Het zijn toch vrijwilligers? Wat heeft dat met miljoenensubsidies te maken.quote:Op donderdag 15 november 2007 10:47 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Vaak ben ik het met je eens maar in dit geval niet.
Hebben alle maatregelen van miljoenensubsidies voor allehande projecten tot aai over de bol ooit zoden aan de dijk gezet?
Wijsheid komt met de jaren. Dat zie je wel meer bij ex-CDA-premiers.quote:Op donderdag 15 november 2007 11:06 schreef B.R.Oekhoest het volgende:
En terwijl Lubbers 20 jaar geleden al repte van opvoedkampen, wat in dit geval zeer nuttig kan zijn, is ie nu inmiddels zo seniel dat ie alle poorten weer wagenwijd open wil zetten in NL.....
In het begin dacht ik ook..De politie faalt... Maar een politie agent mag al helemaal niet meer in uniform naar zijn werk fietsen of lopen..Het gevaar dat ze slachtoffer worden van agressie. Vriendin van mij is het beroep onderhand ook zat aan het worden. Je rekent iemand in..en voordat jij je papierwerk klaar hebt..staat..de ingerekende persoon alweer op straat. Ze worden soms keihard uitgelachen. Dus denk meer aan een falende wet..dan aan een falende politie.quote:Op woensdag 14 november 2007 19:16 schreef Elfletterig het volgende:
Een busmaatschappij die een stichting benadert om een probleem van overlast en agressie op te lossen. Schrijnend, maar NOG ERGER is eigenlijk dat de politie en de gemeente volgens het artikel al jaren niet thuis geven. Dat is toch van de zotte? De poltie die gewoon FAALT in haar handhaaf-taak. Zagen we bij de rellen in Amsterdam-Slotervaart ook al. "De politie heeft niemand weten te arresteren", stond er de volgende dag doodleuk in de krant. Pas later zijn alsnog wat relschoppers opgepakt, die in no-time weer op straat stonden. Diep triest is dat.
Lees eens goed, ik heb het niet over de stewards maar over de misinvesteringen van vele jaren tot nu toe.quote:Op donderdag 15 november 2007 11:01 schreef Dodecahedron het volgende:
[..]
Het zijn toch vrijwilligers? Wat heeft dat met miljoenensubsidies te maken.
Daar gaat het topic niet over.quote:Op donderdag 15 november 2007 11:11 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Lees eens goed, ik heb het niet over de stewards maar over de misinvesteringen van vele jaren tot nu toe.
Baat het niet, dan schaadt het niet. Wees blij dat er Marokkanen zijn die vrijwilligerswerk doen. Vrijwilligers worden ook niet "uitgevonden", dat doen mensen omdat ze zich maatschappelijk betrokken voelen.quote:En ook dit, ál zijn het vrijwilligers, echt zonder kosten zal het niet gaan. En het gaat mij niet om de kosten die weer gemaakt worden. Het gaat om het resultaat op lange termijn waar ik dus geen enkel vertrouwen in heb.
Als het al wat doet op de bus, het probleem verplaatst zich gewoon naar elders, wat voor een vrijwilligers worden daar weer dan voor uitgevonden om hen in het gareel te houden?
Of niets beters te doen hebben zoals een normale baan hebben?quote:Op donderdag 15 november 2007 11:24 schreef Dodecahedron het volgende:
Vrijwilligers worden ook niet "uitgevonden", dat doen mensen omdat ze zich maatschappelijk betrokken voelen.
Dit is wel typerend denk ik voor de denkwijze van veel Marokkanen. Ik maak daar uit op dat ze zich eigenlijk niet gelukkig voelen en daar Nederland maar de schuld van geven. Deze gedachten brengen ze weer over op hun kinderen. En ipv hun kinderen op te voeden, laten ze die maar gewoon hun gang gaan.quote:Op donderdag 15 november 2007 11:10 schreef Waterwereld het volgende:
Ik ben geen Nederlander....ik eet en drink hier alleen maar zodat Marokko weer een mond minder te voeden heeft. (niet letterlijk in die woorden, maar dat maakte ik er van).
Was voor mij wel duidelijk wie de schuldige was voor deze uitspraken. Marokko die zielig zit te doen tegenover de Nederlandse Marokkanen en de ouders die hem niet wijzer maken.
Wat is er mis met vrijwilligers?quote:Op donderdag 15 november 2007 11:39 schreef Mr.J het volgende:
[..]
Of niets beters te doen hebben zoals een normale baan hebben?
Helemaal niets hoor. Vind het leuk dat sommige mensen overdag genoeg vrije tijd schijnen te hebben om een paar uur in een bus te zitten. Tof!quote:Op donderdag 15 november 2007 12:01 schreef Dodecahedron het volgende:
[..]
Wat is er mis met vrijwilligers?
Bij grote wereldrampen (natuurrampen etc) wordt het nieuws vaak 'klein' gemaakt om de problematiek in beeld te brengen. Voorlezen dat er in Afrika 10.000 kinderen aan honger sterven, komt nauwelijks aan. Een beeld van een uitgemergelde baby toont wél de essentie.quote:Op donderdag 15 november 2007 11:10 schreef Waterwereld het volgende:
Pas geleden nog met een groep Marokkaanse jongeren staan praten. Eén werd uitgescholden omdat hij naar de politieschool wilde. er was er zelfs één die zei: Wanneer een Marokkaan daar gaat werken is het geen Marokkaan meer. Ik kon het niet laten en zei: wat is volgens jou dan wel een Marokkaan? Iemand die zijn leven lang als vakkenvuller zijn loon binnenhaalt? Of werkeloos is en fietsen steelt? Een andere Marokkaan zei: Nee dat laten we aan de Duitsers over(denk dat hij het over het fietsen stelen had)De bewuste mopperMarokkaan zei: Een Marokkaan gaat niet voor Nederland werken. Gelukkig werd hij uitgelachen, maar ik voelde de boosheid van die jongere. Mijn schoonzusje zei: Wanneer je zo tegen Nederland aankijkt kun je beter naar Marokko gaan. Hij: Nee, want daar hebben ze geen geld. De rest begon te mopperen en zei: Deze Marokkaan is niet goed bij zijn hoofd...Ik: Misschien zou je niet moeten zeggen...Deze Marokkaan is niet goed bij zijn hoofd..maar "Deze Nederlander is niet goed bij zijn hoofd. De bewuste relmarokkaan: Ik ben geen Nederlander....ik eet en drink hier alleen maar zodat Marokko weer een mond minder te voeden heeft. (niet letterlijk in die woorden, maar dat maakte ik er van).
makkelijk te doen toch .. 's ochtends tegen 8 uur met de bus meerijden richting school en om 9 uur ben je op je eigen werkquote:Op donderdag 15 november 2007 12:08 schreef Mr.J het volgende:
[..]
Helemaal niets hoor. Vind het leuk dat sommige mensen overdag genoeg vrije tijd schijnen te hebben om een paar uur in een bus te zitten. Tof!
Nee natuurlijk niet, de stuwards doen het werk omdat er geen voorgeschiedenis is voorafgegaan.quote:Op donderdag 15 november 2007 11:24 schreef Dodecahedron het volgende:
[..]
Daar gaat het topic niet over.
Met wel erg veel vrije tijd.quote:[..]
Baat het niet, dan schaadt het niet. Wees blij dat er Marokkanen zijn die vrijwilligerswerk doen. Vrijwilligers worden ook niet "uitgevonden", dat doen mensen omdat ze zich maatschappelijk betrokken voelen.
Nog triester. Ik wist niet dat het zo erg is dat noordafrikanen in NL ontwikkelingshulp nodig hebben.quote:Op donderdag 15 november 2007 13:48 schreef Dodecahedron het volgende:
[..]
Zeg je dat ook van iemand die naar Afrika gaat, ontwikkelingshulp in?
Mja, ik vind veel van mensen die vrijwillig naar een ontwikkelingsland gaan, maar ik vind ze zeker niet triest.quote:Op donderdag 15 november 2007 14:02 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Nog triester. Ik wist niet dat het zo erg is dat noordafrikanen in NL ontwikkelingshulp nodig hebben.
Tsja en geef ze, cynisch genoeg, eens ongelijk. Bij Nederlanders worden ze toch niet geaccepteerd.quote:Op donderdag 15 november 2007 12:15 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Bij grote wereldrampen (natuurrampen etc) wordt het nieuws vaak 'klein' gemaakt om de problematiek in beeld te brengen. Voorlezen dat er in Afrika 10.000 kinderen aan honger sterven, komt nauwelijks aan. Een beeld van een uitgemergelde baby toont wél de essentie.
Wat jij hier schetst, is een fraaie (en tegelijkerijd dieptrieste) weergave van de allochtonen-problematiek in het klein. Het toont aan dat er welwillende Marokkanen zijn, die eigenlijk niet onder de kwaden zouden moeten lijden. Maar je hoort ze zo weinig, dat soort jongeren. Ze huilen liever met de wolven mee, doen liever mee aan het groepsgedrag (zoals het uitschelden van buschauffeurs) om vooral maar bij de groep te horen...
Zeur toch niet man, dat is van een heel andere orde. Ontwikkelingswerkers staan op de payrol van een organisatie en doen gewoon werk waar ze voor worden betaald.quote:Op donderdag 15 november 2007 14:06 schreef Dodecahedron het volgende:
[..]
Mja, ik vind veel van mensen die vrijwillig naar een ontwikkelingsland gaan, maar ik vind ze zeker niet triest.
Daar zit toch echt een flink percentage vrijwilligers bij dat slechts een vergoeding in de vorm van kost en inwoning ontvangt.quote:Op donderdag 15 november 2007 14:16 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Zeur toch niet man, dat is van een heel andere orde. Ontwikkelingswerkers staan op de payrol van een organisatie en doen gewoon werk waar ze voor worden betaald.
Er zal best wel wat tussenzitten maar een flink percentage betwijfel ik. Zo iemand ken ik ook, ze krijgt buiten kost en inwoning nog geld voor kleding, reiskosten vergoed voor familiebezoek, medische verzorging, zakgeld voor vrijetijdsbesteding, persoonlijke verzorging en andere priveleges. Zó overdreven gratis is het ook weer niet zoals misschien sommigen denken.quote:Op donderdag 15 november 2007 14:37 schreef kLowJow het volgende:
[..]
Daar zit toch echt een flink percentage vrijwilligers bij dat slechts een vergoeding in de vorm van kost en inwoning ontvangt.
Want zij accepteren ons wel wou je zeggenquote:Op donderdag 15 november 2007 14:08 schreef PAA-053 het volgende:
[..]
Tsja en geef ze, cynisch genoeg, eens ongelijk. Bij Nederlanders worden ze toch niet geaccepteerd.
En je weet ook wie dat was? Ene Tineke Netelenbos, een van de slechtste ministers ooit. Ongelofelijk dat haar politieke vriendjes dat domme wijf toch weer op allerlei publieke plekken schuiven.quote:Op donderdag 15 november 2007 10:55 schreef Elfletterig het volgende:
Sinds enkele maanden heeft Ede een waarnemend burgemeester van de PvdA.
Niet de ontwikkelingswerkers waar ik het over heb, maar je dwaalt af. Het ging me puur om de vraag waarom vrijwilligerswerk zo triest is en dat je je zou moeten schamen omdat je blijkbaar te veel vrije tijd hebt.quote:Op donderdag 15 november 2007 14:16 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Zeur toch niet man, dat is van een heel andere orde. Ontwikkelingswerkers staan op de payrol van een organisatie en doen gewoon werk waar ze voor worden betaald.
quote:Op donderdag 15 november 2007 15:14 schreef Dodecahedron het volgende:
[..]
Niet de ontwikkelingswerkers waar ik het over heb, maar je dwaalt af. Het ging me puur om de vraag waarom vrijwilligerswerk zo triest is en dat je je zou moeten schamen omdat je blijkbaar te veel vrije tijd hebt.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |