1 2 3 | $item = (isSet($_GET['i']) ? $_GET['i'] : ""); ?> |
Je hoeft toch alleen de key aan die functie door te geven? $_POST is super-global, dus die heb je ook tot je beschikking binnen de functie.quote:Op donderdag 29 november 2007 10:13 schreef Xcalibur het volgende:
Ik heb een beetje een kip-ei probleem met het checken van een variabele...
Ik controleer alle input met een set functies, die bepalen of een veld leeg mag zijn, alleen numeriek, etc. Ik gooi dus een $_POST variabele in die functie. Als deze variabele niet bestaat krijg ik dus een notice, maar ik check pas OF hij bestaat IN de functie....
Nou kan ik wel een isset om de functie aanroep heenzetten, maar dat vind ik niet mooi
Kan ik dit oplossen?
over de 50 if: Dat kun je makkelijk met een switchquote:Op donderdag 29 november 2007 18:50 schreef DaFrenk het volgende:
Stel dat ik in de database een veld "media type" heb waarin zo'n 50 unieke types staan (zoals CD, LP enz.). Nu wil ik wanneer ik die types ga weergeven op de site i.p.v. tekst een afbeelding neerzetten. Dus als het type CD is dan moet hij /images/cd.gif weergeven. Hoe kan ik dit op een nette en efficiënte manier oplossen? 50 if-statements lijkt me een beetje onhandig.
Zelf zat ik te denken aan een array met alle types en de bijbehorende afbeeldingen. Maar hoe maak ik zoiets aan en hoe haal ik dat er weer uit?Hij moet dus die array doorzoeken naar het media-type en vervolgens de afbeelding die erbij hoort terug geven zodat ik die kan echo'en.
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 | switch($typ) { case 'lp' : $img = 'lp.gif'; break; case 'cd' : $img = 'cd.gif'; break; default : $img = 'default.gif'; break; } $imgurl = 'path/to/images/'.$img; ?> |
Waarom die tweede s met een hoofdletter? Overigens vind ik het wel een beetje raar dat die functie geen is_set heet. Aangezien een hoop functies wel met is_ beginnen, zoals is_numeric, is_null enzovoorts.quote:Op woensdag 28 november 2007 18:35 schreef Chandler het volgende:
Je kunt nog beter dit doen; dan is de variabel zo ie zo gebruikt.
[ code verwijderd ]
uit het hoofd hé
quote:Op donderdag 29 november 2007 19:25 schreef super-muffin het volgende:
[..]
over de 50 if: Dat kun je makkelijk met een switch
[ code verwijderd ]
En het doorzoeken van een array is niet zo heel moeilijk.Als je de key weet is het een kwestie van $array['key'];
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 | $arr = array("cd" => "cd.gif", "lp" => "lp.gif", etcetcetc); if (in_array("cd", $arr)) { $img = $arr["cd"]; } else { $img = "standaard.jpg"; } ?> |
of een extra kolom maken in je database met daarin "type.gif" en die ook gewoon in je loop gooienquote:Op donderdag 29 november 2007 19:38 schreef Chandler het volgende:
[..]
Je kunt beter een array aanmaken met bv het volgende
[ code verwijderd ]
dit is maar een opzetje, maar scheelt heel veel IF's
quote:Op donderdag 29 november 2007 19:38 schreef Chandler het volgende:
[..]
[ code verwijderd ]
De array met de mapping van type naar plaatje kan je in een config bestandje zetten. Dan kan je de mapping wijzigen zonder echt in de code te knoeien.quote:
Om hem dynamisch te maken moet ik dan zoiets doen?quote:Op donderdag 29 november 2007 19:38 schreef Chandler het volgende:
[..]
:N
[ code verwijderd ]
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 | $arr = array("cd" => "cd.gif", "lp" => "lp.gif", etcetcetc); if (in_array($row['MEDIA'] , $arr)) { $img = $arr[$row['MEDIA']]; } else { $img = "standaard.jpg"; } ?> |
1 2 3 | $img = ( file_exists( $row['media'].'.gif' ) ? $row['media'] : 'default' ) . '.gif'; ?> |
Interessante oplossing! Inderdaad doodsimpel! Even kijken of dat compatible is met alle media types die ik heb.quote:Op donderdag 29 november 2007 22:34 schreef ralfie het volgende:
[ code verwijderd ]
Zoooo, hoef je alleen maar de plaatjes te uploaden van de media die je wil en klaar is DaFrenk. Niks geen gezeik met arrays, en simpel dingen toevoegen of verwijderen. Wel iets trager als je dit honderden keren gaat doen op elke pagina, maar het is wel lekker simpel. En daar hou ik van
tevens tvp
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 | kees - maand - 2 kees - dag - 3 kees - stad - groningen kees - land - NL erik - jaar - 1988 erik - maand - 3 erik - dag - 12 erik - stad - Amsterdam erik - land - NL mark - jaar - 1977 mark - maand - 12 mark - dag - 22 mark - stad - Antwerpen mark - land - BE |
1 2 3 4 5 | FROM database LEFT JOIN database d ON d.naam = database.naam WHERE d.property = 'land' AND d.value = 'NL' AND database.property = 'stad' GROUP BY database.value |
1 2 3 4 | FROM database db1, database db2 WHERE db1.naam = 'land' AND db2.naam = 'stad' AND db1.titel = db2.titel AND db1.naam = 'NL' GROUP BY database.value |
1 2 3 4 5 | FROM db1 LEFT JOIN db1 D on D.naam = db1.naam WHERE D.property = 'land' AND D.value = 'nl' AND db1.property = 'woonplaats' GROUP by db1.value |
1 2 3 4 5 6 7 8 | FROM gegevens WHERE naam = 'stad' AND titel IN ( SELECT DISTINCT(titel) FROM gegevens WHERE naam = 'land' AND gegeven = 'NL' ) |
Je moet geen left join hebben maar je moet dezelfde tabel twee keer aan elkaar joinen en in de WHERE zeggen dat je van de ene alleen het land wil zien, en van de anders alleen de stadquote:Op vrijdag 30 november 2007 11:33 schreef Chandler het volgende:
Jort, dat werkte niet.
Ik heb net weer een LEFT JOIN geprobeerd maar kwam weer heel wat buitenlandse woonplaatsen tegen
[ code verwijderd ]
Ik kan helaas geen select in een query gebruiken *(geen query in queries)*quote:
Dat heb ik dus geprobeerd, maar het stomme is dat ik dan nog buitenlandse plaatsen krijgquote:Op vrijdag 30 november 2007 11:39 schreef JortK het volgende:
Je moet geen left join hebben maar je moet dezelfde tabel twee keer aan elkaar joinen en in de WHERE zeggen dat je van de ene alleen het land wil zien, en van de anders alleen de stad
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |