Leuk nummer inderdaad, alleen jammer genoeg helemaal grijsgedraaid.quote:Op woensdag 14 november 2007 18:25 schreef Hiiddee het volgende:
Hmm, vind Ik vind:
Damien Marley - Welcome To Jamrock
Wat doe je dan in dit topicquote:Op woensdag 14 november 2007 18:29 schreef Ex-Lekkerlander het volgende:
goeie reggae bestaat niet
Mee eensquote:Op woensdag 14 november 2007 18:25 schreef Hiiddee het volgende:
Hmm, vind Ik vind:
Damien Marley - Welcome To Jamrock
Agreequote:Op woensdag 14 november 2007 18:25 schreef Hiiddee het volgende:
Hmm, vind Ik vind:
DamiAn Marley - Welcome To Jamrock
quote:Op woensdag 14 november 2007 19:34 schreef 4gent_Orang3 het volgende:
Bob Marley & The Wailers - Redemption Song
quote:Op woensdag 14 november 2007 20:12 schreef Erosjuhhh het volgende:
we be jammin`!
Hehe, wel grappig inderdaad. Die van OK Computer is trouwens vele malen beter dan DSOTM.quote:Op woensdag 14 november 2007 20:41 schreef Frollo het volgende:
Heb er niet echt veel verstand van, maar de reggaebewerkingen van Dark Side of the Moon en OK Computer door de Easy Star All-Stars zijn wel zwaar puyck.
quote:Op woensdag 14 november 2007 19:34 schreef 4gent_Orang3 het volgende:
Bob Marley & The Wailers - Redemption Song
in ieder geval geen quasi actueel hip nummertje a la Welcome to Jamrock...
Ow sorry hoor, wist niet dat je kwaad werd..quote:Op dinsdag 5 mei 2009 17:32 schreef Mirel het volgende:
Het is Zungguzungguguzungguzeng hoor.
Zunggu-Zunggu-Guzunggu-Zeng
quote:Op vrijdag 8 mei 2009 16:39 schreef BuffaloSoldier het volgende:
Bob Marley:
- Natural Mystic
- Soul Captives
- Waiting in Vain
- Africa Unite
- Keep on Moving
Verder: Tanya Stephens
- These streets
- It's a pity
Ik had dus nooit geweten dat de Upsetters uiteindelijk de Wailers werden.quote:Op vrijdag 8 mei 2009 21:46 schreef Kingofsorrow het volgende:
instrumentaal, maar zo fijn! En strak gespeeld, door de achtergrondband van Bob Marley.
Dreadlock Holiday - 10cc?quote:Op zondag 12 juli 2009 22:24 schreef Rechterbal het volgende:
Dat liedje met boem-tjk-boem-tjik-boem-tjik.
Welk nummer is dat ook alweer?
Als je er echt eentje moet kiezen dan moet het een nummer van Bob Marley zijn. Maar omdat iedereen die toch wel kent heeft het niet zoveel zin he?quote:
Da's ook erg lastig bij Reggaemuziek waar riddims vele malen gebruikt worden.quote:Op woensdag 2 september 2009 18:00 schreef Yorrit het volgende:
ik zou geen 1 beste track aan kunnen wijzen iig
Dat zou wel mijn keuze zijn, jaquote:
quote:
Ga lezen man!quote:Op woensdag 2 september 2009 06:37 schreef SuperFucker het volgende:
`One Love`
Maar om iets toe te voegen (....):
Die gaat wel erg langzaam.quote:Op woensdag 2 september 2009 23:43 schreef sig000 het volgende:
Na lang nadenken ga ik voor:
Daar zitten de invloeden van al mijn favorieten wel in.
Goed nummer.quote:
http://en.wikipedia.org/wiki/Laid_Backquote:Op donderdag 3 september 2009 00:12 schreef sig000 het volgende:
[..]
Sorry maar dat is helemaal nix, commerciele nepzooi.![]()
Nep dus.quote:Op donderdag 3 september 2009 00:16 schreef SuperFucker het volgende:
[..]
http://en.wikipedia.org/wiki/Laid_Back
Die is ook vet goed , Lee Perry stylee.quote:
Yep die gozert snapt de sound en tha riddim.quote:
haha heel reggae is zo commercieel als de nete... steengoed, maar commercieelquote:Op donderdag 3 september 2009 00:12 schreef sig000 het volgende:
[..]
Sorry maar dat is helemaal nix, commerciele nepzooi.![]()
inderdaad, veel mensen denken waarschijnlijk dat Mozart gratis concerten gafquote:Op donderdag 3 september 2009 01:36 schreef Yorrit het volgende:
[..]
haha heel reggae is zo commercieel als de nete... steengoed, maar commercieel
quote:
Dat is wel gratis te draaien, volgens BUMA...quote:Op donderdag 3 september 2009 01:56 schreef SuperFucker het volgende:
[..]
inderdaad, veel mensen denken waarschijnlijk dat Mozart gratis concerten gaf
Bij mij is het elke dag anders. Wat me wel weet te verbazen is het gebrek aan bas in dit nummer. Had zwaarder gemogen.quote:Op woensdag 2 september 2009 23:43 schreef sig000 het volgende:
Na lang nadenken ga ik voor:
Daar zitten de invloeden van al mijn favorieten wel in.
Mozart was eigenlijk een rasta.quote:Op donderdag 3 september 2009 05:45 schreef JoeThePlumber het volgende:
Toch vind ik dit wat dieper...
ja wat is reggae zonder bass??quote:Op donderdag 3 september 2009 05:37 schreef popolon het volgende:
[..]
Bij mij is het elke dag anders. Wat me wel weet te verbazen is het gebrek aan bas in dit nummer. Had zwaarder gemogen.
Lekkere bass:
heyy die kende ik niet! massive attack doet daar ook iets mee op mezzaninequote:Op woensdag 18 november 2009 19:08 schreef Mirel het volgende:
Kent iemand Noisey Place van I-Roy? Horace Andy heeft hetzelfde nummer, genaamd Quiet Place, en ik zoek daar de album van, of iig een goede kwaliteitsversie (minimaal 192kb)
Dit is dus het origineel:
Die van I-Roy is niet te vinden
Niet echt. Zolang ze dingen coveren en niet letterlijk over Jah of natty dreads en roots zingen ofzoquote:Op woensdag 18 november 2009 21:05 schreef Yorrit het volgende:
nee is een amerikaanse band, ze doen dus led zeppelin inna reggae style.. met elvis als frontman
is het erg als het geen jamaicanen zijn???
Wat denk je? Ik zie steeds meer en meer mensen die reggae liefhebber worden, wat een goed teken is natuurlijkquote:Op donderdag 19 november 2009 13:46 schreef Luni het volgende:
Wat een leven ineens weer in deze topic!
quote:Op donderdag 19 november 2009 13:49 schreef Bob23 het volgende:
[..]
Wat denk je? Ik zie steeds meer en meer mensen die reggae liefhebber worden, wat een goed teken is natuurlijk. (is er verband tussen de groeiende intresse en het leven in de topic?!
)
Begin jaren 80 ben ik door de Maxisingel London Calling/ Armageddon Time van the Clash een grote Reggaefan geworden, Bob Marley boeide me nooit zo.quote:Op donderdag 19 november 2009 19:38 schreef Mirel het volgende:
Ik geloof wel dat steeds meer mensen fan worden van reggae, maar datzelfde geldt voor underground en indie in andere genres. Maar dat dat een groot aantal is betwijfel ik. Als iemand zegt dat hij reggae luistert dan weet ik gewoon dat hij Bob Marley gaaf vind
Later ben ik dat meer gaan waarderen en uiteraard zijn Lee Perry songs en periode.quote:Op donderdag 19 november 2009 23:08 schreef Yorrit het volgende:
Marley komt qua muziek niet in de top van mijn favorieten.. zijn persoonlijkheid, optredens en charisma zijn indrukwekkend
Ik heb geen idee of het nummer ook zijn weg naar een album heeft gevonden maar in dit boek moet het wel te vinden zijn:quote:Op woensdag 18 november 2009 19:08 schreef Mirel het volgende:
Kent iemand Noisey Place van I-Roy? Horace Andy heeft hetzelfde nummer, genaamd Quiet Place, en ik zoek daar de album van, of iig een goede kwaliteitsversie (minimaal 192kb)
Dit is dus het origineel:
Die van I-Roy is niet te vinden op youtube, dus kan ik je niet laten horen
oeh vet trouwens.. piano uit het riddim doet me denken aan een vocal die er op een jungleplaat overheen zat, weet die ook niet meer precies, maar het was iets met 'tonight your gonna die, soundboy" standaard deejay shit iigquote:
Helaasquote:Op donderdag 19 november 2009 23:40 schreef Yorrit het volgende:
een boek ken je niet luisteren natuurlijk
vind War ook wel een van de vettere Marley tracksquote:Op donderdag 19 november 2009 23:46 schreef J.A.N.A. het volgende:
War/No More Trouble - Bob Marley & The Wailers - Babylone By Bus
Ik weet zelf niet meer precies wat ik allemaal op viny heb.quote:Op donderdag 19 november 2009 23:45 schreef Yorrit het volgende:
[..]
oeh vet trouwens.. piano uit het riddim doet me denken aan een vocal die er op een jungleplaat overheen zat, weet die ook niet meer precies, maar het was iets met 'tonight your gonna die, soundboy" standaard deejay shit iigmaar kan em niet vinden met het riddim van deze track.. die vocal en die piano hooren dus vast niet bij elkaar...
Staat mooi spul in dit topic en die Jamaicanen doen niet moeilijk over copyright.quote:Op donderdag 19 november 2009 23:56 schreef D. het volgende:
*ff tvp plaatst om morgen een cd'tje samen te gaan stellen
zou dat ondertussen nog steeds niet gefixt zijn??quote:Op vrijdag 20 november 2009 00:02 schreef sig000 het volgende:
[..]
Staat mooi spul in dit topic en die Jamaicanen doen niet moeilijk over copyright.
Velen zijn dood en het kopïëren is op Jamaica vanaf begin al ingebakken.quote:Op vrijdag 20 november 2009 00:03 schreef Yorrit het volgende:
[..]
zou dat ondertussen nog steeds niet gefixt zijn??
of wordt het nu gewoon beschouwt als iets dat erbij hoort? die ouwe artiesten zijn eigenlijk wel flink genaait daarmee.. die hebben niks gehad voor al die voicings..
quote:Op vrijdag 20 november 2009 02:29 schreef Hukkie het volgende:
Dacht toch meer dat die samenwerking vanuit Giel Beelen en 3FM kwam.
Lips of Wine is tof, mooi meezing nummerquote:Op vrijdag 20 november 2009 08:14 schreef pullup het volgende:
Nog geen Dennis Brown hier, toch ook een grote held.
mijn favo met hem, vooral de version:quote:Op vrijdag 20 november 2009 08:14 schreef pullup het volgende:
Nog geen Dennis Brown hier, toch ook een grote held.
haha van die typische dennis brown whoo ooh oohsquote:Op vrijdag 20 november 2009 10:30 schreef Mirel het volgende:
Weer andere titel
Dank je iig
[..]
Lips of Wine is tof, mooi meezing nummerlips of wine, wooooo ooooh ooooooh lips of wine, in the morning lips of wine wooo ohhhhhh oooooooh lips of wine, in the evening lips of wine wooooo ohooo oh
heel klein beetje offtopic voor hier maar deze versie is prachtigquote:
Wat zoek je dan vooral?quote:Op donderdag 19 november 2009 19:10 schreef frenkyi het volgende:
[..]
het is misschien wel waar dat er steeds meer mensen reggaeliefhebber worden, maar dat er ineens weer leven is komt denk door mijn post. Ik had al tijden lang geen reggae geluisterd, maar ben er weer een beetje mee begonnen en zocht wat goede nummers zo kwam ik na wat googlen op deze site en ik dacht nouja laat ik ook eens wat posten haha. De topic was al ruim 2 maanden aardig dood namelijk. Jammer is alleen dat ik niet echt dezelfde smaak heb als de meeste hier, maarja ik denk dat ik gewoon geen pure reggaeliefhebber ben en andere dingen in een nummer zoek.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |