Ordnung muss sein, Herr Brian!quote:Op maandag 19 november 2007 15:14 schreef guitarist.nl het volgende:
Goedzo, laatste post is ook een nieuw topic. Zo moeilijk is dat helemaal niet!
Ga ik eerst ff boodschappen doen, en dan oefenenquote:Op maandag 19 november 2007 15:14 schreef Dupje het volgende:
Snap nou ook uit de tabs dat er klein 2tje of 3tje staat voor hoevaak je t moet herhalen
Shit, toch maar mijn Japanese language pack installeren.quote:Op maandag 19 november 2007 15:16 schreef Doodkapje het volgende:
[..]
大丈夫ですウィ千さま。
Plus Rikai-chan voor FireFoxquote:Op maandag 19 november 2007 15:17 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Shit, toch maar mijn Japanese language pack installeren..
Blijkbaar heb ik dat languiage pack dan ook, zag het in IE ook gewoon staan...quote:Op maandag 19 november 2007 15:21 schreef Aresdreams het volgende:
FF doet het hier goed
gelukkig
ik zag er gewoon jappans staan, al weet ik niet wat er staat...
Anders kan je wat van Jaya the Cat proberen is reggea/skaquote:Op maandag 19 november 2007 16:58 schreef Dupje het volgende:
Jeeeeej ik kan message in a bottle op bas!
Hij is niet zo moeilijk.
Nu nog ff kijken voor iets van bob marley.
quote:Op maandag 19 november 2007 17:13 schreef Witchfynder het volgende:
TFLG's 4th Attempt heeft ook een leuke baslijn. Kan alleen nergens de GP tab vinden..
.
Ohh das ook een idee. Heb bas net opgeruimd, heb al zoveel gespeeld vandaag (zowel gitaar als bas) dat vingertoppen rechts auw doen... Maar ik onthoud m voor next time!quote:Op maandag 19 november 2007 17:11 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Anders kan je wat van Jaya the Cat proberen is reggea/ska
toffe baslijnen altijd
Whahaha nou, heb niet zoveel standaards eigenlijk. Gitaar staat wel in standaard, maar bas en cello altijd ingepakt...quote:Op maandag 19 november 2007 17:24 schreef Witchfynder het volgende:
Bas opruimen?!? Die moet je altijd binnen hand bereik houden!
Een Cameo bas. Onbekend merk geloof ikquote:Op maandag 19 november 2007 17:29 schreef Witchfynder het volgende:
Ach, voor die 8,99 koop je er tzt wel een standaard bij voor die bas..
Wat voor één heb je eigenlijk?
Primusquote:Op maandag 19 november 2007 14:31 schreef Dupje het volgende:
Ohh trouwens, vandaag zei mn gitaardocent dat ik al veel wist van basgitaar [afbeelding] Maar dat ik alleen nog goed moet leren dempen. En nu raadt ie me aan om reggae te gaan spelen, heeft iemand een idee waar ik mee kan beginnen?
Had als optie Bob Marley.
Hij vond ook The Police een goeie, want zitten leuke basloopjes in... Iemand die daar iets van heeft gespeeld ofzo?
Leek mij ook, maar we hebben op de oefenzolder een scheve wand, dus daar gaat het helaas niet opquote:Op maandag 19 november 2007 17:31 schreef Dribbel_ het volgende:
Muurhaken zijn relax [afbeelding] 4 euro [afbeelding]
Ik schrijf het allemaal op!quote:Op maandag 19 november 2007 17:35 schreef Deansensitized het volgende:
Of Rancid Dupje, wellicht ook wel wat voor je
Ja ik weet wel het verschil in bladmuziek maar dan moet ik eerst die bladmuziek zoeken voor ik weet welke ik hebquote:Op maandag 19 november 2007 13:59 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Staat er meestal op. Als je twee balken zien met boven de viool- of g-sleutel (lijkt een beetje op een g ook) en daaronder iets in de g-sleutel (lijkt op een gespiegelde g) dan is het meestal ook voor piano.
.
Ik raad je aan om in eerste instantie gewoon het instrument te leren kennen (wat moet ik doen om wat voor geluid er uit te krijgen) voordat je hardcore bladmuziek en muziektheorie gaat leren.
Dat is namelijk totaal niet nodig. Het kan een middel of een toevoeging zijn op je spel, maar mensen zoals bijv. het Rosenberg Trio bewijzen dat je zonder ook maar 1 regel theorie je ook prima gitaar kunt leren spelen.
Leer eerst je gitaar kennen. Welke snaren heb ik? Hoe moet ik ze stemmen? Hoe correspondeert de ene fret op die snaar met die op de andere snaar? etc. Als die basics hebt (kun je gewoon van zo'n video halen of op inet lezen), ga dan gewoon simpele liedjes proberen. Luister naar hoe ze klinken op CD en probeer een link te leggen tussen wat je hoort, wat er op papier (tabs bijv) staat en wat je denk je moet doen om dat geluid uit je gitaar te krijgen..
Wat ja kan is Guitar Pro 5 "kopen"quote:Op maandag 19 november 2007 17:37 schreef Principessa.Farfalla het volgende:
[..]
Ja ik weet wel het verschil in bladmuziek maar dan moet ik eerst die bladmuziek zoeken voor ik weet welke ik heb
En ik leer liever wel graag de basis, anders doe ik maar wat en leer ik iets heel raars.
RATMquote:Op maandag 19 november 2007 17:36 schreef Dupje het volgende:
[..]
Ik schrijf het allemaal op!
Heb voorheen wat van Heideroosjes en Rage Against The Machine gespeeld.
BOMBTRACK!
volgens mij heb ik dat guitar programma laatst van mn computer gegooidquote:Op maandag 19 november 2007 17:47 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Wat ja kan is Guitar Pro 5 "kopen"
Dat is een programma die je tabs kan afspelen zodat je gelijk hoort hoe het moet klinken zodat je gelijk weet of je goed zit.
Op een site als 911tabs.com kan je dan de tabs downloaden van bijna álle nummers die je maar kan bedenken en die kan je met dat programma openen dan.
Je bent indie gaan spelen?quote:Op maandag 19 november 2007 19:07 schreef guitarist.nl het volgende:
Ik heb iets gedaan waar iedereen me om gaat uitlachen.
Je hebt weer een liedje opgenomen?quote:Op maandag 19 november 2007 19:07 schreef guitarist.nl het volgende:
Ik heb iets gedaan waar iedereen me om gaat uitlachen.
Ik zeg het daarom ook maar niet!
Dat heb ik nog nooit geprobeerd, eerlijk gezegd heb ik ook niet bijster veel last van ruis, in ieder geval kan ik het met een beetje gaten prima oplossen.quote:Op maandag 19 november 2007 19:29 schreef Witchfynder het volgende:
Ik heb een kleine discussie met Dribbel_ en deze keer niet over kebab.
In hoeverre denken jullie, o eerwaarde medegitaristen, dat kopertape plakken in de ruimte rondom je elementen en je electronica ervoor zal zorgen zal je minder last hebt van ruis en (zoals in) rediogolven die je instrument bruut binnendringen?
Uuuuh... ¿que?quote:Op maandag 19 november 2007 19:45 schreef Cynic het volgende:
[..]
Dat heb ik nog nooit geprobeerd, eerlijk gezegd heb ik ook niet bijster veel last van ruis, in ieder geval kan ik het met een beetje gaten prima oplossen.
Goed zo! Duurt niet lang echter.quote:Op maandag 19 november 2007 19:58 schreef Dupje het volgende:
Ik voel mn rechterhand vingertoppen!
Noisegate dusquote:
Ja, maar het forum is in eerste instantie in het Nederlands, dus ik las dat als het meervoud van "gat". 1 gat, 2 gaten.quote:Op maandag 19 november 2007 20:03 schreef Cynic het volgende:
[..]
Noisegate dus
Ik dacht dat ik tegen jou wel een beetje stoer jargon kon gebruiken, maar dat valt dus weer tegen.![]()
Ik heb het probleem ook vooral met mijn jazz element, wat single coil is. Ach, als ik het toch per 1,5 m minimaal moet kopen, kan ik het net zo goed overal op plakken. Zal het ook in het gat bij mijn potmeters jassen en als ik over heb, plak ik Dribbel_ wel vol.quote:Op maandag 19 november 2007 20:15 schreef NASDAQbastardo het volgende:
Dat shielden zal zeker helpen, mits je het goed doet. Het wordt vooral gedaan bij singlecoils, of het bij humbuckers effect heeft weet ik niet.
Ik ben teminste niet te gierig om een noise suppressor te kopenquote:Op maandag 19 november 2007 20:45 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Ik heb het probleem ook vooral met mijn jazz element, wat single coil is. Ach, als ik het toch per 1,5 m minimaal moet kopen, kan ik het net zo goed overal op plakken. Zal het ook in het gat bij mijn potmeters jassen en als ik over heb, plak ik Dribbel_ wel vol..
Die heb ik al. En een limiter.quote:Op maandag 19 november 2007 20:47 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Ik ben teminste niet te gierig om een noise suppressor te kopen![]()
voor kickboksen is kort ook wel handigerquote:Op maandag 19 november 2007 20:34 schreef Dribbel_ het volgende:
typisch een vrouw die zich dáár druk om maakt![]()
Met je vikingbootquote:Op maandag 19 november 2007 20:50 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Die heb ik al. En een limiter.
Met je muurhaken..
Oei, Dribbel_...als zij hiermee insinueert wat ik denk dat ze insinueert...quote:Op maandag 19 november 2007 20:51 schreef Principessa.Farfalla het volgende:
[..]
voor kickboksen is koort ook wel handiger
Dat is toch júíst de backup die je heftquote:Op maandag 19 november 2007 20:51 schreef Principessa.Farfalla het volgende:
[..]
voor kickboksen is koort ook wel handiger
Ja en als je in lagere stemmingen speelt is het nóg moeilijkerquote:Op maandag 19 november 2007 20:51 schreef -Menn0- het volgende:
Kan eindelijk op commando pinch harmonics op de e B G en D snaren*O* maar niet op de A en E. Best kut, daar vind ik ze het best klinken
![]()
Ja m'n vriendin deed dat ookquote:Op maandag 19 november 2007 20:51 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Oei, Dribbel_...als zij hiermee insinueert wat ik denk dat ze insinueert....
Relax, dat heb jij niet nodigquote:Op maandag 19 november 2007 20:54 schreef Deansensitized het volgende:
Noise surpressors? Gates? Shielding?
[ afbeelding ]
quote:Op maandag 19 november 2007 20:54 schreef Deansensitized het volgende:
Noise surpressors? Gates? Shielding?
[ afbeelding ]
Wat is daar mis mee? Dat stond éééénig bij mijn opa en omaquote:
quote:Op maandag 19 november 2007 21:05 schreef Deansensitized het volgende:
Dude, Friesland, die rommel is hier net in de mode!
quote:Op maandag 19 november 2007 21:05 schreef Deansensitized het volgende:
Dude, Friesland, die rommel is hier net in de mode!
De bedoeling word om drob B te spelenquote:Op maandag 19 november 2007 20:54 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Ja en als je in lagere stemmingen speelt is het nóg moeilijker
Blegh lager dan C ga ik nietquote:Op maandag 19 november 2007 21:19 schreef -Menn0- het volgende:
[..]
De bedoeling word om drob B te spelen![]()
*Squeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel*
Ja, daar komt de aap al uit de mouw hèquote:Op maandag 19 november 2007 21:31 schreef MrManiak het volgende:
Waar slat de TT op als ik vragen mag, ben vorig topic niet langs geweest namelijk
Haha, dat had ik bij m'n ouders ook wel eens, klonk er ineens zo'n piratenzender uit mijn Marshallquote:Op maandag 19 november 2007 21:08 schreef Cynic het volgende:
In de oefenruimte vang ik heel soms wel eens een geheime zender op maar het stikt hier in de buurt ook van de zendpiraten.
Moet me wel lukken. Zal het wel een paar keer moeten doen omdat ik steeds vergeet wat ik moet spelen (was ook mijn probleem met Smoke on the Waterquote:Op maandag 19 november 2007 21:17 schreef Dupje het volgende:
OMG die bas tabs van Rancid, Maxwell Murder!! Wie dat kan spelen is held
Wat ehhquote:Op maandag 19 november 2007 22:54 schreef ibaneX het volgende:
@ dean: TEAC mixertje? ik had zoiets met 6kanalen (jack) en een zachte rand voorop voor je armen
![]()
Heb nu een dikke 12kanaals staan
[ afbeelding ]
De tekst Desctech ga ik nog veranderen in DeafTech
OJA: een leraar maakte vandaag deze mop: "Hoe krijg je gitaristen stil?" Nou? "Bladmuziek voorleggen" SO TRUE![]()
Hehquote:Op maandag 19 november 2007 22:34 schreef allsystemshalt het volgende:
Woonde vlak bij een concertzaal en als ik met mijn wireless gitaarspeelde thuis hoorde ik soms dat het uit de PA van de concertzaal kwam![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Youtubeer en gij zult vinden: http://nl.youtube.com/watch?v=w5rs7pfZuPsquote:Op maandag 19 november 2007 21:31 schreef MrManiak het volgende:
Waar slat de TT op als ik vragen mag, ben vorig topic niet langs geweest namelijk
Stone Sour is Drop Bquote:
Botherquote:Op dinsdag 20 november 2007 00:21 schreef -Menn0- het volgende:
[..]
Stone Sour is Drop B![]()
Maar denk dat ik em gewoon in normale stemming laat staan en af en toe omlaag stemDoe ik nu ook maar goed
volgens mij gebruik ik dat soort patroontjes al onbewustquote:Op dinsdag 20 november 2007 01:55 schreef NASDAQbastardo het volgende:
Nu we het toch over shamisen hebben, als je als gitarist pentatonisch wil spelen moet je de hirajoshi ladder eens gebruiken. Ik doe het al tijden, klinkt erg fris.
In A: A-B-C-E-F
Tab?quote:Op dinsdag 20 november 2007 01:55 schreef NASDAQbastardo het volgende:
Nu we het toch over shamisen hebben, als je als gitarist pentatonisch wil spelen moet je de hirajoshi ladder eens gebruiken. Ik doe het al tijden, klinkt erg fris.
quote:
Joh, heel Room Eleven is cutequote:Op maandag 19 november 2007 23:46 schreef Doodkapje het volgende:
[..]
Zonet een meisje tijdens zangles begeleid met Somedays van Room Eleven... zo'n cute nummertje!![]()
In Guitar Pro staan heel veel toonladders,... van de Japanse sowieso al drie stuks...quote:Op dinsdag 20 november 2007 01:55 schreef NASDAQbastardo het volgende:
Het ging onbewustquote:Op dinsdag 20 november 2007 10:53 schreef Aresdreams het volgende:
hey dribbel, een beetje onze myspace spammen zag ik!
Als ik mijn lijstje bekijk met bands waarvan ik naar concerten ben geweest zie ik toch o.a. staanquote:Op dinsdag 20 november 2007 11:09 schreef Aresdreams het volgende:
haha, echt wel, maar ik heb zo een idee dat je toch niet durft te komen kijken als we in jou buurt zouden spelen
gezien we metaal maken en je mijn gitaar toch niet mooi vindt
Hoop dat het model goed te leveren is in Nederland. Degene waar ik in het begin wel wat interesse in had schenen echt onmogelijk te krijgen zijn hier. En los bestellen ging hem niet worden dat zou 6-12 maanden duren minstensquote:Op dinsdag 20 november 2007 11:21 schreef Aresdreams het volgende:
jup zo een B.C. Rich ja
maar als het meezit (wat het nu niet doet) dan heb ik over een paar maanden een schekter
Ja precies als die op voorraad is is het geen probleem maar volgnes die importeur was het in belgie nederland en duitsland gewoon nog té moeilijk te krijgen en sommig emodellen helemaal niet dus daaromquote:Op dinsdag 20 november 2007 11:27 schreef Aresdreams het volgende:
daarom doe ik hem bestellen via thomann
die hebben dat model op voorraad, maar dan wil ik ook gelijk de brain may signiture hebben, en die is wat duurder
Meer mid gebruiken?quote:Op dinsdag 20 november 2007 11:36 schreef Doodkapje het volgende:
Effe een technisch vraagje... ik heb de opnames van ons optreden beluisterd. Wat mij opvalt is dat ik prima te horen ben als ik alleen speel, maar wegval in het geluid als de rest erbij komt. Ik geloof niet dat ik te zacht sta, maar het ligt meer aan de settings van het geluid.
Wat kan je doen met bv je EQ om een goede definitie te krijgen?
Oh ja... en aangezien ik 7 pedalen in mijn set heb die niet true-bypass zijn schijnt het te kunnen schelen in signaalvervorming door de buffers.
okee... zal ik doen,... is dat zo dat je op het podium meer mid nodig hebt dan bv in je repetitieruimte?quote:
Ik heb altijd live en op het podium hetzelfde geluid gehad, dat zou niet uit moeten maken. Maar wat meer mid gebruiken geeft je geluid in ieder geval meer definitie, je kan het allicht eens proberen.quote:Op dinsdag 20 november 2007 11:47 schreef Doodkapje het volgende:
[..]
okee... zal ik doen,... is dat zo dat je op het podium meer mid nodig hebt dan bv in je repetitieruimte?
Zal'k doenquote:Op dinsdag 20 november 2007 12:14 schreef Cynic het volgende:
[..]
Ik heb altijd live en op het podium hetzelfde geluid gehad, dat zou niet uit moeten maken. Maar wat meer mid gebruiken geeft je geluid in ieder geval meer definitie, je kan het allicht eens proberen.
Guitar Pro heeft allerlei schema's die je op een fretboard kan laten verschijnen...quote:Op dinsdag 20 november 2007 13:10 schreef Deansensitized het volgende:
Jawel. Ik kan geen noot lezen, al hing mijn leven er van af. Zolang jij me niet verteld [of duidelijke tab]welke vinger ik waar moet zetten word het niks. Enige wat ik kan [maar niet eens benoemen] zijn powerchords en een stuk of acht gewone open akkoorden, waarvan ik de meesten wel kan benoemen. Maar dan houd het ook snel op.
Je hoeft ook geen noten te kunnen lezen. Het zijn steeds dezelfde patroontjes die je over je fretboard loopt. JE moet gewoon een beetje door krijgen welke tonen waar op je fretboard zitten dat is het belangrijkste en dat moet je toch ff leren.quote:Op dinsdag 20 november 2007 13:10 schreef Deansensitized het volgende:
Jawel. Ik kan geen noot lezen, al hing mijn leven er van af. Zolang jij me niet verteld [of duidelijke tab]welke vinger ik waar moet zetten word het niks. Enige wat ik kan [maar niet eens benoemen] zijn powerchords en een stuk of acht gewone open akkoorden, waarvan ik de meesten wel kan benoemen. Maar dan houd het ook snel op.
Dan krijg je Skite met pentatonische shred solo's...quote:Op dinsdag 20 november 2007 13:23 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Je hoeft ook geen noten te kunnen lezen. Het zijn steeds dezelfde patroontjes die je over je fretboard loopt. JE moet gewoon een beetje door krijgen welke tonen waar op je fretboard zitten dat is het belangrijkste en dat moet je toch ff leren.
quote:Op dinsdag 20 november 2007 13:27 schreef Doodkapje het volgende:
[..]
Dan krijg je Skite met pentatonische shred solo's...
Dus eigenlijk heb je geen flauw idee welke noten je speelt? Ik weet niet veel van de theorie af, maar dát weet ik nog wel. Is toch wel heel erg handig als je iets wilt spelen... En ik ben nu een beetje aan het oefenen om dat allemaal wat sneller te kunnen herkennen.quote:Op dinsdag 20 november 2007 13:10 schreef Deansensitized het volgende:
goed idee!quote:
Die kan zichzelf nog eens verwonden met een pakje wattenschijfjes...quote:Op dinsdag 20 november 2007 14:13 schreef Cynic het volgende:
http://vids.myspace.com/index.cfm?fuseaction=vids.individual&VideoID=22374114
Whehe
Aight... ik denk er over om mijn gain maar eens terug te draaien... Mijn DS-1 staat standaard op +/- 1 uur... ik schat in dat dat 60% is en dat is misschien teveel... tone staat op +/- 11 uur btw.quote:Op dinsdag 20 november 2007 14:16 schreef --H-I-M-- het volgende:
[..]
goed idee!
maar als je het nog beter wilt doen kun je juist het beste het bestaande mid uit de andere bronnen weghalen. het kan namelijk gebeuren dat als je teveel boost tijdens een optreden dat de boel gaat rondzingen in de monitoren enzo en das niet zo fijn. Ook kan het geluid door teveel mids wat nasaal worden.
Eén van de simpelste maar toch gaafste metalriffjes:quote:Op dinsdag 20 november 2007 14:01 schreef Metalfreak het volgende:
Weet er iemand trouwens nog vette metalriffjes die niet te moeilijk zijn, maar wel leuk zijn om te spelen?
Wat een megalompe dive van die zanger zeg... ik zou gewoon opzij stappenquote:Op dinsdag 20 november 2007 14:18 schreef ikheetmartijn het volgende:
[..]
Eén van de simpelste maar toch gaafste metalriffjes:
S.O.D. - March of the S.O.D.
ken er genoeg die ik zelf verzonnen hebquote:Op dinsdag 20 november 2007 14:01 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Dus eigenlijk heb je geen flauw idee welke noten je speelt? Ik weet niet veel van de theorie af, maar dát weet ik nog wel. Is toch wel heel erg handig als je iets wilt spelen... En ik ben nu een beetje aan het oefenen om dat allemaal wat sneller te kunnen herkennen.
Weet er iemand trouwens nog vette metalriffjes die niet te moeilijk zijn, maar wel leuk zijn om te spelen?
tja... de versterker waar ik een zaterdag over speelde (een of andere marshallquote:Op dinsdag 20 november 2007 14:17 schreef Doodkapje het volgende:
Aight... ik denk er over om mijn gain maar eens terug te draaien... Mijn DS-1 staat standaard op +/- 1 uur... ik schat in dat dat 60% is en dat is misschien teveel... tone staat op +/- 11 uur btw.
Dan moet je jezelf ook niet keihard op het podium zetten maar zeggen dat die geluidsman je meer over je monitor geeftquote:Op dinsdag 20 november 2007 14:34 schreef Aresdreams het volgende:
[..]
ken er genoeg die ik zelf verzonnen heb
[..]
tja... de versterker waar ik een zaterdag over speelde (een of andere marshall) stond de gain ongeveer vol open... die geluidsman er wat aan draaien: ik zo: dit is nik.
overlegt met een aardige gozert die er wel wat van af wist, instellingen aangepast en het klonk ineens wel
komt halverwege die knakker weer aan die amp draaien, heel het geluid weg, hoorde mezelf niet eens meer
Nepquote:Op dinsdag 20 november 2007 15:09 schreef Doodkapje het volgende:
Zeg... hoe lang kan je geen gitaar meer spelen als je een schaar in je arm hebt gehad? http://nl.youtube.com/watch?v=-PQ-7bljHIs [afbeelding]
Een echte autogordelquote:Op dinsdag 20 november 2007 16:39 schreef matjuhhh007 het volgende:
Hoi,
ik had een half jaar gelede steeds het probleem dat mn gitaar viel omdat de band lost schoot v.d. aansluiting, gelukkig kon ik hem altijd wel opvangen maar heb het probleem opgelost door dopjes van grolsch bierbeugelflesje erop te doen. maar nu heb ik het probleem weer, ook al heb ik de dopjes erop. ik heb een standaard bandje geen merk en het lijkt op een autogordel:P wie weet een goede band? ik heb een Pacifica van Yamaha, of is er een andere manier om dit op te lossen?
Straplocks... of je doet het net zo rigoreus als ik,... met naald en draad de snede in het leer dichtnaaienquote:Op dinsdag 20 november 2007 16:39 schreef matjuhhh007 het volgende:
Hoi,
ik had een half jaar gelede steeds het probleem dat mn gitaar viel omdat de band lost schoot v.d. aansluiting, gelukkig kon ik hem altijd wel opvangen maar heb het probleem opgelost door dopjes van grolsch bierbeugelflesje erop te doen. maar nu heb ik het probleem weer, ook al heb ik de dopjes erop. ik heb een standaard bandje geen merk en het lijkt op een autogordel:P wie weet een goede band? ik heb een Pacifica van Yamaha, of is er een andere manier om dit op te lossen?
Jah joh... hoe duur zijn die dingen nou... 10-20 euro?quote:Op dinsdag 20 november 2007 16:53 schreef matjuhhh007 het volgende:
ik heb geen leren draagband maar een tjah beetje geen stevige stof maar ik denk als ik er een goede van levy's ofzo opzet dan gaat het wel weer goed?
Sjezus, hoe lomp ja. Heb ook een hekel aan stagedivers en crowdsurfers. Ik wil gewoon kunnen genieten van een concert zonder de hele tijd uit te hoeven kijken of ik geen kisten in m'n gezicht heb hangen... Een keer op Pinkpop hebben we gegooid met een crowdsurfer (we stonden helemaal vooraan) Volgens mij had die best pijn toen hij neerkwam...quote:Op dinsdag 20 november 2007 14:24 schreef Doodkapje het volgende:
[..]
Wat een megalompe dive van die zanger zeg... ik zou gewoon opzij stappenHad al een keer mijn schouder uit de kom toen een papzak op mij terechtkwam tijdens een concert van the Mad Caddies
![]()
Waarom van levy'squote:Op dinsdag 20 november 2007 17:16 schreef matjuhhh007 het volgende:
goede leren banden van levy's ben je toch al gauw 35 euries kwijt hoor
Wall of death vs. Wall of pussiesquote:Op dinsdag 20 november 2007 17:16 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Sjezus, hoe lomp ja. Heb ook een hekel aan stagedivers en crowdsurfers. Ik wil gewoon kunnen genieten van een concert zonder de hele tijd uit te hoeven kijken of ik geen kisten in m'n gezicht heb hangen... Een keer op Pinkpop hebben we gegooid met een crowdsurfer (we stonden helemaal vooraan) Volgens mij had die best pijn toen hij neerkwam...![]()
20 cm ertussenquote:Op dinsdag 20 november 2007 17:25 schreef Doodkapje het volgende:
[..]
Wall of death vs. Wall of pussies
Caliban![]()
Ik heb alleen een webcam om op te nemen daar hoor je niks vanquote:Op dinsdag 20 november 2007 17:26 schreef -Menn0- het volgende:
Dribbel_ we hebben nog helemaal niet gehoord hoe je scheurt op je TLD![]()
Goedkope Chinese kopie van een LTD denk ikquote:Op dinsdag 20 november 2007 17:29 schreef matjuhhh007 het volgende:
TLD?
Een pit is okee, maar dit is gewoon een masochistische neiging tot het samenkomen van velerlei mannen waarbij zweet en feromonen niet ongemoeid blijven... en oh ja, de potentiële botbreuken, kneuzingen en dislocaties erbij natuurlijk...quote:Op dinsdag 20 november 2007 17:39 schreef Metalfreak het volgende:
Ik heb moshpits nooit gesnapt eigenlijk...
Ik zorg altijd dat ik me er niet in bevind...
Dan is de monitorman een aap en moet je hem schoppen. Wel op een nette manier en niet a la een zekere gitarist die ik ken die door de mic keihard de zaal in roept: "hey monitormannetje! zou je mij misschien uit dit doosje willen halen? Ik hoor graag een beetje vol wat ik speel he...".quote:Op dinsdag 20 november 2007 14:45 schreef Aresdreams het volgende:
ja, maar de monitoren deden helemaal niets
dat was juist het probleem
en ik stond niet eens zo heel hard, vergeleken met de oefenruimte
Tact is optioneel. Je geluid vervolgens ookquote:Op dinsdag 20 november 2007 18:45 schreef Witchfynder het volgende:
En wij Conorachers in het publiek van "aargh, dude! Tact enzo!".
Idd.quote:Op dinsdag 20 november 2007 18:49 schreef Litpho het volgende:
[..]
Tact is optioneel. Je geluid vervolgens ook.
Scott Ian (gitarist) is live toch geweldig om naar te kijken. Wat een springmalloot.quote:Op dinsdag 20 november 2007 14:18 schreef ikheetmartijn het volgende:
[..]
Eén van de simpelste maar toch gaafste metalriffjes:
S.O.D. - March of the S.O.D.
Maar Dan Spitz is the bomBquote:Op dinsdag 20 november 2007 19:04 schreef Deansensitized het volgende:
Haha ja, Scott is te leip [ afbeelding ]
De Fender Bassman is dat niet met je eensquote:Op dinsdag 20 november 2007 20:49 schreef -Menn0- het volgende:
En je kan wel een gitaar op basversterker inpluggen maar het klinkt niet zoals het hoort. Het is niet voor niets een basversterker
Als je echt wilt spelen, dan zou ik een paar tientjes extra neertellen voor een betere en ik zou ze sowieso testen voor je ze koopt.quote:Op dinsdag 20 november 2007 20:37 schreef Dupje het volgende:
Vraaaaaagje!
Heb een site gevonden (miss kennen mensen het al) waar je goedkopere aankopen kan doen omdat je massa inkoop doet. Ditkeer zijn er gitaren en alles wat daarbij hoort in de verkoop.
De link is:
http://www.samenkopen.net/action/302079
Er staan mooie gitaartjes bij (klik links bij producten), maar heb er te weinig verstand van of het ook waar voor mn geld is... Iemand die me advies kan geven?
Wil miss electrische gitaar kopen, en miss ook nieuwe bas.
Kan je trouwens gitaar inprikken op basversterker?
Naja hoor t wel!
Uitzondering die de regel bevestigdquote:Op dinsdag 20 november 2007 20:57 schreef Litpho het volgende:
[..]
De Fender Bassman is dat niet met je eens.
De meningen lopen nogal uiteen,... maar velen raden Squier aan. Wat ook veel gezegd is, is dat je een gitaar moet hebben die prettig speelt, zodat je plezier hebt tijdens het spelen. Crappy gitaren kunnen frustraties opleveren, waardoor je drive om te spelen afneemt.quote:Op dinsdag 20 november 2007 21:26 schreef Dupje het volgende:
Vanaf hoeveel heb je beetje normale beginners elec gitaar?
En wat voor iets is dat dan?
Inspiratie opdoen bij nummers met soortgelijke riffs?quote:Op dinsdag 20 november 2007 22:08 schreef allsystemshalt het volgende:
![]()
Ik heb weer mijn oude probleem![]()
Dat is dus dat ik twee leuke rifs heb (eigenlijk 1 tokkelstuk plus een rif) en ik wil er een nummer van maken maar ja ik kan weer niks vinden dat geen afbreuk doet aan de eerste twee stukken![]()
grmbll ik mopper even verder![]()
![]()
![]()
![]()
Ahh dankjequote:Op dinsdag 20 november 2007 22:02 schreef Doodkapje het volgende:
[..]
De meningen lopen nogal uiteen,... maar velen raden Squier aan. Wat ook veel gezegd is, is dat je een gitaar moet hebben die prettig speelt, zodat je plezier hebt tijdens het spelen. Crappy gitaren kunnen frustraties opleveren, waardoor je drive om te spelen afneemt.
Ik ben begonnen met een iets duurder ding van Yamaha... Ik gebruik m nog steeds en soms wel eens op het podium, dus als je er verder mee wilt gaan kan ik je zoiets aanraden.
Edit: Wat is je budget? Je moet ook nog een versterkertje aanschaffen...
Ik ga vanaaf wel wat nummer beluisteren waarbij ik hoop op een iets van inspiratieoversprong.quote:Op dinsdag 20 november 2007 22:09 schreef Doodkapje het volgende:
[..]
Inspiratie opdoen bij nummers met soortgelijke riffs?
ach, moet ie zijn vak maar verstaanquote:Op dinsdag 20 november 2007 18:45 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Dan is de monitorman een aap en moet je hem schoppen. Wel op een nette manier en niet a la een zekere gitarist die ik ken die door de mic keihard de zaal in roept: "hey monitormannetje! zou je mij misschien uit dit doosje willen halen? Ik hoor graag een beetje vol wat ik speel he...".
En wij Conorachers in het publiek van "aargh, dude! Tact enzo!".
wel een leuke dubbel neckquote:Op dinsdag 20 november 2007 20:37 schreef Dupje het volgende:
Vraaaaaagje!
Heb een site gevonden (miss kennen mensen het al) waar je goedkopere aankopen kan doen omdat je massa inkoop doet. Ditkeer zijn er gitaren en alles wat daarbij hoort in de verkoop.
De link is:
http://www.samenkopen.net/action/302079
Er staan mooie gitaartjes bij (klik links bij producten), maar heb er te weinig verstand van of het ook waar voor mn geld is... Iemand die me advies kan geven?
Wil miss electrische gitaar kopen, en miss ook nieuwe bas.
Kan je trouwens gitaar inprikken op basversterker?
Naja hoor t wel!
afhankelijk wat voor iets je wilt, tussen de 200 en 500 euro heb je prachtige redelijk goede beginnersgitaartjesquote:Op dinsdag 20 november 2007 21:26 schreef Dupje het volgende:
Vanaf hoeveel heb je beetje normale beginners elec gitaar?
En wat voor iets is dat dan?
Die gitaren op samenkopen.nl zijn wel cool om op het podium kapot te smashen... je hebt ze al vanaf 35 Eur volgens mij...quote:Op dinsdag 20 november 2007 22:17 schreef Aresdreams het volgende:
[..]
ach, moet ie zijn vak maar verstaan
[..]
wel een leuke dubbel neck
maar wat voor kwaiteit het zal zijn: geen idee
[..]
afhankelijk wat voor iets je wilt, tussen de 200 en 500 euro heb je prachtige redelijk goede beginnersgitaartjes
en zoals doodkapje al iets zei over yamaha's: lekkere halsjes!
Heb je de brug op je Yamaha vastgezet? Dat scheelt enorm...quote:Op dinsdag 20 november 2007 22:24 schreef Aresdreams het volgende:
ik vind de sustain van mijn drop 6 en mijn 121D echter een beetje in het niet vallen vergeleken met mijn B.C
Sterker nog, ze zwevenquote:Op dinsdag 20 november 2007 22:47 schreef Witchfynder het volgende:
Worden die er los opgezet dan? Leg uit!
Hehe. Zit de bassist eens niet te pestenquote:
Dus...je gaat je Floyd Rose vastbouten aan je body?quote:
Zo ken ik er ook een (alleen van naam verders niet) maar dat is toch ook zo'n lul, popiejopie volkquote:Op dinsdag 20 november 2007 18:51 schreef Deansensitized het volgende:
Een van die arrogante kwallen van een gitarist
Ey, ik heb ook een RGX-121Dquote:Op dinsdag 20 november 2007 22:24 schreef Aresdreams het volgende:
ik vind de sustain van mijn drop 6 en mijn 121D echter een beetje in het niet vallen vergeleken met mijn B.C
Ik heb er zelf 1, maar de goedkope kan ik niet aanraden. De kwaliteit is vrij slecht, ze zijn niet geshield dus ze storen vrijveel, maar ik doe er ook niet veel meer mee, moet hem eens af laten stellen want hij speelt vrij crap nu. Plus dat bassen veel toffer is natuurlijkquote:Op dinsdag 20 november 2007 23:28 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Ik heb 1 keer op een Squier gespeeld en ik vond 'm absoluut niet lekker spelen.
Mooi dan kan je geheel zuiver "een e-mail to berlin" gaan spelenquote:Op woensdag 21 november 2007 01:00 schreef Witchfynder het volgende:
Kijk, dát is duidelijk..
Zo, mijn bas is ook weer geïntoneerd (kutklus altijd)..
Ja of uh...muziek.quote:Op woensdag 21 november 2007 07:20 schreef allsystemshalt het volgende:
[..]
Mooi dan kan je geheel zuiver "een e-mail to berlin" gaan spelen![]()
http://www.youtube.com/watch?v=qCBmuxH0XJw
tuurlijk niet, anders zit ik zonder jengel stengel, dat wil ik dus net nietquote:Op dinsdag 20 november 2007 22:29 schreef Doodkapje het volgende:
[..]
Heb je de brug op je Yamaha vastgezet? Dat scheelt enorm...
please never do that again! you are killing my ears!quote:Op woensdag 21 november 2007 07:20 schreef allsystemshalt het volgende:
[..]
Mooi dan kan je geheel zuiver "een e-mail to berlin" gaan spelen![]()
http://www.youtube.com/watch?v=qCBmuxH0XJw
Zie wederom het probleem nietquote:Op dinsdag 20 november 2007 22:08 schreef allsystemshalt het volgende:
![]()
Dat is dus dat ik twee leuke rifs heb (eigenlijk 1 tokkelstuk plus een rif) en ik wil er een nummer van maken maar ja ik kan weer niks vinden dat geen afbreuk doet aan de eerste twee stukken![]()
![]()
![]()
![]()
Sorry, kon het niet latenquote:
Onze nummers schrijven zichzelfquote:Op woensdag 21 november 2007 10:00 schreef Aresdreams het volgende:
zo schrijf ik numemrs en verzin ik stukjes om het over te laten lopen alsof het dan toch een beetje klinkt
Bij ons is dat juist andersom,... dan lijkt het net of je 5 kapiteins op 1 schip hebt zitten.quote:Op woensdag 21 november 2007 10:37 schreef Deansensitized het volgende:
Ook een manier, net wat je lekker werken vind
Ben ook niet iemand die zelf een heel nummer op kan zetten. Bouw liever wat om een bedenksel van iemand heen. En zelfs dat is soms moeilijk
Die " No War" tekst eropquote:Op woensdag 21 november 2007 00:15 schreef Vital_Remains het volgende:
[..]
Maar ik ben wel benieuwd naar die akoustische gitaren en effecten op die goedkope site, zijn best tof voor die prijs
http://www.samenkopen.net/action_product/302079/995083
Als ik zeg "nee" koop je hem dan nietquote:Op woensdag 21 november 2007 10:46 schreef Aresdreams het volgende:
zou dit wat zijn?
http://feedback.nl/?b=IKXEPAX10A
Inderdaad. Graag of niet kerel!quote:
Nummers schrijven lukt nooit op commando. Straks zit je een keer gewoon wat te spelen en dan heb je op eens een ingeving!quote:Op dinsdag 20 november 2007 22:08 schreef allsystemshalt het volgende:
![]()
![]()
![]()
![]()
telefoon doet wonderenquote:Op woensdag 21 november 2007 11:09 schreef Aresdreams het volgende:
ik zie het zaterdag wel
zullen het vast niet in eindhoven op voorraad hebben
Eensch... daarom schrijven nummers praktisch zichzelf... maar de meeste deuntjes komen op de één of andere manier onder de douche naar boven...quote:Op woensdag 21 november 2007 11:11 schreef guitarist.nl het volgende:
[..]
Nummers schrijven lukt nooit op commando. Straks zit je een keer gewoon wat te spelen en dan heb je op eens een ingeving!
Tenminste zo gaat dat bij mij altijd!
Zoiets als iks ta onder de douche ik heb een deuntje in m'n kop, ik stap onder de douche uit en ga het op m'n gtiaar spelenquote:Op woensdag 21 november 2007 11:31 schreef Aresdreams het volgende:
zoiets als: ik ga onder de douche en ik neem mee: een gitaar?
Maar wel veiliger voor je gear.quote:
Ff snel welke akkoorden of een loopjequote:Op woensdag 21 november 2007 12:21 schreef guitarist.nl het volgende:
Liedjes opschrijven?
Ik neem aan dat je dan de tekst bedoeld?
ik stap liever met me vriendin onder de douchequote:Op woensdag 21 november 2007 11:58 schreef Deansensitized het volgende:
[..]
Maar wel veiliger voor je gear.
Stap jij maar lekker met je gitaar onder de douche![]()
Heb je gelijk iemand die je gitaar vast kan houdenquote:Op woensdag 21 november 2007 12:23 schreef Aresdreams het volgende:
[..]
ik stap liever met me vriendin onder de douche
Oh jij bedoelt een echte gitaar...quote:Op woensdag 21 november 2007 12:30 schreef Aresdreams het volgende:
denk je dat me vriendin me gitaar vast mag houden?![]()
Nee maar je word er wel moe vanquote:Op woensdag 21 november 2007 13:49 schreef Deansensitized het volgende:
Van een beetje doorwerken is nog niemand doodgegaan Dribbel_
jij luncht 2,5 uur per week ?quote:Op woensdag 21 november 2007 14:03 schreef Aresdreams het volgende:
[..]
jij luncht zeker niet in je eigen tijd?
Nou is verdomd weinigquote:Op woensdag 21 november 2007 14:27 schreef punkjunk het volgende:
[..]
Das elke dag een halfuurtje schafttijd.
half uur per dag, maal 5 is 2.5, dus ja... eigenlijk is het 3 kwartier...quote:
Geeft niks, je bent nooit te oud om je een verslaving-kje aan te meten.quote:Op woensdag 21 november 2007 15:20 schreef Aresdreams het volgende:
maar ik rook niet en drink geen koffie![]()
Soapbars... doe mij maar een SG standardquote:Op woensdag 21 november 2007 15:13 schreef punkjunk het volgende:
[ afbeelding ]
zoiets, gewoon, voor er bij..
Herman Li Enhancement© VST?quote:Op woensdag 21 november 2007 15:32 schreef Dribbel_ het volgende:
Blegh ik krijg m'n vst plugin niet goed in audition![]()
Ja ik krijg m'n Amaj7 niet goedquote:
Zou wel cool zijn... een VST die alles omzet naar Amaj7quote:Op woensdag 21 november 2007 15:39 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Ja ik krijg m'n Amaj7 niet goed
Nah is voor m'n vintage warmer voor het masteren van de tracks en loudness toevoegen enz beetje mee kloten
alcohol verslavinkje?quote:Op woensdag 21 november 2007 15:27 schreef ikheetmartijn het volgende:
[..]
Geeft niks, je bent nooit te oud om je een verslaving-kje aan te meten.
Zeker doen punkjunk!! Heb een Epi Special, zijn ook erg lekker!!quote:Op woensdag 21 november 2007 15:12 schreef punkjunk het volgende:
Stiekem zou ik trouwens best wel een mooie SG willen hebben [afbeelding] .
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |