abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_54756916
Ik heb eens gekeken naar de MySQL reguliere expressies en het lijkt mij dat je wel een expressie kunt schrijven om iets te zoeken, maar niet om de waarde weer te geven van die expressie precies. Dus dat je wel kunt vinden dat er waarden zijn (en welke precies) die voldoen aan de expressie, maar niet dat je het stuk wat overeenkomt er uit kunt halen zodat je bijvoorbeeld forum.fok.nl uit [PHP/(My)SQL] voor dummies - Deel 52 kunt halen.

Gebaseerd op wat twi zegt kun je bijvoorbeeld voor eenvoudige gebruikersinteractie de gebruiker de volledige URL in laten voeren, en dan doe jij direct voor je invoer in de DB php de url en de parameters scheiden. Dit heeft als voordeel dat je alleen bij invoer een enkel item hoeft te splitsen i.p.v. bij het opvragen de hele lijst moet splitsen/doorzoeken. Het spreekt voor zich dat dat laatste veel meer tijd / resources kost.
Everything is possible, the impossible just takes longer.
  woensdag 21 november 2007 @ 11:46:49 #27
107951 JortK
Immer kwaliteitsposts
pi_54757045
1
2
3
<?php
$topic
->add(22942"14.gif""TVP");
?>
pi_54757111
quote:
Op woensdag 21 november 2007 11:45 schreef Chandler het volgende:
En dan nog een klein vraagje.

Stel je hebt een array

$x[] = array("x", 32);
$x[] = array("y", 22);
$x[] = array("z", 55);

en ik wil alles sorteren op combinatie van het aantal hits? hoe doe ik dat :D en heb gezocht maar sort (ksort) kon mij niet een bevredigend antwoord geven :{
Ik neem aan dat je bedoelt dat X 32 hits heeft?
1
2
3
4
5
6
7
<?php
$x 
= array(
"x" => 32,
"y" => 22,
"z" => 55
);
?>

of
1
2
3
4
5
<?php
$x
["x"] = 32;
$x["y"] = 22;
$x["z"] = 55;
?>

gebruiken zodat je een simpel array hebt. Gebruik vervolgens
1
2
3
<?php
asort
($x);
?>
om je array op basis van de getallen te sorteren. Ksort sorteert op keys.

Jouw probleem met de array definitie die je plaatst is dat je een een array creert in een rij van je x-array. Wat jij krijgt is:
1
2
3
4
5
<?php
$x
[]["x"] = 32;
$x[]["y"] = 22;
$x[]["z"] = 55;
?>
  woensdag 21 november 2007 @ 11:58:11 #30
529 twi
Het lichtje is uit...
pi_54757228
1
2
3
<?php
Parse error
syntax errorunexpected 'tvp' in /topic/1097499on line 13711122728
?>
pi_54757399
quote:
Op woensdag 21 november 2007 11:54 schreef Aquaatje het volgende:

[..]

Ik neem aan dat je bedoelt dat X 32 hits heeft?
[ code verwijderd ]

of
[ code verwijderd ]

gebruiken zodat je een simpel array hebt. Gebruik vervolgens
[ code verwijderd ]

om je array op basis van de getallen te sorteren. Ksort sorteert op keys.

Jouw probleem met de array definitie die je plaatst is dat je een een array creert in een rij van je x-array. Wat jij krijgt is:
[ code verwijderd ]
Correct maar ik wil dus niet sorteren op de key maar op een value

oftewel
mijn array is bv

$arr[1] = array(x, 6)
$arr[2] = array(y, 36)
$arr[3] = array(z, 16)

dan wil ik graag alle resultaten gesorteerd hebben op het nummerieke veld (6, 36, 16)

dan moet de uitkomst dus het volgende zijn.

$arr[2] = array(y, 36)
$arr[3] = array(z, 16)
$arr[1] = array(x, 6)

maar kon niet vinden hoe je op het nummerieke veld kon sorteren.
The people who lost my respect will never get a capital letter for their name again.
Like trump...
pi_54757531
Waarom wil je een array in een array maken? Want elke $arr[] is ook weer een array. Op die manier krijg je het nooit gesorteerd.

1
2
3
<?php
asort
($arr);
?>
Dit sorteert je array op basis van de value van je array entry. LET OP: dit werkt alleen voor alfanumerieke sortering, niet bij complexe objecten (dus waarbij de value ook een array is of een ander object).
1
2
3
<?php
ksort
($arr);
?>
Dit sorteert je array op basis van de key van je array entry.

Snap je het verschil tussen jouw array definitie en de mijne die ik eerder postte?
pi_54758811
Correct Aquaatje; ik heb idd een wijziging doorgevoerd, en arsort geeft nu de juiste waarden!!
The people who lost my respect will never get a capital letter for their name again.
Like trump...
pi_54762322
-never mind-

[ Bericht 93% gewijzigd door DaFrenk op 21-11-2007 16:53:35 ]
Michael Scott: If I were joking, you'd be laughing. Do you look like you're laughing?
Dwight K. Schrute: Impossible to say. I can't see myself.
  woensdag 21 november 2007 @ 16:06:47 #35
136730 PiRANiA
All thinking men are atheists.
pi_54762605
quote:
Op woensdag 21 november 2007 11:58 schreef twi het volgende:

[ code verwijderd ]
lol
pi_54763237
quote:
Op woensdag 21 november 2007 11:27 schreef Chandler het volgende:
Daar zat ik reeds doorheen te snuffelen maar lijkt wel of het niet geheel mogelijk is tenzij je een expert met regex queries bent
Wat is de bedoeling? Ik wil thuis best eens kijken
pi_54765145
quote:
Op woensdag 21 november 2007 16:45 schreef Light het volgende:

[..]

Wat is de bedoeling? Ik wil thuis best eens kijken
Eingelijk wil ik uit een referer tabel alle domeinen halen plus alle pagina's maar zonder commando's alla ? en & etc.. that's all
Like trump...
pi_54765865
quote:
Op woensdag 21 november 2007 09:10 schreef hornage het volgende:
Deze tussenstap is uiteraard omslachtig en moest eruit gehaald worden. Ik ben eerst op zoek geweest naar een manier om de txt bestanden in te lezen, maar ik stuitte op allerlei problemen die waarschijnlijk te wijten zijn aan Word for Mac.
Waarom kan je vanuit Word niet gewoon als .txt opslaan?
Het enige wat ik me kan voorstellen is dat je een probleem met de regeleinden hebt, maar dat lijkt me wel op te lossen
pi_54766852
quote:
Op woensdag 21 november 2007 18:23 schreef Chandler het volgende:

[..]

Eingelijk wil ik uit een referer tabel alle domeinen halen plus alle pagina's maar zonder commando's alla ? en & etc.. that's all :) :D
Gewoon ff de MySQL manual doorbladeren... vaak kom je wat tegen wat handig uit komt:

1
2
SELECT SUBSTRING_INDEX(link, '?', 1) linkbase
FROM mytable

En dan nog een keer de zelfde functie toepassen om ook het stuk achter het # weg te laten.
Wil iedereen die in telekinese gelooft nu mijn hand op steken?
| Foto's van toen en nu | Icons | Whatpulse keyboard | .NET developer? |
pi_54767474
Mensen toevallig ervaring met Bigdump?

Ik probeer iets van 80.000 records te 'dumpen', wat goed gaat totdat hij op een gegeven moment zegt:

1Got a packet bigger than 'max_allowed_packet' bytes

Het lijkt mis te gaan als bij record 45.001 moet wegschrijven. Google geeft me wel wat resultaten die het hebben over "mysql --max_allowed_packet=32M" maar dan moet je mySQL starten met die parameter. Is dat iets wat je op de server zelf moet aanpassen?
Michael Scott: If I were joking, you'd be laughing. Do you look like you're laughing?
pi_54776874
zet je alle 'records' in apparte inserts of 1 grote insert? dat kan ook nog wel een schelen!
Like trump...
pi_54777986
Allemaal aparte inserts, dus geen extended inserts, dat kan BigDump inderdaad niet splitsen.
pi_54781481
Well, het bleek dat er een fout stond in die regel. Een record bevatte een \ die net voor de ' kwam te staan waardoor die regel verneukt werd.

Eerst maar ff de database langslopen.

En het is opgelost. Op 3 plekken stonden wat backslashes die de boel verpesten

[ Bericht 22% gewijzigd door DaFrenk op 22-11-2007 13:55:34 ]
pi_54822476
Allemaal, ik heb jullie hulp nodig. Aangezien een van mijn websites laatst offline is geholpen door een grapjas die het leuk vond om steeds maar een bepaald bestand te downloaden wil ik nu een scriptje bouwen die de bandbreedte verbruik per IP gaat controlleren.

Maar nu vraag ik mij af waarop ik het beste kan controlleren.

1. Aantal hits op specifiek bestand in xx tijd
2. Aantal hits op specifiek bestand met xxx bytes

Of hoe denken jullie dat ik dit het beste kan controlleren
Like trump...
  zondag 25 november 2007 @ 13:09:59 #45
107951 JortK
Immer kwaliteitsposts
pi_54822628
quote:
Op zondag 25 november 2007 13:01 schreef Chandler het volgende:
Allemaal, ik heb jullie hulp nodig. Aangezien een van mijn websites laatst offline is geholpen door een grapjas die het leuk vond om steeds maar een bepaald bestand te downloaden wil ik nu een scriptje bouwen die de bandbreedte verbruik per IP gaat controlleren.

Maar nu vraag ik mij af waarop ik het beste kan controlleren.

1. Aantal hits op specifiek bestand in xx tijd
2. Aantal hits op specifiek bestand met xxx bytes

Of hoe denken jullie dat ik dit het beste kan controlleren
Ik zou het sowieso niet mogelijk maken om meerdere bestanden tegelijkertijd te downloaden

Verder zou ik kijken naar het aantal downloads van een bestand per ID per een x tijd
pi_54825176
Niet echt een PHP vraag, maar misschien hebben jullie een idee

Sinds vorige week staat mijn nieuwe site live, inclusief een errorpagina die mij netjes een mail stuurt met gegevens over de pagina die niet gevonden is. Nu krijg ik daar dus af en toe een mailtje van, vooral vanaf pagina's uit de oude site die nu niet meer bestaan. So far, so good.

Ik krijg ook af en toe een reeks mailtjes van pagina's als /email, /horde_email/ email_readme, /drupal en dergelijke. Ik kan hier op Google niks over vinden, maar het voelt als hack-attempts

Enig idee waar dit vandaan komt, en wat ik hier tegen kan doen?
  zondag 25 november 2007 @ 15:21:27 #47
107951 JortK
Immer kwaliteitsposts
pi_54825295
quote:
Op zondag 25 november 2007 15:17 schreef Xcalibur het volgende:
Niet echt een PHP vraag, maar misschien hebben jullie een idee

Sinds vorige week staat mijn nieuwe site live, inclusief een errorpagina die mij netjes een mail stuurt met gegevens over de pagina die niet gevonden is. Nu krijg ik daar dus af en toe een mailtje van, vooral vanaf pagina's uit de oude site die nu niet meer bestaan. So far, so good.

Ik krijg ook af en toe een reeks mailtjes van pagina's als /email, /horde_email/ email_readme, /drupal en dergelijke. Ik kan hier op Google niks over vinden, maar het voelt als hack-attempts

Enig idee waar dit vandaan komt, en wat ik hier tegen kan doen?
Waarschijnlijk bots die proberen die pagina's op te halen, om zo te kijken of er leaks inzitten zodat ze je site kunnen hacken
pi_54825422
ja, zoiets vermoed ik ook.... nou is d'r niks te vinden, maar blij ben ik er ook niet mee
Bovendien word ik gestoord van al die mailtjes

Een referer hebben ze niet, is er een manier om erachter te komen vanaf welk IP-adres ze komen ofzo? Zodat ik die in ieder geval kan blocken?
  zondag 25 november 2007 @ 15:36:38 #49
107951 JortK
Immer kwaliteitsposts
pi_54825639
quote:
Op zondag 25 november 2007 15:27 schreef Xcalibur het volgende:
ja, zoiets vermoed ik ook.... nou is d'r niks te vinden, maar blij ben ik er ook niet mee
Bovendien word ik gestoord van al die mailtjes

Een referer hebben ze niet, is er een manier om erachter te komen vanaf welk IP-adres ze komen ofzo? Zodat ik die in ieder geval kan blocken?
Kun je niet beter je script aanpassen zodat wanneer ze die pagina's bezoeken er geen mailtje gestuurd word?

IP adressen van bots blokkeren lijkt (mij) onbegonnen werk namelijk
pi_54825658
nou, tot nu toe zijn het steeds verschillende pagina's geweest, dus dat is net zo hopeloos waarschijnlijk
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')