abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_54717217
Laatst had iemand waarmee ik sprak het weer over "Nederlandse gierigheid". Zodra iemand hierover begint ben ik altijd meteen uitgesproken, ik kan gewoon NIET uitstaan dat het Nederlandsche volk voor gierig wordt gezien (waar hebben wij deze naam aan te danken?), terwijl wij in mijn ogen 1 van de gulste volkeren ter wereld zijn.

Een paar voorbeelden:

- Per inwoner geeft Nederland het meeste geld aan de Europese unie
- Wij geven fooitjes in restaurant en bars (hier is nederland niet uniek in nee, maar in veel landen kennen ze dit niet)
- Wij geven rondjes (zijn maar enkele landen in de wereld die dit fenomeen kennen, en ja daar heb ik persoonlijk ervaring mee)
- Buitenlanders teren op ons geld
- Ga maar eens achterhalen hoeveel geld wij geven aan Giro 555 als er ergens in de wereld een ramp gebeurt.

Dit alles bij elkaar dames en heren, WAAR HEBBEN WIJ ONZE GIERIGE NAAM AAN TE DANKEN?!?!

Samenvatting: Het Nederlandsche volk heeft een gierige naam, terwijl hartstikke gul zijn in vele opzichten.
Flexibele werktijden afgestemd op het bioritme van de individuele werknemer leiden tot een hogere productiviteit.
pi_54717343
Ach lekker boeiend wat ze vinden.
[KNE]-Mod
pi_54717356
Ik heb Rood haar en toch noemen ze mij Blauwe.
pi_54717415
Ja en Belgen zijn dom, Engelsen zijn Hooligans, Duiters zijn drinkeboers, Fransen zijn egoisten, Turken stinken en Surinamers zijn lui.

Elk land krijgt wel een vooroordeel toebedeeld, waar die vooroordelen vandaan komen, geen idee eigenlijk.
Op vrijdag 16 november 2007 11:36 schreef Buschetta het volgende:
Je bent nu officieel een crimineel
  maandag 19 november 2007 @ 15:08:28 #5
152953 Sanderrrr
De r bleef hangen
pi_54717461
quote:
Op maandag 19 november 2007 15:06 schreef Troubles. het volgende:
Ja en Belgen zijn dom, Engelsen zijn Hooligans, Duiters zijn drinkeboers, Fransen zijn egoisten, Turken stinken en Surinamers zijn lui.

Elk land krijgt wel een vooroordeel toebedeeld, waar die vooroordelen vandaan komen, geen idee eigenlijk.
Maar die zijn ook allemaal waar toch?
pi_54717463
Zijn ze ook
AFC AJAX
  maandag 19 november 2007 @ 15:11:02 #7
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_54717526
We zijn niet gierig, we zijn rijk omdat we verstandig met ons geld omgaan. Die debielen die ons gierig noemen zijn dombo's die hun net verdiende (of geleende) geld uitgeven aan drank, vrienden en familie en die de volgende dag tot de ontdekking komen dat ze niks meer hebben.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  maandag 19 november 2007 @ 15:11:23 #8
3767 Herald
Come get some
pi_54717536
quote:
The phrase "going Dutch" probably originates from Dutch etiquette. In the Netherlands, it is not unusual to pay separately when going out as a group. When dating in a 1 on 1 situation however, the man will most commonly pay for meals and drinks. English rivalry with The Netherlands especially during the period of the Anglo-Dutch Wars [citation needed] gave rise to several phrases including Dutch that promote certain negative stereotypes. Examples include Dutch courage, Dutch uncle and Dutch wife. The particular stereotype associated with this usage is the idea of Dutch people as ungenerous and selfish.

In Spain, "going Dutch" is attributed to Catalans, due to a stereotype that they are somewhat penny-pinchers. A stereotypical non-Catalan Spaniard would compete to pay the bill for the group.
bron wiki

je volgende topic gaat over succesvolle negers en hoe men erbij komt dat ze lui zijn, daarna tik je een epos over slimme belgen en waarom ze dom worden genoemd?
*But in my own way, I am king. Hail to the king baby.*
  maandag 19 november 2007 @ 15:11:41 #9
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_54717545
Ik ben Nederlands EN ik ben gierig. Geef ik gerust toe. Ik wil niet graag teveel betalen voor iets wat het niet waard.
Daar maakt dit land het ook naar. Voor ALLES moet je dokken. Was gisteren even in Amsterdam: 35 ct om even naar de wc te gaan bij de MAC, 50ct bij een andere snackbar (!) etc.
Natuurlijk is 50 ct. niets, maar gaat om het principe dat je verplicht wordt te betalen voor iets dat gewoon 'service' zou moeten zijn, en in de meeste landen ook gewoon service IS.

Gisteren bij Haagendasz: 1 bolletje ijs is 2,50 ofzo(!) Tja... dan koop ik wel een hele bak bij de supermarkt 1 straat verderop.

Als je uit eten gaat in nederland is het ook ontzettend duur. Als je OV neemt is het ook ontzettend duur. gewoonweg vrijwel alles wat je doet hier in NL kost geld, en anders denken ze er wel over na om je er straks voor te laten dokken...
  maandag 19 november 2007 @ 15:12:45 #10
44649 beelz
Maar dat is het punt niet
pi_54717562
quote:
Op maandag 19 november 2007 15:06 schreef Troubles. het volgende:

Maar dat klopt ook allemaal.
Besef Regulier!
Trouble spelling diarrhoea? There's always the Ronseal standby of 'dire-rear'.
  FOK!Babe maandag 19 november 2007 @ 15:12:55 #11
166319 Ian_Nick
You'll Never Find Me...
pi_54717566
quote:
Op maandag 19 november 2007 15:11 schreef Papierversnipperaar het volgende:
We zijn niet gierig, we zijn rijk omdat we verstandig met ons geld omgaan. Die debielen die ons gierig noemen zijn dombo's die hun net verdiende (of geleende) geld uitgeven aan drank, vrienden en familie en die de volgende dag tot de ontdekking komen dat ze niks meer hebben.
Juist!
pi_54717643
quote:
Op maandag 19 november 2007 15:11 schreef Yi-Long het volgende:
Ik ben Nederlands EN ik ben gierig. Geef ik gerust toe. Ik wil niet graag teveel betalen voor iets wat het niet waard.
Daar maakt dit land het ook naar. Voor ALLES moet je dokken. Was gisteren even in Amsterdam: 35 ct om even naar de wc te gaan bij de MAC, 50ct bij een andere snackbar (!) etc.
Natuurlijk is 50 ct. niets, maar gaat om het principe dat je verplicht wordt te betalen voor iets dat gewoon 'service' zou moeten zijn, en in de meeste landen ook gewoon service IS.

Gisteren bij Haagendasz: 1 bolletje ijs is 2,50 ofzo(!) Tja... dan koop ik wel een hele bak bij de supermarkt 1 straat verderop.

Als je uit eten gaat in nederland is het ook ontzettend duur. Als je OV neemt is het ook ontzettend duur. gewoonweg vrijwel alles wat je doet hier in NL kost geld, en anders denken ze er wel over na om je er straks voor te laten dokken...
Tuurlijk, ieder land heeft wel een paar gierige inwoners, jij bent daar 1 van voor Nederland. Maar geloof me, in alle landen zullen er mensen als jij zijn...
Flexibele werktijden afgestemd op het bioritme van de individuele werknemer leiden tot een hogere productiviteit.
pi_54717652
quote:
Op maandag 19 november 2007 14:55 schreef Nemesish3d het volgende:
Dat doet de Nederlandse regering, niet de inwoners zelf
quote:
- Wij geven fooitjes in restaurant en bars (hier is nederland niet uniek in nee, maar in veel landen kennen ze dit niet)
fooien zijn vrijwel overal ter wereld gemeengoed...
quote:
- Wij geven rondjes (zijn maar enkele landen in de wereld die dit fenomeen kennen, en ja daar heb ik persoonlijk ervaring mee)
wij geven rondjes aan mensen die in onze groep zitten en verwachten hetzelfde terug...
quote:
Loze kreet zonder onderbouwing etc.
quote:
- Ga maar eens achterhalen hoeveel geld wij geven aan Giro 555 als er ergens in de wereld een ramp gebeurt.
Nee, doe jij dat eens (omdat jij de stelling aanhaalt)
quote:
Dit alles bij elkaar dames en heren, WAAR HEBBEN WIJ ONZE GIERIGE NAAM AAN TE DANKEN?!?!
- "Kaiken, kaiken, niet kopen"
- Nederlanders klagen veel en zullen het ook niet nalaten om over ¤0,50 op een rekening te gaan zeuren.
- Nederland heeft de wereld in de 17e/18e eeuw leeggeroofd en nauwelijks iets teruggegeven.
- Nederlanders willen overal voor een dubbeltje op de eerste rang zitten.
Zomaar een paar gedachtes die 1-2-3 in me opkomen...
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
  maandag 19 november 2007 @ 15:18:54 #14
53753 BereNDD
drampo uit je raam
pi_54717707
quote:
Op maandag 19 november 2007 14:55 schreef Nemesish3d het volgende:

Een paar voorbeelden:

Noem je dat voorbeelden??
hahaha

- Ja, dat doet de nederlandse staat met ons geld, ik ben ook heel vrijgevig met het geld van een ander.
- Fooi?? Laat die 5 eurocent maar zitten?
- Ja, en ze verwachten dan ook bijna allemaal dat ze ook een terugkrijgen..
- blame de staat
- Giro555, tja

Gierige mensen zijn gewoon irritant, daarom boeit geld mij niet.

[ Bericht 7% gewijzigd door BereNDD op 19-11-2007 15:27:56 ]
You're crazy in the coconut..
That boy needs therapy..
pi_54717756
wat een prachtige voorbeelden
pi_54717776
hollandse gierigheid is top!
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_54717875
quote:
Op maandag 19 november 2007 15:16 schreef spijkerbroek het volgende:
- Nederlanders klagen veel en zullen het ook niet nalaten om over ¤0,50 op een rekening te gaan zeuren.
- Nederland heeft de wereld in de 17e/18e eeuw leeggeroofd en nauwelijks iets teruggegeven.
generalisatie
Als jij al je vrienden mee neemt kom ik ook alleen
  maandag 19 november 2007 @ 15:26:39 #18
3767 Herald
Come get some
pi_54717905
quote:
Op maandag 19 november 2007 15:16 schreef Nemesish3d het volgende:
Tuurlijk, ieder land heeft wel een paar gierige inwoners, jij bent daar 1 van voor Nederland. Maar geloof me, in alle landen zullen er mensen als jij zijn...
je doet nu net alsof er maar 5 gierige mensen in Nederland wonen. Als dat zo was dan hadden Aldi en Lidle niet zoveel succes, want ach een pak melk scheelt daar maar 16cent, laat staan dat er een hele prijzenoorlog wordt begonnen waardoor een heel concern de afgrond in wordt geduwd omdat de chocopasta elders 4 cent goedkoper is.

*But in my own way, I am king. Hail to the king baby.*
pi_54717919
quote:
Op maandag 19 november 2007 15:16 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Dat doet de Nederlandse regering, niet de inwoners zelf
Dus? Desalniettemin komt het geld uit onze broekzak...
quote:
[..]

fooien zijn vrijwel overal ter wereld gemeengoed...
Maar lang niet overal. Heb een half jaar in Australie gewoont, heb daar paar keer fooi GEPROBEERD te geven, maar ze snapte me nooit en gaven me altijd het geld terug. Zo zijn er echt wel genoeg landen die het niet kennen
quote:
[..]

wij geven rondjes aan mensen die in onze groep zitten en verwachten hetzelfde terug...
Het gaat om het gebaar, als je simpelweg met 1 drankje alleen voor jezelf aankomt ben je gewoon gierig. Dit doen wij niet, omdat wij gul zijn
quote:
[..]

Loze kreet zonder onderbouwing etc.
Mee eens
quote:
[..]

Nee, doe jij dat eens (omdat jij de stelling aanhaalt)
http://www.planet.nl/plan(...)tid=538298/sc=3c599d
aub lui kreng
[/quote]
[..]

[/quote]
Dat is turks
quote:
Inhoudloze kreet.
quote:
Gezelligheid!
quote:
Opnieuw inhoudloze kreet... gaat echt nergens over. En als men ervan overtuigt is dat dit wel bestaat, is dit in andere landen net zo.
[/quote]
dat blijkt...

Wat ik wil zeggen is dat "gewoontes" die wij hebben helemaal niet nederland-specifiek zijn. Komt gewoon in elk land voor...
pi_54717946
Je weet toch wel dat koperdraad is uitgevonden door twee Nederlanders die ruzie hadden om een stuiver?
pi_54717991
quote:
Op maandag 19 november 2007 15:25 schreef Ame_thyst het volgende:
generalisatie
En de voorbeelden die TS aangeeft zijn geen generalisatie ?
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
  maandag 19 november 2007 @ 15:33:55 #22
26400 wijsneus
Radicaal Democraat
pi_54718072
schotten zijn gierig.
Siamo Tutti Antifascisti!
pi_54718077
Gul zijn
  maandag 19 november 2007 @ 15:34:30 #24
53753 BereNDD
drampo uit je raam
pi_54718084
quote:
Op maandag 19 november 2007 15:34 schreef HSG-BOMBER het volgende:
Gul zijn
You're crazy in the coconut..
That boy needs therapy..
  maandag 19 november 2007 @ 15:39:19 #25
174875 Stigma
Bonbonnetje?
pi_54718181
quote:
Terecht natuurlijk dat je daar voor moet betalen. Voor je het weet loopt de ene na de andere pauper binnen om te schijten voor nop. Door een klein bedragje te rekenen worden de extra onderhoudskosten gedekt en houdt men die sloebers buiten de deur.
Mwah ik zou wel een bonbonnetje lusten!
pi_54718212
quote:
Op maandag 19 november 2007 15:30 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

En de voorbeelden die TS aangeeft zijn geen generalisatie ?
Gedeeltelijk
Als jij al je vrienden mee neemt kom ik ook alleen
pi_54718283
Dat kijken kijken niet kopen voorbeeld, slaat ook nergens op. Alsof je alles wat je ziet moet kopen.
  maandag 19 november 2007 @ 15:49:29 #28
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_54718396
quote:
Op maandag 19 november 2007 15:39 schreef Stigma het volgende:

[..]

Terecht natuurlijk dat je daar voor moet betalen. Voor je het weet loopt de ene na de andere pauper binnen om te schijten voor nop. Door een klein bedragje te rekenen worden de extra onderhoudskosten gedekt en houdt men die sloebers buiten de deur.
In andere landen kan het blijkbaar wel als onderdeel van de service... (!)
pi_54718625
quote:

Je vergelijkt kwaliteits ijs met een bak ijs van de aldi. Als je lekker ijs wilt met eerlijke toevoegingen moet je nu eenmaal iets meer betalen. Nederlands kunnen inderdaad soms erg gierig zijn, bij de supermarkt waar ik werk kan ik zoveeeel veel voorbeelden noemen. Bijvoorbeeld liever onhandig doen met 5 gratis plastic tasjes dan een tas kopen van 10 cent. Of een vrouw die op het punt stond om af te rekenen en er toen achter kwam dat de babyvoeding 3 voor de prijs van 2 was, vervolgens helemaal dat ene gratis potje gaan zoeken en zo de hele rij ophouden.

50 cent lenen voor een karretje en daarna niet meer terug komen, wat een vuile dief . En het toppunt was toch wel toen wij een actie hadden dat je bij 3 becel producten een gratis fietscomputer kreeg. Die actie liep niet goed en die dingen lagen er al weken. Vraagt een man hoeveel ze kosten, zeg ik dat ze gratis zijn bij 3 becel producten maar hij mocht er wel eentje nemen. Ga ik verder met scannen, zie ik vanuit mijn ooghoek dat ie er gewoon 3 neemt :S. Naja wat een aso, ga ik verder met de volgende klant en zelfs zonder te vragen neemt die vrouw er ook gewoon eentje mee. En zo kan ik wel nog 100000 voorbeelden noemen waaruit ik mijn eigen conclusie trek.
Het is een gekkenhuis, wat zeg ik ziekenhuis
ik leg het uit, zeg het zelfs in gebrekkig Duits
"es ist ein Krankenhaus"
  maandag 19 november 2007 @ 16:39:51 #30
102856 michiel5
Loves Miranda
pi_54719230
Gierig maakt gelukkig
The sky has changed.... Can you smell the sun?!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')