abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_54916479
Ze houden er toch nog rekening mee dat die er ooit nog komt?

Grond Zuiderzeelijn blijft beschikbaar

DEN HAAG - Al komt de Zuiderzeelijn er niet, de gemeenten langs het geplande traject moeten de grond er wel voor beschikbaar houden. Andere bebouwing is voorlopig niet mogelijk.

Dat stelt verkeersminister Camiel Eurlings in een brief aan de Tweede Kamer.

In Drachten gaat het onder meer om een strook zuidelijk van de A7, waar een station was gepland. Volgens burgemeester Bert Middel kan hier mooi de spoorlijn van Groningen naar Heerenveen worden aangelegd.

Bron

[ Bericht 4% gewijzigd door sander89 op 29-11-2007 12:15:32 ]
............................
  donderdag 29 november 2007 @ 12:37:00 #102
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_54917213
quote:
Op woensdag 28 november 2007 21:56 schreef sander89 het volgende:

[..]

Ze wouden de spoorlijn upgraden van Amsterdam naar Lelystad naar max 200 km/h
Zoals ik al zei, op dat stuk ga je dus geen 300 halen. Waarom moet dat verderop dan wel? Leg de rest van de lijn gewoon ook zo aan, heb je alsnog een snelle verbinding en je kunt er ook nog steeds andere treinen op laten rijden.
quote:
Ze hebben geen 20 km nodig om af te remmen dus ze kunnen wel wel langer 300 km/h rijden, ook al rijden ze niet de hele tijd op topsnelheid over de HSL ze zijn nog altijd 2x sneller dan normale treinen.
Het zal niet heel veel schelen wil het nog een beetje comfortabel zijn. Maar hoe dan ook: met diezelfde aanpassingen als je net noemde aan het bestaande spoor was die tijdswinst vrijwel net zo groot geweest. Het is een beetje vreemd om een heel nieuw spoor aan te leggen waar je driehonderd kan en vervolgens op dat stukje spoor drie stations binnen 60 kilometer neer te gooien.
quote:
Dan kan je net zo goed geen HSL aanleggen omdat er dan veel minder reizigers zullen zijn, de ZZL heeft wel nut in NL. We zullen het niet snel terug verdienen, maar vroeg of laat maken we daar ook winst op.
Ook zal het een heleboel andere voordelen met zich mee brengen, alleen dat zullen ze niet direct op hun inkomsten terug zien.
Zeker, maar die voordelen zijn er net zo goed als de ZZL gewoon een 160/200 intercityverbinding wordt. Alleen de investering is dan een stuk lager, en het is makkelijker aan te sluiten op bestaande diensten. Mocht er een HSL naar Duitsland worden aangelegd, dan kan eenzelfde constructie worden bedacht als nu met de Thalys.
quote:
Als de Thalys vanuit Amsterdam in een keer door gaat naar Parijs is die veel minder aantrekkelijk om te nemen. Ook is de Thalys al stukken sneller in NL dan de normale Intercity, die doet bijna half uur langer over alleen al van Amsterdam naar Rotterdam.
Nogmaals, ik bedoelde dus niet dat die Thalys minder vaak moest stoppen, ik bedoelde dat het dichtbevolkte Nederland niet de beste plek is om een dure, volwaardige HSL aan te leggen als je vervolgens om de twintig minuten ergens moet stoppen.
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
pi_54924720
het noorden moet zich richten op recreatie zonder vliegtuigen

meren zeilen, zon en golfen voor ouderen
pi_54924733
quote:
Op donderdag 29 november 2007 12:08 schreef sander89 het volgende:
Ze houden er toch nog rekening mee dat die er ooit nog komt?

Grond Zuiderzeelijn blijft beschikbaar

DEN HAAG - Al komt de Zuiderzeelijn er niet, de gemeenten langs het geplande traject moeten de grond er wel voor beschikbaar houden. Andere bebouwing is voorlopig niet mogelijk.

Dat stelt verkeersminister Camiel Eurlings in een brief aan de Tweede Kamer.

In Drachten gaat het onder meer om een strook zuidelijk van de A7, waar een station was gepland. Volgens burgemeester Bert Middel kan hier mooi de spoorlijn van Groningen naar Heerenveen worden aangelegd.

Bron
Niet onverstandig natuurlijk.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_54924920
quote:
Op woensdag 28 november 2007 23:21 schreef sander89 het volgende:
Een groot deel van Europa is druk bezig met HSL lijnen aanleggen en plannen. HSL per land, alleen wel in het Duits.

Wij blijven over met een doodlopende HSL naar Amsterdam, terwijl de landen om ons heen hele netwerken hebben liggen en nog steeds flink aan het uitbreiden zijn.
Klopt. En daardoor manoevreert NL zich wat dat betreft in een uithoek.
Is bijvoorbeeld best slecht voor de concurrentiepositie van Schiphol. Dat wordt dan even vergeten in zo'n kosten-baten analyse.
pi_54926239
quote:
Op donderdag 29 november 2007 18:29 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Klopt. En daardoor manoevreert NL zich wat dat betreft in een uithoek.
Is bijvoorbeeld best slecht voor de concurrentiepositie van Schiphol. Dat wordt dan even vergeten in zo'n kosten-baten analyse.
Geen HSL naar niemandsland.
pi_54926369
quote:
Op donderdag 29 november 2007 19:22 schreef henkway het volgende:

[..]

In Noord Duitsland, Scandinavië etc woont niemand?
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_54926372
quote:
Op donderdag 29 november 2007 19:22 schreef henkway het volgende:

[..]

Achter Groningen ligt nog van alles. Hamburg bijvoorbeeld.
pi_54927793
quote:
Op donderdag 29 november 2007 19:27 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Achter Groningen ligt nog van alles. Hamburg bijvoorbeeld.
heb toch geen fuck met Hamburg te maken joh, dat is Duitsland weet je.

Noorden moet een economische activiteit richten op recreatie, dat vereist geen HSL
pi_54928788
quote:
Op donderdag 29 november 2007 20:13 schreef henkway het volgende:

[..]

heb toch geen fuck met Hamburg te maken joh, dat is Duitsland weet je.

Noorden moet een economische activiteit richten op recreatie, dat vereist geen HSL
Het noorden moet helemaal niks. Bovendien is toerisme is een seizoensding en weersafhankelijk en dus matig als je ervan moet leven.
know'm sayin?
word? word.
pi_54928879
quote:
Op donderdag 29 november 2007 20:43 schreef alors het volgende:

[..]

Het noorden moet helemaal niks. Bovendien is toerisme is een seizoensding en weersafhankelijk en dus matig als je ervan moet leven.
Ik heb het niet over toerisme, over recreatie en resorts

vele ouderen zoeken een vrijstaand huis aan het water met zeilschool met golfbaan vlakbij en health en spa en indoorski.
Dat kan winter en zomer

Ouderen zijn de toekomst en hebben heeeel veeeel geld
pi_54929165
quote:
Op donderdag 29 november 2007 20:45 schreef henkway het volgende:

[..]

Ik heb het niet over toerisme, over recreatie en resorts

vele ouderen zoeken een vrijstaand huis aan het water met zeilschool met golfbaan vlakbij en health en spa en indoorski.
Dat kan winter en zomer

Nou dat kan nu ook al prima. Je denk toch niet dat we al onze fijne meren gaan volbouwen met huisjes voor hordes rijke randstedelingen? We blijven noorderlingen hoor.
know'm sayin?
word? word.
pi_54929254
quote:
Op donderdag 29 november 2007 20:54 schreef alors het volgende:

[..]

Nou dat kan nu ook al prima. Je denk toch niet dat we al onze fijne meren gaan volbouwen met huisjes voor hordes rijke randstedelingen? We blijven noorderlingen hoor.
die brengen de economie naar het Noorden man
Waarom zou je dan naar de randstad willen forensen, als je de business naast de deur kan hebben
  donderdag 29 november 2007 @ 20:58:09 #114
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_54929262
quote:
Op donderdag 29 november 2007 20:45 schreef henkway het volgende:

Ja hoor, kijk eens naar wat je schrijft? Die lui gaan allemaal dood, en als de babyboom generatie weg is dan zit je met allerlei lege spa's. Dát is pas een kansloze investering. Doe mij maar een treinverbinding.
"Ill fares the land, to hastening ills a prey;
Where wealth accumulates, and men decay"

- Oliver Goldsmith, The Deserted Village
pi_54929309
quote:
Op donderdag 29 november 2007 20:58 schreef AgLarrr het volgende:

[..]

Ja hoor, kijk eens naar wat je schrijft? Die lui gaan allemaal dood, en als de babyboom generatie weg is dan zit je met allerlei lege spa's. Dát is pas een kansloze investering. Doe mij maar een treinverbinding.
met de stand van de techniek worden alle ouderen 90 en er komen er ieder jaar meer en meer
zo is over tien jaar 25% van Nederland boven de 65.

Ze brengen nu bakken met geld naar spanje
  donderdag 29 november 2007 @ 20:59:29 #116
36461 Joppy
geen colaboy
pi_54929312
quote:
Op donderdag 29 november 2007 12:37 schreef De_Hertog het volgende:

[..]

Zoals ik al zei, op dat stuk ga je dus geen 300 halen. Waarom moet dat verderop dan wel? Leg de rest van de lijn gewoon ook zo aan, heb je alsnog een snelle verbinding en je kunt er ook nog steeds andere treinen op laten rijden.
[..]

Het zal niet heel veel schelen wil het nog een beetje comfortabel zijn. Maar hoe dan ook: met diezelfde aanpassingen als je net noemde aan het bestaande spoor was die tijdswinst vrijwel net zo groot geweest. Het is een beetje vreemd om een heel nieuw spoor aan te leggen waar je driehonderd kan en vervolgens op dat stukje spoor drie stations binnen 60 kilometer neer te gooien.
[..]

Zeker, maar die voordelen zijn er net zo goed als de ZZL gewoon een 160/200 intercityverbinding wordt. Alleen de investering is dan een stuk lager, en het is makkelijker aan te sluiten op bestaande diensten. Mocht er een HSL naar Duitsland worden aangelegd, dan kan eenzelfde constructie worden bedacht als nu met de Thalys.
[..]

Nogmaals, ik bedoelde dus niet dat die Thalys minder vaak moest stoppen, ik bedoelde dat het dichtbevolkte Nederland niet de beste plek is om een dure, volwaardige HSL aan te leggen als je vervolgens om de twintig minuten ergens moet stoppen.
In duitsland is een groot deel van het HSL-net ook beschikbaar voor andere treinen. http://nl.wikipedia.org/wiki/Hogesnelheidslijn#Duitsland
Waarom zou dat niet in Nederland kunnen? ZZL aanleggen met de nodige inhaalsporen en doortrekken naar Noord-Duitsland uiteraard. Dan kunnen er Intercity's over rijden die plaatsen als Almere, Lelystad, Emmeloord, Heereveen en drachten bedienen en de HSL die via Groningen naar Bremen/Hamburg gaat.
Let the beat control your body!
pi_54929334
quote:
Op donderdag 29 november 2007 20:57 schreef henkway het volgende:

[..]

die brengen de economie naar het Noorden man
Waarom zou je dan naar de randstad willen forensen, als je de business naast de deur kan hebben
Jahoor alsof de gehele noordelijke bevolking in dergelijke resorts kan werken, laat staan dat ze het willen
know'm sayin?
word? word.
pi_54929367
quote:
Op donderdag 29 november 2007 21:00 schreef alors het volgende:

[..]

Jahoor alsof de gehele noordelijke bevolking in dergelijke resorts kan werken, laat staan dat ze het willen
die ouderen brengen geld en business, je moet ze weten te lokken
pi_54947672
quote:
Op donderdag 29 november 2007 20:59 schreef henkway het volgende:

[..]

met de stand van de techniek worden alle ouderen 90 en er komen er ieder jaar meer en meer
zo is over tien jaar 25% van Nederland boven de 65.

Ze brengen nu bakken met geld naar spanje
en waarom gaan die daar heen? Juist voor het goede weer
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_54950399
Ik zou zeggen als Noordelijke provincies... ga een samenwerking aan met Noord-duitsland. Dan leggen we zelf wel een rendabel spoor, en zorgen we voor dat we meegroeien met de Bremen/Hamburg regio. Kan net zo makkelijk.
Squelch - a circuit that cuts off the audio-frequency amplifier of a radio receiver in the absence of an input signal, in order to suppress background noise.
pi_54950888
quote:
Op donderdag 29 november 2007 21:01 schreef henkway het volgende:

[..]

die ouderen brengen geld en business, je moet ze weten te lokken
Nu je voor min drie cent naar zonnig Turkijke kan vliegen??:
pi_54951151
quote:
Op vrijdag 30 november 2007 18:04 schreef zwemmerseczeem het volgende:

[..]

Nu je voor min drie cent naar zonnig Turkijke kan vliegen??:
Dat wordt fors duurder en het is niet je eigendom he?
Wil jij geen bungalow aan het meer als je gepensioneerd bent?
pi_54951179
quote:
Op vrijdag 30 november 2007 15:33 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

en waarom gaan die daar heen? Juist voor het goede weer
Nee niet alleen voor het weer het is in Spanje vaak ook 15 graden en in Nederland ook tegenwoordig.
En hier kun je aan het water wonen, daar niet.

Ga maar eens naar de Blauwe Stad kijken
pi_54951334
quote:
Op vrijdag 30 november 2007 18:19 schreef henkway het volgende:

[..]

Dat wordt fors duurder en het is niet je eigendom he?
Wil jij geen bungalow aan het meer als je gepensioneerd bent?
Niet aan het water, veel te veel neefjes! (muggen)
pi_54952582
quote:
Op vrijdag 30 november 2007 18:27 schreef zwemmerseczeem het volgende:

[..]

Niet aan het water, veel te veel neefjes! (muggen)
Ok, even serieus. Ik merk bij mezelf dat ik mij erg vastbijt in de Zuiderzeelijn, en niet echt over alternatieven nadenk, ( hoe de regio op eigen kracht kan ontwikkelen). Ik denk dat dat deels komt doordat ik (en wellicht meer Noorderlingen) de aanleg van zo'n lijn zie als teken dat de 'hoge heren' ook om het Noorden geven.

Komt de lijn er niet dan ziet men dat als 'in de steek laten' Alsof je niet belangrijk genoeg bent. En ik denk niet dat iets is waar men zich graag bij neerlegt. Dus blijft men hameren op die Zuiderzeelijn
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')