Anyway, was naar het consulaat gisteren, leek wel een war-zone waar we doorheen reden; huizen (of wat daar van over was) vol met kogelgaten, droge rivierbeddingen met écht alleen maar smerig afval erin, was verschrikkelijk.
Tot overmaat van ramp raakte de chauffeur de weg kwijt zodat hij uit moest stappen om het na te vragen, dus de bodyguard zat half over me heen met een getrokken pistool; niet prettig.
Uiteindelijk arriveerden we bij een soort Berrlijnse muur waar veel UN soldaten in hun tanks zaten (met volle uitrusting, best indrukwekkend om te zien, een soort Robocops leken het wel). Na controle mocht we verder en kwamen we terecht in een soort groene oase van rust met hele mooit koloniale huizen waar ook het consulaat in was gevestigd.
Binnen een paar minuten was alles geregeld en heb het telefoonnummer/kaartje van de consul en zijn zoon gekregenen.
Er schijnt een soort Nederlandse kolonie én een Nederlands restaurant te zijn en de zoon van de consul is eigenaar van het op één na beste hotel in Haiti (Villa Creole) waar ik wel eens ga lunchen (en ook nog eens pal naast mijn hotel is).
Anyway, je kunt niet zeggen dat het hier saai is.
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]