abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 27 december 2007 @ 15:27:37 #101
20776 Dr_Murko
Soms snap ik het allemaal niet
pi_55573878
quote:
Op vrijdag 21 december 2007 13:47 schreef Probably_on_pcp het volgende:

[..]

Ga naar Aizuya Inn vlakbij Ueno. Je hebt hier je eigen (kleine) kamertje voor een erg lage prijs!! Je bent niet veel meer kwijt dan in een hostel waar je je kamer moet delen met anderen. Aizuya Inn heeft verder gratis koffie en internet en t personeel spreekt goed Engels. De woonkamer is erg knus en gezellig en je hebt er ook een keukentje bij. Je zit vlakbij een metrostation en een JR station. Ben de naam hiervan zo ff kwijt, maar kijk ff op hostelworld.com.
aanraders:
Sakura Hotel ; 50 euro voor een nacht, maar een toplocatie
Juyoh hotel; 20 euro per nacht. iets verder van de grote centra, maar wel een Japans bad op de 10 verdieping
Waar blijft Necoconeco?
  zaterdag 29 december 2007 @ 02:39:11 #102
35706 Binsentu
Ik wil een frikandel speciaal
pi_55617814
ZIjn er nog mensen in Japan die wat leuks gaan doen met nieuwjaar?
Ik ga naar de Oji Fox Parade / Foto's
quote:
This annual event reproduces a scene of a fox (kitsune) parade that was depicted by Utagawa Hiroshige in his series of Ukiyo-e prints, "Meisho Edo Hyakkei (100 scenic spots in Edo)." Dressed in traditional costumes and wearing special makeup, the participants of the parade proceed from Shozoku Inari Shrine to Oji Inari Shrine to offer the first worship of the new year. Prior to the parade, spectators may enjoy a special year-end ceremony called kagaribi toshikosi-no-gi, kagamiwari (a ceremony to break and open a barrel of sake), a sale of fox masks, and free amazake (sweet low-alcoholic rice drink) at Shozoku Inari.
Volgens het weerbericht gaat het trouwens flink koud worden met nieuwjaar. Zal maar 2 truien aandoen dan.
pi_55629214
tvp
pi_55629542
idem
"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
  zondag 30 december 2007 @ 14:34:55 #105
12820 Doodkapje
CyanideCookies
pi_55652699
quote:
Op zaterdag 29 december 2007 02:39 schreef Binsentu het volgende:
ZIjn er nog mensen in Japan die wat leuks gaan doen met nieuwjaar?
Ik ga naar de Oji Fox Parade / Foto's
[..]

Volgens het weerbericht gaat het trouwens flink koud worden met nieuwjaar. Zal maar 2 truien aandoen dan.
Bij elke 7/11 kan je toch van die hot-packs kopen? Heerlijk om het op je trui, onder je jas te plakken...
...kan het geen beat schelen...
D700 Nikonian www.schiet7kleuren.nl
pi_55741694
japan liefhebbers allereerst een gelukkig nieuwjaar,

22 januari is het zover, dan vlieg ik voor 2 weken naar Tokyo! Ik heb al enige dingen op een rijtje gezet wat ik wil gaan zien, mijn vraag is of er nog dingen zijn die ik MOET zien die niet op allerlei sites al beschreven staan :p

En mocht nog iemand een tip hebben voor (het liefst goedkoop) verblijf in Tokyo komt dat ook erg goed uit.

alvast bedankt,

ps. is er ook een metrokaart te koop voor een week (of 2) en kan ik die nu al aanschaffen of kan ik dat beter daar doen? (ik spreek geen japans^^)
pi_55846921
Metrokaarten kun je op lokatie voldoende scoren. Ik neem aan dat je waarschijnlijk via Narita naar Ueno zult afreizen om vanaf daar je ho(s)tel te vinden. In dit geval zul je geen moeite hebben; ik regelde mijn metrokaartje op Ueno en kreeg er ook een metrokaart, die je gewoon als folders uit bakken kunt pakken. Als je niet zeker weet wat je moet doen, ga dan verdwaald naar één van de kaarten op de muur sturen aan voor je het weet staat er een Japanner naast je die je wilt helpen.

Ik zelf verbleef in Juyoh Hotel in Asakusa, 20 euro een nacht als ik me het goed herinner. Maar het kan zeker goedkoper dan dit. In ieder geval heb ik een hele positieve ervaring overgehouden en Juyoh en de mensen die er werken.
  maandag 7 januari 2008 @ 14:12:14 #108
8369 speknek
Another day another slay
pi_55847134
Ik denk dat ie een pasje bedoelde, niet een plattegrond. Ga bij Narita naar het JR loket (of bij een gemiddeld metrostation naast de poortjes) en vraag om een 'normal Suica' kaart (spreek uit Swieka, maar aangezien het Japanners zijn en ze je uitspraak niet begrijpen zul je waarschijnlijk ook nog Soeika moeten zeggen, en Swieieieka?, Suhwiekaneh? SUH-wieka? SwieKA? en vervolgens als een penguin rondwaggelen en net doen alsof je door een poortje loopt. Uiteindelijk komt het wel goed). Die kun je vervolgens opladen bij heel veel automaten en elke keer dat je door de poortjes loopt wordt het bedrag dan van je kaart afgeschreven.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_55852855
quote:
Op maandag 7 januari 2008 14:12 schreef speknek het volgende:
Ik denk dat ie een pasje bedoelde, niet een plattegrond. Ga bij Narita naar het JR loket (of bij een gemiddeld metrostation naast de poortjes) en vraag om een 'normal Suica' kaart (spreek uit Swieka, maar aangezien het Japanners zijn en ze je uitspraak niet begrijpen zul je waarschijnlijk ook nog Soeika moeten zeggen, en Swieieieka?, Suhwiekaneh? SUH-wieka? SwieKA? en vervolgens als een penguin rondwaggelen en net doen alsof je door een poortje loopt. Uiteindelijk komt het wel goed). Die kun je vervolgens opladen bij heel veel automaten en elke keer dat je door de poortjes loopt wordt het bedrag dan van je kaart afgeschreven.
Filmpje van een buitenlander die als een penguin loopt?
  dinsdag 8 januari 2008 @ 09:11:07 #110
48858 Kabuto_Raiger
remember 2011-03-11
pi_55866031
ff ook hier een TVP plaatsen
aug 2008 is het voor mij dan zover, dan vertrek ik naar japan voor 4 weken en ik ben benieuwd wat ik er allemaal ga tegenkomen haha
budget wat ik vrijmaak is 4000 a 5000 euro.
wat verblijf betreft zitten we in Ueno met goede trein verbindingen ^^
wat telefoon betreft gebruik ik een Softbank 709sc met Vodafone NL prepay kaart met vodafone passport geactiveerd.
en wat we daar gaan doen haha dat is echt iets wat we daar gaan plannen. maar als het meezit wil ik comiket gaan checken en sowieso akihabara
ook gaan we naar clubs vergeijkbaar met Velfarre. Ik en een deel van mijn groep doen aan parapara en techpara
mja kan niet wachten in elk geval ^^
  dinsdag 8 januari 2008 @ 09:18:32 #111
6789 Strolie75
De reisGijs
pi_55866159
2010 staat Japan bij mij in de planning.
pi_55866742
@Kabuto_Raiger: Supertof man!
Ik ben er ook weer in Augustus, Ik ga eerst naar China en dan naar Japan maar ditmaal ook meer richting Sendai en nog wat andere plaatsjes daar in de buurt.
  dinsdag 8 januari 2008 @ 10:16:57 #113
48858 Kabuto_Raiger
remember 2011-03-11
pi_55867208
haha cool
ik ben vooral benieuwd naar de clubs eerlijk gezegd, ik vind het jammer dat Velfarre dicht is maar we gaan zker op zoek naar vergelijkbare clubs ^^
ben benieuwd hoe het er nu uit ziet de hele zaal die een bepaalde routine doet xD
pi_55867927
Ik heb net even met een Japans meisje hier op t lab zitten kletsen. Zij is voor drie maanden hier maar studeert ook aan Tohoku University in Sendai en potverdorie wat was mijn Japans slecht zeg.... verstaan ging nog wel maar zelf de woorden vinden

Voor mij ligt voor september 2008 Japan in de planning. Dan ben ik afgestudeerd en dan even lekker naar Japan voor ik weer iets anders nuttigs ga doen. De planning is nu om uiteraard wat mensen in Sendai en mn oude lab te bezoeken en dan vanuit Sendai per boot naar Tomakomai op Hokkaido te varen en dan daar rond te reizen. Maar goed, hopen dat t doorgaat en lukt enzo.
pi_55868467
quote:
Op maandag 7 januari 2008 14:12 schreef speknek het volgende:

negasado, bedankt maar ik bedoelde inderdaad zoals speknek zegt, een metropas. het ziet er naar uit dat ik even mijn penguin pasje moet oefenen :p

is de metro daar erg duur?
  dinsdag 8 januari 2008 @ 11:29:17 #116
8369 speknek
Another day another slay
pi_55868726
Valt mee, iets goedkoper dan Nederland, maar nog steeds wel duur. Als je trouwens ook nog veel door Japan heen denkt te gaan reizen, kun je een JR pass kopen. Die moet je wel vantevoren in Nederland kopen, en is vrij prijzig, maar na twee ritjes met de shinkansen (niet de allersnelste) heb je het er wel uit.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  dinsdag 8 januari 2008 @ 11:55:03 #117
6789 Strolie75
De reisGijs
pi_55869376
Iemand ervaring met de Djoser reis naar Japan?

http://www.djoser.nl/rondreis_japan/21_dagen_japan/_day/

Ik weet dat je het voor minder geld ook allemaal zelf kunt regelen en dat individueel rondreizen veel leuker is, blablabla. Maar ik heb een drukke baan en kan (helaas) niet meer vrij krijgen. En zo zie ik toch veel in een korte tijd.

Is het in Juli een beetje uit te houden in Japan qua temperatuur?

[ Bericht 83% gewijzigd door Strolie75 op 08-01-2008 12:02:05 ]
pi_55869909
quote:
Op dinsdag 8 januari 2008 11:55 schreef Strolie75 het volgende:
Iemand ervaring met de Djoser reis naar Japan?

http://www.djoser.nl/rondreis_japan/21_dagen_japan/_day/

Ik weet dat je het voor minder geld ook allemaal zelf kunt regelen en dat individueel rondreizen veel leuker is, blablabla. Maar ik heb een drukke baan en kan (helaas) niet meer vrij krijgen. En zo zie ik toch veel in een korte tijd.

Is het in Juli een beetje uit te houden in Japan qua temperatuur?
Als je houdt van heel vochtig en warm wel Mijn ervaring in Juli was niet heel fijn; een stap buiten en je T shirt is doorweekt. Maar goed, ik heb toen ook rondgereisd hoor en ging prima, het is alleen even aanpassen aan de temperatuur en vochtigheid. Daarnaast kan je overal gratis waaiers krijgen, die delen ze vaak gewoon uit als reclame. Kleine beetje helpen ook.
  dinsdag 8 januari 2008 @ 12:25:58 #119
12820 Doodkapje
CyanideCookies
pi_55870161
quote:
Op dinsdag 8 januari 2008 10:53 schreef xienix84 het volgende:
Ik heb net even met een Japans meisje hier op t lab zitten kletsen. Zij is voor drie maanden hier maar studeert ook aan Tohoku University in Sendai en potverdorie wat was mijn Japans slecht zeg.... verstaan ging nog wel maar zelf de woorden vinden

Voor mij ligt voor september 2008 Japan in de planning. Dan ben ik afgestudeerd en dan even lekker naar Japan voor ik weer iets anders nuttigs ga doen. De planning is nu om uiteraard wat mensen in Sendai en mn oude lab te bezoeken en dan vanuit Sendai per boot naar Tomakomai op Hokkaido te varen en dan daar rond te reizen. Maar goed, hopen dat t doorgaat en lukt enzo.
Tohodai!
Van de week ook maar weer eens mijn Professor en sensei weer gemaild... van welke faculteit komt ze?
  dinsdag 8 januari 2008 @ 12:57:46 #120
6789 Strolie75
De reisGijs
pi_55870928
Geboekt! 16 juli ga ik 21 dagen naar Japan.

Duurste impulsaankoop van mijn leven

Maar het is een droom die waarheid wordt! En als ik het nu niet doe komt het er nooit meer van ben ik bang (trouwens, verhuizen, etc.).

Ik heb er zin in

[ Bericht 61% gewijzigd door Strolie75 op 08-01-2008 13:03:27 ]
  dinsdag 8 januari 2008 @ 13:21:27 #121
12820 Doodkapje
CyanideCookies
pi_55871452
quote:
Op dinsdag 8 januari 2008 12:57 schreef Strolie75 het volgende:

Maar het is een droom die waarheid wordt! En als ik het nu niet doe komt het er nooit meer van ben ik bang (trouwens, verhuizen, etc.).

Ik heb er zin in
Cool!

Wel duur hoor! Het kan voor goedkoper (hostels icm een JR Pass).
  dinsdag 8 januari 2008 @ 13:23:54 #122
6789 Strolie75
De reisGijs
pi_55871514
quote:
Op dinsdag 8 januari 2008 13:21 schreef Doodkapje het volgende:
Cool!

Wel duur hoor! Het kan voor goedkoper (hostels icm een JR Pass).
Zoals ik al zei, dat besef ik. Maar ik heb gewoon geen zin om zelf veel te moeten regelen en ik wil zoveel mogelijk zien. Twee jaar geleden met Djoser naar China/Tibet geweest en dat is ook erg goed bevallen. Goed programma maar toch veel vrijheid. Kijk, als ik de luxe had dat ik drie maanden kon backpacken, dan zou ik het zelf allemaal regelen.
pi_55871689
quote:
Op dinsdag 8 januari 2008 12:25 schreef Doodkapje het volgende:

[..]

Tohodai!
Van de week ook maar weer eens mijn Professor en sensei weer gemaild... van welke faculteit komt ze?
De psychology faculteit. En ja ik heb ook nog regelmatig contact met mn sensei, blijft leuk en boeiend Hij roept steeds dat we elkaar wel op een neuroscience conferentie tegen komen, alsof ik daar momenteel als master student geld voor heb Maar ik zal in september vast wel een avondje daar gaan drinken.
  dinsdag 8 januari 2008 @ 13:33:24 #124
17051 HAL9000S
you can become gitano...
pi_55871740
quote:

Ik heb er zin in
Nice!!!

Ik wil in het najaar gaan voor 4 weken, zit zelf te denken rond september
Cop killer
Kill all the cops tonight
Kill them, cop killer
Kill all the cops in sight
  dinsdag 8 januari 2008 @ 13:36:19 #125
12820 Doodkapje
CyanideCookies
pi_55871803
quote:
Op dinsdag 8 januari 2008 13:23 schreef Strolie75 het volgende:

[..]

Zoals ik al zei, dat besef ik. Maar ik heb gewoon geen zin om zelf veel te moeten regelen en ik wil zoveel mogelijk zien. Twee jaar geleden met Djoser naar China/Tibet geweest en dat is ook erg goed bevallen. Goed programma maar toch veel vrijheid. Kijk, als ik de luxe had dat ik drie maanden kon backpacken, dan zou ik het zelf allemaal regelen.
Mja,... China/Tibet is iets compleet anders. Na mijn stage in Japan ben ik met mijn vriendin in 10 dagen naar Kyoto, Nara en Koya-san geweest en daarna nog rond Sendai wat rondgekeken. Toen naar Tokyo gegaan en mijn vriendin weer op het vliegtuig naar Nederland gezet. Ook al ga je niet backpacken voor 3 maanden, zelfs dan loont het om dit soort dingen zelf te doen. Als je alleen of met z'n tweeën bent krijg je toch meer contact met de mensen dan wanneer je in een excursiegroep van (zeg) tien man bent.

Ach,... dit is misschien wel perfect voor een kennismaking met het land. Je gaat je wel vermaken.
pi_55871993
quote:
Op dinsdag 8 januari 2008 13:36 schreef Doodkapje het volgende:

[..]

Mja,... China/Tibet is iets compleet anders. Na mijn stage in Japan ben ik met mijn vriendin in 10 dagen naar Kyoto, Nara en Koya-san geweest en daarna nog rond Sendai wat rondgekeken. Toen naar Tokyo gegaan en mijn vriendin weer op het vliegtuig naar Nederland gezet. Ook al ga je niet backpacken voor 3 maanden, zelfs dan loont het om dit soort dingen zelf te doen. Als je alleen of met z'n tweeën bent krijg je toch meer contact met de mensen dan wanneer je in een excursiegroep van (zeg) tien man bent.

Ach,... dit is misschien wel perfect voor een kennismaking met het land. Je gaat je wel vermaken.
En daarnaast zijn mijn mooiste ervaringen nog steeds dat je tijdens t alleen reizen mensen tegenkomt die je binnen vragen, waar je mag blijven eten, die je een lift geven. Of anders: dronken Japanse salary men die je uitnodigen voor karaoke en op wiens kosten je jezelf de vernieling in mag drinken.
  dinsdag 8 januari 2008 @ 13:55:52 #127
12820 Doodkapje
CyanideCookies
pi_55872315
quote:
Op dinsdag 8 januari 2008 13:44 schreef xienix84 het volgende:

[..]

En daarnaast zijn mijn mooiste ervaringen nog steeds dat je tijdens t alleen reizen mensen tegenkomt die je binnen vragen, waar je mag blijven eten, die je een lift geven. Of anders: dronken Japanse salary men die je uitnodigen voor karaoke en op wiens kosten je jezelf de vernieling in mag drinken.
Ja man! Of lekker keten met anderen in een Izakaya
  dinsdag 8 januari 2008 @ 13:59:46 #128
48858 Kabuto_Raiger
remember 2011-03-11
pi_55872409
haha oh man zoveel mensen die er naartoe gaan, bezorgt mezelf alleen maar meer zin in mijn eigen reis, ook leuk om te zien dat er zoveel verschillende smaken zijn, voor de een het land voor de ander anime en voor weer iemand anders dans en muziek. mja ik heb vrij veel moeite met wachten op het moment
  dinsdag 8 januari 2008 @ 14:00:51 #129
122997 zquing
Drama Junk
pi_55872445
Ik hoop echt binnen 2 jaar ook naar japan te kunnen
"Those unforgettable days, for them I live"
  dinsdag 8 januari 2008 @ 14:06:47 #130
12820 Doodkapje
CyanideCookies
pi_55872621
quote:
Op dinsdag 8 januari 2008 13:59 schreef Kabuto_Raiger het volgende:
haha oh man zoveel mensen die er naartoe gaan, bezorgt mezelf alleen maar meer zin in mijn eigen reis, ook leuk om te zien dat er zoveel verschillende smaken zijn, voor de een het land voor de ander anime en voor weer iemand anders dans en muziek. mja ik heb vrij veel moeite met wachten op het moment
Anime Zonde om daarvoor helemaal naar Japan naartoe te gaan... okee misschien de cosplay-kids, maar je kan hier toch ook aan Anime komen?

Ik kan je aanraden om veel tempels te bezoeken en je te laten verrassen door de bouwstijl en details in versiering. Vergeet ook niet dat er ontzettend mooie natuur te vinden is. Japanners hiken veel, dus er zijn goede maps te vinden voor 800 yen. De hiking-trails zijn vaak goed aangegeven en onderhouden. Doe dit vlak voor of na de hitteperiode btw, anders is de hike meer een beproeving dan een genot.

Ik heb een boek van Lonely Planet 'Hiking in Japan' wat echt een aanrader is als je de tocht zonder een local moet maken. Goede beschrijvingen en met zo'n map van de lokale boekenwinkel erbij kan je toch niet meer stuk!

Wat ik in Morioka heb gedaan is bij een sportwinkel om informatie gevraagd. Ik kocht daar een kompas en was aan de praat geraakt met de verkoopster. Die gaf wat nuttige tips over onsen die vlakbij de route lagen. Heerlijk om na een wandeltocht van 5 uur te gaan badderen in een kuuroord met zwavelhoudend water
pi_55872804
Ik ook geboekt, 21 mei is de dag waarop ik vertrek.
Helaas maar voor 10 dagen (Tokyo), maar wel een traditionele japanse bruiloft.....

Hotel in Asakusa geboekt.....
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
  dinsdag 8 januari 2008 @ 14:27:38 #132
6789 Strolie75
De reisGijs
pi_55873175
quote:
Op dinsdag 8 januari 2008 13:36 schreef Doodkapje het volgende:
Voordeel aan Djoser is dat het kleine groepen zijn en je heel veel vrijheid hebt. Je hoeft niet mee te gaan met de groep. Je kunt ook je eigen weg gaan. In China gingen wel ook bijna elke avond alleen of met een paar man eten en uit. Ik zie net op Lonely Planet dat het in Juli inderdaad heet & vochtig is, maar dat het hierdoor ook een stuk rustiger is bij de toeristische bezienswaardigheden. Heeft dus ook zijn voordelen. En ik zie het ook echt als een eerste kennismaking. Ik heb niet de illusie dat ik het hele land in 21 dagen kan zien en doorgronden.
pi_55873755
quote:
Op dinsdag 8 januari 2008 14:27 schreef Strolie75 het volgende:

[..]

Voordeel aan Djoser is dat het kleine groepen zijn en je heel veel vrijheid hebt. Je hoeft niet mee te gaan met de groep. Je kunt ook je eigen weg gaan. In China gingen wel ook bijna elke avond alleen of met een paar man eten en uit. Ik zie net op Lonely Planet dat het in Juli inderdaad heet & vochtig is, maar dat het hierdoor ook een stuk rustiger is bij de toeristische bezienswaardigheden. Heeft dus ook zijn voordelen. En ik zie het ook echt als een eerste kennismaking. Ik heb niet de illusie dat ik het hele land in 21 dagen kan zien en doorgronden.
Ik was er vorig jaar Augustus, ook erg heet..maargoed je went er wel aan (fix als eerst direct een waaiertje ). Toeristen drukte hou je toch wel ook al is het warm, want het is gewoon het vakantie seizoen. Omg wat is dat duur zeg met Djoser, maarja gemak dient de mens he..

Iemand ervaring met vervoer naar Hokkaido toe? niet vliegen dus (is te duur denk ik) prijzen vd trein of boot.
  dinsdag 8 januari 2008 @ 15:23:08 #134
12820 Doodkapje
CyanideCookies
pi_55874665
quote:
Op dinsdag 8 januari 2008 14:27 schreef Strolie75 het volgende:

[..]

Moet je ook niet willen... je kan beter ervoor zorgen dat je in die 21 dagen een klein deel van Japan pakt en daar zoveel mogelijk uit proberen te halen.
  dinsdag 8 januari 2008 @ 15:27:12 #135
8369 speknek
Another day another slay
pi_55874764
quote:
Op dinsdag 8 januari 2008 14:49 schreef Karimo het volgende:
Iemand ervaring met vervoer naar Hokkaido toe? niet vliegen dus (is te duur denk ik) prijzen vd trein of boot.
Ik ben heen gegaan met het vliegtuig (Tokyo-Sapporo) en terug met de slaaptrein (Hakodate-Tokyo), maar volgens mij scheelt het niet veel qua prijs.
  dinsdag 8 januari 2008 @ 15:30:35 #136
48858 Kabuto_Raiger
remember 2011-03-11
pi_55874842
quote:
Op dinsdag 8 januari 2008 14:06 schreef Doodkapje het volgende:

[..]

Anime Zonde om daarvoor helemaal naar Japan naartoe te gaan... okee misschien de cosplay-kids, maar je kan hier toch ook aan Anime komen?

Ik kan je aanraden om veel tempels te bezoeken en je te laten verrassen door de bouwstijl en details in versiering. Vergeet ook niet dat er ontzettend mooie natuur te vinden is. Japanners hiken veel, dus er zijn goede maps te vinden voor 800 yen. De hiking-trails zijn vaak goed aangegeven en onderhouden. Doe dit vlak voor of na de hitteperiode btw, anders is de hike meer een beproeving dan een genot.

Ik heb een boek van Lonely Planet 'Hiking in Japan' wat echt een aanrader is als je de tocht zonder een local moet maken. Goede beschrijvingen en met zo'n map van de lokale boekenwinkel erbij kan je toch niet meer stuk!

Wat ik in Morioka heb gedaan is bij een sportwinkel om informatie gevraagd. Ik kocht daar een kompas en was aan de praat geraakt met de verkoopster. Die gaf wat nuttige tips over onsen die vlakbij de route lagen. Heerlijk om na een wandeltocht van 5 uur te gaan badderen in een kuuroord met zwavelhoudend water
so true maar waar ik me vooral in wil verdiepen is dus anime, parapara en techpara rondom deze 3 dingen schijnt een hele grote subcultuur te hangen en daar ben ik dan helemaal benieuwd naar en tja heb er redelijk wat geld voor over =D
  dinsdag 8 januari 2008 @ 15:37:36 #137
8369 speknek
Another day another slay
pi_55875004
quote:
Op dinsdag 8 januari 2008 15:27 schreef speknek het volgende:
Ik ben heen gegaan met het vliegtuig (Tokyo-Sapporo) en terug met de slaaptrein (Hakodate-Tokyo), maar volgens mij scheelt het niet veel qua prijs.
Beter nog, een enkeltje Sapporo-Tokyo is 23000 yen, en ik denk dat een retourtje vliegtuig ongeveer 38000 yen is.
pi_55875612
quote:
Op dinsdag 8 januari 2008 15:37 schreef speknek het volgende:

[..]

Beter nog, een enkeltje Sapporo-Tokyo is 23000 yen, en ik denk dat een retourtje vliegtuig ongeveer 38000 yen is.
Je kan ook met de boot via Nagoya - Sendai - Hokkaido (Tomakomai). Sendai -Tomakomai is geloof ik 7000 yen zonder slaapplaats, 14000 met slaapplaats. Maar als ik zo de kosten die jij noemt zie Speknek, zou ik voor een snellere verbinding toch vliegen (ik had t veel duurder verwacht). De bootreis duurt 15 uur.
  dinsdag 8 januari 2008 @ 16:15:19 #139
8369 speknek
Another day another slay
pi_55875936
Oh een retourticket voor het vliegtuig valt denk ik toch duurder uit, eerder 48000 yen. Ben je dus goedkoper uit met de trein, maar die doet er net als de boot dus wel veel langer over.
pi_55875998
Ik vind de prijs met Djoser eigenlijk nog wel meevallen; Ik heb mijn reis (alweer anderhalf jaar geleden ) ook met een reisbureau geboekt (VNC) en was weliswaar goedkoper uit (2500) maar ik zat wel in budget hotels, ryokans en minshuku's. Dus afhankelijk van de overnachtingen maakt het volgens mij redelijk snel verschil.

Japan is fantastisch; betere impuls aankoop kun je niet doen , ik geniet nu nog steeds van de reis!
  dinsdag 8 januari 2008 @ 16:22:35 #141
12820 Doodkapje
CyanideCookies
pi_55876127
quote:
Op dinsdag 8 januari 2008 15:30 schreef Kabuto_Raiger het volgende:

[..]

so true maar waar ik me vooral in wil verdiepen is dus anime, parapara en techpara rondom deze 3 dingen schijnt een hele grote subcultuur te hangen en daar ben ik dan helemaal benieuwd naar en tja heb er redelijk wat geld voor over =D
Ieder zijn ding natuurlijk, maar je wilt dit gaan leren in Japan?!
quote:
Op dinsdag 8 januari 2008 16:03 schreef xienix84 het volgende:

[..]

Je kan ook met de boot via Nagoya - Sendai - Hokkaido (Tomakomai). Sendai -Tomakomai is geloof ik 7000 yen zonder slaapplaats, 14000 met slaapplaats. Maar als ik zo de kosten die jij noemt zie Speknek, zou ik voor een snellere verbinding toch vliegen (ik had t veel duurder verwacht). De bootreis duurt 15 uur.
Gezellig interacten met de locals op de boot is toch ook leuk!
  dinsdag 8 januari 2008 @ 16:27:19 #142
48858 Kabuto_Raiger
remember 2011-03-11
pi_55876236
quote:
Op dinsdag 8 januari 2008 16:22 schreef Doodkapje het volgende:

[..]

Ieder zijn ding natuurlijk, maar je wilt dit gaan leren in Japan?!
[..]

actually ik kan al een aantal routines
maar tis altijd leuk om daar nieuwe te leren
en ook dit is een manier van interactie
alleen dan op een ander gebied
  dinsdag 8 januari 2008 @ 16:34:19 #143
17051 HAL9000S
you can become gitano...
pi_55876448
Ik wil in een maand tijd van Tokyo naar nagoya, Kyoto, himeji, okama, Hiroshima, en Fukuoka. Op kyushu wil ik vervolgens nagasaki, beppu en kumamoto uitchecken, om dan vervolgens als het mogelijk is vanuit kumanoto weer terug te vliegen.

Ik wil alles met de trein doen omdat ik dan meer van het land zelf zie. Nu zit ik te kijken wat voordeliger is, losse treintickets of een Japan Rail pass. Het voordeel van een Japan Rail pass is dat ik toch al veel sidetrips in de planning heb staan zoals Takayama, himeji, Matsue etc. Nadeel is dat ik, omdat ik door het gehele zuidelijke deel ga reizen, dus 4 verschillende rail passes nodig heb; JR East pass, Kansai Area, Sanyo Area en Kyushu rail pass. Dat is 4 x 180 euro.
Cop killer
Kill them, cop killer
pi_55877065
quote:
Op dinsdag 8 januari 2008 16:34 schreef HAL9000S het volgende:
Ik wil in een maand tijd van Tokyo naar nagoya, Kyoto, himeji, okama, Hiroshima, en Fukuoka. Op kyushu wil ik vervolgens nagasaki, beppu en kumamoto uitchecken, om dan vervolgens als het mogelijk is vanuit kumanoto weer terug te vliegen.

Ik wil alles met de trein doen omdat ik dan meer van het land zelf zie. Nu zit ik te kijken wat voordeliger is, losse treintickets of een Japan Rail pass. Het voordeel van een Japan Rail pass is dat ik toch al veel sidetrips in de planning heb staan zoals Takayama, himeji, Matsue etc. Nadeel is dat ik, omdat ik door het gehele zuidelijke deel ga reizen, dus 4 verschillende rail passes nodig heb; JR East pass, Kansai Area, Sanyo Area en Kyushu rail pass. Dat is 4 x 180 euro.
http://japantours.nl/index.php/article/articleview/56/1/42/

http://www.japan-guide.com/e/e2361.html

Ik zou ook niet zo weten wat het meest tactisch is, met de railpass kan je natuurlijk naast de shinkansen ook alle JR metro's gebruiken, die rijden toch overal wel?
pi_55877432
quote:
Op dinsdag 8 januari 2008 16:59 schreef Karimo het volgende:

[..]

Ik zou ook niet zo weten wat het meest tactisch is, met de railpass kan je natuurlijk naast de shinkansen ook alle JR metro's gebruiken, die rijden toch overal wel?
Tja je kunt in Tokyo wel die JR trein nemen (ik weet even niet meer hoe die lijn heet, maar die een rondje rijdt), maar de metro is daar in ieder geval stukken sneller. Hoewel je vanuit die JR trein weer mooi Tokyo kan zien als je van bv Tokyo station naar Harajuku rijdt, met als extra bonus de trein die voller en voller raakt met Harajuku girls
  dinsdag 8 januari 2008 @ 17:21:05 #146
8369 speknek
Another day another slay
pi_55877582
De Yamanote lijn, maar da's ook gewoon een metro hoor. Scheelt weinig qua tijd met de rest.
  dinsdag 8 januari 2008 @ 17:28:38 #147
17051 HAL9000S
you can become gitano...
pi_55877738
quote:
Op dinsdag 8 januari 2008 16:59 schreef Karimo het volgende:

[..]

Yep, alleen de Nozomi mag je niet gebruiken met een rail pass. Omgerekend is een retour Tokyo - Kyoto al 180 euro dus ik kan me niet voorstellen dast een rail pass niet voordeliger is.
Cop killer
Kill them, cop killer
pi_55878059
quote:
Op dinsdag 8 januari 2008 16:22 schreef Doodkapje het volgende:

[..]

Zou ook mijn keuze zijn, maar als je weinig tijd hebt is t niet de beste optie En slapen komt er op zo'n boot toch niet van met al die snurkende japanners. MAAR er is wel karaoke aan boord geloof ik.
  dinsdag 8 januari 2008 @ 18:17:02 #149
17051 HAL9000S
you can become gitano...
pi_55878891
Denken jullie dat 2000 euro genoeg is om een maand van te kunnen eten, slapen en leuke dingen te doen? Ik ga wel op zoek naar budgethotels en ook het eten hoeft van mij allemaal niet zo duur, met een flink bord noodles ben ik tevreden.
Cop killer
Kill them, cop killer
  dinsdag 8 januari 2008 @ 18:18:23 #150
12820 Doodkapje
CyanideCookies
pi_55878914
quote:
Op dinsdag 8 januari 2008 17:42 schreef xienix84 het volgende:

[..]

Zou ook mijn keuze zijn, maar als je weinig tijd hebt is t niet de beste optie En slapen komt er op zo'n boot toch niet van met al die snurkende japanners. MAAR er is wel karaoke aan boord geloof ik.
Ach... die Australïer en die Amerikaan in mijn hostel ook wel... volgende keer neem ik oordoppen mee
  dinsdag 8 januari 2008 @ 18:41:06 #151
6789 Strolie75
De reisGijs
pi_55879450
Hoe lang is het eigenlijk vliegen naar Tokyo? En hoe is de service van JAL?
pi_55879889
quote:
Op dinsdag 8 januari 2008 18:41 schreef Strolie75 het volgende:
Hoe lang is het eigenlijk vliegen naar Tokyo? En hoe is de service van JAL?
10 uur ongeveer. De service is wel goed, maar over de kwaliteit van het eten durf ik niks te zeggen sinds ik vliegtuigeten echt heel erg haat.
pi_55880311
quote:
Op dinsdag 8 januari 2008 13:55 schreef Doodkapje het volgende:

[..]

Ja man! Of lekker keten met anderen in een Izakaya
Niet door hele dunne muurtjes vallen is mijn advies, want dat is duur. (Had ik wel gedaan..)

Ik ben gister ook weer voor de 3e keer terug gekomen. Heb twee mogelijk stageplaatsen (in Hokkaido of Okinawa ) Maar het blijft spannend of mijn school het zal toe laten.

Oh, en zeker geen British Airways vliegen. Het eten is goor en ze raken gegarandeerd je tas kwijt.

EDIT:

Ik besef dat ik in 2007 7 maanden in Japan heb doorgebracht Hoop dat ik zo snel mogelijk kan afstuderen en werk kan zoeken daar.
  dinsdag 8 januari 2008 @ 19:47:00 #154
48858 Kabuto_Raiger
remember 2011-03-11
pi_55881091
^
doe je goed ^^
mja voor mij zal het denk ik alleen vakantie zijn denk ik
pi_55884368
Iemand nog leuke tips voor Japan? Ik ga half februari 2 weken een vriend daar opzoeken. Hij zit in Tokyo (waar precies weet ik niet, hij zit er pas sinds gisteren .). Nu is hij daar druk met stage/werk/studie, dus ik zal ook wel het nodige op me zelf gaan doen. Hij zei zelf ook al dat ik niet 2 weken in Tokyo moet blijven, maar ook de trein moet pakken, richting Kyoto, Osaka, zoiets. Ik ga dan ook een railpass van een week aanschaffen.

Heeft iemand nog leuke dingen? Het hoeven niet allemaal steden e.d. te zijn, 'platteland' lijkt me ook erg mooi. Ben ook wel geïnteresseerd in Japans design (architectuur). En is mount Fuji een beetje te beklimmen in februari? Neem aan dat het weer vergelijkbaar is met het weer hier, koud dus.
Die Welt ist alles was der Fall ist.
pi_55884406
quote:
Op dinsdag 8 januari 2008 19:16 schreef Jossos het volgende:
Oh, en zeker geen British Airways vliegen. Het eten is goor en ze raken gegarandeerd je tas kwijt.
Te laat .
Die Welt ist alles was der Fall ist.
pi_55884678
quote:
Op dinsdag 8 januari 2008 21:55 schreef keeper het volgende:
Iemand nog leuke tips voor Japan? Ik ga half februari 2 weken een vriend daar opzoeken. Hij zit in Tokyo (waar precies weet ik niet, hij zit er pas sinds gisteren .). Nu is hij daar druk met stage/werk/studie, dus ik zal ook wel het nodige op me zelf gaan doen. Hij zei zelf ook al dat ik niet 2 weken in Tokyo moet blijven, maar ook de trein moet pakken, richting Kyoto, Osaka, zoiets. Ik ga dan ook een railpass van een week aanschaffen.

Heeft iemand nog leuke dingen? Het hoeven niet allemaal steden e.d. te zijn, 'platteland' lijkt me ook erg mooi. Ben ook wel geïnteresseerd in Japans design (architectuur). En is mount Fuji een beetje te beklimmen in februari? Neem aan dat het weer vergelijkbaar is met het weer hier, koud dus.
Mount Fuji kan je bijna helemaal naar boven rijden met de auto.

Archtectuur, als je van modern houdt, zou ik zeker naar Kyoto gaan. Het station is namelijk erg mooi.
pi_55887698
quote:
Op dinsdag 8 januari 2008 22:07 schreef Renzoku het volgende:

[..]

Mount Fuji kan je bijna helemaal naar boven rijden met de auto.

Archtectuur, als je van modern houdt, zou ik zeker naar Kyoto gaan. Het station is namelijk erg mooi.
Meeste dagen is het bij mount Fuji flink bewolkt, je moet dan wel geluk hebben (wel erg toeristisch).

Zoveel te zien, Nara en Kyoto is leuk, plaatsje Narita is ook leuk! Als je tijd hebt ga de binnenland in, kwam daar ook vaak verrassende dingen tegen...

Op dit moment mijn oude foto's Japan archiveren, pfff nu al 5000 fotos tegengekomen....
If the attacking bear is black, fight back!.. If the attacking bear is brown, drop down!
  woensdag 9 januari 2008 @ 04:02:52 #159
12820 Doodkapje
CyanideCookies
pi_55889830
quote:

Grappig,... een vriend van me was maandag ook naar Tokyo vertrokken voor een talencursus
pi_55889886
Vandaag maar weer eens met de boot van Kokura naar Osaka. Weer een discount ticket kunnen regelen op de uni van Nagasaki: 4670 yen

Wel alweer de 26e terug naar Nederland

Ow en ik vind british airways gewoon pwnen trouwens oor...nog nooit problemen mee gehad.
leven als een koning
pi_55890730
quote:

Vanuit Tokyo kun je heel makkelijk naar Kamakura, dat is een aanrader voor tempels, ook nikko vond ik prachtig. Daarnaast heb ik heel erg van Takayama genoten, maar dat is wat langer reizen.
  woensdag 9 januari 2008 @ 09:38:23 #162
8369 speknek
Another day another slay
pi_55891352
Ik vond Kamakura zelf niet zo eigenlijk, maar ik was daarvoor dan ook al in Nikko, en net in Kyoto en Nara geweest.
pi_55891684
Ja ik had na een tijdje reizen ook gewoon tempelmoeheid. Na een tijdje zijn die gewoon minder interessant, lijkt alles op elkaar etc.
  woensdag 9 januari 2008 @ 10:23:05 #164
8369 speknek
Another day another slay
pi_55892064
quote:

Het officiele klimseizoen van Mount Fuji is Juli en Augustus, daarbuiten wordt het sterk afgeraden (tenzij je een professionele bergbeklimmer bent); harde wind, sneeuw, koud en kans op lawines. Voor architectuur moet je jammer genoeg niet in Japan zijn, daar hebben ze geen kaas van gegeten. Ze hebben ook niet veel platteland, ik zou gewoon naar buiten kijken als je in de trein zit, dan zie je soms wat. Wel is de natuur rond Nikko erg mooi (en in Hokkaido, maar daar zou ik niet naartoe gaan in Februari), en als je in Kyoto bent moet je zeker de berg/heuvel Fushimi Inari beklimmen, en een dagje naar het park van Nara gaan. Oh en wat ook wel aardig is als je natuur wil zien: Hakone, vlakbij Mt. Fuji. Het is alleen een beetje lastig bereikbaar, en je bent erg afhankelijk van het weer als je Fuji wil zien, dus als je er maar twee weken bent zou ik het er niet op wagen.

Sfeer impressie van toen ik er was:
.

Overigens kun je best twee weken in Tokyo blijven, ik heb er vier maanden gezeten en nog steeds niet alles gezien.
  woensdag 9 januari 2008 @ 10:27:39 #165
8369 speknek
Another day another slay
pi_55892159
Oh en blijf tenminste een nacht in een Ryokan, liefst met Rotenburo (buitenbad).
pi_55893092
quote:
Op woensdag 9 januari 2008 09:38 schreef speknek het volgende:
Ik vond Kamakura zelf niet zo eigenlijk, maar ik was daarvoor dan ook al in Nikko, en net in Kyoto en Nara geweest.
Tja kamakura was de eerste plek met tempels (buiten Tokyo dan) waar ik naartoe ben geweest. Maar het hangt er een beetje vanaf waar je in kamakura bent geweest. Ik ben een halte eerder uitgestapt en ben naar een enorm tempelcomplex geweest net voor kamakura, en ben vervolgens gaan lopen richting de grote Boeddha, maar met een omweg door de groene heuvels waar ook een tempel lag. Daar was helemaal niemand, en dat was erg aangenaam. De grote Boeddha zelf was met name door het toerisme nauwelijks interessant...

Maar na Kamakura, Nikko, Nara en de tempelroute van Takayama (enorme hoeveelheid tempels, letterlijk naast elkaar) kreeg ik ook wel last van tempelmoeheid...

Maar goed Kamakura is naar mijn idee vanuit Tokyo het makkelijkst bereikbaar zonder shinkansen. FF spammen:

En mister Boeddha himself (hij is niet voor niets zo genomen; als ik mijn camera iets lager had gehouden zou je honderden mensen hoofden zien...)

Oh en mijn ervaring met de Fuji:

Daar achter die wolken ligt ie! , de drie dagen dat ik in kwaguchi-ko (p.s. mijden als de pest!(in ieder geval het stadhe zelf)) was dit het beeld dat we hadden...
  woensdag 9 januari 2008 @ 11:26:23 #167
8369 speknek
Another day another slay
pi_55893436
Wauw, mooie foto's! Ik ben ook een halte eerder uitgestapt, maar bij mij dromde het wel van de mensen. En was het ontzettend heet en vochtig.

Dit was overigens twee dagen lang ons uitzicht in Hakone:

En zo zou het moeten zijn :
  woensdag 9 januari 2008 @ 11:41:22 #168
12820 Doodkapje
CyanideCookies
pi_55893853
En als je van natuur houdt én je zit in Kyoto, dan mag je de Yatsu-buchi-no-taki (8 watervallen) niet missen. Je pakt een trein en bus naar Kurodani (De zwarte vallei; je bent daar in 3 kwartier vanaf Kyoto Station) en wandelt terug naar het station Hira. Bij de top heb je een prachtig uitzicht over Biwa-ko; het grootste meer van Japan. Bij ons duurde de tocht zo'n 10 uur, dus doe goede schoenen aan.

Hier onder wat foto's van onze wandeltocht:

pi_55894867
Die foto's zijn nou precies de reden dat ik terug naar Japan wil Zoveel prachtige plekken waar ik nog niet geweest ben...
  woensdag 9 januari 2008 @ 12:29:20 #170
11577 lizardtattoo
consecotaleofoob
pi_55895037
Zoals het er nu naar uitziet vlieg ik half februari naar Nieuw Zeeland, en begin maart terug. Ik zou dan op de heenweg 7 uur hebben in Osaka (KIX), dat lijkt me te kort om echt iets te ondernemen dus dat wordt in een hoekje proberen te slapen, maar op de terugweg heb ik bijna 20 uur in Tokyo (NRT). Aankomst rond 16:30, vertrek rond 12:00 de volgende dag. Ben dus van plan een hotel in de buurt van het vliegveld te boeken, maar denken jullie dat het de moeite waard is om de ochtend van de tweede dag vroeg op te staan en naar het centrum te gaan? Ben op zoek naar een goede CDwinkel en eventueel een gameshop, maar ik wil eigenlijk vooral gewoon een keer 'sfeer snuiven'. Hoe kom ik het makkelijkst in het centrum, met de trein/shuttle/tram/bus? Hoe laat gaan de winkels gemiddeld open op een doordeweekse dag? Als dat pas om 10:00 is heeft het natuurlijk geen zin, want dan moet ik zo langzamerhand al weer gaan inchecken.
Liefhebber, verzamelaar en beta-tester van adventuregames.
Op woensdag 19 januari 2011 09:49 schreef Rossdale het volgende: Liz is gewoon een wandelende gamesencyclopedie :P
pi_55895384
Wat een kuttopic is dit ook... Ik zie zoveel dingen die ik gemist heb in Japan

Lizardtattoo, vanaf Tokyo Narita airport doe je er een uur over (als het verkeer niet tegenzit) om in Tokyo zelf te komen. Dus ik zou die avond gaan, maar dan nog is het allemaal wel zeer krap; Tokyo is zo groot en er is zoveel te zien... Kun je niet gewoon een paar dagen overstaptijd regelen?
  woensdag 9 januari 2008 @ 12:45:06 #172
8369 speknek
Another day another slay
pi_55895440
Je kunt met de trein naar het centrum, maar de rit duurt bijna twee uur, dat werkt dus niet. Je zou kunnen overwegen om het hotel in Tokyo zelf te boeken, misschien ben je dan nog net op tijd in Akihabara (Electric Town), of anders Shibuya, waar een hele boel sfeer is. Maar goed, grote kans dat je daar dan veel te moe voor bent.
  woensdag 9 januari 2008 @ 12:56:23 #173
12820 Doodkapje
CyanideCookies
pi_55895738
quote:
Op woensdag 9 januari 2008 12:29 schreef lizardtattoo het volgende:
Zoals het er nu naar uitziet vlieg ik half februari naar Nieuw Zeeland, en begin maart terug. Ik zou dan op de heenweg 7 uur hebben in Osaka (KIX), dat lijkt me te kort om echt iets te ondernemen dus dat wordt in een hoekje proberen te slapen, maar op de terugweg heb ik bijna 20 uur in Tokyo (NRT). Aankomst rond 16:30, vertrek rond 12:00 de volgende dag. Ben dus van plan een hotel in de buurt van het vliegveld te boeken, maar denken jullie dat het de moeite waard is om de ochtend van de tweede dag vroeg op te staan en naar het centrum te gaan? Ben op zoek naar een goede CDwinkel en eventueel een gameshop, maar ik wil eigenlijk vooral gewoon een keer 'sfeer snuiven'. Hoe kom ik het makkelijkst in het centrum, met de trein/shuttle/tram/bus? Hoe laat gaan de winkels gemiddeld open op een doordeweekse dag? Als dat pas om 10:00 is heeft het natuurlijk geen zin, want dan moet ik zo langzamerhand al weer gaan inchecken.
Het is nog best een eindje vanaf Narita. 45 minuten met een SkyLiner trein naar Ueno of gewoon een Express van JR naar Tokyo Central Station. Pak dan een metro naar Akihabara en daar kan je dan shoppen. Ik zou het er niet op gokken om te gaan shoppen als je om 12:00 naar NL moet. Meestal check je zo'n 3 uur van tevoren in op een internationale vlucht, dus dat betekent dat je om 9:00 op Narita moet zijn en dus rond 8 uur uit het centrum moet vertrekken. Winkels gaan rond 9 uur open, dus dat wordt erg lastig.

Als je écht per sé wilt, zou je dat op je dag van aankomst moeten doen. Winkels zijn meestal tot 22:00 open, dus als je het snel doet red je het nog net (ervan uitgaande dat je je goed uit de voeten weet te maken in Tokyo).
pi_55895851
Ik zit regelmatig te denken om naar een vriendin van me te gaan. 2 jaar geleden is ze van Noord brabant verhuisd naar Yamada, en heeft het daar erg naar haar zin. Ze heeft me wat foto's opgestuurd en nu ben ik jaloers!

Nu maar hopen dat ik rond september/oktober naar Yamada kan gaan. Is er al iemand anders daar al eens heen geweest?
pi_55896577
quote:
Op dinsdag 8 januari 2008 23:41 schreef Nasi het volgende:

[..]

Op dit moment mijn oude foto's Japan archiveren, pfff nu al 5000 fotos tegengekomen....
Ik schaam me altijd als ik mensen hoor zeggen dat ze duizenden fotos hebben genomen in Japan. Ik heb in de 3 keer dat ik er geweest ben ( een keer voor 6 maanden zelfs..) alles bij elkaar misschien duizend fotos genomen en in ruim 3/4e daarvan staan (veelal dronken) vrienden.

Maar dan bedenk ik me dat niet iedereen een fotograaf is en dat het verschilt per persoon wat je het belangrijkst vind op zo'n reis.

En voor wie zei dat er geen platteland is in Japan..
Ga naar Shikoku. Er zijn echt hele stukken waar je je alleen op de wereld kunt wanen. Vooral de Shikoku pilgrimage lijkt me fantastisch.
  woensdag 9 januari 2008 @ 17:43:27 #176
17051 HAL9000S
you can become gitano...
pi_55902257
Ik Tokyo ben ik van plan eerst een week lang in een business hotel in Shibuya te gaan zitten;

http://www.shibuya-city-hotel.com/stay/index.htm

Alleen kom ik er niet uit hoeveel ze voor een twinroom vragen op die site. (kan er hier iemand Japans? )

Ik ben toch een beetje aan het twijfelen of ik helemaal naar het zuiden ga, aangezien me dat toch vrij veel geld gaat kosten... liever ga ik een week naar Tokyo, daarna een week naar Osaka (nachtleven schijnt daar erg goed te zijn), vervolgens een week naar Kyoto en uiteindelijk weer voor een week terug naar Tokyo.

Voor m'n 2e week Tokyo wil ik graag naar deze ryokan.

http://www.kimi-ryokan.jp/

Voor 6,500 YEN per dag, per persoon. Schijnt erg goed te zijn voor dat geld en lekker dicht bij het centrum.

Verder heb ik eens naar retourtickets gekeken en dat valt ook niet tegen. Als ik 1 september vertrek en 1 oktober weer terugkeer dan vlieg ik voor 850 euro met Lufthansa, en heb ik een tussenstop in Zurich.

Als iemand nog tips heeft wat betreft goedkope verblijfplaatsen in de buurt van het centrum in Tokyo, of vliegtickets dan hoor ik het graag.
Cop killer
Kill them, cop killer
  woensdag 9 januari 2008 @ 19:26:07 #177
8369 speknek
Another day another slay
pi_55904856
Hmm, ik vond zelf Kyushu toch wel erg leuk, en je hoeft niet een hele week in Kyoto te zitten, en ik denk ook Osaka niet... Maar als het geldtechnisch niet goed uitkomt, moet je natuurlijk keuzes maken inderdaad.
  woensdag 9 januari 2008 @ 19:43:54 #178
17051 HAL9000S
you can become gitano...
pi_55905350
Mja, ik dacht dat de ticketprijs wat hoger lag. Als ik voor 800/900 een ticket kan scoren dan kan ik er nog wat bij doen, Nikko ofzo. Tokyo is wel leuk genoeg om er 2 weken door te brengen? Ik denk dat ik me er wel kan vermaken... ga er sowieso op vinyljacht en ik ben liefhebber van bepaalde Japanse rockbands die ik daar graag live zou willen zien spelen.
Cop killer
Kill them, cop killer
pi_55915416
Type A = 18.900 yen (20 m^2)
Type B = 19.640 yen (22 m^2)

Bedragen zijn voor 2 personen samen.

Vrij duur.

De locatie is daarentegen wel optimaal...Je zit daar ook goed in de buurt van verscheidene live houses. Ik heb daar 3 maanden om de hoek gewoond.

Welke bands wil je zien?
quote:
Op woensdag 9 januari 2008 17:43 schreef HAL9000S het volgende:
Alleen kom ik er niet uit hoeveel ze voor een twinroom vragen op die site. (kan er hier iemand Japans? )

[ Bericht 14% gewijzigd door Blaetman op 10-01-2008 07:26:21 ]
leven als een koning
pi_55915443
-dubbel-
leven als een koning
  donderdag 10 januari 2008 @ 16:03:38 #181
17051 HAL9000S
you can become gitano...
pi_55926074
quote:
Op donderdag 10 januari 2008 07:19 schreef Blaetman het volgende:
Type A = 18.900 yen (20 m^2)
Type B = 19.640 yen (22 m^2)

Bedragen zijn voor 2 personen samen.

Vrij duur.

De locatie is daarentegen wel optimaal...Je zit daar ook goed in de buurt van verscheidene live houses. Ik heb daar 3 maanden om de hoek gewoond.
Mja, da's vrij prijzig idd. Jammer want dat lijkt me inderdaad een leuke buurt.
quote:
Welke bands wil je zien?
[..]
O.a. Boris, Merzbow en acid Mothers Temple
Cop killer
Kill them, cop killer
pi_55926608
Merzbow is vreemde shit
"Those unforgettable days, for them I live"
  donderdag 10 januari 2008 @ 17:13:36 #183
17051 HAL9000S
you can become gitano...
pi_55927948
quote:
Op donderdag 10 januari 2008 16:23 schreef zquing het volgende:
Merzbow is vreemde shit
Dan heb je AMT nog nooit gezien

http://www.youtube.com/watch?v=jUZL6wbxKok

Maar ik hou van vreemde shit, dus dat komt wel goed.
Cop killer
Kill them, cop killer
pi_55988784
quote:

Ik heb er zin in
Gefeliciteerd! Dat is precies op mijn verjaardag!

Ik heb op het moment ook weer gigantische Tokyo-kriebels, maar het zit er financieel gewoon even niet in op het moment. En juist als het niet kan, mis ik die stad het meest. Zucht... Nog maar een keertje Lost in Translation kijken dan.

http://img85.imageshack.us/img85/9785/tokyobaylk6.jpg

ZUCHT...
  zondag 13 januari 2008 @ 01:32:21 #185
48858 Kabuto_Raiger
remember 2011-03-11
pi_55989015
Ik kan niet wachten
zolang nog tot aug >.>
pi_55990214
quote:
Op zondag 13 januari 2008 01:32 schreef Kabuto_Raiger het volgende:
Ik kan niet wachten
zolang nog tot aug >.>
Oh, het lijden...
pi_55992386
quote:
Op zondag 13 januari 2008 01:20 schreef NegaSado het volgende:

[..]

Gefeliciteerd! Dat is precies op mijn verjaardag!

Ik heb op het moment ook weer gigantische Tokyo-kriebels, maar het zit er financieel gewoon even niet in op het moment. En juist als het niet kan, mis ik die stad het meest. Zucht... Nog maar een keertje Lost in Translation kijken dan.

http://img85.imageshack.us/img85/9785/tokyobaylk6.jpg

ZUCHT...
Ik ga Lost in Translation straks ook maar eens kijken, nog nooit gezien. Ik schaam me diep

Dit is zon beetje mijn azie plan voor 2008, waar natuurlijk japan ook bij zit:

Asia 2008 (10 July - 22 August) - 42 days

China
Dag 1 Dusseldorf
Dag 2-6 Shanghai
Dag 7-11 Beijing
Dag 12-14 Xian
Dag 15-18 Hong Kong
Dag 19-20 Shanghai

Ticket tussen Shanghai - Fukuoka vinden lukt me nog niet echt, bah

Japan
Dag 20 Fukuoka
Dag 20- 23 Sendai
Dag 23 -25 Nagano
Dag 25 -30 Tokyo
Dag 30 -32 Kyoto
Dag 32 - 34 Osaka
Dag 34 - 36 Hiroshima
Dag 36 - 40 Fukuoka
Dag 40 - 42 Shanghai
Dag 42 Dusseldorf

Nouja het China gedeelte moet nog gedetailleerder ingevuld worden, wellicht nog kleine plaatjes erbij bezoeken. Iemand nog andere tips om bepaalde plekken/plaatsen te bezoeken in Japan, die ongeveer op mn route liggen?.
pi_55992721
quote:
Op zondag 13 januari 2008 10:12 schreef Karimo het volgende:

Japan
Dag 20 Fukuoka
Dag 20- 23 Sendai
Dag 23 -25 Nagano
Dag 25 -30 Tokyo
Dag 30 -32 Kyoto
Dag 32 - 34 Osaka
Dag 34 - 36 Hiroshima
Dag 36 - 40 Fukuoka
Dag 40 - 42 Shanghai
Dag 42 Dusseldorf
Je gaat van een de meeste westelijke steden, helemaal naar het oosten, om vervolgens weer helemaal terug te reizen naar het westen??

Is daar een specifieke reden voor? Want anders kun je mij inziens beter bij Fukuoka beginnen en dan richten het oosten te via Hiroshima en zo verder. En dan vanuit Tokyo of zo terug vliegen naar Shanghai?
pi_55992861
quote:
Op zondag 13 januari 2008 10:52 schreef Jossos het volgende:

[..]

Je gaat van een de meeste westelijke steden, helemaal naar het oosten, om vervolgens weer helemaal terug te reizen naar het westen??

Is daar een specifieke reden voor? Want anders kun je mij inziens beter bij Fukuoka beginnen en dan richten het oosten te via Hiroshima en zo verder. En dan vanuit Tokyo of zo terug vliegen naar Shanghai?
Nouja Shanghai - Fukuoka is nou eenmaal goedkoop. Maar het beste is gewoon een enkeltje Fukuoka en dan via Tokyo terug, helaas heb ik nog geen ticket kunnen vinden voor Tokyo - Shanghai. Hmmz ik vind alleen maar te dure tickets, maar ik zoek door!

Iets anders:
http://youtube.com/watch?v=HPhqO82yJqU&feature=related

[ Bericht 7% gewijzigd door Karimo op 13-01-2008 13:38:28 ]
pi_56001598
Er vaart een boot tussen Shanghai en Okinawa, maar volgens mij gaat die boot ook verder, helemaal tot Osaka. Misschien een optie? Ik zou dan in ieder geval wel je papieren in orde hebben, want een Nederlander die vanuit China binnenkomt, zullen ze aan die grensovergang niet helemaal snappen.
pi_56012596
quote:
Op zondag 13 januari 2008 16:35 schreef NegaSado het volgende:
Er vaart een boot tussen Shanghai en Okinawa, maar volgens mij gaat die boot ook verder, helemaal tot Osaka. Misschien een optie? Ik zou dan in ieder geval wel je papieren in orde hebben, want een Nederlander die vanuit China binnenkomt, zullen ze aan die grensovergang niet helemaal snappen.
Klopt, maar zouden ze daar over gaan zeuren dan? Lijkt me toch gewoon een kwestie van wijsmaken dat je via NL > China > Japan gaat , of toch niet?.
Ja ik had die bootreis wel eens eerder gevonden, alleen wist ik niet dat die via Okinawa ging, altijd leuk om daar even te stoppen haha. Alleen duurt die reis wel zo'n 48 uur, ik zal eens kijken. (www.seat61.com)
Donderdag ga ik lekker een dagje plannen. Vlucht naar Sendai en dan terug via Fukuoka zie ik bijvoorbeeld ook wel zitten.
  maandag 14 januari 2008 @ 01:04:36 #192
48858 Kabuto_Raiger
remember 2011-03-11
pi_56014454
quote:
Op zondag 13 januari 2008 11:04 schreef Karimo het volgende:

[..]

Nouja Shanghai - Fukuoka is nou eenmaal goedkoop. Maar het beste is gewoon een enkeltje Fukuoka en dan via Tokyo terug, helaas heb ik nog geen ticket kunnen vinden voor Tokyo - Shanghai. Hmmz ik vind alleen maar te dure tickets, maar ik zoek door!

Iets anders:
http://youtube.com/watch?v=HPhqO82yJqU&feature=related
Parapara xD
yeah :3
pi_56016871
Ik vind het dan wel weer grappig, dat terwijl er mensen zijn die supergraag in Japan willen zijn, ik hier een beetje online zit te pokeren en uitzendinggemist.nl zit te checken (in Japan).

En gister mexicaans gegeten :S
leven als een koning
pi_56017075
quote:
Op maandag 14 januari 2008 08:51 schreef Blaetman het volgende:
Ik vind het dan wel weer grappig, dat terwijl er mensen zijn die supergraag in Japan willen zijn, ik hier een beetje online zit te pokeren en uitzendinggemist.nl zit te checken (in Japan).

gras...groener...buren

Na drie weken Japan had ik ook wel weer een trek in een volkoren boterham

Lost in translation vind ik nou juist geen film om te kijken als ik zin heb om weer mijn herinneringen terug te halen. Goed sinds ik mijn vakantie in Japan heb gehad had ik die film niet meer gezien, dus het was met name erg leuk om te zien hoe Scarlett Johansen naar Kyoto ging en bij die tempel rondliep, maar Tokyo is nauwelijks te zien. Het draait puur om de eenzaamheid en het leven op een hotelkamer. Wat dat betreft had het net zo goed in een of ander arabisch land af kunnen spelen.

Mijn ervaring met Japan was juist dat de mensen wel toegankelijk waren en dat, ondank de drukte en het wilde leven in Tokyo, het toch allemaal niet zo vreemd was om daar rond te lopen.
pi_56048541
quote:

dinsdag 15 januari 2008 @ 16:54:58 #196
12820 Doodkapje
CyanideCookies
pi_56051704
quote:

Na een maandje rijst, vis, miso, furaido chikin, spinazie met sesam en zeewier wil je ook wel eens iets anders.
pi_56056116
quote:
Op dinsdag 15 januari 2008 16:54 schreef Doodkapje het volgende:

[..]

Na een maandje rijst, vis, miso, furaido chikin, spinazie met sesam en zeewier wil je ook wel eens iets anders.
OKONOMIYAKI
  dinsdag 15 januari 2008 @ 20:01:15 #198
12820 Doodkapje
CyanideCookies
pi_56056188
quote:
Op dinsdag 15 januari 2008 19:58 schreef Renzoku het volgende:

[..]

OKONOMIYAKI
Hadden ze niet bij ons in de mensa