Zoals ik al zei, op dat stuk ga je dus geen 300 halen. Waarom moet dat verderop dan wel? Leg de rest van de lijn gewoon ook zo aan, heb je alsnog een snelle verbinding en je kunt er ook nog steeds andere treinen op laten rijden.quote:Op woensdag 28 november 2007 21:56 schreef sander89 het volgende:
[..]
Ze wouden de spoorlijn upgraden van Amsterdam naar Lelystad naar max 200 km/h
Het zal niet heel veel schelen wil het nog een beetje comfortabel zijn. Maar hoe dan ook: met diezelfde aanpassingen als je net noemde aan het bestaande spoor was die tijdswinst vrijwel net zo groot geweest. Het is een beetje vreemd om een heel nieuw spoor aan te leggen waar je driehonderd kan en vervolgens op dat stukje spoor drie stations binnen 60 kilometer neer te gooien.quote:Ze hebben geen 20 km nodig om af te remmen dus ze kunnen wel wel langer 300 km/h rijden, ook al rijden ze niet de hele tijd op topsnelheid over de HSL ze zijn nog altijd 2x sneller dan normale treinen.
Zeker, maar die voordelen zijn er net zo goed als de ZZL gewoon een 160/200 intercityverbinding wordt. Alleen de investering is dan een stuk lager, en het is makkelijker aan te sluiten op bestaande diensten. Mocht er een HSL naar Duitsland worden aangelegd, dan kan eenzelfde constructie worden bedacht als nu met de Thalys.quote:Dan kan je net zo goed geen HSL aanleggen omdat er dan veel minder reizigers zullen zijn, de ZZL heeft wel nut in NL. We zullen het niet snel terug verdienen, maar vroeg of laat maken we daar ook winst op.
Ook zal het een heleboel andere voordelen met zich mee brengen, alleen dat zullen ze niet direct op hun inkomsten terug zien.
Nogmaals, ik bedoelde dus niet dat die Thalys minder vaak moest stoppen, ik bedoelde dat het dichtbevolkte Nederland niet de beste plek is om een dure, volwaardige HSL aan te leggen als je vervolgens om de twintig minuten ergens moet stoppen.quote:Als de Thalys vanuit Amsterdam in een keer door gaat naar Parijs is die veel minder aantrekkelijk om te nemen. Ook is de Thalys al stukken sneller in NL dan de normale Intercity, die doet bijna half uur langer over alleen al van Amsterdam naar Rotterdam.
Niet onverstandig natuurlijk.quote:Op donderdag 29 november 2007 12:08 schreef sander89 het volgende:
Ze houden er toch nog rekening mee dat die er ooit nog komt?
Grond Zuiderzeelijn blijft beschikbaar
DEN HAAG - Al komt de Zuiderzeelijn er niet, de gemeenten langs het geplande traject moeten de grond er wel voor beschikbaar houden. Andere bebouwing is voorlopig niet mogelijk.
Dat stelt verkeersminister Camiel Eurlings in een brief aan de Tweede Kamer.
In Drachten gaat het onder meer om een strook zuidelijk van de A7, waar een station was gepland. Volgens burgemeester Bert Middel kan hier mooi de spoorlijn van Groningen naar Heerenveen worden aangelegd.
Bron
Klopt. En daardoor manoevreert NL zich wat dat betreft in een uithoek.quote:Op woensdag 28 november 2007 23:21 schreef sander89 het volgende:
Een groot deel van Europa is druk bezig met HSL lijnen aanleggen en plannen. HSL per land, alleen wel in het Duits.
Wij blijven over met een doodlopende HSL naar Amsterdam, terwijl de landen om ons heen hele netwerken hebben liggen en nog steeds flink aan het uitbreiden zijn.
Geen HSL naar niemandsland.quote:Op donderdag 29 november 2007 18:29 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Klopt. En daardoor manoevreert NL zich wat dat betreft in een uithoek.
Is bijvoorbeeld best slecht voor de concurrentiepositie van Schiphol. Dat wordt dan even vergeten in zo'n kosten-baten analyse.
In Noord Duitsland, Scandinavië etc woont niemand?quote:
heb toch geen fuck met Hamburg te maken joh, dat is Duitsland weet je.quote:Op donderdag 29 november 2007 19:27 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Achter Groningen ligt nog van alles. Hamburg bijvoorbeeld.
Het noorden moet helemaal niks. Bovendien is toerisme is een seizoensding en weersafhankelijk en dus matig als je ervan moet leven.quote:Op donderdag 29 november 2007 20:13 schreef henkway het volgende:
[..]
heb toch geen fuck met Hamburg te maken joh, dat is Duitsland weet je.
Noorden moet een economische activiteit richten op recreatie, dat vereist geen HSL
Ik heb het niet over toerisme, over recreatie en resortsquote:Op donderdag 29 november 2007 20:43 schreef alors het volgende:
[..]
Het noorden moet helemaal niks. Bovendien is toerisme is een seizoensding en weersafhankelijk en dus matig als je ervan moet leven.
Nou dat kan nu ook al prima. Je denk toch niet dat we al onze fijne meren gaan volbouwen met huisjes voor hordes rijke randstedelingen?quote:Op donderdag 29 november 2007 20:45 schreef henkway het volgende:
[..]
Ik heb het niet over toerisme, over recreatie en resorts
vele ouderen zoeken een vrijstaand huis aan het water met zeilschool met golfbaan vlakbij en health en spa en indoorski.
Dat kan winter en zomer
Ouderen zijn de toekomst en hebben heeeel veeeel geld
die brengen de economie naar het Noorden manquote:Op donderdag 29 november 2007 20:54 schreef alors het volgende:
[..]
Nou dat kan nu ook al prima. Je denk toch niet dat we al onze fijne meren gaan volbouwen met huisjes voor hordes rijke randstedelingen?We blijven noorderlingen hoor.
Ja hoor, kijk eens naar wat je schrijft? Die lui gaan allemaal dood, en als de babyboom generatie weg is dan zit je met allerlei lege spa's. Dát is pas een kansloze investering. Doe mij maar een treinverbinding.quote:Op donderdag 29 november 2007 20:45 schreef henkway het volgende:
Ouderen zijn de toekomst en hebben heeeel veeeel geld
met de stand van de techniek worden alle ouderen 90 en er komen er ieder jaar meer en meerquote:Op donderdag 29 november 2007 20:58 schreef AgLarrr het volgende:
[..]
Ja hoor, kijk eens naar wat je schrijft? Die lui gaan allemaal dood, en als de babyboom generatie weg is dan zit je met allerlei lege spa's. Dát is pas een kansloze investering. Doe mij maar een treinverbinding.
In duitsland is een groot deel van het HSL-net ook beschikbaar voor andere treinen. http://nl.wikipedia.org/wiki/Hogesnelheidslijn#Duitslandquote:Op donderdag 29 november 2007 12:37 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Zoals ik al zei, op dat stuk ga je dus geen 300 halen. Waarom moet dat verderop dan wel? Leg de rest van de lijn gewoon ook zo aan, heb je alsnog een snelle verbinding en je kunt er ook nog steeds andere treinen op laten rijden.
[..]
Het zal niet heel veel schelen wil het nog een beetje comfortabel zijn. Maar hoe dan ook: met diezelfde aanpassingen als je net noemde aan het bestaande spoor was die tijdswinst vrijwel net zo groot geweest. Het is een beetje vreemd om een heel nieuw spoor aan te leggen waar je driehonderd kan en vervolgens op dat stukje spoor drie stations binnen 60 kilometer neer te gooien.
[..]
Zeker, maar die voordelen zijn er net zo goed als de ZZL gewoon een 160/200 intercityverbinding wordt. Alleen de investering is dan een stuk lager, en het is makkelijker aan te sluiten op bestaande diensten. Mocht er een HSL naar Duitsland worden aangelegd, dan kan eenzelfde constructie worden bedacht als nu met de Thalys.
[..]
Nogmaals, ik bedoelde dus niet dat die Thalys minder vaak moest stoppen, ik bedoelde dat het dichtbevolkte Nederland niet de beste plek is om een dure, volwaardige HSL aan te leggen als je vervolgens om de twintig minuten ergens moet stoppen.
Jahoor alsof de gehele noordelijke bevolking in dergelijke resorts kan werken, laat staan dat ze het willenquote:Op donderdag 29 november 2007 20:57 schreef henkway het volgende:
[..]
die brengen de economie naar het Noorden man
Waarom zou je dan naar de randstad willen forensen, als je de business naast de deur kan hebben
die ouderen brengen geld en business, je moet ze weten te lokkenquote:Op donderdag 29 november 2007 21:00 schreef alors het volgende:
[..]
Jahoor alsof de gehele noordelijke bevolking in dergelijke resorts kan werken, laat staan dat ze het willen
en waarom gaan die daar heen? Juist voor het goede weerquote:Op donderdag 29 november 2007 20:59 schreef henkway het volgende:
[..]
met de stand van de techniek worden alle ouderen 90 en er komen er ieder jaar meer en meer
zo is over tien jaar 25% van Nederland boven de 65.
Ze brengen nu bakken met geld naar spanje
Nu je voor min drie cent naar zonnig Turkijke kan vliegen??:quote:Op donderdag 29 november 2007 21:01 schreef henkway het volgende:
[..]
die ouderen brengen geld en business, je moet ze weten te lokken
Dat wordt fors duurder en het is niet je eigendom he?quote:Op vrijdag 30 november 2007 18:04 schreef zwemmerseczeem het volgende:
[..]
Nu je voor min drie cent naar zonnig Turkijke kan vliegen??:
Nee niet alleen voor het weer het is in Spanje vaak ook 15 graden en in Nederland ook tegenwoordig.quote:Op vrijdag 30 november 2007 15:33 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
en waarom gaan die daar heen? Juist voor het goede weer
Niet aan het water, veel te veel neefjes! (muggen)quote:Op vrijdag 30 november 2007 18:19 schreef henkway het volgende:
[..]
Dat wordt fors duurder en het is niet je eigendom he?
Wil jij geen bungalow aan het meer als je gepensioneerd bent?
Ok, even serieus. Ik merk bij mezelf dat ik mij erg vastbijt in de Zuiderzeelijn, en niet echt over alternatieven nadenk, ( hoe de regio op eigen kracht kan ontwikkelen). Ik denk dat dat deels komt doordat ik (en wellicht meer Noorderlingen) de aanleg van zo'n lijn zie als teken dat de 'hoge heren' ook om het Noorden geven.quote:Op vrijdag 30 november 2007 18:27 schreef zwemmerseczeem het volgende:
[..]
Niet aan het water, veel te veel neefjes! (muggen)
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |