 schreef Evil_Jur het volgende:
Let wel op, China heeft de visum regels flink aangescherpt, dus zorg dat je niet in de problemen komt.
Wanneer hebben ze die regels aangescherpt? Was er ongeveer een jaar geleden en toen vond ik 't wel meevallen. Al was een nieuw visum krijgen als je paspoort gestolen is niet echt makkelijk... maar dat is een verhaal apart en hebben de meeste mensen gelukkig niet mee van doen.
***Levi was here***
pi_58039958
quote:
Op maandag 14 april 2008 11:40 schreef Levitation het volgende:

[..]

Wanneer hebben ze die regels aangescherpt? Was er ongeveer een jaar geleden en toen vond ik 't wel meevallen. Al was een nieuw visum krijgen als je paspoort gestolen is niet echt makkelijk... maar dat is een verhaal apart en hebben de meeste mensen gelukkig niet mee van doen.
Twee weken geleden ofzo, in verband met de Spelen en TIbet en dergelijke. Ik zag het op het NOS nieuws, het schijnt dat je nu dus een exacte lijst inclusief bevestigingen van hotels, binnenlandse reizen enzovoorts moet geven.
pi_58046755
quote:
Op maandag 14 april 2008 11:40 schreef Levitation het volgende:
Of reizen met de nachttrein, da's én een beleving en behoorlijk efficiënt, omdat je 's nachts reist.
Tip: neem wel oordopjes mee, dan houdt dat geroggel van je medereizigers je niet zo wakker.
Ik heb afgelopen zomer ook met al mijn lange afstandsreizen per trein gedaan, en vond het echt heerlijk Het enige probleem wat ik toen ondervond, is dat het wel eens een paar dagen kan duren voordat je een treinkaartje kan bemachtigen. De ergste was de Chengdu - Kunming lijn, waar ik 4 dagen op een kaartje moest wachten. Ik had opzich wel eerder meegekund, maar dan moest ik een dikke 20 uur in een hardseat klasse zitten, en daar had ik iets minder zin in toen, na deze ervaring een paar keer meegemaakt te hebben Maar ik denk dat het n september allemaal wel mee zal vallen, aangezien je dan al wat buiten het toeristenseizoen zit.
"If i think, it all seems absurd to me; if i feel, it all seems strange; if i desire, he who desires is something inside of me." Fernando Pessoa - The Book of Disquiet
Wandelen in Noorwegen
pi_58117583
quote:
Op donderdag 17 april 2008 15:09 schreef Evil_Jur het volgende:
Nog meer slecht nieuws: 'Buitenlandse studenten tijdelijk weg uit China'
Wat betreft de visum-aanpassingen,
ik hoorde gister ook op het nieuws dat er voorlopig alleen even visa voor maximaal 1 maand uit worden gegeven.
Waarschijnlijk tot de Spelen voorbij zijn, neem ik aan.

Het zal allemaal wel met de voorzorgsmaatregelen tegen terroristische aanslagen te maken hebben.
 FR
pi_58120496
quote:
Op donderdag 17 april 2008 15:09 schreef Evil_Jur het volgende:
Nog meer slecht nieuws: 'Buitenlandse studenten tijdelijk weg uit China'
Paar weken terug m'n vlucht geboekt voor 4,5 week China, maar van dit soort nieuws wordt ik niet vrolijk. Gelukkig heb ik m'n visum net een paar dagen voor de aanscherping van de regels kunnen krijgen, maar die 20 dagen gelden dan nog steeds. Vorige zomer was dat een stuk relaxter.

Wat betreft het uitzetten van studenten: het blijft gissen naar de oorzaak. Officieel is het om de veiligheid te kunnen garanderen, maar of dat ook de werkelijke reden is.. China was voor toeristen altijd een uiterst veilig land, dus het is niet te hopen dat dat deze zomer anders is. Aan de andere kant bestaat het vermoeden dat de regering geen pottenkijkers kan gebruiken, laat staan kritische studenten. Dat zou in ieder geval wel stroken met politie invallen bij expats en de verscherpte visummaatregelen.
When you came pulling in here, did you notice a sign out in front of my house that said Dead Nigger Storage?
pi_58121951
Ik zat er in 2005 op een studentenvisum, toen was het inderdaad allemaal koek en ei, dus ik vind dit allemaal zorgwekkende ontwikkelingen. Een excuus dat ik overigens gehoord heb is dat de vreemdelingendienst te veel werk heeft aan de OS toeristen, en dat daarom studenten enzo even moeten wijken. Dat klonk me nogal onzinnig in de oren, dus ik gok dat ze nog steeds het aantal pottenkijkers willen beperken.
pi_58122990
quote:
Op donderdag 17 april 2008 20:27 schreef just.in.case het volgende:
Aan de andere kant bestaat het vermoeden dat de regering geen pottenkijkers kan gebruiken, laat staan kritische studenten.
Ja, dat is indd goed mogelijk.

Dat ze überhaupt nog buitenlandse studenten acceptéren!...
 FR
  vrijdag 18 april 2008 @ 10:43:41 #74
127809 SuperrrTuxxx
Zwerver met een wekker
pi_58131232
pi_58310676
tvp
pi_58507588
Ik heb al eerder in dit topic gepost en doe het nu nog een keertje. Ik heb een beetje een plan (ik wil niet teveel plannen om zoveel mogelijk vrijheid te behouden) hoe ik wil gaan reizen in China, in het kort:

- Vanuit Laos bij Boten de grens over en dan naar Mohan
- Mohan - Mengla
- Jinghóng
- Simao
- Kunming
- Dali
- Lijiang
- Zhongdian
- Dan waarschijnlijk naar Chengdu (al eens eerder geweest) en dan naar Tibet per trein
- Lhasa
- Vanuit Lhasa per 4x4 naar Nepal

Iemand tips? Ik hoop dat het tegen die tijd weer mogelijk is om een 60 dagen visum te krijgen want 30 dagen is vrij krap.
pi_58509800
Hopelijk hebben ze tegen de tijd dat je wilt gaan de toegang voor toeristen weer geopend in Tibet.
pi_58509896
Ja inderdaad. Als dat niet zo is dan sla ik Tibet (voor de tweede keer in mijn leven) weer over en probeer ik het een andere keer nogmaals. Maar ik verwacht en hoop dat het na de Spelen weer definitief open zal gaan.
  maandag 19 mei 2008 @ 17:27:51 #80
47776 somegirl
Gossip Girl
pi_58764670
Zijn er nog mensen die onlangs een visum aangevraagd hebben? Ik heb een ticket geboekt van 7 juli - 31 aug, maar vrees dat ik geen visum krijg voor de hele periode! Dan maar uitwijken naar een buurland ofzo, maar kun je dan gewoon weer een visum krijgen?
Men are like a fine wine. They start out as grapes, and it's up to women to stomp the shit out of them until they turn into something acceptable to have dinner with.
  maandag 19 mei 2008 @ 17:33:23 #81
47776 somegirl
Gossip Girl
pi_58764779
Hmmm, ik vind net dit op www.visumdienst.nl

CHINA

kijk hier regelmatig, de regels kunnen nog aangescherpt worden.

Er worden worden alleen nog single en double entry visa afgegeven met een geldigheid van maximaal 3 maanden (voor inreis), met een maximaal verblijf van 30 dagen per inreis. Zakenvisa kunnen lokaal verlengd worden met behulp van een Chinees bedrijf. De maatregelen houden verband met en duren tot na de Olympische Spelen en Paralympics. (8 augustus - 17 september). Ook reizen met eigen vervoer naar China zijn in deze periode niet toegestaan.

Laatste wijzigingen d.d. 13 mei 2008:

Visa voor Nederlanders worden alleen nog uitgegeven via kantoor Rotterdam door het consulaat in Den Haag.

Zakenvisum: aanvraag moet vergezeld gaan van een uitnodiging, (klik hier voor een voorbeeld) afgestempeld door de lokale overheid. Het origineel moet worden toegestuurd en dat moeten we bij de aanvraag inleveren. Een kopie mag niet meer. Voorts moeten er een hotelboeking (per fax, email mag alleen als het ingescande brief is) en een vluchtschema worden bijgevoegd.

Toeristenvisum: bij de aanvraag moeten hotelboeking(en) en een vluchtschema worden overlegd. Voorts moet er een gedetailleerd reisschema worden bijgevoegd waarin van dag tot dag staat vermeld (in het Engels) wat de reisroute is en welke hotels worden bezocht. Van al deze hotels moet er een confirmatie worden bijgevoegd voor de gehele verblijfsperiode. Op de bonnefooi reizen (backpacken) is dus onmogelijk.

Bij een volledig geboekte pakketreis volstaat een engelstalige brief van de touroperator, gericht aan het consulaat, waarin alle vlucht-, reis- en hotelgegevens en data worden vermeld.

Privébezoek: bij bezoek aan privépersonen moet een brief of fax van de persoon in China worden bijgevoegd, gericht aan het Chinees consulaat, waarin de aanvrager vermeldt (in het Engels of Chinees) wie hij uitnodigt, met adres aldaar en de verblijfsperiode. De persoon in China moet ook een kopie van zijn paspoort en een kopie van zijn visum of verblijfsvergunning aanleveren. Voorts moet een er kopie van het huur c.q. koopcontract van het huis/appartement worden bijgevoegd. De reiziger zelf moet ook een Engelstalige brief bijvoegen waarin hij vermeldt wie hij wanneer gaat bezoeken met een gedetailleerd schema van wat zij precies gaan doen. Ook moet er een vluchtschema worden bijgevoegd.

Voor mensen die via Hongkong overland naar Guangzhou (Kanton) gaan moet bij de visumaanvraag een bootreservering of treinticket worden bijgevoegd

Same day visa worden niet meer afgegeven. De aanvraag duurt minimaal 24 uur.

Er komt geen visumvrijstelling voor bezoekers aan de Olympische Spelen. Voor zover nu bekend geldt die vrijstelling alleen voor deelnemers en officials.
Men are like a fine wine. They start out as grapes, and it's up to women to stomp the shit out of them until they turn into something acceptable to have dinner with.
  dinsdag 20 mei 2008 @ 00:52:52 #82
81028 ScudRaket
Fanatiek nachtbaggeraar
pi_58773158
quote:
Op maandag 19 mei 2008 17:33 schreef somegirl het volgende:
Hmmm, ik vind net dit op www.visumdienst.nl

CHINA

kijk hier regelmatig, de regels kunnen nog aangescherpt worden.

Er worden worden alleen nog single en double entry visa afgegeven met een geldigheid van maximaal 3 maanden (voor inreis), met een maximaal verblijf van 30 dagen per inreis. Zakenvisa kunnen lokaal verlengd worden met behulp van een Chinees bedrijf. De maatregelen houden verband met en duren tot na de Olympische Spelen en Paralympics. (8 augustus - 17 september). Ook reizen met eigen vervoer naar China zijn in deze periode niet toegestaan.

Laatste wijzigingen d.d. 13 mei 2008:

Visa voor Nederlanders worden alleen nog uitgegeven via kantoor Rotterdam door het consulaat in Den Haag.

Zakenvisum: aanvraag moet vergezeld gaan van een uitnodiging, (klik hier voor een voorbeeld) afgestempeld door de lokale overheid. Het origineel moet worden toegestuurd en dat moeten we bij de aanvraag inleveren. Een kopie mag niet meer. Voorts moeten er een hotelboeking (per fax, email mag alleen als het ingescande brief is) en een vluchtschema worden bijgevoegd.

Toeristenvisum: bij de aanvraag moeten hotelboeking(en) en een vluchtschema worden overlegd. Voorts moet er een gedetailleerd reisschema worden bijgevoegd waarin van dag tot dag staat vermeld (in het Engels) wat de reisroute is en welke hotels worden bezocht. Van al deze hotels moet er een confirmatie worden bijgevoegd voor de gehele verblijfsperiode. Op de bonnefooi reizen (backpacken) is dus onmogelijk.

Bij een volledig geboekte pakketreis volstaat een engelstalige brief van de touroperator, gericht aan het consulaat, waarin alle vlucht-, reis- en hotelgegevens en data worden vermeld.

Privébezoek: bij bezoek aan privépersonen moet een brief of fax van de persoon in China worden bijgevoegd, gericht aan het Chinees consulaat, waarin de aanvrager vermeldt (in het Engels of Chinees) wie hij uitnodigt, met adres aldaar en de verblijfsperiode. De persoon in China moet ook een kopie van zijn paspoort en een kopie van zijn visum of verblijfsvergunning aanleveren. Voorts moet een er kopie van het huur c.q. koopcontract van het huis/appartement worden bijgevoegd. De reiziger zelf moet ook een Engelstalige brief bijvoegen waarin hij vermeldt wie hij wanneer gaat bezoeken met een gedetailleerd schema van wat zij precies gaan doen. Ook moet er een vluchtschema worden bijgevoegd.

Voor mensen die via Hongkong overland naar Guangzhou (Kanton) gaan moet bij de visumaanvraag een bootreservering of treinticket worden bijgevoegd

Same day visa worden niet meer afgegeven. De aanvraag duurt minimaal 24 uur.

Er komt geen visumvrijstelling voor bezoekers aan de Olympische Spelen. Voor zover nu bekend geldt die vrijstelling alleen voor deelnemers en officials.
Pfffffff.. hoezo bureaucratie...
  dinsdag 20 mei 2008 @ 12:01:57 #83
158292 problematiQue
Correspondent ter Plaatse
pi_58778369
Ik ga volgende week woensdag voor 18 dagen naar Beijing en Noord-Korea. Ik ben ongeveer 10 dagen in Beijing, en vroeg me af of iemand nog off-the-beaten-path bezienswaardigheden weet die leuk zijn om te bekijken?
  dinsdag 20 mei 2008 @ 12:04:20 #84
158292 problematiQue
pi_58778406
quote:
Op maandag 19 mei 2008 17:27 schreef somegirl het volgende:
Zijn er nog mensen die onlangs een visum aangevraagd hebben? Ik heb een ticket geboekt van 7 juli - 31 aug, maar vrees dat ik geen visum krijg voor de hele periode! Dan maar uitwijken naar een buurland ofzo, maar kun je dan gewoon weer een visum krijgen?
Ja, maar ik ben bang dat 7 juli tot 31 augustus te lang is. Je mag maximaal 30 dagen per entry in China blijven. Misschien in de tussentijd dus even uitwijken naar een ander land/Hong Kong/Taiwan?
  dinsdag 20 mei 2008 @ 15:17:50 #85
47776 somegirl
Gossip Girl
pi_58781885
quote:
Op dinsdag 20 mei 2008 12:04 schreef problematiQue het volgende:

[..]

Ja, maar ik ben bang dat 7 juli tot 31 augustus te lang is. Je mag maximaal 30 dagen per entry in China blijven. Misschien in de tussentijd dus even uitwijken naar een ander land/Hong Kong/Taiwan?
Moest jij ook een heel reisschema inleveren?
pi_58783675
quote:
Op dinsdag 20 mei 2008 12:01 schreef problematiQue het volgende:
Ik ga volgende week woensdag voor 18 dagen naar Beijing en Noord-Korea. Ik ben ongeveer 10 dagen in Beijing, en vroeg me af of iemand nog off-the-beaten-path bezienswaardigheden weet die leuk zijn om te bekijken?
Waar heb je de Noord-Korea reis geregeld en wat heb je ervoor betaald? Ik ben zelf bezig eea te organiseren, de prijs viel me behoorlijk tegen. Het goedkoopst schijnt vnc travel te zijn, klopt dat?
  dinsdag 20 mei 2008 @ 17:34:36 #87
158292 problematiQue
pi_58784408
quote:
Op dinsdag 20 mei 2008 15:17 schreef somegirl het volgende:

[..]

Moest jij ook een heel reisschema inleveren?
Ja, heb ik nog wel wat mee gesjoemeld, omdat ik nog niet voor alles een hotelreservering+treinticket heb. Maar ik heb inderdaad een verhaaltje geschreven over wat ik ga doen, hoe ik er ga komen en waar ik slaap, etc.
  dinsdag 20 mei 2008 @ 17:41:17 #88
158292 problematiQue
pi_58784579
quote:
Op dinsdag 20 mei 2008 16:55 schreef aiello het volgende:

[..]

Waar heb je de Noord-Korea reis geregeld en wat heb je ervoor betaald? Ik ben zelf bezig eea te organiseren, de prijs viel me behoorlijk tegen. Het goedkoopst schijnt vnc travel te zijn, klopt dat?
Ik ga via Koryo Tours (www.koryotours.com), en het is inderdaad behoorlijk duur, maar Noord-Korea is dan ook geen budget bestemming. Ook is Koryo Tours dé specialist, en zeker met zo'n reisbestemming ga ik liever met mensen mee die weten wat ze aan het doen zijn.

Ik heb betaald 1650 euro, voor de 'Spring Arts and Education Tour' met de Dandong optie:
quote:
June 6– 11/12 Spring Arts and Education Tour
Fri (Plane) – Weds (Train, arriving in Beijing Thurs)
This is the first tour of its kind where, in addition to the usual highlights, there is a focus on the DPRK’s art and education. Best weather of the year and 2008’s first trip through the Kuwol mountains from Nampo, staying overnight at a Cadres sanatorium with thermal baths fed by spring water. We drive through the beautiful Kuwol Mountains and work our way south to the DMZ, for an overnight stay on the border in the beautiful Li Dynasty Folk Hotel. We will also get the chance to meet artists and visit schools etc. One of the highlights of the trip will be he chance to watch the DPRK men's football team as they play Turkmenistan in the world cup qualifier.
Flight in and Train out (please note if you take the Dandong option – you are back in Beijing on Fri) 5 nights in DPRK, plus one on the train (Itinerary)
Price: 1490 Euros (plus ticket for football approx 20 Euros)
Please apply for this tour by May 16th
klik

Deze zijn goedkoper dan Koryo, maar die beantwoordden mijn e-mails met sms-taal, dus toen ben ik maar afgehaakt. Van VNC Travel heb ik nog nooit gehoord.
pi_58789455
quote:
Op dinsdag 20 mei 2008 12:01 schreef problematiQue het volgende:
Vorig jaar ben ik slechts vier dagen in Beijing geweest en heb dus alleen de standaard highlights gezien. Echter kan ik het stuk muur van Jinshanling naar Simatai aanbevelen. Het is een stuk van ongeveer 8 km, volledig ongerestaureerd en daardoor nog authenthiek en niet toeristisch. Badaling is het dichtst bij Beijing, en dus ook het drukst bezocht. Iets verder ligt Mutianyu, wat ook helemaal gerestaureerd is en eveneens erg toeristisch. Voor ongeveer 50 - 80 euro kun je voor een dag een taxi regelen die je af zet bij Jinshanling en weer bij Simatai ophaalt. Het is ongeveer 120 km van Beijing, dus wel goed te doen.
When you came pulling in here, did you notice a sign out in front of my house that said Dead Nigger Storage?
pi_58789503
Overigens vertrek ik over ruim een maand weer naar China, maar dan voor 4,5 week. Heeft iemand enig idee hoe de situatie op dit moment in Chengdu is? Het schijnt dat Chengdu er relatief goed vanaf gekomen is, dus weinig ingestorte gebouwen, terwijl het op slechts 170 km van het epicentrum lag. Desnoods slaan we Chengdu over, maar dat zou wel heel jammer zijn.
  dinsdag 20 mei 2008 @ 22:15:15 #91
178718 Travelmonkey
online reisgids
pi_58790640
hoe zit het precies met de aftershock? Voor wat ik begrepen heb is chengdu er goed vanaf gekomen trouwens ja. Ik zou iig zeker eerst kijken wat de voorspellingen zijn ....
pi_58790864
quote:
Op dinsdag 20 mei 2008 22:15 schreef Travelmonkey het volgende:
hoe zit het precies met de aftershock? Voor wat ik begrepen heb is chengdu er goed vanaf gekomen trouwens ja. Ik zou iig zeker eerst kijken wat de voorspellingen zijn ....
Las net in de krant dat er vandaag weer eentje was met een kracht van 5 op de schaal van Richter, wat nog steeds vrij fors is. Zelfs de meest luxueze hotels begonnen nu scheuren te vertonen.. Vertrekken pas eind juni, dus misschien dat het tegen die tijd wel weer enigszins opgebouwd is allemaal. Even afwachten dus.
  dinsdag 20 mei 2008 @ 22:31:30 #93
178718 Travelmonkey
online reisgids
pi_58791108
denk niet dat alles dan opgebouwd is, maar wel dat dan het gevaar geweken is. Zou juist geloof ik wel gaan om kijken wat de gevolgen daar zijn (zo lang het maar veilig is).. Een scheurtje in een muur zou ik niet wakker van liggen.
  dinsdag 20 mei 2008 @ 22:40:36 #94
21109 Levitation
Dwarsligger
pi_58791367
Iemand enig idee hoe Grand Buddha in Leshan er vanaf gekomen is?

Ben ik eigenlijk wel erg benieuwd naar... zou toch eeuwig zonde zijn als die (erg) beschadigd is.
***Levi was here***
  woensdag 21 mei 2008 @ 10:07:20 #95
158292 problematiQue
pi_58797082
quote:
Op dinsdag 20 mei 2008 21:36 schreef just.in.case het volgende:

[..]

Vorig jaar ben ik slechts vier dagen in Beijing geweest en heb dus alleen de standaard highlights gezien. Echter kan ik het stuk muur van Jinshanling naar Simatai aanbevelen. Het is een stuk van ongeveer 8 km, volledig ongerestaureerd en daardoor nog authenthiek en niet toeristisch. Badaling is het dichtst bij Beijing, en dus ook het drukst bezocht. Iets verder ligt Mutianyu, wat ook helemaal gerestaureerd is en eveneens erg toeristisch. Voor ongeveer 50 - 80 euro kun je voor een dag een taxi regelen die je af zet bij Jinshanling en weer bij Simatai ophaalt. Het is ongeveer 120 km van Beijing, dus wel goed te doen.
Die zal ik onthouden, bedankt!
pi_58805003
quote:
Op dinsdag 20 mei 2008 22:40 schreef Levitation het volgende:
Iemand enig idee hoe Grand Buddha in Leshan er vanaf gekomen is?
[ afbeelding ]

Ben ik eigenlijk wel erg benieuwd naar... zou toch eeuwig zonde zijn als die (erg) beschadigd is.
Lijkt me dat die al wel meer aardbevingen doorstaan heeft, dus vermoed dat daar weinig mee mis is.

Weet iemand trouwens hoelang die Sound and Light-show nog wordt opgevoerd in Yangshuo? Vond ik vorig jaar erg de moeite waard, maar ik vroeg me af of de show deze zomer ook nog gedraaid wordt.
  woensdag 21 mei 2008 @ 16:57:19 #97
47776 somegirl
Gossip Girl
pi_58805088
Ik heb nog even een vraagje over de visa. Zit er toch een beetje mee in m'n maag!

Als ik dus maar voor 30 dagen een visum krijg voor China, en ik ben daar bijvoorbeeld eerst 3 weken, en dan nog 2 weken tijdens de OS, en in tussentijd in een ander land, geld dat dan? Of is je visum voor 30 dagen achtereen en als je weg gaat is dat jammer. Of krijg je als je weg gaat sowieso weer nieuwe 30 dagen?

Pfffff, lastig allemaal dit zeg! Hoop dat iemand kan helpen!
pi_58805231
quote:
Op woensdag 21 mei 2008 16:57 schreef somegirl het volgende:
Ik heb nog even een vraagje over de visa. Zit er toch een beetje mee in m'n maag!

Als ik dus maar voor 30 dagen een visum krijg voor China, en ik ben daar bijvoorbeeld eerst 3 weken, en dan nog 2 weken tijdens de OS, en in tussentijd in een ander land, geld dat dan? Of is je visum voor 30 dagen achtereen en als je weg gaat is dat jammer. Of krijg je als je weg gaat sowieso weer nieuwe 30 dagen?

Bij mijn weten is een visum 3 maanden geldig, echter moet deze na 30 dagen verlengd worden. Het makkelijkste is om daarvoor bijv. Hong Kong aan te doen, zodat je 30 dagen weer opnieuw in gaan. Zo hadden wij een double-entry visum aangevraagd om naar Hong Kong te kunnen en dat komt nu wel goed uit. Als je het land uitgaat en weer terug komt gaan je 30 dagen dus weer opnieuw in, tenzij je natuurlijk al 3 maanden geweest bent..
  woensdag 21 mei 2008 @ 17:43:14 #99
158292 problematiQue
pi_58805986
quote:
Op woensdag 21 mei 2008 16:57 schreef somegirl het volgende:

Zoals just.in.case al zei, een visum is 3 maanden geldig, en je mag per entry 30 dagen blijven. Wil je dus van 7 juli tot 30 augustus naar China, dan moet je tussendoor even het land uit. Je kunt misschien als je China bent bij de autoriteiten iemand lief aankijken, maar even naar Hong Kong o.i.d. lijkt mij het makkelijkst en vrijwel gegarandeerd probleemloos. Vergeet niet dat je voor je een Chinees visum gaat aanvragen al voor iedere nacht in China een hotel moet hebben geboekt, en dat je voor een double entry visum 4 vluchten/treinritten/etc moet hebben geboekt (in-eerste entry-uit, in-tweede entry-uit). Het is lastig, maar als je volgens de Chinese regels speelt moet het lukken. Succes!
  woensdag 21 mei 2008 @ 17:52:42 #100
47776 somegirl
Gossip Girl
pi_58806155
Oke dan, wat een geregel!!! Maar dat gaat goedkomen dan. Alleen nog even die vlieg/treinreis regelen. Moet je voor Hong Kong ook nog een apart visum regelen? Of kun je daar zo in voor een paar dagen?

Om m'n hotel probleem op te lossen zat ik te denken aan gewoon een hostel te boeken voor de gehele periode, de confirmatie te krijgen en het daarna weer cancellen. Je hoeft het toch pas te betalen als je daar bent. Gaat dat werken denken jullie?

Ben erg blij met jullie info!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')