Ik ben drie keer een beetje halfbewust door rood gereden, nou ja, laten we zeggen: er 3 x voor beboet.quote:Op zaterdag 17 november 2007 12:39 schreef Treinhomo het volgende:
[..]
Als je bewust door rood rijdt ben je sowieso een ontzettende paardenlul.![]()
quote:Op zaterdag 17 november 2007 14:01 schreef Treinhomo het volgende:
[..]
Je hebt geen binnenspiegel ? [ afbeelding ]
Inderdaadquote:Op vrijdag 16 november 2007 23:18 schreef Jurgen21 het volgende:
Als jij je gewoon keurig aan de maximumsnelheid houdt krijg je niet eens een boete. Ondergetekende houdt zich zelden aan de maximumsnelheid, maar gaat dan ook niet zeuren als hij weer een envelop van het CJIB ontvangt![]()
Neemt niet weg dat het schandalig is dat de overheid de boetes aangrijpt om op andere plaatsen de gaten in de begroting te dichtenquote:Op dinsdag 11 december 2007 21:43 schreef du_ke het volgende:
Inderdaad. Als ik te hard rijdt doe ik dat over het algemeen welbewust en is een boete niet meer dan terecht wanneer ik gepakt wordt.
Net als wanneer ik zonder licht fiets b.v.
Enkel voor Marokkanen.quote:Op dinsdag 11 december 2007 22:58 schreef pfaf het volgende:
Ik dacht dat 'men' tegenwoordig voor strenger straffen was?
Het moet per onderwerp beoordeeld worden natuurlijkquote:Op dinsdag 11 december 2007 23:03 schreef Jurgen21 het volgende:
Mooi hé: degenen die het hardst roepen dat het gedoogbeleid moet worden afgeschaft, willen nu verkeersovertredingen gaan gedogen
Ja alle kentekenplaten met een gele M moeten een extra boete krijgenquote:Op dinsdag 11 december 2007 23:06 schreef pfaf het volgende:
[..]
Ach so! Wellicht een idee om een extra type kentekenplaat in te voeren?
Dus je bent alleen voor boete's die jou goed dunken. Mmmhhkay. Hoe bepaal je bv. onnodig links rijden ... 10 seconden is teveel? 2 ? 1? bumperkleven ... 2 seconden niet doen, 100 euro boete? Waarom snelheid niet?quote:Op woensdag 12 december 2007 10:11 schreef Elfletterig het volgende:
Ik ben niet echt tegen verkeersboetes, maar wel tegen het gevolg dat de automobilist een melkkoe wordt. Bij verkeersboetes zou de nadruk veel meer op asociaal of gevaarlijk weggedrag moeten liggen, zoals bumperkleven, niet-handsfree bellen, voorrangsregels negeren, geen richting aangeven, onnodig links rijden, inhaalverbod overtreden (vrachtwagens) en over een verdrijvingsvlak rijden.
Helaas ligt de nadruk puur op snelheid en om het erger te maken, wordt er vooral geflitst op plekken waar de verkeersveiligheid helemaal niet in het geding is. Ik pleit dus voor een andere focus bij het heffen van verkeersboetes.
In het geval van verkeersboetes bepaal je zelf of je een melkkoe wordt. Als jij je gewoon aan de regels houdt wordt er niet aan jou gemolken.quote:Op woensdag 12 december 2007 10:11 schreef Elfletterig het volgende:
Ik ben niet echt tegen verkeersboetes, maar wel tegen het gevolg dat de automobilist een melkkoe wordt. .
En als de regels veranderen?quote:Op woensdag 12 december 2007 10:36 schreef LangeTabbetje het volgende:
In het geval van verkeersboetes bepaal je zelf of je een melkkoe wordt. Als jij je gewoon aan de regels houdt wordt er niet aan jou gemolken.
En wat nu als er in een libertarische samenleving een private snelweg wordt aangelegd, waarbij de eigenaar van die weg een contractuele boete voor te hard rijden bedingt met de gebruikers? Bijvoorbeeld: geflitst met 10 km/h te hard is 100 euro. Vind je dat dan ook onrechtvaardig? Zou je zelf over zo'n weg rijden?quote:Op woensdag 12 december 2007 10:18 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Dus je bent alleen voor boete's die jou goed dunken. Mmmhhkay. Hoe bepaal je bv. onnodig links rijden ... 10 seconden is teveel? 2 ? 1? bumperkleven ... 2 seconden niet doen, 100 euro boete? Waarom snelheid niet?
Ik ben voor helemaal geen boete's.
Welke (bijvoorbeeld) snelheidsregels zijn veranderd ? De hoogte van de boetes zijn wel veranderd. Zo is bijvoorbeeld 5 km te hard op de snelweg verlaagd vorig jaar.quote:
nee dan kies ik een andere weg.quote:Op woensdag 12 december 2007 11:07 schreef Pool het volgende:
En wat nu als er in een libertarische samenleving een private snelweg wordt aangelegd, waarbij de eigenaar van die weg een contractuele boete voor te hard rijden bedingt met de gebruikers? Bijvoorbeeld: geflitst met 10 km/h te hard is 100 euro. Vind je dat dan ook onrechtvaardig? Zou je zelf over zo'n weg rijden?
Je drukt het gaspedaal toch zelf in ? Of doet Wouter Bos dat ook voor jou ?quote:Op woensdag 12 december 2007 13:44 schreef DS4 het volgende:
Als je de bonnenmachine wil stoppen moet je iedere bekeuring aanvechten tot aan Hof Leeuwarden. Dan levert geen enkele boete meer geld op.
Alleen: de meeste mensen zijn lui en betalen gewoon. Iedere actie is gedoemd te mislukken omdat automobilisten zich nu eenmaal laten uitzuigen.
Ik ben niet tegen boetes an sich, maar wel tegen boetes ter dekking van financieringstekorten, daar deze per definitie illegaal zijn.quote:Op woensdag 12 december 2007 13:48 schreef LangeTabbetje het volgende:
Je drukt het gaspedaal toch zelf in ?
Zou je een duurdere weg kiezen waar je niet beboet wordt bij te hard rijden? Of zou je een goedkopere weg kiezen waar je wel beboet wordt bij te hard rijden?quote:Op woensdag 12 december 2007 13:46 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
nee dan kies ik een andere weg.
Dat waag ik ernstig te betwijfelen.quote:Op woensdag 12 december 2007 15:11 schreef Pool het volgende:
Ik zou zelf de tweede weg kiezen. Die is veiliger
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |