Rekenen kun je in elk geval niet!quote:Op maandag 19 november 2007 00:33 schreef SuperbDeLux het volgende:
[..]
Als die marokkanen echt massaal fijne slimme mensen waren hadden ze zich allang bewezen. Zat etnische minderheden die het wel allemaal prima redden zonder problemen te veroorzaken in de samenleving.
Nederland is precies het goeie land voor asociale buitenlanders, zij betalen alles wel voor jullie! Gewoon zo door gaan, komt allemaal goed.
Ondergetekende heeft ondertussen bijna een greencard in de VS, geen zin meer om de helft van de winst van m'n bedrijf over te dragen aan asociale immigranten(kinderen).
Zelfs een goedgeďntegreerde allochtoon zou je voor deze uitspraken voor een hersenloze debiel uitmaken.quote:Op zondag 18 november 2007 21:28 schreef SCH het volgende:
[..]
Het is vooral onzin en racistisch geneuzel van mensen met enorme vooroordelen en te weinig hersens.
Begrijpend lezen is een kunstquote:Op donderdag 15 november 2007 11:06 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Conclusie het is de schuld van de jongeren zelf.
In de slachtofferrol kruipen is zoveel makkelijker dan studeren voor een gedegenopleiding / taalcursus
Calimero gedrag
Even los van of de tekst in de quote nu wel of niet klopt ondersteunt deze tekst jouw conclusie totaal niet, integendeel, de tekst spreekt jouw conclusie juist tegen.quote:Zij ondervinden bij het vinden van werk belemmeringen die niet alleen zijn terug te voeren op een lager opleidingsniveau, minder werkervaring en een geringere beheersing van het Nederlands
Jij maakt nu al een enorme aanname dat blanke niet gediscrimineerd wordenquote:Op zondag 18 november 2007 19:44 schreef SCH het volgende:
Grappig dat autochtonen altijd zo goed weten dat het geen discirminatie is.
Hoe kan je dat nou weten als je dat zelf niet meemaakt?
en voor dat soort types willen ze 'anoniem solliciteren' gaan invoeren..quote:Op maandag 19 november 2007 13:44 schreef Dr.Nikita het volgende:
Laat ik nou vorige week weer eens een zo'n guppie hebben gediscrimineerd met veel voldoening.
Ondanks dat ik 4 talen vloeiend spreek begreep ik nog geen zak van zijn sollicitatie, maar oké. Meneer had al gerieflijk plaats genomen in de ontvangstkamer voordat ik binnenkwam, onderuit gezakt in de stoel met zijn overmaatse spijkerbroek waarvan het kruis ergens halverwege zijn knieën zat en machoachtig benen wijd. Zijn ogen kon ik niet zien want hij had zijn pet met een halve meter klep vergeten af te doen. De begroeting was met een kuchje wrijvend over zijn snotterige neus zeer hoffelijk van zijn kant want hij stak diezelfde hand uit als kennismaking. In mijn onhoffelijkheid weigerde ik die hand aan te nemen uit angst een besmetting op te lopen.
Het gesprek was kort en krachtig, hem succes wensend voor de toekomst en zijn verhelderend licht maar elders eens moest opsteken.
En uiteraard moet er bij nagenoeg elke allochtoon die zich gediscrimineerd voelt wel sprake zijn van een soortgelijke situatie. Echte discriminatie van allochtonen is immers een sprookje of een bedenksel van luie allochtonenquote:Op maandag 19 november 2007 13:44 schreef Dr.Nikita het volgende:
Laat ik nou vorige week weer eens een zo'n guppie hebben gediscrimineerd met veel voldoening.
Ondanks dat ik 4 talen vloeiend spreek begreep ik nog geen zak van zijn sollicitatie, maar oké. Meneer had al gerieflijk plaats genomen in de ontvangstkamer voordat ik binnenkwam, onderuit gezakt in de stoel met zijn overmaatse spijkerbroek waarvan het kruis ergens halverwege zijn knieën zat en machoachtig benen wijd. Zijn ogen kon ik niet zien want hij had zijn pet met een halve meter klep vergeten af te doen. De begroeting was met een kuchje wrijvend over zijn snotterige neus zeer hoffelijk van zijn kant want hij stak diezelfde hand uit als kennismaking. In mijn onhoffelijkheid weigerde ik die hand aan te nemen uit angst een besmetting op te lopen.
Het gesprek was kort en krachtig, hem succes wensend voor de toekomst en zijn verhelderend licht maar elders eens moest opsteken.
allochtonen voelen zich nogal snel "gediscrimineerd", dus wellicht dat het niet voor elke allochtoon geldt iddquote:Op maandag 19 november 2007 14:27 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
En uiteraard moet er bij nagenoeg elke allochtoon die zich gediscrimineerd voelt wel sprake zijn van een soortgelijke situatie. Echte discriminatie van allochtonen is immers een sprookje of een bedenksel van luie allochtonen![]()
Tuurlijk niet. Maar het feit dat discriminatie door sommige allochtonen bewust on onbewust onterecht wordt gebruikt als excuus betekent niet opeens dat daadwerkelijke discriminatie (bij sollicitaties) niet of nauwelijks kan voorkomen.quote:Op maandag 19 november 2007 14:38 schreef LoggedIn het volgende:
[..]
En draai het eens om, denk jij werkelijk dat 90% van de allochtonen wordt afgewezen omdat ze netjes thuis een kleedje in de richting van Mekka hebben liggen?
Offtopicquote:Op maandag 19 november 2007 14:38 schreef LoggedIn het volgende:
[..]
allochtonen voelen zich nogal snel "gediscrimineerd
je snapt er weinig van.. de slachtofferrol is onderdeel van de arabische/afrikaanse cultuur, ze hebben een enorm ego ('eer') en elke afwijzing of elk kritiekpunt zien ze als een belediging. Tijdens de eerste lessen bij de inburgeringscursus/nt2 traject wordt men dan ook bijgebracht hoe om te gaan met kritiek, aangezien ze dat niet kunnen. Één van de belangrijkste redenen dat wij in het westen het zo goed doen is vanwege onze protestante/humanistische cultuur, hierdoor is (zelf)kritiek en eerlijkheid min of meer geworteld in onze maatschappij. Dat wil niet zeggen dat er geen mensen zijn die oneerlijk handelen, alleen het wordt publiekelijk afgekeurd. Bij marokkanen/turken is dit veel minder het geval, een tijdje terug was hier nog een nieuwsbericht over.. 'Eigen omgeving maakt Marokkanen crimineel' (hier een nog artikel over een zwarte school, geeft ook wel een mooi beeld)quote:Op maandag 19 november 2007 15:09 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Offtopic
De schuld hiervan ligt deels bij een deel v/d allochtonen zelf, deels bij generaliserende autochtonen.
Wanneer jij als hardwerkende eerlijke Moslim overal om je heen geschreeuw hoort over hoe slecht Moslims wel niet zijn, de deuren voor Moslims gesloten moeten worden, etc, kan ik me voorstellen dat je jezelf niet welkom voelt en eerder discriminatie ergens achter zoekt, ook al is daar helemaal geen sprake van.
Het is mens eigen om in zo'n situatie te kiezen voor de makkelijke weg en maar aan te nemen dat er sprake is van discriminatie, dat maakt het echter niet tot iets goeds om dit ook daadwerkelijk te doen. Het is immers niet elke autochtoon die zo schreeuwt, ook al lijkt het daar soms wel op. Dit veroorzaakt namelijk alleen maar verlies van (dat kleine beetje) geloofwaardigheid dat je als allochtoon al had.
Als jij als autochtoon op straat regelmatig wordt geconfronteert met allochtone schoffies, in de media allleen negatief over ze leest (positief nieuws is meestal immers geen nieuws) is het mens eigen dat je kiest voor de makkelijke weg en aanneemt dat de meerderheid v/d allochtonen/Moslims dan wel slecht moet zijn. Dat maakt het echter niet opeens tot iets goeds, laat staan een daadwerkelijk feit, ook al lijkt het daar soms wel op. Dit verergert uiteindelijk alleen maar het maatschappelijk klimaat en je dupeert hiermee een hoop onschuldigen en je lost verder niks op.
/offtopic
Mooi verhaal krekker maar ook de ervaring met allochtonen speelt een grote rol, geldt vooral meer voor sleutelposities waar opleiding, talenkennis, betrouwbaarheid, voorkomen en uitstraling om enkele te noemen tot de speerpunten behoort.quote:Op maandag 19 november 2007 15:09 schreef KreKkeR het volgende:
knip
Natuurlijk kan discriminatie van allochtonen voorkomen. Om verschillende redenen.quote:Op maandag 19 november 2007 14:59 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Tuurlijk niet. Maar het feit dat discriminatie door sommige allochtonen bewust on onbewust onterecht wordt gebruikt als excuus betekent niet opeens dat daadwerkelijke discriminatie (bij sollicitaties) niet of nauwelijks kan voorkomen.
Als je geen zak begreep van zijn sollicitatie, waarom heb je hem dan uitgenodigd?? En heb je geen receptie of secretaresse/secretaris met een wachtruimte? Positief: hij was wel op tijd!quote:Op maandag 19 november 2007 13:44 schreef Dr.Nikita het volgende:
Ondanks dat ik 4 talen vloeiend spreek begreep ik nog geen zak van zijn sollicitatie, maar oké. Meneer had al gerieflijk plaats genomen in de ontvangstkamer voordat ik binnenkwam,
Je hebt een schoonmaakbedrijf, lees ik wat verder. Los van het feit dat hij zich niet appetijtelijk presenteert, misschien kan hij wel goed schoonmaken. Hij solliciteert toch niet als partner?quote:onderuit gezakt in de stoel met zijn overmaatse spijkerbroek waarvan het kruis ergens halverwege zijn knieën zat en machoachtig benen wijd. Zijn ogen kon ik niet zien want hij had zijn pet met een halve meter klep vergeten af te doen. De begroeting was met een kuchje wrijvend over zijn snotterige neus zeer hoffelijk van zijn kant want hij stak diezelfde hand uit als kennismaking. In mijn onhoffelijkheid weigerde ik die hand aan te nemen uit angst een besmetting op te lopen.
Ongefundeerd gezever.quote:Op maandag 19 november 2007 17:25 schreef KarelMartel het volgende:
[..]
je snapt er weinig van.. de slachtofferrol is onderdeel van de arabische/afrikaanse cultuur, ze hebben een enorm ego ('eer') en elke afwijzing of elk kritiekpunt zien ze als een belediging. Tijdens de eerste lessen bij de inburgeringscursus/nt2 traject wordt men dan ook bijgebracht hoe om te gaan met kritiek, aangezien ze dat niet kunnen. Één van de belangrijkste redenen dat wij in het westen het zo goed doen is vanwege onze protestante/humanistische cultuur, hierdoor is (zelf)kritiek en eerlijkheid min of meer geworteld in onze maatschappij. Dat wil niet zeggen dat er geen mensen zijn die oneerlijk handelen, alleen het wordt publiekelijk afgekeurd. Bij marokkanen/turken is dit veel minder het geval, een tijdje terug was hier nog een nieuwsbericht over.. 'Eigen omgeving maakt Marokkanen crimineel' (hier een nog artikel over een zwarte school, geeft ook wel een mooi beeld)
Vrijwel alle landen in de wereld die welvaart hebben en (bijna) niet corrupt zijn, zijn protestants, of een afgeleide daarvan. Zoek zelf maar na..
Sollicitatiebrief die achteraf door een ander is geschreven. Had je zelf ook kunnen bedenken met een overdaad aan fantasie.quote:Op dinsdag 20 november 2007 00:56 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Als je geen zak begreep van zijn sollicitatie, waarom heb je hem dan uitgenodigd??
Hoe hij binnengekomen is vond ik niet relevant voor het verhaal om het te vermelden.quote:En heb je geen receptie of secretaresse/secretaris met een wachtruimte?
Was ook het enige.quote:Positief: hij was wel op tijd!
[..]
quote:Je hebt een schoonmaakbedrijf, lees ik wat verder.
quote:Los van het feit dat hij zich niet appetijtelijk presenteert, misschien kan hij wel goed schoonmaken.
Nee, als lapswans.quote:Hij solliciteert toch niet als partner?
In beide gevallen geldt dat het bedrijf waar je solliciteert niet gaat voor de politiek correcte optie, maar gewoon voor diegene die het meest aan de toekomst van het bedrijf kan bijdragen. In het geval van ouderen is het natuurlijk heel vervelend dat ze daar op die manier door getroffen worden, maar zo werkt het nou eenmaal.quote:Op dinsdag 20 november 2007 07:45 schreef Gijsbrecht2 het volgende:
En uiteraard moet er bij nagenoeg elke allochtoon die zich gediscrimineerd voelt wel sprake zijn van een soortgelijke situatie. Echte discriminatie van allochtonen is immers een sprookje of een bedenksel van luie allochtonen ?quote?
Weet je wie er echt en nagenoeg voor 100% gediscrimineerd worden:
Mensen van boven de zestig in de WW, die wekelijks moeten solliciteren (sick) van het UWV/CWI.
Wij hebben geen schijn van kans.
Maar wij openen geen huillietopic, dat we zo zielig zijn, omdat we volledig (100%) op leeftijd gediscrimineerd worden.![]()
![]()
Sterker nog: veel allochtonen, vooral onder de asielzoekers, worden van overheidswege gediscrimineerd. Veel daarvan zijn hoog opgeleid en ondernemend, maar worden fors afgeknepen.quote:Op dinsdag 20 november 2007 07:45 schreef Gijsbrecht2 het volgende:
En uiteraard moet er bij nagenoeg elke allochtoon die zich gediscrimineerd voelt wel sprake zijn van een soortgelijke situatie. Echte discriminatie van allochtonen is immers een sprookje of een bedenksel van luie allochtonen ?quote?
Daar heb je volkomen gelijk in, dat is absurd. Zowel het niet aanemen van 60-plussers als het verplichten tot solliciteren.quote:Weet je wie er echt en nagenoeg voor 100% gediscrimineerd worden:
Mensen van boven de zestig in de WW, die wekelijks moeten solliciteren (sick) van het UWV/CWI.
Wij hebben geen schijn van kans.
Dit onderwerp is ook niet geopend door iemand die zo zielig deed hoor! Integendeel, haast.quote:Maar wij openen geen huillietopic, dat we zo zielig zijn, omdat we volledig (100%) op leeftijd gediscrimineerd worden.![]()
![]()
Dan heb je de brief dus wel begrepen!quote:Op dinsdag 20 november 2007 07:12 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Sollicitatiebrief die achteraf door een ander is geschreven. Had je zelf ook kunnen bedenken met een overdaad aan fantasie.
Maakt nog steeds niet noodzakelijk om uitstekend Nederlands te beheersen. Je hebt wel gelijk dat ik wat snel concludeerde.quote:[..]
Hoe hij binnengekomen is vond ik niet relevant voor het verhaal om het te vermelden.
[..]
Was ook het enige.
[..]
Leuk gevonden als je een schoomaker zoekt. Het zal wel een lekkere rotzooi bij juliie zijn als er niet wordt schoongemaakt.
Ik kreeg toch de indruk dat hij daar uitstekend voor geschikt wasquote:[..]
Ja, vast wel als hij zijn snot al afveegt aan zijn hand en dit vervolgens aan mijn hand probeert te smeren.
[..]
Nee, als lapswans.
Totaal ongeloofwaardig.quote:Op maandag 19 november 2007 13:44 schreef Dr.Nikita het volgende:
Net zo ongeloofwaardig als jouw gewelddadig sprookjesboek.quote:Op woensdag 21 november 2007 01:10 schreef Super7fighter het volgende:
[..]
Totaal ongeloofwaardig.
Dit 'epistel' is ergens in een donkere zolderkamer op een late avond gemaakt.
Wát een onzin.quote:Op zondag 18 november 2007 21:22 schreef SCH het volgende:
[..]
Het blijft discriminatie en ik hoop dat je boos daarop gepakt wordt.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |