abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 17 november 2007 @ 22:53:58 #1
61800 Rottdog
May all your dreams come true
pi_54684451
Als zwanger worden/blijven niet zo gemakkelijk gaat (#35)

Welkom in het Als zwanger worden/blijven niet zo makkelijk gaat- topic. Wanneer je net begint met "proberen zwanger te worden zonder medische poespas ben je van harte welkom in het "wachten op het 2e streepje" - topic.

Handige Linkjes
Freya
Foliumzuur
KI en IUI
IVF
Cryo's

Wie posten er mee en hoe zit het ook al weer?

Diaan73:
PCO, behandeling: 6 maanden Clomid. Inmiddels 6 rondjes met Clomid gehad. Inmiddels ogenschijnlijk een normale cyclus. Eind mei getrouwd, nu huis gekocht en druk met het huis. Laat de natuur zn gang gaan en bij niet zwanger worden, in 2008 weer naar de gyn.

Jaape
LEO operatie in september 2007, sindsdien eigen cyclus, gaat het even een poosje zonder hulp proberen.

Jose81:
150 mg Clomid. In februari weer naar de gyn.

Madelieve:
1e ISCI juli 2007 mislukt
18 November terugplaatsing

Marie79: Op de wachtlijst voor iui

Nijo
Vermoedelijk PCOS. 23-11 eerste afspraak gyn

[ Bericht 3% gewijzigd door BE op 19-12-2007 18:22:02 ]
  zondag 18 november 2007 @ 08:51:56 #2
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_54688823
Dit is wel hele kaal zo.

Madelieve, heel veel succes vandaag! Ik denk aan je hoor!
pi_54689856
Madelieve, succes vandaag! Ik ben aan het duimen!

Lieve meiden, ik heb een tijdje met jullie meegepost, toen ik allerlei onderzoeken kreeg. Uiteindelijk werd er niets gevonden bij ons en moesten we het nog een halfjaartje zelf proberen. Inmiddels is dat halfjaar bijna om en op de valreep ben ik zwanger... Ik ben er zelf helemaal sprakeloos van, kan het nog niet geloven eigenlijk.

Ik heb getwijfeld of ik het hier zou vertellen omdat ik zonder medische hulp zwanger ben geworden maar omdat ik een tijdje heb meegepost (en nog steeds meelees en -leef) doe ik het toch maar.

Ik hoop dat jullie allemaal heel snel zwanger raken. Het hele topic leeg graag!
  zondag 18 november 2007 @ 13:08:47 #4
61800 Rottdog
pi_54691770
Sombie is toch gewoon geweldig dat na al die rotonderzoeken je gewoon als klap op de vuurpijl zwanger bent geworden
pi_54691801
Sombie, gefeliciteerd meid! Hartstikke leuk voor jullie!

We zijn net terug uit het AMC met een dubbel gevoel... Gisteren waren we natuurlijk heel blij dat we ons vandaag mochten melden voor terugplaatsing. Vandaag bleek dat van de 6 eitjes er 5 in de goede fase waren - goed rijp zeg maar. Er waren geen dode eitjes bij zoals vorige keer dus ook dat is wel positief. Van de 5 die ze geprobeerd hebben te bevruchten is dat echter maar bij 1 gelukt... en dat is toch wel een hele slechte score. Tuurlijk, er had ook helemaal niets bevrucht kunnen zijn en tuurlijk kan 1 in principe genoeg zijn, dat weet ik allemaal wel maar toch ben ik teleurgesteld.... Het zaadje wordt notabene ingespoten in de eicel, hoe makkelijk kunnen ze het maken? En dan toch maar 1 van de 5 bevrucht...

Het heeft ook weinig zin om er bij stil te staan dus we gaan maar afwachten de komende weken.....
  zondag 18 november 2007 @ 14:18:28 #6
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_54693074
quote:
Op zondag 18 november 2007 13:10 schreef Madelieve het volgende:
Sombie, gefeliciteerd meid! Hartstikke leuk voor jullie!

We zijn net terug uit het AMC met een dubbel gevoel... Gisteren waren we natuurlijk heel blij dat we ons vandaag mochten melden voor terugplaatsing. Vandaag bleek dat van de 6 eitjes er 5 in de goede fase waren - goed rijp zeg maar. Er waren geen dode eitjes bij zoals vorige keer dus ook dat is wel positief. Van de 5 die ze geprobeerd hebben te bevruchten is dat echter maar bij 1 gelukt... en dat is toch wel een hele slechte score. Tuurlijk, er had ook helemaal niets bevrucht kunnen zijn en tuurlijk kan 1 in principe genoeg zijn, dat weet ik allemaal wel maar toch ben ik teleurgesteld.... Het zaadje wordt notabene ingespoten in de eicel, hoe makkelijk kunnen ze het maken? En dan toch maar 1 van de 5 bevrucht...

Het heeft ook weinig zin om er bij stil te staan dus we gaan maar afwachten de komende weken.....
Mijn zwager en schoonzus hadden ook icsi nodig en de laatste poging hadden ze ook vijf eicellen. Hiervan was er ook maar eentje bevrucht, liep alleen achter qua delen (?) en hebben ze een dag langer in de broedstoof gelaten.
Dat halfgare embryo'tje van toen is nu een volijke kleuter van 5

En ook hier nooit zulke hele hoge scores qua bevruchtingen hoor. (2 uit 6, 3 uit 8, en 2 uit 5 geloof ik)

Dat ene embryootje moet het gewoon lekker genoeg bij jou hebben.. Meer heb je er niet nodig
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_54693141
Madelieve en Rottdog, bedankt voor jullie lieve reacties! Ik kan me best voorstellen dat het toch wel even steekt.

Ik hoop dat het verhaal van de zwager en schoonzus van ET ook waarheid wordt voor jou en je vrien/man, Madelieve!
  zondag 18 november 2007 @ 16:50:53 #8
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_54696642
Madelieve, zoals ik zei... het hoeft er maar eentje te zijn. We gaan gewoon heel hard duimen dat dat deze is!
  † In Memoriam † zondag 18 november 2007 @ 16:56:09 #9
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_54696791
Sombie wat fijn om te lezen dat het bij jullie zonder medische toestanden is gelukt. Van harte gefeliciteerd!

Madelieve heel veel succes in de wachtweken. Die ene zal vast een prachtig embryootje zijn en gewoon lekker blijven plakken en doorgroeien
We moeten bereid zijn het leven dat we gepland hebben op te geven om het leven te vinden dat op ons wacht.
  zondag 18 november 2007 @ 18:00:00 #10
114177 Diaan73
Sinds 31-05-07: Peacewoman!!!
pi_54698470
Madelieve wat een dubbel bericht zo voor je.... ik hoop dat die ene genoeg is.

Sombie van harte gefelciteerd en wat fijn dat het nog gelukt is zonder het medische circus...
Make love, not war ☮
pi_54718885
Madelieve, kan me voorstellen dat je het zo voelt... maar er is er in ieder geval 1 gelukt!! Voor 't zelfde geld was het helemaal niet gelukt...!

Voor mij misschien makkelijk gezegd vanaf deze kant van het computertje, maar probeer de moed erin te houden... Ik zal iig heel hard voor je duimen!!

Hier inmiddels 15 dagen na de temperatuurdaling (waarvan ik altijd dacht dat het de eisprong was) en nog niet ongesteld. Ik ben echt niet zwanger, dat weet ik gewoon... maar ik ben blij dat ik nu in ieder geval weet dat mijn eisprong dus niet op de dag van de daling is, maar dat mijn eisprong ergens in de stijging plaatsvindt... Ik verwacht zelf morgen of woensdag ongesteld te worden.

Mooi om te onthouden voor de volgende ronde, zeg maar Dan kunnen we nòg beter mikken

Nu zit ik alleen weer verder te denken... ik kan het niet echt vinden op internet...Misschien dat jullie mij kunnen helpen: is het nou zo dat je ALTIJD 14 dagen voor je menstruatie je eisprong hebt of kan ook dat nog verschillen?

[ Bericht 11% gewijzigd door Jose81 op 19-11-2007 16:23:23 ]
**Life is e@sier with your eyes closed**
  maandag 19 november 2007 @ 22:02:55 #12
61800 Rottdog
pi_54726400
Bij mij klopt die 14 dg voor menstruatie wel maar of het zo ook altijd werkt geen idee Jose

Madelieve deze 1 is gewoon de plakker

Begin toch wel wat zenuwachtig te worden morgen weer naar de gyn en horen we ook de zaaduitslag.
pi_54727075
Slaapmeisje en Diaan, bedankt.

Geen idee hoe dat met die 14 dagen zit, Jose. Ik heb me wel ook vaak afgevraagd of het altijd 14 dagen moet zijn. Zelf had ik volgens mij soms meer dan 14 dagen tussen mijn eisprong en mijn menstruatie maar dat weet ik niet zeker.
  dinsdag 20 november 2007 @ 08:54:05 #14
114177 Diaan73
pi_54732082
Rottdog spannend vandaag... vroeg me vandeweek nog af wanneer jullie de uitslag zouden krijgen. Succes straks bij de gyn!!!

Volgens mijn gyn zou je 14 dagen na je eisprong ongi moeten worden, maar dat verhaal gaat bij mij niet op. Zelfs niet met Clomid, dan nog zijn mijn eileiders eigenwijs en zijn nog minstens 17 dagen erna... geen enkel vrouwelijk lichaam is hetzelfde, het verschilt dus per persoon.
Make love, not war ☮
pi_54735717
Wat laat met reageren, maar wij waren even een paar daagjes naar Madrid

sombie, gefeliciteerd Geweldig toch dat het op de valreep zonder hulp is gelukt!

Madelieve, ik hoop dat de twee weken een beetje meevallen en dat dit kleintje gewoon lekker blijft plakken!

Ik vond op internet nou juist terug dat de eipsprong net voor de daling was
Ik weet het niet meer, ook niet over die 14 dagen. Echt duidelijkheid is er niet over te krijgen, lijkt het.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  dinsdag 20 november 2007 @ 12:22:59 #16
61800 Rottdog
pi_54735898
Jaaaa we zijn nog in bezit van goede zwemmers hoeveel heb ik niet gevraagd vergeten dus

Volgende maand gaan we een samenlevingstest doen spannend hoor sex op commando
  dinsdag 20 november 2007 @ 12:25:47 #17
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_54735957
Volgens mijn huisarts kan dat idd verschillen Jose. Vroeger hield men daar heel erg aan vast, maar tegenwoordig dus niet meer zo. Het is wel 'rond de 14 dagen', maar ja... daar heb je dan weer zo weinig aan.

Rottdog! Goed nieuws!
Enneh... ja... verplichte sex, dat is weer minder, maar goed... mss met een beetje fantasie toch net doen alsof het heeeeeeeeel spontaan is?
  dinsdag 20 november 2007 @ 12:36:11 #18
114177 Diaan73
pi_54736173
Goed nieuws Rottdog Misschien een stomme vraag, maar wat houdt een samenlevingstest nu precies in?

ben even te lui om te gaan googlen
Make love, not war ☮
  dinsdag 20 november 2007 @ 12:47:20 #19
61800 Rottdog
pi_54736410
De samenlevingstest (oftewel post coitumtest, of Simms-Huhnertest) gaat alsvolgt: je hebt de avond voor deze test gemeenschap en de volgende dag kijken ze onder de microscoop hoeveel levende spermatozoiden er in je baarmoederslijm aanwezig zijn. (ze halen wat baarmoederslijm bij je weg. Voel je niks van)Uiteindelijk is natuurlijk helemaal niet belangrijk hoeveel er in je baarmoederslijm zitten, maar hoeveel er doorgezwommen zijn naar je eileiders, maar omdat daar geen test voor is, is dit een mooi alternatief. Als er alleen dode cellen aanwezig zijn, kan het zijn dat jullie verkeerd getimed hebben. Alleen als jij in je vruchtbare dagen zit, is je baarmoederslijm een prettige omgeving voor spermatozoiden. Het kan zijn dat je man te weinig spermacellen aanmaakt. Het kan ook zijn dat de spermacellen bepaalde antistoffen met zich mee dragen (dat kunnen ze met een aparte test nagaan). Het kan ook zijn dat het baarmoederslijm te dik, te zuur of simpelweg vijandig is.
  dinsdag 20 november 2007 @ 12:47:46 #20
61800 Rottdog
  dinsdag 20 november 2007 @ 12:49:04 #21
114177 Diaan73
pi_54736437
Okay duidelijk... lijkt me ook een goede test die Peaceman en ik eens moeten doen. In januari maar eens voorleggen bij de gyn. Maar eerst ook eerst even een zaadtest. Bedankt voor de uitleg!!
Make love, not war ☮
pi_54736440
Goed nieuws, Rottdog
  dinsdag 20 november 2007 @ 12:49:25 #23
114177 Diaan73
pi_54736444
quote:
Op dinsdag 20 november 2007 12:47 schreef Rottdog het volgende:
Heeft wel gegoogeld
Make love, not war ☮
pi_54744419
Rottdog wat fijn dat die uitslag in ieder geval goed was!! Dat is een hele geruststelling!!

Dank jullie wel voor de reacties over die 14 dagen-tijd. Er is niet echt één antwoord op.. wel jammer.

Ik word denk ik morgen ongesteld, vandaag kwam er al weer wat. Dus als ik wel uit zou gaan van die 14 dagen, dan zou ik dus de sprong in de stijging hebben... maar ja... of dat dus klopt...?!

Soms word ik echt moedeloos van het wachten. Soms kan ik er zo vreselijk van balen...en op andere momenten denk ik weer 'ach, volgende ronde weer een kans'. Maar zo na bijna 2 jaar ben ik het wachten gewoon ZAT! En wie niet hier?!

Ik ben nu 26... als het aan ons had gelegen was ik met m'n 24e al moeder geworden... En ook al ben ik nu echt nog niet 'oud', toch denk ik soms al stiekem 'ik word alleen maar ouder...'. Dan zit ik in mijn hoofd alweer te rekenen: als ik nu zwanger zou zijn, zou ik nog 26 zijn bij de bevalling. Als ik nou in december zwanger raak, ben ik misschien al wel 27 bij de bevalling... Stom eigenlijk dat ik soms zo denk... maar alles bij elkaar wordt het ook gewoon een rekensom af en toe: op commando sexen -waar net ook al over gesproken werd-, elke x-aantal maanden voor controle naar de gyn... soms ben ik het echt allemaal zo zat en wil ik ook "gewoon" zwanger zijn!

Wat kan het leven soms toch oneerlijk zijn... zucht...

Moest mijn ei even kwijt...
**Life is e@sier with your eyes closed**
pi_54746397
Jose, ik snap wel hoor, dat je dat zo nu en dan zo voelt! Het is ook gewoon rot dat het op deze manier moet en zo lang duurt.

Hoe zit het eigenlijk met jullie behandelingen? Is het jullie keus om alleen clomid te gebruiken en niet verder te gaan met andere behandelingen, of is dat de policy van het ziekenhuis waar jullie zitten?

Niet dat het iets uitmaakt, het is gewoon rot en soms voelt het even nog vervelender dan anders. Sterkte in ieder geval
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')