Maar als ze zo links zijn dan zou je toch constant linkse studiogasten moeten zien? En is je al eens opgevallen hoe vaak ze negatieve reportages hebben gemaakt over dierenactivisten, milieuactivisten en de SP?quote:Op vrijdag 23 november 2007 18:15 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Weet je, Polak is zo erg nog niet, omdat ze niet verhult net zo links als Papierversnipperaar te zijn. Zo zie ik het graag. Maar NOVA zou een stuk geloofwaardiger worden als ze niet alleen een linkse papagaai hadden, maar ook een rechtse.
Natuurlijk maakt NOVA ook TV die de mindere kanten van (extreem) links laat zien, maar het staat niet in verhouding tot wat rechtse politici over zich heen krijgen. Het zou juist erg verdacht worden als men constant alles wat rechts is onder vuur neemt. Dat maakt het voor ons op rechts ook veel gemakkelijker om jullie ervan te overtuigen dat NOVA een links bolwerk is.quote:Op vrijdag 23 november 2007 19:05 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Maar als ze zo links zijn dan zou je toch constant linkse studiogasten moeten zien? En is je al eens opgevallen hoe vaak ze negatieve reportages hebben gemaakt over dierenactivisten, milieuactivisten en de SP?
Denk ook eens aan Wouter Bos die in de verkiezingscampagne zowat jankend in de camera aan Balkenende smeekte of hij z'n (scheld)woorden terug wilde nemen. Een duidelijke en kapitale fout was het, maar het was wel Nova die een camera onder zijn snufferd douwde.
Gisteren zat Verdonk bij Nova met Clairy Polak als presentatrice. Misschien ligt het aan m'n eigen bevooroordeeldheid maar ik heb geen enkele suggestieve vraag kunnen bespeuren. Het mag van mij zelfs allemaal wat linkser. Daar is de publieke omroep tenminste voor, een divers scala aan opinies moeten daar geventileerd kunnen worden (en dus niet zoals bij de commercieelen waar het grote geld de boodschap bepaald).quote:Op vrijdag 23 november 2007 19:43 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Natuurlijk maakt NOVA ook TV die de mindere kanten van (extreem) links laat zien, maar het staat niet in verhouding tot wat rechtse politici over zich heen krijgen. Het zou juist erg verdacht worden als men constant alles wat rechts is onder vuur neemt. Dat maakt het voor ons op rechts ook veel gemakkelijker om jullie ervan te overtuigen dat NOVA een links bolwerk is.
-edit-quote:Op donderdag 22 november 2007 23:14 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Sinds wanneer is Verdonk rechts?![]()
NOVA kan zo veel "rechtse" politici uitnodigen als ze wil, zo lang die linkse troela van een Polak het interview doet, zit de kijker nog steeds met een linkse mening opgescheept (kan van hieruit niet zien of ze het interview doet).
Televisie maken is niet eenvoudig, maar NOVA zou geloofwaardiger zijn met een duo presentatie waarbij een presentor links is en eentje rechts.
Heb ik ergens geschreven dat rechts wordt genegeerd door NOVA? Het probleem dat ik met NOVA heb is dat ze te links zijn. Doe een duopresentatie waarbij een anti-Polak Wouter Bos mag interviewen en laat Polak Wilders en Verdonk interviewen.quote:Op vrijdag 23 november 2007 19:58 schreef SCH het volgende:
[..]
Dat Verdonk zo vaak uitgenodigd wordt bij NOVA zegt toch wel dat rechts en zeer rechts bij NOVA niet genegeerd wordt. Ze werd gisteren door Joost Karhof geinterviewd. Ze kreeg alle ruimte om haar beweging te promoten. Ik vond het een propagandistisch rechts gesprek.
Maar ik ga niet zeggen dat Karhof een rechtse lul is zoals anderen verblind raken als ze Polak zien.
De politieke voorkeur van de interviewer doet niet terzake.quote:Op vrijdag 23 november 2007 20:05 schreef Lyrebird het volgende:
[quote]Heb ik ergens geschreven dat rechts wordt genegeerd door NOVA? Het probleem dat ik met NOVA heb is dat ze te links zijn. Doe een duopresentatie waarbij een anti-Polak Wouter Bos mag interviewen en laat Polak Wilders en Verdonk interviewen.
Dat is een naieve gedachte, net zoals het naief is om te denken dat jouw journalistieke werk bij de PO niet beinvloed wordt door je linkse achtergrond.quote:Op vrijdag 23 november 2007 20:07 schreef SCH het volgende:
[..]
De politieke voorkeur van de interviewer doet niet terzake.
quote:Op vrijdag 23 november 2007 20:10 schreef Lyrebird het volgende:
Dat is een naieve gedachte, net zoals het naief is om te denken dat jouw journalistieke werk bij de PO niet beinvloed wordt door je linkse achtergrond.
Persoonlijkheid wel, ideologie niet natuurlijk.quote:Op vrijdag 23 november 2007 20:12 schreef Monidique het volgende:
Polak is wel vervelend, ja, en natuurlijk hebben de ideologie en persoonlijkheid van een interviewer invloed op een vraaggesprek.
Het is natuurlijk de vraag wie hier blind is. Jij meent dat een verrechtsing van een redactie niet leidt tot andere programma's. Over onderzoeksjournalistiek gesproken, goed werk TubewayDigital, misschien heeft SCH nog wel een baan voor jou bij de PO!quote:Op vrijdag 23 november 2007 22:45 schreef SCH het volgende:
[..]
Nee, jij verdient prijzen met je slappe geouwehoer. Hoe moet ik blinde paarden ziende maken dan?
Nee, wat zou dat veranderen dan? Zouden we dan geen PVV-ers meer uitnodigen? Zouden we ze dan een gouden microfoontje voorhouden ofzo?quote:Op vrijdag 23 november 2007 22:51 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Het is natuurlijk de vraag wie hier blind is. Jij meent dat een verrechtsing van een redactie niet leidt tot andere programma's. Over onderzoeksjournalistiek gesproken, goed werk TubewayDigital, misschien heeft SCH nog wel een baan voor jou bij de PO!![]()
Natuurlijk gaat de politieke voorkeur meespelen, want het gaat om mensen. Ik heb er echt geen moeite mee om te erkennen dat rechtse journalisten hun politieke voorkeur mee naar het werk nemen. Los van dit alles, lees het boek Bias eens.quote:Op vrijdag 23 november 2007 22:54 schreef SCH het volgende:
[..]
Nee, wat zou dat veranderen dan? Zouden we dan geen PVV-ers meer uitnodigen? Zouden we ze dan een gouden microfoontje voorhouden ofzo?
Denk je nou echt dat dan ineens de politieke voorkeur wel mee gaat spelen,wat een slechte dunk heb je toch van je politieke bondgenoten.![]()
Waarom zou je die meenemen? Nooit behoefte aan gehad. Maar misschien doen rechtse mensen dat wel? Al merk ik dat niet aan mijn rechtse collega's.quote:Op vrijdag 23 november 2007 23:05 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Natuurlijk gaat de politieke voorkeur meespelen, want het gaat om mensen. Ik heb er echt geen moeite mee om te erkennen dat rechtse journalisten hun politieke voorkeur mee naar het werk nemen.
Dan vind ik de huidige PO veel beter dan TF1 die in 1987 geprivatiseerd werd. Die zender heeft een zeer goed schoolvoorbeeld gegeven hoe een eens betrouwbare zender in kwaliteit zeer hard achteruitgaat. Alleen maar standpunten uit één politieke stroming verkondigen (rechts in dit geval) en de bevolking dom houden.quote:Op dinsdag 20 november 2007 19:52 schreef StefanP het volgende:
Schaf de subsidie voor de PO gewoon af. Laat die kansloze melkertbaantjes, euh, journalistjes, zich maar lekker zelf redden. Dan mogen ze onderzoeken wat ze willen.
Ik denk dat ze het welgeteld een maand uit zouden houden voordat ze failliet gaan.
de manier alleen al waarmee je verraad dat je jouw linkse voorliefde niet onder stoelen of banken schuift spreekt boekdelen voor een publieke omroep. notabene.quote:Op vrijdag 23 november 2007 23:09 schreef SCH het volgende:
[..]
Waarom zou je die meenemen? Nooit behoefte aan gehad. Maar misschien doen rechtse mensen dat wel? Al merk ik dat niet aan mijn rechtse collega's.
Nou ja, dit is niet de website van de publieke omroep. Toch sluit ik me volledig aan bij Lyrebird. "Objectiviteit" komt voort uit collectief subjectivisme en is dus gedeeltelijk (sub)cultureel bepaald. Met dezelfde harde feiten kun je een totaal verschillende reportage maken. Het is altijd een kwestie van kiezen tussen feiten en hoeveel nadruk je op bepaalde feiten legt, etcetera.quote:Op zaterdag 24 november 2007 04:29 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
de manier alleen al waarmee je verraad dat je jouw linkse voorliefde niet onder stoelen of banken schuift spreekt boekdelen voor een publieke omroep. notabene.
Wat bedoel je nou precies? Heb jij mij ooit tijdens het werk gevolgd?quote:Op zaterdag 24 november 2007 04:29 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
de manier alleen al waarmee je verraad dat je jouw linkse voorliefde niet onder stoelen of banken schuift spreekt boekdelen voor een publieke omroep. notabene.
Zeker. De links-populistische SP is en was een bedreiging voor de geliefde PvdA. Zoals eerder vermeld (met bronvermelding) is de Journaal-redactie veel eerder een PvdA-Groen Links bolwerk.quote:Op vrijdag 23 november 2007 19:05 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
En is je al eens opgevallen hoe vaak ze negatieve reportages hebben gemaakt over [...] de SP?
Dat vraagt men zich ook al jaren van jou af...quote:Op vrijdag 23 november 2007 19:58 schreef SCH het volgende:
Als je niet wilt discussieren, wat doe je hier dan.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |