abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_55027027
Wow 16 1/2 tatami aan kamers zonder de keuken etc. er bij. Dat's best netjes voor dat geld! Lekker dicht bij het station ook!

Geen sleutelgeld?? Dat is helemaal lekker.
  woensdag 5 december 2007 @ 05:48:15 #52
35706 Binsentu
Ik wil een frikandel speciaal
pi_55049668
quote:
Op dinsdag 4 december 2007 07:55 schreef Jossos het volgende:
Wow 16 1/2 tatami aan kamers zonder de keuken etc. er bij. Dat's best netjes voor dat geld! Lekker dicht bij het station ook!

Geen sleutelgeld?? Dat is helemaal lekker.
Ben er ook erg tevreden mee. Het zijn blijkbaar woningen die tijdens nog voor de bubbeleconomie door de overheid zijn gebouwd. Het zijn dus gebouwen uit 1969 haha. Maar ach, als 1e woning voor ons 2en is dit goed genoeg.

Nog iets 'leuks' gebeurd toen we gingen kijken met Eri (mijn vriendin) en haar ouders. Na een kleine rondleiding van de makelaar stonden we met z'n allen in een kamer en zei haar moeder: "Deze kamer is perfect voor Vincent, dan kan Eri in de kamer ernaast."
Ze stond me de rug naar ons toe dus ik keek met grote ogen naar Eri en zij gaf me een blik terug die ik 'las' als: "Niets zeggen !"
Ik wist dat haar ouders ouderwets waren, maar hier stond ik toch echt van te kijken.
Eri blijft bijna wekelijks bij mij slapen in mijn huidige apartement. Volgens mij denken ze dat we dan alleen handjes doen vasthouden ofzo
pi_55050272
Om op die noot verder te gaan, er was een heel interessante dakloze man in Kyoto die me had verteld dat Japanese mensen niet het resultaat waren van sex.

Nee, ze werden uit rijstvelden getrokken.
Omdat er tegenwoordig steeds minder rijst word gegeten, en het aantal rijstvelden aan het afnemen is is Japan aan het vergrijzen.
  woensdag 5 december 2007 @ 09:53:33 #54
12820 Doodkapje
CyanideCookies
pi_55051530
quote:
Op woensdag 5 december 2007 05:48 schreef Binsentu het volgende:

[..]

Ben er ook erg tevreden mee. Het zijn blijkbaar woningen die tijdens nog voor de bubbeleconomie door de overheid zijn gebouwd. Het zijn dus gebouwen uit 1969 haha. Maar ach, als 1e woning voor ons 2en is dit goed genoeg.

Nog iets 'leuks' gebeurd toen we gingen kijken met Eri (mijn vriendin) en haar ouders. Na een kleine rondleiding van de makelaar stonden we met z'n allen in een kamer en zei haar moeder: "Deze kamer is perfect voor Vincent, dan kan Eri in de kamer ernaast."
Ze stond me de rug naar ons toe dus ik keek met grote ogen naar Eri en zij gaf me een blik terug die ik 'las' als: "Niets zeggen !"
Ik wist dat haar ouders ouderwets waren, maar hier stond ik toch echt van te kijken.
Eri blijft bijna wekelijks bij mij slapen in mijn huidige apartement. Volgens mij denken ze dat we dan alleen handjes doen vasthouden ofzo
Ziet er mooi uit dat appartementje, Vincent
Hoe ga je dat doen dan? Op een gegeven moment komen ze er achter dat er een woonkamer een werkkamer en een slaapkamer ingericht is... waar o waar slaapt Vincent dan?
...kan het geen beat schelen...
D700 Nikonian www.schiet7kleuren.nl
pi_55052741
quote:
Op woensdag 5 december 2007 09:53 schreef Doodkapje het volgende:

[..]

Ziet er mooi uit dat appartementje, Vincent
Hoe ga je dat doen dan? Op een gegeven moment komen ze er achter dat er een woonkamer een werkkamer en een slaapkamer ingericht is... waar o waar slaapt Vincent dan?
LOL iedere keer als de schoonouders komen de slaapbank uitklappen in de werkkamer.

Maar leuk appartementje (al kan ik niet echt veel opmaken uit de begeleidende tekst )
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
  woensdag 5 december 2007 @ 12:45:17 #56
8369 speknek
Another day another slay
pi_55055304
quote:
Op dinsdag 4 december 2007 00:57 schreef Binsentu het volgende:
Ow, voor de geinterresseerden, mijn nieuw apartement:
Google Maps
Makelaars site

Op 1 februari zal ik hier intrekken.
Ziet er groter uit dan mijn appartement in Nederland .

Dat met je schoonouders komt hier trouwens ook nog voor, mijn (Christelijke) schoonmoeder was ook gechoqueerd toen we gingen samenwonen, never mind dat ik al drie jaar lang de halve week bij m'n vriendin sliep. Ik denk dat jouw schoonouders het stiekem ook wel weten, maar het gewoon negeren en na een tijdje dan maar blijven aandringen wanneer jullie nou eens gaan trouwen .
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_55063259
quote:

[..]

Het klimaat in Tokyo in de winter is ongeveer hetzelfde als in Nederland. Op dit moment is het....*kijkt op thermometer*.... 10 graden, maar volgens het nieuws wordt het vandaag 14.
In de winter is het trouwens meestal wel mooi weer.

Ow, voor de geinterresseerden, mijn nieuw apartement:
Google Maps
Makelaars site

Op 1 februari zal ik hier intrekken.

hm aangezien ik daarna nog naar de fiji eilanden, australie, vietnam, china en rusland ga, moet ik dus even goed naar mijn kledingkeuze kijken ivm mijn backpack

vet appartement trouwens, ziet er erg goed uit.

en om even terug te komen op mijn eerste vraag; iemand nog tips of ervaringen met hostels in tokyo?
pi_55072412
quote:
Makelaars site
Wow, ongeloofelijk dat prijsverschil tussen Chiba en Tokyo. Welk apartement neem je eigenlijk? 2DK/3(LD)K? Mijn 1K in Tokyo is nog 20000 duurder dan die 3K. Maar wel (simpel) interieur erbij zoals bed, magnetron, koelkast, e.d.

Hoe gaat dat eigenlijk met UR? Moest je werkgever info doorgeven of staan haar ouders garant voor je apartement? En die 3 maanden aanbetaling krijg je die,mits je daar ooit uittrekt, ook weer 100% terug? UR is qua prijs wel interessant, maar omdat ik geen koelkast, wasmachine, bed e.d. wou kopen en de locatie meestal iets afgelegen is kijk ik meestal ergens anders als ik weer verhuis.
  donderdag 6 december 2007 @ 09:31:22 #59
35706 Binsentu
pi_55072556
quote:
Op donderdag 6 december 2007 09:21 schreef semdornus het volgende:

[..]

Wow, ongeloofelijk dat prijsverschil tussen Chiba en Tokyo. Welk apartement neem je eigenlijk? 2DK/3(LD)K? Mijn 1K in Tokyo is nog 20000 duurder dan die 3K. Maar wel (simpel) interieur erbij zoals bed, magnetron, koelkast, e.d.

Hoe gaat dat eigenlijk met UR? Moest je werkgever info doorgeven of staan haar ouders garant voor je apartement? En die 3 maanden aanbetaling krijg je die,mits je daar ooit uittrekt, ook weer 100% terug? UR is qua prijs wel interessant, maar omdat ik geen koelkast, wasmachine, bed e.d. wou kopen en de locatie meestal iets afgelegen is kijk ik meestal ergens anders als ik weer verhuis.
We nemen de 3K variant. Dat is degene waar de plattegrond van op de site staat. 'Garantiepersoon' was niet nodig. Die 3 maanden krijg je helemaal terug. Mits je natuurlijk niets beschadigd hebt.
Het is idd wel erg jammer dat er helemaal niets in het apartement zit. We zullen dus alles zelf 2e hands of nieuw moeten kopen.

PS: Waar in Tokyo woon jij? Mijn ex-vriendin woont in Setagaya-ku en betaald 7man per maand voor een 1-kamer apartement.
pi_55076799
quote:
Het is idd wel erg jammer dat er helemaal niets in het apartement zit. We zullen dus alles zelf 2e hands of nieuw moeten kopen.

PS: Waar in Tokyo woon jij? Mijn ex-vriendin woont in Setagaya-ku en betaald 7man per maand voor een 1-kamer apartement.
Zeker heel mooi voor die prijs. Ikzelf ben niet zo'n fan van tatami, maar voor die prijs heb je zeker niet te klagen. Op het moment woon ik in Nakano-ku en betaal dus 7.5. Niet te ver van alles af en toch nog te doen. Sinds ik hier 3 jaar geleden kwam heb ik eerst in wat guesthouses gewoond en daarna in 2 verschillende apartementen. Ter vergelijking, mijn vorige 2DK in Nakano-Ku was 14man, dus Chiba is zeker een heel stuk goedkoper...

Dat spullen kopen is zeker vervelend. Ik weet niet of ze dat daar ook hebben, maar hier hebben ze veel van die wekelijkse Engelstalige blaadjes met advertenties. Daar vind je soms nog wel redelijke dingen voor een niet al te hoge prijs. Van voormalig Nova leraren die een kaartje terug naar huis aan het sparen zijn bijvoorbeeld.
  donderdag 6 december 2007 @ 13:33:17 #61
12820 Doodkapje
CyanideCookies
pi_55077309
quote:
Op donderdag 6 december 2007 13:11 schreef semdornus het volgende:

[..]

Zeker heel mooi voor die prijs. Ikzelf ben niet zo'n fan van tatami, maar voor die prijs heb je zeker niet te klagen. Op het moment woon ik in Nakano-ku en betaal dus 7.5. Niet te ver van alles af en toch nog te doen. Sinds ik hier 3 jaar geleden kwam heb ik eerst in wat guesthouses gewoond en daarna in 2 verschillende apartementen. Ter vergelijking, mijn vorige 2DK in Nakano-Ku was 14man, dus Chiba is zeker een heel stuk goedkoper...

Dat spullen kopen is zeker vervelend. Ik weet niet of ze dat daar ook hebben, maar hier hebben ze veel van die wekelijkse Engelstalige blaadjes met advertenties. Daar vind je soms nog wel redelijke dingen voor een niet al te hoge prijs. Van voormalig Nova leraren die een kaartje terug naar huis aan het sparen zijn bijvoorbeeld. >:)
Bestaat NOVA nog trouwens?
Ik hoorde dat ze flink op de vingers waren getikt, omdat ze eigenlijk een enorm lerarentekort hadden en toch leerlingen aan het lijntje hielden en ze dus zo onnodig lang hadden laten wachten.
  donderdag 6 december 2007 @ 21:53:34 #62
35706 Binsentu
pi_55088040
quote:
Op donderdag 6 december 2007 13:33 schreef Doodkapje het volgende:

[..]

Bestaat NOVA nog trouwens?
Ik hoorde dat ze flink op de vingers waren getikt, omdat ze eigenlijk een enorm lerarentekort hadden en toch leerlingen aan het lijntje hielden en ze dus zo onnodig lang hadden laten wachten.
NOVA is failliet
  donderdag 6 december 2007 @ 23:02:36 #63
12820 Doodkapje
CyanideCookies
pi_55090055
quote:
Op donderdag 6 december 2007 21:53 schreef Binsentu het volgende:

[..]

NOVA is failliet
Duidelijk... maar wel grappig dat je met je master-graad zomaar aan de slag kunt als leraar daar
pi_55102533
quote:
Op donderdag 6 december 2007 23:02 schreef Doodkapje het volgende:

[..]

Duidelijk... maar wel grappig dat je met je master-graad zomaar aan de slag kunt als leraar daar
Nee, met elke willekeurige bachelor werd je al aangenomen..
Of een hartslag.. of zelfs zonder hartslag mits je nog niet te hard aan het rotten was.

EDIT: Oh er staat masters in het wikipedia artikel inderdaad. Maar het was een bachelor in ieder geval.
pi_55136226
Voor degene met interesse in historische literatuur, heeft Doshisha university zeldzame werken digitaal gearchiveerd en te hier te zien.
なんだっけ
  zondag 9 december 2007 @ 15:53:02 #66
17013 Killjoy
DOMOOOOOOO!!!!! ;)
pi_55147110
Geweldig archief, net even door zitten bladeren.
Veel nederlands nog daar
SEMI-OFFICIELE ANTI-ZEUR
pi_55181733
Heb de eerste 12 weken van mijn cursus afgerond en over 1.5 maand begint hij weer. Hiragana zit er nu bijna helemaal in en een groot deel van de basis gramm ook. Geheel onverwacht een uitnodiging gekregen om volgend jaar naar Tokio te komen, en denk dat ik er maar ook op in ga en eens ga rondkijken waarom jullie zo gek zijn op het land.

Een kleine vraag; er zit in Den haag een japanse bookstore, alleen kan ik het niet meer vinden (url) weet iemand deze toevallig?
I killed. But I didn't just kill fifty, I didn't kill a hundred. I killed TEN thousand! And I was good at it. It wasn't for vengeance, it wasn't for greed. It was because...I liked it
Let us leave, no trace of tears upon our dead faces
  maandag 10 december 2007 @ 23:45:59 #68
12820 Doodkapje
CyanideCookies
pi_55181901
quote:
Op maandag 10 december 2007 23:40 schreef ArcticBlizzard het volgende:
Heb de eerste 12 weken van mijn cursus afgerond en over 1.5 maand begint hij weer. Hiragana zit er nu bijna helemaal in en een groot deel van de basis gramm ook. Geheel onverwacht een uitnodiging gekregen om volgend jaar naar Tokio te komen, en denk dat ik er maar ook op in ga en eens ga rondkijken waarom jullie zo gek zijn op het land.

Een kleine vraag; er zit in Den haag een japanse bookstore, alleen kan ik het niet meer vinden (url) weet iemand deze toevallig?
Waar heb je les?
pi_55193342
Eindelijk even mn Japan videotje in elkaar gezet (zoek Bisentu/Vincent, hij komt er 1 seconden in voor haha ) :

Zie: http://www.youtube.com/profile?user=karimocc
  dinsdag 11 december 2007 @ 15:43:23 #70
12820 Doodkapje
CyanideCookies
pi_55193551
quote:
Op dinsdag 11 december 2007 15:33 schreef Karimo het volgende:
Eindelijk even mn Japan videotje in elkaar gezet (zoek Bisentu/Vincent, hij komt er 1 seconden in voor haha ) :

Zie: http://www.youtube.com/profile?user=karimocc
Cool! Nou mis ik Japan weer

En Vinnie...
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Leuk gedaan,.. het muziekje is,... apart
pi_55196930
Ja ik mis het ook echt weer. Hopelijk kan ik weer gaan in de zomer van 2008 en dan Hokkaido ontdekken + maybe Okinawa (via Skymark iets van 150 a 200 euro retour vanaf Tokyo). :-D
pi_55199138
quote:
Op maandag 10 december 2007 23:45 schreef Doodkapje het volgende:
Waar heb je les?
Volksuniversiteit Delf, lessen aan de hand van Japanese for busy people. We begonnen met een klas van circa 18 mensen, na 12 (eigenlijk 8) weken waren er nog 4/5 over hierdoor is het lekker interactief. Volgende cursus hebben we afgesproken dat iedereen hiragana kan lezen/schrijven. De bedoeling is volgende cursus niet meer op romanji terug te vallen en ook het voorlezen (hiragana) zal dan vast onderdeel worden elke week.
I killed. But I didn't just kill fifty, I didn't kill a hundred. I killed TEN thousand! And I was good at it. It wasn't for vengeance, it wasn't for greed. It was because...I liked it
pi_55199845
quote:
Op woensdag 5 december 2007 05:48 schreef Binsentu het volgende:

[..]

Weer eens een beetje bijgelezen. Een vakantie naar Japan staat nog steeds op het program. Maar pas in 2009 denk ik zo. 'k Hoop volgend jaar mijn eerste echte huisje te vinden, hier in Nederland dus.

Maar wat ik op school geleerd heb over Japanse gasten (2x Hotelschool gedaan): Dat het nagenoeg standaard is dat Japanse stellen een twin willen ipv een double. Oftewel 2 losse éénpersoons bedden en geen tweepersoons. Net zoals de douche niet in 't bad moet zitten, dat staat garant voor wateroverlast en dweilwerk. Althans, dat vertellen ze nietsvermoedende hotello's als ik dan. 'k Vraag me eerlijk gezegd af of dit niet al een beetje achterhaald is.
  dinsdag 11 december 2007 @ 20:06:23 #74
12820 Doodkapje
CyanideCookies
pi_55200027
quote:
Op dinsdag 11 december 2007 19:36 schreef ArcticBlizzard het volgende:

[..]

Volksuniversiteit Delf, lessen aan de hand van Japanese for busy people. We begonnen met een klas van circa 18 mensen, na 12 (eigenlijk 8) weken waren er nog 4/5 over hierdoor is het lekker interactief. Volgende cursus hebben we afgesproken dat iedereen hiragana kan lezen/schrijven. De bedoeling is volgende cursus niet meer op romanji terug te vallen en ook het voorlezen (hiragana) zal dan vast onderdeel worden elke week.
Owh... ik heb het in 't Japanse Winkeltje in Amsterdam gedaan. Ook met Japanese for busy people... maar aan het eind van de 1e cursus (na 15 lessen) moesten we volgens mij al Hiragana kunnen en wat Katakana...
pi_55201012
quote:
Op dinsdag 11 december 2007 20:06 schreef Doodkapje het volgende:

[..]

Owh... ik heb het in 't Japanse Winkeltje in Amsterdam gedaan. Ook met Japanese for busy people... maar aan het eind van de 1e cursus (na 15 lessen) moesten we volgens mij al Hiragana kunnen en wat Katakana...
We hebben ons deze eerste cursus primair gericht op grammatica. We hebben t/m H17 alles kunnen behandelen. We hebben les 8 t/m 12 dicteetjes gedaan, hij zei wat, en wij moesten dat opschrijven. Dit mochten we doen in romanji om het daarna te vertalen naar hiragana, uiteindelijk moest je de zin wel in hiragana hebben geschreven. De bedoeling is nu dat we meteen hiragana neerschrijven en dat we vanuit hiragana kunnen voorlezen. Ook is het de bedoeling dat je woordenschat in uitgebreid. Kortom we hebben wat huiswerk.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')