Ordnung muss sein, Herr Brian!quote:Op maandag 19 november 2007 15:14 schreef guitarist.nl het volgende:
Goedzo, laatste post is ook een nieuw topic. Zo moeilijk is dat helemaal niet!
Ga ik eerst ff boodschappen doen, en dan oefenenquote:Op maandag 19 november 2007 15:14 schreef Dupje het volgende:
Snap nou ook uit de tabs dat er klein 2tje of 3tje staat voor hoevaak je t moet herhalen
Shit, toch maar mijn Japanese language pack installeren.quote:Op maandag 19 november 2007 15:16 schreef Doodkapje het volgende:
[..]
大丈夫ですウィ千さま。
Plus Rikai-chan voor FireFoxquote:Op maandag 19 november 2007 15:17 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Shit, toch maar mijn Japanese language pack installeren..
Blijkbaar heb ik dat languiage pack dan ook, zag het in IE ook gewoon staan...quote:Op maandag 19 november 2007 15:21 schreef Aresdreams het volgende:
FF doet het hier goed
gelukkig
ik zag er gewoon jappans staan, al weet ik niet wat er staat...
Anders kan je wat van Jaya the Cat proberen is reggea/skaquote:Op maandag 19 november 2007 16:58 schreef Dupje het volgende:
Jeeeeej ik kan message in a bottle op bas!
Hij is niet zo moeilijk.
Nu nog ff kijken voor iets van bob marley.
quote:Op maandag 19 november 2007 17:13 schreef Witchfynder het volgende:
TFLG's 4th Attempt heeft ook een leuke baslijn. Kan alleen nergens de GP tab vinden..
.
Ohh das ook een idee. Heb bas net opgeruimd, heb al zoveel gespeeld vandaag (zowel gitaar als bas) dat vingertoppen rechts auw doen... Maar ik onthoud m voor next time!quote:Op maandag 19 november 2007 17:11 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Anders kan je wat van Jaya the Cat proberen is reggea/ska
toffe baslijnen altijd
Whahaha nou, heb niet zoveel standaards eigenlijk. Gitaar staat wel in standaard, maar bas en cello altijd ingepakt...quote:Op maandag 19 november 2007 17:24 schreef Witchfynder het volgende:
Bas opruimen?!? Die moet je altijd binnen hand bereik houden!
Een Cameo bas. Onbekend merk geloof ikquote:Op maandag 19 november 2007 17:29 schreef Witchfynder het volgende:
Ach, voor die 8,99 koop je er tzt wel een standaard bij voor die bas..
Wat voor één heb je eigenlijk?
Primusquote:Op maandag 19 november 2007 14:31 schreef Dupje het volgende:
Ohh trouwens, vandaag zei mn gitaardocent dat ik al veel wist van basgitaar [afbeelding] Maar dat ik alleen nog goed moet leren dempen. En nu raadt ie me aan om reggae te gaan spelen, heeft iemand een idee waar ik mee kan beginnen?
Had als optie Bob Marley.
Hij vond ook The Police een goeie, want zitten leuke basloopjes in... Iemand die daar iets van heeft gespeeld ofzo?
Leek mij ook, maar we hebben op de oefenzolder een scheve wand, dus daar gaat het helaas niet opquote:Op maandag 19 november 2007 17:31 schreef Dribbel_ het volgende:
Muurhaken zijn relax [afbeelding] 4 euro [afbeelding]
Ik schrijf het allemaal op!quote:Op maandag 19 november 2007 17:35 schreef Deansensitized het volgende:
Of Rancid Dupje, wellicht ook wel wat voor je
Ja ik weet wel het verschil in bladmuziek maar dan moet ik eerst die bladmuziek zoeken voor ik weet welke ik hebquote:Op maandag 19 november 2007 13:59 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Staat er meestal op. Als je twee balken zien met boven de viool- of g-sleutel (lijkt een beetje op een g ook) en daaronder iets in de g-sleutel (lijkt op een gespiegelde g) dan is het meestal ook voor piano.
.
Ik raad je aan om in eerste instantie gewoon het instrument te leren kennen (wat moet ik doen om wat voor geluid er uit te krijgen) voordat je hardcore bladmuziek en muziektheorie gaat leren.
Dat is namelijk totaal niet nodig. Het kan een middel of een toevoeging zijn op je spel, maar mensen zoals bijv. het Rosenberg Trio bewijzen dat je zonder ook maar 1 regel theorie je ook prima gitaar kunt leren spelen.
Leer eerst je gitaar kennen. Welke snaren heb ik? Hoe moet ik ze stemmen? Hoe correspondeert de ene fret op die snaar met die op de andere snaar? etc. Als die basics hebt (kun je gewoon van zo'n video halen of op inet lezen), ga dan gewoon simpele liedjes proberen. Luister naar hoe ze klinken op CD en probeer een link te leggen tussen wat je hoort, wat er op papier (tabs bijv) staat en wat je denk je moet doen om dat geluid uit je gitaar te krijgen..
Wat ja kan is Guitar Pro 5 "kopen"quote:Op maandag 19 november 2007 17:37 schreef Principessa.Farfalla het volgende:
[..]
Ja ik weet wel het verschil in bladmuziek maar dan moet ik eerst die bladmuziek zoeken voor ik weet welke ik heb
En ik leer liever wel graag de basis, anders doe ik maar wat en leer ik iets heel raars.
RATMquote:Op maandag 19 november 2007 17:36 schreef Dupje het volgende:
[..]
Ik schrijf het allemaal op!
Heb voorheen wat van Heideroosjes en Rage Against The Machine gespeeld.
BOMBTRACK!
volgens mij heb ik dat guitar programma laatst van mn computer gegooidquote:Op maandag 19 november 2007 17:47 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Wat ja kan is Guitar Pro 5 "kopen"
Dat is een programma die je tabs kan afspelen zodat je gelijk hoort hoe het moet klinken zodat je gelijk weet of je goed zit.
Op een site als 911tabs.com kan je dan de tabs downloaden van bijna álle nummers die je maar kan bedenken en die kan je met dat programma openen dan.
Je bent indie gaan spelen?quote:Op maandag 19 november 2007 19:07 schreef guitarist.nl het volgende:
Ik heb iets gedaan waar iedereen me om gaat uitlachen.
Je hebt weer een liedje opgenomen?quote:Op maandag 19 november 2007 19:07 schreef guitarist.nl het volgende:
Ik heb iets gedaan waar iedereen me om gaat uitlachen.
Ik zeg het daarom ook maar niet!
Dat heb ik nog nooit geprobeerd, eerlijk gezegd heb ik ook niet bijster veel last van ruis, in ieder geval kan ik het met een beetje gaten prima oplossen.quote:Op maandag 19 november 2007 19:29 schreef Witchfynder het volgende:
Ik heb een kleine discussie met Dribbel_ en deze keer niet over kebab.
In hoeverre denken jullie, o eerwaarde medegitaristen, dat kopertape plakken in de ruimte rondom je elementen en je electronica ervoor zal zorgen zal je minder last hebt van ruis en (zoals in) rediogolven die je instrument bruut binnendringen?
Uuuuh... ¿que?quote:Op maandag 19 november 2007 19:45 schreef Cynic het volgende:
[..]
Dat heb ik nog nooit geprobeerd, eerlijk gezegd heb ik ook niet bijster veel last van ruis, in ieder geval kan ik het met een beetje gaten prima oplossen.
Goed zo! Duurt niet lang echter.quote:Op maandag 19 november 2007 19:58 schreef Dupje het volgende:
Ik voel mn rechterhand vingertoppen!
Noisegate dusquote:
Ja, maar het forum is in eerste instantie in het Nederlands, dus ik las dat als het meervoud van "gat". 1 gat, 2 gaten.quote:Op maandag 19 november 2007 20:03 schreef Cynic het volgende:
[..]
Noisegate dus
Ik dacht dat ik tegen jou wel een beetje stoer jargon kon gebruiken, maar dat valt dus weer tegen.![]()
Ik heb het probleem ook vooral met mijn jazz element, wat single coil is. Ach, als ik het toch per 1,5 m minimaal moet kopen, kan ik het net zo goed overal op plakken. Zal het ook in het gat bij mijn potmeters jassen en als ik over heb, plak ik Dribbel_ wel vol.quote:Op maandag 19 november 2007 20:15 schreef NASDAQbastardo het volgende:
Dat shielden zal zeker helpen, mits je het goed doet. Het wordt vooral gedaan bij singlecoils, of het bij humbuckers effect heeft weet ik niet.
Ik ben teminste niet te gierig om een noise suppressor te kopenquote:Op maandag 19 november 2007 20:45 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Ik heb het probleem ook vooral met mijn jazz element, wat single coil is. Ach, als ik het toch per 1,5 m minimaal moet kopen, kan ik het net zo goed overal op plakken. Zal het ook in het gat bij mijn potmeters jassen en als ik over heb, plak ik Dribbel_ wel vol..
Die heb ik al. En een limiter.quote:Op maandag 19 november 2007 20:47 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Ik ben teminste niet te gierig om een noise suppressor te kopen![]()
voor kickboksen is kort ook wel handigerquote:Op maandag 19 november 2007 20:34 schreef Dribbel_ het volgende:
typisch een vrouw die zich dáár druk om maakt![]()
Met je vikingbootquote:Op maandag 19 november 2007 20:50 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Die heb ik al. En een limiter.
Met je muurhaken..
Oei, Dribbel_...als zij hiermee insinueert wat ik denk dat ze insinueert...quote:Op maandag 19 november 2007 20:51 schreef Principessa.Farfalla het volgende:
[..]
voor kickboksen is koort ook wel handiger
Dat is toch júíst de backup die je heftquote:Op maandag 19 november 2007 20:51 schreef Principessa.Farfalla het volgende:
[..]
voor kickboksen is koort ook wel handiger
Ja en als je in lagere stemmingen speelt is het nóg moeilijkerquote:Op maandag 19 november 2007 20:51 schreef -Menn0- het volgende:
Kan eindelijk op commando pinch harmonics op de e B G en D snaren*O* maar niet op de A en E. Best kut, daar vind ik ze het best klinken
![]()
Ja m'n vriendin deed dat ookquote:Op maandag 19 november 2007 20:51 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Oei, Dribbel_...als zij hiermee insinueert wat ik denk dat ze insinueert....
Relax, dat heb jij niet nodigquote:Op maandag 19 november 2007 20:54 schreef Deansensitized het volgende:
Noise surpressors? Gates? Shielding?
[ afbeelding ]
quote:Op maandag 19 november 2007 20:54 schreef Deansensitized het volgende:
Noise surpressors? Gates? Shielding?
[ afbeelding ]
Wat is daar mis mee? Dat stond éééénig bij mijn opa en omaquote:
quote:Op maandag 19 november 2007 21:05 schreef Deansensitized het volgende:
Dude, Friesland, die rommel is hier net in de mode!
quote:Op maandag 19 november 2007 21:05 schreef Deansensitized het volgende:
Dude, Friesland, die rommel is hier net in de mode!
De bedoeling word om drob B te spelenquote:Op maandag 19 november 2007 20:54 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Ja en als je in lagere stemmingen speelt is het nóg moeilijker
Blegh lager dan C ga ik nietquote:Op maandag 19 november 2007 21:19 schreef -Menn0- het volgende:
[..]
De bedoeling word om drob B te spelen![]()
*Squeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel*
Ja, daar komt de aap al uit de mouw hèquote:Op maandag 19 november 2007 21:31 schreef MrManiak het volgende:
Waar slat de TT op als ik vragen mag, ben vorig topic niet langs geweest namelijk
Haha, dat had ik bij m'n ouders ook wel eens, klonk er ineens zo'n piratenzender uit mijn Marshallquote:Op maandag 19 november 2007 21:08 schreef Cynic het volgende:
In de oefenruimte vang ik heel soms wel eens een geheime zender op maar het stikt hier in de buurt ook van de zendpiraten.
Moet me wel lukken. Zal het wel een paar keer moeten doen omdat ik steeds vergeet wat ik moet spelen (was ook mijn probleem met Smoke on the Waterquote:Op maandag 19 november 2007 21:17 schreef Dupje het volgende:
OMG die bas tabs van Rancid, Maxwell Murder!! Wie dat kan spelen is held
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |