abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 25 november 2007 @ 15:41:46 #51
107951 JortK
Immer kwaliteitsposts
pi_54825745
quote:
Op zondag 25 november 2007 15:37 schreef Xcalibur het volgende:
nou, tot nu toe zijn het steeds verschillende pagina's geweest, dus dat is net zo hopeloos waarschijnlijk
Dan errors welke komen van bezoekers zonder referrer niet mailen?
pi_54826690
quote:
Op zondag 25 november 2007 15:37 schreef Xcalibur het volgende:
nou, tot nu toe zijn het steeds verschillende pagina's geweest, dus dat is net zo hopeloos waarschijnlijk
Tegen die hack probes doe je totaal niks, onbegonnen werk en zonde van je tijd want last heb je er toch niet van, tenzij je elke keer een mailtje laat sturen
Mailtje uitzetten is echt de beste optie dus. Je kan anders ook een statistiekenpakket of log parser gebruiken die kan filteren op error codes. Bijv awstats kan dat, gewoon ff googlen.
pi_54827576
quote:
Op zondag 25 november 2007 13:09 schreef JortK het volgende:

[..]

Ik zou het sowieso niet mogelijk maken om meerdere bestanden tegelijkertijd te downloaden

Verder zou ik kijken naar het aantal downloads van een bestand per ID per een x tijd
Probleem is dat downloaden ook bekijken is

En je je moet wel meerdere afbeeldingen kunnen bekijken/ophalen toch?
The people who lost my respect will never get a capital letter for their name again.
Like trump...
  zondag 25 november 2007 @ 16:50:42 #54
107951 JortK
Immer kwaliteitsposts
pi_54827653
quote:
Op zondag 25 november 2007 16:48 schreef Chandler het volgende:

[..]

Probleem is dat downloaden ook bekijken is

En je je moet wel meerdere afbeeldingen kunnen bekijken/ophalen toch?
Dan moet je de combinatie maken denk ik

Dus wanneer iemand in x tijd meer dan x bytes ophaalt is die waarschijnlijk niet goed bezig
pi_54832516
Wat is er niet goed aan deze regex?

1
2
3
<?php
preg_match
('/^(.*?)\,[ ](the|a|de|dr\.|dj\.)$/'$Name$Match);
?>

Ik krijg de error : 'Compilation failed: nothing to repeat at offset 5'.
pi_54833531
Ik denk dat de combinatie "*?" niet mag. * betekent 0 of meerdere keren, ? betekent 0 of 1 keer. Het vraagteken is dus overbodig.
Wil iedereen die in telekinese gelooft nu mijn hand op steken?
| Foto's van toen en nu | Icons | Whatpulse keyboard | .NET developer? |
pi_54838037
quote:
Op zondag 25 november 2007 20:30 schreef SuperRembo het volgende:
Ik denk dat de combinatie "*?" niet mag. * betekent 0 of meerdere keren, ? betekent 0 of 1 keer. Het vraagteken is dus overbodig.
De *? staat voor ungreedy (of reluctant). De quantifier gevolgd door een vraagteken geeft dan aan dat die een geldige pattern moet vinden, maar het liefst een zo kort mogelijke. Om het even aan de hand van een voorbeeld te illustreren :
1
2
3
4
5
6
// Greedy
preg_match('#a(b|a)*a#', 'ababba'); // Matcht 'ababba'

// Reluctant
preg_match('#(a(b|a)*?a#', 'ababba'); // Matcht 'aba'
preg_match('#(a(b|a)*?a#', 'abbbabba'); // Matcht 'abbba'

Met betrekking tot de vraag, de pattern is volgens mij gewoon geldig. Is het misschien Replique die dingen raar escapet?
pi_54838215
quote:
Op zondag 25 november 2007 23:12 schreef autocue het volgende:

[..]

De *? staat voor ungreedy (of reluctant). De quantifier gevolgd door een vraagteken geeft dan aan dat die een geldige pattern moet vinden, maar het liefst een zo kort mogelijke. Om het even aan de hand van een voorbeeld te illustreren :
Je kunt een pattern ook ungreedy maken met de modifier U:
1preg_match('#(a(b|a)*a#U', 'ababba'); // Matcht 'aba'
Dat heeft over het algemeen mijn voorkeur.
pi_54839437
quote:
De *? staat voor ungreedy (of reluctant).
Ja, natuurlijk. Was ik ff vergeten. Hij is bij deze regexp wel overbodig, want er staat niets in wat een verschil tussen greedy/ungreedy zou maken.
quote:
Is het misschien Replique die dingen raar escapet?
Ik vroem me ook al af of er niet ergens een \ zou zijn weggevallen.
Wil iedereen die in telekinese gelooft nu mijn hand op steken?
| Foto's van toen en nu | Icons | Whatpulse keyboard | .NET developer? |
  dinsdag 27 november 2007 @ 11:32:39 #60
18008 hornage
FOK! Movie Trivia-Prijsmeester
pi_54866622
quote:
Op woensdag 21 november 2007 19:04 schreef Xcalibur het volgende:

[..]

Waarom kan je vanuit Word niet gewoon als .txt opslaan?
Het enige wat ik me kan voorstellen is dat je een probleem met de regeleinden hebt, maar dat lijkt me wel op te lossen
Zoals ik al noemde in mijn verhaal of in mijn vorige topic is dit wel mogelijk, alleen er komt een bepaalde encoding overheen die ervoor zorgt dat je meer problemen krijgt dan alleen maar andere line-breaks.

Ik heb het trouwens onderhand draaiend. Ergens voor 6 dollar die word/rtf class kunnen laten decoden. Gelukkig maar.
Als iemand nog geinteresseerd is om die class te hebben dan moet ie mij maar ff mailen of pm'en. Handige class om te hebben nl.

Nu nog ff andere vraag. op http://www.pi-online.nl/ zie je op de homepage aan de rechterkant een kind of tracker idee staan. Een verticale rechtopstaande div. Ik wil gewoon dat ie altijd beeldvullend is, dus hoogte 100%. Ik heb daar al flink op lopen zoeken, want het schijnt nogal een bekend probleem te zijn.
Ik heb het nu opgelost door die div gewoon een stevige hoogte te geven, maar nu kan je dus nog een stuk naar beneden scrollen zonder dat daar wat staat.

Iemand misschien een oplossing hiervoor?

Let trouwens niet op de site met frames. Ik kwam er ook pas ergens in het midden in toen dat allemaal al gemaakt was.
Test je filmkennis! Speel mee met FOK! Movie Trivia en win prijzen!
pi_54869636
Vraagje;

Ik wil bestellingen van een bepaalde website opslaan op een nieuwe methode.

Nu kwak ik de gehele bestelling in tekst (zoals deze per email verzonden wordt) in een database, maar nu wil ik bepaalde waarden anders gaan opslaan. En ik vroeg mij het volgende af.

Kan ik een tabel zowel gebruiken voor nummerieke als tekstuele gegevens of is het handiger om deze tabellen te splitsen (nummeriek en teksten (text) in een appart tabel)

Of zou ik dit tabel voor beide waarden kunnen gebruiken? (met 2 mogelijk te vullen velden 1 nummeriek, 1 tekst plus een veld om aan te geven welk veld gevuld is)
The people who lost my respect will never get a capital letter for their name again.
Like trump...
  dinsdag 27 november 2007 @ 14:26:25 #62
107951 JortK
Immer kwaliteitsposts
pi_54869724
quote:
Op dinsdag 27 november 2007 14:22 schreef Chandler het volgende:
Vraagje;

Nu kwak ik de gehele bestelling in tekst (zoals deze per email verzonden wordt) in een database, maar nu wil ik bepaalde waarden anders gaan opslaan. En ik vroeg mij het volgende af.

Kan ik een tabel zowel gebruiken voor nummerieke als tekstuele gegevens of is het handiger om deze tabellen te splitsen (nummeriek en teksten (text) in een appart tabel)

Of zou ik dit tabel voor beide waarden kunnen gebruiken? (met 2 mogelijk te vullen velden 1 nummeriek, 1 tekst plus een veld om aan te geven welk veld gevuld is)
Je kunt de boel toch gewoon in gescheiden kollomen gooien in je tabel
pi_54869797
quote:
Op dinsdag 27 november 2007 14:22 schreef Chandler het volgende:
Vraagje;

Waarom zou je dat willen splitsen? Zet het lekker in 1 tabel, zorg er alleen voor dat je database genormaliseerd is.
pi_54870149
Klopt jullie hebben gelijk, maar deze bestelling is bestelling anders, daar kan ik natuurlijk moeilijk de database op aanpassen! (per type bestelling) en daarom leek het mij handiger om bepaalde gegevens anders te verwerken!
Like trump...
  dinsdag 27 november 2007 @ 15:01:02 #65
107951 JortK
Immer kwaliteitsposts
pi_54870365
quote:
Op dinsdag 27 november 2007 14:49 schreef Chandler het volgende:
Klopt jullie hebben gelijk, maar deze bestelling is bestelling anders, daar kan ik natuurlijk moeilijk de database op aanpassen! (per type bestelling) en daarom leek het mij handiger om bepaalde gegevens anders te verwerken!
Ik snap niet wat je nu helemaal bedoeld
pi_54871570
je bent echt vrij onsamenhangend
pi_54871891
nu ik het terug lees idd

Maar om even iets duidelijker te zijn:

Ik sla nu mijn bestellingen op in Plain text in de database (plaintext bevat: alle produkten, kenmerken, klant gegevens etc, je moet het zien als een 'factuur')

Nu wil ik in de toekomst deze bestellingen ook op een andere manieren benaderen dus leek het mij handig om bepaalde gegevens van de bestelling op te slaan in apparte tabellen bv;

produkten, kenmerken, klantgegevens

Aangezien ik deze nu in plaintext in de database heb zitten moet ik met regex de produkten, kenmerken en dergelijke zaken uit de tekst filteren, en zou het dus gemakkelijker zijn als ik in de nieuwe opzet, zonder al deze regexjes het zelfde weer kan genereren in bijvoorbeeld een nieuw type factuur of met nieuwe benamingen!

Hopelijk is dit duidelijker!
Like trump...
pi_54871990
Je moet goed kijken naar hoe je facturen in elkaar zitten en daar je datamodel op aanpassen. Als je bijv producten hebt met een willekeurig aantal kenmerken maak je een producten tabel met velden ID, klantID, naam etc, en bijv een product_kenmerken tabel met velden productID, naam, waarde. Daarnaast uiteraard een klanten tabel.
pi_54872575
Maak inderdaad een duidelijk ontwerp van je systeem. Identificeer alle objecten en vertaal die in zinnige tabellen.

Je hebt bijvoorbeeld een order. Een order heeft orderregels waarin de producten, het aantal en de prijs in staan. De order is gekocht door een klant. Dat soort dingen. Let wel op dat de gegevens die in een order staan niet mogen veranderen als je die later terug wilt kijken. Dus zet bijvoorbeeld de productprijs in de orderregel erbij voor het geval de prijs van het product verandert.

Bouw daarnaast gewoon iets wat een factuur genereerd in bijv. HTML of PDF formaat. Als je dan iets wijzigt, is je factuur ook altijd meteen bijgewerkt.
Everything is possible, the impossible just takes longer.
pi_54877936
quote:

[..]

[ code verwijderd ]

Met betrekking tot de vraag, de pattern is volgens mij gewoon geldig. Is het misschien Replique die dingen raar escapet?
Ik heb het opgelost.

1
2
3
<?php
preg_match
('/^(.*?)\, [ ](the|a|de|dr\.|dj\.)$/i'$Name$Match)
?>

heb ik nu staan. Wat het probleem was weet ik niet precies, maar het werkt en kan ik verder met het projectje.
pi_54893929
Hum,

Om mij niet bekende reden worden op mn server PHP foutmeldingen weer ge'echo'ed. Zie ik ineens dat een lege "get" hetvolgende geeft:

Notice: Undefined index: titel in /var/www/vhosts/pestforum.nl/httpdocs/index.php on line 7

Hoe dat te verhelpen?

Dit gebeurt op redelijk wat plekken overigens. En die gets "moeten" leeg zijn, omdat dit is hoe de pagina wordt aangeroepen. Get leeg? Default pagina. Get gevuld? item ophalen wat wordt aangevraagd..
pi_54894126
Controleer of een var ingesteld is met IsSet(). Bij een array kun je zo bijvoorbeeld zien of een index bestaat. Als ie bestaat gebruik je em, anders niet. Dan ben je van die notice af.
Everything is possible, the impossible just takes longer.
pi_54894588
werkt Thnx!
pi_54894884
Werkt toch niet helemaal. Ik heb nu onderstaand, maar hij vindt ze altijd leeg, ook al staat er wat in :P

1
2
3
4
<?php
if (isset($_GET['i']))  {$item $_GET['i'];}
if (isset(
$_GET['zoek']))  {$zoek $_GET['zoek'];}
?>
  woensdag 28 november 2007 @ 16:08:45 #75
136730 PiRANiA
All thinking men are atheists.
pi_54895661
quote:
Op woensdag 28 november 2007 15:39 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Werkt toch niet helemaal. Ik heb nu onderstaand, maar hij vindt ze altijd leeg, ook al staat er wat in
[ code verwijderd ]
$_GET[$i]
niet $_GET['$i']
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')