abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_54717438
quote:
Op maandag 19 november 2007 13:31 schreef VonHinten het volgende:

[..]

Jensen.
Dat is niet de persoon die ik bedoelde. Maar ook Jensen valt binnen de categorie.
pi_54717789
quote:
Op maandag 19 november 2007 12:10 schreef BaajGuardian het volgende:
Wat denken jullie hierover?
Ik denk dat jij niet buiten algemene jeremiades kunt en ieder weerwoord aangrijpt om je superioriteit te staven.

BaajGuardian: ''Je ziet vaak dat....iemand....iets.....de ander....gemiddelde man....gelijkstelling van het een aan het ander...enz.''

Lezer: ''Ik denk dat jij de weg een beetje kwijt bent.''

BaajGuardian: ''Dit is precies wat ik bedoel!''
Zelden schryf ik wat ik wil, en nooit wat 'n ander wil.
pi_54721222
Naar mijn mening zou je de gemiddelde man dan ook niet als graadmeter moeten nemen wanneer het om ingewikkelde dingen gaat, maar een expert ter zake zou dan voor de hand liggender zijn.

Uiteindelijk bestaat de gemiddelde man denk ik niet. Vrijwel iedereen wijkt wel in zekere zin af en aan de andere kant is vrijwel iedereen in de kern ook hetzelfde.
pi_54723133
quote:
Op maandag 19 november 2007 13:02 schreef TNA het volgende:

[..]

[..]

Dat dus.
Komt een man bij de dokter. Zegt de dokter: Jij bent bang om jezelf onder ogen te komen. "Nou", zegt de man, na lang nadenken, "dat valt wel mee hoor!", enigszins geageerd door de voorbarige conclusie bij de dokter. "Zie je wel!", zegt de dokter.
pi_54723166
Maargoed, als men liever zijn of haar eigen mening bevestigd ziet worden en mijn mening daarom gewoon bij voorbaat terzijde schuift, hoef ik hier geen tijd meer in te steken.
pi_54723274
Iemand die afwijkt kan ofwel constant tegen de wind in blijven gaan (zoals TS) of beseffen dat hij toch nooit aansluiting zal vinden en er vrede mee hebben.

Het probleem van TS is echter dat, hoezeer hij ook pretendeert een afkeer te hebben van alles wat normaal is, hij uiteindelijk gewoon wanhopig is voor aandacht van juist die "normalen" (zie zijn postgedrag, youtube video's en onlangs nog het FOK filmpje)

TS wijkt af, doet alsof hij er bewust voor heeft gekozen, terwijl het gewoon de zoveelste idioot met een te laag EQ is.
Op donderdag 22 juli 2010 01:22 schreef xmamacitax het volgende:
mijn nederlands is 1000 x beter dan de joune
pi_54723440
quote:
Op maandag 19 november 2007 20:01 schreef Flashwin het volgende:
Iemand die afwijkt kan ofwel constant tegen de wind in blijven gaan (zoals TS) of beseffen dat hij toch nooit aansluiting zal vinden en er vrede mee hebben.

Het probleem van TS is echter dat, hoezeer hij ook pretendeert een afkeer te hebben van alles wat normaal is, hij uiteindelijk gewoon wanhopig is voor aandacht van juist die "normalen" (zie zijn postgedrag, youtube video's en onlangs nog het FOK filmpje)

TS wijkt af, doet alsof hij er bewust voor heeft gekozen, terwijl het gewoon de zoveelste idioot met een te laag EQ is.
Ik denk dat wat je bedoelt dat afwijking ook een vorm van conformisme, of in ieder geval voorgeschreven inkadering kan zijn. Daar ben ik het helemaal mee eens. Het betekent echter niet dat, zoals je suggereert, dat alleen conformisme en niet-afwijken een zinnige manier van denken is. Het is wel degelijk mogelijk om op eigenzinnige en zinnige wijze na te denken over zaken, zonder dat je vervalt in nivellering. In hoeverre is de vraag, maar ik geloof dat eigenzinnig nadenken iets positiefs is waar op zijn minst naar gestreefd dient te worden. Standaarddenkkaders zorgen voor oppervlakkig denken en daardoor een zwakker, inferieur ja, wereldbeeld.
  woensdag 28 november 2007 @ 14:44:41 #33
132152 Ticker
En de Watskeburt?!
pi_54893283
Het is deels natuurlijk het ook niet willen begrijpen.
Vooral zogenaamd 'geleerde' doen dat.
Jongens die een normale babbel uit de weg gaan omdat ze daar geen stof voor hebben, maar alleen functioneren zodra het op 'theorie' aan komt.
Het is diezelfde groep die met liefde je vondsten onderuit schopt met het idee dat wat zij zeggen klopt, aangezien de wereld en het 'slimmere volk' al langer dan vandaag bestaat en er ongetwijfeld wel eerder zoiets op hun pad had gekruist.
- Maybe O.D.B My Long Distance Family -
"Computer says: no.."
"Laat hen gaan, blinden zijn zij, die blinden leiden. Indien een blinde een blinde leidt, zullen zij beiden in een put vallen". (Matteüs 15:14)
  woensdag 28 november 2007 @ 15:09:53 #34
41051 Rasing
Taalnazis vereinigt euch!
pi_54894030
quote:
Op woensdag 28 november 2007 14:44 schreef Ticker het volgende:
Het is deels natuurlijk het ook niet willen begrijpen.
Vooral zogenaamd 'geleerde' doen dat.
Jongens die een normale babbel uit de weg gaan omdat ze daar geen stof voor hebben, maar alleen functioneren zodra het op 'theorie' aan komt.
Het is diezelfde groep die met liefde je vondsten onderuit schopt met het idee dat wat zij zeggen klopt, aangezien de wereld en het 'slimmere volk' al langer dan vandaag bestaat en er ongetwijfeld wel eerder zoiets op hun pad had gekruist.
'Vondsten' zijn in dit geval youtubefilmpjes en geocities-sites, 'gevonden' vanachter je computerschermpje op een zolderkamertje in Heerhugowaard of Alblasserdam.
Ten es gheen wondere, dat mi tderuen grief gheeft:
Niemant en scheet gheerne van dat hi lief heeft.
  woensdag 28 november 2007 @ 15:53:28 #35
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_54895285
quote:
Op woensdag 28 november 2007 15:09 schreef Rasing het volgende:

[..]

'Vondsten' zijn in dit geval youtubefilmpjes en geocities-sites, 'gevonden' vanachter je computerschermpje op een zolderkamertje in Heerhugowaard of Alblasserdam.
Dat is beter onderbouwd dan wat je op school leert en wat de tv je verteld vriend.
Vraag yvonne maar hoe tof ik ben, die gaf mij er ooit een tagje voor.
pi_54895311
quote:
Op woensdag 28 november 2007 15:53 schreef BaajGuardian het volgende:

[..]

Dat is beter onderbouwd dan wat je op school leert en wat de tv je verteld vriend.
dat maakt het nog niet goed onderbouwd.
pi_54895340
quote:

[..]

Wat leer je op school dan? En sinds wanneer weet jij daar iets van?
pi_54895595
quote:

[..]

Ik leerde op school onder andere de Nederlandse grammatica.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  woensdag 28 november 2007 @ 16:13:53 #39
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_54895815
Is dat bedoeld als een ridiculisatie of onderschat je mij gewoon apropos?
  woensdag 28 november 2007 @ 16:14:27 #40
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_54895836
quote:
Op woensdag 28 november 2007 16:06 schreef Monolith het volgende:

[..]

Ik leerde op school onder andere de Nederlandse grammatica.
Wat geweldig voor je, en wat heb je er precies aan in het bestaan?
pi_54895887
quote:
Op woensdag 28 november 2007 16:13 schreef BaajGuardian het volgende:
Is dat bedoeld als een ridiculisatie
Houd eens op met dat woord!
quote:
of onderschat je mij gewoon apropos?
Daarvoor ken ik je niet goed genoeg, maar er zijn nogal wat scholen in Nederland.
pi_54895978
Inderdaad, wat heb je aan alles dat je op school leert, als je niet in reuzen gelooft?
pi_54896045
quote:
Op woensdag 28 november 2007 16:14 schreef BaajGuardian het volgende:

[..]

Wat geweldig voor je, en wat heb je er precies aan in het bestaan?
Het schijnt wel netjes te staan als je in sollicatiebrieven de werkwoorden correct vervoegt.
Ik had niet echt trek in een serieuze reactie op iemand die geocities webpagina's serieuzer acht dan 'wat je op school leert of op tv ziet'.
  woensdag 28 november 2007 @ 16:28:50 #44
132152 Ticker
En de Watskeburt?!
pi_54896222
quote:

[..]

Als je een beetje zoekt vind je wel wat interessantere vondsten. Maar dat is blijkbaar een hele opgaaf om te snappen.
Jij haalt natuurlijk alles uit de bibliotheek. Daar is alles pas betrouwbaar en echt! Want een boek is meer dan internet!
"Laat hen gaan, blinden zijn zij, die blinden leiden. Indien een blinde een blinde leidt, zullen zij beiden in een put vallen". (Matteüs 15:14)
  woensdag 28 november 2007 @ 16:31:59 #45
132152 Ticker
En de Watskeburt?!
pi_54896324
quote:

[..]

quote:
Op woensdag 28 november 2007 16:23 schreef Monolith het volgende:
Ik had niet echt trek in een serieuze reactie op iemand die geocities webpagina's serieuzer acht dan 'wat je op school leert of op tv ziet'.
Het perfecte voorbeeld van elkaar na praten... om de ander belachelijk te maken.
pi_54896430
quote:
Op woensdag 28 november 2007 16:31 schreef Ticker het volgende:

[..]

[..]

Het perfecte voorbeeld van elkaar na praten... om de ander belachelijk te maken.
Dat heet het topic lezen. Baaj lijkt het te bevestigen in zijn reactie. Hij ontkent het in ieder geval niet.
quote:
Als je een beetje zoekt vind je wel wat interessantere vondsten. Maar dat is blijkbaar een hele opgaaf om te snappen.
Jij haalt natuurlijk alles uit de bibliotheek. Daar is alles pas betrouwbaar en echt! Want een boek is meer dan internet!
Internet is best betrouwbaar. Als je tenminste de juiste bronnen gebruikt. Er zijn heel veel wetenschappelijke journals online beschikbaar mits je toegang hebt.
pi_54896440
quote:
Op woensdag 28 november 2007 16:31 schreef Ticker het volgende:

[..]

[..]

quote:
Als je een beetje zoekt vind je wel wat interessantere vondsten. Maar dat is blijkbaar een hele opgaaf om te snappen.Jij haalt natuurlijk alles uit de bibliotheek. Daar is alles pas betrouwbaar en echt! Want een boek is meer dan internet
  woensdag 28 november 2007 @ 16:39:58 #48
132152 Ticker
En de Watskeburt?!
pi_54896566
quote:
Op woensdag 28 november 2007 16:35 schreef Monolith het volgende:

[..]

Dat heet het topic lezen. Baaj lijkt het te bevestigen in zijn reactie. Hij ontkent het in ieder geval niet.
[..]

Internet is best betrouwbaar. Als je tenminste de juiste bronnen gebruikt. Er zijn heel veel wetenschappelijke journals online beschikbaar mits je toegang hebt.
Het zijn vaak zulke sites die plaatjes of kleine fragmenten van informatie bewaren.

Dingen die niet goed verklaard kunnen worden staan over het algemeen niet op de voorpagina van de krant of een wetenschappelijke pagina. Die laten we liever links liggen totdat we er een theorie over hebben.
  woensdag 28 november 2007 @ 16:40:51 #49
41051 Rasing
Taalnazis vereinigt euch!
pi_54896594
quote:
Op woensdag 28 november 2007 16:28 schreef Ticker het volgende:
Wat in een bibliotheek te vinden is, is ook op internet te vinden. Helaas staat op internet nog veel en veel meer, en voor een groot deel ook onzin. Je computer vertelt je niet wat onzin is, de bibliothecaris wel. Die neemt onzin nl. niet op in de bibliotheek. Een bibliotheek is dus betrouwbaarder.
Ten es gheen wondere, dat mi tderuen grief gheeft:
Niemant en scheet gheerne van dat hi lief heeft.
pi_54896790
quote:
Op woensdag 28 november 2007 16:39 schreef Ticker het volgende:

[..]

Het zijn vaak zulke sites die plaatjes of kleine fragmenten van informatie bewaren.

Dingen die niet goed verklaard kunnen worden staan over het algemeen niet op de voorpagina van de krant of een wetenschappelijke pagina. Die laten we liever links liggen totdat we er een theorie over hebben.
Begin hier eens als je ergens informatie over zoekt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')