abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 20 november 2007 @ 09:49:08 #1
189138 Tuc
Baby on board!
pi_54732779
Vorige topic : Zwangerschap en geboorte deel 334

De aanstaande papa's en mama's :

19 november 2007: Lewis.de.boxer (meisje)
22 november 2007: S_oepstengel (meisje) (Geplande keizersnede, was op 12 dec. uitgerekend)
01 december 2007: Droeke en Droekestijger
02 december 2007: DeLiedje
08 december 2007: Faja-Lobi (jongetje)
10 december 2007: klein_spookje en S-A-I-N-T (meisje)
13 december 2007: nanalune
14 december 2007:_Lotje_ (jongetje)
*** 21 december 2007: Brighteyes en stinkie*** (jongetje)

**2008**

07 januari 2008: Tan
07 januari 2008: Tearsong
09 januari 2008: wenneke1
17 januari 2008: vamperotica (jongetje)
17 januari 2008: Mirage en Oversight
21 januari 2008: Renda (jongetje)
31 januari 2008: Pruk
06 februari 2008: Ticootje (meisje)
07 februari 2008 hestria en grim reaper (jongetje)
07 februari 2008: Randa_V en Magneet (meisje)
07 februari 2008: Tup
14 februari 2008: Suerte (jongetje)
20 februari 2008: Webkim
25 februari 2008: Maneki.Neko
28 februari 2008: Icicle
05 maart 2008: donnahvh (meisje)
15 maart 2008: vrouwtje-theelepel
17 maart 2008: k_i_m (meisje)
24 maart 2008: Hello_Dolly
27 maart 2008 Popples en Prowl
*** 02 april 2008: ET en Swets ***
*** 15 april 2008: Sjak en Schanulleke***
26 april 2008: FoN
27 april 2008: flowerbox
30 april 2008: pinkelmeisje
06 mei 2008: Wennie
22 mei 2008: R81
25 mei 2008: Grijs
27 mei 2008: Mammietje
18 juni 2008: PussinBoots
18 juni 2008: Tuc
*** 19 juni 2008: Silmarwen en Knut***
19 juni 2008: KD-fotografie
27 juni 2008: Bla_Bla_Bla
07 juli 2008: Lunastar
07 juli 2008: --Eveliene--
20 juli 2008: Bright (papa)

***vermeldingen zijn (as) officiele fokbaby's
(Een fokbaby is een baby geboren uit een relatie waar man en vrouw elkaar hebben leren kennen op/door Fok.)

Over tikkers en tellers en babybanners
Als jouw naam nog niet blauw is, maar je wil wel met je tellertje in de Openings Post dan moet je hem hier even in het topic neergooien, dan kan een van de modjes het aanpassen.

Laatste reacties:
quote:
Op dinsdag 20 november 2007 07:35 schreef Faja-Lobi het volgende:
Goedemorgen dames. Ik ben er weer (zonder baby en weeen). De Sint is vanacht bij ons thuis geweest en heeft onze dochter een cadeautje in de schoen bezorgt Jullie hadden dat koppie moeten zien vanmorgen, helemaal hyper en dat om 07.00 uur

Vanmiddag mag ik mij weer melden bij de verloskundige (15.00 uur) en vanavond heb ik een voorlichtingsavond borstvoeding.
quote:
Op dinsdag 20 november 2007 07:49 schreef Randa_v het volgende:
Lievelingsknuffel is niet erg als je er maar genoeg van hebt. Merlijn heeft 7 van die knuffeldoekjes schaap Waarvan 6 in gebruik. 3 boven en 3 onder. Ik heb hem laten wennen aan zijn knuffel door er ook gewoon mee te spelen als hij bij mij op schoot zat. In bed durfde ik toen nog niet echt, en in bed geeft hij er eigenlijk niet heel veel om. Schaapje is er vooral om in slaap te vallen, als troost noem maar op. Schaap eet ook regelmatig mee de laatste tijd al vond Merlijn het laatst wel niet zo leuk dat schaap na pizza in bad (wasmachine) moest.

Ben heel benieuwd waar we deze baby aan gaan laten wennen. Schaapje had ik al voor de geboorte van Merlijn gekregen voor de sinterklaas toen en met een maand is het zijn vaste knuffel geworden, lag op zijn gezichtje als hij ging slapen bij het wandelen.
quote:
Op dinsdag 20 november 2007 09:40 schreef Lewis.de.boxer het volgende:
Mijn moeder liet dagjes uit schieten omdat ze nog moest schoonmaken. Ze vondt poetsen niet leuk, maar je moest ook haar dagelijkse ritme niet onderuit halen Nee zo wil ik dus ook niet worden. En zo ben ik ook niet, ik laat ook gewoon staan en ga wat met mijn kinderen doen. Veel leuker.

Sombie, het komt vanzelf wel joh. als je meer en meer een buikje krijgt ga je toch meer vragen krijgen en dan is het gewoon leuker om hier mee te lezen en te reageren.

Hier nog niets hoor. Aardig geslapen vannacht, maar ben wel weer moe. Het was ook niet echt vroeg gisteravond. En vanmorgen was ik al vroeg wakker. Dus ga straks nog wel even tukkie doen denk ik. Vanmiddag met onze zoon naar de dokter voor een prik. Brr, hij zal dat nu wel helemaal niet zo leuk vinden. Hoe moet je ze nou weer wijsmaken dat het nodig is
quote:
Op dinsdag 20 november 2007 09:45 schreef Tuc het volgende:
Spannend hoor Lewis, de echte laatste dagen!
Kun je het nog wel een beetje volhouden al met al?

Hier gaat het weer iets beter, griep verschijnselen lijken toch bijna voorbij te zijn, gelukkig maar
Ondertussen tellen we af tot de echo over 2 weken
Toch wel erg spannend!
Gisteravond had ik echt ontzettende buikpijn (kan door griep komen) en dat was toch wel even schrikken
Verder niets aan de hand gelukkig, maar toch..

[ Bericht 1% gewijzigd door BE op 22-11-2007 10:47:35 ]
And when the night is cloudy
There is still a light that shines on me
Shine on until tomorrow
Let it be, let it be
  dinsdag 20 november 2007 @ 09:50:28 #2
100369 lunastar
Geniet van het leven
pi_54732806
weer verhuisd...

goedemorgend dames
pi_54732829
Woeiii: straks een 3d en 4d echo!

(stiekeme tvp)
Hardloper.
IG @webkim
pi_54733647
Webkim, hoe is het met je vader?
  dinsdag 20 november 2007 @ 10:54:33 #5
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_54734104
Oeh wat leuk Webkim! Wel komen showen hier dan he!

Nog even over lievelingsknuffels... Ik zou ook het liefst hebben dat hij er geen heeft, maar de kans dat hij dan het meest onvindbare knuffeltje pakt dat er is is me te groot.
En verder ben ik qua knuffeltjes-beleid helemaal fan van mijn zus. Schaap is voor in bed, en daar blijft hij ook.
Mijn nichtje krijgt hem dus ook echt alleen als ze gaat slapen. Hij gaat dus wel mee naar het kdv en bij haar vaste oppas ligt er ook eentje etc. etc. Maar als ze uit bed gaat blijft schaap daar lekker liggen wachten op haar.
Op die manier heb je iig een stuk minder kans op drama's van kwijtraken etc. etc.

Plus dat ik voorbeelden om me heen heb waarbij ik het dus echt geen porem vindt dat een kind van 2,5 de hele dag met speen in en 2 knuffels onder zijn arm loopt en dan echt moord en brand schreeuwt als ze even niet snel genoeg aangereikt worden, wat papa en mama uiteraard op een drafje doen ook nog.
Dat wil ik toch wel graag voorkomen.
pi_54734290
Mijn schoonzusje had een favoriete knuffel en die was niet ingepakt voor de vakantie. De vraag dus: moeten we hem ophalen of wil je een nieuwe uitzoeken.

De knuffel wat zo favoriet dat er gewoon een nieuwe werd uitgezocht (en volgens mij werd de volgende vakantie wederom een nieuwe knuffel gekocht )
pi_54734310
quote:
Op dinsdag 20 november 2007 10:54 schreef Brighteyes het volgende:
Oeh wat leuk Webkim! Wel komen showen hier dan he!

Nog even over lievelingsknuffels... Ik zou ook het liefst hebben dat hij er geen heeft, maar de kans dat hij dan het meest onvindbare knuffeltje pakt dat er is is me te groot.
En verder ben ik qua knuffeltjes-beleid helemaal fan van mijn zus. Schaap is voor in bed, en daar blijft hij ook.
Mijn nichtje krijgt hem dus ook echt alleen als ze gaat slapen. Hij gaat dus wel mee naar het kdv en bij haar vaste oppas ligt er ook eentje etc. etc. Maar als ze uit bed gaat blijft schaap daar lekker liggen wachten op haar.
Op die manier heb je iig een stuk minder kans op drama's van kwijtraken etc. etc.

Plus dat ik voorbeelden om me heen heb waarbij ik het dus echt geen porem vindt dat een kind van 2,5 de hele dag met speen in en 2 knuffels onder zijn arm loopt en dan echt moord en brand schreeuwt als ze even niet snel genoeg aangereikt worden, wat papa en mama uiteraard op een drafje doen ook nog.
Dat wil ik toch wel graag voorkomen.

JA das ook beter. Mikael mag zijn knuffel en speen ook alleen in bed. We hebben wel een reserve knuffel maar das voor slijtage van de eerste
Liefde
Rij nooit harder dan je beschermengel kan vliegen!!
pi_54734385
Ik lees weer even mee hier
Saartje
pi_54734450
miesje heeft 2 knuffels en een deken die ze altrijd mee gaat slapen, die komen s'ochtend mee naar beneden, want miesje kijkt s'ochtends nog altijd even in pyama naar de tv. Maar als we boodschappen gaan doen of zo blijven ze thuis, want anders raken ze kwijt. als ik lang in de auto moet zitten gaan ze ook mee, alleen blijven ze dan ook weer in de auto zitten. Werkt hier eigenlijk perfect. Fiep is hetzelfde fiep is voor in bed of rustig op de bank. Als ze gaat spelen word ie netjes in de kast gelegd en komt er dan eigenlijk pas weer rond 17:00 uit.
Liefde is het enige dat zich vermenigvuldigt als je het deelt!
Trotse mama van Michelle en Dennis
  dinsdag 20 november 2007 @ 11:15:42 #10
156412 hestria
erg gastvrij
pi_54734482
ik word hier trouwens flink blauw getrapt, maar dan echt in mijn zij? wel prettig hoor voel hem vaker wel bewegen als niet en geeft me toch een heel gerustgesteld gevoel.
Liefde is het enige dat zich vermenigvuldigt als je het deelt!
Trotse mama van Michelle en Dennis
  dinsdag 20 november 2007 @ 11:16:27 #11
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_54734504
speentjes heeft arwen nooit gedaan.
Ze heeft wel 2 slaapknuffels kiki ( artis kikker ) en meesje ( een handgemaakt koningskindje popje )
Ze mag ze ook beneden hebben, en soms gaan ze ook mee.
Ik was altijd tegen een vaste knuffel maar ze is er soms helemaal mee verkleefd, maar zonder is geen drama.
We zijn op den duur juist heel bewust een knuffelvriendje gaan geven. zodat zein het ziekenhuis daar wat troost aan heeft. En denk als je dat dan alleen voor in bed en dan zou gebruiken de knuffel alleen maar met niet leuke dingen asocieert.
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_54734535
Ik vind in bed liggen slapen anders heerlijk hoor
  dinsdag 20 november 2007 @ 11:26:32 #13
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_54734718
Nou, Kyra is altijd dolblij als ze schaap ziet, dat heeft voor haar echt niks met niet leuke dingen te maken.
Maar goed, het is dan ook altijd een normale slaapster geweest zonder rare drama's.
Slapen hoeft niet per sé iets negatiefs te zijn.

Wel lief, ze zag hier dus in de babykamer het schaapje op de wieg hangen maar ze snapte prima dat die voor de nieuwe baby was en dat die van haar thuis was. Heel schattig. 'Voor de baby?'
  dinsdag 20 november 2007 @ 11:31:50 #14
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_54734827
Lewis, zie dat je al heel erg aan de beurt bent... wil je even succes wensen!!!
  dinsdag 20 november 2007 @ 11:34:40 #15
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_54734889
Tan, hoe is het met jou? Wanneer moet je weer naar de gyn?
  dinsdag 20 november 2007 @ 11:35:14 #16
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_54734906
Ik was drie jaar lang dolbij dat Saskia geen knuffel-voorkeur had .. Tot ze een knuffel-muis kado kreeg toen Tijn geboren was. In eerste instantie dacht ik 'dat is vast weer een gewone bevlieging zoals alles wat nieuw is leuk is' maar dat bleek niet zo te zijn.. nog steeds is Muis heilig. (en ondertussen niet meer te koop )
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  dinsdag 20 november 2007 @ 11:36:54 #17
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_54734941
Oh ja, die drama foto's idd!
Het lijkt me zo'n ramp... maar ja, je voorkomt het toch niet. Idd dikke kans dat ons babietje denkt 'bekijk het maar met je schapen'.
  dinsdag 20 november 2007 @ 11:41:16 #18
82727 klein_spookje
Mama van het liefste meisje
pi_54735058
Hier een onmogelijke knuffe en ook nog eens de meest lelijke. De mooiste zachteste knuffels hadden we gekregen. En Mara heeft gekozen een blauw wit konijn van stug badstof dat we bij de geboortekaartjes kregen.
Ja en probeer daar maar eens aan te komen.

Be hoe doe je dat dan als je een dagje weggaat en je kind slaapt in de wandelwagen of auto gaat ie dan wel mee (de knuffel dus he hihi)

Hier gaat flappie vaak overal mee naar toe zowel gewoon in de tas of in haar hand. Vooral nu (want het was een stuk minder) het voor haar allemaal zo spannend is. Verjaardag, sinterklaas, basisschool, baby enz gaat hij vaker mee heeft ze hem meer nodig.
Dat vind ik prima. Speen is altijd wel boven gebleven behalve bij dagjes weg.
  dinsdag 20 november 2007 @ 11:42:56 #19
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_54735098
Ja, dan gaat die knuffel wel mee.
Ik geloof dat mijn zus er standaard eentje onderin de luiertas heeft zitten voor dat soort gevallen. Hoewel Kyra ook wel in slaap kan vallen zonder schaap hoor.
  dinsdag 20 november 2007 @ 11:47:40 #20
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_54735196
quote:
Op dinsdag 20 november 2007 11:36 schreef Brighteyes het volgende:
Oh ja, die drama foto's idd!
Het lijkt me zo'n ramp... maar ja, je voorkomt het toch niet. Idd dikke kans dat ons babietje denkt 'bekijk het maar met je schapen'.
Toen Tijn ook maar neigde naar het girafje in z'n bed heb ik 'm die richting ook in gepushd en meteen een reserve gekocht... Uiteindelijk wilde hij toch liever de aap die in z'n bed lag (nou heb ik er daar gelukkig ook twee van en komt er nog een reserve aan: die krijg ik van de kraamzorg-instantie )
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_54735714
Morgaine heeft nooit een knuffel met voorkeur gehad. Ze heeft wel eens een maand of wat met een knuffel geslapen maar die word door haar net zo makkelijk ingeruild voor een ander. We hebben een matras achter haar bed op zijn kant staan en daar zitten en liggen haar knuffels allemaal op. Gebeurd heel vaak dat er een knuffel op wordt gezet en een ander een paar nachtjes in haar bed mag liggen.
pi_54736012
hoe ging dat vroeger bij jullie zelf met knuffels? kregen jullie ook eenzelfde nieuwe als de oude te versleten was?
  dinsdag 20 november 2007 @ 12:35:07 #23
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_54736147
Die lievelingsknuffels... volgens mij kun je daar als ouder niet zo heel veel in sturen.
Daan had een lievelingsknuffel. 'k Heb nergens een reserve-exemplaar kunnen vinden, dus toen de knuffel werkerlijk tot op de draad versleten was, hebben wij (Daan en ik) het in de prullenbak gegooid. Heeft hij, tegen mijn verwachtingen in, nooit problemen mee gehad.
Judith heeft nog nooit een lievelingsknuffel gehad. Ze heeft meestal wel een of andere knuffel in bed liggen, maar daar blijft ze wel van af.
Ik zie dus wel hoe het gaat bij de volgende...
"Het meeste werk is onbegonnen werk
...eenmaal begonnen wordt het al snel minder"
- [i]Rikkert Zuiderveld[/i]
  dinsdag 20 november 2007 @ 12:36:06 #24
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_54736170
quote:
Op dinsdag 20 november 2007 12:28 schreef _lotje_ het volgende:
hoe ging dat vroeger bij jullie zelf met knuffels? kregen jullie ook eenzelfde nieuwe als de oude te versleten was?
Ik had vroeger geen lievelingsknuffel, dus ik heb er nooit een versleten.
"Het meeste werk is onbegonnen werk
...eenmaal begonnen wordt het al snel minder"
- [i]Rikkert Zuiderveld[/i]
  dinsdag 20 november 2007 @ 13:02:57 #25
14746 k_i_m
Oldbies Automatisering BV.
pi_54736668
quote:
Op dinsdag 20 november 2007 12:28 schreef _lotje_ het volgende:
Ik had alleen in bed knuffels, verder kwamen ze niet. Dus mijn moeder heeft wel regelmatig herstelwerkzaamheden uit moeten voeren, maar mijn allereerste knuffel is nog steeds in complete staat (en ligt al bij de andere knuffels voor het kind . )
In my life
Why do I smile
At people who I'd much rather kick in the eye ?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')