abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_58579224
Die titel slaat zeker op dat gevangenisteam? Leuk verhaal was dat.
  vrijdag 9 mei 2008 @ 17:57:26 #152
17328 methodmich
Nummer 10
pi_58579642
Klopt, was inderdaad dat team.

Zeker een bijzonder verhaal. Haast te onwerkelijk om te geloven. Wel mooi hoe die gasten daarna gingen "analyseren" hoe het geweest was.
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
  Trouwste user 2022 dinsdag 3 juni 2008 @ 15:44:42 #153
7889 tong80
Spleenheup
pi_59092090
DEN BOSCH - Het boek versloeg de mythe. Decennialang was Nederland ervan overtuigd dat de WKfinale van 1974 ten onrechte was verloren. Inmiddels weet iedereen, vier jaar na verschijning van het boek '1974 - Wij waren de besten' van Auke Kok, dat West-Duitsland gewoon goed speelde. En dat de Nederlandse voorbereidingen destijds verre van optimaal waren.

Het was een knappe prestatie van Kok, die tijdens het onderzoek al zeker wist ooit een soortgelijk boek te gaan maken over het Europees kampioenschap van 1988. Wie het resultaat leest, begrijpt dit. Het boek '1988 - Wij hielden van Oranje' laat zien dat tijdens het toernooi de mythe van 1974 een belangrijke rol speelde. De 2-1-winst op West-Duitsland in de halve finale, die eigenlijk de finale was en die voor een ongekend bevrijdend Oranjegevoel in Nederland zorgde: zonder de mythe van 1974 waren deze emoties niet zo hoog opgelopen. Kok beschrijft uitgebreid de reacties destijds en laat in een heldere analyse zien hoe in de jaren na 1974 deze moffenhaat in combinatie met voetbal was gegroeid. Er waren de wekelijkse televisiebeelden van Duits voetbal, er was de economische en sportieve superioriteit van de Duitsers en er was het gekoesterde mythische sentiment van het onrecht van 1974. De optelsom maakte de daad van Ronald Koeman - hij veegde de billen af met het geruilde shirt van Olaf Thon - na de wedstrijd tegen West-Duitsland begrijpelijk.

Deze analyse vormt een onderdeel van een volledige reconstructie van het complete toernooi. Ook voor dit boek sprak Kok weer met veel (direct) betrokkenen, onder wie elf spelers. Maar hoe nauwgezet hij het toernooi heeft onderzocht, tot opzienbarende ontdekkingen komt Kok dit keer niet. De vondst van een foto van de billenvegende Koeman was opmerkelijk en werd een passend begin voor het huidige mediabombardement rondom het EK 1988. Maar anders dan het boek over het WK 1974 gaat het deze keer om het opfrissen van herinneringen, niet het blootleggen van door de geschiedenis vervormde werkelijkheid.

Het fortuinlijke verloop van het toernooi wordt benadrukt. Zo superieur als Nederland in 1974 had gevoetbald, zo gelukkig verliep het toernooi van 1988. Maar uiteindelijk leverde dat wel een team van winnaars op. Het boek geeft daar allerlei verklaringen voor. Zo had de generatie van 1974 als trainers de generatie van 1988 doordrongen van het belang van winnen. Bestond het team uit spelers die verantwoordelijkheid namen. Zocht bondscoach Michels bewust naar de juiste chemie binnen de selectie. Toch lijkt de belangrijkste duiding van het succes in 1988 te zijn dat bij toernooivoetbal winnen zonder fortuin lastig is. Of zoals Kok in een van de laatste alinea's Igor Belanov, de penaltymisser in de finale, over Nederland laat zeggen. "Het hele toernooi heeft het team als een nummer één gespeeld. Op die manier heeft het tenslotte zelf het geluk afgedwongen."

1988 - Wij hielden van Oranje. Door Auke Kok. Thomas Rap, 18,50 euro. ISBN: 9789060057230.

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_59092669
Binnenkort maar eens een paar boekjes voor de vakantie halen.
pi_59092675
Binnen gekregen

quote:
Eind april 1965 kwam Ringo Starr, de drummer van The Beatles, in een tv-studio Bill Shankly, de legendarische manager van Liverpool, tegen. Het was een week voordat Liverpool de finale van de FA Cup tegen Leeds United zou spelen. Ringo Starr maakte van de gelegenheid gebruik en vroeg Bill Shankly of hij nog wat kaartjes voor hem en de andere Beatles had. Shankly keek Ringo Starr aan, schudde langzaam zijn hoofd en sprak: ‘Ik zie jou en die andere jongens nooit op de Kop. Alle kaartjes die ik nog heb zijn voor echte fans.’ Ringo Starr haalde daarop zijn schouders op, sprak: ‘Dan niet,’ en liep weg, waarop Shankly hem nog nariep: ‘Je zou eens naar de kapper moeten gaan, jongen. Je lijkt wel een meisje zo.’

Zo begint: ‘The Beatles en voetbal’. Het is een van de vele o zo nutteloze maar o zo interessante verhalen uit Heel het land is van streek. In het boek staan niet alleen allerlei voetbalverhalen, zoals ‘Een korte geschiedenis van het voetballen’ en ‘Was de beroemde strafschop in tweeën van Johan Cruijff plagiaat?’ (het antwoord luidt ja), maar het boek bevat ook honderden anekdotes, citaten, statistieken en voetballijstjes over bekende Nederlandse en buitenlandse spelers, trainers, clubs en landen. Ook het Nederlands elftal komt uitgebreid aan de orde. Zo onthult het boek genadeloos dat Marco van Basten momenteel slechts op een samen met Leo Beenhakker gedeelde elfde plaats staat op het lijstje van Nederlands meest succesvolle bondscoaches aller tijden.

Het gemeenschappelijke kenmerk van al deze informatie is dat het even nutteloos als leuk is om te lezen.
pi_59092805
quote:
Op vrijdag 9 mei 2008 17:00 schreef methodmich het volgende:
Van de week deze gekregen en al bijna uit:

[ afbeelding ]

Staan zeer goede verhalen in, niet altijd per sé over voetbal. Meeste hebben wel al in Hard Gras gestaan.

http://www.nieuwamsterdam.nl/schietenopvolkertvanderg
Had 'm ook zien liggen, maar de meeste verhalen kende ik al, dus heb 'm uiteindelijk niet meegenomen.
quote:
Nu al kunnen we hier het juninummer van Hard gras aankondigen (60), dat in zijn geheel is geschreven door
Michel van Egmond en Marcel van Roosmalen. En dan moet die mooie zomer nog beginnen.
FOK!sport Sfeerverslagen Contest (Part II)
Winnaar Voetbalfoto Onderschriftcompetitie 2008 II
Ergens in 1972 schreef Keith Richards het volgende:
Ain't it good to be alive
  dinsdag 3 juni 2008 @ 16:15:49 #157
188012 Breach
Is Goed
pi_59092998
De Tragedies

Recensie

Een respectvol monument

Afgunstig worden profvoetballers vaak weggezet als verwende miljonairs. Meer dan eens niet ten onrechte, overigens. Er zijn echter ook tal van voetballers die zich niet ‘binnen’ weten te spelen en hun hele carrière in de onderste regionen van het betaalde voetbal blijven steken.

Vergeleken met de hoofdpersonen van het boek ‘De Tragedies’, mogen zij echter niet klagen. “Ik zou mijn carrière zo inruilen voor zijn leven,” zei John Bosman over zijn op vijfjarige leeftijd verongelukte zoontje Devin. De uitspraak kan symbool staan voor verschillende van de verhalen uit De Tragedies. Het boek beslaat een twaalftal verhalen waaraan diep persoonlijk leek ten grondslag ligt.

Een journalist die aan de haal gaat met het leed van anderen, begeeft zich al gauw op glad ijs. Maar de motieven van schrijven Yoeri van den Busken blijken zuiver. De journalist, die onlangs van de Telegraaf naar Voetbal International overstapte, ging in gesprek met betrokkenen die hun diepste gevoelens met hem deelden. Zij werkten mee omdat hun verhaal niet vergeten mag worden.

Johan Cruijff zal als beste Nederlandse voetballer aller tijden nooit uit ons collectieve geheugen verdwijnen, maar ook Willy Dullens mag dat niet, is de strekking. De Limburger was in de jaren ‘60 een vedette in opkomst bij Sittardia en het Nederlands Elftal.

In aanleg beter dan Cruijff, wil de overlevering. Wat voor prachtcarrière voor hem in het vat zat, zullen we nooit weten. Dullens moest zijn loopbaan door een kapotte knie al op zijn 21e beëindigen.

Dullens werd kapper. Ook Marcel Peeper zag zijn loopbaan door een blessure vroegtijdig beëindigd worden, nota bene tijdens zijn interlanddebuut voor Oranje. Hij verkoopt tegenwoordig kleding. Verser in het geheugen ligt het verhaal van Niels Kokmeijer, die na een doodschop nooit meer kon voetballen.

Maar Van den Busken verhaalt ook over tragedies die zich buiten de kalklijnen van het voetbalveld hun oorsprong hadden. Het is dan ook een understatement om te zeggen dat dit een zwaarmoedig boek is. Maar wél een boek vol verhalen die het verdienen verteld te worden.

Zoals dat van Sigi Lens, die als een van de weinigen de vliegramp met het Kleurrijk Elftal overleefde. Of het relaas van Alfred Schreuder over het verlies van zijn dochtertje Anouk, en hoe hij en zijn gezin daarmee omgaan.

Natuurlijk, sommige van deze verhalen zijn al verteld. Maar Van den Busken zocht én vond verdieping in de vele gesprekken die hij met de betrokkenen voerde. En hij wist dit mooi en respectvol op te schrijven.

De zoon van oud-doelman Jan Jongbloed, Eric, overleed op het voetbalveld nadat hij getroffen was door de bliksem. Iedereen verwerkt een verlies op zijn eigen manier. Jan Jongbloed doet dat niet door erover te praten.

Eric’s zus Nicole heeft dat juist wel nodig. Ook haar verhaal tekende de schrijver op. Omdat Eric niet vergeten mag worden. Net zo min als de andere hoofdpersonen uit dit boek vergeten mogen worden.

In de inleiding wordt Sigi Lens geciteerd, terwijl hij denkt aan de doden van de SLM-vliegramp: ‘Het monument zit in mijn hoofd’, zegt Lens. ‘Dit boek is een monument op papier’, voegt Van den Busken toe. En dat is het.

Naam: De Tragedies
Auteur: Yoeri van den Busken
Uitgeverij: De Boekenmakers
ISBN: 978 90 77740 22 4
AFCA | Celtic FC | Nottingham Forrest FC | Last.fm
George St. Pierre, Lance Armstrong, Kanye West, Steven Gerrard, Mark Cavendish, Wanderlei Silva, Calvin Harris _O_
pi_59095415
quote:
Op dinsdag 3 juni 2008 16:09 schreef Gordon_Shumway het volgende:
[..]
Is er al iets meer bekend over de nieuwe hard gras dan dit? Heb hem al besteld.
  Trouwste user 2022 dinsdag 3 juni 2008 @ 20:32:40 #159
7889 tong80
Spleenheup
pi_59099407
Word gewoon lid en bestel de andere nummers na. Heb ik ook gedaan.

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  dinsdag 3 juni 2008 @ 21:09:24 #160
99045 Terreros85
Of toch niet?
pi_59100475
Ik was de afgelopen dagen in Engeland. Daar kwam ik het boek 'We don't know what we're doing' van BBC-presentator Adrian Chiles tegen. Als die-hard West Bromwich Albion probeert hij te doorgronden wat toch die clubliefde is die supporters van WBA hebben. Aan de hand van het seizoen 2005/2006 en persoonlijke gesprekken met supporters probeert hij een beeld te geven.

Het boek doet denken aan 'Een seizoen met Hellas Verona', maar heeft als verschil het seizoen van WBA ondergeschikt is in het boek. Het gaat over de drijfveren van al die mensen die wekelijks in het stadion zitten. Daarnaast is Chiles iemand van binnenuit. Hij is net zo 'gek' als alle andere aanhangers.

Ik ben nog niet heel ver in het boek, maar ik vind het nu al een aanrader.

De zwemmer zwemt, hij zwemt in zee
  dinsdag 3 juni 2008 @ 21:15:05 #161
188012 Breach
Is Goed
pi_59100663
Hmm die moet ik toch ook eens ergens bestellen. Sowieso tof dat er weer wat leven in dit topic is
AFCA | Celtic FC | Nottingham Forrest FC | Last.fm
George St. Pierre, Lance Armstrong, Kanye West, Steven Gerrard, Mark Cavendish, Wanderlei Silva, Calvin Harris _O_
pi_59100742
quote:
Op dinsdag 3 juni 2008 17:49 schreef TerroRobbie het volgende:

[..]

Is er al iets meer bekend over de nieuwe hard gras dan dit? Heb hem al besteld.
Nee, dit stond in het voorwoord van nummer 59.

SCH, laat even weten of het een leuk boek is, want het klinkt niet verkeerd
  Trouwste user 2022 dinsdag 3 juni 2008 @ 21:20:44 #163
7889 tong80
Spleenheup
pi_59100871
quote:
Op dinsdag 3 juni 2008 21:15 schreef Breach het volgende:
Hmm die moet ik toch ook eens ergens bestellen. Sowieso tof dat er weer wat leven in dit topic is
Geen dank

dinsdag 3 juni 2008 @ 21:28:38 #164
99045 Terreros85
Of toch niet?
pi_59101065
quote:
Op dinsdag 3 juni 2008 21:15 schreef Breach het volgende:
Bij Bol hebben ze hem.
pi_59108278
Ben ook benieuwd naar dat boek van SCH. Klinkt als leuk voor op vakantie.
pi_59110464
quote:
Op woensdag 4 juni 2008 09:01 schreef MaxPower het volgende:
Ben ook benieuwd naar dat boek van SCH. Klinkt als leuk voor op vakantie.
Hm, lijkt me dat boek van Adrian Chiles toch leuker. Zal eens gaan kijken op ik dat op de kop kan tikken.
pi_59493277
quote:
Beste lezer,

Sommigen zouden het plan om Marcel van Roosmalen en Michel van Egmond samen naar Rio de Janeiro te sturen, als gewaagd bestempelen. De hoofdredactie van Hard gras heeft echter een onbeperkt vertrouwen in het duo dat in alle opzichten complementair kan worden genoemd. Van Roosmalen verliest zijn schoenen, Van Egmond vindt ze terug.
Van Roosmalen verslaapt zich, Van Egmond maakt hem wakker.
Van Roosmalen stopt met roken, Van Egmond wordt gek.
Van Roosmalen struikelt over een Braziliaanse beroemdheid, Van Egmond weet wie het is.
Van Roosmalen is de deadline even kwijt, Van Egmond had al ingeleverd.
Toch hebben de tegenpolen een manier gevonden om als één man te schrijven. De vorm van dit Braziliaanse reisverslag is even doordacht als de stijl talentvol. Ogenschijnlijk doen de auteurs hun uiterste best om zo min mogelijk inhoudelijk te worden, toch staat er in dit boek informatie te over. De dochter van Garrincha is een proeve van geestdrift, talent en mededogen die in sommige opzichten Ruy Castro’s beroemde boek over Garrincha naar de kroon steekt.

Hard gras nummer 60 ligt nu in de winkel.
pi_59493331
Ben benieuwd!
  woensdag 18 juni 2008 @ 17:25:48 #169
116532 The_Verve
Midfield Maestro
pi_59493651
Ik heb hem inmiddels uit. Het is wel een boeiend boekje wanneer je Futebol van Alex Bellos nog niet gelezen hebt.
De Nostradamus van FOK! 6 mei 2009: Iniesta 90 + 3.
pi_59493888
quote:
Op woensdag 18 juni 2008 17:25 schreef The_Verve het volgende:
Ik heb hem inmiddels uit. Het is wel een boeiend boekje wanneer je Futebol van Alex Bellos nog niet gelezen hebt.
Hmm die heb ik al gelezen. Jammer.
  Trouwste user 2022 woensdag 18 juni 2008 @ 17:52:58 #171
7889 tong80
Spleenheup
pi_59494311
Moet hem ook nog lezen

pi_59511035
Deze topic moet ik maar eens even volgen
  Trouwste user 2022 donderdag 19 juni 2008 @ 18:05:12 #173
7889 tong80
Spleenheup
pi_59524466
Ik zou het ook teruglezen als ik jou was

pi_59640920

Hard gras 60
quote:
Sommigen zouden het plan om Marcel van Roosmalen en Michel van Egmond samen naar Rio de Janeiro te sturen, als gewaagd bestempelen. De hoofdredactie van Hard gras heeft echter een onbeperkt vertrouwen in het duo dat in alle opzichten complementair kan worden genoemd. Van Roosmalen verliest zijn schoenen, Van Egmond vindt ze terug. Van Roosmalen verslaapt zich, Van Egmond maakt hem wakker. Van Roosmalen stopt met roken, Van Egmond wordt gek. Van Roosmalen struikelt over een Braziliaanse beroemdheid, Van Egmond weet wie het is. Van Roosmalen is de deadline even kwijt, Van Egmond had al ingeleverd. Toch hebben de tegenpolen een manier gevonden om als één man te schrijven. De vorm van dit Braziliaanse reisverslag is even doordacht als de stijl talentvol.

Ogenschijnlijk doen de auteurs hun uiterste best om zo min mogelijk inhoudelijk te worden, toch staat er in dit boek informatie te over.

De dochter van Garrincha is een proeve van geestdrift, talent en mededogen die in sommige opzichten Ruy Castro’s beroemde boek over Garrincha naar de kroon steekt.
Iemand die hem al (gelezen) heeft?
pi_59644278
Ja, 5 posts boven je.
pi_59938574
Weet iemand waar ik het boek "Het wonder v Castel di Sangro (Joe McGinnis)" in de buurt van Enschede kan bestellen/kopen?

en wat zijn nog meer echte aanraders om te kopen?
Hattrick: Atletico Mineiro S.C. (816058)
  maandag 7 juli 2008 @ 00:01:00 #177
99045 Terreros85
Of toch niet?
pi_59938953
quote:
Op zondag 6 juli 2008 23:40 schreef Swennus het volgende:
Weet iemand waar ik het boek "Het wonder v Castel di Sangro (Joe McGinnis)" in de buurt van Enschede kan bestellen/kopen?

en wat zijn nog meer echte aanraders om te kopen?
bol.com heeft alles

En wat aanraders betreft: Succes met lezen van dit topic . Toch even twee aanraders van mijn kant: Een seizoen met Hellas Verona (Tim Parks) en Fever pitch (Nick Hornby). En ga niet de autobiografie van Maradona lezen. Wat een verschrikkelijk boek
pi_59941434
quote:
Op maandag 7 juli 2008 00:01 schreef Terreros85 het volgende:

[..]

bol.com heeft alles
Maar op dit moment niet Castel di Sangro
pi_59945468
quote:
Op maandag 7 juli 2008 08:55 schreef Grunner het volgende:

[..]

Maar op dit moment niet Castel di Sangro
Geen enkele site heeft op het moment volgens mij dit boek

Zou hem graag voor mijn vakantie nog willen hebben....
  maandag 7 juli 2008 @ 12:42:26 #181
1257 Dylan Dog
eroe viola
pi_59945615
quote:
Op maandag 7 juli 2008 12:35 schreef Swennus het volgende:

[..]

Geen enkele site heeft op het moment volgens mij dit boek

Zou hem graag voor mijn vakantie nog willen hebben....
Zou het niet doen: zwaar gehyped. Ga dan voor Hellas, 100x beter.
What we do in life echoes in eternity
Just relax - It's what Jesus would do
Wat een vrouw!
spits!
pi_59947363
Het wonder van Castel di Sangro had een schitterend boek kunnen zijn, als het niet door een betweterige, onwetende Amerikaan was geschreven. Al heeft dat soms ook wel weer wat.
pi_59947880
Zijn beide leuke boeken, al is Hellas iets beter, en literair meer verantwoord ja.
pi_59953261
heb het boek besteld.

kwam erachter dat Voetbalzone.nl ook een boekenshop heeft waar veel boeken inzitten.

hopen dat het op tijd wordt geleverd!
pi_60118926
Ben nou wel die Braziliaanse Hard Gras bezig, wel een geinig boekje inderdaad.

Is Dodo naar Ajax trouwens ooit nog als gerucht naar buiten gekomen?
pi_60119242
Dan moet je Futebol van Alex Bellos ook kopen Robbie. Ligt voor bijna niets bij de Slegte. Het is bijna plagiaat zoveel als ze daaruit gekopieerd hebben. En daar worden de verhalen wel mooi opgeschreven en netjes afgerond, en niet afgeraffeld zodat de heren net even langer aan het strand konden liggen.

Kortom: ik vond deze Hard Gras bagger.
pi_61379603
Iemand dat nieuwe boek van hugo borst al gelezen? Heb een hoop nodig voor mijn trip .
pi_61380035
Die met de korte verhalen o.a. over Volkert van der G? Die is al eens aan de orde geweest hier. Of is er nog een nieuwere?
www.thuisuiteten.nl
pi_61380203
Die van Volkert van der G heb ik hier liggen, leuke verzameling.
pi_61382548
quote:
Op dinsdag 15 juli 2008 13:34 schreef MaxPower het volgende:
Dan moet je Futebol van Alex Bellos ook kopen Robbie. Ligt voor bijna niets bij de Slegte. Het is bijna plagiaat zoveel als ze daaruit gekopieerd hebben. En daar worden de verhalen wel mooi opgeschreven en netjes afgerond, en niet afgeraffeld zodat de heren net even langer aan het strand konden liggen.

Kortom: ik vond deze Hard Gras bagger.
Ik zag Futebol deze week ook liggen bij de Slegte. Net als die autobiografie over Pelé. Toch maar nix meegenomen. Binnenkort nog een keer langs en ze allebei maar kopen.
pi_61383571
De bio van Pele ken ik niet maar van Futebol zal je absoluut geen spijt krijgen. Halen!
pi_61384248
Kreeg vandaag een prachtig voetbalboek met columns binnen op de redactie, gloednieuw. Ben gvd vergeten van wie het was. Volgens mij van een 'buitenlandse nederlander' of 'nederlandse buitenlander' maar zie op het web geen nieuw boek van Kuper dus misschien was het iemand anders.

Help, mijn geheugen
pi_61385690
Misschien een buitenlandse correspondent of zo?
pi_61388294
quote:
Op donderdag 4 september 2008 17:37 schreef methodmich het volgende:
Die met de korte verhalen o.a. over Volkert van der G? Die is al eens aan de orde geweest hier. Of is er nog een nieuwere?
Ik zag het daarnet ja . Bij de Donner stond ie in de top 5 van non-fictie, dus ik dacht dat het een vrij recent boek was . Binnenkort maar eens goed neuzen naar goede voetbalgerelateerde boeken!
quote:
Op donderdag 4 september 2008 20:32 schreef SCH het volgende:
Kreeg vandaag een prachtig voetbalboek met columns binnen op de redactie, gloednieuw. Ben gvd vergeten van wie het was. Volgens mij van een 'buitenlandse nederlander' of 'nederlandse buitenlander' maar zie op het web geen nieuw boek van Kuper dus misschien was het iemand anders.

Help, mijn geheugen
Jonathan Northcroft van The Times? Hij had ook een prachtig artikel over Van Persie in het AD: http://www.sportwereld.nl(...)n_een_Rembrandt.html
  woensdag 10 september 2008 @ 19:32:05 #195
116532 The_Verve
Midfield Maestro
pi_61531359
Nieuwe Hard Gras!
quote:

Is het gewaagd om te voorspellen dat Carlos Tévez dit seizoen een grotere rol gaat spelen bij Manchester United dan Cristiano Ronaldo? Niet zo ge-waagd. Evenmin is de stelling gedurfd dat Tévez in elk geval sympathieker is dan Cristiano Ronaldo. Franck Ribéry is dat ook.
Alle voetballers met aangezichts-littekens zijn sympathieker dan Cristiano Ronaldo, die Ken zonder Barbie. Tévez is een mens, Ronaldo een getekend poppetje in een computer-spel. Vijf keer meedoen en er is niks meer aan. Ophouden over Cristiano Ronaldo nu. Het gaat hier over Carlos Tévez, de Argentijnse nummer 10, een winnaar met de voeten, de longen en het hart van Alfredo di Stéfano. Hij voetbalt totdat hij erbij neervalt.
Had Foppe de Haan maar over meer jongens met dat karakter kunnen beschikken tijdens een vruchteloze tocht door China die eindigde op duizenden kilometers afstand van het Vogelnest in Beijing.

Zelden is Foppe zo ver van het goud verwijderd geweest. Hij had de spelers niet, de spelers hadden het hart niet en Foppe kreeg de geest niet. Hij liet Amrabat thuis vanwege een gebrekkige conditie en nam Drenthe mee met een gebrekkigeconditie.
Wat is het verschil tussen Tévez en Evander Sno? De een kan alles met de bal en laat het zelden zien. De ander kan weinig met de bal en laat het altijd zien.
  Trouwste user 2022 donderdag 11 september 2008 @ 00:39:40 #196
7889 tong80
Spleenheup
pi_61541215
Ik begin er morgen in

pi_61566698
quote:
Op donderdag 4 september 2008 20:08 schreef MaxPower het volgende:
De bio van Pele ken ik niet maar van Futebol zal je absoluut geen spijt krijgen. Halen!
Futebol is binnen!
pi_61568197
Morgen even een verjaardscadeautje voor mijn vader halen. Zat te denken aan het boek over Willem van Hanegem. Goede keuze?
pi_61584539
De liefhebbers van voetballiteratuur kunnen misschien ook stemmen op voetbalboeken in de FOK! boeken top 100, aangezien verhalende non-fictie tegenwoordig ook mag:

FOK! boekentop 100 2008
www.thuisuiteten.nl
  vrijdag 12 september 2008 @ 20:16:50 #200
116532 The_Verve
Midfield Maestro
pi_61585181
quote:
Hard Gras on tour 2008
Wegens succes keert Hard gras on tour dit jaar weer terug. In een steeds wisselende samenstelling draagt het Hard gras-team voetbalverhalen en -gedichten voor. Henk Spaan, Matthijs van Nieuwkerk, Hugo Borst, Anna Enquist, Frans Thomése, Marcel van Roosmalen, Theun de Winter, Herman Koch, Wilfried de Jong en anderen traden eerder op met hun Hard gras-werk en hadden daarmee daverend succes. Hard gras-lezers zijn van harte welkom bij deze avonden, maar wees er op tijd bij! Informeer voor aanvangstijden en kaartverkoop bij de theaters zelf.
Dat 'wees er op tijd bij' is bepaald geen verkooppraatje. De voorstelling in De Oosterpoort Groningen (12 oktober) is inmiddels al uitverkocht.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')