abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_54660748
De Zuiderzeelijn, een nieuwe snelle spoorverbinding van de Randstad naar het noorden van het land, is definitief van de baan. Het kabinet stelt wel twee miljard euro beschikbaar om het noorden economisch te versterken.

Volgens minister Camiel Eurlings (Verkeer) heeft het noorden, dat jarenlang campagne voerde voor de 'ZZL', "veel meer" aan dit miljardenpakket dan aan de snelle verbinding. Tegelijk is de spoorlijn niet verantwoord te exploiteren, stelde Eurlings vrijdag na de wekelijkse ministerraad.

Met het geld kan de financiering geregeld worden van de zuidelijke ringweg rond Groningen en kan Leeuwarden bereikbaarder worden gemaakt.

ik was lang voorstander van een snelle verbinding van het noorden met de Randstad.
ik ben zelf wezen kijken in Latrup naar dat super snelle zweefding(leek mij te klein voor massaal verkeer).
Maar mijn mening is verandert nu het er steeds meer op lijkt dat het geen echt snelle verbinding zal worden.
De gereserveerde miljarden kunnen volgens mij voor de noordelijke provincies meer rendement opleveren als daarmee een aantal wegen worden omgebouwd tot autosnelweg.
Ik denk dan aan
Drachten-70km-Emmen
Assen-40km-Veendam-20km-Delfzijl(eemshaven) (kost 150 mlj euro heb ik begrepen)wordt binnenkort mee begonnen.
Hoogeveen-40km-Raalte-20km-A1bij Apeldoorn
Zwolle-20km-Ommen-50km-Emmen-40km-Groningen
Ommenwittepaal-30km-Almelo
Afsluitdijk-10km-Harlingen-nog5km-Leeuwarden-20km-Drachten
Hattemerbroek-30km-Emmeloord
Verbreden A28 tussen Meppel-20km-Hattemerbroek
Doorsteek bij Meppel (a28-a32)5km
Tis een hele lijst dat weet ik. totaal plm 420km. Er was totaal 2,7mld beschikbaar voor snelle trein. Dat betekent dat er omgerekend dus plm 6,5mln per km snelweg beschikbaar zou zijn.
Natuurlijk is dit ook niet voor niets zijn, maar ik denk dat er een veel groter gedeelte van de noordelijke bevolking profijt van heeft.
Zo,n snelle verbinding is maar voor enkelen., En waarschijnlijk dan ook nog voor forensen.Je maakt dan van noorden een slaapgebied, je moet werk naar noorden halen geen slapers.
We moeten werk (dus goede ontsluiting) hebben in noorden.
Dat levert op lange termijn veel meer banen op dan een trein die elk uur 2 keer rijd met misschien 1000 personen per keer.
Zie ik het helemaal verkeerd of is dit minstens een zo goed idee waar nooit een vergelijk mee is gemaakt.
Gezien de prijs die er wordt genoemd voor verdubbeling weg Assen-Veendam(150mlj) moet het mogelijk zijn om een groot deel zo niet alles voor elkaar te krijgen voor de prijs van die was gereserveerd voor een spoorverbinding.
Als ik de keuze had tussen beide wist ik het wel.
Bovendien is het technisch geen onbekend terrein, dus veel minder kans op allerlei kostenstijgingen.
pi_54661122
Wat een rommeltekst.
  vrijdag 16 november 2007 @ 21:46:27 #3
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_54661156
Ik kan me voorstellen dat met de ontwikkeling van het noorden zo een spoorlijn steeds zinniger word. Zwaar transport (vrachtwagens) is een beetje ouderwetsch en de Eemshaven is een mooie manier om zware spullen daar te krijgen.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_54663087
kan je gewoon niet lelystad heerenveen doortrekken?
  vrijdag 16 november 2007 @ 22:58:55 #5
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_54663222
Moeten hier per se twee topics over lopen dan? je hebt al een topic met 1:1 dezelfde Op in NWS gezet...
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
  vrijdag 16 november 2007 @ 23:57:47 #6
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_54664875
Als het niet over de PVV gaat dan mag dat.
I'm trying to make the 'net' a kinder, gentler place. One where you could bring the fuckin' children.
  zaterdag 17 november 2007 @ 12:09:12 #7
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_54670800
Géén kloon van tvlxd!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')