Ik dacht dat dat iets uit de tijd van de 105 mm was, maar ik zie dat ze nog steeds gebruikt worden. Erg ongelukkig als je dan precies dat open luik op het dak raakt.quote:Op vrijdag 28 december 2007 17:11 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
de britten gebruiken http://en.wikipedia.org/wiki/High_explosive_squash_head rounds en die ontploffen wel
eeh die honderden anti tank wapens die afgevuurd zijn zijn gewoon rpg-7's/9's denk ik hoorquote:Op donderdag 27 december 2007 23:23 schreef Slappy het volgende:
Ohhh Wikipedia is met daar soort dingen soms vaag.
[..]
Huh leker vaag volgens mij waren ze alleen gedood door rondvliegende stukken van muntie en was de tank helemaal niet vernietigd,
En 2 overlevende terwijl de tank was vernietigd![]()
Toch knap ze honderden anti tank missles(Kornet?? is volgens mij behoorlijke sterke missle en Rpg27) afschoten en maar 5 hebben vernietigd.
Omdat de Russen tanks anders ontwerpen.quote:Op zondag 30 december 2007 02:10 schreef Slappy het volgende:
Rpg 7 is niet echt een anti tank wapen lijkt me?
Waarom weegt de T90 zo licht???![]()
Heeft ie soms een minder panster of is het russische geheim in panstering
plus het is gevaarlijk voor de soldaten die bij de tank rondlopenquote:Op zondag 30 december 2007 03:01 schreef Slappy het volgende:
explosive reactive armour heeft weining nut tegenwoordig als je wapens als Rpg27 hebt die daarvoor zijn ontworpen
Dat is ook de reden dat Westerse tanks geen era gebruiken. De Russen zijn blijkbaar wat minder zuinig op hun manschappenquote:Op zondag 30 december 2007 13:58 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
plus het is gevaarlijk voor de soldaten die bij de tank rondlopen
quote:Op maandag 31 december 2007 17:59 schreef Nobu het volgende:
[..]
Dat is ook de reden dat Westerse tanks geen era gebruiken. De Russen zijn blijkbaar wat minder zuinig op hun manschappen
quote:Op maandag 31 december 2007 17:59 schreef Nobu het volgende:
[..]
Dat is ook de reden dat Westerse tanks geen era gebruiken. De Russen zijn blijkbaar wat minder zuinig op hun manschappen
Ik hoop het voor de Russische infanteriequote:
enkel Israel en Rusland hebben naar mijn weten dezelfde soort Era technology. Europa en de verenigde staten doen het met wat ook era mag heten, maar een andere compound, samenstelling, werking is ook hetzelfde. maar niet zo effectief als die van israel en Rusland.quote:Op woensdag 2 januari 2008 19:13 schreef Nobu het volgende:
[..]
Ik hoop het voor de Russische infanterieMisschien heeft het er mee te maken dat de Russische infanterie in de koude oorlog meer los van de cavalerie moest opereren? De Amerikanen gebruiken tegenwoordig trouwens ook era op de Bradley in Irak....
Dat klinkt inderdaad als een heel leuk systeem. Het zal alleen wel gevoellig zijn voor aanpassingen die 'de vijand' aan bijv. raketten kan doen, je zou het systeem dan ook moeten aanpassen.quote:Op donderdag 3 januari 2008 02:31 schreef Pumatje het volgende:
[..]
enkel Israel en Rusland hebben naar mijn weten dezelfde soort Era technology. Europa en de verenigde staten doen het met wat ook era mag heten, maar een andere compound, samenstelling, werking is ook hetzelfde. maar niet zo effectief als die van israel en Rusland.
Rusland is ook als enige land ter wereld het op zeer zeer grote schaal gaan toepassen, tijd lang waren er maar weinig t/72´s zonder era en in de t-80 versie is het ook zeer toegepast. en dan ook overal waar effectief en mogelijk.
[ afbeelding ]
Maar betreft era casualties, zover ik de russische bronnen geloven mag zijn er zeer weinig slachtoffers gevallen door era. Dit kan komen door de taktiek die de russen ook bemeesterd hebben dat de cavalerie onafhankelijk van de infanterie opereerd, of in ieder geval er achter blijft zolang dat mogelijk is. De russen gebruiken nu het beste era wat ze hebben, kontakt5.
Frankrijk gebruikt ook dergelijk spul, maar nooit op grotere schaal heb ik het gezien. heb een mooie foto van amx-30's daarvan. Ik denk dat dit toch een foto van een jaar of 15 oud is.
[ afbeelding ]
De era is bij russische tanks ook niet de last-line-of-defense.. ook niet de 1e.. de laatste is het "conventionele pantser" , waar conventioneel nog een groot woord is, aangezien het basispantser van de t-80 en t-90 een geheim is, net zoals dat het van andere naties is.
Daarop zit nog era, wat bescherming bied tegen niet-kinetische wapens. Maar daarvoor zit nog een verdediging en dat is Shtora.. Een russische uitvinding die nu eindelijk goed werkt ( in het begin waren er nogal wat problemen ). Dit verdedigingsmiddel is gebaseerd op het projectiel in de lucht al te vernietigen, dus een counter systeem. Effectief, zeer slim maar O zo dodelijk voor troepen om het voortuig heen. In een oorlog hebben we dit systeem nog nooit in werking gezien, maar tests zijn zeer positief.
Het is ook zelfs zo dat beweerd wordt dat shtora zo geavanceerd is dat het na het projectiel vernietigd te hebben het meteen de bron van herkomst ontdekken kan en voor het kanon een firing-trajectory berekent zodat er meteen op teruggevuurd kan worden met een druk op de knop, recht op het doelwit
voor meer info hierover moet je maar ff googlen.
Maar qua tank technologie, en kijkend naar de huidige tanks heb ik toch echt het meeste vertrouwen in onze geliefde Leopard 2a6.. maar godverdegodver die dingen moeten in actie komen en snel ook. Er zit een boel technologie en spul op waardoor onze tanks verschillen van duitse, spaanse, zwitserse leo2a6 en.
Philips communicatie technologie, MAG machinegeweer, Nederlandse nachtkijkers, Nederlandse rookwerpers. etc. Ook hebben we voor het a6 model veel bijgedragen aan de mineprotection ( we zaten in het onderzoeksplan) en we hebben in samenwerking met krauss-maffei de a5 ontwikkeld.
Qua tanks denken vele mensen dat NL niet veel betekent maar het is een zeer groot en belangrijk deel van de Nederlandse krijgsmacht, alhoewel we nogal wat verkopen jammergenoeg. Ik wil maar zeggen, Duitsland heeft totaal 31 train-leopards in dienst, waar dus pupillen in kunnen bekijken en oefenen..
Spanje heeft die maar 4 , zwitserland 3, Nederland heeft er 20.
zelfde met de buffel ( leo versie van soort bergingsvoertuig ).. spanje heeft die 16, zweden 14, Nederland heeft die 25. Frankrijk zelfs maar 22 ( maar wellicht hebben die nog een soort voertuig 100% leclerc.
wij zijn ook de enige die dat modulaire brug systeem hebben naast duitsland.. ( leo versie dan ) Hij is niet voor andere landen ontwikkeld.
ik vond op internet ook dit
Press Release 02.15.2006, from Rheinmetall AG
Large-caliber contracts go to Rheinmetall - Turkey and the Netherlands order ammunition worth EUR 79 million.
dit gaat om phz2000 ammo.tanks
Als moderne anti tank raketten op de challenger worden afgevuurd dan wil ik nog weleens zien of die tank stand houd. Laatst was er volgens mij een Challenger 2 door het front pantser gepenetreerd door een RPG29.quote:Op donderdag 27 december 2007 22:56 schreef Slappy het volgende:
Nou ik dacht iets meer,maar kan ook 5 zijn.
Maar veel doden gevallen die in de tank zaten.
Als je ziet Engeland heeft 0 doden die in Challenger 2 zatten.
Nu weet ik niet welk gebied hevigere werd gevochten.
quote:In 2007, British officials confirmed that an RPG-29 round penetrated the frontal ERA and hull of a Challenger 2
Nog nooit ERA gezien op de YPR, ze hebben wel additionele bepantsering van Rafael. Het enige Nederlandse voertuig in Afghanistan dat ERA heeft is de PzH 2000.quote:Op woensdag 2 januari 2008 20:39 schreef cressisub het volgende:
Nederland monteerd ERA op Ypr in Afghanistan
Ik heb het niet gezien, maar ik stel me zo voor dat het gedaan is om aanvallen met RPGs en mortieren te kunnen weerstaan. Dat zijn wapens met een behoorlijk lange effectieve dracht, die van buiten de beveiligde kampementen kunnen worden afgevuurd.quote:Op vrijdag 4 januari 2008 13:22 schreef Slappy het volgende:
PzH 2000. met era ?
Wat voor nut heeft dat ik bedoel je gaat zo ding toch niet midden in vijandelijke gebieden dumpen
Zeker gave dingen, maar ze zijn helaas niet meer in dienst.quote:Op vrijdag 4 januari 2008 00:55 schreef Pumatje het volgende:
we hebben ook een aantal speciaal voor Nederland ontwikkelde Gepards, voor ons dus de PRTL's.
gaaave dingen in actie. Luchtafweer.
In Nederland niet meer, nog een stuk of zestig inzetbaar.quote:Ik kan enkel met zekerheid zeggen dat er 180 Leopard2a6's zijn.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |