We doen wel eens een poging, maar er is altijd wel een GLer of SPer die begint te roepen over mensenrechten, oorlog tegen minderheden, of weet ik veel. Het verbaast me dat we aan arabische landen hebben mogen verkopen, want die gaan ook niet zo netjes om met de helft van hun bevolking.quote:Op dinsdag 18 december 2007 21:22 schreef Pumatje het volgende:
inderdaad. Het is nooit weggegooid geld.
boost de economie gigantisch met werkgelegenheid. Worden er zoiezo geen schepen in onze werven voor andere landen gebouwd?

Je fregatten inruilen tegen een stel patrouillepramen kan ik geen investeren noemen.quote:Op dinsdag 18 december 2007 18:40 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
DEFENSIE TEKENT CONTRACT PATROUILLESCHEPEN
[..]
http://www.defensie.nl/ac(...)trouilleschepen.aspx
Tof dat er eindelijk een keer geinvesteerd wordt inplaats van alweer een verkoop

mee eensquote:Op woensdag 19 december 2007 12:26 schreef Nobu het volgende:
[..]
Je fregatten inruilen tegen een stel patrouillepramen kan ik geen investeren noemen.

Och, met ruim 100m lengte zijn het in ieder geval nog fatsoenlijke schepen, feitelijk zelfs fregatten (onze fregatten zijn eigenlijk destroyers)quote:Op woensdag 19 december 2007 12:26 schreef Nobu het volgende:
[..]
Je fregatten inruilen tegen een stel patrouillepramen kan ik geen investeren noemen.

Het probleem is wat mij betreft vooral dat ze eigenlijk nergens goed voor zijn. Als je achter smokkelaars aan wilt mis je snelheid en als je een serieuze vijand tegenkomt heb je ook niks in te brengen door het ontbreken van geleide wapens. Je kunt de lagere snelheid misschien compenseren door RHIB's te gebruiken, maar die zijn volgens mij ook alleen maar geschikt voor korte onderscheppingen.quote:Op woensdag 19 december 2007 13:04 schreef RonaldV het volgende:
[..]
Och, met ruim 100m lengte zijn het in ieder geval nog fatsoenlijke schepen, feitelijk zelfs fregatten (onze fregatten zijn eigenlijk destroyers)

worden het trouwens van die bootjes die al jaren op de tekentafel liggen of wordt het weer een geheel nieuw designquote:Op woensdag 19 december 2007 16:30 schreef sp3c het volgende:
nu ja nergens goed voor ... de schepen zijn uitermate goed voor het bestrijden van piraten en smokkelaars en ander gespuis mijn enige echte kanttekening is echt dat ik hoop dat er een modulaire optie komt om (net als bij de Denen bv) er ook raketten mee af te vuren om ook andere taken een beetje te kunnen uitvoeren.
vraag is alleen of dit wel benut wordt op het scherpst van de snede want als er steeds om toestemming gevraagd moet worden voor er een piratenschip geboard mag worden dan kun je er net zogoed een mijnenveger neerleggen
en er komt overigens een 76mm kanon op afaik

De USCG doet de boardingen volgens mij. Kan het mis hebben.quote:vraag is alleen of dit wel benut wordt op het scherpst van de snede want als er steeds om toestemming gevraagd moet worden voor er een piratenschip geboard mag worden dan kun je er net zogoed een mijnenveger neerleggen

Edit: Kut kikkerquote:Op woensdag 19 december 2007 23:17 schreef Peterchris het volgende:
[ afbeelding ]
Dat zijn die nieuwe schepen?
zelfde sp2c als als van mp.net?

Volgens mij wel 1 op de helicopterhangar (achterop), voorop lijkt op een raket of radar.quote:Op woensdag 19 december 2007 23:37 schreef Peterchris het volgende:
Mwah, ik zou er niet op rekenen. Dat streeft immers het doel van het schip voorbij. Ik kan het niet goed zien, maar zitten er nu goalkeepers bij de brug?

Zoals het nu staat niet. Ze hebben wel een tof sensorpakket aan boord, maar dat kanon is de hoofdbewapening.quote:Op woensdag 19 december 2007 23:32 schreef RonaldV het volgende:
Strak bootje!Ik kan me niet voorstellen dat er alleen maar een kanon en een heli op komen, er is vast nog wel een of ander leuk wapensysteem te vinden.

die kans is vrij klein we verkopen alleen maar onze moderne fregattenquote:Op donderdag 20 december 2007 16:00 schreef Pumatje het volgende:
mooooie dingen, en ze lijken me capabel
nu nog 2 fregatten erbij en we hebben weer wat

hmm een 8 cell vertical launcher zou toch nog wel handig zijn want zo`n grote afstand heeft dat kanon ook weer nietquote:Op donderdag 20 december 2007 16:33 schreef Nobu het volgende:
[..]
Zoals het nu staat niet. Ze hebben wel een tof sensorpakket aan boord, maar dat kanon is de hoofdbewapening.

die zijn we en masse aan het verkopenquote:Op donderdag 20 december 2007 16:59 schreef Pumatje het volgende:
zou zonde zijn als er niet meer opkomt dan dat, vind ze echt retestrak.
snap zoiezo dan de bouw niet, kun je toch veel beter MP fregatten gaan bouwen???????

Het ziet er inderdaad erg fraai uit, maar daar koop je in een oorlog weinig voor.quote:Op donderdag 20 december 2007 16:59 schreef Pumatje het volgende:
zou zonde zijn als er niet meer opkomt dan dat, vind ze echt retestrak.
snap zoiezo dan de bouw niet, kun je toch veel beter MP fregatten gaan bouwen???????
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |