Uhmz.. merk/type kan ik helaas niet zeggen omdat ik blanco ben op dat gebied. Hoeft van mij dus ook niet van een specifiek merk te zijn als ik er maar stopcontacten en netwerkaansluiting in kan plaatsen.quote:Op donderdag 15 november 2007 17:34 schreef TheOneAndOnly het volgende:
noem eens een merk en type?
van geel, stago?
etc etc
Merk, type, soort en kleur zijn dan wel handig om te weten.quote:Op donderdag 15 november 2007 17:22 schreef Oesie het volgende:
Na wat klustopics geplaatst te hebben komt mijn huisje in de afrondingsfase en ben ik nu op zoek naar een stukje wandgoot systeem (wat je veel bij bedrijven ziet).
Dit omdat ik in een oud huis zit en er dus niet genoeg stopcontacten zijnEnfin, in het wandgoot systeem moeten dus wat stopcontacten komen en een netwerkaansluiting en dit per kamer. Het systeem wat ik zoek wordt bijna alleen maar aan bedrijven geleverd en kan je dus niet particulier kopen bij de karwei ofzo.
Nu vroeg ik me af of er misschien users zijn die aan een paar reststukjes kunnen komen. Aangezien ik het niet over de helelengte van een kamer wil toepassen maar een staander wil maken. Dus aan resstukjes van 50 CM heb ik waarschijnlijk genoeg. Is er iemand die me hiermee kan helpen
Ik ben even bij de plaatstelijke elektro boer geweest die in principe niet aan particulieren levert. Hij had wel een reststukje staan alleen dat mocht niet mee. Vanmiddag ben ik teruggebeld dat mijn wensen 550 EUR kostenquote:Op donderdag 15 november 2007 17:50 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
Merk, type, soort en kleur zijn dan wel handig om te weten.
Om maar even een balletje op te gooien; heb je het al contact gehad met een elektrotechnische installateur in de omgeving ?![]()
Bij http://www.elektroonline.nl/elektro/ kun je als particulier ook kopen. Ik zou zo ie zo kiezen voor een kunstof goot; dat is immers voor de doe het zelver makkelijker te monteren en je hoeft de goot dan niet te aarden. Iets wat je bij een metalen goot wel moet doen.
Hou ook rekening dat je data bekabeling en stroom niet bij elkaar in mag leggen in de goot en dat daar een scheidingschot in gemonteerd moet worden; ja ook als dit maar een stukje van 50 cm betreft![]()
merk komt me bekend voor, heb ik denk ik nog wel een stukje van op zolder liggen..quote:Op donderdag 15 november 2007 18:03 schreef Oesie het volgende:
Dit is eigenlijk gezegd wat ik zoek maar dan in het wit.
[ afbeelding ]
Thanks, PM-ed. Prijs was gebaseerd op 2 meter goot inc stopcontacten e.d.quote:Op donderdag 15 november 2007 18:06 schreef jagermaster het volgende:
dan zal het waarschijnlijk niet een stukje goot zijn maar heel veel goot. PM me anders ff wat je precies wil hebben dan kan ik ff kijken wat ik hier heb liggen..
dit is het systeem van thealit kost een fortuin en dan heb je ook wat.quote:Op donderdag 15 november 2007 18:03 schreef Oesie het volgende:
Dit is eigenlijk gezegd wat ik zoek maar dan in het wit.
[ afbeelding ]
Kan me niet indenken dat een stukje van 2 meter ¤ 550,- euro's kostquote:Op donderdag 15 november 2007 17:58 schreef Oesie het volgende:
[..]
Ik ben even bij de plaatstelijke elektro boer geweest die in principe niet aan particulieren levert. Hij had wel een reststukje staan alleen dat mocht niet mee. Vanmiddag ben ik teruggebeld dat mijn wensen 550 EUR kosten
Stopcontacten en netwerkaansluitingen inbegrepen... dus dat verklaart het e.e.a. Op welke site zit je nu te kijken voor die prijzen... wan Tehalit hoeft het van mij niet perse te zijn. Ben in principe op zoek naar de goedkoopst mogelijke oplossing.. en anders moet ik zelf maar een behuizing makenquote:Op donderdag 15 november 2007 18:26 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
Kan me niet indenken dat een stukje van 2 meter ¤ 550,- euro's kost![]()
Metaal - Stago
- Wandgoot wit-creme 2m 110mm x 52mm
Merk: Stago
¤ 81,73 inclusief btw
Kunstof - Tehalit
- Wandgoot wit 2m 110mm x 70mm
Merk: Tehalit
¤ 37,58 inclusief btw
Moet je alleen nog een eventueel eindstuk + deksel en enkele wandcontactdozen scoren
Hoeveel netwerkaansluitingen wil je maken ? Cat 5 / 6 / 7 ?quote:Op donderdag 15 november 2007 18:50 schreef Oesie het volgende:
[..]
Stopcontacten en netwerkaansluitingen inbegrepen... dus dat verklaart het e.e.a. Op welke site zit je nu te kijken voor die prijzen... wan Tehalit hoeft het van mij niet perse te zijn. Ben in principe op zoek naar de goedkoopst mogelijke oplossing.. en anders moet ik zelf maar een behuizing maken![]()
- netwerkaansluitingen, CAT6, per staander één unit waar er twee in passenquote:Op donderdag 15 november 2007 19:06 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
Hoeveel netwerkaansluitingen wil je maken ? Cat 5 / 6 / 7 ?
Hoeveel dubbele wandcontactdozen wil je plaatsen ?
Laat ik even van een stalen wandgoot uitgaan. Daar heb ik ook vaker meegewerkt dus ook meer kijk opquote:- netwerkaansluitingen, CAT6, per staander één unit waar er twee in passen
- dubbele wandcontactdozen, minimaal twee per staander
Als ik erachter kom dat het een beetje betaalbaar is ga ik het tot in detail uitwerken... dit is de groffe opzet.
En dat maal 2... ¤ 364,- :quote:Op donderdag 15 november 2007 20:19 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
Laat ik even van een stalen wandgoot uitgaan. Daar heb ik ook vaker meegewerkt dus ook meer kijk op
- WGX-U120/65 WANDGOOT 120/65 1013 - 3 meter
¤ 76,41
- Wandgoot deksel - Wordt geleverd in lengten van 1,5 meter
2 x ¤ 14,04 = ¤ 28,08
- Eindplaat; om de bovenkant van de goot dicht te maken; ervan uitgaande dat je ze rechtop zet
2 x ¤ 10,32 = ¤ 20,64
- Dubbele inbouwdoos voor stago wandgoot
2 x ¤ 8,18 = ¤ 16,36
- Enkele inbouwdoos voor stago wandgoot
2 x ¤ 3,72 = ¤ 7,44
--------------------------------
Goot + toebehoren : ¤ 148,93
Dan heb je een stalen kabelgoot (wel zonder scheidingsschot) met deksel en eindstukken met 2 dubbele inbouwdozen om wandcontactdozen te plaatsen en 1 enkele inbouwdoos om een netwerkaansluiting van te maken.
Neem ik nu een willekeurig merk type en kleur schakelmateriaal (want in die inbouwdozen kun je alle soorten inbouwschakelmateriaal (die geschikt zijn voor ring montage) plaatsen die verkrijgbaar zijn.
Peha schakelmateriaal standaard creme
Wandcontactdozen met aarde
4 x ¤ 3,15 = ¤ 12,60
Dubbel afdekraam creme
2 x ¤ 2,34 = ¤ 4,68
Enkelv. afdekraam creme
2 x ¤ 1,37 = ¤ 2,74
UTP outlet 2 voudig
2 x ¤ 3,64 = ¤ 7,28
Kapjes voor de utp outlets (2 voudig
2 x ¤ 2,94 = ¤ 5,88
--------------
Totaal schakelmateriaal : ¤ 33,18
Goot + schakelmateriaal : ¤ 148,93 + ¤ 33,18 = ¤ 182,11 incl. btw![]()
Komt alleen nog een dosis handigheid, beetje kabel en 4 cat 6 aansluitblokjes bij kijken en dan heb je het voor twee zuilen van 1,5 compleet.
Prijzen zijn van : http://www.elektroonline.nl/elektro/![]()
Daar komen nog de kosten voor de draden, aardingsmateriaal en Cat 6 aansluiblokjes en tussenschot bij.quote:
Zo duur is dat niet. Ja het is duurder dan werken met buizen en inbouwdozen. Maar als je daar alle prijzen en vooral het werk vergelijk is het niet zo gek.quote:Ik denk dat ik dan zelf maar een kabelgootje ga fabriceren... kan dat gewoon van hout eigenlijk
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |