Ja ok dat snap ik nog welquote:Op vrijdag 16 november 2007 12:48 schreef Aresdreams het volgende:
gewoon het kleine letterlinkje aanklikken: de OP vind men hier
Edit: brian, je bent te langzaam
Oh ok dan.quote:Op vrijdag 16 november 2007 12:50 schreef Aresdreams het volgende:
nooit anders geweest, guitarist.nl heeft gewoon de OP van het vorige topic aangepast gehad en vernaggelt
okee nu komen weer de standaardplaatjes van chicks met gitaarsquote:Op vrijdag 16 november 2007 13:01 schreef ikheetmartijn het volgende:
Bijna weekend.
Geen oefensessie vanavond, geen optreden 8 dec godver.
Maar weer over vrouwen hebben dan?
balen, waarom gaat het niet door?quote:Op vrijdag 16 november 2007 13:01 schreef ikheetmartijn het volgende:
Bijna weekend.
Geen oefensessie vanavond, geen optreden 8 dec godver.
Maar weer over vrouwen hebben dan?
Foutje programmeur. Wordt nu doorgeschoven naar een nader te noemen datum in '08.quote:Op vrijdag 16 november 2007 13:05 schreef Cynic het volgende:
balen, waarom gaat het niet door?
heb mijn amp nu een tijdje warm alten worden, eens kijken hoe de buis zich houdt.
quote:Dupje says (13:10):
maargoed, blaasinstrumenten zijn niet echt mn kwaliteit
Brian nu mét bril.says (13:12):
Zuiginstrumenten wel?
Jammer....Ik weet nog wel een opnieuw beginnend bandje dat eventueel ook wel op die nader te noemen datum wil spelen trouwens!quote:Op vrijdag 16 november 2007 13:13 schreef ikheetmartijn het volgende:
[..]
Foutje programmeur. Wordt nu doorgeschoven naar een nader te noemen datum in '08.
Merk je ook verschil in geluid dan?
Misschien is het een buis met meervoudige persoonlijkheidsstoornis, dacht dat hij een EL34 was.quote:Op vrijdag 16 november 2007 13:20 schreef Cynic het volgende:
[..]
Jammer....Ik weet nog wel een opnieuw beginnend bandje dat eventueel ook wel op die nader te noemen datum wil spelen trouwens!
Nee, geen verschil in geluid als hij het doet. Daarnet was ook alles in orde. Vanavond kan ik wat langer testen. Zit me toch niet helemaal lekker, ik heb het liefst dat hij het of helemaal doet of helemaal niet. Anders sta je weer bij de reparateur met een werkende versterker. Buisjes zijn er in januari ingezet, die mogen volgens mij nog niet versleten zijn. Toch blijft het gek dat 1 van de 4 buizen blauw werd, daar zit iets niet goed.
Jij slaapt vast in een doodskist hequote:Op vrijdag 16 november 2007 14:10 schreef Aresdreams het volgende:
eigenlijk niet nee, kan waarschijnlijk toch niet tippen aan het coolheid van mijn bed
Behalve op vrijdagquote:Op vrijdag 16 november 2007 14:13 schreef NASDAQbastardo het volgende:
Oh wacht dit is het gitaristentopic
quote:
quote:Op vrijdag 16 november 2007 13:41 schreef guitarist.nl het volgende:
[..]
Ja duh, HIM, dat is dé homo band!
let's get one thing straight:quote:Op vrijdag 16 november 2007 13:53 schreef Aresdreams het volgende:
[..]
volgens mij kan ze het veel beter over zuig... euhm... blaasinstrumenten hebben
Pas op dat je niet 'het broertje' wordt...quote:Op vrijdag 16 november 2007 14:34 schreef --H-I-M-- het volgende:
*knip* Verwijfd genoeg zijn om goed met het andere geslacht te communiceren en daar de vruchten van te plukken zie ik eerder als een gave dan als een drempel![]()
![]()
![]()
![]()
Zodra we groupies gaan krijgen ben jij de eerste die het hoortquote:Op vrijdag 16 november 2007 14:50 schreef ikheetmartijn het volgende:
Hè het vrouwtje mee, lastig. Geen groupies voor jou dus vanavond!![]()
Je hebt er al eentje toch?quote:
Is ook niet goed gespeld meende ik??quote:Op vrijdag 16 november 2007 15:32 schreef Doodkapje het volgende:
[..]
Je hebt er al eentje toch?![]()
Wat is trouwens een Conorach? Ik sta er nu pas bij stil en Wiki levert niks op...
Ja, maar niet hier. Dat is het probleem.quote:Op vrijdag 16 november 2007 15:32 schreef Doodkapje het volgende:
[..]
Je hebt er al eentje toch?![]()
Wat is trouwens een Conorach? Ik sta er nu pas bij stil en Wiki levert niks op...
Komt 'coroner' daar heel toevallig vandaan?quote:Op vrijdag 16 november 2007 16:13 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Ja, maar niet hier. Dat is het probleem..
Onze drummer was een boek aan het lezen waarin een doodslied zat. In het Gaelic heet dat een 'coronach'. Op dat moment waren Ivo en Sander nog op zoek naar een naam voor hun nieuwe band en Ivo, het woord niet goed onthoudende, stelde Conorach voor en dit vond Sander wel een goed idee. Tijd later ontdekte Ivo zijn fout, maar googelende op 'coronach' vind je zeker 3 artiesten, sommige van zeer dubieuze alloy, dus maar goed dat wij daarmee niet verward kunnen worden..
Dus wij hebben lekker iets origineels..
Overigens; fonetisch gezien kan Conorach wel "van dappere afstamming " betekenen in de Laag-Germaanse tongval.
Mogelijk.quote:Op vrijdag 16 november 2007 16:35 schreef Doodkapje het volgende:
[..]
Komt 'coroner' daar heel toevallig vandaan?![]()
Ja lekker!quote:Op vrijdag 16 november 2007 15:53 schreef Deansensitized het volgende:
Metalbier
en vrouwen
![]()
[ afbeelding ]
Wacht maar totdat ie meer aan die gitaar zit te friemelen dan aan jouquote:
Nou, als ik kon kiezenquote:Op vrijdag 16 november 2007 17:45 schreef Doodkapje het volgende:
[..]
Wacht maar totdat ie meer aan die gitaar zit te friemelen dan aan jou [afbeelding]
doet ie alquote:Op vrijdag 16 november 2007 17:45 schreef Doodkapje het volgende:
[..]
Wacht maar totdat ie meer aan die gitaar zit te friemelen dan aan jou
Ik geef je groot gelijk... die LTD is gewoon totaal geyl jaquote:Op vrijdag 16 november 2007 17:46 schreef Deansensitized het volgende:
[..]
Nou, als ik kon kiezen [ afbeelding ]
een frysk hynder en ik ben de jouwequote:Op vrijdag 16 november 2007 17:46 schreef Deansensitized het volgende:
[..]
Nou, als ik kon kiezen [ afbeelding ]
Ik heb geen keusquote:Op vrijdag 16 november 2007 17:48 schreef fraubitch het volgende:
[..]
doet ie al![]()
en dat terwijl ik zoveel meer gevoelige snaren heb![]()
inkopper enzoquote:Op vrijdag 16 november 2007 17:52 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Ik heb geen keus
anders ging ik wel poolen
Kom langs en wees mijn Fryske hynderquote:Op vrijdag 16 november 2007 17:52 schreef fraubitch het volgende:
[..]
een frysk hynder en ik ben de jouwe [afbeelding]
quote:Op vrijdag 16 november 2007 17:54 schreef Witchfynder het volgende:
Hey, de Duitse metalband Rebellion heeft een gitaarchick:
[afbeelding]
*Zucht* ik heb ook al zo'n vriendin. Als ik vier uur lang niks van haar hoor dan weet ik wel waar ze is....quote:Op vrijdag 16 november 2007 17:52 schreef fraubitch het volgende:
[..]
een frysk hynder en ik ben de jouwe
zeer mooi man!quote:Op vrijdag 16 november 2007 17:38 schreef Dribbel_ het volgende:
Met koffer nu
[ afbeelding ]
én muurhaken
[ afbeelding ]
Geen daglicht dus vage telefoonfotos
ben ik blij dat d emijne bas spelen prefereerd boven paardenquote:Op vrijdag 16 november 2007 17:57 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
*Zucht* ik heb ook al zo'n vriendin. Als ik vier uur lang niks van haar hoor dan weet ik wel waar ze is....
Stomme beesten..
Ik ga dan altijd maar gitaarspelen!.
A) Bingo aan het spelen met bejaardenquote:Op vrijdag 16 november 2007 18:10 schreef Dupje het volgende:
Whahahahaha zal maar niet vertellen waar ik net was
Bijnaquote:Op vrijdag 16 november 2007 18:17 schreef Doodkapje het volgende:
[..]
A) Bingo aan het spelen met bejaarden
B) Darten met vadsige Lentenaren
C) Geïrriteerde reizigers bij de AH-2-go helpen
quote:Op vrijdag 16 november 2007 17:57 had Dribbel_ het volgende kunnen schrijven:
[..]
*Zucht* ik heb ook al zo'n vriendin. Als ik vier uur lang niks van haar hoor dan weet ik wel waar ze is....
Stomme beesten..
Ik ga dan altijd maar gitaarspelen!.
Bluh, speciaal bierquote:Op vrijdag 16 november 2007 19:25 schreef Witchfynder het volgende:
[..]![]()
Broeders!.
En nu trappistenbier!.
Link?quote:Op vrijdag 16 november 2007 13:04 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
okee nu komen weer de standaardplaatjes van chicks met gitaars
en cows als het aan dean ligt
In volle actie nog wel.quote:Op vrijdag 16 november 2007 21:21 schreef guitarist.nl het volgende:
Ik sta op 3voor12
http://3voor12lokaal.vpro.nl/magazines/news/index.jsp?portals=8181&magazines=8184&news=686956 Helemaal onderaan!
charmantquote:Op vrijdag 16 november 2007 21:21 schreef guitarist.nl het volgende:
Ik sta op 3voor12
http://3voor12lokaal.vpro.nl/magazines/news/index.jsp?portals=8181&magazines=8184&news=686956 Helemaal onderaan!
niet charmantquote:Op vrijdag 16 november 2007 21:47 schreef Deansensitized het volgende:
Speciaal voor Dribbel_
[ afbeelding ]
Thnx ik ben er ook helemaal weg van hij speelt ook nog eens súper licht die extra jumbofrets zijn echt geweldigquote:Op vrijdag 16 november 2007 22:28 schreef punkjunk het volgende:
Oh een Dribbel_ , de eerste mooie LTD die ik zie, en zij is prachtig! Ongelofelijk dat ik een "niet standaart" gitaar model mooi vind, maar ze is geil.
Ja en jacob heeft z'n toneport ook weer teruggeeisdquote:Op vrijdag 16 november 2007 22:48 schreef Deansensitized het volgende:
Lekker metal ben je, rekening houden met de buren![]()
zo een had ik voor 170, nieuw!quote:Op vrijdag 16 november 2007 22:09 schreef Deansensitized het volgende:
En speciaal voor Punkjunk:
Gespot: London City Comet II in Blond [TV Yellow??], 250 euro [ afbeelding ]
Speelt en klinkt best wel tof moet ik zeggen [ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Je eigen spul terugeisenquote:Op vrijdag 16 november 2007 22:49 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Ja en jacob heeft z'n toneport ook weer teruggeeisd [afbeelding]
Ja belachelijk is hetquote:Op vrijdag 16 november 2007 22:56 schreef Deansensitized het volgende:
[..]
Je eigen spul terugeisenEen schande is het
![]()
Snel, een plaatje om het goed te makenquote:
Verkoop je je SG weerquote:Op vrijdag 16 november 2007 23:34 schreef guitarist.nl het volgende:
Handig joh, als je in de gitaar winkel werkt! Morgen even een gitaartje lenen om te proberen bij het oefenen, tijdje geleden al op gespeeld toen er een vertegenwoordiger was! Maar nu binnen dus:
[ afbeelding ]
In het rood, hij is écht mooi. En hij staat me goed!(ook belangrijk)
Nu nog ergens geld vandaan toveren!
Neh!quote:
quote:Op vrijdag 16 november 2007 23:56 schreef nightfall het volgende:
[..]
ik ben er erg benieuwd wat jij dan NIET mooi vind
ik heb ze met een compleet 19' setje overgenomen voor een mooi prijsje,. maar ik zoek een strak metal geluid en die bakken geven alleen maar een korrelig bleus of rauw motorheadgeluid,. ik heb er nog nooit mee opgetreden,. waren al zo toen ik ze kocht,. volgens mij zijn ze mishandelt en sexueel misbruikt.quote:Op vrijdag 16 november 2007 23:58 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
maar serieus hoe heb je dat ding zó verrot gekregen
The Messiah!quote:Op vrijdag 16 november 2007 23:31 schreef Deansensitized het volgende:
[..]
Snel, een plaatje om het goed te maken
[ afbeelding ]
De speakers.quote:Op vrijdag 16 november 2007 23:45 schreef nightfall het volgende:
zeg,. ik heb een cabinetje op marktplaats gegooid en krijg echt idioot veel reacties, iemand enig idee wat er zo interessant is aan dat ouwe ding?
Als je in één keer je bestelling doet bij Nightfall, krijg je er mooi een vintage verpakking bij.quote:Op zaterdag 17 november 2007 04:22 schreef brother52 het volgende:
[..]
De speakers.
Deze komen uit de jaren '70 toen het nog Rola Celestion was. Betere G12H30's zijn er imo niet.
Hoeveel vraag je trouwens voor 2 losse speakers? Ik zoek er nl nog een paar.![]()
Is fatsoenlijk richten voor een fotograaf nog te moeilijkquote:Op vrijdag 16 november 2007 21:47 schreef Deansensitized het volgende:
Speciaal voor Dribbel_
[ afbeelding ]
Hoezo?? Mooie foto toch?quote:Op zaterdag 17 november 2007 11:25 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Is fatsoenlijk richten voor een fotograaf nog te moeilijk [afbeelding]
Naja, ok....quote:Op zaterdag 17 november 2007 12:11 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Kijk eens naar de linkerzijkant van de foto... [afbeelding]
Ma-ma... niban desukedo, sugoideshita... Volgens mij waren we een goede tweede. Toffe Haan is door. We hadden als commentaar dat we vooral veel bliezen en dat het geluid nog wat weinig definitie heeft. Nu ik de tape luister kan ik me daar prima in vinden, dus daar moeten we aan werkenquote:Op zaterdag 17 november 2007 11:17 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
How did it go, Doodkapje-sama?.
Coolquote:Op zaterdag 17 november 2007 13:12 schreef Doodkapje het volgende:
[..]
Ma-ma... niban desukedo, sugoideshita... Volgens mij waren we een goede tweede. Toffe Haan is door. We hadden als commentaar dat we vooral veel bliezen en dat het geluid nog wat weinig definitie heeft. Nu ik de tape luister kan ik me daar prima in vinden, dus daar moeten we aan werken
Optreden was leuk, veel volk meegenomen... Ik doe straks wel een youtube upload van Laundry Man voor de liefhebbers... eerst even uitbrakken
Eerst op spelen, dan miepen.quote:Op zaterdag 17 november 2007 13:15 schreef Metalfreak het volgende:
Zag laatst bij Feedback zo'n Baby Z hangen, dacht echt dat ze een Explorer wat te heet gewassen hadden
Yardbirds of een andere versie?quote:Op zaterdag 17 november 2007 21:39 schreef SNArky het volgende:
Owwww, smokestack lightning! Wooohooo!
Nee, van Howling Wolf zelf natuurlijkquote:Op zaterdag 17 november 2007 23:20 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Yardbirds of een andere versie?.
Ik geloof dat The Yardbirds ooit een opname gemaakt hebben van een gig die zij hadden met Howling Wolf.quote:Op zondag 18 november 2007 09:11 schreef SNArky het volgende:
[..]
Nee, van Howling Wolf zelf natuurlijk.
Zou goed kunnen hoor, Howling Wolf is in 1976 overleden.quote:Op zondag 18 november 2007 12:02 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Ik geloof dat The Yardbirds ooit een opname gemaakt hebben van een gig die zij hadden met Howling Wolf.
Tenzij het een andere bluesarties wat..
Dat heerscht! Gefeliciunit!quote:Op zondag 18 november 2007 13:14 schreef Aresdreams het volgende:
gister optreden was VET!
echt wel genoten, vooral dat de mensen die er waren en de bandjes ervoor ook gezien hadden, ons toch een van de betere bands vonden, en dat al voor een eerste optreden
Wat enorm lelijk. Indieguitars, die naam alleen al.quote:
Dan ben je tof.quote:Op zondag 18 november 2007 15:06 schreef Deansensitized het volgende:
Als ik nou roep dat ik hem ook wel cool vind
Ben benieuwd naar YouTube filmpje!quote:Op zaterdag 17 november 2007 13:12 schreef Doodkapje het volgende:
[..]
Ma-ma... niban desukedo, sugoideshita... Volgens mij waren we een goede tweede. Toffe Haan is door. We hadden als commentaar dat we vooral veel bliezen en dat het geluid nog wat weinig definitie heeft. Nu ik de tape luister kan ik me daar prima in vinden, dus daar moeten we aan werken
Optreden was leuk, veel volk meegenomen... Ik doe straks wel een youtube upload van Laundry Man voor de liefhebbers... eerst even uitbrakken
Ben aan het converteren... 1 uur en 20 minuten voor 2 minuten videoquote:
op line6.com kun je de manuals downloaden en dna moet je ff kijken op "saving presets" ofzoietsquote:Op zondag 18 november 2007 18:44 schreef Cudles het volgende:
Ik heb gister een 15 watt Line6 Spider III gekocht, en je kan er zeker veel verschillende geluiden meekrijgen met die 4 channels (clean,crunch,metal & insane). Maar als ik em uit zet of van channel verander en weer terug zet krijg ik weer irritante geluiden. Ik wil gewoon een mooi jazz geluid op clean en op Crunch bijvoorbeeld Neil Young/Rory Gallagher-sound. Ik heb er de ballen verstand van. Iemand tips of een link naar een site met uitleg?![]()
Oh ja, er zitten ook nog 2 draai knopen op voor Chorus Flange/Phaser/Tremelo en Sweet Echo/Tape Echo/Reverb. Eerst had ik zo'n Squier Amplifier die 4 x in mij 15 watt spider past dus ik ben hier opzich wel blij mee.
[ afbeelding ]
Kan je een paar leuke foto's maken als je hem hebt?quote:Op zondag 18 november 2007 15:42 schreef guitarist.nl het volgende:
[..]
Dan ben je tof.
Op die foto ziet hij er idd vét kut uit! Maar hij is echt tof.
Keep on Rocking in the free world opzetquote:Op zondag 18 november 2007 18:44 schreef Cudles het volgende:
Neil Young
Epi SG'squote:
Tja de Tony lommy is idd wel mooier maar ook een stuk duurder ..........quote:Op zondag 18 november 2007 22:22 schreef Deansensitized het volgende:
[..]
Epi SG's
Enige jammere aan die gothics is dat logo op de headstock en het 12e fret.
*En ik ben van mening dat hij wel wat voor de muziek heeft betekend.quote:Op zondag 18 november 2007 22:23 schreef allsystemshalt het volgende:
[..]
Tja de Tony lommy is idd wel mooier* maar ook een stuk duurder ..........
jezelf quoten isquote:Op zondag 18 november 2007 22:24 schreef allsystemshalt het volgende:
[..]
*En ik ben van mening dat hij wel wat voor de muziek heeft betekend.
Je onderschriftquote:Op zondag 18 november 2007 22:25 schreef allsystemshalt het volgende:
[..]
jezelf quoten is [afbeelding] [afbeelding]
[afbeelding]
Dit is nog een klein instructie filmpje van de gitaar, uit de reacties op tweakers gehaaldquote:Goed nieuws voor gitaarspelende tweakers: Gibson zet begin december een zichzelf stemmende versie van het legendarische Les Paul-model in de winkel, onder de naam Robot Guitar.
...
Ik vind em eigelijk heel stoerquote:Op zondag 18 november 2007 23:07 schreef Xylon het volgende:
Volgens mij is het nier nog niet ter sprake gekomen, maar Gibson bouwt een zelfstemmende gitaar![]()
[..]
Dit is nog een klein instructie filmpje van de gitaar, uit de reacties op tweakers gehaald.
En nog bedankt voor de info mbt het stemapparaat![]()
Dat is al jaren oud hoorquote:Op zondag 18 november 2007 23:07 schreef Xylon het volgende:
Volgens mij is het nier nog niet ter sprake gekomen, maar Gibson bouwt een zelfstemmende gitaar![]()
[..]
Dit is nog een klein instructie filmpje van de gitaar, uit de reacties op tweakers gehaald.
En nog bedankt voor de info mbt het stemapparaat![]()
Je poot op de 12e fret zetten en kijken of het klopt ?quote:Op zondag 18 november 2007 23:57 schreef -Menn0- het volgende:
Hoe kom ik er achter of mijn gitaar nog goed ge-intoneerd is?
Of het klopt.. Nou bedanktquote:Op zondag 18 november 2007 23:59 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Je poot op de 12e fret zetten en kijken of het klopt ?
Een E open snaar moet op je 12e fret dus ook die E zijn.quote:Op maandag 19 november 2007 00:12 schreef -Menn0- het volgende:
[..]
Of het klopt.. Nou bedankt
Of wat klopt?!![]()
Ja dan kunnen we het tenminste weer over elkaars bed hebben.quote:Op maandag 19 november 2007 00:16 schreef Zyggie het volgende:
Je zou eventueel kunnen overwegen jezelf er toe te zetten deze vrij specifiek te noemen wil naar kennis om te zetten in een zoekopdracht op een van de grotere zoekmachines, waartoe ik Google als de voornaamste kandidaat aanschouw.
Iesch een belangrijk onderdeel van 't leven.quote:Op maandag 19 november 2007 01:16 schreef -Menn0- het volgende:
[..]
Ja dan kunnen we het tenminste weer over elkaars bed hebben.
Wat Dribbel_ zegtquote:Op maandag 19 november 2007 00:19 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Een E open snaar moet op je 12e fret dus ook die E zijn.
Je kan ook de harmonic van je 12e fret nemen en dan je 12e fret spelen dan meot die precies hetzelfde klinken.
1e methode is makkelijskte gewoon met stemapparaat erbij
Helaas is geluidskwaliteit met filmpjes zo vaak niet geweldigquote:Op zondag 18 november 2007 22:39 schreef Doodkapje het volgende:
Enfin,... Laundry Man http://nl.youtube.com/watch?v=cPhmsVBq4Ng
Tof! Leuk liedje ook.quote:Op zondag 18 november 2007 22:39 schreef Doodkapje het volgende:
Juist!quote:Op maandag 19 november 2007 09:36 schreef Aresdreams het volgende:
en als ie te laag is, moet de snaar korter worden, en als ie te hoog is moet de snaar langer worden, toch?
en dat is te doen doormiddel van het zadeltje naar voren of naar achteren te bewegen
Coolquote:Op zondag 18 november 2007 22:39 schreef Doodkapje het volgende:
[historicus-modus]quote:Op maandag 19 november 2007 01:16 schreef -Menn0- het volgende:
[..]
Ja dan kunnen we het tenminste weer over elkaars bed hebben.
Zonder enig nut.quote:Op maandag 19 november 2007 10:29 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Cool
was dat nou dat sms scherm ?
Common typoquote:Op maandag 19 november 2007 10:29 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
[historicus-modus]
In de middeleeuwen was het bed het centrale meubelstuk van een (rijker) huishouden. Zitkamer en slaapkamer van de heer waren vaak dezelfde ruimte. Bedden waren vaak huuuuuuuuge (groter dan nu) en rijkelijk versierd. Overdag dienden zij als bank en 's nachts sliep men er in.
Vandaar dat het een zeer legitiem onderwerp is hier. Want...gitaarspelen is de kern hier en in de middeleeuwen had men waarschijnlijk op bed gitaar gespeeld (luit luid dan waarschijnlijk)!.
[/historicus-modus]
Solo's!quote:Op maandag 19 november 2007 10:43 schreef Aresdreams het volgende:
jeej, op de myspace van tiara nu ook een filmpje
Jawel!quote:Op maandag 19 november 2007 10:48 schreef Aresdreams het volgende:
klinken ze een beetje? haha
Ja, dat dacht ik al, maar het is erg foei desondanks.quote:Op maandag 19 november 2007 11:03 schreef Aresdreams het volgende:
tja.. das de zanger van de andere band, en die kent die teksten nog niet echt, vandaar
hopelijk dat ie ze volgend optreden wel kent...
Mallootquote:
"Ik speel veilig of ik speel niet"quote:Op maandag 19 november 2007 11:25 schreef Aresdreams het volgende:
haha, oke dan
eluveitie is wel cool
was trouwens pas de eerste giggecombineerd met 2 bands omdat we nog te weinig matteriaal hebben, de 16e pas de 2e
en ja, het liep 2 uur uit
en ja, het is idd belangrijk om uit te kijken...
maar geen bleod gezien, dus komt wel goed, zoniet, tja, dan merken we het vanzelf wel weer
ach, veilig spelen deed ik wel... niet eens me draadloos gebruikt... maar wat een ruk podium geluid, hoorde mezelf niet eensquote:Op maandag 19 november 2007 11:36 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
"Ik speel veilig of ik speel niet".
afhankelijk wat je wilt spelen he?quote:Op maandag 19 november 2007 11:37 schreef Principessa.Farfalla het volgende:
Thx allemaal!
Powerchord?
En moet je een akkoord 1x aanslaan en dan het volgende of heel vaak
(ja ben echt een noobie, maar mèt gitaar)
Powerchord bestaat uit een grondtoon, een kwint en een octaaf (soms ook zonder octaaf). Heb je maar 3 snaren voor nodig.quote:Op maandag 19 november 2007 11:37 schreef Principessa.Farfalla het volgende:
Thx allemaal!
Powerchord?
En moet je een akkoord 1x aanslaan en dan het volgende of heel vaak
(ja ben echt een noobie, maar mèt gitaar)
Powerchordquote:
Het zullen de hormonen geweest zijn.quote:Op maandag 19 november 2007 11:50 schreef guitarist.nl het volgende:
- Verdomme, doe ik quote in plaats van edit.-
Wat zei ze nou over moeilijke termen man. Doe moeilijkquote:Op maandag 19 november 2007 11:43 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Powerchord bestaat uit een grondtoon, een kwint en een octaaf (soms ook zonder octaaf). Heb je maar 3 snaren voor nodig.
Bijv: op de E6 pak je de 5de fret, op de A de 7de en op de D ook de 7de. Dan heb je een power chord in A..
Heel simpel. Beetje de standaard in rock en zeker muzikanten die met distortion spelen, want als je volle akkoorden pakt met distortion wordt het modderig.
Hoe vaak je een akkoord moet pakken hangt af van de compositie..
Als de componist verzonnen heeft dat je 2 minuten lang met een Em akkoord moet hakken, dan moet je hem wel meerdere keren aanslaan, ja..
Powerchords:
1
2
3D|2 3 4 5 7
A|2 3 4 5 7
E|0of 1of 2of 3of 5 of ...
DVD's moet je gewoon rippen... omwille van copyrights geneuzel, moet je maar even zelf naar programma's zoeken, maar het komt er op neer dat je van je DVD een avi maakt. Met Windows media converter zet je het om naar wmv (vanwege de grootte en compatibiliteit met youtube) en kun je het uploaden. En ja... ook daar zijn tutorials voor..quote:Op maandag 19 november 2007 10:11 schreef Cynic het volgende:
[..]
Tof! Leuk liedje ook.
Hoe heb je dat nu gedaan? Ik wil eigenlijk ook een optreed-filmpje van dvd halen en op youtube zetten maar ik heb geen idee hoe....
Ik heb het inmiddels voor elkaar!quote:Op maandag 19 november 2007 11:59 schreef Doodkapje het volgende:
[..]
DVD's moet je gewoon rippen... omwille van copyrights geneuzel, moet je maar even zelf naar programma's zoeken, maar het komt er op neer dat je van je DVD een avi maakt. Met Windows media converter zet je het om naar wmv (vanwege de grootte en compatibiliteit met youtube) en kun je het uploaden. En ja... ook daar zijn tutorials voor..
Ik heb het van mijn DV-cam naar avi omgezet...
quote:
Moeten we dat nog zeggen ook?? Je kent ons inmiddels tochquote:Op maandag 19 november 2007 13:06 schreef Witchfynder het volgende:
Principessa is een chick btw (principessa zijnde Italiaans en Roemeens voor prinses). Helaas weer zonder foto!.
Ik vind, er moet een regel komen dat vrouwspersonen die zich in dit topic begeven, zich verplicht beeldelijk moeten vertonen, vergezeld door hun zessnaar. Wie stemt in met deze motie?.
Heb je überhaupt al ervaring met muziek?quote:Op maandag 19 november 2007 13:16 schreef Principessa.Farfalla het volgende:
ik heb geen geld voor les
heb wel stap voor stap video's ergens liggen..
en heel veel bladmuziek
maar weet niet zeker of t voor piano of gitaar is
Les in wat?quote:Op maandag 19 november 2007 13:53 schreef Principessa.Farfalla het volgende:
Ja.. Heb 10 jaar lang les gehad![]()
Staat er meestal op. Als je twee balken zien met boven de viool- of g-sleutel (lijkt een beetje op een g ookquote:Op maandag 19 november 2007 13:16 schreef Principessa.Farfalla het volgende:
ik heb geen geld voor les
heb wel stap voor stap video's ergens liggen..
en heel veel bladmuziek
maar weet niet zeker of t voor piano of gitaar is
Jij wilt mensen meteen afschrikken he?quote:Op maandag 19 november 2007 11:43 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Powerchord bestaat uit een grondtoon, een kwint en een octaaf (soms ook zonder octaaf). Heb je maar 3 snaren voor nodig.
Bijv: op de E6 pak je de 5de fret, op de A de 7de en op de D ook de 7de. Dan heb je een power chord in A..
Heel simpel. Beetje de standaard in rock en zeker muzikanten die met distortion spelen, want als je volle akkoorden pakt met distortion wordt het modderig.
Hoe vaak je een akkoord moet pakken hangt af van de compositie..
Als de componist verzonnen heeft dat je 2 minuten lang met een Em akkoord moet hakken, dan moet je hem wel meerdere keren aanslaan, ja..
Alleen big band/swing kan ik waarderen. Andere jazz word ik maar onrustig van.quote:Op maandag 19 november 2007 14:14 schreef Aresdreams het volgende:
maar je bent een hardcore student die niets uit zijn lessne wil leren?
Haha, dat zeg ik ook altijd bij Jazz, maar van die lounge-achtige jazz vind ik dan weer wel mooiquote:Op maandag 19 november 2007 14:29 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Alleen big band/swing kan ik waarderen. Andere jazz word ik maar onrustig van..
Message in a bottle is wel leuk...quote:Op maandag 19 november 2007 14:31 schreef Dupje het volgende:
Ohh trouwens, vandaag zei mn gitaardocent dat ik al veel wist van basgitaarMaar dat ik alleen nog goed moet leren dempen. En nu raadt ie me aan om reggae te gaan spelen, heeft iemand een idee waar ik mee kan beginnen?
Had als optie Bob Marley.
Hij vond ook The Police een goeie, want zitten leuke basloopjes in... Iemand die daar iets van heeft gespeeld ofzo?
Voor bas ook best makkelijk:quote:Op maandag 19 november 2007 14:34 schreef Doodkapje het volgende:
[..]
Message in a bottle is wel leuk...
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 | e Q h e Q h e ]+-----+--------+--------+ |4:---|*-------|---4---*| |4:-4-|*-4-0-2-|-2---4-*| +-----+--------+--------+ CHORUS: e e e e e e e e e e e q e e e 2 e e e e e e e e e e e e e e e e 3 +------------------+----------------+------------------+------------------+ |*-----------------|---------------*|*-4-4-4-4-4-4-4-7-|-0-0-0-0-0-0-0-7-*| |*-0-0-0-0-0-0-0-0-|-5-5-5-7-7-7-7-*|*-----------------|-----------------*| +------------------+----------------+------------------+------------------+ q q Q e e q e q e e 3 w+ w +----------+--------------+---+---+ |*---------|---------R---*|---|---| |*-4-4-4-4-|-0-0-0-------*|---|---| +----------+-------4---4--+-2-+-2-+ |
Deze is voor de bassmastersquote:Op maandag 19 november 2007 14:39 schreef Dupje het volgende:
[..]
Voor bas ook best makkelijk:
[ code verwijderd ]
Weet iemand wat die letters betekenen?
En wist even niet hoe ik de tabs duidelijk kon krijgen zonder ze in een code tag te zetten...
Daar baal ik ook van. Had je denk ik wel een gastrol kunnen hebben bij ons.quote:Op maandag 19 november 2007 14:57 schreef Doodkapje het volgende:
[..]
Deze is voor de bassmasters
F*ckerdef*ckf*ckf*ck,... ik baal dat ik geen shamisen heb gekocht toen ik in Japan was![]()
http://nl.youtube.com/watch?v=w5rs7pfZuPs
Stimmt. Maar wat e, Q en w+ nou zijn. Dacht nog speelvingers ofzo, maar dat slaat ook nergens op. Hmmm.quote:Op maandag 19 november 2007 14:58 schreef Aresdreams het volgende:
ik gok dat een R een rust is
Ik stond al in de winkel met zo'n ding in de hand,... de verkoper zei dat het wel moeilijk was om te leren, maar ik ben vrij autodidactisch ingesteld, dus misschien had ik het gewoon moeten doenquote:Op maandag 19 november 2007 15:00 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Daar baal ik ook van. Had je denk ik wel een gastrol kunnen hebben bij ons..
Ik ga nog ff kijken voor die letters, want het zegt me nu echt 0,0.
zoiets als: nooit naar verkopers luisteren?quote:Op maandag 19 november 2007 15:06 schreef Doodkapje het volgende:
[..]
Ik stond al in de winkel met zo'n ding in de hand,... de verkoper zei dat het wel moeilijk was om te leren, maar ik ben vrij autodidactisch ingesteld, dus misschien had ik het gewoon moeten doen
Idd. Wat kost zo'n jetser?quote:Op maandag 19 november 2007 15:06 schreef Doodkapje het volgende:
[..]
Ik stond al in de winkel met zo'n ding in de hand,... de verkoper zei dat het wel moeilijk was om te leren, maar ik ben vrij autodidactisch ingesteld, dus misschien had ik het gewoon moeten doen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |