quote:
quote:
Ik zit vrijwel tegenover die drukkerij te werken nu. Kun jij vanavond kijken of er interessante bindingen staan. Flow... Burton... Anders... Dan rij ik misschien zaterdag even langs.quote:Op vrijdag 23 november 2007 10:02 schreef Rnej het volgende:
nice man... ik ga vnaaf naar de ripstar sale .. kijken of ik nog een setje bindingen kan scoren en een broekje
maar ik ben echt veel te jaloers op je nieuwe gear!!!!
Ze hebben wel redelijk wat merken nu dus wie weet.quote:Op vrijdag 23 november 2007 10:41 schreef XL het volgende:
[..]
Ik zit vrijwel tegenover die drukkerij te werken nu. Kun jij vanavond kijken of er interessante bindingen staan. Flow... Burton... Anders... Dan rij ik misschien zaterdag even langs.
Lengte zou ik ongeveer 154 pakkenquote:Op vrijdag 23 november 2007 15:16 schreef mash_ het volgende:
Hallo, ik heb een vraagje.. ik ben nu 2x op wintersport geweest en ga redelijk vaak naar snowworld in zoetermeer. Maar nu word ik er gek van om steeds spullen te moeten huren dus ik wil mijn eigen board kopen. Waarschijnlijk wel 2e hands omdat ik te weinig ga om nieuwe spullen tekopen.
Alleen nu is mijn vraag hoe groot moet mijn board zijn? ik ben 1.78 ongeveer 60 kilo en heb maat 45.
Ik wil gewoon een allround board.
Dus mijn vraag welkte lengte heb ik nodig? en iemand nog tips over het merk board?
en meet je voet eens kritisch op... een voet met maat 45 weegt op zichzelf al 60 kg.quote:Op vrijdag 23 november 2007 15:16 schreef mash_ het volgende:
Hallo, ik heb een vraagje.. ik ben nu 2x op wintersport geweest en ga redelijk vaak naar snowworld in zoetermeer. Maar nu word ik er gek van om steeds spullen te moeten huren dus ik wil mijn eigen board kopen. Waarschijnlijk wel 2e hands omdat ik te weinig ga om nieuwe spullen tekopen.
Alleen nu is mijn vraag hoe groot moet mijn board zijn? ik ben 1.78 ongeveer 60 kilo en heb maat 45.
Dus mijn vraag welkte lengte heb ik nodig? en iemand nog tips over het merk board?
Het merk is redelijk afhankelijk van je stijl en je gevoel.quote:Op vrijdag 23 november 2007 15:16 schreef mash_ het volgende:
quote:
Het gaat mij niet puur om snelheid. Het moet een board zijn met iets meer de nadruk op snelheid (niet alleen snelheid). Ik ben erg stijf qua bewegelijkheid dus park zit er gewoon niet in. Beetje springen wil ik wel gaan doen, maar erg beperkt (180's) af en toe een rail pakken die ik tegenkom op de piste. Ik ga er niet voor op zoek. Puur Freeride board lijkt me iets te veel van het goede.quote:Op zondag 25 november 2007 11:54 schreef ArcticBlizzard het volgende:
@ Wasteil, Yep, als je snelheid wil, F2 Eliminator. Een custom is een wat rustiger board om mee te boarden, een board om mee te cruisen. Ik vond de custom altijd heel fijn rijden en heel ontspannen. Denk dat je meer op zoek bent naar een freeride board, ook omdat je niet in het park komt en de nadruk op snelheid ligt. Ik weet niet of je veel springt.
Die Eliminator zou ik in ieder geval niet pakken. Dat is een zeer extreme gepositioneerde plank. Dat is het stijfste board dat zich nog wel op de softbootmarkt richt.quote:Op zondag 25 november 2007 12:35 schreef WaSTeiL het volgende:
[..]
Het gaat mij niet puur om snelheid. Het moet een board zijn met iets meer de nadruk op snelheid (niet alleen snelheid). Ik ben erg stijf qua bewegelijkheid dus park zit er gewoon niet in. Beetje springen wil ik wel gaan doen, maar erg beperkt (180's) af en toe een rail pakken die ik tegenkom op de piste. Ik ga er niet voor op zoek. Puur Freeride board lijkt me iets te veel van het goede.
Ik probeer even wat meer info te vinden over de F2 Eliminator. Jammer genoeg staat hij niet in test van Snowboarder Mag. Denk dat het komt omdat hij niet in de categorie Freestyle valt. Op de site van F2 staat hij als Freecarve and Backcountry. Wel een erg vet board qua design. Heel wat beter dan de Custom die ik nog net niet afschuwelijk vind.
Ik merk gewoon dat ik dit zo moeilijk vind. Van een hoop zaken weet ik veel af, van computer, electronica, auto's, maar hier moet ik het woord geloven van een verkoper. Ben blij dat ik in ieder geval kan testen.
Dat bordje kwam er ook alleen bij omdat ik nog een extra boardje erbij wilde hebben. Ik ben vaak gewend dat verkopers met makkelijke opties komen als eerste opties.quote:Op zondag 25 november 2007 12:39 schreef XL het volgende:
maar die Salomon zou ik nooit nemen.... Stomme freaks die dat adviseren
Ik kwam deze plank nog tegenquote:Op zondag 25 november 2007 13:23 schreef WaSTeiL het volgende:
[..]
Dat bordje kwam er ook alleen bij omdat ik nog een extra boardje erbij wilde hebben. Ik ben vaak gewend dat verkopers met makkelijke opties komen als eerste opties.
Ik ga dinsdag gewoon erg veel lol hebben en kritisch testen. Laat het nog wel weten.Blijft een grote aankoop.
Volgens mij rocken die Burton Triads echt heel erg. Ik heb ze net binnen en ben al helemaal verkocht (buiten het hoge pimpgehalte danquote:Op zondag 25 november 2007 10:28 schreef WaSTeiL het volgende:
Dinsdag boardjes testen in Landgraaf. Gisteren in Zoetermeer geweest en even samen met verkoper mijn wensen neergelegd. Zoek een freestyle board met de nadruk op snelheid. Ben niet aanwezig in het park.
Uiteindelijk 3 boardjes eruit gekomen die ik ga testen:Burton Custom 162 K2 Zeppelin 161 Salomon Special 159
Daarbij twee verschillende bindingen:Burton Cartel Burton Triad
Voorlopig ligt mijn voorkeur op de K2 Zeppelin i.c.m. de Burton Triad's, maar ik ga testen om me misschien op andere gedachten te brengen. De Burton Triad's weet ik eigenlijk wel zeker, toch maar even testen.
In de ander deel had ik nog de K2 Cinch bindingen in mijn hoofd, maar toch uit mijn hoofd gezet.
Oja natuurlijk wel handig:lengte: 186 gewicht: 82 kg schoenmaat: 43 half Schoenen: Burton Rulers (07/08)
Iemand mogelijk nog aanvullingen?
Ik zou niet een Eliminator nemen als je nog een beetje wilt freestylen. Ook niet als je een beetje stijf bent trouwens. Dat is echt zo ongeveer het stijfste softboot board wat er te krijgen is. Mensen die overstappen van hardboots naar softboots geven ze zo'n board mee om niet gelijk een belachelijk grote overgang te maken zeg maar.quote:Op zondag 25 november 2007 12:35 schreef WaSTeiL het volgende:
[..]
Het gaat mij niet puur om snelheid. Het moet een board zijn met iets meer de nadruk op snelheid (niet alleen snelheid). Ik ben erg stijf qua bewegelijkheid dus park zit er gewoon niet in. Beetje springen wil ik wel gaan doen, maar erg beperkt (180's) af en toe een rail pakken die ik tegenkom op de piste. Ik ga er niet voor op zoek. Puur Freeride board lijkt me iets te veel van het goede.
Ik probeer even wat meer info te vinden over de F2 Eliminator. Jammer genoeg staat hij niet in test van Snowboarder Mag. Denk dat het komt omdat hij niet in de categorie Freestyle valt. Op de site van F2 staat hij als Freecarve and Backcountry. Wel een erg vet board qua design. Heel wat beter dan de Custom die ik nog net niet afschuwelijk vind.
Ik merk gewoon dat ik dit zo moeilijk vind. Van een hoop zaken weet ik veel af, van computer, electronica, auto's, maar hier moet ik het woord geloven van een verkoper. Ben blij dat ik in ieder geval kan testen.
Elan is helemaal niet zo'n slecht merk hoor. Ik heb vorig jaar een keer een plankje getest en het rijdt best aardig weg. Het blijft alleen een skimerk en daar blijf ik een beetje op tegenquote:Op zondag 25 november 2007 12:43 schreef XL het volgende:
Ik heb net overigens op de gok een plankje besteld. Omdat het testen van die Evil Twin niet opschiet (vertrek naar Tignes over 3 weken) en ik niet voor 400 euro op de gok ga kopen heb ik weer een plankje voor 200 euro gekocht. Ik was dus op zoek naar een speels apparaat, heb een overjarige Elan Prodigy (2006/2007, maar wel nieuw) gekocht. Op zich een tyfusmerk natuurlijk, dat Elan... maar het was vorig jaar toch een Transworld Snowboarding Good Wood plankje....
Hoe ik het nu kan beoordelen (ik sta in de kamer met de binding in mijn hand) maakt het voor de hi-back niet zo veel uit. Behalve dan dat de stijfheid meer verdeelt is over de gehele hi-back en niet meer in het midden dan aan de buitenkant. Baseplate zou iets minder stijf kunnen zijn maar volgens mij maakt het niet zo heel veel uit.quote:Op zondag 25 november 2007 14:29 schreef ArcticBlizzard het volgende:
@Wasteil, zoals XL zegt, dan is de eliminator niets voor je. Een stijf board wat een foutje snel afstraft.
Verder moet je natuurlijk lekker testen en probeer wat oefeningen te doen. Je kan altijd nog een langer boardje ertussen doen om te kijken of je dat fijner vindt. Probeer er rekening mee te houden dat je op piste met een gewaxed board staat en dat je wat sneller zult gaan, prober in landgraaff wat snelheid te maken en dan een paar bochten in te zetten die je ook afmaakt. Omdat je meer op de piste bent dan in het funpark is stijfheid belangrijker dan flex.
Wat ik heb gehoord van de triads is dat ze wat meer comfort bieden dan de cartels maar wel een iets minder direct zijn.
Veel succes!
quote:Op zondag 25 november 2007 14:52 schreef Komakie het volgende:
Btw ik heb nog 2 dingen te koop.
Ten eerste mijn oude goggle:
Een Oalkey Wisdom Tribal met oranje lens:
[ afbeelding ]
Hij is ongeveer een seizoen gebruikt maar ziet er nog als nieuw uit. Alleen de band heeft een paar roestplekjes omdat daar buttons hebben gezeten die ik er af heb gehaald. Je kunt er natuurlijk nieuwe op doen maar het is niet zo heel netjes.
Verder is hij in prima staat. Er zit net een nieuwe lens in en het frame heeft verder ook geen krassen oid. Mooie van Oalkey is wel dat als je een nieuwe lens wilt en je zegt dat er bij de oude lens vocht tussen de glazen komt je makkelijk een nieuwe mee krijgt. Leugentje om eigen bestwil dat een heleboel geld scheelt
Voor een eurotje of 30 mag je hem komen ophalen. In de winkel is hij trouwens 160 euro (tenminste... toen ik hem kocht)
Daarnaast heeft me vriendin een helm van Red gekocht die te klein is. Het is een kinderhelm van maat M/L wat overeen komt met 52/54cm omtrek van het hoofd.
Het was een gokje omdat ze hem ook via internet heeft gekocht en het de enige helm was die we konden krijgen maar hij is dus net iets te klein.
Het gaat om een RED Buzzcap en dan de wintergreen editie
http://www.redprotection.com/productDetail.aspx?productid=73003
Ik denk niet dat er iemand in het topic een hoofdje heeft dat klein genoeg is voor een kinderhelm maar misschien dat iemand nog een broertje, zusje of neefje/nichtje heeft die nog op zoek is naar een helm.
Hij moet 45 euro kosten en zit nog in de doos (nog niet gebruikt)
In de winkel is hij 60 euro
Misschien dat iemand nog iets nodig heeft?
Ik board niet op Head.... Veel te linkquote:
XL aan de strap bindingen. Ik dacht dat Jake Burton nog eerder ging skieen dan dat dat ooit zou gebeurenquote:Op zondag 25 november 2007 15:56 schreef XL het volgende:
Na vanmorgen online 200 eetjes te hebben kapot geslagen op een board van Elan![]()
Heb ik vanmiddag in real life nog eens 200 euro kapot geslagen op een paar bindingen van Burton![]()
Dat wil niet zeggen dat het beter is dan Flow... maar het is betere prijs/kwaliteit. Ik heb P1's gekocht met Speed Zone straps. Gelijkwaardige Flows vind je niet voor minder dan 300 euro en ik heb nu voor 400 een leuke set gekocht. Omdat het hotlinken van Komakie bij mij wel werkt heb ik deze:
http://www.burton.com/Gea(...)02?activeIcon=icon_1
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |