abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_54710412
De afgelopen weken staat er elke maandagochtend (dan valt het me pas op) en soms op andere doordeweekse dagen een andere fiets naast mijn huis. Wanneer ik smiddags terugkom van stage, of soms 1 dag later, dan is die fiets ineens weg. Soms hebben de fietsen er een slot op zitten, soms staan ze los, soms een mannenfiets, soms een vrouwenfiets... Maar het is wel elke keer een andere.

De medewerkers van de winkel onder mn huis weten van niets, de fietsen zijn dus niet van hun...

Ik denk dat de fietsen op zaterdagnacht gejat worden, en bij mij om de hoek gezet, om vervolgens door de week rustig te worden opgehaald. Ik woon in het centrum, dus het lijkt me een vrij logische verklaring.

Moet ik dit melden bij de politie? Of zal ik gewoon de fietsen binnen zetten? (ik denk dat als ik dat 1x doe alles afgelopen is, dus misschien wil de politie er nog wel iets mee doen)
pi_54710451
Begin een tweedehands fietsenwinkel!
pi_54710514
quote:
Op maandag 19 november 2007 09:08 schreef kikoooooo het volgende:
Moet ik dit melden bij de politie?
Nee, je moet je met je eigen zaken bemoeien.
You are not a beautiful and unique snowflake. You are the same decaying organic material as everyone else.
Choose sitting on that couch watching mind-numbing sprit-crushing game shows, stuffing fucking junk food into your mouth.
pi_54710530
Bel anders ff naat de politie en vraag naar de wijkagent en of hij weet of er veel gejat wordt.. Wellicht is het handig als je een beschrijving/foto hebt van een aantal fietsen? Kunnen ze nagaan of er 1 als gestolen opgegeven is .
bye
pi_54710542
Je kan altijd even 0900-tuig bellen. Niet dat ze er iets aan doen, maar jij bent gerustgesteld. Of op wacht gaan zitten om te kijken door wie en wanneer die fiets wordt neergezet.
pi_54710570
je kan het melden als verdacht gedrag, echter behandeld elk korps deze meldingen verschillend.
pi_54710571
quote:
Op maandag 19 november 2007 09:17 schreef DABAMaster het volgende:
Niet dat ze er iets aan doen, maar jij bent gerustgesteld. Of op wacht gaan zitten om te kijken door wie en wanneer die fiets wordt neergezet.
Daar heb ik vrij weinig zin in

Ik zal vanmiddag even langslopen bij het bureau en het melden.
  PR/Manusje van alles maandag 19 november 2007 @ 09:26:18 #8
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_54710670
quote:
Op maandag 19 november 2007 09:19 schreef kikoooooo het volgende:

[..]

Daar heb ik vrij weinig zin in

Ik zal vanmiddag even langslopen bij het bureau en het melden.

Laat je dan niet afschepen met een jaa we zullen er naar kijken
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
pi_54710678
quote:
Op maandag 19 november 2007 09:26 schreef Surveillance-Fiets het volgende:

[..]

Laat je dan niet afschepen met een jaa we zullen er naar kijken
Dat zeg ik vraag naar de wijkagent .
bye
pi_54710774
Je kan ook foto's of een beschrijving maken van de fiets. Deze gegevens kun je bij de politie afgeven en vragen of dit overeenkomt met recent gestolen fietsen. Is dit het geval, weet je dat ze ook daadwerkelijk komen kijken.

Politie heeft volgens mij normaal gesproken weinig zin om dit te gaan checken.
  PR/Manusje van alles maandag 19 november 2007 @ 09:36:22 #11
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_54710788
quote:
Op maandag 19 november 2007 09:34 schreef Brad het volgende:
Je kan ook foto's of een beschrijving maken van de fiets. Deze gegevens kun je bij de politie afgeven en vragen of dit overeenkomt met recent gestolen fietsen. Is dit het geval, weet je dat ze ook daadwerkelijk komen kijken.

Politie heeft volgens mij normaal gesproken weinig zin om dit te gaan checken.
De wijkagent wel Die krijgt al een natte onderbroek als hij denkt aan een grote georganiseerde fietsenhandel in zijn wijkje
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
  maandag 19 november 2007 @ 09:37:50 #12
13022 Tomfan
wish i was happy
pi_54710815
Ach man ze hebber er toch geen tijd voor voor dit soort dingen.
Ik heb al eens iets gemeld aan politie, en je krijgt nog nie eens een reactie terug.
Life is a bitch, then you marry one, then you die!
pi_54710958
w8 nog even met naar de politie gaan en zie hoe het volgende 2 week loopt

Je woont toch bij die shoarma?

Dus alle dagen is daar een fiets te halen?
  maandag 19 november 2007 @ 10:04:37 #14
189454 Curri
Banaantje 4 life..
pi_54711195
Ik zou foto's maken en opsturen naar wijkagent

Of bewaar ze gewoon allemaal, en verkoop ze op marktplaats xD
  maandag 19 november 2007 @ 10:05:42 #15
144084 Schuttingbeer
IBTL Special Ops
pi_54711215
quote:
Op maandag 19 november 2007 09:15 schreef 700MB het volgende:

[..]

Zie je je handel al te gronde gaan
Wie, ik?
pi_54711306
IK zie niet waarom je dit moet melden,ik heb zowel mijn fiets vernield teruggevonden (reparatiekosten 100 euro,waarde fiets 260 euro) als een overval met geweld en vernieling mee moeten maken en dan NOG word je niet teruggebeld of ontvangen voor een procesverbaal.
pi_54711333
Pas je op dat je niet ontslagen wordt ? oh nee... das alleen bij bewaakte fiets-stallingen
Gewoon n stuiterballetje
http://youtu.be/JI-o25K6B-E
pi_54711345
Je moet ze telkens aan de andere kant van de straat zetten
  maandag 19 november 2007 @ 10:46:47 #19
69415 Buschetta
Jouw IP toevallig ?
pi_54711926
Klinkt als -> dealertje bij je in de buurt. Junk komt langs op gestolen fiets. Dumpt hem om een shotje te halen.

Das duidelijk.
pi_54712020
quote:
Op maandag 19 november 2007 10:46 schreef Buschetta het volgende:
Klinkt als -> dealertje bij je in de buurt. Junk komt langs op gestolen fiets. Dumpt hem om een shotje te halen.

Das duidelijk.
WAAROM STAAT MIJN IP ADRES IN JOUW ICOON MAG DAT WEG ALSJEBLIEF???? :S
  maandag 19 november 2007 @ 10:55:24 #21
69415 Buschetta
Jouw IP toevallig ?
pi_54712085
quote:
Op maandag 19 november 2007 10:52 schreef veldmuis het volgende:

[..]

WAAROM STAAT MIJN IP ADRES IN JOUW ICOON MAG DAT WEG ALSJEBLIEF???? :S
  maandag 19 november 2007 @ 12:01:03 #22
25079 Devilnl
The bigger the better!
pi_54713418

Lol Veldmuis.. Da's echt niet jouwe.. da's mijne!
pi_54713539
Paniek, help! gehehe
pi_54714186
klikspaan
pi_54726708
Vorige week politie gebeld dat er voor de deur wel eens een gestolen auto zou kunnen staan...

Eerste wat die truus vraagt: staat hij in een parkeervak? Dus ik zeg ja, hij staat in een parkeervak. Zegt ze: nou, als er wegenbelasting wordt betaald mag hij daar gewoon staan. Denk, ja dat snap ik ook wel truus, daar gaat het ook niet om. Zal nog eens bellen. Uiteindelijk zegt ze dat ze het kenteken na ging trekken, alleen vraagt ze vervolgens niet waar de auto staat. Dus ik vind het geschikt, ik zal niet snel meer bellen voor verdachte dingen..
pi_54727809
quote:
Op maandag 19 november 2007 09:18 schreef hiolpi het volgende:
je kan het melden als verdacht gedrag, echter behandeld elk korps deze meldingen verschillend.
...en als je zegt dat er een tikkend geluid uit de fietstassen komt moet je eens opletten hoe snel de politie er is.
No Dukes of Hazzard in the classroom
pi_54795322
Nog geen tijd te had te melden, alleen echter: De witte fiets was vanochtend weg, en gisteravond toen ik een tweetal oude pc's in de container ging gooien stond hij er nog... Nu kwam ik vanochtend erlangs om mn fiets uit de schuur te halen: Witte fiets weg, en de behuizing van de systeemkast van 1 van die pc's stond op de plek van de fiets
  vrijdag 23 november 2007 @ 08:58:16 #28
34163 Pikkebaas
Corporate Overlord
pi_54795518
quote:
Op maandag 19 november 2007 09:15 schreef 700MB het volgende:
Kutadvies. Bij twijfel altijd de politie inschakelen.
Wien Neerlandsch bloed in de aders vloeit,
Van vreemde smetten vrij,
  vrijdag 23 november 2007 @ 10:23:13 #29
74548 Jo0Lz
Lick the box!
pi_54796850
Wijkagent?!

Bestaat dat nog !
Yes we can! | I didn't fail, it's just postponed success.
pi_54802399
quote:
Op vrijdag 23 november 2007 08:58 schreef Pikkebaas het volgende:
Kutadvies. Bij twijfel altijd de politie inschakelen.
Nee, bij twijfel juist niet de politie inschakelen maar eerst zorgen dat er zekerheid is. Dan eerst nog degene die verantwoordelijk is voor die fietsen aanspreken. Als dat ook niet werkt EN je hebt er daadwerkelijk last van (wat hier niet het geval is) dan is het misschien te overwegen de politie in te schakelen. Niet anoniem.
Durf je daarvoor niet zelf te zorgen? Dan gaat het je al helemaal niet aan.
You are not a beautiful and unique snowflake. You are the same decaying organic material as everyone else.
Choose sitting on that couch watching mind-numbing sprit-crushing game shows, stuffing fucking junk food into your mouth.
pi_54802514
Dus als kikoooooo vandaag naar die gast toe gaat en deze geeft toe dat hij in fietsen handelt. Mag hij dán pas naar de politie gaan? En dan weet die gast (heeft waarschijnlijk met drugs te maken) dat kikoooooo het gedaan heeft. Lekker snugger is dat.

Hij ziet iets verdachts, dan is het de zaak van de politie om daar mee aan de slag te gaan. Niet kikoooooo.
Fingerspitzgefühl
pi_54802705
Bij ons werd de zipcode/postcode met huisnummer in een fiets gezet.
Je kan kijken of dat erin staat en dan kijken, of je contact op kunt nemen met de bewoner op dat adres en zeggen waar die fiets staat.
Ze zullen dan zelf wel zeggen of deze gestolen is of niet.
Toch ?
pi_54802760
quote:
Op vrijdag 23 november 2007 15:01 schreef ForumGek het volgende:
Dus als kikoooooo vandaag naar die gast toe gaat en deze geeft toe dat hij in fietsen handelt. Mag hij dán pas naar de politie gaan? En dan weet die gast (heeft waarschijnlijk met drugs te maken) dat kikoooooo het gedaan heeft. Lekker snugger is dat.

Hij ziet iets verdachts, dan is het de zaak van de politie om daar mee aan de slag te gaan. Niet kikoooooo.
Ik weet niet eens of het een gast is... er staan alleen vaak fietsen, en dan zijn ze weer weg.. en elke keer anderen. Deze witte fiets nav dit topic was vanochtend ineens weer weg

@vorige poster... neen, er stond geen postcode in
pi_54804767
eey klikoooo ik geef je 25 euro als je je mond dichthoud over mn handeltje

En zo niet dan kom ik wel even langs, capiche?

met de groenten van de boas
pi_54805510
quote:
Op vrijdag 23 november 2007 14:57 schreef 700MB het volgende:

[..]

Nee, bij twijfel juist niet de politie inschakelen maar eerst zorgen dat er zekerheid is. Dan eerst nog degene die verantwoordelijk is voor die fietsen aanspreken. Als dat ook niet werkt EN je hebt er daadwerkelijk last van (wat hier niet het geval is) dan is het misschien te overwegen de politie in te schakelen. Niet anoniem.
Ja ga vooral het werk van de politie zelf doen! Dan steek jij er lekker veel tijd en moeite in en uiteindelijk doet de politie hetzelfde, namelijk helemaal niks!
Built for Speed
pi_54805512
quote:

[..]

Ja ga vooral het werk van de politie zelf doen! Dan steek jij er lekker veel tijd en moeite in en uiteindelijk doet de politie hetzelfde als je dit niet had gedaan, namelijk helemaal niks!
Built for Speed
pi_54805629
M: 0800-7000
All those moments will be lost, like tears in rain... Time to die.
pi_54813993
quote:
Op vrijdag 23 november 2007 15:01 schreef ForumGek het volgende:
Hij hoeft er niets mee te doen, maar dan moet hij er ook niet mee naar de politie gaan. Het is het een of het ander.
  zaterdag 24 november 2007 @ 08:48:27 #39
179752 TheChemeng
['æbsin&#;] Ikea boy
pi_54818438
quote:
Waarom zou in godsnaam last van een strafbaar feit moeten hebben voor je het mag melden en waarom zou het niet anoniem mogen. Dat is gewoon bagger advies, als je denkt dat het niet pluis is dan meld je het toch lekker. We leven allemaal graag in een veilig land en we betalen genoeg belasting om de politie eventueel een keertje naar een loze melding te sturen.
The Dutch are bastards and the French ten times worse.
Quod nihil sit tam infirmum aut instabile quam fama potentiae non sua vi nixa
  zaterdag 24 november 2007 @ 08:55:17 #40
182621 JamesBrownie
Op veler verzoek
pi_54818466
Ja 700 mb, wat een belachelijk advies.

Ik heb trouwens al een paar keer gejatte kentekenplaten gevonden, zomaar op straat. Politie gebeld en die mensen van wie ze waren, zijn ze op komen halen en waren heel blij(anders moeten ze nieuwe aanvragen en dat kost geld
I am wondering today in the sun on a boat to Dover
How it comes that I feel so high
When I ought to feel lower
  zondag 25 november 2007 @ 12:11:15 #41
183595 Lente_ninja
They never saw it coming
pi_54821440
quote:

[..]

Heet jouw huisdier toevally Scoobydoo? Of heb je teveel boeken van 'de Vijf' gelezen?
pi_54821467
niet mee bemoeien gewoon. er kan een gegronde reden voor zijn en verder zou het een misdrijf van niks zijn.

De politie zit hier echt niet op te wachten.
Op donderdag 22 juli 2010 01:22 schreef xmamacitax het volgende:
mijn nederlands is 1000 x beter dan de joune
pi_54824324
quote:
Op zaterdag 24 november 2007 08:48 schreef TheChemeng het volgende:
Waarom zou in godsnaam last van een strafbaar feit moeten hebben voor je het mag melden en waarom zou het niet anoniem mogen.
Omdat het anoniem melden van iets op een plek waar het gevolgen heeft voor een ander iets is wat ervoor zorgt dat deze melder deel uitmaakt van de meest minderwaardige, misselijkmakende levensvorm mogelijk. Dit zo melden is ALTIJD erger dan de daad die wordt verklikt. En je kan het pas melden als je er last van hebt omdat het simpelweg niet jouw zaken zijn. Bemoei je er dan godverdomme ook niet mee.
pi_54824364
quote:
Op zondag 25 november 2007 12:11 schreef Lente_ninja het volgende:
Heet jouw huisdier toevally Scoobydoo? Of heb je teveel boeken van 'de Vijf' gelezen?
Op het eerste nee, en het tweede ken ik niet.
  zondag 25 november 2007 @ 14:43:37 #45
179752 TheChemeng
['æbsin&#;] Ikea boy
pi_54824402
quote:
Op zondag 25 november 2007 14:39 schreef 700MB het volgende:
Omdat het anoniem melden van iets op een plek waar het gevolgen heeft voor een ander iets is wat ervoor zorgt dat deze melder deel uitmaakt van de meest minderwaardige, misselijkmakende levensvorm mogelijk. Dit zo melden is ALTIJD erger dan de daad die wordt verklikt. En je kan het pas melden als je er last van hebt omdat het simpelweg niet jouw zaken zijn. Bemoei je er dan godverdomme ook niet mee.
Teveel bakken koffie gehad vandaag?
pi_54824605
quote:
Op zondag 25 november 2007 14:43 schreef TheChemeng het volgende:
Teveel bakken koffie gehad vandaag?
Nee.
  zondag 25 november 2007 @ 15:00:24 #47
179752 TheChemeng
['æbsin&#;] Ikea boy
pi_54824820
quote:
Op zondag 25 november 2007 14:52 schreef 700MB het volgende:
Nee.
Dus jou punt is serieus dat het anoniem melden van misdaad erger is dan de daad die wordt verklikt. Dat klinkt als een kind van negen jaar oud die bang is om gepakt te worden met zijn gestolen pakje kauwgom.
pi_54824854
quote:
Op zondag 25 november 2007 15:00 schreef TheChemeng het volgende:
Dus jou punt is serieus dat het anoniem melden van misdaad erger is dan de daad die wordt verklikt.
Dat is het punt inderdaad.
pi_54825007
quote:

[..]

Dus een zware mishandeling of zelfs een moord zou minder erg zijn, dan het anoniem melden ervan ?

Volgens mij is het anoniem melden puur om de melder te beschermen tegen criminelen die zich op een melder gaan richten, met in sommige gevallen, alle gevolgen van dien.
pi_54825145
quote:

[..]

Jij hebt wel een compleet verknipt wereldbeeld.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')