abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 15 november 2007 @ 12:04:58 #1
159129 Laartje
Cogito ergo sum
pi_54622517
In Genesis 3 heb je de strijdvraag staan in de bijbel, waarbij God en Satan met elkaar om de tafel zitten om te discusseren of Satan echt volgelingen kan krijgen door deze weg te trekken bij God.

Als God op dat moment Satan meteen een helleveeg zou geven, dan zouden de overige engelen misschien twijfelen en later ooit hetzelfde proberen. Om die reden stelt God een deadline waarop ooit een beslissing genomen zal worden. Jammer genoeg beschrijft de bijbel alleen wat er gebeurd als God wint

Meteen na die deadline komt een periode van herstel en daarna het paradijs(uitgaande van dat God wint).

En dan is er een punt waarop God zichzelf ineens realiseert dat hij achter staat. Die klote satan heeft het goed voor elkaar, heel de aarde op 8 mensen na hoeren en snoeren erop los en doen van alles wat hij verboden heeft.

Makkelijke oplossing: Ik laat een idioot een grote boot bouwen, stop er wat dieren in en zet die kraan boven aan zodat het flink gaat regenen. Resultaat: Iedereen dood behalve een verzameling dieren en 8 mensen.

Ik zeg: dat is valsspelen.

Wat vinden jullie?
  donderdag 15 november 2007 @ 12:06:51 #2
13250 Lod
Sapere aude!
pi_54622564
Ik zeg: Gods wegen zijn ondoorgrondelijk.
GNU Terry Pratchett
pi_54622699
Ik zeg: Regen komt niet uit een kraan
It's not about East or West, It's about niggaz and bitches, power and money, riders and punks. Which side are you on?
pi_54622708
Wil God kwaad voorkomen, maar kan hij niet? Dan is hij niet almachtig. Kan hij wel, maar wil hij niet? Dan is hij kwaadaardig.

ik vond het wel een heel treffende uitspraak
The fact that Faith moves mountains is wonderful
but whose mountains does it move and for what reason is more important....
  donderdag 15 november 2007 @ 12:15:22 #5
87680 Mirel
Mirel wil een bongophone.
pi_54622733
Er is helemaal geen god, gekkerd
When all else fails, you always have delusion.
pi_54622824
- edit: reageren is niet verplicht -

[ Bericht 82% gewijzigd door #ANONIEM op 15-11-2007 12:24:49 ]
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  donderdag 15 november 2007 @ 12:25:38 #7
118058 Bastian
Flush the Leviathans!
pi_54622915
Hoezo valsspelen?
God is de grote baas, als hij iets wil doen doet hij het toch gewoon?
Where the weak are strong, singing their songs!
pi_54622933
Hebben de users FAQ al gelezen?
quote:
Het wordt hier gewaardeerd als je de dingen die je post ook onderbouwt met argumenten.
Het is dus niet de bedoeling dat je alleen roept: "evolutie is onzin!" of "De ziel bestaat niet!".
Probeer je standpunt te onderbouwen, probeer je medeposters op een gefundeerde manier te overtuigen van jouw ideeën.

[ Bericht 12% gewijzigd door #ANONIEM op 15-11-2007 12:27:09 ]
  Admin donderdag 15 november 2007 @ 12:29:09 #9
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_54622977
Sinds wanneer is de bijbel correct, sinds wanneer ga je daar blindelings vanuit en sinds wanneer bestaat er een God?
En omdat ik je van Trigger moet overtuigen, euhm, omdat ik het zeg.
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.

Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
pi_54623008
quote:
Op donderdag 15 november 2007 12:29 schreef yvonne het volgende:
Sinds wanneer is de bijbel correct, sinds wanneer ga je daar blindelings vanuit en sinds wanneer bestaat er een God?

Neem onze gewaardeerde mod eens serieus!
pi_54623013
quote:
Defineer eens geloof, wanneer is iemand gelovig voor jou?
quote:
pi_54623028
Je kunt pas spreken van valsspelen als je de regels kent. Staan die ook in de bijbel?
pi_54623033
Ik zeg: "leg dit eerst maar even uit".
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  Admin donderdag 15 november 2007 @ 12:38:56 #14
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_54623151
quote:
Op donderdag 15 november 2007 12:31 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Defineer eens geloof, wanneer is iemand gelovig voor jou?
[..]

In ieder geval niet iemand die 20 keer op de knieën gaat voor welke naam dan ook, hele dagen loopt te palaveren over de goedheid van zijn of haar God(je) niet kritisch is en verder nergens voor openstaat.
Verder mag iedereen geloven in Sinterklaas, de kerstman, boedha, AJAX en pindakaas.
Maar kom niet aan met teksten uit een heel oud geschrift waarvan hele delen nooit goed vertaald zijn, het origineel allang verbasterd is en hele volkstammen dit geschrift aanwenden voor eigen gewin om daarna vragen over "valsspelen" te stellen.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.

donderdag 15 november 2007 @ 12:40:35 #15
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_54623174
quote:
hè.. wátt?

Yvonne zegt iets zinnigs

dat werd tijd
Huilen dan.
pi_54623273
Zo kan je het zien.. Maar is natuurlijk wel een goede oplossing.
AFC Ajax - SS Lazio
29 Aug. Mystery Land 2009
pi_54623329
quote:
Op donderdag 15 november 2007 12:38 schreef yvonne het volgende:

[..]

In ieder geval niet iemand die 20 keer op de knieën gaat voor welke naam dan ook, hele dagen loopt te palaveren over de goedheid van zijn of haar God(je) niet kritisch is en verder nergens voor openstaat.
Verder mag iedereen geloven in Sinterklaas, de kerstman, boedha, AJAX en pindakaas.
Maar kom niet aan met teksten uit een heel oud geschrift waarvan hele delen nooit goed vertaald zijn, het origineel allang verbasterd is en hele volkstammen dit geschrift aanwenden voor eigen gewin om daarna vragen over "valsspelen" te stellen.
Maar dan heb je het mijn inziens meer over rituelen die er bij zijn gekomen en niet puur over een geloof, maar een vorm van aanbidden van een macht, zijn twee totaal verschillende dingen, misschien samen te voegen in termen als 'religie' of 'godsdient'.

Maar ik begrijp je punt, gemiddelde gelovige vandaag de dag is traditioneel gelovig, weet niet hoe de statistieken zijn onder Christenen, maar dit gebeuren blijkt extreem veel voor te komen bij moslims. De Joden zijn bijvoorbeeld 52% seculier / atheistisch in dagelijkse leven en omgang, terwijl bij moslims vaak samenhangt van een op ander.

Dogmatisch geloven is inderdaad the bad guy, vooral als uit objectief historisch onderzoek is na te trekken dat de geschriften aanwezig vaak niet origineel zijn of compleet. Maar ja, wat te doen als je geloof zo sterk is - wellicht indoctrinatie - dat je gewoon wat nodig hebt om je geloof mee te uitbreiden?
pi_54623403
Zie je Yvonne, jij daagt me uit, dagen andere users me ook uit..

[ Bericht 19% gewijzigd door #ANONIEM op 15-11-2007 12:51:39 ]
  Admin donderdag 15 november 2007 @ 12:54:32 #19
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_54623488
quote:
Op donderdag 15 november 2007 12:40 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

hè.. wátt?

Yvonne zegt iets zinnigs

dat werd tijd
Doe ik wel vaker, oplettuh

Admin donderdag 15 november 2007 @ 12:55:26 #20
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_54623513
quote:
Op donderdag 15 november 2007 12:50 schreef Triggershot het volgende:
Zie je Yvonne, jij daagt me uit, dagen andere users me ook uit.[ afbeelding ].
Mooi, leven in de brouwerij.

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')