abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_54731168
quote:
Huiseigenaren betalen volgend jaar gemiddeld 631 euro aan gemeentelijke woonlasten. De onroerendezaakbelasting (ozb), rioolrecht en afvalstoffenheffing nemen daarmee toe met 2,3 procent vergeleken met vorig jaar. Dat blijkt uit onderzoek van de Vereniging Eigen Huis (VEH), schrijft De Telegraaf maandag.

De woonlasten verschillen per gemeente. De afvalstoffenheffing voor huiseigenaren op Terschelling daalt bijvoorbeeld met 13,8 procent, terwijl huishoudens in Wijk Duurstede 8,2 procent meer kwijt zijn aan het ophalen van de vuilnis, schrijft de krant.

De ozb voor woningeigenaren in Bladel, Uitgeest en Liesveld stijgt respectievelijk met 20,9, 18,6 en 14 procent. Manager Collectief Ledenbelang van VEH Nico Stolwijk wijt deze toename onder andere aan de mogelijkheid van gemeenten om per 1 januari de ozb onbeperkt te verhogen. "Door het vrijgeven van de ozb-tarieven kan een gemeente tekorten op de begroting afwentelen op haar inwoners".

Huiseigenaren in Zevenaar zijn volgens De Telegraaf het goedkoopst uit. Daar bedragen de totale woonlasten 414 euro.

Bron.

Wat is toch die ziekelijke neiging van ambtenaartjes om steeds maar meer geld en macht te willen? Het is werkelijk te gek voor woorden. In plaats van de tering naar de nering te zetten, zoals ieder ander moet doen, draaien ze gewoon de geldkraan verder open (lees: melken de burger verder uit) in plaats van minder uit te geven. De snelheidsboetes gaan met 20% omhoog, de gemeentelijke lasten gaan fors omhoog, de ziektekostenpremie gaat omhoog, de accijnzen gaan verder omhoog, de ministerssalarissen gaan omhoog - nooit komt het bij ze op dat ze ook gewoon de hand op de knip kunnen houden. Nederland is wel het grootste schoolvoorbeeld van een land dat in naam democratisch is, maar waar de de burger in de praktijk nul komma niets te zeggen heeft. Een overheid van, door en voor het volk... yeah, right.

Zoek maar een bijbaantje om de komende rekeningen te kunnen betalen. Of stop helemaal met werken, want vanzelfsprekend worden je woonlasten dan kwijtgescholden...
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
pi_54731171
Mee eens, dat is ook een doorn in het oog van menigeen idd.
I´m back.
pi_54731181
Achja, what else is new En toch redden we het allemaal weer
I used to work in a morgue........I am a people person
Only Human
pi_54731355
Buiten de snelheids overtredingen ben ik het met je eens. Dat ze de verkeersboetes verhogen, prima, dat is niets meer of minder dan een vrijwillige bijdrage aan de staatskas, met nadruk op VRIJWILLIGE bijdrage.

Beetje vreemd om dat in het zelfde rijtje te zetten als bv gemeentelijke lasten en ziektekostenpremie
Wie is jouw favoriete sprookjesfiguur, Sinterklaas, Hans en Grietje, Roodkapje, of Jezus?
  dinsdag 20 november 2007 @ 07:16:54 #5
4118 ToMaSZ
Let the hammer fall!
pi_54731436
Och, de ozb is vrijgegeven en de dure gemeentes pleuren er een paar procent bovenop.. niks nieuws en ik vind persoonlijk een gemiddelde stijging van 3% nog wel meevallen. Ik had die ratten op gemiddeld 8% ingeschat.

De beredenering is simpel in dit totalitaire kudtlandje: als je een huis bezit heb je in elk geval genoeg geld om jezelf in leven te houden. En als je in dit land genoeg geld hebt om jezelf in leven te houden, moet je dood. Dat proberen de lokale, provinciale en landelijke overheden gezamenlijk te bewerkstelligen. Als je dan eenmaal bijna dood bent, niet meer wil/kan werken, psychisch kapot of op het punt staat bommen te gaan leggen, dan ben je weer interessant voor ze, want afhankelijk van ze. Dat heet in mijn boekje bezigheidstherapie waar niemand wat mee opschiet. Meneer Bos noemt het 'sociaal'.
Scouting Rover Crofts Groep bouwt een nieuw clubhuis!
pi_54731514
quote:
Op dinsdag 20 november 2007 07:16 schreef ToMaSZ het volgende:
Och, de ozb is vrijgegeven en de dure gemeentes pleuren er een paar procent bovenop.. niks nieuws en ik vind persoonlijk een gemiddelde stijging van 3% nog wel meevallen. Ik had die ratten op gemiddeld 8% ingeschat.

De beredenering is simpel in dit totalitaire kudtlandje: als je een huis bezit heb je in elk geval genoeg geld om jezelf in leven te houden. En als je in dit land genoeg geld hebt om jezelf in leven te houden, moet je dood. Dat proberen de lokale, provinciale en landelijke overheden gezamenlijk te bewerkstelligen. Als je dan eenmaal bijna dood bent, niet meer wil/kan werken, psychisch kapot of op het punt staat bommen te gaan leggen, dan ben je weer interessant voor ze, want afhankelijk van ze. Dat heet in mijn boekje bezigheidstherapie waar niemand wat mee opschiet. Meneer Bos noemt het 'sociaal'.
Nou, nou.
Sportieve inbreng
  dinsdag 20 november 2007 @ 08:04:14 #7
4118 ToMaSZ
Let the hammer fall!
pi_54731650
quote:
Op dinsdag 20 november 2007 07:36 schreef Gijsbrecht2 het volgende:

[..]

Nou, nou.
Sry. Had met m'n andere hoef eerst m'n nest uit moeten stappen vanmorgen geloof ik.
pi_54732193
Wat hebben snelheids boetes en ziektekosten met woonlasten te maken?

Verder ztijgen de gemeente bleasting en de ozb een paar procent, niet fijn natuurlijk, maar op de uitgaven voor hypotheek peanuts natuurlijk.
Verder kun je altijd nog verhuizen naar Zevenaar.

En nee, Nederland is niet democratisch kom op we hebben deze regering zelf gekozen, hier komen tenminste partijen met de meeste stemmen aan de macht en niet als in een niet nader te noemen land degene met de minste stemmen

Verder zou het weleens fijn zijn natuurlijk als er eens iets goedkoper zou worden.....
The sky has changed.... Can you smell the sun?!
pi_54732279
-edit- Nutteloos

[ Bericht 94% gewijzigd door paddy op 20-11-2007 10:50:55 ]
The styling. And the howl from its V6 engine. In a tunnel, at 4000rpm, it was more sonorous than any music.
It was like having your soul licked by angels.
pi_54732364
-edit-Voegt niets toe aan een discussie

[ Bericht 87% gewijzigd door paddy op 20-11-2007 10:51:49 ]
  dinsdag 20 november 2007 @ 09:14:42 #11
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_54732377
quote:
Op dinsdag 20 november 2007 09:07 schreef KhaZ het volgende:
Erg leuk om de posts van StefanP te lezen, interessant ook. Misschien kun je Amerika een handje helpen door een fatsoenlijke gezondheidszorg op te bouwen i.p.v. op fok rond te hangen?
Dat is er wel, maar heel veel mensen kunnen die niet betalen. maar het is natuurlijk makkelijker om over de splinter in Holland te beginnen dan de balk in z'n eigen 'thuisland'
Where law ends, tyrrany begins.
pi_54732707
quote:
Op dinsdag 20 november 2007 03:43 schreef StefanP het volgende:

[..]

Nederland is wel het grootste schoolvoorbeeld van een land dat in naam democratisch is, maar waar de de burger in de praktijk nul komma niets te zeggen heeft.
Dat is nog altijd de VS, je weet wel, dat land waar jij nu woont.
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
pi_54732961
quote:
Op dinsdag 20 november 2007 09:02 schreef michiel5 het volgende:
Wat hebben snelheids boetes en ziektekosten met woonlasten te maken?

Verder ztijgen de gemeente bleasting en de ozb een paar procent, niet fijn natuurlijk, maar op de uitgaven voor hypotheek peanuts natuurlijk.
Verder kun je altijd nog verhuizen naar Zevenaar.

En nee, Nederland is niet democratisch kom op we hebben deze regering zelf gekozen, hier komen tenminste partijen met de meeste stemmen aan de macht en niet als in een niet nader te noemen land degene met de minste stemmen

Verder zou het weleens fijn zijn natuurlijk als er eens iets goedkoper zou worden.....
geen zak natuurlijk overigens doet de overheid precies wat stefanP doet namelijk decentralisatie
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  dinsdag 20 november 2007 @ 10:20:49 #14
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_54733324
Even ophouden met het gemekker over de TS en on-topic svp.

Ik stoor me er ook vreselijk aan dat gemeenten de vrije hand hebben in het vaststellen van de stijging van de belastingen. In de gemeente waar ik woon is door ambtelijk wanbeleid al menig financiële blunder gemaakt en het enige resultaat daarvan is gewoon de belasting te verhogen en de rest weg te harken bij andere posten. De gemeente waar ik woon is potentieel rijk, veel werkenden met een bovengemiddeld inkomen, weinig uitkeringstrekkers etc.

En wat democratie betreft; dezelfde mensen bestieren de gemeenteraad al tijden maar buiten gemeenteraadsvergaderingen, vinden er ook regelmatig vergaderingen plaats van de fractievoorzitters achter gesloten deuren, waar de feitelijke besluiten worden genomen
Scratch a liberal and you will find a fascist
  dinsdag 20 november 2007 @ 10:46:33 #15
4118 ToMaSZ
Let the hammer fall!
pi_54733958
quote:
Op dinsdag 20 november 2007 10:20 schreef EdvandeBerg het volgende:
Even ophouden met het gemekker over de TS en on-topic svp.

Ik stoor me er ook vreselijk aan dat gemeenten de vrije hand hebben in het vaststellen van de stijging van de belastingen. In de gemeente waar ik woon is door ambtelijk wanbeleid al menig financiële blunder gemaakt en het enige resultaat daarvan is gewoon de belasting te verhogen en de rest weg te harken bij andere posten. De gemeente waar ik woon is potentieel rijk, veel werkenden met een bovengemiddeld inkomen, weinig uitkeringstrekkers etc.

En wat democratie betreft; dezelfde mensen bestieren de gemeenteraad al tijden maar buiten gemeenteraadsvergaderingen, vinden er ook regelmatig vergaderingen plaats van de fractievoorzitters achter gesloten deuren, waar de feitelijke besluiten worden genomen
De vrije hand in bijv. de woz-waarde (en daarmee ozb) is voor gemeenten niet minder dan een gemakkelijk middel om tekorten op de begroting of financiëel wanbeleid op hun inwoners af te wimpelen.. Dit gebeurt ook erg veel in relatief rijke gemeenten (neem bijv. De Bilt). Vrij storend imho.
pi_54734084
tvp
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
User van NWS zei: Maak van internet een schoner riool! YES WE CAN!
pi_54750541
quote:
Op dinsdag 20 november 2007 03:43 schreef StefanP het volgende:
Zoek maar een bijbaantje om de komende rekeningen te kunnen betalen. Of stop helemaal met werken, want vanzelfsprekend worden je woonlasten dan kwijtgescholden...

tja, maar dan heb je ook een kutleven wat nergens over gaat
Jusqu'ici tout va bien...
pi_54752141
Dat kan best zijn, maar het doet er niets aan af dat de werkende burger wederom de sjaak is terwijl de luilak die tot 12 uur in z'n nest blijft liggen die extra belastingen geen moment voelt. De overheid in NL heeft z'n doel volledig uit het oog verloren.
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
pi_54752673
De overheid heeft maar 1 doel en dat is zich zelf in stand houden. Dat gaat prima met al die afhankelijke mensen: ambtenaren, steuntrekkers, museumdirecteuren. Wie is er eigenlijk niet afhankelijk? Oh ja, die paar procent die hier het geld verdient en omdat ze in de minderheid zijn NIKS in de melk te brokkelen hebben. En alles onder de mooi laag die verzorgingstaat heet! Want we willen toch geen amerikaanse toestanden!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')