abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 22 november 2007 @ 12:27:01 #101
71115 Rnej
I walk the line
pi_54780200
quote:
Op woensdag 21 november 2007 21:18 schreef Komakie het volgende:

[..]

First Descent
" I hope it's dumping up top .... yeah I'm sure it's dumping up top "
pi_54782382
lijkt me koud. iets dumpen op de top.
  donderdag 22 november 2007 @ 14:53:25 #103
71115 Rnej
I walk the line
pi_54782815
mja, bevroren schijt in je anus.
  donderdag 22 november 2007 @ 16:50:31 #104
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_54784297
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
  donderdag 22 november 2007 @ 18:59:45 #105
71115 Rnej
I walk the line
  donderdag 22 november 2007 @ 19:21:29 #106
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_54786991
quote:
Op donderdag 22 november 2007 18:59 schreef Rnej het volgende:

[..]

Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
  donderdag 22 november 2007 @ 19:23:20 #107
71115 Rnej
I walk the line
pi_54787041
quote:
Op donderdag 22 november 2007 19:21 schreef Komakie het volgende:

[..]

donderdag 22 november 2007 @ 23:09:04 #108
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_54791490
quote:
Op donderdag 22 november 2007 19:23 schreef Rnej het volgende:

[..]

donderdag 22 november 2007 @ 23:41:22 #109
71115 Rnej
I walk the line
pi_54792093
heb picture this ook binnen... tis weer een juweeltje
  vrijdag 23 november 2007 @ 01:05:37 #110
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_54793517
Woohooo!!!
Ik heb te horen gekregen dat me Burton spulletjes onderweg zijn en volgende week geleverd worden

Wel minder dat de Double Deck Wheely koffer en 1 van de thermo shirts er niet bij zitten omdat die uitverkocht waren

Verder ben ik helemaal in me nopjes. Kan niet wachten tot het zover is
  vrijdag 23 november 2007 @ 10:02:06 #111
71115 Rnej
I walk the line
pi_54796456
nice man... ik ga vnaaf naar de ripstar sale .. kijken of ik nog een setje bindingen kan scoren en een broekje

maar ik ben echt veel te jaloers op je nieuwe gear!!! !
  vrijdag 23 november 2007 @ 10:41:27 #112
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_54797227
quote:
Op vrijdag 23 november 2007 10:02 schreef Rnej het volgende:
nice man... ik ga vnaaf naar de ripstar sale .. kijken of ik nog een setje bindingen kan scoren en een broekje

maar ik ben echt veel te jaloers op je nieuwe gear!!! !
Ik zit vrijwel tegenover die drukkerij te werken nu. Kun jij vanavond kijken of er interessante bindingen staan. Flow... Burton... Anders... Dan rij ik misschien zaterdag even langs.
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
  vrijdag 23 november 2007 @ 11:44:03 #113
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_54798450
quote:
Op vrijdag 23 november 2007 10:41 schreef XL het volgende:

[..]

Ik zit vrijwel tegenover die drukkerij te werken nu. Kun jij vanavond kijken of er interessante bindingen staan. Flow... Burton... Anders... Dan rij ik misschien zaterdag even langs.
Ze hebben wel redelijk wat merken nu dus wie weet.

Vorig jaar ben ik geweest maar toen hadden ze alleen maar Salomon (officiele boardsponsor van Ripstar) en wat eigen "merk" spulletjes.

Ik ben toen vooral voor de lol daar geweest met een vriend van me om beetje contacten te houden maar verder vond ik het wat spullen betreft niet boeiend. Maar zo te zien is het nu beter

btw XL. Heb jij een membercard van Ripstar? Ik geloof namelijk dat je alleen dan daar spulletjes kunt kopen... Maar weet niet helemaal zeker.
  vrijdag 23 november 2007 @ 13:47:20 #114
71115 Rnej
I walk the line
pi_54800905
op zaterdag mag iedereen komen, alleen op de presale mag niet idereen komen

en ik kijk wel ff of er wat staat.. heb sowieso de opdracht een setje medium bindingen mee te nemen voor iemand en kga voor mezelf leuke bindingen zoeken
  vrijdag 23 november 2007 @ 14:33:43 #115
26353 FlowDesign
OMG IT SPINS!
pi_54801842
Jammer dat het (helemaal) in 020 is
Age of fruity enlightenment!
  vrijdag 23 november 2007 @ 15:12:12 #116
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_54802698
Me Burton spulletjes zijn binnen

Maaaaaaaaaaaaaarrrrrrr..............

Ik moet vanavond met me vriendin oppassen waardoor ik pas morgen alles kan bekijken (ik kom voor morgen niet meer thuis)
pi_54802766
Hallo, ik heb een vraagje.. ik ben nu 2x op wintersport geweest en ga redelijk vaak naar snowworld in zoetermeer. Maar nu word ik er gek van om steeds spullen te moeten huren dus ik wil mijn eigen board kopen. Waarschijnlijk wel 2e hands omdat ik te weinig ga om nieuwe spullen tekopen.

Alleen nu is mijn vraag hoe groot moet mijn board zijn? ik ben 1.78 ongeveer 60 kilo en heb maat 45.
Ik wil gewoon een allround board.
Dus mijn vraag welkte lengte heb ik nodig? en iemand nog tips over het merk board?
  vrijdag 23 november 2007 @ 15:27:58 #118
26353 FlowDesign
OMG IT SPINS!
pi_54802995
quote:
Op vrijdag 23 november 2007 15:16 schreef mash_ het volgende:
Hallo, ik heb een vraagje.. ik ben nu 2x op wintersport geweest en ga redelijk vaak naar snowworld in zoetermeer. Maar nu word ik er gek van om steeds spullen te moeten huren dus ik wil mijn eigen board kopen. Waarschijnlijk wel 2e hands omdat ik te weinig ga om nieuwe spullen tekopen.

Alleen nu is mijn vraag hoe groot moet mijn board zijn? ik ben 1.78 ongeveer 60 kilo en heb maat 45.
Dus mijn vraag welkte lengte heb ik nodig? en iemand nog tips over het merk board?
Lengte zou ik ongeveer 154 pakken
Met schoenmaat 45 een wide board met Large bindingen, mss zelfs een extra wide board.

Qua board en bindingen kun je denk ik het beste langs een speciaalzaak gaan om te kijken of ze daar nog wat overjarig spul hebben staan of ingeruild spul of een combinatie daarvan.

Ik heb bijv. een board (Burton Jussi 2008) gekocht dat een paar keer indoor is gebruikt en bindingen van vorig jaar (Burton P1 Wingtips 2007). '
Verder heb ik Burton Moto 2008 schoenen gekocht voor de normale prijs van 170 Euro, die kun je overal kopen.
  vrijdag 23 november 2007 @ 15:46:02 #119
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_54803381
quote:

en meet je voet eens kritisch op... een voet met maat 45 weegt op zichzelf al 60 kg.
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
  vrijdag 23 november 2007 @ 16:03:35 #120
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_54803765
quote:

Het merk is redelijk afhankelijk van je stijl en je gevoel.
Als je in een beetje fatsoenlijke snowboardshop komt, hebben ze over het algemeen alleen maar merken die wel redelijk zijn.

Je moet sowieso een wat breder board hebben. Wat Flowdesign zegt over die 154cm kan maar zo kort komen vrij brede boards (met breed bedoel ik ongeveer 26cm breed in het midden van het board) niet echt voor. De Burton Custom Wide (vorig jaar Burton Baron) is een voorbeeld (om maar ff bij het makkelijkste merk te blijven) van een wat breder board dat ook niet zo heel lang verkrijgbaar is. Hij begint op een lengte van 157cm. Veel korter zul je waarschijnlijk niet echt bredere boards tegen komen. Voornamelijk omdat ze er vanuit gaan dat als je grote voeten hebt, je ook lang bent (en ze denken vaak ook nog eens dat je dan zwaar bent dus zijn het vaak vrij stijve boards).

Dus daar moet je een beetje op letten. Maar ga naar een shop en laat je daar adviseren. Die kunnen dat wat beter beoordelen aangezien ze dan zien wat voor persoon jij bent (fysiek) en dan is het wat makkelijker uitzoeken
  vrijdag 23 november 2007 @ 16:46:44 #121
26353 FlowDesign
OMG IT SPINS!
pi_54804762
Komakie, je woordvolgorde is weer een heerlijke puzzelbrij

Maar in z'n fotoboek staat dat hij maat 43 heeft. Als dat zo is dan heeft hij denk ik geen extra breed board nodig en zou hij wel een 154 kunnen pakken.
157 kan ook wel natuurlijk, maar dan een niet al te stijve plank. Qua segment zal hij moeten kijken naar Allround tot freestyle of daartussen in lijkt me.

Misschien is een Burton Clash 155 wel wat voor hem.
The Clash™ is the perfect board to take you from green trails to triple blacks, your first ollie to frontside threes. Lightweight, with a flex that is forgiving and fun to ride anywhere on the mountain, the quality and performance of the Clash puts the competition's so-called "premium" boards to shame.

Tech & Features
Lightspeed™ Vision Base
Fly® Core
Biax™ React Fiberglass
Slightly Tapered Shape
Negative Core Profile

Product specificaties
Snowboard Style: Allround
Ervaring beginner/intermediate
Radius: 7.58
Flex: 5
Base materiaal: Lightspeed Vision
Waist(cm): 25.0
Gewicht van: 55
Gewicht tot: 77
Schoenmaat van: 40
Schoenmaat tot: 45

¤289.95 (nieuwprijs)

edit: en dan nog Burton Custom bindingen erop à 159 pleuro en klaar is kees.

[ Bericht 1% gewijzigd door FlowDesign op 23-11-2007 16:52:24 ]
pi_54805423
quote:
Op vrijdag 23 november 2007 16:03 schreef Komakie het volgende:

wall of text

ik heb de burton baron 162 van 2007 en ik moet zeggen hij bevalt prima overigens heb ik ook maat 45
pi_54806114
Tnxs voro de reacties! ik zal binnen kort is gaan zoeken naar een board
pi_54808279
Wat vinden jullie van de Gnu 11-Up Series Magnetraction of de Lib Technologies Skunk Ape Magnetraction?
Ik heb er zelf nog nooit op kunnen rijden maar de specs zien er goed uit!

http://gnu.com/snowboards/11up.html
http://www.lib-tech.com/snowboards/skunkApe.html

[ Bericht 40% gewijzigd door _jorden_ op 23-11-2007 20:23:18 ]
  zondag 25 november 2007 @ 10:28:49 #125
32846 WaSTeiL
geele sneeuw....
pi_54819588
Dinsdag boardjes testen in Landgraaf. Gisteren in Zoetermeer geweest en even samen met verkoper mijn wensen neergelegd. Zoek een freestyle board met de nadruk op snelheid. Ben niet aanwezig in het park.

Uiteindelijk 3 boardjes eruit gekomen die ik ga testen:
  • Burton Custom 162
  • K2 Zeppelin 161
  • Salomon Special 159

Daarbij twee verschillende bindingen:
  • Burton Cartel
  • Burton Triad

Voorlopig ligt mijn voorkeur op de K2 Zeppelin i.c.m. de Burton Triad's, maar ik ga testen om me misschien op andere gedachten te brengen. De Burton Triad's weet ik eigenlijk wel zeker, toch maar even testen.
    In de ander deel had ik nog de K2 Cinch bindingen in mijn hoofd, maar toch uit mijn hoofd gezet.

Oja natuurlijk wel handig:
  • lengte: 186
  • gewicht: 82 kg
  • schoenmaat: 43 half
  • Schoenen: Burton Rulers (07/08)

Iemand mogelijk nog aanvullingen?
  • Groepssex is eigenlijk gewoon time-management!
    Drugs are only for losers and sex maniacs!
    pi_54821174
    @ Wasteil, Yep, als je snelheid wil, F2 Eliminator. Een custom is een wat rustiger board om mee te boarden, een board om mee te cruisen. Ik vond de custom altijd heel fijn rijden en heel ontspannen. Denk dat je meer op zoek bent naar een freeride board, ook omdat je niet in het park komt en de nadruk op snelheid ligt. Ik weet niet of je veel springt.

@Mash, ik zelf zou niet zo snel een 2e hands board kopen (marktplaats ofzo), probeer anders eens aan het eind van het seizoen een board te kopen. Je krijgt dan al gauw 30% korting op het board en vaak nog meer op de overige spullen als je het als set koopt. Dit kan een hoop geld schelen en je krijgt goed materiaal. Een ex rental kan je ook kopen (ben ik ook niet zo'n fan van) en die zijn vaak 50% van de originele prijs.
    I killed. But I didn't just kill fifty, I didn't kill a hundred. I killed TEN thousand! And I was good at it. It wasn't for vengeance, it wasn't for greed. It was because...I liked it
    Let us leave, no trace of tears upon our dead faces
      zondag 25 november 2007 @ 12:35:50 #127
    32846 WaSTeiL
    geele sneeuw....
    pi_54821956
    quote:
    Op zondag 25 november 2007 11:54 schreef ArcticBlizzard het volgende:
    @ Wasteil, Yep, als je snelheid wil, F2 Eliminator. Een custom is een wat rustiger board om mee te boarden, een board om mee te cruisen. Ik vond de custom altijd heel fijn rijden en heel ontspannen. Denk dat je meer op zoek bent naar een freeride board, ook omdat je niet in het park komt en de nadruk op snelheid ligt. Ik weet niet of je veel springt.
    Het gaat mij niet puur om snelheid. Het moet een board zijn met iets meer de nadruk op snelheid (niet alleen snelheid). Ik ben erg stijf qua bewegelijkheid dus park zit er gewoon niet in. Beetje springen wil ik wel gaan doen, maar erg beperkt (180's) af en toe een rail pakken die ik tegenkom op de piste. Ik ga er niet voor op zoek. Puur Freeride board lijkt me iets te veel van het goede.

Ik probeer even wat meer info te vinden over de F2 Eliminator. Jammer genoeg staat hij niet in test van Snowboarder Mag. Denk dat het komt omdat hij niet in de categorie Freestyle valt. Op de site van F2 staat hij als Freecarve and Backcountry. Wel een erg vet board qua design. Heel wat beter dan de Custom die ik nog net niet afschuwelijk vind.

Ik merk gewoon dat ik dit zo moeilijk vind. Van een hoop zaken weet ik veel af, van computer, electronica, auto's, maar hier moet ik het woord geloven van een verkoper. Ben blij dat ik in ieder geval kan testen.
    Groepssex is eigenlijk gewoon time-management!
      zondag 25 november 2007 @ 12:38:44 #128
    13546 XL
    In de zin van Extra Lars
    pi_54822011
    quote:
    Op zondag 25 november 2007 12:35 schreef WaSTeiL het volgende:

[..]

Het gaat mij niet puur om snelheid. Het moet een board zijn met iets meer de nadruk op snelheid (niet alleen snelheid). Ik ben erg stijf qua bewegelijkheid dus park zit er gewoon niet in. Beetje springen wil ik wel gaan doen, maar erg beperkt (180's) af en toe een rail pakken die ik tegenkom op de piste. Ik ga er niet voor op zoek. Puur Freeride board lijkt me iets te veel van het goede.

Ik probeer even wat meer info te vinden over de F2 Eliminator. Jammer genoeg staat hij niet in test van Snowboarder Mag. Denk dat het komt omdat hij niet in de categorie Freestyle valt. Op de site van F2 staat hij als Freecarve and Backcountry. Wel een erg vet board qua design. Heel wat beter dan de Custom die ik nog net niet afschuwelijk vind.

Ik merk gewoon dat ik dit zo moeilijk vind. Van een hoop zaken weet ik veel af, van computer, electronica, auto's, maar hier moet ik het woord geloven van een verkoper. Ben blij dat ik in ieder geval kan testen.
    Die Eliminator zou ik in ieder geval niet pakken. Dat is een zeer extreme gepositioneerde plank. Dat is het stijfste board dat zich nog wel op de softbootmarkt richt.

Ik kan me vinden in het advies van Snowworld.
      zondag 25 november 2007 @ 12:39:21 #129
    13546 XL
    In de zin van Extra Lars
    pi_54822034
    maar die Salomon zou ik nooit nemen.... Stomme freaks die dat adviseren
      zondag 25 november 2007 @ 12:43:45 #130
    13546 XL
    In de zin van Extra Lars
    pi_54822114
    Ik heb net overigens op de gok een plankje besteld. Omdat het testen van die Evil Twin niet opschiet (vertrek naar Tignes over 3 weken) en ik niet voor 400 euro op de gok ga kopen heb ik weer een plankje voor 200 euro gekocht. Ik was dus op zoek naar een speels apparaat, heb een overjarige Elan Prodigy (2006/2007, maar wel nieuw) gekocht. Op zich een tyfusmerk natuurlijk, dat Elan... maar het was vorig jaar toch een Transworld Snowboarding Good Wood plankje....
      zondag 25 november 2007 @ 13:23:04 #131
    32846 WaSTeiL
    geele sneeuw....
    pi_54822902
    quote:
    Op zondag 25 november 2007 12:39 schreef XL het volgende:
    maar die Salomon zou ik nooit nemen.... Stomme freaks die dat adviseren
    Dat bordje kwam er ook alleen bij omdat ik nog een extra boardje erbij wilde hebben. Ik ben vaak gewend dat verkopers met makkelijke opties komen als eerste opties.

Ik ga dinsdag gewoon erg veel lol hebben en kritisch testen. Laat het nog wel weten.Blijft een grote aankoop.
      zondag 25 november 2007 @ 13:45:49 #132
    13546 XL
    In de zin van Extra Lars
    pi_54823262
    quote:
    Op zondag 25 november 2007 13:23 schreef WaSTeiL het volgende:

[..]

Dat bordje kwam er ook alleen bij omdat ik nog een extra boardje erbij wilde hebben. Ik ben vaak gewend dat verkopers met makkelijke opties komen als eerste opties.

Ik ga dinsdag gewoon erg veel lol hebben en kritisch testen. Laat het nog wel weten.Blijft een grote aankoop.
    Ik kwam deze plank nog tegen

Een voor mij onbekend merk, maar ze richten zich op freestyle georienteerd rijden. Deze plank is vervolgens een piste georienteerde plank van dat merk. Vooral de print is wel cool.... en hij is van vorig jaar, dus betrekkelijk goedkoop.
      zondag 25 november 2007 @ 14:05:51 #133
    20403 Komakie
    That's Gnarly!
    pi_54823516
    [quote]Op vrijdag 23 november 2007 16:46 schreef FlowDesign het volgende:
    Komakie, je woordvolgorde is weer een heerlijke puzzelbrij
    [/qoute]

Zo erg is het nou toch ook weer niet
      zondag 25 november 2007 @ 14:06:33 #134
    20403 Komakie
    That's Gnarly!
    pi_54823528
    quote:
    Op zondag 25 november 2007 10:28 schreef WaSTeiL het volgende:
    Dinsdag boardjes testen in Landgraaf. Gisteren in Zoetermeer geweest en even samen met verkoper mijn wensen neergelegd. Zoek een freestyle board met de nadruk op snelheid. Ben niet aanwezig in het park.

Uiteindelijk 3 boardjes eruit gekomen die ik ga testen:
  • Burton Custom 162
  • K2 Zeppelin 161
  • Salomon Special 159

Daarbij twee verschillende bindingen:
  • Burton Cartel
  • Burton Triad

Voorlopig ligt mijn voorkeur op de K2 Zeppelin i.c.m. de Burton Triad's, maar ik ga testen om me misschien op andere gedachten te brengen. De Burton Triad's weet ik eigenlijk wel zeker, toch maar even testen.
    In de ander deel had ik nog de K2 Cinch bindingen in mijn hoofd, maar toch uit mijn hoofd gezet.

Oja natuurlijk wel handig:
  • lengte: 186
  • gewicht: 82 kg
  • schoenmaat: 43 half
  • Schoenen: Burton Rulers (07/08)

Iemand mogelijk nog aanvullingen?
  • Volgens mij rocken die Burton Triads echt heel erg. Ik heb ze net binnen en ben al helemaal verkocht (buiten het hoge pimpgehalte dan )
      zondag 25 november 2007 @ 14:10:02 #135
    20403 Komakie
    That's Gnarly!
    pi_54823590
    quote:
    Op zondag 25 november 2007 12:35 schreef WaSTeiL het volgende:

[..]

Ik zou niet een Eliminator nemen als je nog een beetje wilt freestylen. Ook niet als je een beetje stijf bent trouwens. Dat is echt zo ongeveer het stijfste softboot board wat er te krijgen is. Mensen die overstappen van hardboots naar softboots geven ze zo'n board mee om niet gelijk een belachelijk grote overgang te maken zeg maar.
    Maar dat is zo'n specifiek board dat je daar niet op wilt rijden als je een beetje piste wilt cruisen.

Voor het werk wat jij noemt zijn de Zeppelin en de Custom prima. Salomon is ruk dus die zou ik achterwege laten

Trouwens de Custom lelijk.... Ik vind hem best ok
    pi_54824043
    @Wasteil, zoals XL zegt, dan is de eliminator niets voor je. Een stijf board wat een foutje snel afstraft.

Verder moet je natuurlijk lekker testen en probeer wat oefeningen te doen. Je kan altijd nog een langer boardje ertussen doen om te kijken of je dat fijner vindt. Probeer er rekening mee te houden dat je op piste met een gewaxed board staat en dat je wat sneller zult gaan, prober in landgraaff wat snelheid te maken en dan een paar bochten in te zetten die je ook afmaakt. Omdat je meer op de piste bent dan in het funpark is stijfheid belangrijker dan flex.

Wat ik heb gehoord van de triads is dat ze wat meer comfort bieden dan de cartels maar wel een iets minder direct zijn.

De custom is een heerlijk board om mee te cruisen, dat is wat ik er van vond tenminste.

Veel succes!

[ Bericht 6% gewijzigd door ArcticBlizzard op 25-11-2007 14:37:24 ]
    I killed. But I didn't just kill fifty, I didn't kill a hundred. I killed TEN thousand! And I was good at it. It wasn't for vengeance, it wasn't for greed. It was because...I liked it
    Let us leave, no trace of tears upon our dead faces
      zondag 25 november 2007 @ 14:35:21 #137
    20403 Komakie
    That's Gnarly!
    pi_54824206
    quote:
    Op zondag 25 november 2007 12:43 schreef XL het volgende:
    Ik heb net overigens op de gok een plankje besteld. Omdat het testen van die Evil Twin niet opschiet (vertrek naar Tignes over 3 weken) en ik niet voor 400 euro op de gok ga kopen heb ik weer een plankje voor 200 euro gekocht. Ik was dus op zoek naar een speels apparaat, heb een overjarige Elan Prodigy (2006/2007, maar wel nieuw) gekocht. Op zich een tyfusmerk natuurlijk, dat Elan... maar het was vorig jaar toch een Transworld Snowboarding Good Wood plankje....
    Elan is helemaal niet zo'n slecht merk hoor. Ik heb vorig jaar een keer een plankje getest en het rijdt best aardig weg. Het blijft alleen een skimerk en daar blijf ik een beetje op tegen (zie mijn salomon opmerking)

btw ik hem al me spullen uitgepakt en het is echt te vet voor woorden.
    Alles wat ik gekocht heb past echt precies en ziet er goed uit

Nog ff wat linkjes naar wat plaatjes van me nieuwe spullen+kleine reactie. Misschien is het voor iemand nuttig :
    Burton Triad (binding)
    http://www.burton.com/Gea(...)02?activeIcon=icon_1

Ziet er gelikt uit en op het eerste gezicht lijkt het een lekkere binding. Ik heb er natuurlijk nog niet mee geboard maar het ziet er allemaal stevig uit. Hi-back ziet is zo te voelen iets steviger over de breedte dan bij de Cartel waardoor je iets meer steun hebt over het geheel. Ik denk wel dat het daardoor iets minder makkelijk freestylen is.

Burton 2/1 System Jacket
    http://www.burton.com/Gea(...)01?activeIcon=icon_1

Ziet precies goed. Alleen het binnenjasje dat erin zit vind ik niets. Het is misschien wel lekker als het een keer echt koud is maar je kunt hem ook alleen dragen en dat zie ik mezelf niet zo snel doen. Dan ziet het er al snel uit alsof alsof je een of andere kampsjaak bent met een cheapass trainingsjasje. Ik denk dat ik de jas voornamelijk zal dragen zonder dat jasje aangezien ik er liever een hoodie onder heb (denk ik)
    Verder prima jas zonder echt onzinnig gadgets enzo die er ook wel stevig uit ziet.

Burton Midweight Pant
    http://www.burton.com/Gea(...)etail/70395/B8798101
    Thermo ding dat gewoon aanvoelt als een wat strakkere joggingbroek. Soort emo joggingbroek Zit wel ok

Burton Pitch Softshell
    http://www.burton.com/Gea(...)03?activeIcon=icon_1

Dit is denk ik wel het vetste dat ik gekocht heb.
    Verwachtte er veel van omdat hij in de winkel meer dan 300 euro is. Wat best een hoop geld is voor een softshell jackie. Maar hij doet het perfect. Mooi afgewerkt met waterdichte zakken en eigenlijk gewoon een volwaardige jas. Vooral voor de wat warmere dag op de berg heerlijk. ondanks dat het niet helemaal bestempeld kan worden als een jas ziet het er niet zo gay uit als in een trui boarden (opmerking waarmee ik ongetwijfeld reacties op krijg)
    Reactie van Burton zegt eigenlijk genoeg: "As waterproof, windproof, and warm as softshells get."

Burton Bonded Hoodie
    http://www.burton.com/Gea(...)08?activeIcon=icon_3

Zit wel lekker. Ik had alleen verwacht dat het een gewone hoodie was maar er zit een coating overheen waardoor hij een beetje windproof is. De buitenkant voelt niet helemaal aan als een hoodie (wat een beetje apart is) maar van binnen zit hij wel erg lekker

Burton Fragment

Hele foute muts met een grote bol erop (en als ik zeg groot bedoel ik groot). Typische freestyle muts. Dus beetje fout, maar me vriendin vindt dat hij wel vet is

Burton Ak 20L Pack
    http://www.burton.com/Gea(...)03?activeIcon=icon_2

Ziet er degelijk en handig uit. ongeveer zelfde inhoud als me oude rugzak (van Ortovox) maar ik denk dat deze wat beter om je rug zit zodat hij minder uitsteekt.

Anon Realm Birds of Prey
    http://www.anonoptics.com/default.aspx#/goggles/realm/5/

Ik had al een realm dus weinig verrassends. Anon maakt voor mij gewoon de lekkerste goggles denk ik

dat was het wel
      zondag 25 november 2007 @ 14:37:55 #138
    20403 Komakie
    That's Gnarly!
    pi_54824284
    quote:
    Op zondag 25 november 2007 14:29 schreef ArcticBlizzard het volgende:
    @Wasteil, zoals XL zegt, dan is de eliminator niets voor je. Een stijf board wat een foutje snel afstraft.

Verder moet je natuurlijk lekker testen en probeer wat oefeningen te doen. Je kan altijd nog een langer boardje ertussen doen om te kijken of je dat fijner vindt. Probeer er rekening mee te houden dat je op piste met een gewaxed board staat en dat je wat sneller zult gaan, prober in landgraaff wat snelheid te maken en dan een paar bochten in te zetten die je ook afmaakt. Omdat je meer op de piste bent dan in het funpark is stijfheid belangrijker dan flex.

Wat ik heb gehoord van de triads is dat ze wat meer comfort bieden dan de cartels maar wel een iets minder direct zijn.

Veel succes!
    Hoe ik het nu kan beoordelen (ik sta in de kamer met de binding in mijn hand) maakt het voor de hi-back niet zo veel uit. Behalve dan dat de stijfheid meer verdeelt is over de gehele hi-back en niet meer in het midden dan aan de buitenkant. Baseplate zou iets minder stijf kunnen zijn maar volgens mij maakt het niet zo heel veel uit.
      zondag 25 november 2007 @ 14:52:49 #139
    20403 Komakie
    That's Gnarly!
    pi_54824617
    Btw ik heb nog 2 dingen te koop.

Ten eerste mijn oude goggle:
    Een Oalkey Wisdom Tribal met oranje lens:

Hij is ongeveer een seizoen gebruikt maar ziet er nog als nieuw uit. Alleen de band heeft een paar roestplekjes omdat daar buttons hebben gezeten die ik er af heb gehaald. Je kunt er natuurlijk nieuwe op doen maar het is niet zo heel netjes.
    Verder is hij in prima staat. Er zit net een nieuwe lens in en het frame heeft verder ook geen krassen oid. Mooie van Oalkey is wel dat als je een nieuwe lens wilt en je zegt dat er bij de oude lens vocht tussen de glazen komt je makkelijk een nieuwe mee krijgt. Leugentje om eigen bestwil dat een heleboel geld scheelt

Voor een eurotje of 30 mag je hem komen ophalen. In de winkel is hij trouwens 160 euro (tenminste... toen ik hem kocht)

Daarnaast heeft me vriendin een helm van Red gekocht die te klein is. Het is een kinderhelm van maat M/L wat overeen komt met 52/54cm omtrek van het hoofd.
    Het was een gokje omdat ze hem ook via internet heeft gekocht en het de enige helm was die we konden krijgen maar hij is dus net iets te klein.

Het gaat om een RED Buzzcap en dan de wintergreen editie
    http://www.redprotection.com/productDetail.aspx?productid=73003

Ik denk niet dat er iemand in het topic een hoofdje heeft dat klein genoeg is voor een kinderhelm maar misschien dat iemand nog een broertje, zusje of neefje/nichtje heeft die nog op zoek is naar een helm.
    Hij moet 45 euro kosten en zit nog in de doos (nog niet gebruikt)
    In de winkel is hij 60 euro

Misschien dat iemand nog iets nodig heeft?
      zondag 25 november 2007 @ 14:53:36 #140
    20403 Komakie
    That's Gnarly!
    pi_54824638
    Ik ben weer heerlijk me postgemiddelde omhoog aan het schroeven
    pi_54824717
    Komakie: Hotlinken vanaf de burton site kan niet. Kan je niet zelf foto's maken? Da's veel toffer !

Kan je ook gelijk een fotoshoot doen met je skilerares, kunnen wij beoordelen of die Feelgood + escapades d'r wel staan. En kan je daarna boemsen!
    Fingerspitzgefühl
    pi_54824768
    Ik ga ff me hoofd opmeten, brb !
    Fingerspitzgefühl
    pi_54824873
    Damn, 56/56. Dat gaat hem niet worden jammergenoeg !

Wel lol, die website van R.E.D. bij het passen:

Comfort padding on the inside of the helmet should be flush with the forehead with no major gaps. Remember, gaps are for gapers. !!

Het was eigenlijk ook neit echt mijn kleurtje...
    Fingerspitzgefühl
      zondag 25 november 2007 @ 15:41:56 #144
    32846 WaSTeiL
    geele sneeuw....
    pi_54825749
    Komaki, is het niet zo dat de Triads demping hebben onder de hiel wat de mindere repsonse zou kunnen verklaren? Dacht het gisteren gezien te hebben.
      zondag 25 november 2007 @ 15:56:32 #145
    13546 XL
    In de zin van Extra Lars
    pi_54826099
    Na vanmorgen online 200 eetjes te hebben kapot geslagen op een board van Elan
    Heb ik vanmiddag in real life nog eens 200 euro kapot geslagen op een paar bindingen van Burton

Dat wil niet zeggen dat het beter is dan Flow... maar het is betere prijs/kwaliteit. Ik heb P1's gekocht met Speed Zone straps. Gelijkwaardige Flows vind je niet voor minder dan 300 euro en ik heb nu voor 400 een leuke set gekocht. Omdat het hotlinken van Komakie bij mij wel werkt heb ik deze:

pi_54826369
    Als je die goggle ook op kan sturen hebben we een deal :p
    quote:
    Op zondag 25 november 2007 14:52 schreef Komakie het volgende:
    Btw ik heb nog 2 dingen te koop.

Ten eerste mijn oude goggle:
    Een Oalkey Wisdom Tribal met oranje lens:
    [ afbeelding ]

Hij is ongeveer een seizoen gebruikt maar ziet er nog als nieuw uit. Alleen de band heeft een paar roestplekjes omdat daar buttons hebben gezeten die ik er af heb gehaald. Je kunt er natuurlijk nieuwe op doen maar het is niet zo heel netjes.
    Verder is hij in prima staat. Er zit net een nieuwe lens in en het frame heeft verder ook geen krassen oid. Mooie van Oalkey is wel dat als je een nieuwe lens wilt en je zegt dat er bij de oude lens vocht tussen de glazen komt je makkelijk een nieuwe mee krijgt. Leugentje om eigen bestwil dat een heleboel geld scheelt

Voor een eurotje of 30 mag je hem komen ophalen. In de winkel is hij trouwens 160 euro (tenminste... toen ik hem kocht)

Daarnaast heeft me vriendin een helm van Red gekocht die te klein is. Het is een kinderhelm van maat M/L wat overeen komt met 52/54cm omtrek van het hoofd.
    Het was een gokje omdat ze hem ook via internet heeft gekocht en het de enige helm was die we konden krijgen maar hij is dus net iets te klein.

Het gaat om een RED Buzzcap en dan de wintergreen editie
    http://www.redprotection.com/productDetail.aspx?productid=73003

Ik denk niet dat er iemand in het topic een hoofdje heeft dat klein genoeg is voor een kinderhelm maar misschien dat iemand nog een broertje, zusje of neefje/nichtje heeft die nog op zoek is naar een helm.
    Hij moet 45 euro kosten en zit nog in de doos (nog niet gebruikt)
    In de winkel is hij 60 euro

Misschien dat iemand nog iets nodig heeft?
    pi_54828081
    TVP Bitches

Mark Meisner Motografie! MarkMeisner.com
      zondag 25 november 2007 @ 18:08:10 #148
    32846 WaSTeiL
    geele sneeuw....
    pi_54829887

lol...
      zondag 25 november 2007 @ 18:09:21 #149
    13546 XL
    In de zin van Extra Lars
    pi_54829915
    quote:
    Op zondag 25 november 2007 18:08 schreef WaSTeiL het volgende:
    [ afbeelding ]

lol...
    Ik board niet op Head.... Veel te link
    pi_54830962
    quote:
    Op zondag 25 november 2007 15:56 schreef XL het volgende:
    Na vanmorgen online 200 eetjes te hebben kapot geslagen op een board van Elan
    Heb ik vanmiddag in real life nog eens 200 euro kapot geslagen op een paar bindingen van Burton

Dat wil niet zeggen dat het beter is dan Flow... maar het is betere prijs/kwaliteit. Ik heb P1's gekocht met Speed Zone straps. Gelijkwaardige Flows vind je niet voor minder dan 300 euro en ik heb nu voor 400 een leuke set gekocht. Omdat het hotlinken van Komakie bij mij wel werkt heb ik deze:

XL aan de strap bindingen. Ik dacht dat Jake Burton nog eerder ging skieen dan dat dat ooit zou gebeuren
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')