abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 11 december 2007 @ 11:53:14 #151
51286 w00h00
Digital man!
pi_55188223
quote:
Op maandag 10 december 2007 20:51 schreef dvr het volgende:

[..]

Dan lijken ze me allebei wel geschikt (maar niet om de spelers op het veld te fotograferen - daarvoor hebben ze te weinig telebereik). De lenzen zijn vrijwel identiek. De voornaamste verschillen zijn dat de nieuwere NV15 beeldstabilisatie en gezichtherkenning heeft (helpt bij scherpstellen) en wat lichtgevoeliger is. Verder bedien je zijn menu door het scherm aan te raken, ik geloof dat de NV10 dat niet heeft (weet ik niet zeker). Als ze ongeveer hetzelfde kosten zou ik die NV15 kiezen. Je kunt ze zelf hier vergelijken, of kijk eens naar gebruikerservaringen op www.kieskeurig.nl.
Als je afgaat op de specs, want de prijs ligt heel erg dicht bij elkaar dan zouden jullie voor de NV 15 kiezen, omdat deze 1 jaar nieuwer is en beeldstabilisatie + gezichtsherkenning heeft?
De iso-waarden tot 3200 moet je niet teveel naar kijken omdat die te veel 'ruis' zal leveren om goede foto's te maken en je waarschijnlijk foto's maakt met een iso waarden van 400 of 1000 als ik het goed begrijp?
pi_55191890
quote:
Op dinsdag 11 december 2007 11:53 schreef w00h00 het volgende:

Als je afgaat op de specs, want de prijs ligt heel erg dicht bij elkaar dan zouden jullie voor de NV 15 kiezen, omdat deze 1 jaar nieuwer is en beeldstabilisatie + gezichtsherkenning heeft?
Ja, als je voor vrijwel hetzelfde geld die extraatjes krijgt zou ik ze niet laten liggen. Wat betreft de lichtgevoeligheid (ISO), bij compactcamera's wordt die nogal overdreven en bij de aangegeven maximumwaarde moet je inderdaad op veel ruis rekenen (waar je op een printje echter minder van ziet dan op je beeldscherm). Desalniettemin geven ze voor het nieuwe model een hogere waarde op en mag je dus aannemen dat die ook beter zal presteren dan het oude model. Ik kan deze Samsung camera's overigens niet aanbevelen of afraden, want ik ken ze zelf niet - ik heb alleen geprobeerd je vragen te beantwoorden. Er zijn elders op het net ongetwijfeld gebruikerservaringen en tests te vinden.
  dinsdag 11 december 2007 @ 23:29:15 #153
110933 F4T4L_3RR0R
R.I.P. webicon ;(
pi_55206005
Net mijn nieuwe Sony camera getest, alle onderstaande foto's met 1/4 sluitertijd en uit de losse (bibberend van de kou) hand:

ISO200

ISO400

ISO800

ISO1600:

ISO3200 durfde ik niet aan.

Alle foto's onbewerkt en alleen verkleind.

Edit:

Hierbij ook een paar uitsnedes van bovenstaande foto's, waarop goed te zien is dat ik de camera niet goed stil had gehouden:

ISO200:

ISO400:

ISO800:

ISO1600:

Is de ruiswaarde (let niet op de bewegingsonscherpte, statiefje moet ik nog halen) acceptabel voor een compactcamera?

[ Bericht 15% gewijzigd door F4T4L_3RR0R op 11-12-2007 23:55:11 ]
Een ballonvaarder die door de mand valt is nooit grappig...
  Eindredactie Frontpage / Forummod woensdag 12 december 2007 @ 01:02:31 #154
41809 crew  Ouwesok
Leuke lamp overigens
pi_55207652
quote:
Op dinsdag 11 december 2007 23:29 schreef F4T4L_3RR0R het volgende:
Net mijn nieuwe Sony camera getest, alle onderstaande foto's met 1/4 sluitertijd en uit de losse (bibberend van de kou) hand:

8<

Is de ruiswaarde (let niet op de bewegingsonscherpte, statiefje moet ik nog halen) acceptabel voor een compactcamera?
Voor een compact is het allemaal best wel netjes qua ruis en zo, zeker omdat je onder omstandigheden fotografeert waar de keuze is tussen een ruizig plaatje of geen plaatje. Met een programma'tje als Imagenomic Noiseware is die ruis ook nog eens tot aanvaardbare proporties terug te brengen.

Die kwart seconde is ongeveer de grens waarop je hem zelfs met stabilisatie niet meer echt stilhoudt, met de Canon S1IS en S3IS haal ik ongeveer 1/8s, veel langer moet het niet duren tenzij ik ergens steun aan of op vind (nee niet aan een pastoraal werker maar aan een lantaarnpaal of zo)
Wat bij aanwezigheid van lantaarn- of andere palen een handig dingetje is is de Joby Gorillapod. Als statief zo goed als waardeloos, maar als extra handje aan je camera bijzonder bruikbaar. Ondersteund op een hek heb ik al eens een volle seconde gered met een ongestabiliseerde G5. De Gorillapod is ook alleen bruikbaar bij niet al te grote compactcamera's. Bij nietgebruik verdwijnt een Gorillapod makkelijk in een jaszak of zo
Gotferdomme wat heb ik weer een last van een goed humeur
  woensdag 12 december 2007 @ 22:32:57 #155
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_55230666
Er wordt mij een Canon EOS 350D aangeboden met externe flitser Sunpak B3500 en een 256 mb CF kaart voor 300 euro. Is dat een goede prijs? Met 18-55 kitlens.

Is het een goede camera voor een beginner?
Scratch a liberal and you will find a fascist
pi_55231569
quote:
Op woensdag 12 december 2007 22:32 schreef EdvandeBerg het volgende:
Er wordt mij een Canon EOS 350D aangeboden met externe flitser Sunpak B3500 en een 256 mb CF kaart voor 300 euro. Is dat een goede prijs? Met 18-55 kitlens.

Is het een goede camera voor een beginner?
Ten eerste, of het een goede camera is voor een beginner: Ligt eraan wat je wilt, en of je al enige ervaring met fotografie hebt. Wil je serieus gaan fotograferen en er tijd in stoppen? En heb je het er voor over om daarvoor zo'n relatief grote camera mee te nemen als je op pad gaat?
Een dSLR is fijn om mee te werken, maar heeft zowel voor- als nadelen. Als je verschillende dingen wilt proberen (meer groothoek, meer zoom, macro) heb je daar verschillende objectieven voor nodig. Een compactcamera kan wat dat betreft "alles" en daar hoef je geen losse lenzen bij te kopen. Ook is een dSLR een stuk groter dan een compact (en duurder).
Of je dus wel of geen dSLR wilt nemen hangt af van wat je er precies mee wilt gaan doen.

Verder is een tweedehands dSLR altijd een klein risico. Ze hebben niet het eeuwige leven, en kunnen maar een x aantal sluiterbewegingen maken voordat ze het begeven. Hoeveel precies is bij elke camera anders, maar als hij tweedehands is weet je niet hoeveel foto's er mee gemaakt zijn en dus niet hoe lang hij het uit zal houden.
The world has three kinds of people: those who make things happen, those who watch what happens, and those who wonder what happened (George Bernard Shaw).
Sieraden en meer, Gingerfantasies.
pi_55238926
@F4T4L_3RR0R

Bedankt voor de afbeeldingen. Heb nu een goede indruk gekregen van wat ISO nu precies doet

Ik ben van plan de Panasonic Lumix DMC-FX10 te kopen van de week. Ikzelf ben een beginnende "fotograaf" en zoek naar een redelijk geprijsde camera, die makkelijk is mee te nemen en kwalitatief goede fotos kan maken.

Mijn oog was dus op deze camera gevallen en vroeg me af wat jullie meningen ervan waren.

Specs:
http://www.letsgodigital.(...)ation/1485/show.html
Plaatje:

Heb al wat reviews ervan gelezen en ziet ernaar uit dat het voor een prijs van 140 euro een zeer degelijke camera is die leuke fotos kan schieten. Ik probeer online te zoeken naar plaatjes die met deze camera zijn genomen maar nog niks gevonden. Ik zoek vast met de verkeerde termen.

Meningen?
pi_55239787
quote:
Op donderdag 13 december 2007 10:44 schreef Yamanaka het volgende:
@F4T4L_3RR0R

Bedankt voor de afbeeldingen. Heb nu een goede indruk gekregen van wat ISO nu precies doet

Ik ben van plan de Panasonic Lumix DMC-FX10 te kopen van de week. Ikzelf ben een beginnende "fotograaf" en zoek naar een redelijk geprijsde camera, die makkelijk is mee te nemen en kwalitatief goede fotos kan maken.

Mijn oog was dus op deze camera gevallen en vroeg me af wat jullie meningen ervan waren.

Specs:
http://www.letsgodigital.(...)ation/1485/show.html
Plaatje:
[ afbeelding ]

Heb al wat reviews ervan gelezen en ziet ernaar uit dat het voor een prijs van 140 euro een zeer degelijke camera is die leuke fotos kan schieten. Ik probeer online te zoeken naar plaatjes die met deze camera zijn genomen maar nog niks gevonden. Ik zoek vast met de verkeerde termen.

Meningen?
Ik heb de camera (voor als cameraatje "erbij" wat ik inderdaad makkelijk mee kan nemen). Hij is erg klein, past in de broekzak, en werkt heel handig. De ruis valt imho heel erg mee, ik had veel meer ruis verwacht. T/m iso 400 nog aanvaardbaar, maar ik heb dit nog niet heel uitvoerig getest. Kwaliteit is voor een compact volgens mij gewoon goed De batterij gaat best lang mee. Enige nadeel voor mij is dat ie vaak een sluitertijd van 1/30 kiest als snelste, dat vind ik wat aan de langzame kant. Maar met de beeldstabilisatie is het goed te doen (alleen als het onderwerp veel beweegt is het wat lang). Met meer licht kiest ie wel een kortere sluitertijd.
Voor point & shoot een handig ding, wil je iets meer met fotografie zou ik toch naar een camera kijken waar je net iets meer in kunt stellen.
The world has three kinds of people: those who make things happen, those who watch what happens, and those who wonder what happened (George Bernard Shaw).
  donderdag 13 december 2007 @ 11:21:44 #159
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_55239825
quote:
Op woensdag 12 december 2007 23:00 schreef Elefes het volgende:

[..]

Ten eerste, of het een goede camera is voor een beginner: Ligt eraan wat je wilt, en of je al enige ervaring met fotografie hebt. Wil je serieus gaan fotograferen en er tijd in stoppen? En heb je het er voor over om daarvoor zo'n relatief grote camera mee te nemen als je op pad gaat?
Een dSLR is fijn om mee te werken, maar heeft zowel voor- als nadelen. Als je verschillende dingen wilt proberen (meer groothoek, meer zoom, macro) heb je daar verschillende objectieven voor nodig. Een compactcamera kan wat dat betreft "alles" en daar hoef je geen losse lenzen bij te kopen. Ook is een dSLR een stuk groter dan een compact (en duurder).
Of je dus wel of geen dSLR wilt nemen hangt af van wat je er precies mee wilt gaan doen.

Verder is een tweedehands dSLR altijd een klein risico. Ze hebben niet het eeuwige leven, en kunnen maar een x aantal sluiterbewegingen maken voordat ze het begeven. Hoeveel precies is bij elke camera anders, maar als hij tweedehands is weet je niet hoeveel foto's er mee gemaakt zijn en dus niet hoe lang hij het uit zal houden.
Het is dus niet af te lezen ergens hoeveel clicks zo'n camera gemaakt heeft?

Momenteel heb ik dus 2 Fuji camera's; een s3500 (4mp, 6x opt. zoom) en een Finepix 550 (6.3mp, 4x opt. zoom)

De kleine is redelijk handig en past in de jaszak, de s3500 was de vervanger voor de s5500 (gestolen bij inbraak). De s5500 vond ik echt een prachtig toestel, die uit de 4mp naar mijn idee net zoveel kwaliteit haalde uit andere camera's op 6mp. Ook 10x zoom!

Maar mocht ik nu mijn s3500 weer wegdoen en voor 300 euro die 350D mét flitser en 250mb aanschaffen, stap ik wel efkes over naar 8mp en kan ik eens gaan experimenteren met échte fotografie.

Is de prijs goed? Ook al zou ik verder niks doen met de vele opties van dit toestel, dan heb ik toch nog een prima (weliswaar groot) 8mp toestel met een flinke flitser voor huis-tuin-en-keuken foto's?

Degene die hem verkoopt had ook nog een Sigma telelens 75-300 eigenlijk voor analoge toestellen, de lens geeft op de 350D soms een error99 melding.

Wie kan mij daar iets over vertellen?
pi_55240173
quote:
Op donderdag 13 december 2007 11:21 schreef EdvandeBerg het volgende:

[..]

Bij Canon camera's niet nee, alleen bij de reparatieafdeling van Canon zelf kunnen ze dat uitlezen.

De prijs is voordelig als je op Marktplaats kijkt, waar voor zo'n combinatie vaak rond de 400 euro gevraagd wordt. Anderzijds zou het kunnen dat hij al erg veel gebruikt is (de sluiter is ontworpen om zo'n 50.000 keer te ontspannen, maar kan in de praktijk ook tweemaal zo vaak meegaan als je geluk hebt) of dat er andere probleempjes mee zijn. Probeer hem dus uit - kijk of de belichting goed is bij lange en korte sluitertijden, met of zonder flits, of de autofocus goed werkt, of de lenskoppeling er onbeschadigd uitziet, etc. Schiet een paar egale luchten om te zien of er vlekken verschijnen die op een stoffige sensor duiden.
quote:
Degene die hem verkoopt had ook nog een Sigma telelens 75-300 eigenlijk voor analoge toestellen, de lens geeft op de 350D soms een error99 melding.

Lekker laten staan. Er zijn oude lenzen zonder autofocus die nog steeds de moeite van het gebruiken waard zijn omdat ze erg lichtsterk zijn en kwalitatief hoogwaardig, maar dat lijkt me hier niet het geval.
pi_55240188
quote:

[..]

[...]

Maar mocht ik nu mijn s3500 weer wegdoen en voor 300 euro die 350D mét flitser en 250mb aanschaffen, stap ik wel efkes over naar 8mp en kan ik eens gaan experimenteren met échte fotografie.

[...]

Is de prijs goed? Ook al zou ik verder niks doen met de vele opties van dit toestel, dan heb ik toch nog een prima (weliswaar groot) 8mp toestel met een flinke flitser voor huis-tuin-en-keuken foto's?
Volgens mij is dat wel af te lezen, maar ik weet niet precies hoe. Plus ik geloof dat je dat ook weer op "nul" kunt zetten op een of andere manier. Maar daar weet ik het fijne niet van.

De tweede opmerking die ik hier quote, daar ben ik het niet mee eens. Het gaat niet om wat voor camera je hebt, maar om wat voor fotograaf je bent. "Al heeft een aap een gouden ring, het is en blijft een lelijk ding." Daar is het mee te vergelijken Echt fotograferen kun je nu ook met je camera's, het is echt niet zo dat als je nu geen mooie foto's kunt maken, je dat met de 350D ineens wel kunt. De fotograaf maakt nog altijd de foto (een dSLR heeft alleen iets meer mogelijkheden mbt. lenzen en accessoires), en megapixels hebben hier al helemaal weinig mee te maken.
Ik snap dat je gecharmeerd bent van een dSLR camera, zeker voor die prijs. Maar als het alleen voor point & shoot is zou ik je aanraden eens goed in overweging te nemen of je de 350D wel wilt (want: groot en duur).
Of de prijs goed is weet ik niet, ben niet zo thuis in de tweedehands markt voor camera's. Plus dus het risico van een camera die bijna aan het einde van z'n leven is.
pi_55240454
Bedankt Elefes voor je reactie. De camera Is dus een goede keuze van mij!

Lekker rustig beginnen met deze camera en als ik later wat meer "skills" hebt overgaan naar een die meer instel mogelijkheden heeft (onder andere).
  donderdag 13 december 2007 @ 22:38:58 #163
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_55256887
quote:
Op donderdag 13 december 2007 11:36 schreef dvr het volgende:

[..]

Bij Canon camera's niet nee, alleen bij de reparatieafdeling van Canon zelf kunnen ze dat uitlezen.

De prijs is voordelig als je op Marktplaats kijkt, waar voor zo'n combinatie vaak rond de 400 euro gevraagd wordt. Anderzijds zou het kunnen dat hij al erg veel gebruikt is (de sluiter is ontworpen om zo'n 50.000 keer te ontspannen, maar kan in de praktijk ook tweemaal zo vaak meegaan als je geluk hebt) of dat er andere probleempjes mee zijn. Probeer hem dus uit - kijk of de belichting goed is bij lange en korte sluitertijden, met of zonder flits, of de autofocus goed werkt, of de lenskoppeling er onbeschadigd uitziet, etc. Schiet een paar egale luchten om te zien of er vlekken verschijnen die op een stoffige sensor duiden.
[..]

Lekker laten staan. Er zijn oude lenzen zonder autofocus die nog steeds de moeite van het gebruiken waard zijn omdat ze erg lichtsterk zijn en kwalitatief hoogwaardig, maar dat lijkt me hier niet het geval.
Ik heb de camera zojuist gekocht voor 300 euri

De 75-300 kreeg ik erbij voor 20 euro (eigen risico)
pi_55340791
Hey mensen

Ik hoop dat jullie mij kunnen informeren m.b.t fotografie, en een nieuwe camera. Het zit namelijk zo, ik fotografeer al enkele tijd met een hele simpele Canon Powershot A40 van mijn vader. Dit ding heeft 2.0 mp en kan ik nou niet echt meer ''goed'' noemen voor deze tijd.

Aangezien ik mijn hobby (modelauto's verzamelen) graag beter wil vast leggen dan met bovenstaande camera ben ik van plan zelf een camera te kopen. Hoofdzaak is dus een fatsoenlijke macrofunctie.
Natuurlijk wil ik ook geregeld erop uit trekken om foto's te schieten. En er moet natuurlijk ook aan een vakantie of 3 per jaar gedacht worden.

Waar het dus op neer komt, ik zoek een digitale camera om mijn modelautoverzameling fatsoenlijk mee op de foto te kunnen zetten. Maar ook geregeld een natuur-shot, vakantie kiekje of een andere foto tussendoor.

Budget: 500.-

Camera die ik op het oog had is de Canon PowerShot S5 IS. Is dit wat voor een ''beginnende'' fotograaf?

Alvast bedankt voor antwoorden!

Groetjes,

Daniel
Science adjusts its views based on what's observed, faith is the denial of observation so that belief can be preserved.
pi_55346095
quote:
Op maandag 17 december 2007 17:37 schreef Blistering het volgende:
Hey mensen

Ik hoop dat jullie mij kunnen informeren m.b.t fotografie, en een nieuwe camera. Het zit namelijk zo, ik fotografeer al enkele tijd met een hele simpele Canon Powershot A40 van mijn vader. Dit ding heeft 2.0 mp en kan ik nou niet echt meer ''goed'' noemen voor deze tijd.

Aangezien ik mijn hobby (modelauto's verzamelen) graag beter wil vast leggen dan met bovenstaande camera ben ik van plan zelf een camera te kopen. Hoofdzaak is dus een fatsoenlijke macrofunctie.
Natuurlijk wil ik ook geregeld erop uit trekken om foto's te schieten. En er moet natuurlijk ook aan een vakantie of 3 per jaar gedacht worden.

Waar het dus op neer komt, ik zoek een digitale camera om mijn modelautoverzameling fatsoenlijk mee op de foto te kunnen zetten. Maar ook geregeld een natuur-shot, vakantie kiekje of een andere foto tussendoor.

Budget: 500.-

Camera die ik op het oog had is de Canon PowerShot S5 IS. Is dit wat voor een ''beginnende'' fotograaf?

Alvast bedankt voor antwoorden!

Groetjes,

Daniel
Ja, leuk ding Wel wat meer camera dan de Powershot die je nu gewend bent (wat groter/anders van bouw). Er zijn ook andere Powershot modellen (bijvoorbeeld de A710IS) die wellicht ook de moeite zijn om eens naar te kijken (die zijn volgens mij ongeveer hetzelfde van bouw als de A40).
Ligt er ook een beetje aan wat je wilt, ik zou sowieso dan eens in de winkel vast gaan houden, om te kijken of het je bevalt. Wat vind je van het gebruikersgemak en de ergonomie van de A40?
pi_55346343
quote:
Op maandag 17 december 2007 21:26 schreef Elefes het volgende:

[..]

Ja, leuk ding Wel wat meer camera dan de Powershot die je nu gewend bent (wat groter/anders van bouw). Er zijn ook andere Powershot modellen (bijvoorbeeld de A710IS) die wellicht ook de moeite zijn om eens naar te kijken (die zijn volgens mij ongeveer hetzelfde van bouw als de A40).
Ligt er ook een beetje aan wat je wilt, ik zou sowieso dan eens in de winkel vast gaan houden, om te kijken of het je bevalt. Wat vind je van het gebruikersgemak en de ergonomie van de A40?
Bedankt voor de reactie

Afgezien van het feit dat de A40 al een aantal jaren oud is bevalt ie eigenlijk best goed.
Ligt lekker in de hand, makkelijk te hanteren en ergonomisch goed in orde.

Maar het is het gewoon niet meer. Interieur shots van mijn modellen worden zeer onscherp, en ik wil gewoon graag een eigen camera hebben
Science adjusts its views based on what's observed, faith is the denial of observation so that belief can be preserved.
pi_55346520
quote:
Op maandag 17 december 2007 21:33 schreef Blistering het volgende:

[..]

Bedankt voor de reactie

Afgezien van het feit dat de A40 al een aantal jaren oud is bevalt ie eigenlijk best goed.
Ligt lekker in de hand, makkelijk te hanteren en ergonomisch goed in orde.

Maar het is het gewoon niet meer. Interieur shots van mijn modellen worden zeer onscherp, en ik wil gewoon graag een eigen camera hebben
Dat kan ik me voorstellen De S5 IS die je zelf al noemde, en andere Powershot modellen zijn imho leuke camera's om flink mee te gaan hobby-en. Genoeg in te stellen en te ontdekken, goede kwaliteit, goede prijs.
pi_55354304
quote:

Tja, Elefes zegt het al, échte fotografie zit niet in het toestel, maar in de fotograaf (the twelve inches behind the camera). Je levert flink zoom in, en wat krijg je ervoor terug? Een betere camera, jazeker. Maar dat haal je er pas uit als je er ook echt wat mee gaat doen. En dat betekent veel oefenen en investeren in lenzen. Dan heb je lol van je dSLR, maar ik krijg niet de indruk dat je dat van plan bent. Je lijkt je nogal blind te staren op die 8 MP. Maar wat zeggen die MPs? Een iets hogere resolutie, waar je op A3 nog niets van ziet. Kan interessant gaan worden in uitzonderingsgevalletjes, maar in het algemeen is het verschil tussen 6 of 8MP nauwelijks merkbaar.

Er zijn allerlei goede redenen om een dSLR te kopen, maar in jouw geval zou ik nog eens goed nadenken.
edit: ik zie dat dit niet zo veel zin meer heeft.
quote:

Die lens communiceert niet of slecht met je cam (ERR99 is een algemene foutmelding, het zegt niets, maar ik heb ook zo'n lens, dus ik ken het verschijnsel). Je kunt daar omheen werken door de contactjes af te plakken (isolatietape of nagellak). Dan heb je een lens waarvan het diafragma altijd wijd open (dus je zit vast aan de Av stand van je camera) staat en die alleen handmatig scherpstelt. Niet ideaal, maar werkbaar als je bereid bent wat tijd te steken in het onder de knie krijgen van handmatig scherpstellen. Ik heb met de betreffende lens hele aardige resultaten weten te bereiken
Mijn DeviantART gallery
,
Best volwassen voor mijn geestelijke leeftijd
  dinsdag 18 december 2007 @ 09:46:45 #169
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_55354624
quote:
Op dinsdag 18 december 2007 09:27 schreef Vliegvrager het volgende:

[..]

Tja, Elefes zegt het al, échte fotografie zit niet in het toestel, maar in de fotograaf (the twelve inches behind the camera). Je levert flink zoom in, en wat krijg je ervoor terug? Een betere camera, jazeker. Maar dat haal je er pas uit als je er ook echt wat mee gaat doen. En dat betekent veel oefenen en investeren in lenzen. Dan heb je lol van je dSLR, maar ik krijg niet de indruk dat je dat van plan bent. Je lijkt je nogal blind te staren op die 8 MP. Maar wat zeggen die MPs? Een iets hogere resolutie, waar je op A3 nog niets van ziet. Kan interessant gaan worden in uitzonderingsgevalletjes, maar in het algemeen is het verschil tussen 6 of 8MP nauwelijks merkbaar.

Er zijn allerlei goede redenen om een dSLR te kopen, maar in jouw geval zou ik nog eens goed nadenken.
edit: ik zie dat dit niet zo veel zin meer heeft.
[..]

Die lens communiceert niet of slecht met je cam (ERR99 is een algemene foutmelding, het zegt niets, maar ik heb ook zo'n lens, dus ik ken het verschijnsel). Je kunt daar omheen werken door de contactjes af te plakken (isolatietape of nagellak). Dan heb je een lens waarvan het diafragma altijd wijd open (dus je zit vast aan de Av stand van je camera) staat en die alleen handmatig scherpstelt. Niet ideaal, maar werkbaar als je bereid bent wat tijd te steken in het onder de knie krijgen van handmatig scherpstellen. Ik heb met de betreffende lens hele aardige resultaten weten te bereiken
Ik ben ook wel van plan om me meer te gaan verdiepen in het echte fotograferen. De 8mp is natuurlijk heel mooi, maar ook dat ie er mooiere plaatjes van weet te maken dan een cameraatje van de Blokker.

Bovendien kan je met deze camera heel snel achter elkaar foto's maken in vergelijking met een simpele digitale camera, waar je tussen iedere kiek een tijdje moet wacht tot ie de info heeft weggeschreven naar de geheugenkaart en de flits weer opgeladen is.

Ik heb inmiddels al een boekje over beginnen met fotograferen met de 350d op mijn verlanglijstje staan.
pi_55355264
quote:
Op dinsdag 18 december 2007 09:46 schreef EdvandeBerg het volgende:

[..]

Ik ben ook wel van plan om me meer te gaan verdiepen in het echte fotograferen. De 8mp is natuurlijk heel mooi, maar ook dat ie er mooiere plaatjes van weet te maken dan een cameraatje van de Blokker.

Bovendien kan je met deze camera heel snel achter elkaar foto's maken in vergelijking met een simpele digitale camera, waar je tussen iedere kiek een tijdje moet wacht tot ie de info heeft weggeschreven naar de geheugenkaart en de flits weer opgeladen is.
Je moet ook geen "cameraatje van de Blokker" kopen maar gewoon een fatsoenlijk merk, wat dus zeker wel kan concurreren met de 350D met kitlens. Compacts zijn tegenwoordig best goede camera's!

De wachttijd waar je het over hebt van het wegschrijven van de foto hangt ook van de snelheid van je geheugen af. Bij de 350D merk je ook verschil tussen een "normaal" (Sandisk) kaartje en een Ultra II (Sandisk) kaartje.

Maargoed, ik zal niet ontkennen dat de 350D een fijne camera is (ik heb 'm zelf ook ). Oefenze .
pi_55387252
Hallo mensen,

Ik ben benieuwd of iemand van jullie ook ervaring heeft met een Panasonic FX-100.
Mijn vriendin wil deze namelijk kopen ter vervanging van haar Canon Ixus 55.
De reviews die ik er over lees zijn over het algemeen redelijk positief maar misschien dat iemand hier er anders over denkt?
Over het algemeen ga ik liever af op mensen met ervaring
Zon, zee en strand, eerst een dagje lol, dan alles vol met zand.
pi_55387741
Wat is een leuke SLR camera als je een budget hebt van ongeveer 500 euro? Body + (kit)lens dus. Heb geen directe voorkeur voor een bepaald merk.
Carry on my wayward son
There'll be peace when you are done
Lay your weary head to rest
Don't you cry no more.
pi_55388990
quote:
Op woensdag 19 december 2007 14:23 schreef Dickies het volgende:
Wat is een leuke SLR camera als je een budget hebt van ongeveer 500 euro? Body + (kit)lens dus. Heb geen directe voorkeur voor een bepaald merk.
Ga eens naar een winkel en hou er een paar vast. De een zal je meer liggen dan de ander. De instappers doen eigenlijk maar weinig voor elkaar onder, tenzij je hele sterke voorkeuren hebt voor bepaalde features. Kijk ook even of je van een merk het een-na-laatste model kunt vinden, scheelt vaak flink in geld en niet zo gek veel in features

En kitlenzen haal je van marktplaats of soortgelijk, aanbod genoeg.
Mijn DeviantART gallery
,
Best volwassen voor mijn geestelijke leeftijd
pi_55414168
Beste Fokkers,

Ik ben op zoek naar een digitale spiegelreflex camera die ook 'goed foto's kan maken onder donkere omstandigheden.(tijdens het uitgaan, met discotheek licht)
Ik zit te twijfelen tussen een Canon EOS 350D en een Canon 400D.

Wie weet raad?

gr.
Nicole

[ Bericht 2% gewijzigd door NB2006 op 20-12-2007 13:11:11 ]
pi_55414321
quote:
Op donderdag 20 december 2007 13:05 schreef NB2006 het volgende:
Beste Fokkers,

Ik ben op zoek naar een digitale spiegelreflex camera die ook 'goed foto's kan maken onder donkere omstandigheden.(tijdens het uitgaan, met discotheek licht)
Ik zit te twijfelen tussen een Canon EOS 350D, een Canon 400D of een 40D.

Wie weet raad?

gr.
Nicole
tja... uhmm je gaat nu de respectievelijk Vrouwencam, kindercam en semipro-cam tegen elkaar zetten. qua formaatje camera dan he
Maar je vergeet dat het juist de lenzen zijn die je het binnen fotograferen vergemakkelijken.
Als je meteen lekker meewil gaan, gewoon de 40D met een 50mm F/1.8 lens kopen. En lekker spelen.
Op zondag 1 maart 2009 16:07 schreef RonaldV het volgende: Jij bent nog niet verzuurd genoeg :{w
Canon 500n | 300D | 30D | 1DmkIII | 24-105mm F/4 L | 70-200mm F/2.8 L | 50mm F/1.8 | 8mm Peleng Fish | 580EX-II | Metz44 | + de rest van de kitlensjes
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')